Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, May 31, 2012

Maki hamun & seks makanan ruji HarakahDaily

Bagaimanalah bahasa yang begitu kasar seperti panggilan 'Hei Mufti', 'penchachai', 'celaka' boleh disiarkan dalam akhbar rasmi Pas iaitu HarakahDaily. Jika ditakdirkan Pas perintah Malaysia, adakah media-media rasmi di Malaysia selepas itu akan ikut jejak langkah bahasa kasar media rasmi Pas? Saya copy artikel tanpa disunting dari HarakahDaily di bawah. Walaupun artikel itu diambil daripada blog, tapi apabila HarakahDaily bertindak menyiarkannya, bermakna pengurusan Pas turut merestui penggunaan bahasa kasar tersebut.

*********

Hei Mufti! Bila aku kata undi PAS masuk surga - TG Nik Aziz

Nampak sangat la media penchachai Umno dah habis modal. Tak habis-habis depa dok ulang isu lama. Kalau isu lama tapi relevan takpa la jugak ni depa dok guna isu lapok yang langsung tak relevan. Dua tiga hari lepas depa spin balik isu orang bukan melayu boleh jadi PM. Isu yang dah lama Pakatan Rakyat jawab.

Kali ni depa ulang pulak pasai isu 'Undi PAS masuk syurga'. Tah mana depa dapat tiba-tiba Utusan boleh siarkan wawancara dengan Ahli Majlis Fatwa Masjidi Haram Sheikh Dr Sulaiman Saloomi yang kata "fatwa propaganda yang mengatakan seseorang itu akan masuk syurga jika mengundi parti adalah suatu kejahilan, kebodohan dan kesesatan." Isu ni pun isu lapok yang langsung tak relevan pasai dah lama PAS jawab isu ni.

Tepat sekali macam kata Salahuddin Ayub, PAS takmau layan isu ni, lebih baik PAS memberi fokus kepada persiapan menghadapi PRU13.

"Saya rasa itu langkah terdesak UMNO yang sudah tidak mempunyai modal dan isu untuk berhadapan dengan PAS. UMNO mainkan semula lagu lama untuk dapatkan simpati rakyat menjelang pilihan raya umum."

"PAS tidak akan menoleh lagi ke belakang untuk layan perkara ini, kita akan tetap dengan perjuangan dan pendirian kita bersama Pakatan Rakyat (PR)."

"Kita tidak akan layan perkara macam ini, kita mempunyai agenda dan perancangan yang harus dilakukan segera."

"PAS ada strategi yang harus dilaksanakan, dan semua ini perlu kepada fokus untuk memastikan kejayaan kita," katanya. - KLPos.

Yang celakanya, akhbar KLPos yang laporkan kenyataan Salahuddin tu pilih tajuk "Fatwa Masuk Syurga: Tiada Keperluan Tarik Kembali - PAS" langsung tak sesuai dengan isi artikel tu. Isu ni sepatutnya dah lama selesai dengan jawapan yang TG Nik Aziz bagi lama dulu. Tapi main dengan penchachai Umno ni depa bukan kira, selagi boleh spin depa akan spin, jenis tak peduli hal syurga neraka ni bukan peduli betui ka salah, selagi depa rasa boleh untungkan depa, depa akan spin.

Selanjutnya di HarakahDaily.

p/s: Iklan ubat kuat batin masih banyak di HarakahDaily...bermaksud orang agama Pas ni kuat seks ke?

Wednesday, May 30, 2012

3M

Mukriz Mahathir Matang. Nampaknya teknik berpidato Mukhriz Mahathir semakin meningkat. Keupayaannya untuk membahas hujah makin mencerminkan dia bersedia diletak sebagai winnable candidate untuk satu kerusi YBM.

Menjadi Menteri penuh memerlukan kekuatan dan keupayaan luar biasa kerana selera dan resepi politiking dalaman makin merencam dan menduga adab serta akhlak. Integritinya lebih teruji dan dinilai oleh rakyat teramai, lebih-lebih lagi pengundinya di Jerlun. Mukhriz sudah boleh kembali ke Kubang Pasu sebagai Ahli Parlimen.

Khabarnya budak-budak KJ di Sik semakin menabur racun ke gelanggang politik. Suka Pak Sedaro posan, kok nak meracun dan memerun, KJ bawalah mereka ke kandang DAP dan PKR. Kelompok Komunis dan Freemason inilah "banjingan sebenar Bumi Melayu".

Tuesday, May 29, 2012

PLKN 1 MALAYSIA

Sudah terang lagi bersuluh manfaat besar kepada 490,000 graduan SPM andai Kerajaan Barisan Nasional bersetuju kepada Usul Program Latihan Khidmat Negara dilaksana secara Raksasa selama 12 bulan.

Ambil perkiraan positif:

1. Setiap DUN akan ada 10 buah Kem Khidmat Negara. Maknanya limpahan ekonomi akan bertaburan kepada usahawan dan rakyat Malaysia yang "sedar dek untung".

2. Tidak kurang RM5 billion akan teralir kepada 490 ribu anak-anak Malaysia yang akan belajar makna pra-dewasa melalui kalam-kalam dan mauduk ilmu PLKN, ini meliputi ma'ana Perlembagaan Persekutuan, 1 Malaysia dan Integriti sebagai bahan bicara utama sepanjang 12 bulan.

3. Tidak kurang 20,000 peluang kerjaya mampu diwujudkan sebagai Jurulatih, Fasilitator, Penceramah, Master Trainer dan sebagainya dalam kordinasi PLKN.

4. Lebih RM7 billion wang negara dapat dialirkan kepada institusi JLKN dan peserta PLKN daripada terkorban dek kerana "pengaruh rasuah tender", "pengaruh kroni", "pembelian gajet lusuh untuk Negara", "membayar hasil kepada pesalah di Penjara-penjara" dan "membayar gantirugi teladan dan gantirugi cemas kepada pelaku-pelaku celaru identiti yang gemar DEMONS...TRASI karangan elitis dan borjuis BANGANG Malaysia.

5. Rakyat akan lebih bersyukur kepada makna Demokrasi Raja Berperlembagaan dan erti Aman dan Damai secara benar dan tepat, tanpa rasa terpinggir dan kerdil khasnya kaum-kaum lain.

Banyaklah lagi, ramai di luar yang pakar menelaah. Pak Sedaro fikir cukuplah untuk sarapan minda.

Monday, May 28, 2012

Dah lupa ke?


The procession passed through the heart of Kuala Lumpur and tied up traffic in almost every major street in the city and provoked Malay bystanders with shouts of 'Malai si' (Death to the Malays).

14,000 - 'Malays si'!


Allahyarham Encik Kassim Omar dibunuh dan disimbah cat oleh Cina chauvinist.

*********

Tok Nenek Moyang Melayu dulu pernah berpesan, peluang biasanya diberi 3 kali saja. Bersih dah 3 kali. Hina Islam dah banyak kali. Perlekehkan Melayu, Raja Melayu dan Hak Istimewa Melayu pun dah berpuluh kali. Permainkan Bahasa Melayu...sampai tak terkira. Kini, DAP tetap berkeras mahukan bukan Melayu untuk mengetuai negara asal Tanah Melayu ini sebagai Perdana Menteri?!

Persoalannya...wujud ke Pahlawan Melayu di kalangan pemimpin Melayu hari ini?   Err...macam mana nak translate 'AMUK' dalam bahasa Inggeris?

Saturday, May 26, 2012

Jadual Program HBN - Sabtu 26 Mei 2012 di Putrajaya


Saturday 26 May 2012
12:00AM
3:00AM
4:00AM
5:00AM
6:00AM
8:00AM
9:00AM
10:00AM
11:00AM
12:00PM
2:00PM
3:00PM
4:00PM
5:00PM
6:00PM
7:00PM
8:00PM
9:00PM
10:00PM

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang mukmin mengambil orang kafir menjadi wali dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Barang siapa berbuat demikian, niscaya lepaslah ia dari pertolongan (daripada apa-apa hubungan dengan) Allah."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive