Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, January 20, 2009

Kenapa MBNS Sokong?

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, rakyat diminta melihat KLIA-East@Labu sebagai sesuatu yang positif kerana ia membawa kebaikan kepada semua dan bukannya satu projek membazir. Mohamad menafikan segala dakwaan kononnya pembinaan itu memperlihatkan satu kerugian, sedangkan ia adalah projek swasta yang tidak melibatkan wang kerajaan.

Soalan:

1. Boleh Tok Mat senaraikan seberapa banyak kebaikan projek LCCT ni kepada rakyat?

2. Kemudian Tok Mat senaraikan pula berapa banyak keburukannya kepada rakyat?

3. Adakah seumpama kita terpaksa memilih antara 2 perkara memudaratkan dan yang perlu dipilih adalah perkara yang memberi mudarat paling kecil?

4. Seperti PR yang mendatangkan mudarat paling besar kepada rakyat berbanding BN yang hanya mudarat kecil. Begitu ke?

5. Sokong ada makna ke?

4 comments:

  1. Saudara,

    Pemimpin ada tiga kategori, ada pemimpin sejati seperti Tun Mahathir, ada pemimpin lalang mengikut tiupan angin dan ada pemimpin semut ikut mana ada gula, agak2 Tok Mat ni jenis apa ya ?

    Rakyat hari ini sudah cerdik pandai dan tak perlu pun huraian terhadap tingkah laku pemimpin, rakyat boleh analisa dan tafsir sendiri, ini kan era ICT maklumat ada di hujung jari sahaja !

    Sebab itu jika pemimpin masih tenggelam dgn fahaman lama dgn menganggap rakyat akan menelan apa sahaja pembohongan mereka maka jadilah seperti PRU 12 dan PKKT dan seterusnya akan dapat lihat PR 13 nanti. Persolannya apakah keperluan KLIA-East@Labu ? 10 km dari KLIA sekarang, Mashaallah.

    ReplyDelete
  2. ....bisnes maaa...haiya, lu tatak tau kaaa...itu Melayu ada ajar gua....'Mana ada gula,sana ada semut looo....!'
    Lu olang bising2, cakap2, tanya sana, tanya sini....ujung sikali...gerenti bisnes maaa...! BISNES maaa !!!!~! Gerenti luit maaaaanyaaaak looo... haiya, lu olang tatak tau kaa...Melayu sikalang kalau ada bisnes, ...misti kasi kompem & kasi sokong maaa....!!!

    ReplyDelete
  3. silap haribulan PRU akan datang dapat la NS kat PR plak...hari tu pun menang tipis jer...bodoh la pemimpin2 UMNO ni...tak reti2 nak belaja...dah gelap sangat ke hati mereka ni???

    ReplyDelete
  4. kawan maleh nak crito la....kang kok kato fitnah lak....takkan saja2 air asia ngan sime darby nak buek LCCT kek Lbau tu....

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive