Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, August 16, 2011

Keluarga Mohamad Hasan saja yang kaya

1. Mohd Helmy Din (Ketua Pemuda UMNO Negeri Sembilan aka Ketua Pemuda UMNO Rasah) umpama peminta sedekah dari satu kementerian ke satu kementerian tanpa sebarang pengaruh politik.

2. Adnan Abu Hasaan (Ketua Pemuda UMNO Kuala Pilah) masuk dalam kategori YB Paling Miskin.

3. Shahrul Ekhsan Osman (Ketua Pemuda UMNO Seremban) menunggu maso untuk bankruptcy.

4. Mohd Razi Mohd Ali (Ketua Pemuda UMNO Jelebu) mengampu Mohamad Hasan siang malam dongan harapan dapek jadi YB.

5. Mohd Isam Mohd Isa (Ketua Pemuda UMNO Tampin) hidup mati untuk Shaziman.

6. Nizam Aman (Ketua Pemuda UMNO Jempol) sekarang bercucuk tanam lado.

7. Mohd Faizal Hj. Ramli (Ketua Pemuda UMNO Teluk Kemang) tongah tak berduit dan tak bekojo.

8. Khairy Jamaluddin (Ketua Pemuda UMNO Rembau aka Ketua Pemuda UMNO Malaysia) adalah 'menantu bayangan' Bapak ANUwar Bin Ibrahim, mengharap jadi Menteri, jarang jenguk kawasan sendiri, the world richest unemployed, nombor 2 pakar dalam demonstrasi selepas Bapak ANUwar Bin Ibrahim, menantu kesayangan pak mertua, TIADA semangat Melayu, pesalah Lembaga Disiplin UMNO yang dibebaskan, bercita-cita jadi Perdana Menteri termuda, dikhabarkan ada kaitan dengan Air Asia & Malaysian Insider, kurang sokongan akar umbi Pemuda UMNO bla...bla...bla...(banyak sangat kalau nak senaraikan).


Siapa kata masuk UMNO boleh jadi kaya?

Kecuali Khairy...Ketua Pemuda, Ketua Wanita, Ketua Puteri, Ketua Cawangan, termasuklah wakil rakyat UMNO di Negeri Sembilan ni sebenarnya ramai yang sengkek sobab Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Sembilan kodokut ya amek.

Keluargo Mohamad Hasan yo yang kayo. Anak buah semuo dibiar melingkup.

Najib dan Muhyiddin kalau nak tau masalah UMNO, jangan setakat tanyo Ketua Bahagian sajo. Pegi jumpo akar umbi di setiap cawangan serta sayap UMNO di setiap Bahagian.

Akar umbi UMNO nak begorak buek kojo pun tak berduit, jadi camno nak monang PRU-13?

16 comments:

  1. Believe it or Not....? Nampak sangat pemuda N9 jaguh kampung, x macam pemuda dahulu yang mempunyai rangkaian dan cable. Nasib korang la nak bankrap ko, x kojo ko.... nak jadi pencacai sampai tuo ko...inilah akibat kalau sibuk nak berpolitik sampai lupo nak mencarik ilmu atau harta utk diri sendiri. Cito2 tinggi memasing tp habuk pun x do...harap tolo yo...Apo2 pun pikir la sendri.....

    ReplyDelete
  2. Dasar UMPORNO mmg mcm tu lah,,dulu,kini n sampai bilo2,,,
    Pandai BODEK,AMPU,TUKANG KIPAS,PENJILAT,,,Pakcik KAYO la. Tkdo SUBSIDI semuo kojo tk Jalan.Memang dh SINONIM dgn BANI MELAYU UMPORNO@MELAYU SUBSIDI,,
    kah!!kah!!kah!!!

    ReplyDelete
  3. Kah,Kah, Kah 1000X
    Sendiri berak, sendiri cucilah. Mahu berak besar, tidak mahu cuci...

    ReplyDelete
  4. kalau dah kayo MB N9 ,berak koncing ahli keluarga dio pon ado hargo tu..apo lagi tunggu jadikan duit,SPRM tak siasat ko...berak dan koncing orang pun dah macam omeh..susah bona nak nolong pemuda UMNO pakat ramai2 undi PR sok..amacam !!! geng labu any time jer leh buek kojo tu...janji masyukkk RMRMRM..HIHIHI

    ReplyDelete
  5. hahaha. postig ini rasanya ditulis utk muhyiddin dan najib termasuk s/u dan penerangan umno pusat yang bangang belaka tu.

    masalah akar umbi tak amik tau. dok tanya ketua bahagian saja dah tentu semua bereh.

    hahaha. nak cepat lingkup agaknya.

    ReplyDelete
  6. boto tu, tok mat hampeh, anak buah dio si politiknegerisembilan siang malam mengampu tok mat, hampeh

    ReplyDelete
  7. mana2 MB atau sesiapa pun bukan nya tuhan, rezeki cariklah sendiri. takkan asyik nak harap duit dari orang lain. Mana maruah kita? kalau tak nak berubah sikap siapapun akan kayap akhirnya, tak kiralah apa jawatan yang kau ada sekalipun.

    ReplyDelete
  8. ha,ha,haa,,,
    Dasar Kroni,,, Ubah la sikap tu Jang woi,,,kalau berjuang dlm parti nk harapkan projek yo,boleh jalan lah,,,
    kojo maleh semuo nk kono bagi,,padan muko kau semuo,,
    Cubo lah usaha sendiri kok nak kayo pun,baru lah nampak keikhlasan perjuangan.

    ReplyDelete
  9. tapi masalah eh mb dan adik beradik dio banyak songlap projek kerajaan negeri. tu projek landasan sg bosi yg nak buek kat sini tu agak2 proksi mano dapek.

    mb xnk kongsi projek ngan anak buah. dio pulun adik beradik dio sajo. mano org tak marah. umpuk org sumo nak di ambik eh. projek pprt azam tani pun mb nak jadikan projek kroni dio. apo punyo tur..

    semuo org tau la mb punye keja kat n9 ni. xsah sesapo nak nafi la. memang rezeki kita usoho sendiri, tp asik kono pangkah dongan mb dan keluarga sendiri apo cer. yg kayo dikayokan lagi. yang susah dibiar melepek.

    proposal org pun dibangkul sampahkan. janji dongan imam 2 masjid negeri nak bagi tanah utk uruskan, pun mb campak dlm tong sampah. sesapo yg ponah hantar proposal kat mb ni tau la deh. proposal keturunan dio sendiri je yg d layan.

    mbns jenis tak respek org dan tak jago maruah org.

    ReplyDelete
  10. kau silap paneh. bukan keluarga mohamad hasan saja yang kaya, tapi sebenarnya dia dah reserve harta utk 7 keturunan cucu cicit dia makan tak habis. tak caya cuba check akaun kat oversea tu. alahhh yg kantoi money changer 10juta tu. cuba check berapa balance dlm akuan tu. camna duit dia leh jadi banyak sangat padahal baru 6 thn lebih jd mb. kompom la mat hasan last term di n9. hahaha.

    ReplyDelete
  11. Dato Najib dan Muhyiddin klu nak tau apa sebenar yg berlaku di bahagian tanya lah gol.marhain yg tak do kptgn di prgkt cawangan,sblm terlewat..Mad hassan kono tukar copek sblm PRU 13, bg tok isa jd pengerusi perhubungan utk lead PRU 13,dah nampak nyata tok mad tak boleh control bahagian2 di N9 lg pn org dah ramai yg menyampah dgn Mad Hasan ni...sok kuk monang sorak kg abih tergadai kek DAP...timbang2kan lah..

    ReplyDelete
  12. UMPORNO lah katokan,,Yo Tak???
    kahh!!kahh!!!kahh!!!!
    Orang N9 tak sodar2 diri lg ko JANG????

    ReplyDelete
  13. kan den dah koba an. rosmah xnk bayar paneh miang ni. sekarang mat hasan lak tak nak bayar paneh miang. blog paneh ni tak betuan. tak macam politiknegerisembilan, budak mael pengerang, budak tepak besulam suma tu. dorg tu org mat hasan bela. cuba mat hasan bela paneh miang ni kompom paneh miang sokong mat hasan. tak silap den blog paneh miang ni jauh lobih pengaruh dari blog pencacai mat hasan yang lain kat negori ni. so apo nunggu lae. ko bayar paneh miang ni ontok la deh.

    ReplyDelete
  14. Salah sendiri. Cam no MB nak nolong, pakai keto bosa-bosa. No plat keto yo dah samo hargo dengan sebiji proton saga. Bilo MB tanyo amacam? OK tok... OK boss... Tak komplen pun, tak bising pun. Tapi bilo kek luar cakap MB macam-macam. Sumo ketuo pemudo bahagian tu tak do tolo..

    ReplyDelete
  15. ni semua komen yang nak menjatuhkan mat hasan sahih dari PR atau balaci Isa Samad .Mat Hasan sebelum jadi MB memang dah kaya raya ..Orang business woooo ..
    Ni semua dasar bangsa melayu kaparat busuk hati sesama melayu punya kerja ni ..hasut menghasut dan berdengki memang menjadi makanan orang melayu.

    PTUIIHHHHHH !!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  16. no 7 tu cano nak berduit...kawin sampai duo...kalau dio lah calon bagan pinang den kompom x kuar mengundi...kami nak DON jadi YB kami

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive