Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, April 16, 2009

Siapa Pengganti Mad Hasan?

Kami difahamkan bahawa Mad Hasan tidak akan kekal lama sebagai MB Negeri Sembilan. Perkara ini menjadi desas desus dan perbualan kebanyakan orang Umno yang rata-ratanya kelihatan 'gembira' mendengar berita ini. Mad Hasan berkemungkinan akan ditukarkan ke Federal dan tidak dapat dipastikan kedudukannya selepas ini.

Mad Hasan menjadi Menteri Besar Negeri Sembilan menggantikan Isa Samad selepas PRU-11 pada 2004. Semenjak menduduki kerusi panas MB Negeri Sembilan, beliau telah melantik abang kesayangannya iaitu Tok Azman sebagai Setiausaha Umno Perhubungan, merangkap Setiausaha Barisan Nasional Negeri Sembilan. Keputusan Mad Hasan itu tidak begitu disenangi oleh kebanyakan orang Umno kerana abangnya dikatakan sering mencampuri urusan parti dan kerajaan negeri, sehingga ada yang beranggapan bahawa Tok Azman merupakan MB Negeri Sembilan yang sebenar.

Walaupun kebanyakan rakyat Negeri Sembilan dikhabarkan menyukai personaliti dan gaya kerja Mad Hasan sebagai MBNS, namun orang-orang Umno dan kakitangan kerajaan negeri rata-ratanya menolak kepimpinan beliau. Hakikatnya, hanya orang Umno dan kakitangan kerajaan negeri sahaja yang tahu 'siapa' keluarga Mad Hasan yang sebenar. Kami juga dimaklumkan bahawa Tok Azman akan meletak jawatan sebagai Setiausaha Umno Perhubungan Negeri Sembilan tidak lama lagi. Antara alasan perletakan jawatan itu kononnya atas faktor kesihatan dan bukannya disebabkan desakan pucuk pimpinan parti. Wallahualam.

7 comments:

  1. Pulak dah !! Padanlah den nengok hari2 keluar paper gambar Amat ni ucap tahniah kek semuo orang ...rupo eh mintak nyawalah ni ...hehheeh ..padanlah muka kau Amat ..
    Tulah ..kau ni bongak na ..pandai tak seberapa ..riak je yang lobih ..rasokan ..
    Kito semuo mintak janganlah dia boronti sajo2 ..mintak tolong SPRM siasat abang kesayangan dio tu ..itu satu lagi bangsat paling bosar ..hambat dia ke Sungai Buloh pun elok gak ...
    Barau2 dia pun sekali ..Mat Nor Awang ..Usop Misai ..budak polosit Ketua Pemudo Soromban tu pun sekali ..Ni semua anjing2 yang merusakkan orang melayu ...
    Budak Amat ni sobonar eh ...ketulahan dek aniayo Tok Muftilah ni ...

    ReplyDelete
  2. mmg la peg k'jaan & org2 umno marah. Org k'jaan marah sbb kono pakso bekojo, org2 umno marah sbb dongki. Tp tok azman elok kono buang, slalu kacau dan buek namo tok mad busuk!

    ReplyDelete
  3. ITULAH TOK MAD, JIKA LANTIK ORANG SEBELAH RUMAH PUN DAH DIKIRA KRONI APATAH LAGI SODARO...
    CUBOLAH JAUHKAN PEKARO YANG ORANG TAK GOMA!

    ReplyDelete
  4. memang ado dongar ura-ura mad hassan tak kokal lamo... apo tah lai bila dah ganti yamtuan baru ni hah... itu khoba ajo la... tapi bukan khoba angin...

    ReplyDelete
  5. pooooookimak lah orang nogori....semuo tak kono....kono bangang an kek isa dan mad hassan....semuo tak do tolor....pongocut.....bahloll...makan nasik kangkang....berani cakap belakang......

    Babi macam ISAAAAAAAA SAMAD

    ReplyDelete
  6. Moeh boli proton exora hargo berpatutan.. rm70 hinggo rm76k shj...... meh Looooo

    ReplyDelete
  7. Apo lak bogis bona dgn montori bosa den tu,,,,,,org Ghombau semuo sayang kat dio,,,, kan dio tu Ketua bahagian PEKEMBAR ghombau..... tak cayo tanya amat bongek!!!!Mat hasan SAHABAT lamo rais Zainuddin laie ha ha ha ha ha ha... Cian Rais kono korek,,,,,,

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive