Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, February 28, 2011

PAS KALAH pun tiada kena mengena dengan ISLAM..

Pengundi DUN Tenang dah buat keputusan memilih Wakil Rakyat dari parti Barisan Nasional. Kemenangan calon BN di Tenang itu sebenarnya lebih awal di'hidu' oleh "Normala Penganggur" dengan menghantar isyarat kepada penyokongnya sebelum hari mengundi kononnya keputusan PRK Tenang adalah 'Kemenangan Tertunda Pas'.

Saya ingin tegaskan di sini bahawa kemenangan BN dalam PRK Merlimau dan Kerdau adalah 'Kemenangan Yang Pasti'. Di bawah adalah carta peratusan pengundi yang bakal mengundi di PRK Merlimau dan Kerdau.


Berdasarkan carta, apa yang ingin saya paparkan di sini, walaupun berkemungkinan BN kehilangan 25% pengundi, dan Pas pula bakal menambah jumlah pengundi sebanyak 15% di kedua kawasan PRK; namun kemenangan mutlak di Merlimau dan Kerdau tetap akan memihak kepada calon BN. Jika diberi kelebihan dengan penambahan 35% undi sekalipun, Pas tetap akan kalah di kedua-dua PRK.

Kepada bakal pengundi DUN Merlimau dan DUN Kerdau, PRK ini adalah untuk memilih wakil rakyat yang boleh bekerjasama dengan pucuk pimpinan kerajaan negeri masing-masing. Jika Pas yang dipilih sekalipun, pasti kerjasama itu tidak akan terjalin kerana kedua-dua negeri ditadbir oleh BN, sedangkan kita sendiri maklum bahawa Pas sejak dulu memang sengaja mencari permusuhan dengan BN.

Penyokong pembangkang perlu disedarkan bahawa PRK kali ini bukannya untuk membentuk kerajaan baru, kerana menang atau kalahnya BN, kuasa pentadbiran negeri tetap tidak akan terjejas. Mungkin akan beri impak dari segi moral, tapi ia tidaklah boleh dibanggakan sangat. Justeru janganlah juak-juak Pas cuba menghasut penduduk tempatan untuk mengalahkan BN, kerana akhirnya rakyat tempatan juga yang akan merana disebabkan wakil rakyat dikalangan Pas pasti terpinggir dari arus pemerintahan BN di Pahang atau Melaka.

Kemenangan BN di Bagan Pinang dan Tenang membuktikan bahawa kesucian ISLAM tidak pernah tercemar walaupun Pas kalah di situ kerana kekalahan Pas tiada kena mengena dengan agama. Sebaliknya Pas yang mengelirukan rakyat dengan mengatakan 'mengundi Pas bererti mengundi ISLAM' tetapi hakikatnya hanyalah 'ISLE'. Pas sebagai parti warisan British pasti akan berterusan mengelirukan umat Islam di negara ini kerana itulah yang dihasratkan British.

Terimalah hakikat walaupun Pas kalah pilihanraya, namun ISLAM tidak pernah kalah kerana yang kalah hanyalah parti dan bukannya agama.

Kepada pengundi di DUN Merlimau dan DUN Kerdau, "Selamat Mengundi BN".

Sunday, February 27, 2011

HINDRAF ialah Komunis

Pak Sedaro merasa amatlah bangang, bacul dan dayus sekali kerana cucu Almarhum Panglima Perang Dato' Onn Jaafar dan anakanda kepada Kapten RAMD Almarhum Tun Hussein Onn hanya melontar "AMARAN KERAS" kepada Hindraf.

Ternyata bahawa kumpulan haram yang tidak berdaftar di bawah Akta 335, Akta Pertubuhan 1966 ini sudah melampaui batasan sebagai yang diperuntukan mengikut Seksyen 2(a).

HINDRAF sudah mula kembali melacur perkara 121 iaitu menganjur anasir subversif dan meracuni pemikiran demokrasi bertamadun Malaysia rakyat Malaysia dengan ancaman dan perilaku komunis di jalanan dan berasaskan sepanduk serta poster yang bertebaran. Oleh kerana kumpulan HARAM JADAH DAN PARIA ini diberi muka dengan amaran keras sejak mula digazetkan haram, maka, mereka kembali di persada rakyat marhaen dan jembel.

HINDRAF ialah komunis yang dipanggil Gerakan Rakyat. Inilah Min Yuen teknik moden dan sofistikated. Jika 100 orang kepala HINDRAF, sumbat semuanya mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri berasas Ordinan Darurat. Pakailah ISA secara terang dan jelas. Ketua Polis Negara tidak perlu ikut kepala "sengal" Menteri KDN yang cuma tahu senyum sampai nak koyak telinga.

Apa ke jadahnya ada Jabatan Peguam Negara? Apa ke jadahnya ada Penasihat Undang-undang kepada Kementerian Dalam Negeri? Apa ke jadahnya ada UMNO? Apa ke jadahnya ada Perlembagaan Persekutuan dan Parlimen?

JANGAN BERI MUKA KEPADA KELING PARIA YANG BERSEKEDUDUKAN DALAM HINDRAF. MEREKA AGEN KOMUNIS MODEN YANG SEDANG MELACUR BUMI MELAYU.

Biarkan Kerdau dan Merlimau aman damai. Selesaikan masalah "gunting dalam lipatan", "api dalam sekam" yang bernanah di Kuala Lumpur.

Gerakan Anwar Ibrahim sebagai Bapa Freemason Malaysia sudah semakin menjadi idola dan ikon Zionis. Gerakan nyanyuk Nik Aziz Nik Mat sudah diambang kehancuran dek kerana bahalolnya Partai Melayu Islam Se Malaysia yang masih tidak sedar diri bahawa mereka telah dimomok dengan kitab-kitab Muktazilah, Syiah dan Qadariah.

Kepada pemimpin muda PAS dan UMNO, saudara kena berfikir sebagai Ahlul Sunnah Wal Jamaah yang sihat, cerdas dan cergas. Selagi hidup rangkaian alhul bait, buat dan jadikanlah mereka sahabat dan teman, berguru dan berburu soal DEMOKRASI DAN ISLAM TERBITAN MALAYSIA.

Ingatlah, bahawa BUMI INI BUMI MELAYU. MELAYU ITU ANUTI AGAMA ISLAM, BERADAT DAN BERADAB MELAYU, BERKOMUNIKASI BAHASA MELAYU, NASAB SALAH SEORANG KETURUNANNYA MELAYU.

"HISHAMUDDIN YOU ARE NOT QUALIFIED TO BE THE NEXT AND UP COMING PRIME MINISTER OF MALAYSIA."

Saturday, February 26, 2011

Biarlah mahasiswa demonstrasi...

Tapi sebelum mahasiswa ambil keputusan nak berdemonstrasi atau nak pecahkan pintu chanselory, mahupun berniat nak ponteng kelas etc. lihat dulu carta di bawah ini:-

Klik untuk paparan lebih jelas

Lihatlah berapa banyak wang yang telah dibelanjakan Kerajaan untuk menanggung anda agar BERKEMAMPUAN belajar di IPTA. Malah perbelanjaan ini semakin meningkat setiap tahun. Justeru, janganlah menghampakan harapan ibu bapa, rakyat dan negara yang meletakkan kepercayaan tinggi terhadap 'kematangan' anda. Jika PKR dan PAS ajak anda memberontak dan berdemo, maka jawablah, "Kami diamanahkan untuk belajar, bukannya menghancurkan negara".

Dan yang paling penting, mahasiswa dan Najib sendiri janganlah percaya sangat dengan Saifuddin Abdullah. Dia tu spesis Abdullah bin Ubay dalam kerajaan dan UMNO. Penjilat jubur Bro Anwar Bin Ibrahim.

Nasihat sey, kok raso nak buat demo tak tentu arah tu, cuba tengok sekeliling, perati ramai tak orang Cina buat demo dengan korang kat situ? Kalau tak ramai apa maknanya?

Confirm DAP TIPU U ALL!

Friday, February 25, 2011

Jauhnya jarak minyak dari Kelantan...


Jauh rupanya jarak pelantar petroleum dengan negeri Kelantan. 140km beza jaraknya (lebih 3 batu nautika) Dah masuk perairan antarabangsa tu. Sebab tu Kerajaan Malaysia 'terpaksa' bekerjasama dengan Kerajaan Thailand kerana sumber petroleum terletak di perairan antarabangsa. Patutlah Kelantan tak layak terima royalti. Khabarnya Kerajaan Persekutuan terpaksa sewa saluran paip milik Thailand untuk bawa hasil petroleum ke KB dan Kerteh kerana kos membuat saluran baru lebih mahal. Maka layak lagi ke Kerajaan Kelantan nak tuntut royalti? Atau selama ni Pas hanya nak jalan mudah untuk dapat duit...macam mereka selalu kutip derma lepas bagi ceramah tu. Dah ramai sangat penderma ceramah Pas kena tipu. Duit tak diaudit la katakan...



Sebab tak dapat tuntut royalti minyak dari Kerajaan Pusat, maka habis kayu balak dirobekkan di Kelantan. Husam pun kelihatan gembira bergambar dengan balak. Kena buat kajian negeri mana yang paling banyak keluarkan hasil balak setiap tahun. Kelantan bakal masuk senarai ke?



Sebab terlalu banyak balak yang di bawa keluar dari Lojing, sampai terbalik lori pengangkut. Sehari berapa tan balak tokey di Kelantan angkut keluar? Siapa yang kaya dengan komisen pengeluaran balak di Kelantan ni? Atau kerajaan Pas Kelantan saja buat-buat buta?

Sahlah...PAS TIPU U ALL!

Thursday, February 24, 2011

Serius beb...

1. Kita seolah tidak peduli akan tsunami kewangan global yang berkait rapat dengan situasi yang berlaku di Timur Tengah ketika ini. Amaran penganalisis ekonomi dan kewangan yang telah meramalkan sejak 2008 bahawa krisis kewangan dunia akan bertambah buruk, seakan tidak penting kepada kita. Apa yang lebih mereka (pembangkang) sibukkan ialah 'berdoa' agar Malaysia terikut jejak langkah negara-negara timur tengah yang sedang bergolak.

2. Mungkin kita tidak sedar bahawa krisis kewangan yang melanda dunia adalah berkait dengan perbelanjaan peperangan ke atas negara Iraq, Afghanistan, Palestin, Sudan sebelum ini. Terbaru demostrasi yang melanda negara-negara timur tengah juga bakal mencetus polemik kewangan bagi negara yang mempunyai hubungan dagangan dengan kebanyakan negara Asia Barat yang sedang bergolak. Krisis kewangan ini telah dirancang dengan begitu teliti oleh para elit kewangan global yang merupakan sebahagian agenda 'Pesta Perang' yang bakal berlaku.

3. This is a global war – a global financial war. One cannot detach the wars in Iraq and Afghanistan from this financial crisis. War is the racket.

4. . Kita sedang menyaksikan permulaan kepada pengakhiran Empayar Anglo-American Zionist.

5. Apabila sesebuah empayar akan sampai ke penghujung riwayat, maka keadaan akan menjadi lebih bahaya kerana mereka sedaya upaya akan menggunakan segala kekuatan yang ada untuk melambatkan saat kejatuhan mereka. Penggunaan kuasa ketenteraan atau dictatorships kini tumbuh bak cendawan di seluruh dunia terutama di negara-negara yang bersekutu dengan Amerika Syarikat.

6. Beberapa negara akhir-akhir ini seolah-olah sedang bersedia untuk menghadapi peperangan. Rusia dan China kini seakan diancam dan kedua negara ini telah bertindak meningkatkan perbelanjaan pertahanan mereka. Rusia juga telah mengeluarkan amaran kepada Amerika agar tidak cuba bertindak sebarangan kerana mereka tidak akan teragak-agak untuk melancarkan senjata nuklear.


7. Kapal perang China sedang dalam keadaan bersedia berhadapan dengan aircraft carrier USS Kitty Hawk yang berlabuh di sepanjang selat yang memisahkan Taiwan dengan Tanah Besar China. NATO yang berada dalam keadaan kelam kabut dan kurang stabil di Balkans, khususnya Kosovo, turut memberi ancaman kepada Rusia. Israel pula sedang hebat melakukan provokasi di Timur Tengah sehingga mencetuskan 'pemberontakan domino' di Tunisia, Algeria, Mesir, Yaman, Bahrain dan yang terbaru Libya; demi memastikan petroleum di bawah kekuasaan mereka.

8. Krisis kewangan dunia yang berlaku kini bolehlah dikatakan War of Currencies. Penguasaan dollar semakin lemah. Petro-dollar kini bukan lagi simbol kekayaan sesebuah negara.

9. Rizab Antarabangsa Bank Negara setakat 14 Februari 2011 yang terdiri daripada mata wang dollar (US$99 bilion), paras rizab Tabung Kewangan Antarabangsa (US$600 juta), Pengeluaran Khas (SDR) US$2.1 bilion, emas (US$1.6 bilion) dan aset-aset rizab lain (US$6.3 bilion); pasti tidak akan memberi sebarang makna pada ekonomi semasa. Rizab dalam matawang Pound Sterling dan Euro yang sebelum ini dianggap sebagai alternatif juga berada dalam keadaan yang tidak stabil. Namun berbeza dengan Russian Ruble dan Chinese Yuan yang kelihatan semakin kukuh di pasaran dunia serta dianggap sebagai ancaman oleh Amerika Syarikat kepada status global dollar yang sebelum ini merupakan rujukan The Global Reserve Currency.

10. Perang nilai matawang antara USD, Ruble dan Yuan ini kelihatan sejajar dengan 'hot wars' yang dijangka akan berlaku oleh ramai penganalisis ekonomi dan politik dunia. Dipercayai bahawa Zionist Anglo-American War Party sudah tiada pilihan melainkan terpaksa menganjurkan peperangan to protect power, intimidate and if need be conquer and occupy any country resisting the dollar hegemony.

11. Inilah pengakhiran kepada 'game' mereka selama ini. Mereka beranggapan sekiranya empayar Zionist Anglo-American tidak berjaya mengekalkan pengaruh dollar bermakna itulah saat kehancuran bagi mereka. Zionist Anglo-American pasti tidak akan berputus asa terhadap kejatuhan ekonomi dan pengaruh dollar.

12. We must prepare for the coming global wars. Please tell your fellow citizens to expose this perfidy and start organizing resistance.

Wednesday, February 23, 2011

Cayalah Bob Lokman

Sebelum PRU12. Pas buat pelbagai janji kepada para pengundi, walaupun mereka sedar sesetengah perkara dalam manifesto yang mereka janjikan sebenarnya tidak realistik. Bahkan kebanyakan perkara yang terkandung dalam manifesto Pas ditiru bulat-bulat daripada pencapaian BN sebelumnya.

Sebegai contoh, terdapat dalam manifesto Pas bahawa tarif air tidak akan dinaikkan, namun sebaliknya yang berlaku di Kedah pada 1/10/2010 telah berlaku kenaikan tarif air sebanyak 100% daripada RM3 kepada RM6 iaitu 10sen bagi setiap meter padu air. Sekaligus membuktikan Pas Kedah gagal menunaikan janji melalui Syarikat Bekalan Air Darul Aman (SADA).

Pas sebelum PRU12 dilihat sebagai sebuah parti yang kononnya sesuai untuk semua termasuk yang bukan Islam. Namun selepas PRU12, Pas membuktikan bahawa mereka lebih banyak menumpukan kepada menjaga hak orang bukan Islam dan sering pula mengguris hati orang Islam sendiri yang sebelumnya banyak menyokong mereka.

Pas semakin leka dengan kekuasaan selepas PRU12, mengabaikan pengikut setianya kerana terlalu seronok di mercu kuasa dengan agenda politik bersama PKR dan DAP yang tidak pernah berkesudahan. Pas dilihat kini cenderung menukar prinsip perjuangan asal mereka semata-mata dikhayalkan oleh kuasa. Hakikatnya Pas sudah semakin keliru dan lesu disebabkan permainan PKR dan DAP yang tidak selari dengan konsep perjuangan Pas. Harga diri Pas terpaksa dileburkan demi menjaga hati rakan sekomplot mereka. Antara prinsip Pas yang telah terkorban:-

1. Leburnya agenda negara Islam Pas (nak cakap pun dah takut sekarang ni).
2. Hudud dan kanun jenayah Islam pun tak boleh sebut...nanti DAP marah.
3. Perjuangan memartabatkan Islam telah digantikan dengan perjuangan memartabatkan kuasa sebahagian besar pemimpin Erdogan dalam Pas.
4. Maruah Pas tergadai sebagai parti yang kononnya membela Islam apabila menerima seorang berfahaman liberal dan sosialis serta percaya kepada pluralisme agama sebagai Ketua Pembangkang.
5. Menikus dengan penolakan terang-terangan DAP terhadap Islam.
6. Takut untuk menegur kepincangan yang berlaku dalam PKR dan DAP.
7. Bersikap seperti melukut di tepi gantang apabila sering merayu bantuan daripada PKR dan DAP.


Hakikatnya Pas dilihat gagal menjadi contoh kepada pengundinya kerana tidak mengamalkan akhlak Islam sejati apabila gagal menunaikan janji yang dibuat dalam manifesto pilihanraya. Pas yang ditubuhkan pada 1951 yang kononnya melaungkan perjuangan Islam, kita hanya beretorik kosong semata-mata.

Pas kini semakin tenggelam serta cuba menyembunyikan hasrat dan cita-cita mereka untuk mendaulatkan Islam. Pas sudah semakin jauh ketinggalan dari segi kebijaksanaan serta pengaruh di belakang PKR dan DAP. Pas semakin ghairah mencium anus PKR dan DAP walaupun menyedari parti sekutu Pas itu sememangnya jelas menentang Melayu dan Islam. Prinsip diketepikan, maruah digadaikan, kuasa diutamakan, perjuangan Islam dibakul sampahkan dan sekarang RASUAH (mereka kato sodokah) pula berleluasa dalam Pas. Maka apa lagi yang masih ada pada Pas? Bob Lokman saja yang masih percaya gamaknya...

Tip of Borneo

Melihat keamanan dan kedamaian seperti diperihal dalam Perkara 3, Perlembagaan Persekutuan dari Tip of Borneo. Tunisia, Mesir, Jordan, Syria, Libya, Yemen, merupakan barisan negara-negara Teluk dan Timur Tengah yang terjajah fizikal dan mentalnya selepas Perang Dunia Pertama meletus.

Gelodak Revolusi Industri di Eropah turut memberi kesan langsung kepada kabilah-kabilah Arab yang para pemerintah KeSultanan Tanah Arab. Melihat kepada senario ini, apakah umat Melayu tidak belajar erti dan makna MERDEKA?

Apakah keturunan kaum pendatang seperti sahabat Cina dan Benua Keling tidak belajar dan insaf soal kepentingan AMAN dan DAMAI.

Telahan Pak Sedaro makin menjadi benar. Merlimau dan Kerdau akan menerima teriakan dan gempita pasukan-pasukan politik Melayu beradu kekuatan sementara dan fana.

Dalam mesej yang hakiki, sedarkah para pengundi apakah petanda di hujung jalan pada 31 Disember 2011? Apakah persiapan UMNO dalam menjadi kubu pertahanan dan persedian barisan panglima perang sudah di tahap optimum?

Melihat dari aspek pemimpin muda, misalnya peristiwa di Lumut pada 18 Februari-20 Februari semasa MPAT Gerakan Belia 4B Malaysia, memperlihat sikap pengemis muda. Tiada roh dan zuq perjuangan rakyat Raja. Tiada pegawai belia mewakili Kementerian Belia dan Sukan Malaysia. Tiada keputusan muktamad tentang hal berkaitan Geran Bantuan Pengurusan Persatuan. Apakah Presiden seusia Gaddaffi boleh menuntut sejumlah RM 20 juta kepada Kerajaan Malaysia melalui Kementerian Kewangan, agar satu Dana Belia 4B Khas diumpukkan?

Apakah wujud simbol "garang, tangkas dan bistari" dalam kalangan pemimpin dan jawatankuasa 4B Kebangsaan? Siapa di kalangan mereka yang bersedia diratap seperti Almarhum Tun Dr. Ismail Ali dan Almarhum Dr. Aminuddin Baki?

Tip of Borneo merupakan sebuah epistimologi yang wajar dijarah oleh para pemimpin baik UMNO mahu pun 4B. Pak Sedaro fikir sudah masanya, untuk diwasiatkan makna perjuangan yang sebenar melalui Program Mahawangsa Beret Merah 4B Malaysia.

Tuesday, February 22, 2011

Wajah Penghuni 'Neraka'

Kita sedia maklum sejak 7 April 1982, Amanat Hadi secara terang dan jelas telah mengkafirkan UMNO. Malah sehingga kini ada dikalangan ahli Pas yang tergamak menjamin bahawa orang UMNO tidak akan masuk syurga. Dan semakin ramai pemimpin PAS hari ini yang berani mengeksklusifkan hak syurga dan pahala kepada mereka yang mengundi PAS dalam pilihanraya. Terbaru, rakyat Malaysia yang enggan mengundi Pas digelar Jahiliyyah (mujtamak jahiliy) iaitu lebih kurang sama dengan kebodohan.

Justeru Paneh Miang berhasrat menyiarkan antara wajah umat Islam 'Jahiliyyah' di seluruh dunia yang bakal terjerumus ke dalam neraka kerana kurang pahala disebabkan tidak berpeluang mengundi Pas di sepanjang hayat mereka.


Ini adalah sebahagian umat Islam Bosnia 'jahiliyyah' dan bakal masuk neraka sebab tak dapat pahala kerana tidak mengundi Pas.


Ini adalah antara penduduk Madinah yang juga bakal masuk neraka kerana tidak tahu pun apa itu Pas.


Sebuah keluarga Islam di Syiria yang tidak mengenali Pas, tetapi terpaksa juga masuk neraka kerana kurang pahala disebabkan tidak pernah mengundi Pas.


3 sekawan umat Islam Mesir ini bakal bertemu di neraka hanya semata-mata mereka tidak pernah mengundi atau menyokong Pas.


Kasihan kanak-kanak Islam Pakistan ini yang tak pasal-pasal masuk neraka hanya kerana syurga dan pahala itu milik ahli dan penyokong Pas.


Wajah-wajah riang gadis Islam Iran yang bakal masuk neraka kerana gagal mengundi Pas selama hayat mereka.


Dahlah rakyat Islam Iraq ini hidup umpama neraka di negara mereka, dah meninggal nanti pun masuk neraka juga kerana tidak berpeluang mengundi Pas.


Walaupun umat Islam di Parangkusumo rajin solat berjemaah, tapi mereka tetap juga ke neraka hanya kerana Pas tiada di Indonesia.


Berhentilah menyesatkan rakyat serta menjanjikan hak eksklusif syurga dan pahala kepada pengundi Pas. Masuk syurga itu atas rahmat Allah s.w.t. dan hanya Allah s.w.t. sahaja yang berhak ke atasnya. Selain para nabi dan rasul, hanya 10 insan saja yang dijamin Rasulullah s.a.w. ke syurga. Tidak pernah pula nabi kata Nik Aziz, Bro Anwar Bin Ibrahim atau juaknya dijamin syurga, apatah lagi diberi kuasa kepada Pas untuk menentukan siapa ke syurga atau neraka.

Pas itu hanya sebuah parti dan bukannya agama! Jika anda berfikiran hanya melalui Pas anda layak menuju syurga; maka sedarlah bahawa anda sedang menghampiri SYIRIK

Monday, February 21, 2011

Kantoi sikit saja Tun...

1. Secara keseluruhannya, jawapan Che Det kepada Nik Aziz dalam blognya sangat mantap dan kami yakin Nik Aziz tidak akan mampu membalasnya. Jika Nik Aziz ingin mencuba sekalipun, pasti jawapan beliau akan di puSinghkan sehingga orang lupa kepada persoalan pokok. Itulah kemahiran juak-juak pembangkang apabila mereka tidak mampu menjawab sesuatu isu, maka akan dialihkan tumpuan rakyat kepada isu lain serta mula menyerang peribadi lawan.

2. Namun ada sebaris ayat yang menggusarkan kami dalam jawapan Che Det itu. Setelah kami baca berulang kali, cuba menganalisa sama ada Che Det cuba menyindir atau menguji sepertimana kebiasaannya, tetapi akhirnya kami mengalah dan berkeputusan untuk menyiarkan keraguan kami.

3. Che Det dalam "Jawapan Kepada Nik Aziz" ada menyentuh berkenaan Masjid Dhirar dalam perkara 45. Apakah Abdullah bin Ubay di zaman Rasulullah tidak berjasa kepada Islam apabila dia membina Masjid Dhirar?

4. Rasanya ramai sedia maklum akan sifat munafik Abdullah bin Ubay di zaman Rasulullah s.a.w. Abdullah bin Ubay bin Salul mengaku Islam, tetapi sentiasa berusaha memecahbelahkan kesatuan umat Islam daripada dalam. Dalam perang Uhud, golongan munafik yang diketuai Abdullah bin Ubay seramai 300 orang telah berpaling tadah dan menolak menyertai peperangan tersebut dengan alasan ia bukanlah masalah mereka. Abdullah bin Ubay juga sentiasa menghasut orang ramai agar tidak berkerjasama dengan Rasulullah s.a.w.

5. Menurut Bahagian Pengurusan Fatwa, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM), setelah perbincangan, Jawatankuasa Fatwa berpendapat;

Pengertian Masjid Dhirar

Dengan merujuk kepada kitab-kitab Tafsir, Masjid Dhirar ialah masjid yang didirikan dengan tujuan memusuhi orang-orang Islam, dan memudharatkan perkembangan Agama Islam, memudharatkan umatnya, membahayakan Dakwah Islamiah sebagaimana Firman Allah dalam Surah At-Taubah ayat 107.

Mereka yang menjadikan masjid untuk membahayakan, untuk menunjukkan kekufuran, untuk memecah-belahkan antara orang-orang Mukmin, untuk menjadi tempat mengintip bagi mereka yang memusuhi Allah dan RasulNya sebelum itu, mereka bersumpah kami bertujuan baik sedangkan Allah mengingatkan mereka berdusta. Firman Allah لا تقم فية ابدا ... الخ.

Ulasan Jawatankuasa

Berdasarkan kepada huraian di atas, maka mana-mana tempat ibadah yang didirikan dengan maksud-maksud atau salah satu maksud itu, adalah termasuk dalam hukum Masjid Dhirar dan bertentangan dengan matlamat ajaran Islam, supaya umat Islam berkenal mesra di antara satu sama lain, berbaik-baik, bersatu padu dan saling bantu membantu. Oleh sebab itu membina masjid baru di tempat yang telah sedia ada masjid dan pembinaan itu adalah suatu amalan yang bercanggah dengan matlamat ajaran Islam, dan masjid itu adalah termasuk di bawah hukum Masjid Dhirar. Pembinaan masjid tidak dikira sebagai suatu amalan kebajikan yang diterima di sisi Allah kecuali ianya dilakukan untuk keperluan para ahli jemaah dan bukan bagi tujuan memecahbelahkan para jemaah.

Di dalam hal ini para Fuqaha' telah menyarankan pendapat-pendapat mereka di dalam kitab-kitab Fekah tentang hukum berbilang Jumaat di dalam satu mukim atau satu daerah, dan mana-mana tempat yang memerlukan berbilang-bilang Jumaat adalah terlebih dahulu diperlukan mendapat keizinan pemerintah (Ulul Amri) kerana pada dasarnya setiap daerah atau mukim seboleh-bolehnya mestilah mempunyai satu tempat sahaja untuk didrikan Jumaat.

Pendapat Jawatankuasa

Atas konsep Dhirar maka mana-mana masjid atau tempat ibadah yang difikirkan boleh membawa berpecah-belah umat Islam serta fitnah, adalah wajar dirobohkan sebagaimana Rasulullah s.a.w merobohkan Masjid Dhirar yang telah didirikan bagi menyaingi Masjid Qaba' di masa hayat baginda.

6. Semoga dengan penjelasan ini, Che Det dan pengurusan Chedetblog akan lebih berhati-hati dan merujuk kepada pihak yang berkenaan sebelum sesuatu perkara itu disebut atau ditulis.

7. Janganlah kita menjadi seperti Nik Aziz dan juaknya yang meroyan mentafsir Al-Quran dan Al-Hadith sesuka hati serta sering menyalahgunakan masjid untuk mencetuskan perpecahan di kalangan ummah.

8. Pinjam ayat dinturtle, Islam tidak akan mati tanpa Pas. Wallahualam.

Saturday, February 19, 2011

Makhluk Anugerah Tuhan, anda WAJIB baca!

Teringat pesan Ulama' tersohor Tanah Melayu, Sheikh Abdullah Fahim:

"Bila kita dah merdeka, jangan pula ada pemimpin-pemimpin kita mengaut kekayaan di atas belakang rakyat; dan sesiapa yang berjuang dengan nama Allah dan berniat baik sentiasa dalam keredaan Allah, tetapi sesiapa yang lupakan niat, khianat dan tamak akan dimurkai Allah, akhirnya menjadi hina. Kalau orang Melayu (yang) beragama Islam mengkhianati bangsa, negara dan agama, Allah akan gantikan (dengan) bangsa lain menjaga tanahair kita."

1. Di zaman ini, bukan setakat wujud pemimpin yang mengaut kekayaan di belakang rakyat, malah ada juga pemimpin yang tergamak tala jubur rakyat.

2. Tidak pernah wujud zaman berzaman, sesuatu kes ditunda berpuluh kali sepertimana kes Makhluk Anugerah Tuhan.

3. Cukup-cukuplah impian nak jadi Perdana Menteri tu. Umur pun dah lanjut. Manjang sakit pinggang. Dopan orang belakun siap bopapah. Esok lusa bolun pasti bernafas laie ko tak. Selesaikan dulu kes peribadi yang kerap ditunda tu, baru boleh cerita hal perjuangan.

4. Ketua Peguambela tu pulak berhentilah puSingh fakta. Muak bonar dah nengok kelakuan mangkuk puSingh ni. Sekejap suruh kerajaan dakwa Makhluk Anugerah Tuhan, sekejap nak bela pulak.

5. Apo-apo pun Happy Birthday la kat Brader Anwar Bin Ibrahim. Jangan lupo jawab soalan Paneh di twitter yor. Tapi agak eh Bung Nuar akan jawab, "Dah bondo sodap...komut keliling." Hehehe. Jangan marah haaa..!

Friday, February 18, 2011

Wahai Melayu...kita WAJIB tahu!

Statistik Suruhanjaya Pilihanraya sehingga 27 Disember 2010, jumlah daftar pemilih di Malaysia adalah seramai 11,532,876 orang.

Daripada jumlah tersebut, pecahannya ialah 5,956,459 (51.65%) jumlah pemilih Melayu, 3,571,995 (30.97%) jumlah pemilih Cina dan 839,700 (7.28%) jumlah pemilih India.

540,086 (4.68%) adalah jumlah pemilih bumiputra Sabah, 472,628 (4.10%) jumlah bumiputra Sarawak, 57,453 (0.50%) jumlah pemilih Orang Asli dan 94,555 (0.82%) lain-lain kaum.

Setakat hari ini, DAP melalui Penolong Pendaftar Sementara (PPS) mendahului dari segi jumlah pendaftaran pengundi baru berbanding parti-parti lain. Sudahkah anda mendaftar sebagai pemilih?

Analisis Pengundi Melayu

1. Jumlah daftar pemilih Melayu sehingga 27 Disember 2010 adalah seramai 5,956,459 pengundi, hanya lebih sedikit separuh iaitu 51.65% daripada jumlah keseluruhan pengundi berdaftar di Malaysia.

2. Dan seperti kita sedia maklum bahawa pengundi Melayu telah berpecah kepada 4 pihak iaitu pengundi yang menyokong UMNO, pengundi yang menyokong Pas, pengundi yang menyokong PKR dan pengundi Melayu atas pagar.

3. Justeru jika jumlah pengundi berdaftar Melayu dibahagikan kepada 4 secara sama rata, maka setiap pihak akan terbahagi kepada 1,489,115 pengundi.

4. Senario perpecahan di atas adalah realiti politik Melayu hari ini dan menjadikan Melayu bukan lagi kuasa majoriti dalam menjamin kesinambungan kuasa politik Melayu di Malaysia.

5. Apabila Melayu berpecah kepada 4 kelompok, maka kaum-kaum lain yang asalnya minoriti akan berubah menjadi dominan.

6. Melayu wajib sedar, apabila melibatkan kepentingan kaum Cina, maka setiap parti Cina dan kaumnya pasti akan bersatu. Jumlah daftar pemilih Cina seramai 3,571,995 (30.97%) dengan mudahnya menjadi kuasa majoriti dan penentu kuasa di negara ini, hanya kerana pengundi Melayu berpecah belah.

7. Seperti yang pernah kami nyatakan sebelum ini, PRU-13 bukan medan untuk Melayu mencuba-cuba. Perpecahan Melayu inilah yang menyebabkan hari ini 'mereka' semakin berani berbuat perkara yang mengguris hati Melayu yang tidak pernah berlaku semenjak selepas peristiwa 13 Mei 1969. Keceluparan dan kurang ajar 'mereka' semakin melampau dengan adanya segelintir Melayu yang berterusan mempertahan, malah sampai ada yang sanggup mati demi 'mereka'.

8. Perpecahan Melayu menyebabkan 'mereka' semakin galak mempermainkan BN yang diterajui oleh Melayu, dan BN pula 'terpaksa' akur dengan pelbagai tuntutan walaupun undi di setiap PRK tetap tidak diberikan kepada BN.

9. Selagi parti Melayu tiada mandat yang besar di Dewan Rakyat, maka selagi itulah 'permainan' yang hanya menguntungkan kaum-kaum lain ini akan berterusan.

10. Adakah Melayu masih tidak sedar konspirasi politik kaum tahap tertinggi ini?

Pesan Aminudin Baki, "Janganlah nanti bangsaku menjadi seperti ayam di kepuk mati kelaparan, itik di air mati kehausan."

Thursday, February 17, 2011

Bravo Khairy?


Patutlah KJ tak hadir program transformasi organisasi Bahagian Rembau. Sayap penerjunan lagi penting dari karier politik rupanya. Dengarnya confirm KJ bukan lagi calon Parlimen Rembau di PRU-13. Sama ada dia bakal bersara selamanya, atau dia akan join PKR, jika tidak pun KJ akan bertanding di Kepala Batas menggantikan mertua kesayangannya Tun Dol. Khabar yang bertiup pula mengatakan Anak Omak ni bakal senator yang kononnya dijanjikan jawatan Timbalan Menteri. Ontahlah. Yang pasti rato-rato orang Rombau memang dah lamo menyampah dongan KJ dan lagi copek dio berambus, lagi baik untuk komuniti Rembau. Apo-apo pun, lobih sosuai agak eh kok KJ apply terus jadi askar. Selanjutnya di sini.

Amanat DAP


"Kawan-kawan sekalian percayalah,

Kita bersahabat dengan PAS, bukan kerana nama dia PAS. Kita berkawan dengan PKR, bukan kerana orang kita jadi peguam Anwar dan tahu banyak rahsia dia. Kita bersahabat dengan PAS kerana mereka mengekalkan hasrat penjajah untuk memecah-belahkan umat Melayu di negara ini. Kita bersahabat dengan PKR kerana mereka mengamalkan agama Pluralisme serta kemaruk nak jadi PM. Oleh kerana itulah kita bersahabat dengan mereka. Oleh kerana itulah kita memerlukan mereka. Oleh kerana itulah kita cuba berganding dengan mereka.

Percayalah kawan-kawan sekalian,

Perjuangan kita adalah kuasa, ucapan kita adalah mandarin, derma kita adalah untuk sekolah vernakular. Bergantunglah kita kepada Singapura dengan (menghadapi) puak-puak BN kerana kalau kita tak melawan puak-puak ini, sampai mati pun Cina tak akan dapat perintah Malaysia. Hidup kita berkiblatkan China. Kita tidak perlu masuk Islam. Kita tidak perlu masuk Hindu. Tapi kita perlu berjuang mempertahankan agama Kristian dan Buddha. Kita bakal menjadi kuat dengan mengeratkan lagi persahabatan dengan 'PAS agama suku' dan 'PKR politik suku'. "

Wednesday, February 16, 2011

Cina India pengundi haram?

1. Dalam sebuah seminar di ibu negara baru-baru ini, seorang peserta Cina berkata kepada penceramah di pentas, "Mengapa perlu dikekalkan hak istimewa Melayu. Itu cerita lama...dah jadi sejarah. Lagipun bukan kami atau generasi Cina hari ini yang tandatangan setuju untuk iktiraf hak istimewa Melayu dalam Perlembagaan Persekutuan. Itu hal orang dulu. Sekarang patut sama rata."

2. Jawab si penceramah, "Generasi Melayu hari ini juga tidak pernah tandatangan setuju untuk beri taraf warganegara kepada orang Cina. Dulu pun hanya Tunku Abdul Rahman seorang saja yang tandatangan iktiraf kerakyatan pendatang. Jadi adakah Melayu hari ini patut hapuskan juga taraf warganegara orang Cina?"

3. Wujud dakwaan bahawa Tunku tidak merujuk atau membentangkan kepada cendiakawan Melayu mahupun rakyat raja ketika mengiktiraf kerakyatan Jus Soli kepada kaum pendatang dalam Perlembagaan Persekutuan. Malah Tunku secara bersendirian telah menandatangani penerimaan penyerahan Perlembagaan Persekutuan sebelum 31 Ogos 1957 tanpa merujuk sesiapa.

4. Justeru, hanya Tunku seorang sahaja yang terikat dengan perlembagaan tersebut kerana seluruh bangsa Melayu sebagai tuan kepada Persekutuan Tanah Melayu tidak pun dibawa berunding serta tidak maklum akan isi kandungan Perlembagaan Persekutuan sebelum ianya diwartakan secara rasmi.

5. Malah pengiktirafan kerakyatan yang diberikan Tunku kepada pendatang ketika itu, tidak termasuk perjanjian bahawa bukan Melayu akan diberi kuasa untuk memilih (mengundi) atau dipilih sebagai pemimpin dalam Persekutuan; sebagaimana amalan negara China dan India sendiri yang tidak mengiktiraf 'kuasa memilih' pendatang yang diberi taraf kerakyatan melalui prisip Jus Sanguinis. Di negara China dan India, generasi ketiga pendatang yang berkahwin dengan pribumi di sana sahaja akan diberi hak untuk memilih dan dipilih sebagai wakil rakyat.

6. Kajian terperinci berkenaan hal ini perlu dilakukan segera. Adakah selama ini orang Cina dan India yang dijanjikan kerakyatan sebelum merdeka, turut sama dijanjikan kuasa untuk mengundi atau mentadbir negara ini? Adakah kaum pendatang di Malaysia merupakan pengundi haram selama ini?


7. Perkara 16: Kewarganegaraan melalui pendaftaran (orang yang dilahirkan di Persekutuan sebelum Hari Merdeka); Tertakluk kepada Perkara 18, apabila permohonan dibuat kepada Kerajaan Persekutuan oleh mana-mana orang yang berumur lapan belas tahun atau lebih dan yang dilahirkan di Persekutuan sebelum Hari Merdeka, maka orang itu berhak didaftarkan sebagai warganegara jika dia memuaskan hati Kerajaan Persekutuan—

(a) bahawa dia telah bermastautin di Persekutuan dalam masa tujuh tahun sebaik sebelum tarikh permohonan itu, selama tempoh yang pada agregatnya berjumlah tidak kurang daripada lima tahun;
(b) bahawa dia berniat hendak berbuat demikian secara tetap;
(c) bahawa dia berkelakuan baik; dan
(d) bahawa dia mempunyai pengetahuan asas bahasa Melayu.

8. Namun hakikatnya ramai kaum bukan Melayu di negara ini yang masih tiada pengetahuan asas bahasa Melayu (semak dengan pegawai banci). Malah ramai juga kaum bukan Melayu di Malaysia yang memegang 2 kerakyatan yang jelas bertentangan dengan Perkara 24 Perlembagaan Persekutuan.

9. Penganugerahan kerakyatan kepada kaum pendatang dibaca bersama pengiktirafan terhadap 4 perkara iaitu Agama Islam, Raja-Raja Melayu, Bahasa Melayu dan Hak Istimewa Melayu. Jika salah satu daripada 4 perkara tersebut dipersoal ataupun dipertikai oleh mana-mana kaum pendatang, maka secara automatik taraf kerakyatan mereka akan gugur serta tidak lagi layak diiktiraf sebagai warganegara Malaysia dan berubah status kepada pendatang haram.

10. Lu ada batu lalam kapala luluk ka apek...macha?

Monday, February 14, 2011

Abang sanggup ke jahit baju sendiri?

Akhlak serta cara pergaulan Rasulullah SAW bersama ahli keluarganya perlu kita contohi kerana sebuah masyarakat Islam cemerlang yang bercirikan moral dan sifat kerohanian yang utuh tidak akan berlaku jika sistem kekeluargaan tidak kukuh. Rasulullah telah menunjukkan sendiri bagaimana untuk mengukuhkan sistem kekeluargaan. Semoga dengan demikian, kita akan dapat mencontohi baginda, dan berjaya membina keluarga bahagia.

Dalam sebuah hadith yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari yang berbunyi: Yang maksudnya: Aisyah r.a. pernah ditanya seorang lelaki yang bernama Aswad tentang apa yang dilakukan oleh Rasulullah SAW ketika dalam rumahnya? Maka Aisyah menjawab: "Rasulullah SAW sentiasa membantu ahli keluarganya dalam kerja rumah. Dan apabila sudah tiba masuk waktu solat, baginda keluar untuk solat."

Dalam sebuah hadith yang lain, yang diriwayatkan oleh Imam Tirmizi dalam kitabnya Asy-Syamail, Aisyah r.a. berkata: Yang maksudnya: "Rasulullah SAW itu adalah seorang manusia, baginda menjahit sendiri bajunya, memerah sendiri susu dari kambingnya, dan melakukan sendiri perkara yang diingininya."

Imam Ahmad pula meriwayatkan dari Aisyah r.a, Yang maksudnya : "Rasulullah SAW menjahit sendiri bajunya, memperbaiki sendiri sepatunya, dan buat seperti apa yang dibuat oleh lelaki lain di rumah mereka.

Hadith-hadith ini cukup jelas menggambarkan keperibadian Rasulullah SAW ketika bersama dengan ahli keluarganya.

Pertama sekali, baginda tidak memerintahkan isteri atau khadamnya melakukan sesuatu yang boleh dilakukan dengan sendiri. Malah, baginda membantu isterinya dalam menguruskan rumahtangganya. Baginda faham akan maksud ketua rumatangga yang sebenar. Baginda menunjukkan contoh. Baginda membantu dalam urusan rumahtangga. Baginda mendidik anak dan isteri dengan penuh kemesraan dan kebijaksanaan..

Lihatlah bagaimana Rasulullah s.a.w menunjukkan akhlak yang sangat mulia. Kewujudan Rasulullah SAW bukan setakat untuk beristirehat dan bermesra dengan ahli keluarganya sahaja. Bahkan, kewujudan baginda di rumahnya adalah juga untuk membantu isterinya menguruskan rumah tersebut. Ini baginda lakukan walaupun baginda mempunyai banyak tugas di luar rumah. Baginda adalah seorang pendakwah, guru, imam solat, ketua negara, kaunselor, panglima perang dan berbagai lagi tugas. Tetapi kesibukan di luar tidak menghalang baginda dari membantu isterinya dalam menguruskan rumahtangganya. Begitu juga, pangkat dan keududukan baginda sebagai ketua umat Islam, ketua negara dan penghulu segala nabi dan rasul, tidak menyebabkan baginda rasa malu untuk membuat kerja-kerja rumah. Kepenatan akibat urusan yang banyak di luar rumah tidak juga menghalang baginda dari membantu tugas-tugas di rumah.

Inilah dia sikap seorang ketua. Ketua di luar rumah, dan ketua di dalam rumah. Baginda Rasulullah s.a.w menunjukkan bahawa bukanlah seorang ketua rumahtangga atau ketua sebuah kaum, yang tugasnya hanya memerintah sahaja. Tetapi seorang ketua adalah orang yang berkhidmat untuk orang lain. Dan ini telah dinyatakan oleh Rasulullah SAW dalam hadith baginda yang diriwayatkan oleh Ad-Dailami, yang bermaksud: “Ketua sebuah kaum adalah yang sentiasa berkhidmat untuk mereka.”

Sebahagian dari umat Islam mempunyai salah tanggap bahawa adalah tugas isteri untuk menguruskan rumahtangga. Dan tugas suami adalah mencari nafkah sahaja, tanpa perlu menghiraukan urusan rumahtangga. Tanggapan sedemikian tidak bertepatan dengan apa yang diajar oleh Rasulullah s.a.w. Memanglah tugas utama isteri adalah menguruskan rumahnya, suaminya dan anaknya. Tetapi ini tidak bermakna si suami tidak perlu membantunya.

Rasulullah SAW telah menunjukkan kepada kita, bahawa walaupun baginda begitu sibuk dengan urusan di luar rumah, walaupun baginda mempunyai kedudukan yang sangat mulia dan paling tinggi di kalangan manusia, baginda tetap meringankan tangan membantu isterinya. Kita perlu mencontohi akhlak dan keperibadian baginda tersebut. Sesibuk-sibuk kita, tidaklah seperti sibuknya Rasulullah SAW. Setinggi-tinggi pangkat kita di tempat kerja, tidaklah setinggi pangkat dan darjat Rasulullah SAW. Maka apakah yang menghalang kita dari membantu meringankan tugas dan urusan isteri kita di rumah?

Sebenarnya, Rasulullah SAW dalam membantu isterinya di rumah, menunjukkan kepada kita salah satu cara membina keluarga bahagia. Dengan membantu isteri di rumah, perasaan cinta dan sayang isteri tersebut kepada suaminya semakin bertambah. Begitu juga perasaan hormat kepada suami akan meningkat. Suami boleh membantu isteri dalam urusan-urusan ringan seperti membersihkan rumah, mengemas katil, menjemur kain, mencuci lantai, membeli barang dapur dan sebagainya.

Tugas-tugas seperti itu tidak mengurangkan sedikitpun kelakiannya atau martabatnya sebagai ketua rumahtangga. Bahkan, ia menunjukkan bahawa dia faham tentang konsep ketua rumahtangga. Hanya orang-orang yang tidak tahu mengenai cara Rasulullah SAW melayani keluarganya sahaja yang menganggap perbuatan seperti itu tidak tepat dengan Islam. Tetapi dalam masa yang sama, setiap pasangan suami dan isteri perlu tahu tugas utama masing-masing. Tugas utama isteri adalah menguruskan rumahtangga, dan tugas utama suami adalah mencari nafkah bagi keluarga.

Marilah kita mencontohi Rasulullah SAW. Baginda diutuskan oleh Allah SWT bukan sahaja untuk membawa risalah Islam, tetapi baginda juga berperanan menjadi contoh bagi umat Islam dan manusia secara umum. Semgoa dengan mencontohi baginda, kita akan menjadi masyarakat yang cemerlang, yang sentiasa mengharapkan rahmat Allah s.w.t, dan banyak mengingatinya. Allah s.w.t berfirman dalam surah Al-Ahzab, ayat 21:

Maksudnya: “Sesungguhnya telah ada pada (diri) Rasulullah itu suri teladan yang baik bagimu (yaitu) bagi orang yang mengharap (rahmat) Allah dan (kedatangan) hari kiamat dan dia banyak menyebut Allah.”

~dipetik dari tulisan saudari Rosniza Ismail~

Baju Rosmah RM35 saja...


Muncul dalam program bual bicara "Today" dengan memakai baju yang cuma berharga USD35, telah memberi definisi baru rakyat Amerika terhadap First Lady mereka. Keberanian Michelle Obama untuk muncul di khalayak ramai dengan memakai pakaian sederhana dan setaraf dengan rakyat kebanyakan, sedikit pun tidak menggugat kedudukannya.

Persoalan kita, sanggupkah 'First Lady Wannabe' a.k.a. Rosmah Mansor memakai baju berharga RM35, mahupun pakaian bernilai bawah RM100 (setara dengan USD35) yang dibeli dari stor keluarga seperti Gedung Pakaian Hari-Hari? Sanggupkah beliau menjadi 'setaraf' rakyat dengan memotong kos perbelanjaan peragaannya yang bernilai ratusan, malah ribuan ringgit sepersalinan?

Perhaps this is the very distinction between a true First Lady loved by the people and a First Lady Wannabe hated by most of the people!

Sunday, February 13, 2011

Tun is right

Taken from Tun Dr.Mahathir's blog.

1. A new book on Lee Kuan Yew has appeared with the title "Lee Kuan Yew - Hard Truths To Keep Singapore Going." It is a collection of 16 interviews with Lee Kuan Yew by Singapore journalists.

2. What is the hard truth which will keep Singapore going? It is, according to Lee Kuan Yew the vulnerability of Singapore. Without saying so in so many words, Lee Kuan Yew believes that the island's neighbours would war against it if it has no military capacity to defend itself. The United Nations would not help Singapore in the event of such an attack.

3. Even America would not defend Singapore despite the Security Framework Agreement. America went to the aid of Kuwait because of oil, but Singapore's problem is water.

4. Kuan Yew blamed me for stopping sand supply from Malaysia. I was quoted as saying, "Even at their present size they are trouble, you let them grow some more they will be more trouble." Rhetorically he then asked the journalist present, "We've got friendly neighbours? Grow up."

5. I may have said that, though I cannot remember. But is that an indication that we intend to invade Singapore?

6. Singapore had been taking large quantities of sand from the sea-bed east of Johore and also in the Strait of Malacca. As a result the coast has been eroded in places. Taking one billion cubic meters more of sand in these seas would cause serious erosion.

7. In addition the fish-breeding ground will be destroyed and this will affect Malaysian fishermen.

8. As to the trouble caused by Singapore; in the 22 years of my premiership I was not able to resolve any of the problems with Singapore. These are the Central Provident Fund, the railway land, the operation of the Malayan Railway in Singapore and the water price. Additionally the reclamation in the Tebrau Strait was affecting the deep water shipping lane for ships to and from Pasir Gudang Port. The only problem solved was the unilateral decision of Malaysia to give up the naval base in Woodlands after Singapore kept raising the lease payments. Malaysia did not ask for even a single cent as compensation for the facilities it has installed at the base.

9. As for Singapore's military planes flying over Malaysian air space, Malaysia had the right to disallow such flights for many reasons. Singapore would certainly not like to have Malaysian military planes flying over Singapore.

10. When we wanted to build a bridge to replace the congested causeway Singapore was not forthcoming.

11. All this while Malaysia had been supplying raw water at 3 sen per thousand gallons. Even to Melaka, Johore is paid 30 cent per thousand gallons. Negotiations to raised the price of water failed repeatedly. The first agreement will end this year. We will continue to supply raw water at 3 sen per thousand gallons until 2061 under the second agreement.

12. Yes, we buy treated water at a subsidised price of 50 cent per thousand gallons. We are willing to forego the supply and treat our water ourselves.

13. It was Malaysia which suggested that both countries submit claims to Pulau Batu Puteh to the international court. The court decided that the rock belongs to Singapore even though it is nearer Malaysia. But two other rocks further from Malaysia but nearer Singapore were awarded to Malaysia.

14. Malaysia's willingness to go to the International Court is hardly in keeping with a country which harbours the intention to invade Singapore.

15. Kuan Yew cried when Singapore left Malaysia. We thought that it was the separation which had saddened him. But now he tells us that it was because "I left behind tens of thousands of people who had joined our rallies". Kuan Yew might remember that despite the huge crowds attending the PAP rallies, the party won only one seat.

16. The PAP supporters immediately formed the DAP to fight the cause promoted by the PAP after the separation. The DAP is alive and well today in Malaysia. In fact it now rules Penang state.

17. But the rump UMNO left in Singapore could not survive in the hostile atmosphere created by the PAP Government. For that matter no other political party has been allowed to function properly in Singapore.

18. Kuan Yew claims all these opposition people are duds and must not be allowed to rule Singapore or even to be in the opposition. This is a frank admission that he determines who should represent the people of Singapore, not the people themselves as in a democracy. If there is any more proof needed that Singapore is a totalitarian state, this admission by Kuan Yew confirms it.

19. Now Kuan Yew is urging Muslims not to hold to the teachings of Islam too strictly. Most Muslims are in breach in their practice of Islam. But it is not for others to tell the Muslims that they should renege on their practice of Islam to facilitate integration in Singapore. In Malaysia we try to live with our differences. Our integration is not perfect because we are sensitive to the sensitivities of our people. We do not ask people to forsake their religious practices so we can integrate.

20. Malaysia has no intention to attack Singapore even if it is militarily weak. Even in my time there was no such intention. In fact we wanted to continue to supply Singapore with water, but at a fair price. I don't think my successors harbour any intention to do harm to Singapore. These are the hard truths. Competition in trade and shipping does not mean war, or a threat of war.

21. But one thing is certain: if Singapore treats Malaysia and Indonesia as its enemies then you must expect them to prepare for their defence. Even if it may not lead to war there will be tension and there will be an arms race. And much money will be wasted.

22. It would be far better if Mr Lee, the Minister Mentor of Singapore stop thinking about being vulnerable and that its neighbours harbour the intention to invade it. As with Pulau Batu Puteh, Sipadan and Ligitan our preference is for negotiation, arbitration or an international court's decision.

23. Remember Malaysia gave up Singapore peacefully. We did not try to use force to keep Singapore or to suppress its people.

Well, we as Malaysians should be aware of Singapore's agendas. In my personal view, DAP has the same way of adopting things like the Singaporean government. Go figure.

Saturday, February 12, 2011

GLC Aznam

Dr. Aznam tidak pernah berada dalam gelanggang penulis dan pemutar kunci Perkara 153. Dia memiliki PhD dan seorang penganalisa pasaran kewangan antarabangsa. Aznam tidak mengetahui secara tersirat apa makna Perkara 153 dan Perkara 152. Aznam jika ditemuramah sangat sukar hendak mengeluarkan sebutir patah perkataan berbau MELAYU!

Aznam sedang dicolek oleh pemberita fahaman Anwar Ibrahim sebenarnya. Dulu semasa zaman Dr.M, Aznam masih junior dan langsung tidak dipakai buah fikirnya. Hari ini dia dikelas sebagai senior dalam bidangnya di MTEN? Nampaknya makin ramai fahaman "KITA" petikan Zaid Ibrahim dalam kamus dan kalam-kalam pengurusan NEGARA.

Ingatlah wahai anak rakyat RAJA yang mengurus kepemimpinan NEGARA, bahawa janji Allah tetap benar. Andai kalian tidak diketuk ibarat pahat dengan penukul, maka Barisan Melayu akan tumbang.

Teori ISA sebagai Pengerusi FELDA, sama dengan teori Yusof Noor dulu. Teori seorang "un-performing minister" dari Pengerusi Suruhanjaya atau apa sahaja, atas baju politik merupakan "silent killer" kepada pasukan korporat yang tidak hadam ilmu Alif, Ba, Ta.

Aznam kena pergi KURSUS NAKHODA PERDANA DI RAJA MAUT dengan pasukannya untuk mengerti kisah seorang tua di gigi AIR.

Friday, February 11, 2011

Masihkah kau ingat...

"Maka dengan sebab rahmat (yang melimpah-limpah) dari Allah (kepadamu wahai Muhammad), engkau telah bersikap lemah-lembut kepada mereka (sahabat-sahabat dan pengikutmu), dan kalaulah engkau bersikap kasar lagi keras hati, tentulah mereka lari dari kelilingmu. Oleh itu maafkanlah mereka (mengenai kesalahan yang mereka lakukan terhadapmu), dan pohonkanlah ampun bagi mereka, dan juga bermesyuaratlah dengan mereka dalam urusan (peperangan dan hal-hal keduniaan) itu. kemudian apabila engkau telah berazam (sesudah bermesyuarat, untuk membuat sesuatu) maka bertawakalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Mengasihi orang-orang yang bertawakal kepadaNya." - A-li 'Imraan, ayat 159.

"Jika Allah menolong kamu mencapai kemenangan maka tidak ada sesiapa pun yang akan dapat mengalahkan kamu; dan jika Ia mengalahkan kamu, maka siapakah yang akan dapat menolong kamu sesudah Allah (menetapkan yang demikian)? Dan (ingatlah), kepada Allah jualah hendaknya orang-orang yang beriman itu berserah diri." - A-li 'Imraan, ayat 160.



Kronologi Kerajaan Perpaduan 2009

5 Jun Presiden PAS, Abdul Hadi dalam sidang akhbar selepas menyampaikan ucapan dasar pada Muktamar Tahunan Pas Ke-55 di Stadium Malawati, mempertahankan ideanya mengenai pembentukan kerajaan perpaduan melalui kerjasama dengan semua pihak termasuk UMNO bagi menyelesaikan masalah negara.

5 Jun Calon Timbalan Presiden, Husam Musa berpendirian cadangan untuk mewujudkan kerajaan perpaduan tidak menguntungkan parti itu dan melihat ia tidak sesuai dilaksanakan.

6 Jun Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa sekali lagi menegaskan bahawa kesediaan untuk bekerjasama dengan semua pihak termasuk UMNO merupakan keputusan yang dibuat oleh parti dan bukannya beliau sebagai individu. Mengenai idea kerajaan perpaduan beliau menjelaskan, ia membabitkan soal perbincangan tentang isu yang boleh memberikan kebaikan kepada negara.

Abdul Hadi memaklumkan bahawa konsep kerajaan perpaduan diiktiraf dan diterima oleh DAP dan PKR. ‘Namun dalam reaksi segera mereka, DAP dan PKR menafikan perkara tersebut. Timbalan Presiden PKR, Dr. Syed Husin Ali menyangkal dakwaan Pas bahawa PKR menyokong pembentukan kerajaan perpaduan. ”Pada masa yang sama, Penasihat DAP, Lim Kit Siang turut menyangkal dakwaan Abdul Hadi bahawa parti berkenaan positif mengenai kerajaan perpaduan.

7 Jun Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa berkata, parti itu akan membincangkan cadangan kerajaan perpaduan dengan rakan-rakannya dalam pakatan pembangkang pada mesyuarat Majlis Mesyuarat Presiden akan datang.

7 Jun Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang menyatakan keterbukaan UMNO terhadap konsep kerajaan perpaduan hasil idea Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kelmarin adalah bukti bahawa kerajaan tidak pernah menutup ruang untuk sebarang jalinan kerjasama dengan mana-mana pihak.

8 Jun Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng yang nyata tidak dapat menyembunyikan rasa tidak senang hati terhadap isu kerajaan perpaduan. Malah dilaporkan juga bahawa Ketua Menteri Pulau Pinang itu secara terbuka telah menafikan kenyataan Presiden Pas yang mengatakan ada memberi penjelasan kepada pimpinan pakatan pembangkang mengenainya. Kemarahan Guan Eng terluah sendiri dengan anggapan ke atas Hadi sebagai orang kuat beragama bukan saja perlu menjawab pada DAP dan pakatan pembangkang tetapi juga pada Tuhan. Guan Eng berkata PAS tidak memberitahu apa-apa kepada mereka mengenai hal itu.

9 Jun Mursyidul Am Pas, Nik Aziz Nik Mat mengulangi pendirian peribadinya untuk terus menolak cadangan mengadakan sebarang rundingan atau menubuhkan kerajaan perpaduan bersama UMNO. Menurutnya, isu kerajaan perpaduan yang ditimbulkan sebelum ini bukan dasar Pas sebaliknya dikemukakan oleh ahli dan ia diperhalusi di peringkat jawatankuasa parti itu.

9 Jun Pengarah Pilihanraya PAS Pusat, Mustapha Ali telah meminta semua pimpinan PAS dan pakatan pembangkang berhenti bercakap mengenai hal kerajaan perpaduan. Katanya perbincangan untuk tujuan itu tidak relevan buat masa ini.

10 Jun Pengerusi Kebangsaan DAP, Karpal Singh meminta Pas menilai semula kedudukannya dalam pakatan pembangkang berikutan hasrat parti itu untuk mengadakan perbincangan perpaduan dengan UMNO. Menyatakan kesabaran parti itu ada hadnya, Karpal berkata, Pas tidak sepatutnya meneruskan agendanya itu yang akan menjejaskan lagi pakatan pembangkang. Katanya, Pas sepatutnya tidak bersikap keterlaluan dengan membuat kenyataan, terutamanya untuk mengadakan perbincangan perpaduan dengan UMNO.

11 Jun Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat membidas golongan dalam parti itu yang terus mempertahankan cadangan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk membentuk kerajaan perpaduan sambil menyifatkan mereka sebagai ‘boneka UMNO’. Malah beliau yang sebelum ini lantang menolak idea kerajaan perpaduan sejak ia dicetuskan oleh Abdul Hadi menggambarkan cadangan itu sebagai ilham UMNO sendiri.

11 Jun Idea kerajaan campuran masih kabur, malah Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sendiri berdolak-dalik sewaktu mengulas mengenainya. Walaupun diasak, Abdul Hadi berkata, beliau akan membuat penjelasan sekiranya ditanya oleh ahli parti dan kepimpinan pakatan pembangkang.

12 Jun Pengerusi DAP, Karpal Singh hari ini menyelar Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan menyifatkan Presiden Pas itu sebagai memalukan pakatan pembangkang berikutan cadangan untuk menubuhkan kerajaan perpaduan bersama UMNO. Sehubungan itu, Karpal meminta Abdul Hadi memohon maaf kepada bukan sahaja DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) sebagai rakan dalam pakatan pembangkang tetapi juga kepada Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. Cadangan untuk berunding dengan UMNO adalah satu pelanggaran secara nyata terhadap kejujuran kerjasama dalam pakatan pembangkang.

14 Jun Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menegaskan kenyataan kerasnya terhadap mereka yang menyokong cadangan penubuhan kerajaan perpaduan oleh Presiden parti itu, Datuk Seri Abdul Hadi Awang hanya merupakan nasihat awal. Namun beliau mengingatkan bahawa nasihatnya itu mesti didengar kerana mempunyai hujah jelas untuk menangkis cadangan yang dianggapnya sebelum ini sebagai ‘ilham’ UMNO.

16 Jun Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak dalam komen terbarunya menegaskan beliau melihat PAS ikhlas dengan cadangan itu perpaduan dan UMNO tidak menolak sebarang kerjasama yang boleh membawa kepada kebaikan negara.

16 Jun Timbalan Presiden PAS, Nashruddin Mat Isa pula ketika mengulas penegasan Najib tersebut menyifatkan ia kenyataan satu langkah ke hadapan.

16 Jun Anwar Ibrahim menegaskan bahawa PKR bersedia berbincang dengan Perdana Menteri dalam isu lain tetapi bukannya soal kerajaan perpaduan.

17 Jun Datuk Nik Aziz yang bantah habis bincang perpaduan dengan UMNO minta Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa keluar PAS dan masuk UMNO.

17 Jun Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar kata Presidennya ada kebijaksanaan selesaikan isu kerajaan perpaduan tetapi enggan ulas kenyataan Nik Aziz suruh Nasharudin keluar parti.

17 Jun Menteri Besar Kedah, Azizan Razak kata tidak wajar Nik Aziz buat kenyataan melulu minta Nasharudin letak jawatan.

18 Jun Seramai 10 orang Ahli Parlimen PAS Khamis telah menandatangani satu kenyataan menolak sebarang perbincangan dengan UMNO . Musyridul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat sendiri menegaskan pakatan pembangkang yang ada sekarang adalah kerajaan perpaduan dan tidak perlu cari yang lain.

18 Jun Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng bayangkan tidak akan campur rundingan perpaduan kerana anggap ia adalah inisiatif PAS dan bukannya pakatan pembangkang.

20 Jun Setiausaha Agung PAS, Mustafa Ali kata PAS tidak berminat untuk berbincang dengan UMNO berkaitan perpaduan buat masa ini.

20 Jun Kenyataan berbeza, Lim Kit Siang kata beliau tidak menentang UMNO-PAS berbincang tetapi persoalkan apa tujuan dua parti Melayu duduk semeja?

21 Jun Nik Aziz kata beliau sedia ampun UMNO jika UMNO meminta maaf kerana ‘tikam belakang’ PAS dulu (PAS terpecat dengan sendirinya daripada anggota BN kerana enggan menyokong BN di persidangan Dewan Rakyat).

21 Jun Nik Aziz ulang pendirian menentang kerajaan perpaduan kerana ia tidak dibawa menerusi saluran yang betul.

22 Jun Anwar Ibrahim maklumkan bahawa pakatan pembangkang yang selesai bermesyuarat memutuskan tolak idea penubuhan kerajaan perpaduan dengan UMNO/BN. Anwar kata idea perpaduan tersebut adalah fitnah dan tohmahan jahat UMNO yang terdesak.

22 Jun Presiden PAS, Hadi Awang kata jika ada perbincangan dengan kerajaan iaitu BN/UMNO ia hanya akan membabitkan isu nasional dan PAS patut diberi hak berbincang. Hadi salahkan UMNO dengan mengatakan bahawa cara UMNO bicarakan soal perpaduan seolah-olah untuk gunakan PAS dan bawa PAS tinggalkan pakatan campuran.

22 Jun Kenyataan bersama, semua parti dalam pakatan campuran ulangi komitmen untuk terus bersama perkasakan pakatan campuran bagi bentuk Kerajaan Persekutuan yang akan datang.

22 Jun Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak terima keputusan pemimpin pembangkang tolak runding perpaduan dan katanya BN hanya sahut cadangan PAS sahaja.

22 Jun Nik Aziz tarik balik semua kenyataan terhadap Nasharudin selepas bersemuka dan ulangi keputusan pakatan campuran tolak kerajaan perpaduan.


p/s: Orang lain yang bagi cadangan...UMNO pulak yang kena tuduh. Ish...ish...ish! Go figure!.

Thursday, February 10, 2011

Tumbangnya Barisan Nasional...

BN kena ambil iktibar daripada kecamuk politik yang sedang dibaja oleh Gerakan Rakyat di Tunisia, Mesir dan yang mendatang Syria. Peristiwa Dataran Merdeka dan Kampung Baru 1998 merupakan reformasi yang dicetus oleh kader Freemasonary di Bumi Melayu. 24 protokol Yahudi merupakan rencana licik sejak 1818 lagi.

BN akan tumbang jika...

1. Tidak hargai kerja kuat rakyat, khususnya golongan pekerja marhaen seramai 6 juta daripada warganegara yang kini menerima kesan langsung ke atas kenaikan harga makanan dan pasaran barangan pengguna.

2. Semua Ketua Bahagian UMNO, MCA dan MIC tidak taubat dalam gerakan bahalol mereka, yang sibuk mengecai dan main tikam-tikam, agar dia hidup dan orang lain mampus.

3. PAS tidak dapat diasuh soal Bangsa Teras. PAS sanggup isytihar bersenggama dengan Komunis-DAP dan Freemason-PKR.

4. Seramai 100,000 orang kaya Melayu yang punya harta lebih RM1 juta, masih buta hati dan buta ilmu. Jika 100,000 insan kaya ini labur harta mereka, nescaya RM 1,000,000,000.00 dikumpul dalam tempoh 10 tahun sejak 2000.

5. Pentadbiran eksekutif Dr.M selama 22 tahun masih tidak selesai isu-isu Dilema Melayu dan Perangai bergantung kepada diri sendiri yang ditinta oleh Za'aba. Pesanan Aminuddin Baki dan Dr. Ismail juga belum dapat dikuasai oleh anak Melayu.

6. PAS mesti mula berkompromi dengan UMNO untuk menentukan KUASA BANGSA TERAS di Parlimen. Sidang Dewan akan datang merupakan gelanggang baru kerana MP PKR sudah sedar mereka selama ini telah menadah KENCING ANWAR IBRAHIM sebagai Ketua UMUM dalam PKR...kasihan.

7. Revolusi Mesir ialah transformasi yang dimanipulasi oleh PAS. Di mana dan siapa OIC dalam skrip White House ini? Tunisia sudah dilanda badai TSUNAMI. Kita rakyat Malaysia tak usah sibuk soal Negara Orang. Isu negara sendiri makin banyak dan membara. Ingatlah, bahawa "air yang tenang, jangan disangka tiada buaya".

UMNO jangan tidur meleleh air liur basi.

Isa again

An interesting view point by Mummy Rokiah in her blog. Mummy Rokiah.

Anggota Majlis Penasihat Ekonomi Negara (MPEN), Datuk Dr Zainal Aznam Mohd Yusof mendakwa bahawa pelantikan Tan Sri Mohamed Isa Samad sebagai Pengerusi Felda adalah hari yang sedih dan mengakibatkan kebimbangan pasaran dan menjadikan pasaran tidak menentu.

Sehubungan itu beliau menyeru supaya ahli politik tidak dilantik mengetuai GLC. Begitulah betapa kuatnya pengaruh Tan Sri Isa Samad sehingga pasaran saham boleh bergoncang dengan lantikan beliau walaupun fundamental Felda begitu kukuh.

Persoalannya goncangnya pasaran saham kerana pelantikan Isa Samad atau kerana FELDA digoncang oleh IOI Bhd, KLK Bhd dan PPB Oil Bhd? Mereka-mereka inilah pemain besar pasaran minyak sawit dalam BSKL dan di rantau ini.

Syarikat-syarikat yang dikuasai kaum Cina ini menjadikan FELDA kuda tunggangan mereka untuk memonopoli pasaran minyak sawit di Negara China.

Hakikatnya politiking pasaran saham lebih hebat dari ahli-ahli politik yang sebenar. Kalau Tan Sri Isa tidak layak menjadi Pengerusi FELDA bagaimana pula Tun Mahathir yang menjadi Penasihat Petronas?

She has a point there. Go figure!

Kudos to PM

Kudos to PM Dato' Sri Najib Tun Razak for launching Teraju, a vehicle to help the bumiputeras. So, there is no such notions as UMNOputras like some bloggers used to accuse UMNO of taking all the wealth in this country. Bumiputeras must be help as that is the only way our country to be stable, either in politic and economy. The rakyat live in harmony and we are totally different from Egypt. Hopefully, more will be offered so that bumiputeras will stand on their own and not being sideline economically in their own heartland. Kudos again Najib!

Wednesday, February 9, 2011

Dadah China manyak mulah...

Aliran dadah ke Malaysia (Lihat dadah masuk dari negara mana?)


Belanjawan yang 'terpaksa' ditanggung kerajaan untuk penagih

Note: Jika dulu Syarikat Hindia Timur (British) menggunakan candu (dadah) untuk mengkhayalkan orang China yang mereka jajah. Adakah strategi yang sama digunakan untuk merosakkan anak muda Melayu di negara ini?

Tuesday, February 8, 2011

Bulih picaya ka sama itu Soi Lek...

1. Bangsa minoriti atau pendatang, WAJIB menjadi kaum yang baik dan menghormati pribumi Persekutuan Tanah Melayu.

2. Kaum pendatang atau minoriti WAJIB bersyukur atas segala nikmat yang telah mereka perolehi di Persekutuan Tanah Melayu selama ini jika hendak dibandingkan dengan nasib sebangsa mereka di Indonesia dan Thailand.

3. Cina di Indonesia dan Thailand diharamkan menggunakan nama Cina, serta tidak diberi peluang langsung untuk membina sekolah Cina, apatah lagi untuk belajar menggunakan bahasa ibunda mereka.

4. Berbeza dengan Malaysia, apa saja yang diminta mahupun didesak oleh kaum Cina, maka pasti kerajaan (Najib) akan tunaikan. Apa yang sekolah kebangsaan dapat daripada kerajaan, maka semua sekolah Cina pun akan dapat benda yang sama.

5. Namun yang gagal difahami oleh kebanyakan Menteri Kabinet berbangsa Melayu (Najib) di negara ini ialah penekanan istilah atau aspek teknikal perkataan dan ayat dalam Perlembagaan Persekutuan adalah amat penting sebelum Menteri (Najib) merangka dasar atau memberi wang dengan sewenang-wenangnya kepada sekolah vernakular. Perkataan-perkataan dalam Perkara 152 (a) dan 152 (b) seperti "menggunakan", "mengajar", "belajar", "penggunaan" serta "pengajian" adalah perkataan-perkataan untuk membezakan penggunaan Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan dengan bahasa-bahasa lain yang terdapat di Malaysia (sila rujuk Perlembagaan Persekutuan).

6. Berdasarkan Perkara 152 dalam Perlembagaan Persekutuan, sekolah vernakular (SJKC & SJKT) sepatutnya dikategorikan sebagai sekolah swasta sebagaimana Sekolah Jepun atau sekolah antarabangsa yang lain terdapat di Malaysia. Kerajaan tidak bertanggungjawab untuk memberi kemudahan serta bantuan kewangan daripada dana negara atau negeri kepada SJKC dan SJKT, apatah lagi melambakkan berjuta ringgit kepada sekolah vernakular ini di setiap PRK. Kerajaan hanya dibolehkan memberi bantuan kewangan hanya dengan tujuan untuk memelihara "penggunaan dan pengajian" bahasa kaum lain tetapi bukannya untuk "belajar dan mengajar" bahasa-bahasa kaum lain iaitu mandarin dan tamil.


7. Mengutamakan bahasa mandarin dan tamil adalah bertentangan dengan hak kesemarataan dan hak pendidikan di Malaysia.

8. Kerajaan kini melalui Kementerian Pelajaran sebenarnya telah melanggari undang-undang Persekutuan apabila memberikan bantuan dan kemudahan kepada SJKC dan SJKT kerana secara tidak langsung kementerian telah cuba menyamaratakan sekolah kebangsaan dengan dua aliran sekolah tersebut.

9. Ini jelas merupakan satu bentuk diskriminasi kepada sekolah Kebangsaan yang memperolehi dana hanya daripada kerajaan sedangkan SJKC dan SJKT memperolehi dua saluran dana iaitu daripada kerajaan serta bantuan orang perseorangan serta entiti perniagaan kaum masing-masing.

10. Tuntutan demi tuntutan dibuat oleh kaum pendatang (Chua Porno Lek) hingga ke tahap wujud cadangan mengurangkan hak istimewa Melayu yang sedia termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan, tetapi Menteri Kabinet (Najib) hanya berdiam diri dan menjadi DAYUS demi memenuhi kehendak kaum minoriti.

11. Kerajaan WAJIB menolak apa saja kehendak serta tuntutan tidak munasabah kaum pendatang di negara ini. Tuntutan demi tuntutan yang dibuat kaum pendatang pasti tidak akan ada kesudahannya. Sekiranya semua kehendak pendatang ini dilayan, pasti akhirnya mereka akan menuntut pula hak sama rata dengan bangsa Melayu sebagai pribumi di Tanah Melayu ini. Perasaan ingin memiliki dan menguasai serta tidak memperdulikan perasaan bangsa Melayu oleh kaum pendatang di Malaysia sudah semacam menjadi trend masa kini.

12. Tentangan orang bukan Melayu (cina terutamanya) terhadap politik perkauman sebenarnya tidaklah mencerminkan sentimen anti-perkauman mereka sendiri. Jelas orang bukan Melayu tidaklah seikhlas mana dalam memperjuangkan kewujudan bangsa Malaysia kerana di sisi lainnya, persatuan Cina bermati-matian mempertahankan sekolah vernakular.

Sunday, February 6, 2011

DemoNakKerusi or Democracy?

Malaysia tends to present dozens of parties because there are hundreds who would like to become leaders. People who will vote become divided into dozens of factions, perhaps because of ideologies but more often because of race or religion or constituent states or because the potential leaders have the wherewithal to finance the setting up of a party.

Elections may not result in the best candidates winning. Bribery, thuggery, badmouthing, religious trickery, nepotism and numerous other unsavory ways can bring victory to the candidates least suitable to lead a nation. On the other hand, the voters are not averse to using threats and demanding bribes either. They make ridiculous demand especially from the candidate on the government side. Their constituency or their village leaders or they themselves would demand for prestige or unnecessary projects. They demand for money to defray the cost of campaigning which too often goes into their own pockets. The party machinery may suddenly shut down in the middle of the campaign. Lots of time, money promises have to be made to get the machinery going again. Local leaders with influence or candidates who are not selected would threaten to withdraw the support of their personal followers. More money will be needed.

Losing one supporter must be replaced with two, one for not getting his vote and one for his vote being given to the opposition. It does not matter if personally the other candidate is totally unsuitable to lead, he would be supported to spite the candidate who failed to cater to the demands and threats by a few voters. It is not the majority who will wins. It is the cunning few who determine the victor in a closely contested fight. That is democracy.

Political campaigns never stop in Malaysia. It goes on from the announcement of the results of the current elections to the time when the campaign for the next elections begins. So the government and the government party must also campaign every day during the years in between elections. There is no end to political campaigns. It saps the energy and occupies the time of everyone, energy and time that should be spent on governing and developing the nation. When governments are weak, even good leaders cannot produce results. They are perpetually worried whether they would get support or not for whatever they are doing, whether they would be re-elected to finish their work. Weak government may be overthrown by street riots, strikes etc. The result is democratic anarchy. The people suffer from too much democracy.

Only a miracle leader can produce results in one term. It is impossible for a developing country to develop if every five years a new policy and plan is launched by a new leader to make a mark for himself. As a leader, knowing the routines and the procedures would take a year. It would take two years more to formulate and get parliamentary support for the policy, and the two years that are left are not even enough to launch the plan or policy, muss less to see results. Democracy in Malaysia is perhaps the best system to throw up good leaders but as has been pointed out, there is no guarantee that it will do that.

Saturday, February 5, 2011

Yahudi dalam PBB

Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu ditubuhkan pada 1945 selepas kemenangan tentera Berikat dalam Perang Dunia Kedua. Pusat pentadbiran PBB di New York dan majoriti pegawai tadbirnya ialah rakyat Amerika Syarikat. Rujuk buku Amerika min Al-Qimmah ila al-Qa' muka surat 72 dan 74. PBB juga ditubuhkan bagi melindungi bangsa Yahudi daripada ditindas dan dipinggirkan hak mereka. Idea ini disuarakan oleh pemimpin Yahudi bernama Israel Zanguel dengan katanya "Sesungguhnya anggota PBB ini merupakan duta-duta bagi Israel".

Usaha Zionis sebelum perang dunia pertama untuk menubuhkan pertubuhan seumpamanya sudah dimulakan oleh Yahudi bernama Nahum Solokov di Muktamar Carlsbad pada 27 Ogos 1922 yang menyebut "Idea pertubuhan ini merupakan idea kita [YAHUDI]. Kita merancangnya selepas 25 tahun kita merana. Kita akan menyaksikan al-Quds sebagai kota perdamaian satu hari nanti..." Seorang penulsi Yahudi, Alfred Douglas pernah bersuara,"Sesungguhnya PBB akan menjadi pusat pentadbiran Yahudi dalam rangka menguasai alam ini."

Semenjak penubuhannya, PBB telah dikuasai oleh orang Yahudi. Antara orang penting di PBB berbangsa Yahudi ialah:-

1. Bull Hammers - Ketua Sidang Mesyuarat
2. Sir J.Erick Drumond - Setiausaha Agung
3. Bull Mantoxs - Ketua Bahagian Politik
4. Major Abraham- Pembantu Ketua Bahagian Politik
5. Mrs N. Sabler-Setiausaha Bahagian Politik
6.Whites-Ketua Bahagian Pejabat
7.A.Rozanbrige-Penasihat ekonomi
8.M.Cohen-Ketua bagi Pertubuhan Pelarian Sedunia
9. Boutrous Ghali - Setiausaha Agung yang berkahwin dengan Yahudi Mesir
10. Kofi Annan-Setiausaha Agung yang berkahwin dengan Yahudi Sweden

Termasuk di cawangan-cawangan PBB di Geneva yang dikepalai oleh pemimpin Freemason seperti:-

1. Block - Ketua Persenjataan
2. Ibraham Filter - Ketua Bahagian Undang-Undang
3.Semua jawatan di WTO [Freemason]

Rujuk Halak wa Dimar Amerika al-Muntazor, ms 59 dan Kitab al-Aqidah al-Yahudiah wa Khotoruba 'alal Insaniah oleh Dr Sa'dudin.

Thursday, February 3, 2011

Are you ready to fight for your kind?

1. Perlukah kami ucap "Selamat Tahun Baru Cina"? Kami persoalkan kerana semasa perayaan umat Islam di negara ini, hampir tiada di blog, twitter, mahupun di FB kaum Cina yang mengucapkan secara umum "Selamat Hari Raya" kepada masyarakat Melayu di negara ini. Should we return the favor?

2. Sempena Tahun Arnab ini, kami ingin mengambil kesempatan untuk berkisah perihal kaum Cina yang telah diberi ehsan menjadi warganegara atas prinsip Jus Soli oleh bangsa Melayu sebelum kemerdekaan Persekutuan Tanah Melayu 1957.

3. Walaupun si Raja Porno Chua Soi Lek kebelakangan ini macam orang gila meroyan meminta itu dan ini daripada kerajaan untuk kaum Cina, dan Najib pula sanggup mengguris hati Melayu berkali-kali dengan menunaikan pelbagai permintaan melampau kaum Cina; namun undi Cina tetap tidak berpihak kepada Barisan Nasional.

4. Berdasarkan pengalaman, pemerhatian, pergaulan dan sedikit ilmu bersama rakan-rakan kaum Cina, kami ingin membentangkan analisis ringkas mengenai budaya politik semasa masyarakat Cina di negara ini.

5. Kaum Cina di Malaysia bolehlah dibahagikan kepada 3 kelompok utama, iaitu kumpulan perniagaan, kumpulan pendidikan dan kumpulan agama.

6. Sejak dahulu, kumpulan perniagaan Cina akan sentiasa berpihak kepada kerajaan disebabkan mereka telah mengecapi banyak manfaat dan kesenangan di bawah teraju BN. Kumpulan perniagaan ini yang ramainya adalah ahli MCA, kemudiannya semakin berkembang dan menjadi entiti yang sangat berpengaruh sehinggakan MCA dianggap oleh masyarakat bawahan Cina sebagai sebuah parti elit yang sukar didekati. Dan apabila penyakit elit MCA itu turut berjangkit kepada Gerakan, ia bertambah menyukarkan BN untuk menarik semula sokongan daripada kaum Cina. Walaubagaimanapun, kami menjangkakan trend sokongan kumpulan perniagaan Cina tidak akan berubah dan tetap akan menyokong BN di PRU-13 kelak.

7. Seterusnya kumpulan pendidikan yang banyak menerima 'derma ikhlas' Najib di setiap PRK akhir-akhir ini. Walau sebanyak mana pun wang dilambakkan Najib kepada kumpulan ini, mereka tidak pernah hairan dan peduli. Sekolah vernakular milik mereka sentiasa mendapat tajaan berjuta ringgit daripada kumpulan perniagaan Cina, dan dana tambahan yang diberikan Najib dianggap sebagai bonus atau rezeki terpijak yang membuktikan paloinya Najib sehingga terpaksa menjilat kaum Cina. Berbeza dengan sekolah kebangsaan yang bergantung sepenuhnya kepada dana kerajaan dengan bajet yang semakin sedikit kerana dipotong disebabkan 'kilauan PERMATA yang dah lama hilang'; sekolah kebangsaan dilihat semakin terdesak untuk bersaing dengan sekolah vernakular yang semakin gah dengan dua sumber pendapatan iaitu melalui tajaan pihak swasta dan juga dana kerajaan. Kerana itulah agaknya ada sekolah vernakular di Seremban ini mampu mendermakan mesin hemodialisis untuk kegunaan masyarakat secara percuma, membuktikan betawa mewahnya sekolah vernakular yang kini telah menjadi kebanggaan Najib.

8. Kumpulan ketiga ialah kumpulan agama Cina yang sebelum ini tampak memberi sokongan yang tidak berbelah bagi kepada BN. Namun apabila Pas menjadi bertambah liberal dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku dan nafsu penuh' sejak bersahabat dengan DAP; ditambah pula dengan ideologi pluralisme tajaan PKR, maka kumpulan agama Cina ini telah berpaling tadah menyokong pembangkang. Kumpulan ini tidak lagi melihat Pas sebagai ekstrimis Islam yang boleh mengancam kedudukan agama mereka, tetapi kini menganggap Pas tidak lebih daripada boneka yang boleh mereka peralatkan. Dijangkakan sokongan kumpulan agama Cina ini akan kekal menjadi milik pembangkang selagi sikap liberal Pas dan pluralisme PKR dikekalkan.


9. Sebahagian besar kaum Cina hidup dalam mitos bahawa mereka tidak akan mampu mengekalkan kekayaan dan kejayaan melebihi 3 generasi. Kebanyakan kaum Cina percaya mereka akan mula 'jatuh' sebaik saja generasi ke-4 dilahirkan. Atas kepercayaan inilah maka kaum Cina mula mencari peluang serta merancang agenda bagi memastikan 'kemewahan' itu kekal menjadi milik mereka, kerana jika dihitung, sejak kaum Cina berhijrah ke Tanah Melayu sehinggalah ke hari ini, mereka kini sudah mula memasuki fasa generasi ke-4.

10. Sebelum PRU-12, kaum Cina beranggapan mereka sudah tiada harapan untuk menguasai negara ini. UMNO yang mendominasi Barisan Nasional kelihatan sukar digugat oleh kaum lain dan mereka akhirnya pasrah serta mengakui hakikat bahawa negara ini akan selamanya dikuasai oleh bangsa Melayu. Namun selepas PRU-12, revolusi yang berlaku dalam kancah politik tanahair telah dilihat sebagai peluang oleh kaum Cina, bukan saja untuk keluar daripada kemelut mitos generasi ke-4, bahkan senario politik semasa dianggap sebagai batu loncatan oleh kaum Cina untuk menguasai negara ini sepertimana sahabat mereka di Singapura. Perpecahan bangsa Melayu kepada 4 iaitu Melayu yang menyokong UMNO, Melayu yang menyokong PKR, Melayu yang menyokong Pas, serta Melayu atas pagar, telah dijadikan sandaran oleh kaum Cina bagi menguasai pentadbiran negara.

11. DAP kini dianggap sebagai harapan baru kaum Cina untuk memenuhi aspirasi tersirat mereka. Kebijaksanaan DAP dalam mengawal rakan sekutu dalam pakatan pembangkang, telah dijadikan pemangkin bagi kaum Cina untuk merealisasikan agenda kekuasaan yang telah terpendam sejak sekian lama. Impian yang dahulunya dianggap mustahil oleh kaum Cina, kini dilihat semakin mudah dengan sokongan Melayu dalam Pas dan PKR. Mereka tidak peduli pihak mana yang akan menjadi teraju pemerintahan negara, asalkan kuasa sebenar berada di tangan mereka. Tambahan pula segala rahsia Anwar sudah berada dalam genggaman DAP, dan Nik Aziz pula sentiasa tunduk kepada mereka, maka kaum Cina tidak lagi gusar untuk meneruskan agenda sulit tanpa dirancang.

12. Justeru, sudah tiba masanya BN menguji kredibiliti calon MCA dan Gerakan dengan meletakkan mereka bertanding di kawasan majoriti kaum Cina di PRU-13 kelak, sementelah sekian lama calon dari kedua-dua parti itu telah diselamatkan di kawasan majoriti Melayu. Ada 45 kawasan parlimen majoriti Cina di negara ini yang boleh dijadikan medan oleh pemimpin MCA dan Gerakan bagi membuktikan bahawa mereka bukanlah liabiliti kepada BN. Kawasan majoriti Melayu yang selama ini diberikan UMNO kepada MCA dan Gerakan dalam pilihanraya, perlu diambil semula oleh kepimpinan UMNO bagi memastikan majoriti di dewan rakyat kekal dikuasai oleh bangsa Melayu selepas PRU-13. Lagipun trend sokongan Melayu hari ini kelihatan telah kembali kepada UMNO.

13. Pilihanraya akan datang bukan medan untuk bangsa Melayu mencuba-cuba. Andai PRU-13 perlu dijadikan 'battle of the races'.....just let it be.

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive