Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, May 31, 2010

Barry Wine sangat BANGSAT!

Baru-baru ini telah berlangsung satu forum yang pada asalnya bertujuan untuk membincangkan buku karya Barry Wain, tetapi kemudiannya telah dijadikan medan untuk menghentam Dr.Mahathir, Umno dan orang Melayu.

Bagi aku, perkara seperti ini tidak sepatutnya berlaku di salah sebuah institusi pengajian antara yang terunggul di negara ini kerana ia bukan sahaja mencerminkan sikap biadap, malah mampu mengguris hati dan sensitiviti orang Melayu.

Sewajarnya pihak berkaitan mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang menganjurkan forum sebegini yang jelas merupakan sikap bangsat dan kurang ajar pihak penganjur. Siasatan perlu dilakukan segera bagi menghukum pihak yang bertanggungjawab menganjur termasuk Naib Canselor UM kerana membenarkan dan merestui forum sebegini.

Perkara ini tidak lagi boleh dianggap perkara remeh memandangkan ianya berlaku dalam sebuah universiti milik kerajaan yang memaparkan seolah ramai di kalangan warga universiti tersebut tidak menyokong dasar-dasar kerajaan dan secara tidak langsung mempersoalkan hak istimewa orang Melayu.

Kalau dah rasa hebat sangat, lebih baik behenti saja belajar di universiti milik kerajaan kerana masih ramai lagi penyokong dasar-dasar kerajaan di luar sana yang telah dinafikan hak mreka oleh pengurusan universiti yang bangsat ini.

Lu fikirlah sendiri...

Thursday, May 27, 2010

Tak ramai pun orang Islam?

Harta semua 40 individu terkaya negara kini bernilai AS$51 bilion (RM168 bilion), meningkat daripada AS$36 bilion (RM118b) tahun lepas, dan lebih tinggi daripada rekod sebelum ini iaitu sebanyak AS$46b (RM151b) yang dicatatkan pada 2008.

Menurut Forbes Asia dalam Senarai Terkaya Malaysia 2010 yang diterbitkan hari ini, kekayaan bersama mereka telah meningkat 42 peratus, didorong oleh pertumbuhan ekonomi negara.

Peningkatan keseluruhan kekayaan juga sejajar dengan kenaikan 32 peratus di Indeks Kompposit Kuala Lumpur dan kenaikan 11 peratus Ringgit Malaysia berbanding dolar AS sepanjang 12 bulan ini, kata Forbes.

Tempat pertama senarai masih lagi Robert Kuok Hock Nien yang memegang kedudukan itu semenjak 2006 apabila Forbes Asia mula menyenaraikan 40 individu terkaya Malaysia. Forbes berkata kekayaan Kuok meningkat kepada AS$12b (RM39b), peningkatan AS$3b (RM10b) sepanjang tahun lepas.

Ananda Krishnan pula kekal pada tempat kedua dengan AS$8.1b (RM27b), peningkatan AS$1.1b (RM3.6b) daripada tahun lepas. Syarikatnya, Maxis Communications, pembekal perkhidmatan telefon mudah alih terbesar negara, disenarai awam tahun lepas dan mengumpul AS$3.4b (RM11b) dalam IPO terbesar negara.

Masih di tempat ketiga adalah Tan Sri Lee Shin Cheng dengan AS$4.6b (RM15b), lebih tinggi daripada AS$3.2b (RM10b) tahun lepas. Jutawan berusia 71 tahun itu mengetuai IOI Group, salah satu penggendali utama penapisan minyak sawit. Syarikat itu dilaporkan melabur AS$300 juta (RM987j) untuk mengembang.

Forbes berkata bukan hanya tiga jutawan itu menyaksikan peningkatan pada kekayaan mereka, bahkan 27 orang lain dalam senarai itu juga mencatatkan pertumbuhan pada nilai bersih mereka, terutamanya jutawan teknologi Goh Peng Ooi, disenaraikan pada No. 16, yang mengalami peningkatan peratusan terbesar.

Kekayaannya meningkat kepada AS$425j (RM1,398j) daripada AS$112j (RM368j) sebelum ini, satu peningkatan sebanyak 280 peratus.

Individu baharu yang memasuki senarai ini termasuk Datuk Shahril dan Shahriman Shamsuddin yang berkongsi tempat ke-23 dengan nilai bersih AS$270j (RM888j). Kedua-dua mereka mempunyai kepentingan sama banyak dalam Sapura Group, yang diasaskan oleh ayah mereka.

Satu lagi wajah baharu ialah kontraktor Datuk A K Nathan, 54, yang disenaraikan pada tempat ke-24 dan bernilai AS$250 juta. Syarikatnya, Eversendai, terlibat dalam banyak pembinaan di Timur Tengah termasuk Burj Khalifa di Dubai.

Forbes berkata tiga individu kembali tersenarai selepas terkeluar sebelum ini, iaitu Datuk Seri Nazir Razak, seorang ketua perkhidmatan kewangan di CIMB. Beliau disenaraikan pada tempat ke-32 dengan nilai bersih US$145 juta.

Senarai 10 individu terkaya di Malaysia ialah:

1) Robert Kuok Hock Nien; AS$12 bilion
2) T. Ananda Krishnan; AS$$8.1 bilion
3) Tan Sri Lee Shin Cheng; AS$4.6 bilion
4) Puan Sri Lee Kim Hua; AS$3.9 bilion
5) Tan Sri Quek Leng Chan; AS$3.85 billion
6) Tan Sri Teh Hong Piow; AS$3.8 bilion
7) Tan Sri Yeoh Tiong Lay; AS$2.5 bilion
8) Tan Sri Syed Mokhtar AlBukhary; AS$1.7 bilion
9) Tan Sri Vincent Tan Chee Yioun; AS$1.6 bilion
10) Tan Sri Tiong Hiew King; AS$1.2 bilion

Senarai penuh individu terkaya Malaysia boleh didapati dalam terbitan Jun 2010 Forbes Asia yang telah mula dijual sekarang. - BERNAMA

Berikut pula ialah senarai 100 individu terkaya di dunia:-

Klik Forbes.com untuk maklumat lanjut

Fakta yang perlu diketahui daripada senarai 100 individu terkaya di dunia;

1. Hanya 2 bilionaire rakyat Malaysia yang tersenarai iaitu Robert Kuok di tangga ke 33 dan Ananda Krishnan di tangga ke 89.

2. Hanya 4 bilionaire Islam yang tersenarai iaitu 3 daripadanya adalah dari Arab Saudi dan seorang dari Kuwait.

3. Bilionaire Melayu Malaysia iaitu Syed Mokhtar AlBukhary hanya berada di kedudukan ke 655 dengan aset USD1.7 bilion.

Kenapa ramai orang Islam terutamanya Melayu di negara ini yang kurang berjaya dari sudut peningkatan ekonomi?

1. Kerana ramai yang masih berhasad dengki sesama sendiri terutama orang Melayu di negara ini. Sebagai contoh, seorang anonymous yang memberi komentar di sini yang den percayo dia adalah orang Melayu yang semestinya Islam, tetapi lebih sanggup membunuh den daripada membunuh kafir harbi. Nasib baik dio dah mengaku awal-awal yang diri dio sendiri bangang kerana memang itulah tahap mentalitinya.

2. Sikap Melayu itu sendiri yang tidak senang melihat orang lain lobih daripado dio, mako dio akan usaho sedayo upayo nak menjatuhkan sesama bangso dan seagamo dongannyo. Seperti bidalan kotam cino dengan kotam Melayu. Contoh terbaik ialah, Anwar CIFUT dan Pas yang sentiaso dongki dengan orang-orang Melayu dalam Umno.

3. Walaupun Malaysia adalah negara Islam ke-2 TERMAJU di dunia selepas UAE, namun nilai kekayaan umat Islam di negara ini tidak setanding dengan status yang dimiliki negara. Kenapa? Sobab daripada berusaha untuk memajukan ummat dan negara ini, orang Islam terutamanya Melayu lebih suka berpolitik dan menjatuhkan saudara seugama dengan mereka sepertimana yang sering dibuat oleh Melayu dalam PKR dan PAS.

4. Keutamaan bukannya untuk memajukan negara ini, tetapi lebih kepada misi menjatuhkan Umno semata-mata atas sifat hasad dengki, khianat dan busuk hati yang keterlaluan yang setara dengan amalan Iblis.

5. Orang Melayu ni kebanyakannya usoho maleh, tapi lobih gomar menyalahkan orang lain. Biasolah...suko amik jalan mudah.

Good luck!

Wednesday, May 26, 2010

Cibai punyo koling...

Duo hari lopeh den poie kodai yang biaso den singgah untuk boli barang keperluan waktu malam kalo tak sompek nak boli waktu siang. Kodai ni selalu tutup lambek...jam 2-3 pagi baru tutup.

Owner kodai ni India Muslim...tapi den dah 2 minggu tak nampak owner...asik nengok orang lain yo yang jago kodai. Agak eh sedaro dio kot...sobab samo yo golap eh macam KJ yang baru lopeh training Wataniah.

Nak dijadikan cerito, ado la pulak owner kodai maso malam den singgah tu. Den pun tanyo la apohal dah 2 minggu tak nampak bayang. "Poie mano?"

Si mamak ni pun jawab, "Pegi India, hantar anak belaja."

"Oooohhh", jawab den. "Anak amik coz apo kek India nun?" Dalam hati den kato mosti anak dio amik medic atau law sobab kek India nun selain banyak penyakit yang boleh dikaji, ilmu undang-undang kaki belit macam Karpal Singh pun banyak gak.

Tapi dio jawab, "Eh..taklah. Anak saya baru form 2. Saja hantar dia balik India untuk belajar Indian literature, Indian history bla..bla..bla. Supaya dia tak lupa asal usul dan jati diri dia."

Perghhh...berdosing telingo den dongar. Menyirap darah tetibo. Terus den sound, "Apahal plak hantar anak balik India nak belajar budaya sana? Dio warganegara India ke apa sekarang ni? Bukan ke sepatutnya dia mendalami budaya negara kelahiran dia sekarang ni? Awak ni warganegara Malaysia ke apa? Semangat cintakan negara apa macam ni kalau awak masih dok agongkan negara asal awak tu?"

Dengan muko kelat (tah camno la ngoman org kulit golap kalo nak dikato muko dio pucat agak eh) dan suaro tergagap-gagap, "Tak...bukan begitu. Saya nak dia belajar betapa susahnya hidup di India supaya dia lebih menghargai hidup di Malaysia ni. Supaya dia tau erti susah."

Sah la koling ni kaki bolit, tadi cakap lain...ni cakap lain plak. Terus den tempelak, "Tadi awak cakap hantar ke India sobab nak dio tau asal usul dan jati diri dio? Mano satu yang botul ni?"

"Err...dua-dua betul. Selain tau asal usul, dia dapat belaja hidup susah."

Den dah angin, "Oh..duduk sini, beranak pinak sini, cari makan sini, jadi warganegara sini, tapi masih dok agongkan negara asal. Apasal awak tak balik terus ke sano. Buek apo menyomak kek sini lagi?"

Owner kodai tu mandang den dengan muko terkulat-kulat.

"Ahh...takpolah bro. Tak jadilah den boli barang kek kodai ni," sambil den blah macam tu yo.

Den pecayo masih ramai lagi koling kek negaro ni yang samo pemikiran macam owner kodai tu yang hantar anak eh balik India untuk belaja tontang asal usul mereka. Semangat patriotik dan cintokan negaro ni langsung takdo dalam otak koling-koling ni sumo. Mereka masih hidup dalam alam penjajahan, masih menganggap negara India tu sebagai ibu pertiwi mereka. Kok mamak ni Islam sekalipun, mereka masih mengamalkan budayo hindu dongan memperasap kemoyan dan buek semah tetiap pagi sebolum bukak kodai. Tak cayo poie la kodai mamak pepagi. Korang boleh nampak.

Den ngaso kaum cino komunih tu pun samo yo hantar anak-anak mereka belaja ke China, Taiwan, Hong Kong, Singapore etc. untuk memastikan anak-anak mereko tidak lupo asal usul.

Bondo ni kono pantau botul-botul. Jiko dibiarkan berterusan, boleh rosak perpaduan negaro akan datang disobabkan mentaliti hampeh kaum pendatang nih.

Tetibo lak den teringat anak Samy Vellu.

Kau pun hantar anak kau belaja kek India ka Samy? Sobab tu la budak tu jadi kaki bolit nyalahkan orang sano sini. Bapak ko yang bega tu ko tak nampak salah dio. Orang lain lak yang ko nak salahkan. Cibai punyo koling...

Tuesday, May 25, 2010

BRAVO KJ...

Walaupun sekarang ni banyak bonar kempen agar kau tak dilantik oleh Najib dalam barisan kabinet barunya, namun kami tetap nak ucap Bravo kat KJ sobab banyak lak maso kau untuk join Wataniah ni, sodangkan Pemuda Umno Malaysia masih caca marba dan bolum laie nampak bersatu. Cayalah KJ!


Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin hari ini menamatkan latihan sebagai askar Wataniah selepas menjalani latihan ketenteraan selama sebulan di sekitar Negeri Sembilan dan Johor.

Menurut Khairy, penyertaannya dalam pasukan simpanan tentera darat itu semata-mata untuk berkhidmat kepada negara dan bukan disebabkan dorongan politik.

Bercakap kepada pemberita selepas lulus sebagai askar Wataniah dalam majlis perbarisan Tamat Kursus Asas Perajurit Muda Siri 1/2010 Rejimen 508 Askar Wataniah, Khairy berkata beliau mempelajari banyak perkara semasa dalam latihan itu dan berharap dapat menarik golongan muda tanpa mengira fahaman politik untuk menyertai askar Wataniah.

Turut hadir menyaksikan Khairy dan seramai 87 orang dalam skuadnya berbaris ialah mentuanya Tun Abdullah Ahmad Badawi dan Tun Jeanne Abdullah.

Khairy berkata walaupun sebelum ini beliau ditawarkan untuk mendapat pangkat Mejar Kehormat (tanpa proses latihan) tetapi berpendapat sebagai orang muda dan mempunyai sedikit stamina, beliau mahu menyertai Wataniah dan turut menjalani latihan tentera. - BERNAMA

Khairy menerima anugerah pelatih terbaik dan akademik terbaik daripada Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan dalam majlis perbarisan Tamat Kursus Asas Perajurit Muda Siri 1/2010 Rejimen 508 Askar Wataniah di Kem Rasah, semalam. - Foto THE STAR Oleh NG BOON TAT

Raja Zalim Raja Disembah?

Daripada sahabat Auf bin Malik RA bahawa Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud;

"Sebaik-baik raja kamu ialah raja yang kamu kasih sayang kepada mereka dan mereka kasih sayang kepada kamu, dan kamu mendoakan kepada mereka dan mereka mendoakan kepada kamu. Dan sejahat-jahat raja kamu ialah raja yang kamu bencikan mereka dan mereka bencikan kamu, dan kamu laknat dan kutuk mereka dan mereka laknat dan kutuk kamu."

Sahabat-sahabat kemudiannya bertanya, "Ya Rasulullah SAW, tidakkah boleh kami lawan mereka dengan mata pedang ketika itu?"

Sabda Baginda SAW lagi, "Jangan, selagi mereka mendirikan solat diantara kamu, ingatlah barang siapa telah diangkat menjadi raja kemudian kamu lihat dia mengerjakan sesuatu perkara maksiat, maka hendaklah kamu bencikan perkara maksiat itu daripadanya, dan janganlah ditarik taat setia daripadanya (yakni jangan menderhaka kepada raja)."

Dalam hadis lain, Abu Hurairah RA meriwayatkan sabda Rasulullah SAW yang bermaksud;

"Akan datang kepada kamu selepas aku wafat pemerintah-pemerintah yang baik, berbuat baik, ihsan kepada kamu, dan ada diantara mereka itu pemerintah dan raja-raja yang jahat dan zalim ke atas kamu. Maka hendaklah kamu dengar kepada mereka itu, dan taatlah kamu akan mereka pada segala yang bersetuju dengan perkara-perkara yang benar dan hak. Maka jika mereka berbuat ihsan kepada kamu, maka kamu dapat pahala dan mereka pun dapat pahala, dan jika mereka berbuat jahat dan salah, maka kamu dapat pahala kerana taat tidak keluar dari pemerintahan mereka, dan di atas mereka dosa dan azab kerana jahat dan buruk perbuatan mereka."

Menurut Syeikh Ali bin Ali bin Mohammad bin Abdul Ez;

"Keterangan-keterangan sabda Rasulullah SAW menunjukkan adalah wajib hukumnya taat setia kepada Ulil Amri selagi mereka tidak menyuruh berbuat maksiat. Adapun sebab wajib taatkan Ulil Amri itu sekalipun mereka zalim dan tidak adil, kerana berbangkit daripada tiada taatkan mereka dan menderhaka ke atas kuasa mereka boleh mendatangkan berbagai-bagai kerosakan yang lebih besar daripada kerosakan yang berbangkit daripada kezaliman mereka. Bahkan bersikap sabar di atas kezaliman mereka boleh mendatangkan keampunan di atas kesalahan kita (rakyat), dan ditambah ganda pahala kita (rakyat), kerana Allah SWT tiada memberi kuasa kepada mereka ke atas kita, melainkan dengan sebab kerosakan perbuatan buruk kita sendiri. Pembalasan itu daripada jenis perbuatan kita, maka hendaklah kita bersungguh-sungguh memohon ampun daripada Allah dan bertaubat kepadaNya dan membaiki perbuatan kita."

Pendapat jumhur ulama' Ahlus Sunnah Wal Jamaah;

Selagi Raja yang berbuat fasik serta menzalimi rakyat jelata itu TIDAK menghalang perlaksanaan undang-undang syariat, TIDAK menyuruh rakyat berbuat maksiat atau MEMAKSA rakyat kepada undang-undang yang bercanggah dengan syariat; MAKA rakyat tetap WAJIB untuk bersetia kepada Raja dan disarankan melakukan taubat serta memohon taufik dan hidayah Allah SWT ke atas Raja mereka.

Namun jika Raja itu menyuruh rakyat berbuat maksiat, menghalang perlaksanaan syariat atau memaksa rakyat jelata menurut undang-undang yang berlawanan dengan syariat, maka raja itu dianggap telah terkeluar kelayakannya sebagai pemerintah umat Islam dan tidak lagi wajib dipatuhi.

Persoalan kini, adakah Pemerintah atau Raja-Raja Melayu di negara ini pernah MENYURUH rakyat melakukan maksiat, atau cuba MENGHALANG perlaksanaan syariat Islam di Malaysia, atau MEMAKSA rakyat mematuhi undang-undang yang bertentangan dengan syariat Islam?

Sunday, May 23, 2010

Hasutan terhadap Raja Melayu

Artikel Kenapa perlu taat Raja Melayu? kelihatan menimbulkan polemik dikalangan pengunjung yang meninggalkan komentar dalam posting tersebut, sehinggakan ada yang tergamak menulis kata-kata berunsur hasutan sepertimana komen pengunjung yang menggelarkan dirinya "anti raja". Di bawah Perkara 10(4) dan Perkara 149 (1)(b), pihak berkuasa berhak untuk mengambil tindakan di bawah peruntukan Perlembagaan Persekutuan terhadap mana-mana individu yang didapati cuba membangkitkan perasaan tidak suka terhadap Raja-Raja Melayu atau mana-mana kerajaan dalam Persekutuan.

Nasihat kami, lain kali kalau nak komen tu, berhati-hatilah. IP add anda ada dalam rekod kami. Jika diminta oleh pihak berkuasa, maka kami dengan senang hatinya akan memberikan kerjasama. Bak kata orang dulu-dulu, "Cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar."

Disebabkan ramai yang berminat dengan kisah Ahlul-Bait Rasulullah s.a.w., maka kami rasa terpanggil untuk menyambung kisah tersebut.


Kewafatan Rasulullah s.a.w. telah meninggalkan 3 warisan terpenting kepada umatnya iaitu Al-Quran, As-Sunnah dan Itrah atau zuriat baginda.

Dalam sebuah hadis riwayat Al Hakim dan disahihkan oleh Bukhari dan Muslim, Rasulullah s.a.w. bersabda, "Bintang-bintang merupakan (sarana) keselamatan bagi penghuni bumi (yang sedang belayar) dari bahaya tenggelam/karam, sedangkan ahlul-baitku (sarana) keselamatan bagi umatku dari perselisihan (dalam agama). Bila ada satu kabilah Arab yang membelakangi ahlul-baitku, mereka akan berselisih, kemudian menjadi kelompok iblis."

Hadis di atas menjelaskan bahawa Rasulullah s.a.w. sendiri telah menguar-uarkan zuriat baginda yang bukan saja sebagai pusaka peninggalannya, bahkan turut menekankan kepentingan mereka yang Allah pilih sebagai (sarana) keselamatan ummah.

Terdapat pelbagai bukti sejarah dalam kehidupan tradisi masyarakat Alam Melayu yang menerbitkan perihal kesultanan ahlul-bait di Nusantara. Golongan yang membawa syiar Islam di Kepulauan Melayu adalah daripada bangsa Arab, khususnya golongan ahlul-bait Rasulullah s.a.w. yang datang beramai-ramai dari wilayah Hijaz dan Hadhramaut. Golongan ahlul-bait ini kemudiannya diberi peranan oleh masyarakat di Kepulauan Melayu untuk mencorak dasar, kerangka dan halatuju masyarakat setempat apabila mereka dilantik sebagai umara'/raja dalam institusi kesultanan ahlul-bait.

Antara warisan terpenting yang telah ditinggalkan oleh umara' dan ulama' ahlul-bait Rasulullah s.a.w. di Alam Melayu ialah pegangan feqah Mazhab Syafie. Imam Syafie sendiri bertegas dengan pendiriannya berkenaan hak, keistimewaan serta keutamaan ahlul-bait, sehinggakan beliau pernah dituduh sebagai puak Syiah Rafidhah, hanya disebabkan rasa cinta dan penghormatan yang begitu tinggi diberikan Syafie kepada ahlul-bait Rasulullah s.a.w. Malahan Imam Syafie sendiri banyak berguru dengan ulama' ahlul-bait di Yemen yang telah menyebabkan alim ulama' ahlul-bait menjadi begitu serasi dengan ajaran feqah Mazhab Syafie.

Imam Syafie juga pernah menulis mengenai ahlul-bait dalam salah satu bait syairnya;

"Jika kecintaan kepada Aal (Ahlul-Bait) Muhammad dituduh Syiah Rafidhi, maka saksikanlah hai manusia dan jin bahawa aku adalah Rafidhi."

Dalam syair yang lain, Imam Syafie menulis;

"Hai Ahlul-Bait Rasulullah s.a.w., mencintai kalian kewajipan dari Allah diturunkan dalam Al-Quran, cukuplah bukti betapa tinggi martabat kalian, (yakni) tiada solat (andai) tanpa selawat bagi kalian."

Menurut Mazhab Syafie, mengucapkan selawat ke atas Nabi Muhammad s.a.w. dan Aal (keluarga) baginda adalah wajib hukumnya dalam tahiyyat akhir solat fardhu.

Walaupun ahlul-bait Rasulullah s.a.w. tidak maksum, namun keturunan ini bolehlah diibaratkan sebagai kayu kokka berbanding kayu-kayu lain, ataupun ibarat delima berbanding batu-batu permata yang lain. Begitulah perumpamaannya jika dibuat perbandingan akan martabat ahlul-bait Rasulullah s.a.w. berbanding kelompok manusia lain kerana ahlul-bait ini terkandung zat Rasulullah s.a.w. dalam diri mereka. Bahkan, hakikat ini turut diperakui oleh syariat Islam; dan sejarah Islam turut membuktikan bahawa ramai tokoh hebat di dunia ini lahir dikalangan ahlul-bait Rasulullah s.a.w. sejak dulu, kini dan insyaAllah akan berterusan sehingga ke penghujung riwayat dunia ini nanti.

Jika Imam Syafie sendiri pernah menyatakan perasaan kasih, cinta serta memuliakan ahlul-bait Rasulullah s.a.w., MAKA adakah ilmu serta maqam anda itu lebih hebat daripada Imam Syafie sehingga tergamak menulis komen mempersenda, memperlekeh serta menghina ahlul-bait Nabi Muhammad s.a.w. dalam waris Kesultanan Melayu?

Friday, May 21, 2010

Kenapa perlu taat Raja Melayu?

Tun Suzana Tun Haji Othman dan Haji Muzaffar Dato' Haji Mohamad yang membuat kajian mengenai "Ahlul-Bait Rasulullah s.a.w. dan Kesultanan Melayu" terbitan Crescent News (KL) Sdn Bhd, 2006; telah mengemukakan bukti salasilah keturunan kerabat DiRaja Perlis, Kelantan, Johor, Pahang, Terengganu, Selangor dan Tunku Besar Tampin yang bersusur galur daripada keturunan Rasulullah s.a.w. melalui cucu kesayangan baginda iaitu Hasan dan Husin. Lihat rajah di bawah:-

Klik gambar untuk paparan lebih jelas

Maka bertepatanlah sekiranya Raja-Raja Melayu ini ditumpahkan kesetiaan yang setara dengan kemuliaan keturunan Nabi Muhammad s.a.w. sebagaimana yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan berkenaan Raja-Raja Melayu dalam Perkara 32, 38 dan 181.

Ingatlah bahawa penarikan imuniti Raja-Raja Melayu (pindaan 1993) hanyalah termaktub atas sifat peribadi baginda semata-mata, iaitu seandainya baginda berbuat sesuatu yang bertentangan dengan undang-undang; itupun baginda hanya boleh dibicarakan di Mahkamah Khas (Perkara 181) dan bukannya di mahkamah biasa seperti kita. Perkara ini bertepatan dengan sabda Rasulullah s.a.w. "Jika Fatimah mencuri, maka akan ku potong tangannya."

Akan tetapi, sekiranya Raja-Raja Melayu bertindak dalam bidang kuasa tugas rasmi baginda, maka Raja-Raja Melayu mempunyai kekebalan serta imuniti sebagaimana yang disahkan dalam Perlembagaan Persekutuan.

Kepada Rakyat Raja khususnya anak-anak Melayu, ingatlah bahawa PERJANJIAN yang termeterai antara Demang Lebar Daun dan Sang Sapurba itu bukannya dibuat untuk suka-suka. Indonesia sudah terkena tulahnya. Jangan pula kita bawa budaya derhaka yang sama di negara penuh rahmat yang bernama Malaysia ini.

Thursday, May 20, 2010

Masih tak nampak lagi?

Lokasi: Sibu, Sarawak
Tarikh: 16 Mei 2010
Masa: 1859

Fu Chau: Lu sulah mengundi ka?

Lan Chau: Sulah ma. Lu talak mengundi ka?

Fu Chau: Wa pagi lagi sulah kasi pangkah. Bukan susah punya kelija ma.

Lan Chau: Apa lu pangkah? Kasi tau la kongsi sama wa. Ini negala kan suma suka kongsi. Laya kongsi...tanah kongsi...biasiswa kongsi...petronas kongsi...kuasa kongsi. Tapi wa punya halta, kompeni, sama itu sekolah, talak bulih kongsi punya woo. Walaupun kita 1Malaysia, itu pribumi saja 1Malaysia. Cina satu spesis saja ma. Talak campur tu suma.

Fu Chau: Mana bulih kasi tau sama lu. Undi kan lahsia.

Lan Chau: Lu kasi tau saja ma. Kita suma sama. DAP ka...MCA ka...Gerakan ka...tido lain bantal tapi mimpi suma sama.

Fu Chau: Kalu itu macam lor, wa roket juga naik.

Lan Chau: Itu macam laaa...roket lagi bagut. Cepat sampai. Dapat duit juta-juta pun kita sapu untuk beli minyak roket.

Fu Chau: Hahahaha! Wa talak bulih bayang itu muka PM 1Malaysia kena tipu idup-idup. Sapa suluh kasi duit. Kita amik saja lor.

Lan Chau: Manyak butut. Sikalang ni masa kita. Lee Kuan Yew tulun Malaysia pun ada cakap, Melayu sikalang sulah pacah ampat. Itu lalam Umno, lalam Pas, lalam PKR dan atas pagar talak bulih bersatu. Melika lamai 16 juta lebih, tapi kalo pecah ampat sulah tinggal ampat juta saja tiap satu lor. Cuba lu kila kita punya kaum belapa lamai. Hahaha. Kita manyak kuat sikalang ooo...

Fu Chau: Wa setuju. Ini masa kita jadi penentu kuasa. Sulah lama sangat kita pigang ekonomi tanpa kuasa. Kita musti jadi macam saudala kita di Singapore. Ekonomi kita pigang, itu politik pun kita pigang.

Lu Chau: Haa...itu pun Kong latang. Balu balik pangkah jugak lor.

Kong Kek Khuat: Apa lu olang celita?

Fu Chau: Ini celita pasat kita ma. Talak lama kita sulah bulih pigang ini negala.

Kong Kek Khuat: Kah kah kah. Apa pun kita jangan lupa telima kasih juga lor sama olang Melayu.

Fu Chau: Apa pasat mau telima kasih? Kita sulah bayar cukai manyak. Itu Melayu apa tau? Salahkan olang lain dan gaduh sama sendili juga tau.

Kong Kek Khuat: Talak bulih itu macam lor. Kita patut telima kasih sama Bro Nuar bantu kita pecah belah Melayu sebab dia kemaluk mau jadi PM. Telima kasih juga sama N. Ajis sebab sentiasa pastikan itu Melayu dalam Pas benci sama Umno dan talak bulih bersaudala sampai bila-bila. Itu pemimpin Umno juga boloh. Rasa diri masih kuat macam zaman Mahadet. Hahahaha. Suma kena kencing hancing.

Lan Chau: Hahahaha. Manyak butut. Wa sokong. Telima kasih juga sama plesiden MCA yg kaki kongkek sama plesiden Gelakan macam ayam. Tapi wa lisau juga lor.

Kong Kek Khuat: Apa lagi mau lisau? Pas sama PKR suma suka naik roket juga ma. Sama rata sama rasa...depan belakang sama saja.

Lan Chau: Talak la...wa cuma lisau sama Hadi la. Dia selupa itu Asri. Kalo itu macam susah kita nanti lor.

Kong Kek Khuat: Butut juga ma. Jangan lupa juga sama Mahadet dengan Perkasa. Lia talak akan luluk liam saja ma.

Fu Chau: Talak apa. Selagi itu Melayu Pas sama PKR boloh ikut telunjuk kita, musti mau amik kesempatan lor. Hahahaha. Meleka talak tau kita hali-hali celita racist dalam paper cina suma. Kita lagi racist tapi Melayu lagi takut kena tuduh racist. Hahaha...boloh!

Lan Chau: Halilintar Roket ke Putrajaya. Suma jadi milik kita. Melayu cuma boneka. Suma bawah kaki kita...

Fu Chau, Lan Chau, Kong Kek Khuat: Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah!



Note: Kisah di atas tiada kena mengena dengan yang masih bernafas, separuh mampus, bakal mampus atau yang dah confirm mampus.

Wednesday, May 19, 2010

Warkah untuk Orang Melayu

I got this text message from my friend 2 days ago.

"Salam. Jelas kekalahan di Sibu, kekurangan undi di Hulu Selangor dari orang Cina dan tsunami politik PRU 12, ada mesej yang cukup kuat, musuh utama BN bukan lagi PAS, tetapi MCA dan Gerakan. Percayalah ada agenda yang tersurat. Pemimpin-pemimpin UMNO janganlah terlalu syok sendiri untuk menjaga hati pengundi Cina seolah-olah hidung tak mancung pipi tersorong-sorong. Yang mereka minta semua dapat, yang tak minta semua bagi. Sudah-sudahlah tu. Jangan sampai hati Melayu merajuk kuat. Esok yang dikejar tak dapat, yang dikendung berciciran. Cerdik pandai pemimpin UMNO kenalah prihatin dan buka mata. Di atas sikap, perangai dan ketidaksetiaan mereka pada BN. Yang di bawah bercakap kuat, kenapalah Cina dan India dimanja terlalu istimewa...Jadikanlah 13 Mei hari kebangkitan Melayu agar bangsa kita tak lupa sejarah perjuangan penindasan bangsa lain terhadap datuk dan moyang kita."

My friend sent a very strong message and I would like to share it with the readers. Ponder upon what he said.

Bila kita nak smash balik?

LIN Dan (kanan) cuba mententeramkan pemain negara, Lee Chong Wei selepas mengalahkan pemain No. 1 dunia itu pada separuh akhir Piala Thomas, kelmarin.

KUALA LUMPUR – Lin Dan meninggalkan sindiran tajam yang patut direnungkan Persatuan Badminton Malaysia (BAM) dan pemain No. 1 dunia, Datuk Lee Chong Wei sejurus selepas mengetuai kemenangan 3-0 China ke atas Malaysia pada separuh akhir Piala Thomas, kelmarin.

Jaguh China itu menegaskan, dia tidak berminat langsung untuk merampas ranking No. 1 dunia daripada Chong Wei, kerana kedudukan tersebut tidak memberi sebarang makna andai ia tidak disusuli dengan gelaran besar.

Baginya, apa yang akan membuatkan pemain dihormati adalah kejuaraan yang berjaya dimenanginya, bukan ranking.

Justeru, dia lebih rela tidak menyertai banyak kejohanan asalkan pengorbanannya dapat memberikan dia kejuaraan lebih besar seperti Sukan Olimpik, Kejohanan Dunia, All England dan Piala Thomas.

“Tidak.. saya tidak berminat untuk merampas kedudukan No. 1 dunia. Sasaran saya adalah mencari kejuaraan besar dan bukan mencari ranking yang baik.

“Tidak kisahlah apa pun ranking saya, saya tetap akan diingati sebagai pemain yang hebat kalau saya memenangi pingat emas Olimpik, gelaran dunia, All England dan membantu negara saya menjuarai Piala Thomas.

“Saya sudah memiliki semua gelaran besar, bermakna karier saya sudah lengkap. Sekarang adalah masa untuk saya lebih relaks dan menikmati permainan. Ia saya mengharungi detik yang menyeronokkan dalam karier saya,” ujarnya.

Cara Lin Dan nyata jauh berbeza dengan BAM mahu pun Chong Wei, yang terlalu berbangga memburu kejuaraan Terbuka seperti Siri Super tetapi gagal dalam mencari kejuaraan yang lebih membanggakan seperti emas Olimpik, kejuaraan dunia atau Piala Thomas.

Tahun ini saja contohnya, Chong Wei beraksi dalam tiga kejuaraan berturut-turut, Terbuka Korea, Malaysia dan All England.

_____________________

Petikan akhbar ini memberi pelbagai perspektif kepada pola fikir pentadbiran Sukan Tahap Tinggi atau pun Sukan yang tiada kelas kepada Kerajaan Malaysia.

Apakah kito heboh dan bongkak melahirkan jaguh SUKAN Kelas Dunia Peringkat Marhaen? Kenyataan Lin Dan ialah ubat paling mujarab yang wajar diangkat oleh semua Badan Berkuasa Sukan Tempatan dan Antarabangsa. Misi meletak kepentingan dalam merebut gelaran amat strategik. Guru mereka Sun Tzu telah memberi petua yang cukup tepat kesannya.

Persatuan sukan kita nama saja gah dengan anjuran kursus selepas kursus, hantarlah pemain bersepah-sepah untuk rebut Nama Sebagai Pemain Nombor 1 Dunia. Tapi bilo pertandingan paling glamor, popular, penting yang diberikan penarafan pertandingan 5 bintang, Malaysia selalu bungkus, bawa telur masing-masing ajo. Bilo kena sorak dan di boo, mula turun psikologi perjaungan dan kecot telur.

Pengakuan Lin Dan cukup jelas. Cuma main All England, Thomas Cup, Olympic Game, World Series dah cukup. Kejuaraan ini meletak dia dalam pena sejarah. Tapi kito, baru monang ontah apo class game pun, balik borikan Datuk. Hari ini Datuk Lee Chong Wei kalah dengan Lin Dan, digasak Lin Dan buka baju, merah dan kecut telur Chong Wei. Apa ini? BAM tidak belajar daripada kesilapan besar 1992 ke? Menang 1992 terus langsung tak menang-menang?

Banyak lagi Sukan yang kita sering tertonggeng. Hari ini banyak pula sukan berasaskan mental dan fizikal seperti Survival, Adventure Race, Explore Race, Triathlon, Multi-Discipline Races dan sebagainya. Apokah Rakyat punya kekuatan setinggi manusia Negara Maju?

Apokah silapnya Kerajaan Malaysia dalam urusan tadbir sukan negara? Apokah silapnya Persatuan Sukan dalam mengurus Ahli Sukan? Menu Sukan Malaysia masih terlalu mentah dan diurus dalam keadaan penuh emosi dan tidak profesional. Menu Sukan Malaysia juga ditunggang oleh pemuka "tepung talam" dan suka makan satay. Menu Sukan Malaysia tidak berada pada tahap kritikal dalam membina ketumbukan pahlawan Sukan yang Tangkas, Cergas dan Cerdas. Otak mereka tidak di tune kepada kualiti Sukan Bertahap Tinggi. Otak mereka tidak di adjust untuk menikmati kekalahan yang memalukan dan kemenangan yang boleh diurus. Otak mereka dikhayal dengan pengaruh Ringgit Malaysia, kemewahan berlebihan dan keseronokan yang mencabul stamina mental mereka.

Pak Sedaro kono ambik bebudak sukan ni untuk ikut Latihan Mental Fitness dan Survival Endurance selama 30 hari...baru kito boleh justify alignment, kedudukan dan prestasi atlit kito yang masih baby syndrom.

Tuesday, May 18, 2010

Lu Tau Wa Pun Tau...

Orang Cina paling suka merasuah pegawai-pegawai kerajaan seperti Polis, JPJ, Majlis-Majlis Perbandaran, Pejabat-Pejabat Daerah serta mana-mana jabatan yang mengeluarkan lesen, permit, tender etc. asalkan matlamat mereka untuk mengumpul kekayaan berjaya dikecapi. Tidak kira bagaimanakah caranya, 'halal' atau 'haram', rasuah sudah menjadi darah daging kaum Cina zaman-berzaman, semenjak keturunan mereka mula memohon kebenaran untuk berdagang dengan Kesultanan Melayu Melaka sehinggalah ke hari ini. Perangai merasuah kaum Cina inilah yang kemudiannya meresap ke alam budaya Melayu. Hari ini, orang Cina pandai pula berkata bahawa pegawai kerajaan mengamalkan rasuah, sedangkan orang Cina lah punca segala bentuk rasuah yang wujud di negara ini, sehinggakan anak bini mereka sendiri pun sanggup digadaikan…"lu tau wa pun tau."

Orang Cina juga merupakan pengedar dadah terbesar di negara ini melalui kumpulan gangster serta kongsi gelap yang menjadikan anak-anak Melayu sebagai pengedar kecil-kecilan kerana terpengaruh dengan pendapatan kartel dadah yang lumayan. Asalkan boleh cepat kaya, orang Cina ini sanggup membiarkan orang lain menderita dan tergamak melihat kehancuran anak-anak Melayu. Inilah rupa sebenar orang Cina di Malaysia..."lu tau wa pun tau."

Budaya suka berjudi orang Cina juga telah memungkinkan kewujudan Genting Highlands, kedai nombor ekor, judi lumba kuda dan yang terkini, pengeluaran pada skala besar mesin-mesin Roulex yang kebanyakan pengunjungnya terdiri daripada orang Melayu. Akhirnya budaya haram yang dibawa dari Tanah Besar China itu kian menjadi sebati dengan budaya masyarakat Melayu di negara ini..."lu tau wa pun tau."

Budaya berhibur kaum Cina telah membiakkan disko, kelab serta pusat hiburan yang menyediakan arak, pelacur etc. yang didominasi kaum Cina yang turut menganggotai kumpulan kongsi gelap; seterusnya keuntungan lumayan dikaut daripada pengunjung dikalangan anak muda Melayu yang sesat. Kerosakan akhlak, keruntuhan institusi keluarga serta kemerosotan kualiti hidup rakyat Malaysia, antara faktor penyumbang terbesarnya adalah kaum Cina yang mengejar kekayaan daripada perniagaan hiburan..."lu tau wa pun tau."

Budaya yamseng dikalangan kaum Cina telah menyebabkan benda haram itu umpama air sirap di negara ini. Air 'kencing setan' boleh di beli dan di minum di mana sahaja oleh kaum bukan Melayu; dan orang Melayu terpaksa berkompromi dengan budaya mereka walaupun ianya bertentangan dengan hukum Islam..."lu tau wa pun tau."

Budaya menipu untuk mengaut keuntungan berganda telah menjadi penyebab kepada kewujudan pelbagai barangan tiruan serta cetak rompak di negara ini. Tak payah pergi jauh, Petaling Street adalah contoh terbaik. Di bandar-bandar besar juga banyak terdapat premis-premis perniagaan yang menjual perabot, pasu, barangan antik etc. yang kebiasaannya kosong tanpa pelanggan; hakikatnya adalah untuk cover up kerja2 haram belakang tabir pemilik premis; siapa lagi kalau bukan Cina? Kes penyeludupan pelbagai produk luar negara bagi mengelakkan cukai, serta sindiket menjual barang curi ke luar negara, semuanya di dalangi tauke-tauke besar Cina. Budaya menipu ini sudah sinonim dengan kaum Cina sehingga wujud bidalan lama, "Kalau tidak menipu, bukan Cina namanya"..."lu tau wa pun tau."

Rentetan hasil daripada sumber haram asalkan ia menjamin keuntungan, maka kaum Cina di Malaysia berjaya menguasai 70% ekonomi negara, sementelah orang Melayu dan bumiputra hanya mampu melihat kejayaan kaum pendatang ini. Malangnya, ia masih tidak mencukupi dan kaum Cina teringin pula menguasai politik Malaysia agar berjaya melengkapkan kejayaan dan seterusnya melebarkan empayar pemerintahan Cina di Malaysia melalui DAP.

Sebelum ini kita telah menyaksikan kejayaan Cina Cauvinis DAP memenangi PRK Sibu dengan cara menghasut masyarakat Cina tempatan agar membenci Melayu dan Bumiputra melalui kaedah menghalalkan apa saja cara semata-mata untuk menukar kerajaan. Inilah harga yang terpaksa dibayar oleh waris pejuang kemerdekaan Persekutuan Tanah Melayu yang memberikan taraf warganegara kepada pendatang-pendatang ini.

Kepada Teresa Kok, Lim Guan Eng, Lim Kit Siang, Tian Chua, BroABI, Nik Aziz, dan yang sespesis dengannya, janganlah cuba bermain api dengan menyemarakkan bibit kebencian antara kaum semata-mata kerana nafsu kepada kekuasaan di bumi Malaysia ini. Setakat hari ini, anda masih mempunyai 'kekebalan' yang hanya disebabkan oleh kebaculan Menteri Amaran dan Air Mata. Sematkanlah di benak kamu wahai kaum Cina Cauvinis bahawa HAKIKATNYA, kami mampu berbuat lebih daripada ini untuk menghasut orang Melayu agar membenci kaum Cina di Malaysia.

Namun persoalannya, adakah anda bersedia untuk membayar HARGA PERPADUAN DAN KEAMANAN yang dikecapi rakyat Malaysia selama ini?

"LU TAU APA YANG WA FIKIR DAN MAU."

Monday, May 17, 2010

Itupun Pas tak mampu fikir...

Membaco penulisan Presiden PAS yang mengupas Ayat 114 daripada Surah Al-Baqarah, memberi ruang untuk Pak Sedaro membetulkan kecelaruan kupasan tambahan yang dimomok oleh Hadi Awang sebagai menghalang fungsi masjid bererti meruntuhkan masjid. Petikan ayat dalam surah tersebut memang tepat. Namun ia menjadi songsang apabila Hadi Awang mula menitik perbandingan ilmu dan kedudukan semasa zaman Roman dengan hari ini, yang berevolusi lebih 1500 tahun hijriah.

Dulu Masjid ialah segala-galanya. Pusat Perdagangan dan Perniagaan Ulung, Pusat Tarikan Pelancongan, Pusat Ilmu Fardhu Ain dan Fardhu Kifayah, Pusat Pentadbiran Negara dan Perundangan, Pusat Rawatan dan Perbendaharaan Negara, Pusat segala maknikam.

Keadaan tersebut terus diteladani Kristian yang menjadikan Gereja sebagai segalanya, sehinggakan kawasan larangan Istana Raja-Raja Parsi, Rom dan sebagainya, mempunyai Kuasa Gereja dan Kuasa Raja sebagai Eksekutif Pentadbiran Negara. Ini tidak diamalkan oleh Islam. Kuasa Pentadbiran tidak disama ertinya dengan Kuasa Imam.

Maka, wujudlah mursyidul khusus dalam bab Fiqh, Aqidah, Da'i, Peperangan, Tadbir Urus Negara dan Perbendaharaan. Setelah proses evolusi ilmu berlaku, maka Universiti Tertua di bumi ini diwujudkan, kesan daripada implikasi kemajuan tamadun manusia moden. Daripada sebuah Masjid Azhar kini Universiti Al-Azhar.

Pak Sedaro hendak lontarkan kepada pasukan kritis ilmuan Islam, baik UMNO mahu pun PAS; MENGAPA Masjid Kampung Ulu di Melaka selaku Masjid Tertua di negara ini, tidak dinaik taraf sebagai sebuah fakulti khas Ilmu Tamadun Islam? Kenapa kalian bisu tanpa bicara?

Kenapa Masjid Kampung Stulang Laut di Terengganu tidak diangkat sebagai Markas Tarbiyyah Hadarah Islami yang hebat? Kenapa tidak langsung pemuka PAS yang lebih hebat daripada Nik Aziz dan Abdul Hadi, tidak pun mampu berfikir soal ini? Kenapa pemuka UMNO juga tidak fikir untuk memberi nafas kepada Masjid sebagai medium ilmiah Bangsa Moden?

Masjid yang ditaja dan dibina dengan duit Kerajaan Malaysia hari ini dikhususkan hanya untuk tujuan ibadah dalam bab Aqidah dan Fiqh, Tauhid. Evolusi ini memberi sumber kekayaan kepada sebuah Negara Bangsa untuk berkembang dan seterusnya memiliki lebih banyak kaedah dan teknik mensohorkan ilmu-ilmu lain termasuk ilmu politik.

Pak Sedaro percaya, andai Rasulullah saw mengenal kesongsangan zaman ini, maka lebih mulia jika diasing payung kuliah politik dan kuliah kifayah daripada institusi masjid. Biarlah masjid hari ini dijulang sebagai markas persaudaraan Islam, membicara mengenai perpaduan ummah serta mencari titik kesatuan sebuah Bangsa Merdeka. Masjid sebagai rumah ibadah umat Islam, tidak patut disalah gunakan untuk memecah belahkan perpaduan dan kesatuan umat Islam di negara ini. Itulah kunci dan key activities yang wajib.

PAS sudah terlalu lama menipu dan membodohkan rakyat, khasnya umat Islam di bumi Melayu. PAS ini sudah mirip parti Hamas di Palestin. PAS sudah menjadi dominan kepada ahli taksub dengan kitab syiar Syiah yang diagungkan oleh PAS. Fahaman wahabi PAS semakin menyubur kerana dibaja dan disiram tanpa sedar oleh pasukan Ahli Sunnah Wal-Jamaah PAS.

Pak Sedaro fikir biarlah ramai yang macam Dr. Che Uda Che Mat, Ahli Parlimen Hulu Langat yang otaknya jelas tentang politik suku, politik kampung, politik akademia, politik ampu presiden dan sebagainya. Walaupun Ahli Parlimen Hulu Langat ini tidak kuat kedudukan politiknya, tapi syukurlah manusia seperti dia, seorang pakar Kaji Nuklear Negara yang menjadi Ahli Parlimen PAS, dapat pula memberi input kepada Rakyat.

Dia pun setuju dengan Sultan Selangor perihal titah Tuanku berkenaan institusi Masjid di Selangor. Memang Mursyidul Am dan Presiden PAS dah sewel.

Sunday, May 16, 2010

ATM Perlu Tugas Masa AMAN

Pak Sedaro nak kongsilah serba sikit dalam Paneh Miang ni agar pembaco yang ado "engagement dengan ATM" boleh buka mata dengan lebih bosar dan luas. Hari ini disebabkan Malaysia secara lahirnya berada dalam status Aman dan Damai, mako Angkatan Tentera Malaysia di lihat tidak cekap bila mana berlaku peperangan sebenar.

Pak Sedaro berpeluang berbincang dan mendalami kemelut berantak perang zaman Jepun dan zaman Komunis dengan 5 orang pemilik Seri Perkasa Pahlawan Gagah Berani [SP] dan Panglima Gagah Berani [PGB] yang berlatar belakang Pegawai Armor, Lt. Kol Basri (B), PW1 Kanang anak Langkau (B), Lt. Jeneral Tan Sri Zaini [Panglima Markas Medan](B), DSP Mohd Nor Abdul Razak [Komando 69, PDRM](B), SAC II Abdul Razak [Komando 69, PDRM], Mej. Jeneral Datuk Paduka Ghazali Ibrahim [B] mantan Panglima Markas Medan, seorang RGK, Kapt Sudirman [B] RGK serta Kapt Azman [B] RGK.

Dapatan daripada hasil perbincangan menjurus kepada:

1. Pegawai dan Anggota ATM kena banyak ikuti latihan Pengurusan Bencana di mana-mana Negara yang mengalami kehancuran akibat bencana alam. Siren kecemasan Bantuan Khas ATM wajar digerak sebilang masa kerana ia aset pelajaran sebenar. Tambahan pula Malaysia berada di luar lingkungan gegaran gunung berapi dan sebagainya.

2. Pegawai dan Anggota ATM kena digerak sebagai pasukan kawalan keselamatan rapat untuk semua Kapal Dagang milik GLC atau Syarikat Malaysia. Mereka mesti dilatih sebagai pasukan elit pengurusan anti-rampasan kapal dari capaian lanun. Bukan seperti insiden Rampasan Bunga Melati 2 dan Bunga Melati 5, yang hanya turun selepas 40 hari kapal di tawan di Teluk Aden dan bersauh di perairan lanun Somalia. PASKAL naik pun, bila dah selamat. Tiada pertempuran sebenar.

3. Pegawai dan Anggota ATM mesti dijadikan aset ilmu. Maknanya semua yang beruniform kena ikuti pelbagai kursus Modal Insan seperti Kursus Neuro Linguistic Programming, belajar bahasa selain bahasa Inggeris, belajar ilmu-ilmu survival peperangan baru, ikuti lebih banyak Latihan Raksasa dan mengadakan banyak engagement dengan Rakyat supaya Rakyat faham apa erti Pertahanan dan Keselamatan negara.

4. Pegawai dan Anggota ATM mesti didedahkan dengan mauduk-mauduk tamadun oleh Pemikir Melayu agar mereka ini selepas pencen dan berhenti mempunyai kekuatan dan prinsip survival Bangsa yang jelas dan tidak disumbang seleweng oleh jentera gerak saraf dan perang saraf PKR+PAS+DAP+PSM.

5. Perkaya budaya mencipta dan meneroka dunia ketenteraan untuk kepentingan dan kemakmuran dunia ketenteraan Islam dan Alam Melayu.

ATM ialah Anak Tanah Melayu, Ahli Tamadun Melayu dan Anggota Tanaman Modal yang cukup berfungsi sifatnya. Angkatan Tentera Malaysia merupakan aset pertahanan barisan hadapan utama untuk Rakyat dan Warganegara Malaysia.

Di kala AMAN, ATM mesti dilihat berpotensi memberi imej yang baik dan berkesan. Semua Parlimen sebanyak 222 kawasan, wajarnya pada tahun 2015 sudah memiliki satu Batalion Rejimen Askar Wataniah siri 500, kekuatan 1 batalion antara 850 hingga 1,000 anggota. Maknanya ATM akan punya anggota seramai 700 ribu orang sama ada secara Kerahan, Sukarela dan Tetap. Kekuatan ini tidak boleh lagi menampung kekuatan rakyat sebenar jika berlaku peperangan. Akhirnya Rakyat ialah bala tentera pertahanan negara yang akan memastikan Bumi ini tidak dijajah dan terpelihara.

Pak Sedaro doakan mohon Allah Pengatur Sekalian Alam agar dijauhi olehnya Malaysia daripada bala bencana, perpecahan dan rusuhan kaum, pergaduhan yang memudarat Negara dan peperangan yang menghancur Bumi Melayu Malaysia ini.

Saturday, May 15, 2010

P 94 & P 212

Persamaan misi P 94 dan P 212 ialah berikan RM3 juta untuk SRJKC di Hulu Selangor dan RM18 juta SRJKC di Sibu. Apokah yang hondak dibuktikan oleh BN? Apokah selamo ini BN tidak bokojo di Kementerian Pelajaran? Apokah Kerajaan Melayu terhutang budi dengan sahabat keturunan Cina? Siapakah yang sepatutnya terhutang budi bakti, anak Cina di Bumi Melayu atau anak Melayu di kelangkang Cina?

Apokah yang cuba dihidu oleh Rakyat Raja? Apokah yang sedang disembunyi oleh anak-anak Cina? Sibu dipenuhi oleh suku FuChow yang mewah dan kaya raya. Mereka ini amat tidak wajar dibantu sedemikian rupa, kecuali bantu Rumah Anak-anak Yatim Sibu, Rumah Kebajikan Orang Tua Sibu, Tadika 1 Malaysia ke? Pusat Riadah 1 Malaysia Sibu ke? Sekolah-sekolah yang paling layak terima ke? Elaun khas kepada guru-guru di Sibu yang sanggup bekerja lebih masa ke? Atau pun semua Guru Agama Islam, Guru Agama Bukan Islam diberikan hadiah khas?

Sedarkah Kerajaan BN kerana bila saudara beriya dan bersungguh "promo" Geran RM3 juta dan RM18 juta untuk SRJKC, maka, SRJKT pun celik mata. Mereka ini anak tiri ke? Maka, Madrasah persendirian di Hulu Selangor dan Sibu juga akan CELIK? Apokah madrasah dipencilkan, bukankah P.12(2), P.153 juga terpakai? Apakah mustahaknya jago hati orang-orang kayo lebih baik daripada jago perpaduan Rakyat Teramai dan Susah.

Doa siapo lebih makbul? Orang susah, rajin solat, teraniaya dan terancam? Apokah BN sudah menempah LIANG HALAT PRU-13? Gamaknya banyak langkah yang diambil tidak bistari dan lestari...Siapa sebenarnya Penasihat Najib dan Muhyiddin ini?

Gagasan 1 Malaysia masih GAGAL diperturun ke akar umbi. Gagasan Malaysia 1 sedang menjadi bahan jajaan jalanan. Apokah Najib sedar, bulan Jun 2010 makin hampir. Apokah Najib sedar, integriti pegawai awam di Cameron Highlands sedang digadai di kaki lima dan batas-batas kebun sayur? Apokah Najib sedar bahawa kedudukan Rakyat Raja yang makin resah, gelisah, gusar dengan teknik Geran RM18 juta? Nampak sikit, tapi diomong dalam pilihanraya, amat tidak sesuai...

Kalau pun RM150 juta habis untuk pembangunan syiar Islam, ia masih tidak mencukupi. Rundinglah dengan I'DA World Group Sdn Bhd supaya buat program dan projek bernilai USD3 trillion untuk pembelaan Syiar Islam seluruh Bumi Melayu ini. Banyak yang boleh dilaksana dengan RM11,500,000,000,000,000.00 selama 15 tahun. Belakang kalu duit Cukai nak diberi kepada kaum-kaum lain, bolehlah.

Sampai bila PAS mahu jadi boneka?


Kehadiran jentera pilihanraya PAS di Sibu untuk membantu kempen calon DAP semakin mengelirukan penyokongnya. Andaian para penyokong Pas (lama) bahawa parti itu tidak akan terlibat secara langsung dengan DAP, ternyata meleset sama sekali. Kerjasama untuk mengukuhkan penguasaan DAP dalam Komplot Pembangkang tampak semakin nyata, tanpa berselindung lagi. Keghairahan untuk menjatuhkan kerajaan BN menyebabkan PAS berterusan menunjukkan sokongan yang tidak berbelah-bagi kepada DAP. Dendam PAS (baru) untuk menjatuhkan BN memungkinkan mereka untuk berbuat apa sahaja walaupun terpaksa berkempen untuk DAP yang terang-terangan tidak menerima (langkah mayat den dulu) Malaysia sebagai sebuah Negara Islam dengan menggunakan taktik licik bagi merealisasikan impian mereka untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara republik.

Persoalan kepada penyokong PAS (lama), wajarkah PAS (baru) berterusan berganding bahu bersama DAP untuk menjatuhkan kerajaan BN? Sedarkah PAS (baru) bahawa parti PAS tidak mungkin dapat memerintah Malaysia? PAS tidak mempunyai kekuatan untuk bertanding sekurang-kurangnya di 112 kerusi parlimen untuk memperolehi majoriti mudah sebagaimana yang dilakukan UMNO (bertanding 117 kerusi parlimen), apatah lagi untuk bertanding di semua 222 kerusi parlimen.

Berdasarkan rekod, PAS tidak pernah bertanding walaupun separuh daripada jumlah kerusi parlimen yang dipertandingkan dalam pilihanraya umum semenjak tahun 1955 lagi. Adakah PAS fikir apabila bergabung dengan DAP dan PKR, maka PAS akan bertambah kuat untuk mendominasi Komplot Pembangkang? Atau sebaliknya DAP yang menjadi semakin kukuh untuk menguasai Komplot Pembangkang?

Bagaimanakah nasib bangsa Melayu sekiranya Komplot Pembangkang berjaya menjatuhkan BN, sedangkan kerusi parlimen milik DAP melebihi PAS mahupun PKR? Yakinkah para penyokong PAS bahawa parti kesayangan mereka itu berupaya mempertahankan Perlembagaan Persekutuan atau hakikatnya mereka hanya mampu tunduk kepada DAP untuk mengubah Malaysia menjadi sebuah negara republik?

Fakta sejarah membuktikan bahawa PAS yang didaftarkan pada 31 Mei 1955, iaitu kira-kira 1 bulan 25 hari sebelum PRU pertama pada tahun 1955, dan diluluskan pula dengan serta-merta pendaftarannya oleh British, dengan harapan PAS akan memecahkan kesatuan ummah yang dibentuk oleh UMNO melalui gabungan 41 persatuan Melayu diseluruh negara ketika itu. Maka persoalan ramai ialah, apakah hukum menjatuhkan kerajaan BN yang diterajui UMNO yang jelas merupakan jemaah Islam kerana majoriti ummah adalah bersama pemerintah?

Kepada para penyokong PAS (baru), ingin ditegaskan bahawa BN sehingga kini telahpun terbukti berjaya mengatasi 3 musuh tegar umat Islam iaitu kemiskinan, kejahilan dan penyakit berjangkit. Jangan kamu warisi negara ini kepada anak cucu kamu sebagaimana yang berlaku di Palestin akibat daripada kifarat bangsa Arab yang menjatuhkan pemerintahnya yang sah iaitu Sultan Abdul Hamid II. Belajarlah daripada sejarah kejatuhan Khalifah Othmaniah yang terakhir iaitu Sultan Abdul Hamid II pada tahun 1924 yang diakibatkan oleh pemberontakan kabilah Arab selepas perang dunia ke-2; seterusnya telah menyebabkan British berjaya menakluki negara Palestin, yang sehingga kini rakyat Palestin menerima natijahnya, berterusan menderita atas kejahilan bangsa Arab yang mendalangi kejatuhan sebuah jemaah Islam iaitu Empayar Othmaniah.

Kepada ahli PAS (lama), pastikan nama-nama seperti Khalid Samad, Dr. Mariah, Husam Musa serta Nizar Jamaludin, tidak mendapat tempat dalam parti di Muktamar Agung PAS yang akan datang. Alasannya mudah saja, mereka inilah yang akan menyebabkan PAS berterusan tunduk dan mengikut telunjuk DAP. Kepada ahli PAS (lama), berpijaklah dibumi nyata. Terimalah hakikat bahawa PAS tidak akan dapat memerintah Malaysia melalui komplot bersama DAP dan PKR. Sungguhpun begitu, PAS masih mampu untuk menjadi pembangkang yang baik, sama ada di Dewan Rakyat mahupun di Dewan Undangan Negeri walau hanya memiliki satu kerusi parlimen sahaja.

Moga orang Melayu dalam PAS tidak menjadi bangsa yang dipermainkan iblis disebabkan keegoan kewarakan mereka.

Friday, May 14, 2010

Konservatif di Britain

Penangan Parti Buruh di Great Britain kecundang selepas 19 mentadbir merupakan kesan tindakan provokasi rakyat kepada perubahan iklim politik Britain. Konservatif yang diketuai oleh Cameron pun tidak menang Majoriti besar. Konservatif di bawah Cameron sedang intai untuk Kerajaan Campuran.

Walaupun demikian, institusi Istana Great Britain seperti sediakala, tiada apa-apa kesan walaupun pasukan mana mentadbir Negara Penjajah Semenanjung Tanah Melayu ini. Baik Buruh kalah, Konservatif kalah, atau sebaliknya, Nilai Matawang Pound dan Sterling masih di paras RM 6.32 setiap pound.

Ini tidak berlaku di bumi Melayu. Hari ini, Kelantan Darul Naim mencipta rekod memalu Rakyat Raja. Insiden-insiden yang berlaku ke atas Istana Kelantan amat tidak wajar didedah kepada awam. Kerajaan Kelantan di bawah Nick Azick tidak berhemah dan berhikmah menyelesaikan Kesultanan Istana Kelantan.

Hari ini, Istana Sultan Selangor dan Istana Sultan Perak begitu peka kepada kemelut politiking manusia berpolitik yang menyebab Rakyat dan warganegara pening-pening. Istana Sultan Johor dan Istana Yam Tuan Besar Negeri Sembilan masih steady. Istana Perlis dan Kedah juga nampak steady. Istana Terengganu sedang kita menanti, apakah MB Terengganu cukup bijak mengurus Negeri Darul Iman?

Pengaruh yang didorong oleh nukleus gerak saraf dan perang saraf Anwar Ibrahim sudah makin lemau, lemah, leweh dan beweh. Anwar Ibrahim sedang dimakan SUMPAH SEMERAH PADI. Anwar Ibrahim sedang dimamah oleh erti TENANG, AMAN DAN DAMAI. Keluarga PAS+PKR+DAP+PSM sedang mencongak hari-hari keruntuhan dan menjengah pintu-pintu kemurungan politik.

Namun demikian, apa yang berlaku di Great Britain boleh berlaku di Malaysia. Apa yang melanda Liberal Democratic Party di Jepun boleh menimpa Malaysia. Apa yang melanda di US juga, boleh benar, berlaku di Malaysia.

Thursday, May 13, 2010

Episod 3: Melayu Kelas Dunia

sambungan...

Resepi Ketiga yang memberi implikasi berkesan sebagai Melayu Kelas Dunia ialah Melayu mesti BERANI untuk UBAH, TAMBAH, TIMBUN, KONGSI DAN PUPUK. Perangai kena berUBAH dari pengecut kepada berani, ilmu kena berTAMBAH dari ciput kepada banyak, harta kena berTIMBUN daripada semangkuk kepada sekawah, sumber kekayaan kena berKONGSI daripada menjadi kedekut taik hidung masin dan mati sorang-sorang dengannya, semangat Melayu kena berPUPUK dari kecil kerana inilah kaedah sebuah Negara Bangsa boleh disemai, dibaja dan dirancang perkebunan.

Untuk melihat kebenaran preskripsi ini, maka bacalah dengan mendalam dalam kitab lama, yang ditulis oleh Kiyai Allahyarham Tok Kenali dan Kiyai Sheikh As-Shahid Mohamad Said Al-Linggi. Buku zaman moden yang memberi kefahaman dakyah Barat kepada resepi ini ialah buku karangan Anthony Robbins dan John Asaraff serta Bob Procter.

Buku Nole Metanggagare nukilan Jose Rizal, buku Biography of Mahatma Gandhi juga boleh diasaskan dalam asahan pola fikir Resepi ini.

Wednesday, May 12, 2010

UMNO Berubah @ Najib DiUbah

Phonm Pehn dijadikan medan persilatan wacana Najib dalam hal UMNO berubah jika ada Ahli Yang Berani Merubah dan Berubah serta Mengubah...kata asalnya ialah UBAH...

Boleh jadi berUBAH, merUBAH, mengUBAH, diUBAH, terUBAH ... namun apakah rasionalnya bicara bermula dari perantauan? Apakah 500 orang yang mengikuti Najib merupakan kalangan perUBAH atau sekadar angkUBAH geometri dan sifir politik BN sahaja?

Atau apakah konsep "Integer" merupakan sandaran Najib sekembali dari Kemboja? Apakah Institut Integriti Malaysia yang dipandang sepi oleh Najib akan diberi suntikan dan nafas lebih SEGAR untuk misi merUBAH dan berUBAH.

UMNO sebuah institusi tidak akan berubah, biar pun Garuda melanggar. Barisan Nasional juga tidak berubah. Manusia dalam UMNO mesti berUBAH, diUBAH, mengUBAH, merUBAH. Siapa dalam UMNO mesti diUBAH?

1. Isteri kepada pemimpin mesti UBAH cara berkomunikasi dan cara meletak diri sebagai Orang Penting kepada Pemimpin Penting. antaranya, Rosmah kena diberi NASIHAT dan TUNJUK AJAR, untuk UBAH diri supaya persepsi dan fakta rakyat kepada Rosmah untuk kebaikan Najib sebagai Perdana Menteri berUBAH.

2. Isteri kepada mana-mana pemimpin UMNO juga mesti kawal diri dan ubah teknik memberi kasih sayang kepada rakyat.

3. Ketua-ketua Bahagian UMNO yang tidak produktif, tidak proaktif, tidak bijaksana, tidak berani, tidak komited kena diUBAH atau dipaksa UBAH. Kalau tidak kita paksa cawangan-cawangan UBAH mereka, dari kedudukan semasa. Mana-mana ketua bahagian yang sudah terlalu LAMA dalam kerusi bahagian, bersama juak-juak dan kerabat pemalas mereka, juga kena UBAH dan dipaksa oleh ahli UMNO untuk berUBAH.

4. Ketua-ketua Cawangan UMNO yang tidak boleh menegur, ditegur, bekerja dan dikerja JANGAN disimpan. Mereka mesti diUBAH dan berUBAH. perUBAHan super raksasa kena dilakukan dengan radikal oleh semua pihak.

5. Pemuda UMNO lagi besar kena UBAH. UBAH segalanya, agar perUBAHan dapat memberi implikasi kemenangan kepada Pilihanraya PRU-13, PRU-14, PRU-15 dan PRU-16.

Najib Tun Razak hanya boleh memimpin dengan bistari jika penasihat mereka juga bistari dan tidak LICIK. Isteri Najib juga kena bistari. Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin juga kena bistari. Jika Najib boleh bertahan, maka dia akan memimpin Negara selama PRU-16, ini pun jika Alah pelihara dan beri dia ruang berUBAH kalau tidak diUBAH.

Ahli UMNO dalam Perhimpunan Tahunan lebih gemar bersembang dan berhujah Konsep Kopitiam Moden ada WiFi. Tiada perUBAHan setakat ini. Sistem ekonomi dan pemilikan kerusi panas dalam GLC semakin hari makin dipertikai. Apakah 1 Malaysia diterjemah mengikut selera semasa atau "kerangka fikir" yang tetap menjadi pemusatan utama?

Hari ini Pemimpin UMNO kena mula menulis buku-buku wacana pemikiran Bangsa Melayu Moden, antara kandungan yang baik dan berkesan ialah:

1. Analisa Integriti Rakyat Raja.

2. UMNO masih milik Melayu atau milik Imigran.

3. Tsunami Melayu Sainstifik

4. Tamadun Bangsa Malaysia Wawasan Negara

5. UMNO: Mahathir, UMNO: Pak Lah, UMNO: Najib [100 hari belayar]

6. Sejarah Kerajaan Melayu Tua Abad ke-13.

7. Jalan Sutera India-Melaka-China

8. Melayu Teras Negara Bangsa

9. Usahawan Melayu Resepi UMNO

10. Politik Keris dan Dastar

Happy Birthday UMNO

Yesterday, UMNO celebrated it's 64th birthday. Alhamdulillah, UMNO is still the party that leads the country. As in the UK, we have yet to see which party would govern after the general election last week. A lot of things happen but UMNO prevails. Ironically, Brother Anwar Bin Ibrahim said that UMNO is obnly for those who wants contracts and shares. Well, he was the one who gave pink shares and projects to his cronies when he was the Deputy President of UMNO and the Finance Minister back in the 90s. Luckily, he is no more with UMNO. Good riddance. The President said yesterday that UMNO must serve the rakyat and serve with sincerity. UMNO will face the next general election. Insya Allah, UMNO will still be in the heart of the nation, especially the Malays. UMNO is the protector of Islam, Malays and the nation.

Tuesday, May 11, 2010

KTC-FreeMalaysiaToday Post

Kee Thuan Chye seorang jurnalis untuk Free Malaysia Today menulis sebagai komentar kepada tulisan di Utusan Malaysia: Orang Cina Malaysia, Apa lagi yang anda mahu? Tulisan KTC ini dizahirkan oleh KTC katanya sebagai warganegara Malaysia, bukan sebagai seorang keturunan Cina warga Malaysia! Yang meletak premis "selamat tengkuk KTC" daripada dikelas sebagai penulis prolifik rasis. Kaedah yang mungkin dipersetujui oleh ramai kawanan, seperti mereka.

Apa yang hendak Pak Sedaro kupas ialah beberapa perenggan yang dinyatakan oleh KTC, yang akhirnya menjurus bahawa anak-anak Cina di Bumi Melayu, hari ini hanya memerlukan penghormatan dan penghargaan diri "self-respect", kerana mereka dirasa tidak menerima kehormatan demikian, khabarnya. Laungan ini seolah-olah mencermin selepas 1943 hingga 1957, Orang Cina yang menikmati kewarganegaraan bersama Orang India seramai 1.5 juta di lihat di anak tirikan.

Sedarkah kalian, bagaimana Tan Cheng Lock dan V.Sambathan berkongsi politik dengan Onn Jaafar? Peristiwa-peristiwa kecil yang berlaku antara mereka, telah memberikan implikasi penguasaan menyeluruh kelompok Cina dan India di awal kemerdekaan.

Namun, setelah 1981, Orang Cina dan India tidak melihat Malaysia sebagai Negara yang mereka junjung. Di beritakan, wujud 187 puak Kongsi Haram atau Pasukan Gelap yang mewarnai kesatuan tertentu Cina dan India, yang memberi implikasi buruk kepada Negara. Ini dipulihkan semula pada 1990, bila mana, Dasar Pembangunan Nasional diperkenal sebagai medium "pertengahan perjalanan DEB".

Hari ini tidak kurang 3000 orang anak Cina diberi gelar Dato', Datuk, oleh Raja-raja Melayu dan TYT bagi Negeri tidak Beraja, juga hampir 100 orang punyai gelar Tan Sri yang di beri oleh SPBA. Mereka ini ada yang tidak fasih, baca dan faham Bahasa Melayu pun di beri penganugerahan. KTC-dalam bab ini mengatakan mereka tidak boleh dipersoal! Pak Sedaro fikir setiap inci dan zarah kemenangan Anak Cina mesti di persoal, seperti Anak Cina bermain Api Polemik mempersoal dan menerajang Perlembagaan Persekutuan.

1. Pabila anak Cina permain isu keperluan Dana untuk urus pembangunan sekolah Agama Islam, pembangunan Masjid, Surau, Musollah, Madrasah untuk kepentingan Agama Islam? Pertikai kemaslahatan Agama Islam yang menjurus kepentingan umat Melayu dalam P.12(2)...

2. Pabila anak Cina permain Perkara 153 secara berwewenang. Tahu tak kau, bahawo tanpa P.153, kau orang pun terlelong sebagai rakyat,..., kepentingan-kepentingan sah Kaum-kaum lain terpelihara kerananya...

3. Pabila anak Cina permain kedaulatan Duli-duli Raja Melayu, mencabar Perkara 32, Perkara 38 dan Perkara 40.

4. Pabila anak Cina berpakat dengan anak India dan berada di bawah pengaruh alkohol Komunis, maka mencetus dan mempertikai kedudukan Perkara 3, Perkara 10...

5. Pabila anak Cina yang lupa diri, LUPA asal-usul mereka sebagai imigran yang mula meletak syarat itu-ini, kerana tidak cukup ilmu mereka, anak Cina dan anak India berpakat bermain api Perkara 14 dan Perkara 15...

Hari ini, anak Cina menguasai 68.95% kekayaan dan keuntungan hasil daripada kebolehan Tan Cheng Lock pada 1943, manakala anak India kaut 7.8%, selebihnya Rakyat Raja+Orang Asli+Pribumi Sarawak+Pribumi Sabah. Biar pun apa yang terjadi, ekuiti Kaum-kaum lain ialah 83.25%, manakala Rakyat Raja&kerabat di paras 16.75%.

Self-Respect yang KTC maksudkan sebenarnya ialah Kuasa Pemerintahan. Andai Perkara 43, Perkara 39, Perkara 40 dan Perkara 41 serta 42 boleh diUBAH, maka, inilah yang diidam oleh anak Cina dan anak India, selepas era 1990.

Selepas 1990, Komunis kini berpusat di pekan kecil, bandar besar, kotaraya, sebagainya. Isme-isme dan kumpulan Min Yuen, masih subur dalam kotak fikir anak Cina, anak India dan anak Melayu yang cinta kepada "konsep sama-rata KOMUNIS". Perjuangan ini didokong oleh kapitalis PKR+PAS+DAP+PSM yang menggelar diri sebagai Pakatan Rakyat!

Sidang Dewan Rakyat yang bersidang tahun 2010, amat memalukan Negara sebagai sebuah Negara Islam dan Beradab serta Beradat. Pabila Titah Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong boleh diperlekeh oleh Lim Kit Siang, maknanya, kedudukan Parlimen yang berdaulat dan berintegriti sudah dicalar dan dicabar. Tidak ramai manusia yang gila akan "self-respect" seperti kelompok anak-anak Cina tertentu.

Benar begitu ramai anak Cina dan anak India masih miskin, merempat dan paria kedudukannya. Setiap 1 orang Kaum-kaum lain yang demikian, ada 25 Rakyat Raja yang sama nasibnya. Andai KTC dan kuncunya berada di bumi Tanah Besar China atau Tanah India, mereka langsung tidak dipedulikan, malah lagi dasyhat dizalimi.

KTC turut berhujah bahawa mana-mana anak Cina bersastera agung dalam bahasa Cina tidak akan dapat Penghargaan Sasterawan Negara. Ya, benarlah demikian kerana Asas Negara ini ialah P.152. Anugerah Sasterawan Negara ialah berfalsafahkan P.152. Andai dia tulis dalam bahasa Arab, Urdu, Tamil, Inggeris, Dutch, Perancis, Jepun setinggi mana sekali pun, dia masih penulis. Nak penghormatan mintalah daripada Negara Asal Bahasa tersebut. Ini ialah pola fikir sekutu cauvinis, kiasu dan kiasi yang melampau. Pemesongan ilmu dan tamadun jika KTC mahu bikin, Pak Sedaro persilakan anda kembali ke Negara Asal Nenek Moyang saudara. Bumi Melayu ini untuk mereka yang akui bahawa Rakyat Raja+Orang Asli+Pribumi Sarawak+Pribumi Sarawak "Orang MELAYU-Bumiputera" sebagai Bangsa TERAS@Sungai UTAMA@, manakala, Kaum-kaum lain ialah sungai yang mengalir memudikinya. Inilah jua kandungan asal Perjanjian 1801, 1761 dan Durbar 1895. Triti paling tua di Bumi Melayu ialah 1643 kini, disimpan di Lisbon University yang memberitakan perihal Bumi Melayu, Kuasa Raja Melayu, Agama Islam, kemasukan Cina dan India serta Pedagang Arab. Triti ini menulis, keperluan pemisahan Nusantara Melayu Bumi Semenanjung Tanah Melayu dengan Kepulauan Sumatera, Jawa dan Filipina.


Pepatah lama berpesan "Cakap Siang Pandang-pandang, Cakap Malam dengar-dengar". Hari ini, mana-mana Rakyat yang lupa diri dan asal-usul ialah kelompok yang TIDAK BERSYUKUR, TIDAK BERTERIMA KASIH. Malaysia ini masih belum matang daripada penjajahan politik 446 tahun. Malaysia memerlukan kesepakatan dan muafakat antara warga yang tulen sifatnya, mengakui bahawa siapa empunya TERAS pemasyhuran Negara Bumi Melayu ini, mengenal erti kasih sayang dalam keluarga berbilang warna, keturunan, agama, budaya, bahasa, kepercayaan dan kiblat anutan, memberi faham dan mendalami episod pati Perlembagaan Persekutuan bukan secara zahir malah ilmu mantiq dan ruh jiwanya.

Orang Cina Malaysia: anda mahu apa lagi? Orang India Malaysia: masih mahu lagi? Rakyat Raja+Orang Asli+Pribumi Sarawak+Pribumi Sabah masih belum selesai kemelut dan kesulitan survival mereka?

Bolehkah Orang Cina korbankan kepentingan ekuiti dan kekayaan mereka kepada Orang Melayu sebanyak 50%. Berikan nilai RM1 Cina = RM1 Melayu. Hari ini RM 10 anak Cina = RM 1 anak Melayu. Berapa kerat anak Melayu seperti Mokhtar Bukhary? Berapa ramai anak Cina seperti YTL, Robert Kouk yang bantu negara ini semula? Berapa ramai anak India seperti Ananda Krishnan?

Apakah pemimpin Melayu BUTA HURUF-BUTA MATA-BUTA AKAL-BUTA HATI-BUTA NAFSU untuk membina Negara Malaysia Demokrasi dan Berdaulat? Apakah pemimpin Cina dan India hanya Celik Duit-Celik Betina-Celik Gelaran-Celik Kedudukan-Celik Tuntutan?

Apakah dengan KTC mengatakan laungan Reformasi dan Pakatan Rakyat oleh PAS+PKR+DAP+PSM memberi gambaran Malaysia lebih maju dan dihormati? Rakyat dihormati atau rakyat dilaknat?

Monday, May 10, 2010

Najib guris hati Melayu!

1. Kami melihat beberapa blog pro kerajaan telah memalu gendang, namun amat kurang yang menyahut walaupun terdapat ratusan, malah ribuan blog pro BN yang tumbuh bak cendawan. Sama ada mereka keliru, atau mengelak untuk membicarakannya...entahlah. Apa yang pasti, blog pro komplot pembangkang tidak akan sentuh isu ini kerana takutkan DAP.

2. Kami melihat isu Petronas, selain masalah yang disebabkan oleh kedangkalan akal si cucu Abdullah Fahim, rombakan terbaru Petronas Management Committee telah mengundang persoalan ramai pihak.

3. Setelah sekian lama Petronas diterajui oleh orang-orang Melayu sehingga tersenarai sebagai Fortune 500 dan The New Seven Sisters: The World's Most Powerful Oil Companies, sehingga menjadi igauan ramai kaum bukan Melayu, bukan sahaja Cina dan India, malah bangsa asing sendiri begitu teringin menyertai Petronas, akhirnya Najib telah membuka laluan dengan dasar "LIBERALISASI LUAR BIASANYA".

4. Inilah masalahnya apabila kelompok bangsawan menerajui negara.

5. Rasanya Najib tidak pernah sekalipun bekerja dengan syarikat bukan Melayu. Rasanya Najib tidak pernah merasai bagaimana peritnya berkerja separuh mampus, tetapi masih tidak diberi pengiktirafan dan ganjaran yang setimpal di syarikat bukan Melayu. Mungkin Najib tidak pernah merasai perit getirnya diskriminasi dan mainan politik ala komunis oleh majikan bukan Melayu terhadap pekerjanya yang terdiri daripada kaum pribumi.

6. Kami pernah menempuh getir itu dan kami tidak akan mudah melupakan semuanya.

7. Dan hari ini kami sebagai orang Melayu, kaum pribumi di Tanah Melayu, waris kepada nenek moyang kami yang dijajah selama lebih 446 tahun, merasa AMAT TERGURIS kerana syarikat yang dibangunkan dengan titik peluh orang Melayu, menjadi tunjang keyakinan diri orang Melayu dan merupakan simbol kemegahan orang Melayu, telah dibuka pula laluannya kepada bukan Melayu.

8. Apa korang yang duduk di singgahsana kuasa ni ingat bahawa syarikat seperti KNM Group, MUI Properties, Gamuda Berhad, Hong Leong Bank, Public Bank, Lion Group, Berjaya Group...bla...bla...bla...akan beri laluan mudah kepada orang Melayu sepertimana Petronas kini berikan kepada Wee Yiaw Hin selaku Naib Presiden Eksekutif Eksplorasi & Produksi, Lau Lai Tuang selaku Naib Presiden Infratsruktur & Utiliti, Collin Wong selaku Naib Presiden Teknologi & Kejuteraan, Effendi Cheng sebagai CEO Eksplorasi Gas, serta George Ratillal sebagai Naib Presiden Eksekutif Kewangan?


9. Kaum bukan Melayu bertambah kaya tanpa memberi sebarang laluan kepada orang Melayu, tidak pernah disekat mengumpul kekayaan, mempunyai sekolah bahasa ibunda sendiri yang mendapat sokongan serta bantuan kerajaan, menjadi wakil rakyat di kawasan majoriti Melayu, mengenakan syarat bahasa mandarin untuk bekerja di syarikat mereka, mengupah majoriti kaum sendiri dalam syarikat mereka, membezakan kadar gaji kaum mereka dengan kaum bumiputra di syarikat milik mereka, membekal barangan dengan kos yang rendah kepada kaum sendiri, masih diiktiraf warganegara walau sepatah habukpun tidak fasih berbahasa kebangsaan, IPTS milik bukan Melayu hanya ada kurang 10% pelajar bumiputra, membina rumah ibadat bukan Melayu yang besar di kawasan majoriti Melayu, bla...bla...bla.

10. Petronas bukan sahaja sebuah Syarikat Berkaitan Kerajaan atau GLC. Petronas bukan sahaja milik Khazanah dan Kerajaan Malaysia. Tetapi Petronas merupakan nadi yang berdenyut dalam setiap batang tubuh orang-orang Melayu di negara ini. Petronas membawa simbol semangat, keyakinan diri, kemegahan, masa depan dan maruah setiap anak-anak Melayu yang masih bergelut dengan kepayahan hidup.

11. Namun hari ini Najib begitu mengguris hati setiap anak-anak Melayu. Bermula dengan kegagalannya mengawal Rosmah, kegagalannya menerangkan konsep 1Malaysia itu bukannya bermaksud sama rata sebagaimana yang difahami oleh kaum bukan Melayu, kegagalannya menjaga hati orang Melayu dengan memberikan wang berjuta kepada sekolah bukan Melayu, kegagalannya menerangkan mengapa keputusan Paklah melepaskan Blok L & M adalah baik kepada negara, kegagalannya 'mengangkat' bekas-bekas penghina kerajaan berbanding ahli Umno yang setia; dan yang terbaru kegagalan Najib menjaga Petronas untuk kekal menjadi milik Melayu sebagaimana yang dihasratkan oleh ayahandanya sendiri.

12. Ingin kami tegaskan di sini, insan bernama Najib tidak penting dalam institusi Perdana Menteri, insan bernama Najib tidak penting dalam kesepakatan Barisan Nasional, malah insan bernama Najib juga tidak penting kepada institusi keramat Umno.

13. Nakhoda boleh datang dan pergi, tetapi 3 institusi ini tetap akan kekal berpaksi kepada kedaulatan negara ini. Jangan sesekali kamu Najib, cuba untuk mempermain masa depan dan maruah anak-anak Melayu jika kamu berhasrat untuk kekal lama.

14. Kami di Paneh Miang menuntut penjelasan daripada Kerajaan Persekutuan, agar segala kekusutan dapat dileraikan, agar segala kekeruhan dapat dijernihkan, agar jiwa kembali tenang.

15. Atau kami bakal menjadi saksi kepada satu permulaan bagi kehancuran bangsa Melayu yang disebabkan oleh kebaculan pemimpinnya sendiri?

Sunday, May 9, 2010

Episod 2: Melayu Kelas Dunia

Sambungan...

Kedua: Melayu Kelas Dunia WAJIB kuasai ilmu-ilmu termaju, berteknologi tinggi, falsafah tamadun dan peradaban bangsa purba Maju dan bangsa Zaman Maju, serta mempunyai kekuatan ekonomi yang tinggi.

Untuk mencapai dan akses kepada kekuatan ilmu ini, maka Kerajaan Persekutuan mesti menyediakan prasarana tertentu dan khas. Terdapat 3 de facto kepada instrumen ini iaitu ianya Subjek Tertentu, Berkepentingan Awam dan Amat Wajar Disegerakan. Maknanya, ISTAC perlu dikembalikan kepada kedudukan ASAL. Andai sudah tidak boleh lagi disebabkan terlalu banyak politiking dan popular judgement, maka Kerajaan mesti rebuild wahana baru seperti WiSTAC misalnya. Tempatkan semula ilmuan-ilmuan tersohor Islam dalam Dunia untuk berhimpun dan bermukim di Bumi Melayu.

Pusat tamadun ilmu dan kajian angkasa lepas berteraskan Kajian Al-Farabi dan Al-Khawarizm wajar dibina. Pusat tamadun ilmu dan kajian perubatan termaju berkiblat Kajian Muslim Purba dan mengadakan duplikasi kitab-kitab muktabar tulisan Parsi, Urdu, Hebrew, Latin, Arab Tua, Russia lama dan Portugal serta Spanish, mesti dijayakan.

Sebuah Pusat Latihan dan Pengkaderan Ketenteraan sama dan lebih baik daripada Kolej Tentera Amerika dan Kolej Tentera DiRaja India mesti ditubuhkan.

Semua Kerajaan Negeri mesti mengadakan Ladang Bersepadu yang menempatkan Rancangan Pembangunan Usahawan Mesra Rakyat seluas 20 ribu ekar. Maknanya, akan ada tidak kurang 2,000-3,000 isirumah atau ketua keluarga dari kalangan Rakyat Miskin Tegar atau Rakyat Termiskin bagi menjadi Peneroka Perintis program ini.

Semua premis bangunan perniagaan baru yang dibangunkan oleh Pemaju kaum-kaum lain, mesti memperuntukan lokasi kedai strategik tidak kurang 45% daripada bilangan pintu premis siap atau sedia ada. Manakala sebarang Konsep ALI BABA premis, akan dikenakan tindakan sita atau undang-undang. Maknanya, manusia Melayu yang betul-betul ingin berniaga sahaja yang akan bersungguh-sungguh. Di samping ada Unit Fasilitator Usahawan Melayu ditubuhkan khas untuk membantu pelbagai soal hubungkait bisnes tersebut.

Semua MegaMall dan Taman Perumahan mesti dibina Musolla, Surau, Madrasah, dan jika terlalu luas, maka dirikanlah Masjid. Ini merupakan Syarat Pembangunan WAJIB dalam setiap dokumen pembangunan oleh semua PBT di Malaysia. Termasuk dalam skim ini ialah pembangunan Hotel, Resort, Kawasan Rekreasi dan Pelancongan di Tanah Besar, mahu pun pulau-pulau agar tiada pengecualian.

Kadar Upah atau Gaji atau Imbuhan Bulanan kepada kakitangan awam paling rendah mesti dinaikkan kepada RM2,500 sebulan. Maknanya untuk Pegawai Gred 41, kadar bulanannya ialah RM3,560 sebulan.

Implikasi ke atas inisiatif ini akan memberi Pulangan Berganda dan Melonjak Taraf Ekonomi Umat Melayu ke kedudukan selesa dan berbaloi.

Saturday, May 8, 2010

Episod 1: Melayu Kelas Dunia

Subjek besar yang kini sibuk dibacarakan oleh mantan PM iaitu Tun Dr. Mahathir dan Tun Abdullah. Juga diganyang oleh PM semasa, Najib Tun Razak.

Apokah yang difikir oleh mereka? Sejauh mana kebolehan Bangsa Melayu [Rakyat Raja & Orang Asli & Pribumi Sarawak dan Pribumi Sabah] menuju wawasan? Setakat hari ini setelah 53 tahun merdeka, umur UMNO 64 tahun, di manakah status quo Bangsa Melayu? Apokah Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan tidak memadai? Apakah perlu ada Perkara 153 Bahagian Khas untuk mewarta segala macam kepentingan, yang secara langsung mahu pun tidak langsung memberi pengukuhan kepada Kepentingan-kepentingan SAH kaum-kaum Lain?

Pak Sedaro fikir kali ini, sey nak kongsilah serba kerdil ilmu Tamadun dalam meletak Melayu Kelas Dunia. Berasaskan buku-buku muktabar dari kurun ke-17 yang dinukil oleh pemikir-pemikir besar Bangsa Latin dan Bangsa Arab-di Asia Tengah; bahawa Melayu telah mula dikenali oleh kalangan saudagar dan pedagang seantero dunia sejak kurun ke-13 masehi lagi. Kerajaan Melayu Majapahit telah membuka lembaran wujudnya tamadun besar di bumi Semenanjung Emas. Di tambah dengan wujudnya Kerajaan Kedah Tua dan Melayu-Pasai.

Hari ini, Melayu diikat dengan sejarah 113 tahun Empayar Kesultanan Melayu Melaka sebagai bukti bersejarah akan kehandalan dan kehebatan Negara Melayu ketika itu. Sejarah 451 tahun penjajahan telah merubah segala tabi'i semulajadi yang dihidang oleh peta Sejarah Perdagangan Melayu Melaka. Nilai 1 bahar bersamaan 100 keping emas yang dimiliki oleh sebuah unit keluarga Melayu di Melaka, menjadi seakan retorika dan mainan minda di bawah sedar.

Episod 1, Melayu Kelas Dunia merupakan hidangan minda kepada pembaco yang yakin bahawa Bangsa Melayu itu Handal, Bistari, Tangkas dan Cekal. Bahawa anak Melayu itu penuh Wibawa, Kaya Ilmu, Kaya Akal, Kaya Ibadah dan Kaya Pekerti. Bahawa anak Melayu itu seorang Islam yang ke mana sahaja di muka bumi Allah ini, dia masih mengESAkan Khaliqnya, menegak kebesaran Kekasih Allah dan meletak Al-Quran sebagai jalan ikutan dan imam hingga ke liang lahat.

Apakah yang diperlukan oleh seorang anak Melayu untuk berada di Kelas Dunia?

Pertama, Melayu itu mesti hidup dalam Saf. Inilah yang dianjur dalam ibadat solat kita, bahu bertemu bahu, meluruskan tumit belakang dalam saf ialah kaedah yang objektif dalam menentukan Melayu itu Kelas dunia. Semua acara perbarisan baik yang diguna oleh Yahudi, Nasrani, Majusi, Islam, Komunis sebagainya, meletak konsep disiplin perbarisan. Teknik perbarisan ini dicedok daripada kaedah kita mendirikan solat. Dalam solat kita begitu tekun dan meletak khusyuk sebagai pilihan yang tidak berbelah bagi. Melayu mesti survive dalam Saf yang berswadaya tinggi.

Hari ini, parti politik Melayu tulen hanyalah UMNO dan PAS. Saf-saf ini amat kritikal dan objektif. Melayu tidak ada dahan berteduh atau banir untuk melabuh. Hanya UMNO dan PAS pilihan mereka. Institusi Raja Melayu ialah Petak Perlindungan paling utama dan terakhir sekiranya Melayu itu berpecah-belah. Saf-saf ini perlu dijaga dengan bijaksana dan penuh bil-hikmah. Sebuah tulisan yang dihujah panjang lebar oleh Khalifah Umar Abdul Aziz, bahawa khalifah iaitu Raja atau Sultan merupakan tamadun paling akhir yang runtuh andai sebuah bala tentera undur diri. Mereka ini mempunyai amanah tertentu dan diikat dengan janji Allah kepada keturunan mereka. Bukan mudah untuk mereka LALAI, namun kiranya IMAN, AMAL dan TAKWA bukan pilihan kehidupan, maka balasan Allah amatlah pedih.

Friday, May 7, 2010

Rosmah Prime Minister?

KUALA LUMPUR 6 Mei – Pemain badminton negara yang bertanding dalam Piala Thomas dan Uber dijanjikan ganjaran jika berjaya menjuarai kejohanan tersebut, kata isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

"Insya-Allah, kalau menang ada ganjaran untuk pemain. Kita akan bincang dengan Perdana Menteri," katanya selepas menutup Majlis Mengumpul Satu Juta Tandatangan Menyokong Pasukan Badminton Negara di sini hari ini. Penaung Persatuan Badminton Malaysia (BAM) itu berkata, pemain sepatutnya tidak mempunyai apa-apa halangan lagi untuk bermain dengan baik memandangkan masalah bayaran tertunggak mereka telah diselesaikan dengan dana RM2 juta yang disalurkan kerajaan kepada BAM.

"Saya dimaklumkan kesihatan mereka memuaskan dan saya lihat semangat mereka juga tinggi. Saya harap mereka telah bersedia untuk bertarung dan bermain bersungguh-sungguh," katanya. Kejohanan berprestij itu akan berlangsung di Stadium Putra Bukit Jalil bermula Ahad hingga 16 Mei ini.
_________________________

Apo ini? Apo yang hendak ditonjolkan oleh Penulis Suratkhabar Malaysia? Apo mesej tersirat dalam kenyataan Rosmah Mansor ini? Apokah betul atau beretika seorang isteri Perdana Menteri memberi kenyataan ini? Atau press-man kito yang suko melobih-lobih, hingga kenyataan seperti ini jika diukur daripada kesan "political sustainable impact" adalah amat rendah dan boleh menjahanam institusi kepemimpinan Perdana Menteri sebenarnya?

Atau dalam banyak bicara Rosmah Mansor, press memang tunggu bilo lah dio nak cakap pasal "Nanti I runding dan bisik dengan suami I, Perdana Menteri Malaysia"?

Dalam satu pertemuan khas Pak Sedaro dengan beberapa insan mantan-mantan politikus tempatan dan Islam luar negara, ternyata wujud kegelisahan meruncing oleh mereka dengan teknik penyamaran politik yang dicerap oleh Rosmah Mansor. Apokah penasihat akhbar atau penasihat peribadi Rosmah Mansor pun tidak BERANI untuk tegur kesilapan-kesilapan Rosmah Mansor sebagai Lady to the Prime Minister? Apokah ini strategi memastikan Najib sebagai PM makin cepat jatuh?

Peranan Rosmah sebagai peminat dan penaung BAM atau sukan badminton amat dipuji. Namun dalam konteks pendedahan tertentu atau kenyataan bukan semudah cakap, macam Negara ini Rosmah yang tadbir dan bukannya Najib? Ingat sikit anak Soromban bahawo jawatan Perdana Menteri adalah simbol institusi Negara ini bukannya batang tubuh orangnya.

Batang tubuh Najib Tun Razak boleh diganti bilo-bilo maso, namun jika JIWA INSTITUSI PERDANA MENTERI makin terancam dan mudah dibolos, maka hilanglah daulah, daulat dan khasaf kepentingan PM yang terpelihara. Bahawa Allah jualah akhirnya yang akan menentukan kerapuhan ini melata atau terkawal. Namun jiko insan keliling yang bertugas, dibayar gaji dan upah untuk membantu tadbir Negara ini juga sanggup "menjadi Burung Belatuk dan Kakak Tua" untuk jaga perut, tekak dan munafiq dalam tugasan hadharah negara, maka tunggulah natijahnya.

Malaysia ialah negara Beraja, maknanya First Lady ialah Raja Permaisuri Agong. Isteri PM hanyalah Lady to The Prime Minister. Kok bersungguh pun nak bori insentif, perkara ini TIDAK WAJAR didedahkan oleh press dengan kaedah komunikasi yang direkod. Satu Malaysia tahu, betapa pemurahnya Kerajaan Malaysia bilo mano-mano pasukan Sukan boleh capai kemenangan tertinggi. Tak payah heboh tabur janji itu dan ini, wahai Kak Rosmah. Tabung Pengurusan Kecemerlangan Sukan Negara Pak Sedaro yakin boleh dijayakan dengan timbunan duit atau harta sebanyak RM100 juta ke RM500 juta, jiko semua Korporat sedar akan tanggungjawab ini, maka semua boleh dapat pelepasan cukai. LHDN boleh adjust.

Sukan Berprestasi Tinggi memerlukan insentif penghargaan yang berbaloi. Boleh la kalau monang Thomas dan Uber Cup, dibori RM 1 juta. Tapi harus diingat, kok bori semato-mato tanpa pandangan lebih jauh, mako MERUDUM juga akhirnya. Banyak kaedah lain, yang lebih berjadual dan jangka panjang sifatnya. Bukan sahaja kepada badminton, malah mana-mana atlit yang mampu MENGGEGAR PESADA SUKAN DUNIA DAN DIANGKAT SEBAGAI WORLD CLASS ATHLETE.

Hai lah Labu, jago lah sikit. Kok nanti menyosa juo.

ZI Pelacur RR

Zaid Ibrahim ialah pelacur Rakyat Raja? Siapa sebenarnya Zaid Ibrahim? Apakah hubungan Zaid Ibrahim dengan Anwar Ibrahim? Bagaimana laluan politik Zaid Ibrahim? Dulu dikenali sebagai Peguam, kini sebagai Peguam Ahli Politik?

Apakah Majlis Raja-Raja Melayu akan mengadakan Persidangan Khas untuk membincang secara terperinci tindakan-tindakan affirmative kepada mana-mana Rakyat Malaysia yang "DERHAKA" kepada Institusi Kesultanan dan Raja-Raja Melayu, apalagi bila pelakunya seperti Zaid Ibrahim & Nik Abdul Aziz Nik Mat?

Apakah Negara khasnya Bumi Melayu ini memerlukan manusia seperti Zaid Ibrahim? Anwar Ibrahim? Nik Abdul Aziz Nik Mat? Karpal Singh? Lim Kit Siang? Khalid Samad? Mohd Hasan Ali? Gobalakrishnan? Nga dan Ngor? Nizar Jamaluddin?Husam Musa?

Apakah Majlis Keselamatan Negara, Polis Di Raja Malaysia Bahagian Khas, Perisikan Kerajaan Malaysia, Jabatan Peguam Negara dan Jabatan Kehakiman serta Jabatan Kehakiman Syariah sedang memantau secara lebih intim, tindak-tanduk mereka?

Apakah masih begitu ramai Rakyat Raja yang BUTA HATI, BUTA MATA, PEKAK BADAK, PEKAK TULI, bersetuju dengan keletah manusia-manusia persis PenYAMUN jiwa, raga,fikrah rakyat Malaysia?

Apakah Perlembagaan Persekutuan dan Majlis Raja-Raja Melayu begitu mudah dijadikan BAHAN LELUCON dan TEMBERANG POLITIK BOBROK DAN GOBLOK? Krisis pemikiran terbalik a.k.a. Reverse Osmosis di Malaysia sudah di tahap kritikal. Mereka ini penyumbang kepada kejatuhan ekonomi dan kestabilan perdagangan dan kemasukan pelabur asing. Walaupun bangunan Putrajaya nampak teguh dan kukuh, tapi, talibarut yang cuba meracuni Malaysia sedang bergentayangan tanpa ditambat.

Dulu RM3.80 merupakan nilai tambatan ringgit kepada 1 USD. Hari ini, Konsep Aman dan Damai ialah Nilai Tambatan ringgit yang berjumlah USD 1,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000.00 selama 50 tahun lagi. Jika hari ini, manusia-manusia RAKUS tidak diselia pantau dengan bil-hikmah, maka, Bumi Melayu ini akan hanya terjual dengan nilai RM1, sepertimana Elaun Penasihat Ekonomi Kerajaan Selangor di bawah Khalid Ibrahim!

Thursday, May 6, 2010

NIK AZIZ TAU TAK AGAK EH

1. Kickdefella diberi RM4j – mustahil Nik Aziz tak tau?

2. Menantu jadi CEO – mustahil Nik Aziz tak tau?

3. Ditaja ke Mekah – mustahil Nik Aziz tak tau?

4. Anwar proksi yahudi – mustahil Nik Aziz tak tau?

5. Anwar liwat Saiful – mustahil Nik Aziz tak tau?

6. Lim Kit Siang gunakan Pas – mustahil Nik Aziz tak tau?

7. Skandal Teresa Kok – mustahil Nik Aziz tak tau?

8. Keikhlasan Hadi berbaik ngan Umno – mustahil Nik Aziz tak tau?

9. Siapa sebenarnya Zaid Ibrahim – mustahil Nik Aziz tak tau?

10. Penyokong Pas jadi samseng di setiap PRK – mustahil Nik Aziz tak tau?

11. Dap nak hapuskan Per 153 – mustahil Nik Aziz tak tau?

PERSOALANNYA, APA YANG NIK AZIZ TAHU YANG PENYOKONG MEMBABI BUTANYA TIDAK TAHU?

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive