Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, February 28, 2010

Membelasah isteri: Pemimpin Umno Selangor mana yang mangkuk tuh? Dah tak leh sabar lagi ke jang?

Andai benarlah 'rumors' yang berlaku ini, pada hemat saya maka tidaklah layak mangkuk hayun sekor ni menjadi pemimpin bagi parti keramat Melayu terutamanya di negeri yang ditadbir oleh pembangkang. Ini kerana:-

1. Bagaimana hendak memimpin sekalian umat manusia Melayu di Malaysia ini, jika perangai panas baran bak binatang tak boleh dibawa berunding? Silap sikit, pukul. Salah sikit, pukul. Cemburu sikit, pukul. Memang bengap tahap gaban. Dah tahu beristeri muda, pepandai la didik dengan iman. Bukan dengan nafsu serakah yang buat rakyat menyampah. Buat apa nak pukul-pukul. Pasti ada hikmahnya tu. Bukan ke isteri itu pilihanmu sendiri bro...

2. Memang tak dapat nak nafikan dalam kehidupan rumah tangga pasti akan melalui saat-saat getir yang boleh memporak-perandakan keluarga. Jika tidak, masakan ada sebuah ungkapan "sedangkan lidah lagikan tergigit, inikan pula suami isteri". Tidak dapat dinafikan sebagai manusia, suami atau isteri mempunyai kelemahan masing-masing. Cara terbaik untuk mengatasinya dengan SABAR.

3. Membicarakan hal SABAR sampai 2-3 hari pun tak habis. Maksud SABAR, falsafah SABAR, rukun SABAR, nikmat SABAR. Tapi cukuplah dirungkaikan dalam kepadatan kata-kata Imam Al-Ghazali, "Sabar ialah tetap tegaknya dorongan agama berhadapan dengan dorongan nafsu. Dorongan agama ialah hidayah Allah kepada manusia untuk mengenali-Nya dan Rasul-Nya serta mengetahui dan mengamalkan ajaran-Nya. Sabar itu sifat yang membezakan manusia dengan haiwan dalam menundukan hawa nafsu. Sedang dorongan hawa nafsu ialah tuntutan syahwat dan keinginan yang meminta agar dilaksanakan."

4. Dalam Surah An-Nisa ayat 19 kalau saya tak silap (kalau silap, tolong betulkan), Allah s.w.t. berfirman, "Wahai orang-orang yang beriman, tidak halal bagi kamu mempusakai wanita dengan jalan paksa, janganlah kamu menyusahkan mereka kerana hendak mengambil kembali sebahagian daripada apa yang telah kamu berikan kepadanya, kecuali bila mereka melakukan pekerjaan keji yang nyata. Dan bergaulah kamu dengan mereka (isteri kamu) dengan cara yang patut (baik). Kemudian jika kamu (berasa) benci kepada mereka (kerana tingkah lakunya, janganlah kamu terburu-buru menceraikannya) kerana boleh jadi kamu bencikan sesuatu, sedangkan Allah hendak menjadikan pada apa yang kamu benci itu kebaikan yang banyak untuk kamu."

Alangkah baiknya jika si pemukul isteri itu merenung ayat ini sedalam-dalamnya. Terlalu besar pengertian dan maknanya yang tak ternilai dek akal kita yang singkat ini.

5. Renung-renungkan juga sabda Nabi dalam maksud hadis, "Mana-mana lelaki yang bersabar di atas keburukan perangai isterinya, Allah akan berikannya pahala seperti yang diberikan kepada Ayyub kerana bersabar di atas bala yang menimpanya. Manakala isteri yang bersabar di atas keburukan perangai suaminya, Allah akan berikannya pahala seperti yang diberikan kepada Asiah binti Muzahim, isteri Firaun."

6. Saya tak faham kenapa dan mengapa seorang wanita yang bernama isteri itu dipukul hanya semata-mata kerana cemburu. Teringat kisah Saidina Umar Al-Khattab r.a. yang terkenal dengan ketegasan dan sifat kerasnya.

Bagaimana seorang lelaki telah mengunjungi Umar bin Khattab untuk mengadu akan perihal perangai isterinya. Lelaki itu berdiri di luar pintu menunggu Umar keluar. Tiba-tiba dia terdengar isteri Umar sedang mengomel dan membebel, sedangkan Umar diam tidak menjawab walau sepatah pun. Lelaki itu beredar sambil berkata kepada dirinya sendiri: "Kalau beginilah keadaan Umar, seorang Amirul Mukminin yang selalu keras dan tegas, maka bagaimana dengan aku?" Selepas itu Umar keluar dari rumahnya dan melihat lelaki tadi beredar. Umar memanggilnya dan bertanya tujuan kedatangannya. Lelaki itu berkata, "Wahai Amirul Mukminin, aku datang untuk mengadu mengenai perangai isteriku yang buruk dan suka berleter kepadaku. Tadi aku mendengar isteri anda pun begitu juga. Lalu aku berkata kepada diriku, kalau begini keadaan Amirul Mukminin dengan isterinya, maka bagaimana dengan aku?"

Umar berkata kepadanya, "Wahai saudaraku, sesungguhnya aku bersabar mendengar leterannya karena dia mempunyai hak ke atas aku. Sesungguhnya dia memasak makananku, mengadun roti untukku, membasuh pakaianku dan menyusui anakku, padahal semua itu tidak diwajibkan ke atasnya. Dia juga menenangkan hatiku daripada melakukan perbuatan yang haram (zina). Sebab itulah aku bersabar dengan kerenahnya." Lelaki itu menjawab, "Wahai Amirul Mukminin, demikian jugalah isteriku." Umar pun berkata kepadanya: "Maka bersabarlah wahai saudaraku. Sesungguhnya itu semua tidak lama, hanya seketika saja."

7. Pada saya, seorang suami itu terlalu amat berat tanggungjawabnya. Setiap urusannya di dunia ini akan ditanya di akhirat nanti. Jika tersilap cara dan gaya, lelaki yang bernama suami inilah yang akan dibakar di dalam neraka. Baik isteri mahu pun anak-anak pastinya akan mendakwa lelaki yang bergelar suami mahu pun ayah inilah yang gagal membentuk mereka menjadi ahli syurga.

8. Benar, bukan senang menjadi seorang suami sementelah pula hendak mendidik seorang isteri yang telah dicorak dengan pelbagai corak oleh ibu bapa dan persekitarannya. Bagi mereka yang menerima isteri bak kain putih yang bersih maka bersyukurlah, kerana tanggungjawab si suami hanya memastikan keputihan kain tersebut terus bersih dan putih. Namun bagi si suami yang menerima isteri bak kain yang telah dicorakkan dengan pelbagai ragam seperti dengki, bongkak, sombong, ego, celupar, gedik, takabbur dan pelbagai lagi corak kehidupan yang melekat pada kain sebelum perkahwinan, maka dia perlulah kuat pegangan agamanya.

9. Risiko kegagalan membersihkan dan memutihkan kembali kain tersebut mungkin ada. Namun, suami seharusnya sedar dan insaf bahawa itulah perempuan yang diambilnya atas kalimah Allah untuk diri dan keluarganya. Suami mengambil seorang isteri atas kalimah Allah, oleh itu dia adalah amanah untuk dipelihara dan dijaga. Suami wajib redha dan menerima ujian Allah s.w.t. kerana setiap yang telah ditentukan-Nya adalah untuk meningkatkan tingkat keimanan dan kesabaran sebagai hamba-Nya.

10. Kesimpulannya mudah ajer bro. Kot rasa nak pukul tuh, agak-agaknya sama hebat tak dengan pukulan Zabaniah? Kalau rasa hebat atau setaraf pukulan Zabaniah, maka bro belasah ajer la, sebab pasti bro pun akan rasa gak dengan pukulan hebat Zabaniah. Maklumlah, bro dah belasah isteri bro yang diambil atas kalimah Allah atas apa yang dinamakan sebagai AMANAH.

11. Lagi satu bro, toksah la jadi pemimpin UMNO. Merepek makan kerepek je jadi pemimpin dalam masyarakat, dalam parti keramat Melayu, tapi punya perangan kaki belasah bini. Posanan ini jugak saya tujukan pada pemimpin-pemimpin pembangkang yang beragama Islam.

"Orang yang terbaik diantara kamu adalah orang yang terbaik terhadap isterinya, dan aku adalah orang yang terbaik di antara kamu terhadap isteriku." (Hadis Riwayat Ibnu Majah)

Friday, February 26, 2010

Jawatankuasa KABINET Pembangunan Belia ...

Ini topik yang semenang dinanti oleh Pak Sedaro sojak 1991 lagi. Selepas pindaan AUKU 1990, subjek ini menjadi subjek pilihan Pak Sedaro. Rupo eh, zaman ni barulah PM dan TPM yang masing-masing, mantan Menteri Belia dan Sukan Malaysia sudah buka Medan dan Padang dengan merealisasi Jawatankuasa Kabinet Pembangunan Belia.

Alangkah bijaksana Jawatankuasa ini, jika pasukan tersebut terdiri daripada:

- 2 x Wakil Alumni Kapal Belia Asia Tenggara/Jepun
- 2 x Wakil Alumni Penerima Anugerah Belia Negara sejak mula diperkenal.
- 2 x Wakil Alumni Program KLTD Tunas Samudera
- 1 x Wakil Alumni Tun Razak Youth Leadership Awards, Malaysian Institute of Management
- 1 x Wakil PROWARIS
- 1 x Wakil ANSARA
- 1 x Wakil ALEPS
- 1 x Wakil MYCOBA
- 1 x Wakil Khas MBM ke UNDP
- 1 x Senator wakil Sektoral/Kumpulan Belia
- 2 x Wakil MBM
- 2 x Wakil Ahli Lantikan Menteri MPBN

Di samping 12-15 Kementerian yang terlibat, Jawatankuasa Kabinet Pembangunan Belia wajib mengurus sebuah Sekretariat Tetap Kabinet yang dipandu oleh seorang Pegawai Khas PM@TPM dalam sektoral BELIA, kemudian mengadakan pantauan dengan mewujudkan Sekretariat Kerja Tetap Pembangunan Belia di peringkat Kerajaan Negeri, misalnya seperti Negeri Melaka, dengan seorang pegawai bertangungjawab yang namanya Mohd Nizam Omar.

Semua negeri wajar mewujudkan kepentingan ini yang memantau langsung dari kamar YAB Menteri Besar setiap negeri.

Banyak sudah wacana Pak Sedaro bilo bercakap isu-isu ini. Dah berkajang-kajang. Jadi inilah maso Pegawai-Pegawai Khas yang memantau Paneh Miang untuk ambil perhatian eksklusif terhadap segala macam bicara tentangnya.

Walaupun negara semakin maju, masih belum ada sebuah fakulti teguh seperti National Olympic Center di Shibuya, Tokyo yang dibina pada 1972. Maknanya, dengan adanya Jawatankuasa Kabinet Pembangunan Belia, sudah membolehkan beberapa sektor strategik dibangunkan antaranya:

1. Pusat Pembangunan Belia Negara di Bukit Jalil.
2. Taman Latihan Rekreasi Luar Negara di Guai, Pahang Darul Makmur.
3. Bank Pemajuan Belia Malaysia dengan dana RM5 billion.
4. Projek Kluster di Wilayah Ekonomi ECER, NCER, Iskandar Malaysia, SCORE dan SABAH untuk 45% kuota usahawan belia.
5. Geran Pengajian Tinggi untuk Program Lanjutan peringkat PhD sebanyak RM1 billion setahun bagi melahirkan lebih ramai generasi belia berilmu tinggi dan cintakan Negara.
6. Universiti Belia Dunia berpangkalan di Tanah Felda Sendayan yang telah dilunas oleh Kerajaan Mad Hasan. Universiti ini fokus kepada program kerja belia yang diangkat oleh CYP, UN, Raleigh International dan sebagainya.

Cukuplah...lagi pun pada akhirnya Jawatankuasa ni, mungkin heboh dengan 1 Malaysia 1 Belia ajo; atau kajian Merdeka dan Perlembagaan Persekutuan kepada 11.4 juta warga belia Malaysia; atau untuk monang PRU ajo; atau sekadar buat kerja untuk tambah peluang kerjaya kepada ramai lepasan universiti yang hendak kerja dengan Kerajaan Malaysia.

Sama ada akan wujud Kampung Belia untuk tujuan ala-FELDA MODEN atau Program SMART BELIA untuk memantapkan industri keusahawanan dan rantaian nilai usahawan Belia....terlalu banyak yang boleh dilaksanakan. Namun siapakah yang untung atau TERUS TERMENUNG?

Royal Ihsan

عَنْ عُمَرَ بْنِ اْلخَطَّابِ رضي الله عنه، قَالَ: بَيْنَمَا نَحْنُ جُلُوْسٌ عِنْدَ رَسُولِ اللهِ صلى الله عليه وسلم ذَاتَ يَوْمٍ إِذْ طَلَعَ عَلَيْنَا رَجُلٌ شَدِيدُ بَيَاضِ الثِّيَابِ شَدِيدُ سَوَادِ الشَّعْرِ لاَ يُرَى عَلَيْهِ أَثَرُ السَّفَرِ وَلاَ يَعْرِفُهُ مِنَّا أَحَدٌ حَتَّى جَلَسَ إِلَى النَّبِيِّ a فَأَسْنَدَ رُكْبَتَيْهِ إِلَى رُكْبَتَيْهِ وَوَضَعَ كَفَّيْهِ عَلَى فَخِذَيْهِ وَقَالَ يَا مُحَمَّدُ أَخْبِرْنِي عَنِ اْلإِسْلاَمِ فَقَالَ رَسُولُ اللهِ صلى الله عليه وسلم: اْلإِسْلاَمُ أَنْ تَشْهَدَ أَنْ لاَ إِلهَ إِلاَّ اللهُ وَأَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ اللهِ a وَتُقِيمَ الصَّلاَةَ وَتُؤْتِيَ الزَّكَاةَ وَتَصُومَ رَمَضَانَ وَتَحُجَّ اْلبَيْتَ إِنِ اسْتَطَعْتَ إِلَيْهِ سَبِيلاً قَالَ صَدَقْتَ قَالَ فَعَجِبْنَا لَهُ يَسْأَلُهُ وَيُصَدِّقُهُ قَالَ فَأَخْبِرْنِي عَنِ اْلإِيمَانِ قَالَ أَنْ تُؤْمِنَ بِاللهِ وَمَلاَئِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ وَاْليَوْمِ اْلآخِرِ وَتُؤْمِنَ بِاْلقَدَرِ خَيْرِهِ وَشَرِّهِ قَالَ صَدَقْتَ قَالَ فَأَخْبِرْنِي عَنِ اْلإِحْسَانِ قَالَ أَنْ تَعْبُدَ اللهَ كَأَنَّكَ تَرَاهُ فَإِنْ لَمْ تَكُنْ تَرَاهُ فَإِنَّهُ يَرَاكَ قَالَ فَأَخْبِرْنِي عَنِ السَّاعَةِ قَالَ مَا اْلمَسْئُوْلُ عَنْهَا بِأَعْلَمَ مِنَ السَّائِلِ قَالَ فَأَخْبِرْنِي عَنْ أَمَارَاتِهَا قَالَ أَنْ تَلِدَ اْلأَمَةُ رَبَّتَهَا وَأَنْ تَرَى اْلحُفَاةَ اْلعُرَاةَ اْلعَالَةَ رِعَاءَ الشَّاءِ يَتَطَاوَلُوْنَ فِي اْلبُنْيَانِ قَالَ ثُمَّ انْطَلَقَ فَلَبِثْتُ مَلِيًّا ثُمَّ قَالَ لِي يَا عُمَرُ أَتَدْرِي مَنِ السَّائِلُ قُلْتُ اللهُ وَرَسُولُهُ أَعْلَمُ قَالَ فَإِنَّهُ جِبْرِيلُ أَتَاكُمْ يُعَلِّمُكُمْ دِينَكُمْ.

Dari Umar bin al-Khaththab RA, ia mengatakan, "Ketika kami duduk di sisi Rasulullah s.a.w. pada suatu hari, tiba-tiba datang kepada kami seorang laki-laki yang sangat putih pakaiannya, sangat hitam rambutnya, tidak terlihat padanya bekas perjalanan jauh, dan tidak seorang pun dari kami yang mengenalnya. Hingga ia menghampiri Nabi SAW lalu menyandarkan kedua lututnya pada dua lutut beliau, dan meletakkan kedua telapak tangannya di atas kedua paha beliau seraya mengatakan,

"Wahai Muhammad, khabarkan kepadaku tentang Islam."

Rasulullah SAW menjawab, "Islam ialah kamu bersaksi bahwa tiada Tuhan yang berhak disembah kecuali Allah dan bahawa Muhammad adalah utusan Allah, mendirikan solat, menunaikan zakat, berpuasa Ramadhan, dan menunaikan haji ke Baitullah jika kamu mampu menempuh perjalanan kepadanya."

Ia mengatakan, "Kamu benar."

Kami hairan kepadanya, ia bertanya kepadanya dan membenarkannya. Ia mengatakan, "Sampaikan kepadaku tentang iman."

Rasulullah s.a.w. menjawab, "Kamu beriman kepada Allah, malaikat-malaikatNya, kitab-kitabNya, rasul-rasulNya, hari akhir dan beriman kepada qadar, baik dan buruknya."

Ia mengatakan, "Kamu benar."

Ia mengatakan, "Sampaikan kepadaku tentang ihsan."

Rasulullah s.a.w. menjawab, "Kamu menyembah Allah seolah-olah kamu melihatNya. Jika kamu tidak melihatNya, maka Dia melihatmu." - Bab Muraqabah: Kitab Riyadus Shalihin - Hadis Al-Arba'in An-Nawawiyah.



Thursday, February 25, 2010

Siapa PENGUNDI PRU sebenar...

Melihat kepada polemik dan berantak dalam gelanggang dan padang politik Malaysia, Pak Sedaro merasa ada baiknya masa ini, Agen-agen Politik Parti Siasah masing-masing menilai ciri-ciri sebenar siapakah pengundi mereka?

UMNO yang dilihat begitu tua, semakin tumpul dan tiada seri perjuanganNYA. Karisma UMNO semakin dimamah oleh sikap bobrok pemimpin dan ahli tangkap muat dalam UMNO.

PKR dilihat sebagai parti hilang maruah dan ahli merajuk dalam UMNO lari membina PKR.

PAS dilihat sebagai kelompok mubaligh yang lari dari UMNO untuk membentuk sebuah rumah politik baru, yang masih tiada dalam PAS ialah harga PAS sebagai sebuah institusi siasah orde-Malaysia.

Rakyat yang turun mengundi, siapa mereka yang sebenar?

1. Berapa ramai yang diberi pingat, gelaran dan anugerah oleh Raja-raja Melayu yang menunaikan amanah sebagai warganegara keluar mengundi semasa diperlukan?

2. Berapa besar pengaruh kelompok yang tidak keluar mengundi dalam mana-mana pilihanraya umum? Siapakah mereka? Benarkah 90% daripada kumpulan ini ialah kumpulan bangsawan dan elitis mahu pun borjuis yang sudah kenyang dengan makanan kekayaan dunia yang dikaut daripada rahim bumi Malaysia?

3. Berapa ramai kalangan pengundi yang dikategori sebagai Pengundi totok atau Pengundi setia untuk keluar mengundi? Latarbelakang mereka yang hingga hari ini dipercayai 70% ialah kumpulan insan di kampung dan desa, yang hidup melata "kais pagi makan tengahari, kais petang simpan untuk esok sarapan pagi!"

4. Di manakah sekolah madani yang melahirkan dan mengilang hampir 250 ribu lepasan Universiti dalam dan luar negara? Kelompok yang masih bertebaran dalam mencari sesuap nasi yang belum tentu MILIKNYA, kesan dek RAKUS, TAMAK HALOBA kumpulan pertama yang dikuda oleh manusia yang digelar Tun, Tan Sri, Puan Sri, Datuk, Dato' Seri, Datuk Paduka, Dato' Seri Panglima, Datin Seri, Tengku dan sebagainya...

5. Yang lebih teruk dan memberi kesan MENYAMPAH dikalangan pengundi tegar pilihanraya ialah bila mana Wakil Calon atau Wakil Rakyat yang Menang macam sedia ada, semakin MENYOMBONG, BONGKAK, TAKBUR, RIAK, PENIPU, PEMBOHONG, PEROMPAK, PENYAMUN, PEMBELIT, kepada warga pengundi mereka sendiri...

Hingga wacana ini ditulis, Pak Sedaro tidak dapat merujuk dengan terperinci demografi sebenar Pengundi Pilihanraya di Malaysia? Ramai yang tidak keluar mengundi atau LARI semasa hari mengundi? Buat aktiviti ke luar negara konon? Atau Calon yang diletak oleh parti siasah yang berperang ialah CALON-CALON BODOH DAN BAHALOL yang tidak berada dalam pilihan rawak rakyat?

SPR punya perspektif sendiri, JASA, BTN, MKN, UMNO, PKR, PAS, DAP, MIC, MCA, yang akhirnya jika dilonggok kepada satu halaman bercetak, penuh...cerminan sebenar siapa itu Pengundi PRU masih ditongkat oleh rakyat jembel dan marhaen.

Hari ini, PM umumkan bahawa negara bebas dari kemelut ekonomi, KDNK naik pada tahap yang wajar, maka, berakhirnya "recession"...BETUL ke? Jika benar selasai musim ini, maka Mac 2010 ialah padang menanam, membaja, menyiram, memutik, membuah dan menuai? Rakyat ada 20 bulan untuk semua itu sebelum LEMBARAN RMK-10 bermula.

Apakah Pengundi PRU menjadi lega atau berasa selesa dengan epilog ini? Apakah kaum-kaum lain dari kalangan keturunan Thiong Hua, Hakka, Hailam, Fuchow dan sebagainya melihat ini sebagai FENOMENA RAZAK JUNIOR? Atau Fenomena RAHAH the return? Atau apakah Rakyat Raja melihat ini sebagai TSUNAMI Mahathir Boy? Atau apakah Yahudi, Nasrani yang kawal selia Bank Dunia, IMF melihat Malaysia sebagai The Rising Tiger and UnderDog? Atau Penjelmaan Semula Kamasutra Asia?

Pak Sedaro menelah PRU-13....hanya 60% warganegara yang layak mengundi akan KELUAR MENGUNDI, kerana mereka ini kelompok pengundi TEGAR. Orang-orang kaya yang mewah, punya duit bertepek-tepek sekadar melepak di Restoran 5 Bintang, Bercuti dan Bermain Mahjung Penyusunan, Siapa Kita Jadikan Menteri, Timbalan Menteri...Siapa yang boleh kita bayar dan beli, Siapa yang tiada harga diri dan akal budi, Siapa yang mampu JUAL NEGARA ini!

Pak Sedaro menelah, PRU-13...FELDA+RISDA+FELCRA akan berada dalam pedang dan padang retorik. Konsortium ini merupakan medan yang tipis implikasi kepemimpinan dan karisma mereka. GLC ibarat cendawan tumbuh akan menutup periuk nasi umat khasnya Rakyat Raja. Pimpinan politik yang dicetak dari rumah atau dari bilik tidur, BUKAN pilihan Demokrasi Berparlimen dan Raja Berperlembagaan.

Negara ini mesti dimewah bermula semalam. Runtuh sudah Kota Melaka, berdiri megah Purajaya...akan JAHANAM Putrajaya, dek kufur dan tamak holoba...maka, terbina semula KOTA SENDALOKA DAN KOTA SINGA....

AWAS...

Model Ekonomi BARU MALAYSIA

Melihat kepada permintaan kupasan minda, Pak Sedaro tercari-cari di mana fundamental Model Ekonomi Baru, dalam instrumen Kerajaan 1 Malaysia "Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan".

Kisah Maya Karin menjadi tumpuan umum. Siapa Maya Karin ini? Kalau namanya Rosmah Mansor macamana pula? Banyak polemik soldadu sosial yang akan mengkecamuk asas-asas MEB, ...

Apakah kesan yang bakal hadir, jika dibenarkan lambungan harga petrol di pasaran domestik? Apakah kesan langsung kepada Model Ekonomi Baru yang dicanang memberi High Income Economy, Ekonomi Berpendapatan Tinggi=Ekonomi Berkos Tinggi. Tiada dalam sejarah ketamadunan bangsa Maju, bila mana High Income Economy=Lower Costing/Expenditure Economy...Ada pula melaun yang syor ikut kaedah IMF?

Halooo, dalam struktur ekonomi Malaysia kita tidak pernah IKUT PETUNJUK YAHUDI, NASRANI DAN MAJUSI. DEB 1970, DPN 1990 merupakan kelangsungan yang disepakati oleh Jumhur Ulamak Ekonomi Malaysia. Hari ini Model Ekonomi 2010, setelah 30 tahun DEB berlangsung...kedudukan Rakyat Raja masih di bawah 15% milikan ekuiti dan syarikat baik besar mahu pun kecil. Di mana SILAPNYA? Bukan Kerajaan yang SILAP. YANG PALING DURJANA ialah sipolan-sipolan yang dikayakan oleh KERAJAAN TIDAK ADA ADAB DAN MARUAH DIRI UNTUK MENYUMBANG DAN MELABUR KEMBALI KEPADA PROSES PENERUSAN GENERASI RAKYAT RAJA BARU....

Ramai yang tergolong dalam kedudukan ini, lebih-lebih lagi GERABAK yang dilahirkan dari Alma-mater MYCOBA....Penulis skrip paling licik di zamanNYA ialah Anwar CIFUT sendiri masa pegang Menteri Kewangan...

Apa pun yang dirisaukan oleh rakyat tentang Model Ekonomi Baru, bukan perkara utama yang WAJIB dirisau berlebihan. Subjek paling PUNDAK ialah bagaimana dalam ekonomi semasa kita hendak mudik dan berbangga dengan kedudukan selepas Oktober 2010? Selagi perkara 153 masih kekal dalam Perlembagaan Persekutuan, selagi itulah apa pun kedudukan ekonomi Rakyat Raja diperlindung.

Perkara yang pasti akan terus meningkat ialah:

1. Harga Petrol dan Gas di pasaran dunia, mempengaruhi harga domestik tanahair.

2. Kos Perubatan dan Rawatan Klinikal serta penyakit kronik akan terus meningkat. Maka, mulalah berfikir untuk kebaikan keluarga, dengan memiliki Medical Card seperti Prudential BSN Takaful misalnya.

3. Harga bahan mentah untuk pembinaan akan meningkat secara sekata dengan harga petrol.

4. Kos sara hidup dan perbelanjaan mengurus isi rumah akan meningkat 60% daripada kedudukan semasa.

APAKAH YANG WAJAR KERAJAAN MALAYSIA LAKSANAKAN:

1. Cepat-cepatlah cari DUIT untuk merancak pembangunan di Malaysia.

2. Jika ada BON KERAJAAN PERSEKUTUAN yang terpaksa di jual, JUALkan untuk dapat Mudah Tunai.

3. Projek-projek Raksasa mesti diatur secara strategik. Misalnya Projek di Tanah Enstek dan Tanah Felda Sendayan di NS? Projek Wilayah Iskandar? Projek Naik Taraf Pelabuhan Kelang misalnya? Projek Pembinaan Lebuhraya Laluan Pantai dari Pontian hingga ke Lumut? Projek Scenic Bridge dikembalikan agar keadaan ekonomi 85% orang Melayu di Johor kembali segar? Projek Terowong Multipurpose hubungan Seberang Prai dan Pulau Pinang? Projek Keretapi Laju dan Landasan Berkembar Utara-Selatan diperhebat dan dicepat? Projek LRT-MONOREL di Melaka? Projek LRT-MONOREL dalam Lembah Kelang Utara,Selatan, Timur dan Barat ditingkat dan digiatkan? Projek jajaran bertingkat di laluan kritikal dalam bandar-bandar tertentu di Majukan? Projek Pengindahan Negara, dengan mewujudkan YAYASAN LANDSKAP MALAYSIA. Berilah Tun Abdullah Badawi sebagai Pengerusi...dan projek indah negara ini diberikan dana RM10 billion untuk gerakan gempur 1Malaysia Indah di MATA, INDAH di HATI?

4. Negara memerlukan RM350 billion untuk RMK-10, dan Rakyat akan maju serta AMAN DAMAI.

5. Pencacai politik hari ini perlu dibayar GAJI sebagai UPAH PROFESIONAL mereka, maknanya mereka ini boleh dikenakan hukuman mahkamah jika menjadi PEROSAK NEGARA...barulah kita melihat Kuasa-Kuasa Benar ...Kuasa Eksekutif, Kuasa Perundangan dan Kuasa Kehakiman.

Cukup la...untuk memecah kristal minda kalian.

Tuesday, February 23, 2010

Mengapa kau Maya?

DESAS-DESUS mengenai perkahwinan aktres Maya Karin yang dikhabarkan kini sedang berantakan dengan suaminya, Steven David Shorthose atau nama Islamnya, Muhammad Ali Steven mula tersebar luas kebelakangan ini. Lebih memburukkan keadaan, timbul pula dakwaan yang mengatakan Maya kini sudah bercerai dan cuba menyembunyikan kenyataan itu. Maya mendiamkan diri seketika sebelum menyambung bicara.

"Orang luar boleh bercakap apa sahaja kerana mereka tidak mengetahui perkara sebenar.

"Ingin saya tegaskan di sini, tiada apa yang berlaku dalam perkahwinan saya. Kami masih suami isteri dan kehidupan masih berjalan seperti biasa.

"Cerita yang mendakwa perkahwinan saya sedang berhadapan dengan masalah adalah tidak berasas. Tiada apa yang berlaku dalam perkahwinan kami," ujarnya lagi.

Maya lantas ditebak dengan pertanyaan adakah dia cuba menyembunyikan cerita sebenar ekoran dakwaan yang mengatakan keretakan rumah tangga mereka berpunca daripada sikap Maya yang bermain kayu tiga dengan seseorang dan mengakui hubungan itu kepada suaminya.

Bintang Pisau Cukur itu berkata, cerita peribadinya termasuklah cerita rumah tangga adalah hak privasinya. Dia berharap agar tiada pihak yang cuba memaksanya mengulas cerita-cerita peribadi.

"Sebolehnya saya tidak mahu mengulas lanjut perkara sebegini. Saya lebih selesa untuk tidak bercakap mengenai cerita peribadi.

"Cerita peribadi seperti perkahwinan adalah hak privasi saya dan saya harap semua pihak dapat menghormati hak saya.

"Perkara sensitif sebegini jika diberikan sebarang komen atau ulasan, takut akan melarat dan menjadi bertambah buruk.

"Saya bimbang jika sebarang kenyataan yang dikeluarkan nanti akan hanya memburukkan keadaan. Selanjutnya di sini.

p/s: Siapalah 'seseorang' itu agaknya ya?

Naib Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai (kiri) menyaksikan Ketua Pemuda MCA Datuk Wee Ka Siong (dua, kiri) menyampaikan cenderahati kepada Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin sempena makan malam Tahun Baru Cina anjuran Pemuda MCA di Wisma MCA di sini, hari ini.- Foto BERNAMA

Monday, February 22, 2010

Anwar aka Subramaniam




Berikut merupakan laporan polis yang pernah dibuat Anwar CIFUT:-

THSL EPT: 24567/99
S/D: 2175/99
JAM: 11.50am
TKU: 10/9/99

Saya telah menerima laporan patologi berdasarkan ujian air kencing dari Gribbler Pathology, Melbourne Australia. Nombor Makmal: 99-1557072-I bertarikh 18 Ogos 1999. Laporan tersebut mengesahkan tahap keracunan arsenik dalam tubuh saya adalah amat berbahaya iaitu pada kadar 230.0ug/g creat, melebihi tahap normal iaitu kurang 3ug/g creat. Ini bermakna kandungan racun arsenik dalam tubuh saya ialah 77 kali ganda melampaui tahap biasa.

Sejak tarikh saya ditangkap pada 20 September, saya telah mengesyaki bahawa saya mungkin didera atau dianiayai. Bahkan saya dibiarkan terlantar selama beberapa hari tanpa mendapat rawatan doktor.

Sekarang terbukti melalui maklumat bahawa saya telah diracun. Saya tidak pasti tempat diracun sama ada di Lokap Polis Bukit Aman atau berikutnya di Penjara Sungai Buloh. Diantara kesan-kesan yang dipastikan setakat ini ialah kekurangan berat badan, keguguran rambut, kebas dan kekeringan kulit. Para doktor memaklumkan bahawa kesan parah mungkin dirasakan setelah beberapa ketika secara beransur tanpa disedari.

Saya memerlukan jaminan tegas semua pihak bertanggung jawab termasuk pimpinan politik kerajaan untuk menyiasat segera dengan rapi, tidak berselindung dan tidak cuba menutup dengan sewenang-wenangnya. Ini adalah satu jenayah jahat dan mungkin satu percubaan membunuh. Punca keracunan perlu dikenalpasti, siapa orangnya atau kelompok yang bertanggung jawab. Saya harap tidak ada helah yang diberikan untuk melengahkan tindakan atau berdolak-dalik.

Saya kesal kerana konspirasi politik untuk menjatuhkan saya tidak terhad kepada tindakan politik tetapi telah melibatkan tindakan fizikal dan kini meracun saya. Kepada Allah kita mendoa semoga kita diselamatkan.

Sekian laporan saya. Terima kasih.

Wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

(Tandatangan)
ANWAR IBRAHIM

10 September 1999
11.45 pagi

_________________________

1. Semasa Anwar CIFUT masih bergelar OKT back to 1999, sudah heboh kononnya dia diracun.

2. Ketika perbicaraan sedang berlangsung (masa tu karier sebagai peguamtunda belum wujud lagi), Anwar CIFUT sudah bisik sama Jijah dan kawan-kawan yang dia kononnya rasa lemah-lemah badan (tenaga batin tak lemah pulak), kekeringan kulit etc.

3. Apalagi...kawan-kawan pun terkujat beruklah bila dengar aduan si Anwar CIFUT. Mulalah timbul pelbagai spekulasi yang kononnya si Karipap R.U.OK. ni di santau. Tapi Jijah menolak andaian suami dua alamnya itu disantau. Jijah yakin yang Bro.A.B.I. diracun.

4. Kemudian secara diam-diam ketika sidang bicara berhenti rehat, air kencing Anwar CIFUT telah diambil dan diberi kepada Jijah.

5. Secara senyap-senyap juga air kencing itu dihantar ke Gribbler Pathology, Melbourne Australia untuk diuji dengan menggunakan nama Subramaniam. Punyalah si CIFUT ni fobia kononnya orang nak sabotaj dia, sampaikan sampel air kencing sendiri pun letak nama Subramaniam. Nasib baik dia tak letak nama Mokhtar.

6. Setelah air kencing Anwar@Subramaniam itu digodak, dikacau, dibelek, dihidu bla...bla...bla...oleh pakar Australia (macam pernah dengar je pasal pakar Australia ni, tapi di mana ya), maka makmal Gribbler Pathology mengesahkan bahawa tuan punya air kencing tersebut telah mengalami keracunan arsenik sebanyak 230 mikrogram, iaitu 77 kali ganda dari tahap bahaya.

7. Anwar CIFUT memang hebat punya auta. Walaupun kandungan racun arsenik dalam badannya pada 1999 telah mencecah 230 mikrogram, tetapi dia masih mampu hidup hingga sekarang. Malah Anwar CIFUT masih boleh makan karipap lepas buat aktiviti Can I Fak U Today.

8. Merujuk medical journal, pesakit yang pernah mengalami keracunan arsenik sebanyak 17 kali ganda (paras bahaya) telah menjadi lumpuh dan buta. Malah, jika kandungan arsenik mencecah 20 mikrogram dalam badan, maka pesakit itu akan kojol serta merta.

9. Anwar CIFUT pada tahun 1999 bukan setakat mempunyai 20 mikrogram arsenik dalam badan, TETAPI 230 mikrogram. Bukan 17 kali ganda TETAPI 77 kali ganda. Dan yang pelik bin ajaibnya...Anwar CIFUT aka Karipap R.U.OK. sehingga kini masih mampu merayau ke serata dunia walaupun kandungan arsenik yang terdapat dalam badannya boleh masuk senarai Guinness World Records!

10. Ini macam punya kaki kencing pun masih ramai yang percaya? Dunia...dunia!

Sunday, February 21, 2010

Anwar! Kau lak jadi imam...

Persoalan den mudah yo.

Maun tak agak eh Hadi Awang, Nik Ajis, Nasaruddin, Husam Musa, Harun Din, Zul Kulim, Khalid Ibrahim, Azmin Ali, Yusoff Qardawi, Zolkharnain, Nizar Jamaluddin, Mat Sabu dan semua alim ulama' Pas dan PKR bersolat jemaah berImamkan Anwar CIFUT?

Bukan apo, sementelah si Anwar CIFUT tak nak bermubahalah menafikan dio ado meliwat, eloklah alim ulama' dalam Pas dan PKR menjadi makmum solat yang diImamkan Anwar CIFUT bagi menunjukkan keyakinan mereko pado Ketua Pembangkang tu. Ajaklah Anwar CIFUT solat jemaah...subuh ko, zuhur ko, asar ko, maghrib ko atau isya' pun tak kisah la. Janji dio maun solat jemaah dan jadi imam.

Atau ulama' dalam Pas dan PKR masih ragu-ragu dongan Anwar CIFUT? Kan dulu Anwar CIFUT pandai cakap Arab, selalu jadi imam solat dan ponah baco khutbah lak tu. Tapi sekarang ni tak nampak lak bilo maso dio jadi imam solat...asik jadi makmum yo. Tapi yolah, kok boto lak dio tu memang kaki talo dubur, dah tontu mandi junub eh tak sah disobabkan hobi dio tu. Camno lak orang yang tak sah mandi junub leh jadi imam, yo tak?

Hehehe...den cadangkan yo. Sekarang ni den tunggu respond kok ado blog pembangkang yang nak siarkan GAMBAR TERBARU alim ulama' serta para pemimpin Pas dan PKR sedang bersolat berImamkan Anwar CIFUT Waljuburi Alsontoti. Kok setakat Hishamuddin Rais dan RPK yang jadi makmum baik takyah la. Orang sosialis camtu bukan pecayo na ngan hukum Tuhan. Camno penyokong Pas & PKR...ado bran?

Friday, February 19, 2010

Patutlah...

Seorang bekas pelajar kolej swasta bersama teman lelakinya didapati bersalah membunuh rakannya sendiri menangis teresak-esak selepas dijatuhkan hukuman gantung sampai mati. Semasa Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah membacakan keputusan, Noralina Ahmad Dasuki, 22, yang gagal mengawal emosi terpaksa ditenangkan oleh ibupanya dan kerap kali menyatakan bahawa dia bersumpah tidak melakukan kesalahan itu.

Noralina, bekas pelajar kolej PTPL dan Muhammad Khairul, bekas pekerja Astro, didakwa membunuh Juliana Md Fuzi, 20, seorang pelajar Kolej Islam Antarabangsa di dalam bilik nombor 5133, Tingkat 5, Sunrise Apartment, Wisma Indah, Blok 498, Jalan Tun Razak, Cheras antara 23 Mac 2007 kira-kira pukul 10 malam dan 24 Mac 2007 kira-kira pukul 8 malam. Kedua-duanya didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman gantung sampai mati.

Di peringkat pembelaan pula, kedua-dua tertuduh saling menyalahkan antara satu sama lain. Pendakwaan diwakili Timbalan Pendakwa Raya Yaacub Chik, manakala Noralina diwakili peguam Karpal Singh dan peguam T Suresh bagi pihak Muhammad Khairul. Selanjutnya di sini.


Note: Patutlah beriya-iya sangat si Karpal Gout Tarak Turban nak tukar hakim. Ada sejarah silam 'kekalahan' rupanya. Rakan-rakan peguam ada memberitahu bahawa Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah ni susah sikit geng peguam nak 'makan' atau kelentong sebab dia seorang yang straight dan memberi pertimbangan yang adil mengikut lunas undang-undang. Boleh rujuk di sini untuk senarai kes yang pernah dibawa ke hadapan Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah.

Thursday, February 18, 2010

Muntahan Sebenar PAKIAM!

Tan Sri Pakiam a.k.a Reverand Kumar (Washington Post) true intentions on wanting to use the word "Allah" and Mr. Kumar estimates that 100 Muslims are converting to Christianity every month in the country.

I'm not surprise that those with muslim name with the loudest voice in twitter defending the use of word Allah by the Church are actually one of those 100 christian convert.

The fact is...

Perhaps Justice Lau missed reading the following report by the Washington Times:
…Some states restrict the use of certain religious terms by Christians in the Malay language, lest Muslims be confused. Yet, despite the obstacles, some Christian proselytizers are busy.

The Rev. Kumar — not his real name — recalls the religious police rattling his front gate in the middle of the night. The warning was clear.

"But I am not afraid," Mr. Kumar said. "My work is God's will and I have a worthy cause to fight for. [Malays] have a right to find Jesus."
Who is the main "target" for these "busy Christian Proselytizers? The Malays! The very exact reason, object with which this whole schnoozle began in the first place. At least that's what the good Reverend Murphy Pakia--- err I mean Reverend Kumar contended. And when Justice Lau gave the following judgment:

"She said the minister had also failed to adduce evidence that the use of the word would threaten national security and create misunderstanding and confusion among Muslims."

I wonder how much different THAT would if she had read the following paragraph in the same report:
…His evangelical church has 12 branches throughout Malaysia and 30 affiliates, and Mr. Kumar estimates that 100 Muslims are converting to Christianity every month in the country. He said there has been a marked increase in interest in the past three years, since the September 11 attacks in the United States.

Or perhaps the following, from the same report:-
… She (the converted malay muslim) conceded, though, that part of the assistance involved introducing Malays to Christian doctrine. She recalled parking herself at a McDonald's wearing a Muslim head scarf to more effectively introduce Muslim schoolgirls to the Bible.

In Kuala Lumpur, boys who are a part of Mr. Kumar's proselytizing movement frequent mosques.

Christians reputedly also have resorted to sponsoring picnics for Malay children and offering them gifts.
You know what I personally think? I think the above account by the Washington Post is pure fabrication and fiction. But if it is true, hey! That alone could be ample reason to ponder upon the rationale behind the judgements regarding the lifting of the ban!

But then, if anything, this Washington Post article that unbeknownstly reveal the true intent and cite the vigor with which certain christian missionaries increase their efforts to meet up with their conversion KPIs border that of laughable insanity. But let us all face it. All religions have conversion agendas. Some more pronounced than others perhaps, but then in the case of the missionary-cum-colonialists that had as their dictum "For Gold, Glory and God", the geopolitics of these agendas is worthy of scrutiny.

To begin with, note that the bulk of these proselytizing efforts have mainly, in the past few hundred years or so, been concentrated solely onto the eastern and southern parts of the globe. The Post reports:-
"In the cramped lobby of Mr. Kumar's headquarters, a magazine headline reads: "Storming the Enemy's Stronghold."

The first paragraph explains, "Within the 10/40 window," referring to the area stretching roughly from the Middle East through India, China and into Southeast Asia, "lie 62 of the least evangelized nations on this planet." The area is viewed by some zealots as the last stronghold preventing Christian global dominance."
Ah! Christian Global Dominance. Had Justice Lau's decision resulted in the continued banning, surely such Dominance would be very difficult to materialize.

Why the obsession to baptise the east? Well simple. Because lately in the west many people are leaving Christianity, mostly towards atheism if they no longer believe in God, or to Islam (mostly) if they still do but feel a need to satisfy the quest and questions that they have been having all this while. A great majority of these converts are personalities of high standing in society---like artistes, public figures, politicians, scientist etc. The ones not in the limelight mostly are made up of intellectuals or have high education levels.

They sent in Yvonne Ridley to infiltrate the Taliban, she converted to Islam instead. They installed a staunch Christian, Captain Cormier Michel, to lead the command of the International Security Assistance Force to kill the Afghans, he converted to Islam instead. They used Michael Jackson, who once declared "I would rather not sing than realize that my songs are listened to by the Arabs", to infiltrate the hearts and minds of middle east youngsters, and HE converted to Islam instead. They sent in St. John Philby to do some colonialist expansionism works in the middle east and HE found Islam. They sent in Disciple of Christ Joseph Estes to Egypt to convert muslims there and HE got converted instead.

In fact highly respectable priests---whose KPI would definitely include the number of fresh new converts they could bring in, THEMSELVES found the light in Allah instead: Bishop of Uramiah Benjamin Keldani, Bologne priest Anselm Tormeeda, Pentecostal church minister Kenneth Jenkins, Sri Lankan Catholic Father George Anthony, Egyptian Coptic strongman Abraham Philobus, United Methodist Deacon Jerald F. Dirks, Lutheran Archbishop Martin Mwaipopo, Jehovah Witness Minister Raphael Narbaez, Russian Orthodox Archpriest Vaicheslav Polosin, German Catholic Doctor of Theology Dr A.R. Lehmann all had converted to Islam when they attempted to "study the religion deeper so they could understand the psyche of the Muslim world for the sole purpose of converting them".

Even the staunch questions of atheism could not bear the brunt of truth when its moment has come: atheists Zhang ChengZhi from Communist China, Kazakhstan president Nazarbayez, British Museum's Professor Martin Lings, even Singapore Chief Minister (former) Lim Yew Hock.

Other interesting converts include Radu Fremos, Dracula's brother (the real one), Cambridge Professor Tim Winter, Italian Ambassador T. Cardilli, notorious assassin Carlos the Jackal, famous KGB operative Alexander Litvinenko, US congressmen Andre Carson and Keith Ellison, American poet Daniel Moore, Ethiopian Emperor Lij Iyasu, Moldavian Prince Illie Rares, Lutheran James Yee, "I gotcha" singer Joe Tex, and many others.

When you have public personalities of repute embracing Islam, you can imagine the impact it has on the lesser stratas of society. Fox News carried a special report that highlights an alarming number of American youths converting to Islam everyday. And contrary to popular notions of causes and effects, the sales of Quran SPIKED in United States immediately following the aftermath of the 9-11 incident despite the west's insistence (helped by christians everywhere else) that Islam has to do with Terrorism. Despite Lavonising the incident to demonise this pure religion, Islam is---and has been so far---the world's fastest growing religion, come whatever issues.

It is understandable then, to expect that Christian missionaries turn elsewhere for conversion KPIs. It is understandable too to expect that they do this with vengeance and a hidden rage: rage that resulted from THEIR own adherents leaving the faith in masses.

Now if in the west former christians are attracted to Islam through intellectual ponderings, dogmatic scrutiny or just pure search-for-truth questionings, the situation is different with the converts in the east, mostly towards Christianity. Many are motivated by monetary rewards given by the missionaries themselves. I watched one biblical series regarding missionary activities in Indonesia in the United States one day and in one, they showed a priest reciting the bible in malay and the congregation, made up of some very poor children there, reciting along with him. After the sermon or recital was over, he took out wads of rupiah notes and distributed them to each, saying "Nah, ini gaji kalian!" The Vatican, perhaps the world's richest corporation, spends untold amount of money for conversion agendas.

Notice too the missionary activities during the Aceh disaster. Humanitarian objectives were not the primary reason for them helping. Setting up chapels and churches, guised under "help centers", malay bibles were also distributed along with blankets and potatoes, albeit knowing the fact that the acehnese had always been strong adherents to Islam so much so that the area has been nicknamed Veranda of Mecca (Serambi Mekah). Converting malays has been an inherent crusade that the christians regard with testosteronal overdrive, almost to the point of vengeance, seeing how the hundreds of years of efforts by Spanish expansionists and European colonists fail to win even a miniscule number of malays to start believing in Three Gods, Original sin and Redemption by death that the locals find so nonsensical and abhorrent about.

Conversion efforts amongst people of lowly educated population or those who are of relatively less advanced culture, like the dayaks, senois, the deep Sarawakian and Sabahan natives, etc are relatively painless. It is easier for the missionaries with condescending personalities, with an air and picture of the advanced-but-kind-hearted Mat Sallehs, to convert these natives because they do not have to debate out with them on zany dogmas like Original Sin, Divinity of Man, Trio of Godhood, Redemption of Humanity's sin by dying on the Cross and other preposterous concepts which form the main qualms of those very western intellectuals abandoning Christianity in the first place. This ease, coupled with wads of cash, make regions like Africa, South East Asia, South America be fertile conversion grounds for almost all types of Christian denominations. (That itself is quizzical: do not be surprised if you go to any orang asli place and you find more than one type of church and the inhabitants themselves start to be divided on which church they go to: how can they if the RSV version of the bible in one senoi camp are not accepted as the word of God by another senoi camp using the King James edition!)

Preachers, having almost given up in trying to preach and defend the concepts I mentioned above to western christians who suddenly find themselves freed from the constraints of dogma and need to have more sensible explanations about them, therefore turn to the relatively easier and less-sophisticated natives to hone their missionary skills.

The case with the Chinese in Malaysia is a bit different: This target group, who are far from poor and therefore do not need any financial motives, conversion tactics are done using bootstrap principles: namely that of dissent towards anything Malay. To the chinese, anything that sounds malay-ish and associated to them is hateful. This has been a main weapon of the missionaries. Thus they would readily welcome any faiths which to them is reminiscent of and symptomatic to the idea of inherent rebellion. Christianity is an outlet for them to show dissent.

Even so, many among the Chinese would find the teachings and dogmas of this new faith to be quite irrational and absurd, but to them, being subservient to and agreeing with the malays would be much more unacceptable, and therefore changing faiths suddenly become an attractive lure. The Chinese is one people whose "fear of losing out or being left out" (commonly termed as Kiasu) dictates their every move, every trait of behavior. Do not be surprised to find three or more different faiths residing in some Chinese individual: Confucianism, Buddhism, Christianity, Taoism etc … to ascertain that "if this one does not hit the mark, then this other one will" --- as if to obtain a quadruple insurance that their well being in the hereafter will more likely be guaranteed by bringing as many possible permutations of truths as possible. Now I surely applaud this fail-safe method of celestial trial-and-error, but would like to suggest them to expand the coverage a bit more, cos they really do not hit the mark as yet with those lists.

The Malaysian Indians, however, have a nobler purpose for conversion. After being in the social quagmire of the caste system for so long, conversion allows some Indians to taste being a notch up in society's rung of acceptance ladder. In the Abrahamic faiths, one do not need to distinguish one human being from another based on the nature of their births in society. If I were an Indian born in a low caste family, I surely would be inspired by my fellow indians like Father Lawrence Andrew and how high a standing and fully respected he is in society. My twice-tanned skin would turn white with envy! And the name, Look at the name! With this kind of name now instead of some Puthucheary or Tanabalan, tell me if I am not in the same league as Norah Jones, Charles Xavier or James Cameron.

Which brings me to this: that cultural and racial glorification could be another factor. (Racial glorification is the inverse of racism: always getting awed at those races you regard superior than yours) . Christianity is associated with pictures of Richard Branson, of Bill Gates, of Angelina Jolie. Oh never mind none of these believe in Christianity, but at least they are now in the same name pool, anyway, much like Rudolf does. That is, "Richard Hong" is much more cooler than, say, "Abdullah Wong" anytime. This is, of course, a peculiarity only of south east asian chinese. The mainland inhabitants have about 40 million Christians and they do not suffer from this predicament. That is, they do not have Peters or Michaels or Janettes attached to their names to affirm that they are christians. By contrasts, the Jets and Hackens and Brackens and Kersons might have appellations more adornful than the western christians themselves by faithwise it doubtful that they are equally so (In contrast, there are 20 million mainland chinese muslims, much more than the malays themselves ).

Thus it can safely be said that conversion to Islam for the western people are motivated by their intellectual desire to find meaning and answers to an otherwise perplexing set of dogmas that they had been taught since early childhood, while conversion to Christianity are almost always driven by economics, the need to be dissentful, as well as the need to be associated with anything western.

But will conversion efforts be successful purely on the grounds of dogma change among the malays? Not as it stands. In order to attract malay youths, some "proselytizers" introduce a very unlikely carrot: the kinds of western lifestyles a potential renegade muslim can be accorded once the shackles of Islamic constraints are unbounded. Conundrically, these lifestyles are anti-thestical to the kind ministry that Jesus Christ represented: freewheeling booze, free sex, homosexuality and hedonism in general. But their contention is this: isn't Jesus all about Love, Love, Love? Why should you constraint your life to a set of rules and regulations and religious restrictions that Islam promotes? What is the meaning of living life to the fullest if you cant do that, cant drink this, cant eat that, can't sleep things out?

Booze: well see now there is no prohibition in christianity at all? And the sexual revolution: this has succesfully replaced the norm of the sanctity of marriage and the preservation of family life in western christian countries so don't you want to move a notch ahead in terms of progress and modernism? And homosexuality: yes I know that the bible condemns it but it's all interpretations, you see. And see how we have even wedded same sex couples in many christian countries and even downplay the roles that priests play in the abuse and sodomization of boys under their care? And all this from a religion that preaches those exact iniquities to be abominations by all God's messengers from Adam to moses to Jesus to Muhammad.

Folks. Islam is the last bastion of the purity of God's teachings as laid down by the Torah, Bible and Qur'an. It now stands alone and unaided in disallowing the tamperings of the original scriptures that seek to replace God's true teachings with ever-changing priestly ones.

And because of this purity, the efforts to discredit Islam, to sway its adherents away from its straight path (pun intended) and INTO other religions including Christianity, cannot be blamed on the Christian Priests with KPI pressures alone.

The blame lies beyond, on a much more sinister, diabolical, Luciferan origin. The dirtying of the name Allah by associating blasphemies is only one of the means, albeit a first step ... Apocryphalist

"Pak Sedaro wish to acknowledge the work done by the researcher into deliberating such issues for the becoming Nation State called Bumi Melayu - Malaysia."

Agenda Import Pakar DNA & Forensik


Anwar CIFUT sudah berada di penghujung karier politiknya. Dengan menjemput kemasukan 2 orang yang ditakrif sebagai Pakar DNA dan 1 orang Pakar Forensik dari Australia dan Chennai India ini, memberi maksud Anwar Ibrahim sememangnya berada dalam kondisi paling genting dan tegang. Dia MESTI memaksa pembuktian bahawa dia bukan peliwat dan tiada kebenaran bahawa dia meliwat Saiful. Apakah sebenarnya personaliti Saiful? Apakah sebenarnya selera seks Anwar Ibrahim? Ada dakyah memberitakan mungkin dua alam masing-masing ini....? Entah. Sendiri punya badan yang BOLEH JAWAB.

Namun dengan kehadiran 3 orang asing ke Mahkamah Tinggi esok akan meluaskan berita kepada Media Asing dan Antarabangsa. Peluasan dan perayauan media ini, akan memberi kesan kepada sosio ekonomi Negara secara terancang dan signifikan, walaupun tampak kecil dan tidak berkait.

Apa signal kemasukan 2 orang Australia dan 1 orang India ini? Siapakah mereka dan siapa biaya mereka ke Malaysia? Apakah setelah berlaku tragedi, Al-Juburi bergegas diri ke Australia dan India, menyusun bukti dan pembuktian, yang membolehkan dia BEBAS dan BERSIH? Mahkamah Tinggi MENOLAK permohonan Anwar Ibrahim, kerana pada mahkamah ada KES untuk disabitkan kali ini...

Saiful budak mentah yang dilihat begitu "daring" dalam usaha mengatakan Anwar Ibrahim menggunakan alat kelamin lelakinya menjuburi lubang shit Saiful secara awam, telah memberi implikasi "KEMALUAN BEGITU BESAR" kepada manusia dari Cheruk To'Kun yang difailkan sebagai Peliwat Eksklusif. Jika semua ini FITNAH dunia, maka dua-dua manusia ini akan TERIMA bala' Allah Yang Maha Esa. Jika semua ini dikordinasi untuk MENJAHANAM semangat Perlembagaan, maka Allah akan memberi Balasan setimpal kepada mereka masing-masing. Konspirasi atau bukan konspirasi antara keduanya, hanya Jauhari Mengenal Manikam dan siapa Maniam..?

Kini bermulalah marathon baru dalam hidup politikus angkuh, tamak, bongkak, sombong, bobrok dan retorik B.A.B.I....Marathon yang memaksa dia mengatakan bahawa dia seorang yang Sihat Seks, Hanya berselera dengan Wanita sebab kemutan dan saiz dorongan natural, bukan seorang dua alam dalam keperluan dan kehendak seks, bukan peliwat Saiful budak hinggusan, bukan itu dan bukan ini....

Bermula juga dalam alam penghakiman mahkamah tinggi, bahawa pakar DNA dan Forensik tempatan mesti BELAJAR sesuatu dengan manusia yang diterbang khas oleh Anwar Ibrahim. Berhati-hatilah Majlis Keselamatan Negara, mereka ini datang punyai URUSAN UTAMA LAIN yang lebih mustahak daripada urusan di Mahkamah Tinggi.

Wednesday, February 17, 2010

The Three Kingdom: Malaysia Ambang PRU-13

Amat menarik wayang gambar penceritaan Sejarah Panglima Perang Dinasti Raja Wu, Shu dan Wang, yang akhirnya Dinasti Raja Jun menaiki takhta. Panglima-panglima besar dan Komando peperangan bertungkus-lumus mengelilingi tanah-tanah Negeri dan Wilayah untuk peluasan penjajahan secara ketenteraan beraja. Akhirnya yang menaiki singgahsana Kerajaan Beraja ialah Dinasti Jun, yang berpunca daripada Konsortium Ketiga-tiga Kerajaan Beraja ini. Persekutuan ini memberi ciri tersirat yang begitu mendalam kepada Kerajaan Barisan Nasional di Persekutuan dan Kerajaan Komplot Pembangkang, hatta senario lintang-pukang paham kuasa eksekutif politik turut memberi impak besar kepada ekonomi Negara dan intisari harian politikus marhain dan jembel.

Kenyataan Nik Aziz di ambang nanyuk dan menjahanam kedaulatan Perkara 3, bahawa sambutan dan perarakan Maulidiur Rasul tiada makna dan fadhilatnya! Apakah pernyataan ini COCOK dengan kerusinya sebagai Mursyidul Am PAS? Apakah ini petanda keruntuhan institusi wahdatul-fikr PAS sebagai sebuah organisasi siasah Melayu yang umurnya muda 5 tahun daripada UMNO? Kesannya Nik Aziz sudah mencampak diri, maruah, akademiaNYA ke dalam tong sampah dan mentadbir dirinya sebagai Orang Tua Nanyuk mengurus perihal ehwal Kerajaan Kelantan.

Suasana hingar-bingar di Kedutaan Australia di Jalan Yap Kwan Seng, sekadar gerakan jembel, yang akhirnya di pandang lekeh, miskin dan daif oleh Australia. Laporan akhbar seramai 500 orang sahaja yang sibuk membodohkan DIRI pada jam 0900. KJ dan rangkaian kawan mereka yang pendek strategi telah masuk PERANGKAP SULIT DAN LICIK Yahudi dan Sheriff US di Asia Pasific. Maknanya, Pemuda UMNO dipimpin oleh pasukan dengkel ilmu Pengurusan Politik Serantau dan Pengurusan Perang Saraf Serantau. Langkah yang lebih bijak sewajarnya:

1. Semua warga Malaysia yang masih sah kerakyatan mereka di Australia, ditarbiyah tentang senario sebenar oleh Petugas di Kedutaan Malaysia. Sementara di Australia, semua pelajar Malaysia dipanggil pulang serta-merta, sebagai kaedah saraf menunjukkan kekuatan Malaysia. Juga berpakat dengan ASEAN untuk memberi gesaan kepada Australia supaya PRINSIP ZOFFAN mesti dihormati kerana kedaulatan sesebuah negara.

2. Bloggers dan media elektronik serta cetak, mesti disorongkan dengan Nilai Berita Berkualiti Tinggi dalam urusan mencantas pemikiran Neo-Komunis dan Zionis dalam aliran di Australia, kerana Australia ialah sebuah Negara Merdeka tetapi tiada Daulat Kerajaan mereka. Australia bukan seperti United Kingdom sifatnya, sebagai Negara Merdeka dan Berdaulat.

3. Boikot syarikat dan produk keluaran Australia, panggil semua syarikat berpangkalan di Australia yang beroperasi di Malaysia oleh YB Menteri Luar Negeri dan YB Menteri Dalam Negeri. Mesej ini akhirnya menekan MP Tak Sedar DiUntung di Australia untuk berfikir sebelum memulakan Konsep Winning The Battle over Crossing Fences.

Senario terkini, Zulkifli Ahli Parlimen PKR yang mendedah wujud Little Nepoleon dan Firaun Kecil dalam PKR juga melalui gerakan halus NGO tajaan Dajjal Domestik dan Asing. Banyak kebenarannya kenyataan Zulkifli Nordin ini. Dewan Rakyat yang bakal bersidang 01/2010 pada bulan Mac ini akan lebih memuak rakyat dengan dogengan dan kepalsuan yang ditiup dan disambut oleh Ahli Parlimen PKR+DAP+PAS. Mungkin MP Bebas-Pasir Mas akan sibuk dalam perjuangan PERKASA. Manakala MP BN Backbenchers dan sekutu akan sibuk mengira untung dan melobi yang mana boleh, projek itu dan ini. MP yang bertugas sebagai Anggota Pentadbiran terpaksa pecah kepala untuk menjawab dan menepis yang mana perlu, pada kiraan harakat tertentu.

Fenomena yang dipertonton kepada warganegara Malaysia hari ini, merupakan petanda bahawa Tanah Melayu ini semakin dimamah oleh kealpaan Rakyat dan Pengundi yang sah dalam daftar pemilih SPR. Fenomena ini merupakan garam belacan yang dipersetujui oleh 64% pengundi di kebanyakkan kawasan mengundi. Fenomena ini merupakan bala' kepada Negara Merdeka dan Berdaulat dengan pengakuan bahawa Raja Berperlembagaan.

Di ambang PRU-13, Pak Sedaro melihat beberapa perkara mungkin akan berlaku:

1. Andainya Kuasa Pentadbiran Eksekutif mengambil sikap tidak peduli terhadap rungutan, sungutan, komentar pedas dan menyakit hati rakyat berkenaan kelakuan, telatah, gelagat isteri-isteri mereka yang memakai aksesori suami sebagai Ahli Parlimen juga Ahli Dewan Undangan Negeri secara bongkak, angkuh, takbur dan keterlaluan, MAKAnya...Bacakanlah talkin kepada Barisan Nasional.

2. Di dalam Perlembagaan Persekutuan, Anggota Pentadbiran ialah Perdana Menteri dan Jemaah Menteri, Timbalan Menteri dan orang yang dicadang lantikan oleh PM melalui Surat Cara Perlantikan dengan menerima tanda setuju ehsan oleh DYMM Seri Paduka Yang Di Pertuan Agong. Tiada klausa isteri-isteri kepada PM@TPM@Menteri-menteri@MB@KM yang boleh sewenang dan melampaui amalan lazim berasaskan Perlembagaan Persekutuan. Ini HARUS diberi ingatan kepada sekalian Ahli Dewan Rakyat dan Ahli Dewan Undangan Negeri. Ada juga sang suami yang NAIK DAUN bila bini dia YB...!

3. Pengukuhan kerajaan BN hari ini banyak diterjemah oleh rakyat awam sebagai Kerajaan 45%. Manakala Kerajaan 55% ialah milik kaum-kaum lain. Apakah sindrom MENIPU DIRI SENDIRI boleh menjadi kitab pilihan pentadbiran semasa? Samalah juga dengan Kerajaan Pakatan di Pulau Pinang, Kedah, Kelantan, Selangor, dominasi di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, rakyat awam menterjemah mereka sebagai Kerajaan 3/4 atau 75% TIDAK UPAYA dan TIDAK BISTARI. Manakala 1/4 atau 25% selebihnya hilang ontah di mano?

Apakah dalam PRU-13 Pengundi akan menterbalik semua pilihan semasa? Apakah PRU-13 akan memberi sirna kepada Rakyat Raja serta Orang Asli? Apakah Pribumi Sarawak dan Sabah akan berpuashati dengan kelangsungan survival di Malaysia Timur? Apakah Banjaran Crocker akan diteroka untuk memperoleh Cinta DUNIA?

Pengkisahan 3 Kingdom banyak memberi personafikasi yang mendalam, jika diamati setiap langkah dan strategi peperangan mereka. Kata-kata panglima besar Raja Wu, "Jika kamu sekalian mati berperang, biarlah dalam kedudukan bermaruah. Dan aku akan TERUS berperang, walaupun kalian gugur dahulu." Rupanya yang menjadi MUSUH DALAM SELIMUT ialah abang sendiri, sebagai PENGKHIANAT kepada beliau dan kerajaan Dinasti Wu.

Wahai pembaco yang budiman, seorang Ahli Sarjana Purba Arab berpesan, jika Negara ini dilihat hanya dengan keluasan tanahnya, maka kau akan mendapat sempadan wilayah, jika Negara ini dilihat hanya dengan kepadatan manusianya, maka kau akan mendapat kekayaan melimpah ruah, jika Negara ini dilihat dengan ketinggian tamadun ilmunya, maka kau akan mendapat nilai Merdeka dan Rezeki Berganda, jika Negara ini dilihat dengan pandangan roh, maka kau akan mendapat petunjuk kesentosaan. Hatta kalian yang BISTARI Negara mesti dijarah dan dinukil melalui Tanahnya, Manusianya, Tamadun Ilmunya dan Rohnya, MAKA kalian akan memperoleh Jambatan Syurga Dunia dan Akhirat. Terpelihara kalian dari Fitnah dan KeHancuran.

Pak Sedaro fikir, elok yo...kito membidik jasad, batang tubuh peribadi untuk menilai survival PERJUANGAN ini demi Agama, Bangsa dan Tanahair.

'Dia' bakal Ketua Umum

1. Anwar CIFUT dijangka menyungkur ke pintu jeriji Sungai Buluh tidak lama lagi.

2. Komplot Pembangkang kini sedang berkira-kira untuk mencari Beruk Umum baru untuk bergayut.

3. Hadi kurang diminati sebab dah banyak bini. Nasa dan Husam pula macam tak konsisten seperti bosnya. Nik Aziz cakap tak pernahnya lurus. Khalifah LKS dan LGE hanya perjuangkan komunisme. Karpal pulak manjang kena gout walaupun tak makan lembu. Jijah pulak hanya jadi mak turut aka mak sontot.

4. Siapa lagi yang layak…teropong…

5. Oh…dah nampak. Nun jauh di Pantai Timur ada seorang yang bergelar Tengku. Ada darah kerabat. Semangatnya belum luntur nak jadi Bendahara MelayuRaya.

6. Jika Najib buang si kerabat daripada Umno sebab bertentangan prinsip, maka 'orang yang majlis' itu akan diangkat sebagai pejuang.

7. 'Dia' akan dianggap sempurna sifat untuk mengetuai Komplot selepas Anwar CIFUT.

8. Permainan sudah bermula…si darah kerabat memang sengaja mengundang geruh.

9. Hanya menunggu peluang untuk memperagakan belang yang tersorok.

10. Komplot pembangkang akan jadi platform baru bagi menggapai mimpi terpendam sejak Hussien Onn mengangkat Che Det sebagai TPM.

11. Persoalannya sekarang…dia bran ka?

Kelantanese???

Sunday, February 14, 2010

The Anwar Verses

Antara kandungan The Satanic Verses:-

1. Kononnya wahyu yang diturunkan kepada Muhammad dihantar oleh syaitan dan seterusnya nabi tertipu dengan wahyu tersebut yang kemudiannya menyampaikan wahyu tersebut sebagai ayat atau surah dalam Al-Quran.

2. Pusat pelacuran di Kota Mekah kononnya diuruskan oleh semua isteri nabi.

3. Salahuddin Al-Ayubi, Panglima Perang Islam dalam Perang Salib dikatakan jelmaan syaitan.

Dalam temubual Anwar CIFUT bersama Roger Mitton yang diterbitkan pada 11 November 1993 dalam majalah ASIAWEEK, Anwar CIFUT dipetik berkata;

"Saya telah membaca The Satanic Verses. Bagi saya, beliau adalah seorang karyawan yang amat mendalam pengetahuannya. Saya tidak bersetuju dengan Khomenei mengenai The Satanic Verses. Tetapi ia perlu diberikan penelitian berikut. Pertama, penulisan buku ini merupakan hasil sastera. Kedua, bagi saya apa-apa hukuman ke atas seorang pesalah perlulah diputuskan oleh sebuah mahkamah undang-undang. Keputusan seumpama ini amat sukar kerana sekiranya "tidak ada kebebasan berfikir", orang ramai akan merasa terugut bilamana mereka menyentuh hal-hal yang dianggap sensitif."

Anwar CIFUT bukan saja menyokong penerbitan The Satanic Verses, malah memungkiri kata-katanya sendiri iaitu 'seorang pesalah perlu diputuskan oleh mahkamah undang-undang'. Nampak sangat si CIFUT Karipap ni lidah bewok kerana dia sendiri suka 'meliwat-liwatkan' bicara. Justice delayed is justice denied!

Saturday, February 13, 2010

Anwar & Foreign Press

1. Semasa Anwar CIFUT menjadi pemangku Perdana Menteri, dia telah memanggil Roger Mitton iaitu seorang wartawan Asiaweek untuk membuat liputan mengenai dirinya.

2. Sebelum kamceng dengan Anwar CIFUT, hakikatnya Roger Mitton tidak pernah menulis sebarang kebaikan mengenai Malaysia tetapi lebih banyak mengkritik dan mengutuk negara ini.

3. Namun Anwar CIFUT telah memberi ruang kepada Roger Mitton membuat liputan aktivitinya sepanjang hari bermula seawal jam 7am hingga 11pm dan perkara ini pernah membuatkan wartawan tempatan berkecil hati kerana ruang yang terlalu luas diberikan oleh seorang pemimpin negara kepada wartawan asing.

4. Laporan berkenaan Anwar CIFUT telah diterbitkan selepas itu dalam Asiaweek keluaran 20 Oktober 1995 dengan tajuk "POWER PLAY: When will Anwar succeed Mahathir?"

5. Dalam tulisan Roger Mitton, jelas beliau menyokong dan memuji Anwar CIFUT selaku pemangku Perdana Menteri, walhal hanya 2 bulan saja Anwar CIFUT memangku jawatan tersebut (bijak betul barat mempromosikan bonekanya).

6. Lynette Clemetson, wartawan dari majalah Newsweek Amerika turut memuji Anwar CIFUT.

7. Dalam laporannya yang bertajuk "Hardwork, Toil and Tears: Anwar on Asian Value and Western Conspiracies", Lynette Clemetson menulis kononnya Anwar CIFUT telah berjaya membawa perubahan politik kerana memperkenalkan dasar antikorupsi serta mengamalkan cara syura dalam membuat keputusan; berbeza dengan Dr. Mahathir yang dikatakan sering membuat keputusan sendiri. (Hek..eleh! American pun boleh puji cara-cara Islam konon. Piirrahhh!)

8. Perbicaraan kes liwat Anwar CIFUT sejak 1998, termasuklah hari ini, sering mendapat liputan meluas media asing. Pemimpin tempatan atau negara lain yang berhadapan kes mahkamah pun tak dapat full coverage daripada wartawan asing macam yang Anwar CIFUT dapat. Mengapalah agaknya ya?

Friday, February 12, 2010

Australia lawmakers urge Malaysia to drop Anwar sodomy case

More than 50 Australian lawmakers have lodged a formal protest urging Malaysia to drop opposition leader Anwar Ibrahim's sodomy trial and warning it will hurt the country's image, an official said Friday.

The group, which includes MPs and senators from both major parties, called for the case against Anwar to be abandoned in the interests of building "confidence in the impartial rule of law in Malaysia".

"Many friendly observers of Malaysia find it difficult to believe that a leading opposition voice could be charged with sodomy a second time, and so soon after his party made major gains in national elections," the protest letter says.

"It should be made known to the Malaysian government, that in our opinion, global esteem for Malaysia will be affected by these charges against Mr. Anwar.

"We hope that Malaysia's authorities will not pursue these charges."

Michael Danby, member of the governing centre-left Labor party and chairman of Australia's foreign affairs parliamentary subcommittee, said he handed the letter to Malaysian High Commissioner Salman Bin L Ahmad in Canberra Thursday.

"A lot of people know Anwar Ibrahim, a lot of people have been to Malaysia, and a lot of Australian parliamentarians think it's a shame that this is happening for the second time to the leader of the opposition in what is a developing democracy," Danby told AFP.

"We (feel we) should stand up and support a fellow democrat."

Former opposition leader Malcolm Turnbull and Bob Brown, leader of the Greens party were among the signatories, as well as independent Senator Nick Xenophon and two minor members of the Labor Party frontbench.

Danby said the Malaysian high commissioner was well aware that there was a "wide spectrum of opinion in Australia" and the letter was not intended to inflame diplomatic relations.

"We hope it shows people in Malaysia and the opposition that we care," Danby said.

Anwar, who faces 20 years imprisonment if convicted of illicit sexual relations with a young former aide, has condemned the allegations against him as a political conspiracy to sideline the opposition.

He has accused High Court judge Mohamad Zabidin Diah of refusing to rein in "biased" media coverage of the much-delayed trial, which began last week.

Anwar was arrested in 1998 on sodomy and corruption charges but made a stunning comeback after being freed from prison in 2004. His sexual misconduct charge was overturned after six years behind bars.

DASAR PENGKHIANAT DAN PENDERHAKA! ANWAR IBRAHIM IALAH MUSUH NOMBOR SATU NEGARA. ANWAR IBRAHIM TIDAK LAYAK MENJADI AHLI PARLIMEN PERMATANG PAUH. ANWAR IBRAHIM TIDAK LAYAK MENJADI KETUA PEMBANGKANG DI PARLIMEN MALAYSIA.

Sememangnya kutukan, tempelak, hentaman, makian, hamunan, kejian, sundalan, lalakan yang sekian lama dilambung kepada B.A.B.I. menyerupai haiwani demikian sifatnya. "Apakah cercaan ini merupakan DOSA BESAR kepada Anwar Ibrahim?" Atau "DOSA BESAR yang ANWAR IBRAHIM lakukan mengadai DAULAT, MARUAH DAN JATIDIRI Malaysia boleh dijadikan mizan sewaktunya?"...

Apabila Australia sebagai Sheriff Lobo US bersuara dan mencetuskan sengketa rantau dalam mencampuri URUSAN SEBUAH NEGARA BERDAULAT DAN BERPERLEMBAGAAN, apakah implikasi politik serantau lewat masa kini akan berubah? Begitu licik dan licin gerakan Yahudi memperdagang SENJATA MARUAH Perlembagaan Berdaulat ke atas Tanah Melayu dan Bumi Malaysia ini...!

Anwar Ibrahim kini bukan lagi LIABILITI kepada PKR+DAP+PAS, bukan sahaja liabiliti kepada kerabat dan keturunannya, ANWAR IBRAHIM ialah Musuh Dalam Selimut, Gunting Dalam Lipatan, Api Dalam Sekam kepada Rakyat Raja. Suara Australia ini secara terang telah melanggar Trity Zon Berkecuali Rantau Asia Pasifik, juga menggambar BETAPA DAYUSNYA ANWAR IBRAHIM sebagai warganegara Malaysia yang hari ini bolehlah MULA kita pertikai kesahihan banyak latarbelakang, kegiatan, keinginan, kegemaran, keperluan, kehendak manusia yang dinama oleh bapanya IBRAHIM sebagai ANWAR.

Australia sebagai Sheriff US, sudah lama mengintai ruang, rongga, lompang, lohong, lorong, laluan, peluang yang CANTIK DAN NAMPAK PROFESIONAL dalam menterjemah erti kedaulatan. Campurtangan ini mirip teknik yang digunakan oleh Francis Light pada 1885 dan bagaimana Napoleon Bornaparte menentang Tentera British?

Kepada Majlis Raja-raja Melayu dan Kesatuan Pemikir Perdana Menteri serta Majlis Keselamatan Negara, suara Australia ini ialah petanda bahawa Agen-agen Yahudi sudah menempat kedudukan strategik mereka dalam kalam-kalam Perlembagaan Persekutuan.

SIAPA SANGKA, SIAP SIAGA, AWAS WASPADA....Den dah khobar kan dulu, ekau tak cayo jang....!

Pulau Mutiara praKOMUNISME

Lim Guan Eng ialah seorang anak Melaka yang hanya boleh berkongsi warga Kad Pengenalan Malaysia. LGE bukan seorang yang layak diletak atau diangkat oleh Pengundi Pulau Pinang sebagai Orang Nombor Satu di Pulau Mutiara ini.

Hari ini, telahan sekian lama Pak Sedaro dalam wacana neo-Komunisme semakin tepat dan benar. Rakyat Pulau Pinang sudah makin merasai kehangatan dan laungan Malaysian Malaysia. Para pengundi Pulau Pinang sudah menerima kesan kebejatan sosial yang bakal berantak. Api yang disula oleh Kerajaan Lim Guan Eng sudah sampai kepada kemuncak, "metanang beruk" yang dihadiahkan kepada rumpun Melayu dan komuniti Islam di Pulau Pinang.

Kerajaan Lim Guan Eng sudah melanggar ADAT dan ADAB memimpin Negara Bangsa Malaysia ini. "TIADA PERARAKAN SAMBUTAN MAULIDUR RASUL" di Pulau Pinang merupakan rangka dasar sekatan pertama daripada ratusan ribu bentuk sekatan yang diamalkan oleh feudal komunisme.

Sejarah Maharaja Ching di Tanah Besar China, banyak memberi makna SEJARAH kepada tamadun dan pengkayaan tamadun. Rupanya, setelah 2500 tahun, terpacul lagi sikap "juvanis" di kalangan lawan politik, khasnya DAP "Democratic Action Party"?

Hari ini tanggal 28 Safar 1431H bersamaan 12 Feruari 2010, 2 hari sebelum sambutan Raya Agong Keturunan Thiong Hua yang berteologi Buddha. Tidak pula dibatalnya perayaan perarakan bila di sambut Chap Go Meh?

Apakah ini PETANDA jahanamnya KERUKUNAN "Keluhuran Perlembagaan" dan "Kesopanan dan Kesusilaan"? Berita dihangatkan dengan keluar-masuk Ahli Parlimen PKR Pulau Pinang dan berbelah sokong kepada BN?

Semua insiden yang berlaku merupakan penyaksian bahawa Kerajaan PKR tidak boleh mentadbir dan memerintah dengan BISTARI, bahawa Kerajaan DAP tidak boleh dan layak mentadbir, memerintah dan mengurus dengan HIKMAH, bahawa Kerajaan PAS tidak sedia dan layak mentadbir, memerintah, mengurus dan mengemaskini dengan Wahdatul Fikr, Wahdatul Ins, Wahdatul Hikh...

Pengundi dan penyokong serta peserta persetujuan PAS-DAP-PKR, waima apapun badai dan gelombang melanda akan TERUS-TERUSAN totok kerana sifat mereka secara zahir dan batinnya, kosong dan tiada ilmu. Kesian Pak Sedaro tengok. Langau sedang menabur SHIT kepada mereka. Buku tulisan Shahnon Ahmad bertajuk SHIT sebenarnya dizahir secara TERSIRAT untuk golongan PKR+DAP+PAS yang hidup ortodoks hari ini.

Rakyat Pulau Pinang makin hari akan dihimpit dengan kekusutan yang amat malang sekali. Pembatalan perarakan Sambutan Maulidur Rasul 1431H merupakan pendekatan Komunis dalam membina jambatan penafian kepada Perkara 3, Perkara 4, Perkara 11 dan Perkara 153. Oleh kerana ramai pengundi di Pulau Pinang, apalagi Lim Guan Eng melihat komuniti Islam tidak kukuh dan kuat serta tidak BISTARI dalam hujahan Perlembagaan Persekutuan. Maka, pilihan seterusnya ialah Rakyat yang membenar DAP memerintah? Kerajaan pautan DAP-PKR-PAS, pilihan kesayangan anak Mami. Sendiri pangkah, sendiri mahu, belakang sendiri komplen?

Sedarlah, pengundi Rakyat Raja, Orang Asli, Pribumi Sarawak dan Sabah dan kaum-kaum lain, Pilihanraya Umum bukan pentas untuk cuba-cuba, beri peluang, beri muka, beri satu penggal...PRU bukan pentas berpencak silat menguji KEJANTANAN dan KEBETINAAN. PRU bukan pesta fun-fair, jualan beli-belah sokongan dan prejudis pilihan pemangkah, bukan medium sandiwara. Hari ini setelah 2 tahun selepas PRU-12, Anak Pulau Pinang menerima musibah besar.

Di mana orang Kepala Batas? Mana dia Pak Lah, Perdana Menteri ke-5? Mana dia pejuang dan reformis Muslim? Mana dia orang Tasek Gelugor, Balik Pulau, Air Hitam, Jelutong, Bagan, mana dia pasukan pendewa Islam DAP-PAS-PKR? Naib Presiden DAP, Tunku Aziz pun senyap sepi, dilanda ombak pukulan politik, apakah dia sedar dengan SIAPA dia BERSEKUTU? Apakah makna "BERSEKUTU BERTAMBAH MUTU"?

Pak Sedaro berpesan kepada pasukan keselamatan, wiridkanlah yang BAIK, SOPAN dan BERADAB kepada Lim Guan Eng. Sesungguhnya TYT Pulau Pinang pun sedang pening kepala melihat kerenah pengurusan Kerajaan Lim Guan Eng. TYT Pulau Pinang ialah resort kedua akhir kepada anak Pulau Pinang.

Kembalikan KEDAULATAN PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN PADA SIFAT ZAHIR DAN BATINNYA.

Allah Hu Akbar!

Breaking News: MPs keluar PKR

Update 11.22am

Ahli parlimen Bayan Baru, Datuk Zahrain Mohd Hashim mengumumkan keluar dari PKR berkuatkuasa serta merta dan menjadi wakil rakyat bebas. Beliau mengumumkan demikian dalam satu sidang akhbar di ibunegara pagi ini. Menurutnya, beliau akan menjadi ahli parlimen yang berprinsip dan tidak mesra BN. Seterusnya..

________________________

Original Posting

Local chiefs and Kenyan officials have prevented a planned "gay wedding" in Kenya - where such unions are illegal. The marriage had been due to take place in a private villa near the resort of Mombasa but chiefs took action after it was reported in the local press.

"I was shocked... I won't allow it," Chief Hussein Swaleh told the BBC.

Homosexuality has become a hot topic in Africa after a Ugandan MP last year proposed a bill which includes the death penalty for some homosexual acts. A couple were arrested in Malawi in January after holding an "engagement party". Homosexual acts are illegal in most Africa countries and only South Africa allows gay weddings. Continue reading..

_________________________

Ahli Parlimen PKR Bayan Baru, Dato’ Zahrain Hashim akan mengumumkan keluar dari PKR bersama-sama dengan dua atau tiga lagi Ahli Parlimen PKR untuk menyertai Barisan Nasional hari ini, 12 Februari 2010.

Menurut maklumat yang diterima, mereka sudah pun berada di Kuala Lumpur dan pengumuman keluar PKR itu akan dibuat di sebuah hotel di ibu negara pagi ini. Sambung baca..

Note: Apa yang pasti, Anwar CIFUT tidak akan sesekali mencari MPs yang mahu keluar PKR tu di Kedutaan Kenya.

Thursday, February 11, 2010

1 Malaysia! Campurtangan Asing?

Pak Sedaro heran ibni ajaib, bilomano Political and Economic Risk Consultant mulo menilai ASPIRASI 1 Malaysia sebagai kultus kehancuran Negara Malaysia. Siapakah kumpulan ini? Political and Economic Risk Consultant ini berpangkalan di Hong Kong!

Pak Sedaro sebagai Rakyat Raja yang berpayung di bawah Bahagian 2, mula Perkara 5 hingga Perkara 13, amat TIDAK SETUJU dengan kupasan yang dibawa oleh HongKies ini. Bagus juga, ada Timbalan Perdana Menteri yang bijaksana dan tuntas menempelak gelagat dan telatah Warga Asing memberi portfolio tertentu kepada Aspirasi 1 Malaysia mengikut perspektif mereka.

Pak Sedaro fikir zaman ICT ini banyak mesej yang diterbalik dan di simpang-siur oleh anasir Zionis dan Fasis, yang melarat dan melata di Tanahair Bumi Melayu ini. Kepada teman, sahabat, rakan dan kawan kaum-kaum lain, Pak Sedaro menjemput kalian untuk menilai Aspirasi 1 Malaysia dalam alam KITA, sebagai warganegara Malaysia yang berpaksi kepada Bahagian 3, Perlembagaan Persekutuan.

Kumpulan Perunding P&ER ini cuba menjatuhkan portfolio ekonomi dan pasaran saham Malaysia dengan memberi nota-nota, bahawa 1 Malaysia ialah KORBAN KEKAYAAN NEGARA. Kepada Rakyat Raja, Orang Asli, Pribumi Sarawak dan Sabah, Pak Sedaro ingin pesan beberapa perkara:

1. Sehingga tarikh PRU-13 dan tanggal diumumkan Gelombang RMK-10, maka banyak episod meruntuh Kerajaan, baik Kerajaan Persekutuan mahupun Kerajaan Negeri-negeri, akan mula dijadikan kambing hitam oleh kalangan PENCACAI SANDIWARA POLITIK ATARABANGSA, kononnya.

2. Sehingga tarikh PRU-13, akan muncul beberapa buah parti siasah serpihan dan gelagat insan MERAJUK dalam politik suku-sukuan, yang akhirnya merugikan Rakyat Raja secara mutlak.

3. Sehingga tarikh Perhimpunan Agung UMNO 2010 bulan Oktober ini, besar kemungkinan akan wujud kisah-kisah "kera di hutan disusui, anak di rumah mati kelaparan" yang melata seluruh ceruk sempadan Malaysia.

4. Sehingga tarikh 31 Ogos 2011, akan kelihatan deretan "peminta sedekah eksekutif dan eksklusif" bertali leher, berjaket mahal, berkereta mewah, MENGAIS SIMPATI PEMBESAR DAN BANGSAWAN, hanya untuk menanggung BIAWAK HIDUP dalam sketsa politik PAS-PKR-DAP-PRM-PPP-MIC-MCA-UMNO sebagainya.

1 Malaysia akan terus menjadi genre bisikan dan laungan warganegara yang cinta akan tanahair ini. 1 Malaysia akan terus menjadi bahan lelucon Warga Asing yang cemburu akan keamanan, kebebasan, keharmonian, kedamaian dan kesentosaan TANAHAIR ini. 1 Malaysia semakin diperakui oleh Rakyat dan Warganegara sebagai manifestasi untuk SUMBANGAN KITA kepada NEGARA. 1 Malaysia kini tampil sebagai LAMBANG dan SIMBOL perpaduan nasional, pemupukan budaya, integriti, ketepatan, daya saing tinggi dan kerukunan hidup survival Rakyat Malaysia. 1 Malaysia semakin dirasai bahang dan limpahan berapinya ke pelusuk kampung dan sempadan negeri. 1 Malaysia semakin JAGUH DAN JUARA.

1 Malaysia ialah JUARA untuk RAKYAT. Rakyat Malaysia menentukan iltizam Malaysia moden tahun 2020, bukan Kerajaan. Rakyat Malaysia memegang kunci kepada Negara Demokrasi Raja Berperlembagaan. Rakyat Malaysia mengurus KUNCI keselamatan, kemakmuran dan kestabilan roh, jasad, zuk Perlembagaan.

Inilah dalamnya Semangat 1 Malaysia. Maka kepada anak asing bukan warganegara, JANGAN JOLOK SARANG TEBUAN. JANGAN KEJUT SINGA LAPAR. JANGAN SELAM LUBUK BUAYA.

Wednesday, February 10, 2010

CERITA ANWAR LAGI BEST!

1. Umum mengetahui bahawa kemahiran BroA.B.I. ialah memanipulasikan para pendengar atau pembacanya. Kaedah yang diguna pakai oleh BroA.B.I. adalah mudah dan sangat asas iaitu dengan cara bercerita.

2. Kaedah bercerita sangat berkesan digunakan terutama apabila berhadapan dengan khalayak yang kurang membaca atau cetek ilmu pengetahuan; mudah diterima sesiapa sahaja kerana ia tidak memerlukan pena'kulan ataupun proses penafsiran untuk memahami sesuatu maklumat yang diterima. Di tambah pula dengan sedikit elemen emosi dan lenggok badan tertentu, si pendengar akan lebih mudah terpengaruh dengan sang pencerita.

3. Kaedah bercerita juga telah digunakan ramai calon pilihanraya di seluruh dunia bagi memenangi undi rakyat. Mengambil Amerika sebagai rujukan, kempen pilihanraya Barack Obama melalui kaedah penceritaan telah berjaya mengubah sikap racist rakyat Amerika yang membolehkan beliau menjadi Presiden kulit hitam pertama dan seterusnya memberi kemenangan besar kepada parti Demokrat.

4. Namun pada tahun 2009 iaitu dalam usaha memperbaharui sistem penjagaan kesihatan AS, Obama tidak pula menggunakan kaedah bercerita ketika menerangkan polisi baru pentadbiran beliau. Apa yang dilambakkan kepada rakyat adalah fakta, data dan statistik bagi menyokong polisi baru yang ingin diperkenalkan. Akibatnya, beliau dikecam hebat bukan sahaja oleh ahli Republik, malah oleh kumpulan yang sepatutnya mendapat manfaat di bawah polisi baru tersebut. Sebaliknya pemimpin Republik yang meniru kaedah penceritaan yang digunakan Obama sebelumnya, telah memberi kemenangan kepada mereka dalam pemilihan kerusi Senat AS di Massachussets baru-baru ini.

Kata Obama: "Millions of American dont have healthcare insurance, healthcare is rising by $$ a year, etc"

Kata ahli Republik: "This healthcare reform will send your grandparents to the deathbed."

5. Dr. David Runciman (sains politik) dalam kajiannya menyatakan, kemarahan ini timbul apabila rakyat Amerika (yang sememangnya cetek pengetahuan) diberi penjelasan yang bersifat data dan statistikal dan mereka terasa seperti dilayan sebagai orang bodoh. Ironinya, tetapi itu adalah hakikat sebenar penerimaan kebanyakan rakyat AS.

6. Thomas Frank (ahli psikologi) dalam analisisnya menyatakan "Voters' preference for emotional engagement over reasonable argument has allowed the Republican Party to blind them to their own real interests." Contoh yang paling jelas boleh dilihat daripada dua kenyataan di bawah yang salah satunya menggunakan data dan satu lagi menggunakan teknik bercerita:

Gore (Demokrat): "Under the governor's plan, if you kept the same fee for service that you have now under Medicare, your premiums would go up by between 18% and 47%, and that is the study of the Congressional plan that he's modelled his proposal on by the Medicare actuaries."

Bush (Republikan): "Look, this is a man who has great numbers. He talks about numbers. I'm beginning to think not only did he invent the internet, but he invented the calculator. It's fuzzy math. It's trying to scare people in the voting booth." And this what made him won the Presidential election back in 2000.

7. Cuba bandingkan pula contoh kenyataan berikut oleh 2 individu popular di Malaysia:

Najib (BN): "Jika rakyat Malaysia tidak melakukan apa yang perlu untuk meneruskan kelangsungan hidup dan berjaya, dan memperakui bahawa masa untuk berubah sudah sampai, kita bakal menghadapi risiko ketinggalan berbanding mereka yang berusaha."

BroA.B.I. (PKR): "Saudara saya rakyat Malaysia sekalian, ini bukannya masa untuk berputus harap. Ini adalah waktunya kita menggembeling daya dan upaya kita untuk membawa Perubahan. Teruskan usaha membawa getar Perubahan ini di segenap pelusuk desa dan bandar. Tidak ada dolak dalih lagi, nyatakan dengan penuh keyakinan bahawa Perubahan ini demi kemaslahatan semua."

8. Jika dikaji ucapan 2 individu di atas, mesej Najib lebih jelas dengan menyarankan rakyat Malaysia berubah ke arah yang lebih proaktif agar tidak terus ketinggalan dalam meneruskan kelangsungan hidup. Berbeza dengan BroA.B.I. yang hanya menyebut tentang 'perubahan' tanpa menjelaskan perubahan yang bagaimana diinginkannya; perubahan seperti pentadbiran PR di Selangor dan Penang, ataupun lebih buruk?

9. Namun apakan daya, corak pemikiran kebanyakan rakyat Malaysia hari ini lebih kurang sama dengan rakyat AS yang malas menggunakan daya berfikir untuk menafsir maklumat, tetapi lebih suka bergosip serta mendengar cerita fitnah yang disebarkan pembangkang melalui pemimpin mereka terutamanya BroA.B.I. yang jelas munafik dan hipokrit.

10. Anda pula tergolong dalam kelompok mana?

Zambry Menang! PAS Dendam? Rakyat Penin!

Pak Sedaro terpanggil untuk melihat dalam kacamata berbeza perihal keputusan mahkamah Rayuan, dengan kemenangan kepada Zambry Kadir. Keputusan dibaca bahawa lantikan Zambry menjawat Menteri Besar Perak oleh Sultan Perak mematuhi Perlembagaan.

Alhamdulillah, akhirnya kedudukan Menteri Besar yang SAH telah dinukil oleh Mahkamah. Inilah kuasa penghakiman dunia yang penuh sarat dengan HUJAH PENDAKWAAN DAN PEMBELAAN. Berita ini memberikan perspektif positif kepada kerancakan dan kemajuan sektoral ekonomi Negara khasnya di Negeri Perak Darul Ridzuan.

Nizar yang mengidam kedudukan Menteri Besar akan terus berdengung dengan situasi ini. PAS akan terus mainkan api politik runcit yang mendewa pelbagai sandirawara.

Pak Sedaro fikir, yang menjadi bebanan sosial ialah RAKYAT PERAK, khasnya para pengundi Perak. Salah anak Perak juga yang undi memberi kemenangan kepada PAS-DAP-PKR pada 8 Mac 2008. Hari ini, ADUN PKR&DAP yang isytihar sebagai BEBAS kerana tidak mahu berpayung di bawah gelodak PKR-PAS-DAP, merupakan liabiliti kepada BN.

Liabiliti ini merupakan "BIAWAK HIDUP" kepada BN sebenarnya. Rakyat makin penin.

Pak Sedaro nak posan kepada Wakil Rakyat BN:

1. Negeri Perak punyai kedaulatan KESULTANAN MELAYU yang amat kukuh dalam hati, fikir, sanubari dan jiwa Rakyat Raja Perak.

2. Negeri Perak punyai kedudukan ibarat "telur di hujung tanduk" untuk BN.

3. Teknik dan taktik pimpinan Zambry mesti boleh mengubah kedudukan semasa kepada kedudukan yang lebih baik dan tuntas. ADUN Manong, ADUN Nazri Ismail, ADUN tertentu yang lain, MESTI dipakai dan diterima guna NASIHAT mereka.

4. Zambry Kadir kena ajak kumpulan pemikir ekonomi dan politik untuk MANTAP Perak dan BN, khasnya UMNO.

5. Zambry tidak boleh LUPA jasa buat dan khidmat bakti kumpulan "HARIMAU BERJUANG" yang sentiasa menangkis, menepis dan menyangkal...preskripsi BURUK BN dan UMNO sebagainya, di kalangan rakyat Perak.

6. Zambry kena bangunkan pulau-pulau tertentu sebagai Pusat Pelancongan dan ekonomi Bertaraf DUNIA.

7. Zambry kena RAJIN ke HUT Pelandok, HUT Ulu Kinta, HUT 4 RAMD untuk mengetahui secara langsung tanpa saringan, pelbagai keperluan dan kehendak Rakyat.

Kiranya, Zambry Kadir GAGAL setelah diangkat sebagai YAB MB berasas keputusan Mahkamah, Perak akan TUMPAS pada PRU-13.

Pak Sedaro posan "jangan MONANG SORAK, KAMPUNG TERGADAI".

Tuesday, February 9, 2010

Pesan untuk Nizar daripada Nik Aziz

"Kito nak keno cari harto sebanyak boleh, tapi jangan sampai harto menguasai kito. Misalnya kito masuk dalam perahu dalam laut – tak po. Tapi bilo kito dalam perahu tu, jangan biarkan air laut masuk dalam perahu. Kalau masuk air laut dalam perahu, maknanya habislah kito. Jadi harto tu macam air lautlah – biar ada harto, nak jadi jutawan tak po. Tapi jangan biarkan harto tu masuk dalam ruh kalbu kito." – Sebahagian wawancara Nik Aziz Nik Mat bersama majalah Off The Edge keluaran November 2008.

Yang sudah tu sudahlah. Beli jelah camry baru.

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive