Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, December 30, 2012

Amanat Hadi: Pencacai Pas yang masih budak2 mati akal nak jawab!

Nampak gayanya isu Amanat Hadi ni betul2 buat Haji Hadi berasap punggong.  Para pencacai Pas juga mati akal nak pertahankan isu yang rata2 mereka tidak punya feel kerana 31 tahun dahulu, kebanyakan mereka masih belum sunat lagi.

Sebab itu beberapa percubaan oleh mereka untuk back-up Hadi waktu Hadi bersembunyi baru ni ternyata macam gampang jer ! Perkara utama sebelum berbicara tentang apapun topik, kita kena betul2 faham isunya tentang apa. Kalau main redah jer, hujah yang dikemukakan hanya menonjolkan kedangkalan sendiri.

Semalam Hadi keluar dari persembunyian .... suka sangat para pencacai Pas sebab semua dah mati akal nak jawab isu Amanat Hadi ni. Hampir semua menulis yang nadanya lebihkurang macam ni - Hadi dah jawab ! Ambik kau ! Muahahahaha .... Entah kenapa, saya melihat keterujaan pencacai Pas lebih kearah LEGA kerana akhirnya dapat lepaskan beban menjawab kebahu Hadi.

Tapi Hadi sikit pun tak jawab tentang Amanatnya ! Mana ada dia jawab ? Perdengarkan balik setiap patah perkataan Hadi, ada ke Hadi jawab ? Tidak kan ?

Hadi lebih kearah MENGALIHKAN topik melalui permintaan 1JAM Siaran LIVE TV sebagai syarat untuk jawab.

Kenyataannya Hadi memang tidak ada jawapan bagi menjelaskan Amanat yang diucapnya 31 tahun dahulu ! Isu utama Amanat Hadi adalah berkisar tentang PERLEMBAGAAN negara yang disifatkannya sebagai Jahiliyah, warisan penjajah, undang2 kafir dan WAJIB DITENTANG .... itu 31 tahun dulu TAPI kini PERLEMBAGAAN YANG SAMA pula Hadi @ Pas berikrar akan pertahankan.

Hadi kena jawab - Apa yang BEZAnya Perlembagaan Negara 31 tahun dulu dengan sekarang ? Kenapa dulu WAJIB ditentang ketahap mati syahid kalau gugur dalam penentangan tapi kini HARUS dipertahankan ? PERLEMBAGAAN NEGARA MASIH SAMA KAN ?

Nak jawab macamana ? Nak Spin macamana ? Nak konar tang mana lagi ?

Apakah KEFAHAMAN orang Pas tentang Amanat Hadi sehingga mendorong segala perlakuan yang menyesatkan itu diREDHAI oleh Hadi dan Pas ?

Dah alang2 sebut, kenalah ungkit kembali Peristiwa Memali ..... dan alang2 seluk, perjelaskan sekali TABUNG MEMALI ! Semua tu kira pakej la ......

Tak perlu LIVE melalui RTM atau TV3 untuk menjawab, siar saja diHarakah dan Youtube dan RAMAI yang akan tolong sebarkan 100% tanpa sedikitpun tambahan atau pengurangan.

~Terbaik dari dinturtle. Selanjutnya sini.

Rakyat Kata Hukum Bawah 149

Rais Yatim cukup-cukuplah jadi extra dan super diplomatik dan berlombut bonar dengan Hadi Awang, Lim Guan Eng, Ngor dan Ngeh.

Rakyat yang sudah makin keliru dan celaru kerana Menteri Dalam Negeri tak ambil tindakan kepada Hadi Awang, LGE dan manusia-manusia durjana yang sudah terang-terang langgar kredibiliti Negara ini.

Rakyat kata hukumlah mereka ini di bawah Perkara 149. Mereka menyebarkan dakyah dan faham subversif, yang makin merosak keamanan dan kedamaian negara.

Tindakan kumpulan budak Mazlan Felda (ANAK) sudah membuktikan betapa Syiah dan Freemasonary merosak akal fikir mereka. Membina patung berupa anggota tubuh TS Isa Samad, kemudian diarak dan dihajat untuk dibakar sebenarnya.

Ini semua menjadi-jadi, selepas kesilapan pra matang memaklumi bahawa ISA 1948 ditarik balik, Proklamasi darurat iaitu Perkara 150 dicadang dihapuskan. Hingga hari ini, Akta pengganti ISA masih tak siap-siap.

Manusia korupsi akal budi, bukan ahlul Sunnah Wal Jamaah, para proksi Freemason, Komunis dan Syiah sudah makin mengatakan bahawa merekalah demokrasi. Demokrasi Komunis, Demokrasi Freemason dan Demokrasi Syiah ialah idealisme yang diperjuang secara besar-besaran dan terbuka, hari ini.

Menteri Dalam Negeri, jangan sampai pasukan Burung Hantu dan saki-baki Selempang Merah memulakan gerakan dari Timah Tasoh ke Semanggol, dari Kluang ke Batu Pahat ke Merlimau, dari Temerloh ke Lipis ke Bentong. Menteri Dalam Negeri, jangan sampai muka-muka pintu kalian, dibasahi dengan darah air mata, ahli dzikir yang sudah bersedia sebilang masa untuk memberi AMARAN tanpa NESAN kepada pembatal-pembatal Perkara 3.

Ingatlah, bahawa Tanah Melayu belum lagi kering darah dan air matanya daripada peristiwa 22 Februari 1950, 29 Disember 1955, 13 Mei 1969 dan peristiwa Masjid Ulu Kenas, Kuala Kangsar.

Wednesday, December 26, 2012

Yayasan Cinta Negara

Pak Sedaro tertarik untuk memberi pandangan berkenaan dikhabarkan wujud sebuah Yayasan atas nama Yayasan Cinta Negara.

Kewujudannya di lembah pertempuran tamadun dan pemikiran warga Malaysia yang makin nipis ketahanan faham bahawa sayang dan cinta Negara tidak penting. Jihad tanahair makin menempel dan tertempel dengan fahaman neo-Freemason, neo-Syiah dan neo-Komunisme. Inilah barah sedang membarah di kalangan umat khasnya rakyat Raja.

Yayasan Cinta Negara yang tertegak nampaknya berhadapan dengan cabaran mendepani massa. Khalayak yang "Cakap tidak serupa bikin", warga yang "Aku-aku, engkau-engkau", insan yang hanya menukilkan "Aku dapat apa yek?", "Tak payah le sibuk, bukan kerja aku!", "Pedulikanlah, menyusahkan aja!".

"Tak payah le bersyukur. Apa hal aku nak berterima kasih lak? Apa kau orang sibuk, orang politik tak peduli pun kau buat benda tu, benda ni...! Apa yang busy benar ni, nak jadi politikus ke?"

Ini antara stigma masyarakat Gen-X dan Gen-Y, khasnya yang sudah termakan dan terminum racun buatan DAP, Pas dan Pkr. Racun membunuh yang dibawa oleh DAP, Pas dan Pkr mengakibatkan warga muda, khasnya Pengundi Muda dan Pengundi Kali Pertama menjadi mangsa pelacuran minda.


Pak Sedaro doakan, tertubuhnya Yayasan Cinta Negara ini berupaya memberi watak dan wajah diperbaharui kepada warganegara Malaysia, khasnya rakyat Raja tentang pentingnya memahami secara masak Perlembagaan Persekutuan, Rukunegara, maksud sebenar Gagasan 1 Malaysia dan makna-makna ilmu Integriti, Wasatiyyah, Budaya Ilmu, Tamadun Bangsa Melayu dan sebagainya.

Pak Sedaro doakan, tertegaknya Yayasan Cinta Negara ini memberi impak tinggi kepada pemerhatian Kerajaan Persekutuan khasnya Ketua Pegawai Eksekutif Negara dan Timbalan KPEnya.

Pak Sedaro doakan, wujudnya Yayasan Cinta Negara ini terkesan falsafahnya ke seantero Alam Buana, atas nama Islam, Melayu dan Bumi Melayu untuk rakyat Raja dan Kaum-kaum Lain yang bersetuju bertamadun dan bernegara di bumi Allah bernama Malaysia.

Tuesday, December 25, 2012

Peguam PR yang LIBERAL

Falsafah seorang peguam liberal;

1. Pedulikanlah kuasa Perlembagaan Persekutuan, kita mesti tukar persekutuan kepada republican.

2. Eloklah kita pinda Akta Amalan Guaman 1976 kepada Akta baru 2013. Kita berkuasa, apa kita peduli. Kita terbalikkan, Bumi Melayu. Apa ada pada bangsa Melayu, kata peguam liberal...sedangkan dia itu maknya Boyan!Bapaknya pakistan.?

3. Piagam Madinah dan Perjanjian Hudaibiyah tidak ada kena-mengena dengan Pakatan Murni Malaya 1957, Inggeris kuasa asal Malaya...Apa punya bangang punya peguam liberal. Inggeris tidak pernah berkuasa mutlak di Tanah Melayu. Inggeris mengamalkan dasar koloni dan penjajahan ekonomi dengan menipu Raja Melayu dan Pembesar Melayu.

4. Elok juga kita, cari jalan untuk batalkan Agama Islam Agama Persekutuan. Baru senang kita langgar negara ini. Boleh kita batalkan segala kepentingan yang memahkotakan kalimah Allah dan Muhammad. Tentu pasti, pupus rakyat Raja.

5. Kita mesti cari jalan, untuk singkir Raja Melayu. Kita bayar dan joli yang mana boleh kita makan. Lagi pun, Lodge kita banyak. Missionary kita dah makin kuat, Brazil Football Center di PJ dah sanggup sumbang proses kristianisasi. PenDAKwah liberal dah bertambah, semalaman aja kita boleh murtadkan Melayu seramai 100 orang di KL. Kita BEST.

6. Tapi, kita ada masalah sebab masjid masih boleh jalankan usaha. Kita jaja Hizbut Tahrir gitu. Wah, banyak sungguh jalan-jalan kita untuk "lingkup"kan Malaysia ini.

Inilah antara falsafah dan mauduk reformasi peguam liberal. Nampak gayanya, selagi peguam-peguam Melayu Islam, Ahlul Sunnah Wal Jamaah masih pekak badak, buta kayu, hati batu, dan tak isytihar perang habis-habisan dengan pemikiran peguam-peguam liberal, pendukung plural, symphatizer komunis dalam kesatuan Peguam-peguam, maka, NEGARA INI AKAN JAHANAM.

Asas negara ini ialah Kuasa Eksekutif, kuasa kehakiman, kuasa perundangan. Mungkin masanya akan tiba supaya Majlis Raja-Raja Melayu kembali berperanan besar.

Monday, December 24, 2012

Kisah Sebuah Kuasa Usaha

Allah takdirkan kuasa usaha itu lahir dek kesempitan ruang dalam sebuah laman tamadun Bangsa yang dulu dikenal sebagai Pelayar hebat, Pedagang hebat, Pentadbir hebat, Pejuang Handal dan Ahli Mubaligh Nusantara segani.

Allah takdirkan kuasa usaha itu dinakhodai oleh pesara-pesara yang disambung kontrak perkhidmatannya, secara tahun. Silih ganti, baru 3 orang peneraju utama kuasa usaha ini. Pundak kuasa ini membahas dan membalas perihal nilai murni dan integritas. Peneraju pertamanya memberi falsafah dan landasan kebenaran dan berkata benar serta berbuat benar demi menyambung nyawa tamadun yang hampir rebah, dek keletah sumbang, tidak bistari oleh pemimpin wahid negaranya. Peneraju kedua, umur tidak panjang, namun bijaksana kerana berpegang kepada kata janji, bahawa khidmatku mendasari persis nyawa perkhidmatan sahabatku di kantor nombor satu.

Kini, peneraju ketiga seorang manusia hanya 5'2, lahir dari sebuah negeri beraja paling selatan sempadan negaranya. Khabarnya sekolah dasar hingga darjah khas, khatam 4 senawi. Alhamdulillah, namun sayang dan malang kerana begitu kerdil dan dayus fikrah, seorang penakut dan bacul berhujah pada qalam dan maqam integritas secara dasar dan kukuh. Bicara bertadabbur dengan dalil naqli amat sinikal sekali. Mengapa?...hingga sanggup menafi ilmu haq dan qalam Sang AdiJagat Maha Pencipta lagi Maha Besar.

Dialah kuasa usaha sebuah laman integritas di sempadan benua Melayu. Rupanya manusia ini didalangi oleh barisan kawan dan sahabat yang sama sifat dan makrifat. Nampak pakai bersongkok, berdastar, berdagi dan berambut nipis, namun punya syaitan iblis yang sentiasa memburuk dan bersetuju pada sangkaan batil. Apabila dikomen, maka dinafi. Apabila dikasar, maka dikafiri. Apabila diampu, mereka amat senang. Apabila dipuji melambung hingga terangkat payung negara, mereka rela dan tidak fikir akan luka darah yang membasahi wajah-wajah ceria kawanan lainnya.

Inilah kisah sebuah kuasa usaha, integritas namanya. Malu untuk disebut nama mereka kerana mereka ini jika dalam alam Malaysia berpangkat JUSA-JUSA belaka. Malu untuk diumpat telatah dan gelagat, kerana mereka ini kalangan pelakon dan penghibur merempat sahaja. Tiada tempat dalam alam Melayu kalian-kalian ini.

Dunia sebenar penuh masalah nilai, namun mereka-mereka ini hanyalah sebahagian daripada pembaziran makna perjuangan integritas sebuah kuasa usaha. Dalam khabar berita yang baik, kalangan mereka ini tidak sukai akan makna daripada bahasa Melayu dan Arab. Dalam khabar berita yang baik, kalangan manusia ini tidak dibutuh ilmu Bimbingan Mukminin kerja fikir Imam Abdul Hamid Al-Ghazalli. Dalam khabar berita yang baik, kelompok manusia kufur nikmat ini tidak memperduli makna kepedulian bangsa integritas dalam bina jaya tamadun Bangsa Mulia berasaskan Agama, Bangsa dan Tanahairnya.

Sedih juga. Alangkah baiknya andai mereka ini tidak berada dalam alam kita hakiki selaku manusia berakal. Alangkah baiknya andai coretan kisah sebuah kuasa usaha ini tidak benar. Alangkah baiknya andai JUSA-JUSA ini berhenti daripada kerja mereka kerana "merekalah" dunia integritas menjadi boneka Yahudi, Nasrani dan Majusi.

Alangkah baiknya jika coretan ini menjadi saksi bahawa kisah sebuah kuasa usaha itu hanyalah retorika dan fatamorgana.

Saturday, December 22, 2012

Penyedap hati...

Diriwayatkan hadith daripada 'Imran b Nafi', daripada Hafas b 'Ubaidillah, daripada Anas, bahawasanya Rasulullah SAW bersabda, "Barangsiapa yg hendak mencari pahala dari tiga dari tulang rusuknya (yakni, anak zuriatnya), masuk dia ke dalam syurga." Maka berdiri seorang prempuan, maka berkata dia, "Atau, adakah dua?" Bersabda Rasulullah SAW, "Atau dua!". Berkata lagi seorang perempuan, "Semoga mengharap aku, maka berkata aku, "Atau satu (yakni, seorang)!" (Hadith an-Nasa'i, Kitab Jenazah).

Diriwayatkan hadith daripada al-'Awam bin Hausabin, daripada Abi Muhammad, iaitu hamba merdeka kepada Umar Al-Khattab (r.a), daripada Abi 'Ubadah, daripada Abdullah yang berkata, "Telah bersabda Rasulullah SAW, "Barangsiapa yangg didahului oleh tiga orang dari anak-anaknya (yakni, meninggal lebih dahulu dari ibubapanya), belum sampai baligh (umur pada anak-anak tersebut), ada bagi mereka (kedua ibubapanya) menjadi pendinding yangg mendindingi (kedua-dua ibubapanya) dari neraka." Maka berkata Abu Zarr, "Telah mendahului anakandaku dua (orang anakku)!" Maka bersabda Rasulullah SAW, "Kalaupun dua." Maka berkata Ubai bin Kaab, seorang ahli (pembaca) Al-Quran, "Telah mendahului anakandaku seorang (anakku)." Bersabda Rasulullah SAW, "Kalaupun satu." (Hadith Ibnu Majah, Kitab Jenazah).

Menceritakan hadith oleh Muhammad bin Ismail bin Ibrahim bin 'Ulaiyah dan Abdul Rahman bin Muhammad; berkata kedua-duanya, "Menceritakan hadith oleh Ishaq, dia itu adalah Arzaq, hadith daripada 'Auf, daripada Muhammad, daripada Abi Hurairah (r.a), daripada Nabi SAW yang bersabda, "Tidak ada dari dua orang Islam (maksudnya, dua ibubapa) mati di antara kedua-duanya (yakni mati sebelum mereka), tiga orang beberapa anak mereka (yang) belum sampai baligh kecuali memasukkan kedua-duanya oleh Allah SWT ke dalam syurga dengan kelebihan kerahmatan Allah SWT pada mereka (tiga anak mereka itu) ke dalam syurga." Bersabda Nabi SAW, "Dikatakan kepada mereka, masuklah kamu ke syurga." Maka berkata mereka (anak), "Tidak (masuk kami) sehingga masuk kedua ibubapa kami (bersama-sama kami)." Maka Allah berfirman, "Masuklah kamu dan kedua ibubapa kamu." (Hadith an-Nasa'i, Kitab Jenazah).

Satu riwayat hadis oleh Qurrah al-Mizni r.a;

Sesungguhnya Nabi SAW apabila duduk, maka sekumpulan daripada sahabat juga akan duduk bersamanya. Ketika itu seorang anak kecil , anak kepada seorang sahabat, datang dari arah belakang ayahnya lalu didudukkan ayahnya di pangkuannya.

Maka Nabi SAW bertanya kepadanya, "Kamu cintakannya?"

Jawabnya, "Wahai Rasulullah! Aku mencintaimu (atau) ALLAH mencintaimu sebagaimana aku mencintai anakku."

Maka (tidak lama selepas itu) anaknya meninggal dan lelaki tadi tidak lagi menghadiri majlis bersama Rasulullah SAW kerana mengingati anaknya dan bersedih atas kematiannya. Nabi menyedari kehilangannya lalu bertanya, "Manakah si Fulan, aku tak melihatnya di sini?"

Maka para sahabat memberitahunya, "Wahai Rasulullah, anaknya yang telah kau lihat dulu telah meninggal."

Baginda SAW terus menemuinya dan bertanyakan tentang anaknya. Dia memaklumkan kematian anaknya lalu Baginda SAW mengucapkan takziah kepadanya lalu berkata, "Wahai Fulan! Yang mana satu lebih kau sukai, nikmati kehidupan kamu ini atau kelak kamu tidak akan sampai ke satu pintu dari pintu-pintu syurga dan kamu dapati anakmu telah mendahuluimu dan membukakan pintu untukmu?"

Dia menjawab, "Wahai Nabi Allah! Bahkan sudah tentu aku sukai jika dia mendahuluiku dan membukakan pintu syurga buatku."

Maka kata Baginda SAW, "Maka begitulah keadaannya bagimu."

Maka bertanya seorang sahabat dari kalangan Ansar, "Wahai Rasulullah, moga Allah menjadikanku sebagai galang gantimu; apakah yang kau nyatakan tadi khusus baginya atau untuk kami semua?" Maka jawab Baginda SAW, "Bahkan ia adalah untuk kamu semua."

Jazakallahu khairah.

Friday, December 21, 2012

Lagi mau kasi hancing ka Hadi?

Kami pernah posting pada 2009 dulu di sini mengenai kesan Amanat Hadi. Memandangkan hal ini telah kembali dihangatkan, maka apalah kiranya dihangatkan kembali musibah yang melanda umat Islam Malaysia rentetan Amanat Hadi, sebagai rujukan generasi muda hari ini yang masih tercari-cari arah perjuangan.

Fakta 1

Pada tahun 1962, Pas telah mengeluarkan fatwa mengkafirkan UMNO. UMNO dikatakan kafir kerana menubuhkan PERIKATAN dengan MCA dan MIC. Fatwa dikeluarkan oleh 3 ulama' Pas iaitu Haji Mat Nor Teliar (Setiausaha Dewan Ulama Pas), Haji Mat Nor Selising (Penolong Setiausaha Dewan Ulama Pas) dan Haji Umar Daud. Kesemuanya diberikan jolokan "TOK GURU". Akibat dari "Fatwa" ini, maka berlaku perpecahan antara orang Melayu. Perkara ini terhenti apabila Majlis Raja-Raja kemudiannya telah mengharamkan pengkafiran UMNO oleh parti Pas.

Fakta 2

Abdul Hadi Awang dalam ceramah politik beliau di Kampung Banggol Peradong, Kuala Terengganu pada 7 April 1981 telah mengeluarkan satu amanat yang berbunyi seperti berikut:-


Kata-kata ini dikenali sebagai amanat Hadi. Kesan dari amanat ini adalah seperti berikut:-

1. Sembahyang dua imam di masjid yang sama di Kampung Gong Pasir, Terengganu (Jun-Julai 1982) atas alasan sembahyang yang diimamkan oleh Imam yang dilantik oleh Kerajaan BN adalah tidak sah.

2. Mencetuskan perpecahan antara umat Islam sehinggakan ada yang berkata bersalam dengan orang UMNO perlu disamak dan jika orang UMNO masuk ke rumah, rumah juga perlu di samak. Peristiwa sebegini paling banyak berlaku di Kelantan.

3. Kes penceraian meningkat mendadak di Terengganu dan Kelantan atas alasan nikah yang dilaksanakan oleh Kadhi/Imam tidak sah kerana Kadhi/Imam digajikan oleh Kerajaan BN.

4. Peristiwa berdarah Memali, Baling Kedah pada 19 November 1985 menyaksikan seramai 18 orang telah terkorban berdasarkan sangkaan bahawa mereka syahid menentang Kerajaan BN.

Amanat Hadi mengatakan bahawa UMNO layak ditentang kerana kononnya mengekalkan perlembagaan penjajah (termasuklah Perkara 3 dalam Perlembagaan Persekutuan yang menyebut 'Islam Agama Persekutuan'), serta dikatakan kafir kerana bersekongkol dengan MCA dan MIC dalam Barisan Nasional.

Tapi apabila Pas bersekongkol dengan DAP dan Pkr dalam Komplot Pembangkang, adakah mereka juga turut kafir? Atau adakah tangan mereka yang bersalaman dengan pemimpin DAP dan Kalinga Pkr perlu juga di samak?

Tidakkah ahli Pas sedar bahawa niat tersirat British meluluskan penubuhan serta pendaftaran parti Pas pada 23 Ogos 1951 di Kelab Sultan Sulaiman adalah semata-mata kerana ingin melihat umat Melayu dan orang Islam di negara ini berpecah-belah sehingga kini? Dah tu Kalinga pulak yang daftarkan parti Pas tu. Parti Islam kononnya didaftarkan oleh seorang Hindu? Kasihan..kasihan!

Di bawah pula adalah amanat terbaru Presiden Pas versi Krismas tahun 2012;

"Saudara-saudara sekalian percayalah, 

Kita dah lebih teruk dari UMNO, bukan kerana nama kita Pas. Kita sudah mengikut Barisan Nasional kerana kita pun nak memerintah kerajaan.

Kita pun sama kafir kerana kita pun mengekalkan perlembagaan penjajah apabila memerintah Kelantan, Kedah, dulu Terengganu, sekejap Perak, dan bersama-sama dalam Selangor, mengekalkan undang-undang yang dulu kita panggil kafir, mengekalkan peraturan yang dulu kita panggil jahiliyah. 

Oleh kerana itulah kita kena akui mereka betul. Oleh kerana itulah kita harus mengakui cara mereka betul. 

Oleh itulah kita mesti cuba jadi lebih teruk dari mereka.  

Percayalah saudara-saudara sekelian, 

Perjuangan kita sudah jadi jahat, ucapan kita banyak bohong, putarbelit dan fitnah, derma kita dari sumber haram dengan menyeleweng Tabung Memali, kebas duit ahli Kohilal dan komisyen dari tauke-tauke Cina. 

Malu kita nak bergantung kepada Allah dalam menghadapi puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, sia-sia mati katak. Kita tipu diri ngaku aakan mati dalam Islam. 

Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita masuk Pas untuk jadi "kafir" dan munafiq yang menyalahguna agama, cakap tidak serupa bikin." - TAoHL

Thursday, December 20, 2012

Apo bincek 13?!

Di belakang pentas Perhimpunan Agung DAP, Lim Guan Eng sudah berpakat dengan ayahnya iaitu Setiausaha DAP pada tarikh hitam 13 Mei 1969 untuk minta 13 lagi. 3 Parlimen dan 10 Dun. Ini untuk sedapkan mulut depan khalayak.

Sebenarnya, yang dituntut oleh DAP ialah 13 dalam 13 subjek;

1. Bahawa peristiwa 13 Mei 1969, memang dirancang sejak 13 April 1927 di Beijing dalam Sidang Communist Central Community of Communist Liberalization of China atas perintah Mao Tse Tung.

2. Bahawa angka 13 ialah angka "oonggg" peribadi Lim Kit Siang, kalau 14 angka "sial".

3. Bahawa di PRU-13 DAP mengidam tambahan 13 kerusi supaya DAP menjadi dominan daripada bilangan jumlah kerusi Menang mengikut kira bicara "head count" akar umbi mereka yang dikaji oleh  Pengerusi Dong Zong di Jalan Bukit, Kajang.

4. Pas sudah isytihar Hadi Awang sebagai PM. DAP sejak 1971 merancang agenda menggagalkan Kerajaan Melayu. DAP sejak pilihanraya 1990 melihat Anwar Ibrahim sebagai office boy paling sesuai sebagai banjingan politik. Sebab itu Anwar tetap idaman menjadi idaman DAP untuk diperanjingkan.

5. DAP sedang memasuki dan membina perkara 13 NGO yang berlatar belakang "bau durian" tapi isinya hanya timun, rasanya cukup pahit dan masam. NGO ini berhasrat menjadi juru bicara politik DAP secara kampungan dan dilihat extra demokrasi.

6. DAP sudah fikir dan kaji bahawa Pas dan Pkr akan mula memenuhi dada-dada akhbar. Begitu juga, UMNO akan mula respond berlebih-lebihan, walhal ini semua penyamaran politik. DAP sedang merasuk setiap saraf kelemahan Bangsa Melayu menerusi gerakan Kristianisasi mereka.

7. DAP meletakkan tarikh 13 Mac 2013, sebagai tarikh PRU, kerana 13 akan membawa satu wajah baru kepada statistik Bangsa Melayu iaitu 13 pemuka Melayu DAP sebagai calon boleh menang. 13 ikrar janji politik Di Tepati BN-akan ditolak mentah-mentah dengan penubuhan Barisan 13 DAP yang dikepalai oleh seorang Melayu murtad (dibaptiskan di Gereja Melayu Petaling Jaya).

8. DAP menyenaraikan 13 manifesto tentang neo-modenisme dan neo-liberalisme demokrasi yang diidamkan oleh generasi X-Y yang kini ramai meminggirkan perihal 165 (Ehsan, Rukun Iman, Rukun Islam).

Cukuplah tu! Muaklah nak kobar semua, sobab pembaco ortodok dan totok Pas-Pkr-DAP dah dihitam kelatkan hatinya dengan doktrin Komunis DAP. Pencacai komlplot pembangkang sanggup buat apo sajo, biar pun gadai Hak Allah demi Kuasa Politik Tanah Melayu.

Wednesday, December 19, 2012

Peperangan UMNO

UMNO akan terus menerus memastikan;

1. Tiada kuasa asing bermaharajalela di Tanah Melayu.

2. Tiada usaha pengaruh Syiah dan Khawarij dalam UMNO khasnya pemilihan calon PRU-13.

3. UMNO akan menerus dasar persekutuan yang baik.

4. UMNO terus memakmuri pengalaman dan ilmu agar Perkara 121 berkembang biak dan difahami, sehingga masa tepat untuk Ordinan Syariah Mutlak dilaksanakan.

5. UMNO akan perang habis-habisan hingga lubang cacing berkenaan RASUAH.

6. UMNO akan beri pinjaman perniagaan khas kepada 20,000 pengusaha baru sebanyak RM 1 juta sebuah syarikat. Dengan syarat sanggup memberi pekerjaan kepada 500 orang anak Melayu.

7. UMNO akan mengembalikan Kementerian Pembangunan Usahawan.

8. MARA dipulangkan kembali kepada JPM untuk diserah kepada Majlis Raja-Raja Melayu.

9. Penjara Kemunting akan dibubarkan.

10. Sebuah Universiti bernama World Institute of Islamic Culture and Civilization akan diwujudkan dan menempatkan Tan Sri Prof. Dr. Syed Muhammad Naquib bin Syed Ali Al-Attas sebagai Rektor dan Presiden Seumur Hidup. Institusi ini akan mula dijayakan pada September 2013.

Tuesday, December 18, 2012

Bagi free pun tak nak!


Buku biografi tentang isteri PM baru sahaja dilancarkan. Biografi Rosmah Mansor. Belum pun habis tempoh satu penggal Najib menjadi PM, isteri beliau telah mampu mengumpul banyak bahan untuk melahirkan sebuah biografi?!

Seorang Timbalan Menteri yang masih di dalam Kerajaan telah menjadi penasihat penerbitan biografi tersebut. Ahmad Maslan mungkin menasihat supaya biografi mesti dilancarkan segera sebelum PRU-13 pada bulan Februari.

Biografi Rosmah Mansor yang nipisnya 164 muka surat dikira sekadar biografi santai sebaris buku-buku novel yang bersepah di pasaran.

Jika dibandingkan dengan ketebalannya dan harganya RM154, ia dikira sedikit mahal. Kelazimannya biografi 'rich and famous' sangat tebal kerana garapan bahan yang sarat dari asal usul keturunan sehingga kepada hari tua.

Memandangkan Najib masih baru sebagai PM banyak perkara khasnya 'the true confession' mungkin tidak dituliskan di dalam biografi ini kerana dibimbangi fakta-fakta tersebut akan menjadi bahan kepada pembangkang untuk menembak Najib.

Seperti kenyataan Ahmad Maslan beliau berharap biografi ini dapat memberi gambaran sebenar mengenai Rosmah dan menangkis pelbagai tohmahan yang dilemparkan terhadap beliau. Dalam erti kata lain biarlah isteri PM menjadi aset, bukannya liabilities kepada parti yang memerintah atau jadilah 'winnable wife'.

Persoalannya teruk sangatkah tohmahan yang dilemparkan sehingga terpaksa diterbitkan biografi yang dijual dengan harga yang agak mahal?

Sama-sama lah kita tunggu apa ceritanya yang ditulis oleh Siti Rohayah Attan dan Noraini Abdul Razak apabila diedarkan pada Januari nanti. Jeng..jeng..jeng... - MR.

Demi anak...


Demi anak, Pakcik (dalam gambar) ini (yang) tinggal di Gombak (sanggup meng)hantar anaknya (hanya dengan menaiki motor untuk mendaftar) di IPG Melaka.

Nak dijadikan cerita, Pakcik ni tersalah masuk jalan (ke) Seremban dari Gombak dan terus ikut (jalan) Bukit Putus melalui Kuala Pilah untuk ke Melaka (ikut arah) Tampin.

Katanya lagi, mereka berdua beranak bertolak dari Gombak (jam) 3 pagi dan (singgah) solat subuh di Nilai (dan) kemudian meneruskan perjalananan, (serta singgah) sarapan di Kuala Pilah.

Bila mendengar cerita Pakcik ni, dalam hati aku berkata, "Balik dari Melaka ni, aku akan ikut jalan balik ke Seremban, ikut jalan yang Pakcik ni lalu tadi."

Bila selesai (urusan) di IPG (Institut Perguruan), balik (sa)ja, terus (aku) ikut jalan tersebut, iaitu dari Melaka ke Seremban, melalui Tampin dan Kuala Pilah. Boleh tahan juga jalan tersebut dengan selekohnya yang tajam dan lori lagi...

Cuba kita bayangkan Pakcik ni dengan anaknya melalui jalan ni (naik motor) dengan beg dan bekalan mereka...sebak hati bila mendengar cerita Pakcik ni.

Di kesempatan ini, aku sendiri (telah menawarkan) Pakcik ni pada (h)ari Jumaat ni, "Pakcik tak perlula(h) amik anak Pakcik. Nanti saya akan hantarkan anak Pakcik sekali ke Gombak."

Sayu hati (me)lihat wajah seorang ayah yang sanggup bersusah payah untuk anaknya, agar anaknya sentiasa berjaya depan matanya sendiri.

Semoga Allah memberi rez(e)ki yg melimpah ruah pada keluarga Pakcik ni...

(Ke)pada semua, hargaila(h) ayah, bapa, walid, daddy, papa, baba kita selagi mereka masih hidup. Kasih mereka tidak pernah luntur untuk kita yang bernama anak.

Jangan ingat kitalah orang yang paling susah, (hakikatnya) ramai lagi yang hidup (lebih) susah berbanding kita. Ingat juga, jangan kita sombong, kedekut ketika kita senang (kerana) kita belum tahu bagaimana (nasib) kita di hari kita susah nanti. Renung-renungkan dan selamat beramal!

- Pena: Kee Perantau Simpang Tiga

Sumber sini.

Monday, December 17, 2012

Boleh nak salahkan pengadil...TAPI salah kita macamana pulak? AMARAN: Bahaso Pasar Maut!

Ramai penyokong Harimau Malaya kecewa bilo kito dikalahkan Tok Gajah dalam saingan separuh akhir Piala AFF Suzuki 2012. Lagi betambah sakit hati bilo Harimau lawan Gajah...tapi Babi Korea yang jadi pengadil. Macam haremmm...

Sangat mudah untuk sesapo menyalahkan pengadil bilo kito di pihak yang kalah. Tapi ponah tak kito pertikai tahap kualiti dan kredibiliti pemain bolasepak Malaysia selama ini yang kononnya bertaraf profesional sangat tu?

Basic through pass pun player kita gagal. Tak payah la nak cerita pasal skills dan tactics.

Bila kito buek through pass, yang dapek bola tak penah lekat bola kat kaki. Mesti bola muntah dari kaki jauh setengah meter. Tu yang sesonang yo pihak lawan rebut/curi bola. Dah la bila orang pass bola, member yang nak diberi bola tu boleh pulak duduk belakang pemain lawan. Habih camno nak dapek bola poik? Tiada larian laju dari flankers kita, tiada through pass yang tepat ketika mengatur gerak dari tengah melainkan hantaran tersangkut. Through pass Thailand yang lalu celah kangkang player kita pun boleh lepas sampai 10 kali...apa barang?

Tu bolum cerito bab clearance bola. Asal defender dapek bola...tondang melambung. Asal dapek bola...tondang out. Sumo bola pegi luar padang. Ekau yang nak main bola ko...atau tondang keluar sobab nak pass bola suruh penonton yang main?! Ekau tak boleh ko tondang bola tu dapek kek kaki member? Dah tau team mate ramai pendek...dibaginyo bola lambung. Sepanjang 90 minit main bola, possession ado la dalam 10% yor sobab banyak na bola melambung-lambung. Kono pulak bilo time nak challenge bola lambung tu, pihak lawan tu tinggi...tu yang tercampak tu.

Tak masuk lagi player kito yang lombek. Kono sikit jatuh. Kono sikit injured. Apo turrr?!

Den ingatkan spesis bagi bola tak lokek kaki, suko bagi bola lambung, clearance tondang out atau player lembik tu dah lamo player kito buang sikap tu sumo. Tapi ruponyo dah masuk millenium ni pun, masih lagi guna teknik bodo tu ko? Apo bincek eh...

Den raso banyak bondo kito kono ubah dalam pasukan bolasepak kito. Kiro macam buek transformasi la.

Pertamo bab disiplin. Maso den burak ngan pegawai MSN, kok dongar apo dorang cerito pasal tahap disiplin pemain bola sepak kito maso musim temasya sukan...tak kiro la ASEAN ko, ASIA ko, bulih menggeleng sampai terteleng la kepalo tu dongar. Termasuk pengalaman den sendiri yang teserompak dengan pemain bolasepak sebuah negeri, yang juga pemain kebangsaan (maleh la nak sobut namo) yang dok melepak kodai mamak dongan cewek lobih jam 2 pagi. Apo dio pagi esok takdo training ko sampai bolih dok merambu sampai pagi?

Kedua kito kono ado scout team yang 'ado kepalo otak'. Scout team ni bukan setakat cari talent baru hanya dengan memantau kejohanan besar seperti Liga Super ka, Liga Perdana ka, SUKMA ka...tapi kono carik talent baru kek Liga Kampung ko, Liga Felda ko, padang bola taman perumahan ko etc. Kono lobih sikit merayau cari talent tu...biarpun sampai ke hutan banat. Bukan setakat usya kat skolah-skolah semato. Dah tu hantar pulak training kek Bukit Jalil yag rutin latihannya dah ketinggalan zaman...penyudah eh...samo yolah hasil. Kalah..Kalah..Kalah!

Ketiga, sudah-sudah la pilih pemain kebangsaan dikalangan mereka yang ada nama, instead of prestasi semasa. Kalau ikut prestasi semasa, ramai yang lebih layak menyarung jersi kebangsaan. Ini tak..sojak dulu, Pengurus dan Jurulatih Kebangsaan hanya memilih pemain yang dah ada nama, ataupun player yang jadi favorite dia, walaupun tak performed dan prestasi semasa macam hampeh. Ini..player injured pun nak juga bawak masuk pasukan kebangsaan? Apa barang?! Ronaldinho yang pernah jadi pemain terbaik dunia tapi disobabkan prestasinya yang tak menentu pun Brazil bulih buang dari pasukan kebangsaan ke Piala Dunia. Ado paham?

Keempat, kito patutnyo dah lamo tiru/ikut caro latihan kelab-kelab bolasepak ternama, atau negara-negara yang kuat. Kito amik contoh workout routine atau protokol latihan yang wajib dilakukan setiap hari oleh pemain kelab Manchester United. Setiap hari ada aktiviti rentas desa, taktikal, skills development, gym session, speed drill, fitness drill with shooting, multistage fitness drill, zig zag agility, 4V4 wall game, kuliah sukan, etc. Adakah corak latihan pasukan bolasepak kita selama ini sebegitu rupa? Atau sebelum datang latihan, pemain kita pekena roti canai dan nasi lemak dulu? Atau santak subuh baru pemain bola kita nak tidur? Atau protokol latihan bolasepak di Malaysia hanya sekadar di pinggiran?

Tak hurai lagi bab supplement vitamin yang tak pernahnya cukup untuk atlet dan pemain bola kita. Kodokut bonar bajet. Abih camno atlet kita nak ada ketahanan fizikal dan bertenaga?

Kelima, pemain bolasepak kita terutama di bahagian tengah memang tak kreatif langsung. Agaknya elok la semua atlet kita dihantar masuk kelas critical thinking ke, creative thinking ke, problem solving ke...yang melibatkan perlawanan bolasepak. Jurulatih dan pemain kena selalu buat brainstorming, kajian video perlawan kelab-kelab terkemuka dan kemudian praktikkan di padang. Banyakkan latihan mental, selain fizikal supaya pemain tak cepat give up atau kurang semangat juang. Harap gaji memasing bosar, keto rumah sumo mewah...tapi kreativiti (kecerdikan) hancur lebur. Sekian lamo konon digelar pemain bolasepak profesional, tapi dunia melihat skuad kebangsaan macam budak sekolah main bola maso pendidikan jasmani. Apa kes?

Last but not least, dah sampai maso orang politik tak payah la nyibuk masuk campur dalam urusan sukan dalam negara. Yolah, mungkin bagi alasan konon kono guno pengaruh politik untuk dapek dana/pitih/sponsor bla..bla..bla! Tapi tak payah nak mongak la! Sumo pun tau orang politik ni involved dalam sukan bukan sobab nak majukan sukan bonar, tapi lobih kepado millage politik memasing. Kalo botul orang politik ikhlas nak majukan sukan negaro ni, tolong yolah cari sponsor/pitih/dana tu sumo. Tak payah la sampai nak pogang jawatan..siap boleh tontukan pulak sapo yang boleh main, sapo yang boleh wakil negara, favorite dio sapo bla..bla..bla! Kok kojo dari awal pun tak ikhlas, camno nak dapek hasil yang ikhlas?! Tu la deh...

Den dah lamo jadi penyokong tegar Harimau Malaya dan ikuti perkembangan bolasepak negara. Bahkan den banyak kali gak turun nengok camno pasukan bolasepak kito berlatih. Tapi yolah, protokol latihan Malaysia tu kalo nak dibandingkan dengan MU, memang jauh lagi la nak kalahkan Juara Dunia Sepanyol.

Den beharap bonar..harap sangat-sangat, sebelom den melolapkan mato buek selamonya, impian den supayo dapeklah den nengok Harimau Malaya antara 32 pasukan yang bakal beraksi di pusingan akhir Piala Dunia. Tak kirolah edisi ke berapo atau di mano sekalipun Piala Dunia dianjurkan, den pasti akan berkampong di sana andai Harimau Malaya bermain untuk FIFA World Cup.

Mustahil bonar ko impian den ni agak eh waghih?

Sunday, December 16, 2012

Mana lu campak itu Melayu haa Apek?


Keputusan pemilihan CEC (Central Executive Committee) memaparkan realiti sebenar kedudukan Melayu dalam DAP. Keputusan menunjukkan hampir kesemua calon Melayu mendapat undi tercorot dan amat memalukan.

6 calon Melayu antaranya Naib Pengerusi DAP Johor, Ahmad Ton (347 undi); Senator Ariffin S.M. Omar (348 undi); Timbalan Pengerusi DAP Pahang, Tengku Zulpuri Shah Raja Puji (121 undi); Jawatankuasa DAP Pulau Pinang, Zulkifli Mohd. Noor (216 undi); Roseli Abdul Ghani bakal calon MB Negeri Sembilan di PRU-13 (39 undi aje? Keh..keh..keh!); Pengerusi DAP Cawangan Desa Manjung, Solaiman Op Syed Ibrahim (98 undi) dan Harun Ahmad (28 undi).

Semua calon Melayu parti racist DAP kalah teruk dan ada yang memegang rekod undian terendah!

Di bawah adalah barisan anggota CEC terbaru DAP:-

1. Lim Kit Siang - 1607
2. Lim Guan Eng - 1576
3. Karpal - 1411
4. Chong Cheing Jen - 1211
5. Anthony Loke - 1202
6. Wu Him Ven - 1202
7. Tan Kok Wai - 1199
8. Gobind Singh - 1197
9. Tony Pua - 1162
10. Teng Chang Khim - 1152
11. Fong Kui Lun - 1137
12. Nya Kor Ming - 1075
13. Chong Eng - 1006
14. Chow Kon Yeow - 986
15. Liew Chin Tong - 984
16. M.Kula - 984
17. Boo Cheng Hau - 958
18. Teresa Kok - 925
19. Teo Nie Ching - 903
20. Ngeh Koo Ham - 824

DAP selama ini mendabik dada mengatakan mereka adalah multiracial party aka parti berbilang kaum. Tapi mana Melayu dalam CEC? Mana pribumi Sabah Sarawak? Err..mana Aspan Alias? Heh...

Baca juga di sana, sini dan sinun.

Friday, December 14, 2012

Manifesto Pas dan Pkr PRU-13

Untuk memberi kemenangan majoriti dan berkuasa di Putrajaya, Pas dan Pkr telah bermesyuarat di Auckland, New Zealand pada November 2012 lalu. Antara persetujuan mereka ialah;

1. DAP akan meletakkan calon Melayu sebagai calon YAB Perdana Menteri yang berselindung daripada kelompok UMNO kecewa...? Siapa ya...

2. Pas akan meletakkan calon popular sebagai Timbalan Perdana Menteri. Bukan Abdul Hadi Awang kerana faktor usia dan tahap Tuan Guru tidak relevan dengan kedudukan YAB TPM.

3. Pkr akan menempatkan calon muda sebagai Timbalan Perdana Menteri, iaitu bekas guru Matematik YB Razali Ibrahim di MRSM Terendak. Siapa dia...itulah Azmin Ali, anak disifatkan sebagai anak derhaka oleh ibunya sendiri!

4. Pakatan Pas dan Pkr akan mewujudkan Kementerian-kementerian baru iaitu;

4.1. Kementerian Hal Ehwal Antara Agama dan membatalkan Perkara 11(4).

4.2. Kementerian Pusaka dan Adat Resam Bangsa Malaysia dan membatalkan Perkara 160(2) dan Perkara 153.

4.3. Kementerian Kewangan II (untuk urusan Dana antabangsa daripada Freemason & Komunis)

4.4. Kementerian Tanah, Galian, Mineral dan Kuasa Usaha Autonomi (untuk membatalkan Kanun Tanah Negara) dan menjadikan Tanah rezab Melayu batal secara mutlak.

4.5. Kementerian Hal ehwal Perajaan (untuk membatalkan Perkara 32 dan Perkara 38), secara langsung akan membubarkan Parlimen Malaysia. Selepas PRU-13, kumpulan Pas, Pkr dan DAP akan mengumumkan Malaysia Demokrasi mengikut perlembagaan yang dipersetujui di Atlanta dan merujuk kepada Statue of Liberty America.

Tahniah dan Syabas. Manifesto Pas dan Pkr amat menarik untuk menjahanamkan Tanah Melayu.

UMNO-BN apa manifesto kalian...!

Thursday, December 6, 2012

UMNO Gagal...

1. Di mana sahaja hari ini akan kedengaran 'war cry' yang dilagukan pencacai pembangkang yang kononnya UMNO telah gagal. Failed you know...失敗...தோல்வி...kapish!!

2. Bermacam hujah cai pembangkang konon betapa tidak bergunanya UMNO selama 66 tahun kewujudannya dan selepas 55 tahun kemerdekaan negara. Kononnya UMNO gagal mentadbir, UMNO gagal bantu Melayu, UMNO gagal tegakkan Islam, UMNO dan kuasa umpama siat kulit daripada isi, UMNO gagal itu, UMNO gagal ini...bla..bla..bla..huarggghhhhh...mengantuknyalah dengar!

3. Namun, yang gagal dimomok cai pembangkang ialah, apakah kayu ukur atau benchmark yang mereka gunakan untuk mengatakan UMNO telah gagal? Ukur pakai balok ke? Atau guna alat geometri? Atau pembaris besi? Hehe...

4. Jika kita nak katakan seseorang individu atau sesuatu pihak itu gagal, maka sudah semestinyalah perlu dibuat perbandingan. Gagal lawannya Lulus. Jika ada pihak yang gagal, mesti ada pihak yang lulus. Jadi, adakah justifikasi kegagalan yang ditujukan kepada UMNO itu, memberi makna bahawa parti pembangkang telah lulus? Begitu..?

5. Dan seandainya pencapaian atau kejayaan menjadi ukuran, perbandingan perlulah dibuat antara kedua pihak yang memiliki keupayaan yang sama atau sekurang-kurangnya memiliki kelebihan asas yang setanding sebelum dibuat perbandingan.

6. Jadi cai pembangkang nak bandingkan UMNO dengan parti mana jika ingin dikatakan salah satu pihak telah gagal? Pas? Pkr? DAP?

7. Atau cai pembangkang membuat perbandingan bersandarkan faktor sejarah, faktor agama, sistem politik, polisi ekonomi, sistem sosial, hubungan antarabangsa, alam sekitar, budaya, pendidikan etc.? Yang mana satu pula antara faktor yang disebutkan itu telah berjaya direalisasikan sepenuhnya oleh parti pembangkang di negeri yang ditadbir mereka?

8. Ok...mungkin tak adillah kalau kita nak bandingkan parti pembangkang dengan UMNO disebabkan UMNO mentadbir persekutuan. Jadi kita kecilkan sedikit skop. Kita ambil dua negeri di pantai timur semenanjung yang hampir setanding dari segi keupayaan serta komposisi penduduk untuk dibuat perbandingan. Kita bandingkan antara Kelantan dan Terengganu...pihak mana yang boleh kita katakan gagal.

9. Kelantan telah ditadbir oleh Pas selama 22 tahun, manakala Terengganu juga pernah ditadbir oleh Pas dan  kini UMNO. Tak payahlah buang masa banding rekod-rekod lama, takut lebih teruk pula dapatannya. Cukuplah kita bandingkan data terbaru 2012 saja.

10. Pertama, kita bandingkan keluaran negeri kasar Kelantan berdasarkan aktiviti ekonominya yang tiada kena mengena dengan Persekutuan seperti pertanian, pembinaan, pembuatan, perkhidmatan, penyeludupan barangan Siam, geng Pattani meniaga di Rantau Panjang, perjudian, lesen arak, pelacuran, jual dadah, curi kabel telefon, jual balak haram, ladang rakyat, kambing jamapari, tabung Memali, jual air jampi Pok Nik, sticker Pas, jual potret Pok Nik, jualan ubat kuat, perlombongan dan juga kuari; maka unjuran KDNK Kelantan pada tahun 2012 ialah RM11,144 juta atau bersamaan RM11.1 billion. Berbanding dengan Terengganu berdasarkan aktiviti ekonominya yang juga tiada kena mengena dengan Persekutuan seperti pertanian, pembinaan, pembuatan, perkhidmatan, perlombongan dan juga kuari; maka unjuran KDNK Terengganu pada tahun 2012 adalah RM16,693 juta atau bersamaan RM16.7 billion. Jadi negeri mana yang boleh dikatakan gagal? (Rujuk EPU).

11. Kedua, kita bandingkan pula pendapatan perkapita antara kedua negeri tersebut. Pendapatan perkapita rakyat negeri Kelantan RM7,500 (tak termasuk anak Kelantan di luar Kelantan), manakala Terengganu pula RM27,140 (rujuk EPU). Pihak mana gagal lagi?

12. Susah sangat nak bandingkan dengan angka...kita ambil contoh mudah. Kelantan air paip kotor dan berbau, Terengganu bekalan air bersih. Kelantan negeri kotor penuh semak samun (sampai Sultan sendiri pun turun kutip sampah...baik punya sindir), dan Terengganu antara destinasi pelancongan yang cantik dan bersih. Kelantan setiap tahun ramai pengunjung membeli belah di Rantau Panjang yang ramai peniaga Siam, Terengganu ramai peniaga tempatan. Kelantan tersangatlah Assobiyah (kenegerian), Terengganu biasa-biasa saja. Kelantan takde highway, Terengganu highway cantik. Kelantan bla..bla..bla..Terengganu yes..yes..yes!! Hehe...banyak hal lain lagi tu, bandingkanlah sendiri.

13. So...apa lagi yang ada di Kelantan yang Terengganu takde? Cer cite, cer cite! Oh lupo pulak...ada satu yang Kelantan ada tapi Terengganu takde...iaitu Kelantan ada pusat pelacuran yang jaraknya hanya 200 meter dari pejabat Menteri Besar;....Terengganu ilek!

14. Kesimpulannya, pihak mana sebenarnya GAGAL?

15. Tapi ada satu kejayaan Pas selama 61 tahun penubuhannya yang diiktiraf oleh rakyat Malaysia iaitu...mempermain, mempersenda dan memperalatkan Islam di muka bumi ini. Bab ni Pas memang handal. Malah Pas sangat berjaya memecahbelahkan umat Islam di negara ini akibat kerap mengeluarkan kenyataan agama yang mengelirukan. Itulah saja kejayaan Pas yang boleh diiktiraf dunia.

16. Manakala kejayaan terbesar sahabat sekomplot Pas iaitu Pkr dan DAP ialah memperkuda dan mempermainkan pemimpin Pas yang bengong, selain berketuakan gayboy dan mengangkat Pengerusi DAP sebagai mursyidul am Pakatan.

17. Sebelum nak mengatakan orang lain gagal, cermin-cerminlah diri tu dulu. Apakah kejayaan terhebat komplot pembangkang selain mengadu domba dan fitnah? 

18. Senaraikan dulu semua kejayaan dan kegagalan UMNO selama ini, dan kemudian buat pula checklist adakah komplot pembangkang sudahpun menyamai atau sekurang-kurangnya menghampiri rekod kejayaan UMNO, barulah boleh dibuat penilaian, pihak mana yang banyak lulus dan pihak mana yang banyak gagal.

19. Andai dibuat timbangan amal segala kebaikan yang dilakukan UMNO selama 66 tahun ini berbanding keburukannya, rasa semua pun tahu amal kebaikan UMNO yang lebih berat timbangannya.

20. Hanya mereka yang hipokrit dan munafik saja yang akan cuba menafikannya.

Wednesday, December 5, 2012

3 kali aje...

Asmin (bukan nama sebenar) dan pasangannya Samsida (juga bukan nama sebenar) sedang meraikan ulang tahun perkahwinan mereka yang ke-25 tahun. Sedang mereka makan dan berbual romantik, Asmin terlintas hendak bertanya tentang tahap kesetiaan isterinya selama ini.

Asmin: Sayang...boleh abang tanya sesuatu?

Samsida: Apa dia bang?

Asmin: Kalo boleh, abang nak sayang jawab sejujurnya dengan abang. Sepanjang kita berkahwin selama 25 tahun ni, pernah tak sayang curang dengan abang?

Samsida terkujat. Suasana hening seketika. Asmin merenung Samsida dengan wajah sayu, tatkala Samsida hanya menundukkan muka. Kemudian perlahan Samsida memulakan bicara...

Samsida: Abang....kerana abang nak jawapan sejujurnya, jadi hari ini saya ingin merungkai rahsia yang sudah lama saya pendam bang. Saya harap abang tenang dan dengarkan dulu apa yang akan saya luahkan.

Asmin mengangguk lemah sambil cuba menahan air mata yang dah mula bergenang.

Samsida:  Abang...saya mengaku yang saya pernah curang pada abang sebanyak 3 kali. Tapi abang harus tahu yang semua tu saya lakukan sebab saya terlampau sayangkan abang.

Walaupun sudah menjangkakan kenyataan yang terbit daripada mulut Samsida, namun Asmin tetap terkejut dan terkedu seketika. Sambil berlinangan air mata, Asmin menempelak...

Asmin: Curang 3 kali? Kenapa Samsida? Why? Mengapa kau kata kau buat semua tu sebab kau sayangkan abang?

Samsida: Abang...ingat tak dulu, masa perniagaan abang bermasalah dan abang perlukan kelulusan Amir Shahrizat pegawai bank yang merupakan sahabat abang sendiri? Kan dia tak nak tolong abang dan masa tu abang balik marah-marah dan kecewa yang teramat sangat. Ingatkah bang?

Asmin: Ya, abang masih ingat hal tu.

Samsida: Dan ingatkah abang esoknya Amir Shahrizat telefon abang mengatakan pinjaman abang telahpun diluluskan tanpa memberitahu sebab sebenar pinjaman tu lulus? Sebenarnya...itulah kecurangan pertama saya bang...

Asmin: (Dengan bibir begetar...) Baiklah sayang...abang boleh memaafkanmu walaupun luluh hati ini mendengarnya. Dan dengan berat hati abang ingin bertanya...ceritakan pula kecuranganmu yang kedua.

Samsida: Abang ingat tak tahun 1993 dulu, masa perniagaan abang sedang berkembang dan abang pernah beritahu bahawa perniagaan abang akan bertambah kukuh sekiranya abang dapat kontrak tahunan daripada seorang Menteri Kewangan merangkap TPM yang juga kawan abang sendiri. Abang tak hairankah kenapa begitu senang abang dapat kontrak tu walaupun harga yang abang letakkan dalam borang tender terlalu mahal? Dan ketika itulah kecurangan saya yang kedua bang...

Asmin: (Dengan linangan air mata yang semakin laju...) Walaupun hancur luluh hati abang mendengarnya...abang masih boleh lagi memaafkanmu...kerana abang tahu, sayang lakukan semua tu kerana kasihkan abang. Dan sekarang... ceritakan kecuranganmu yang terakhir. Abang akan cuba mendengarnya dengan tabah.

Samsida: Masih ingatkah beberapa tahun lepas abang pernah bertanding dalam pemilihan jawatan Timbalan Presiden dan abang pernah berkata, kalau nak menang..abang perlukan 500 undian majoriti. Agak abanglah..macam mana abang boleh dapat kesemua 500 undian tu..?

Asmin pengsan...

Tuesday, December 4, 2012

Pilihanraya cara Bar Council

Tau-tau keluar result je. Takpalah saya kalah. No hal. Saya sebagai calon tak tau pun bila undi di kira, siapa yang kira, macamana proses pengiraan, undi rosak di kira macam mana, dsb. Kalau PRU-13 nanti SPR pun buat style kira undi mcm yg Bar Council buat ni, agak-agak BC akan sokong BERSIH atau tak? - Mohd Khairul Azam bin Abdul Aziz


Itupun cara Penamaan Calon, Mengundi dan Kiraan Undi memang sangat diragui kerana Bar Council undi secara 'Undi POS' 100%'. Penamaan Calon tidak mengunakan Peti Cadangan yang 'Transparance' berbanding Kaedah Mengundi dalam PRU/PRK yang diguna pakai oleh SPR. Walhal SPR sentiasa dicanang oleh Bar Council kononnya tidak telus, tak betul dan sebagainya. HAKIKATNYA BC yang PALING TIDAK TELUS!!!

Itu baru BC...agaknya kalau pakatan kencing rakyat yang diberi peluang perintah negara ni, apa kaedah yang mereka akan guna untuk kira undi pilihanraya nanti? Sah-sahlah pakatan akan ikut cara BC sebab BC pun ramai puak komplot pembangkang terutama DAPig dan PGayR.

1 undi untuk Pas bermakna Kehancuran Islam.
1 undi untuk Pkr bermakna Sokong LGBT dan Pluralisme Agama.
1 undi untuk DAP bermakna Cinaisme PAP.

Sunday, December 2, 2012

AMARAN buat Najib...

Semasa ucapan penggulungan di Perhimpunan Agong UMNO semalam, Najib berikrar;

"DEMI ISLAM, DEMI MELAYU, DEMI MALAYSIA..."


Dah lama kami tertunggu keberanian pemimpin Melayu selepas era Che Det untuk melafazkan kata keramat "Demi Melayu"...dan akhirnya Najib menyebutnya...

Memang kami berharap Najib menyebutnya, sementelah kami agak skeptikal dengan Najib rentetan aksi liberalnya selama 4 tahun ini yang tidak langsung mencerminkan dirinya selaku Presiden sebuah parti Ultra Melayu.

Kami akan beri mandat lagi kepada BN di PRU-13 ini...

TAPI...andai selepas menang PRU, Najib masih lagi mengingkari lafaz "Demi Islam dan Melayu" yang diikrarkannya, serta berterusan dengan sikap liberalnya melukakan hati bangsa Melayu semata-mata untuk menggembirakan kaum lain...AKU tidak akan teragak-agak menentang Najib habis-habisan...

Lagipun Najib masih belum membuktikan apa-apa...

Selain 'ikan' instead of 'pancing' yang dilambakkan kepada rakyat akhir-akhir ini, serta segala pujian melangit perwakilan terhadapnya semasa PAU, polisi Najib hakikatnya tidak dirasakan secara langsung oleh rakyat.

Kejayaan Palestin disenarai sebagai negara pemerhati di PBB, semua orang pun tahu ia usaha berterusan Che Det di belakang tabir sejak sekian lama. Sedangkan Najib tidak pernah sekalipun keluar kenyataan mengkritik barat sejak menjadi Perdana Menteri, bahkan sering kelihatan  berbaik dengan AS. Jadi, kita nak tipu siapa?

Program transformasi hanya membuktikan kakitangan awam naik gaji seiring pertambahan beban kerja, walhal kualiti perkhidmatan masih di takuk lama. MEB, GTP, ETP, NKRA etc. masih belum beri impak yang besar terhadap kualiti hidup rakyat Malaysia keseluruhannya.

Malah Najib belum diuji mengetuai PRU dan memenanginya.

Najib masih PERLU membuktikan kredibilitinya demi kemajuan bangsa Melayu dan umat Islam di negara ini.

Jika mahu mengiktiraf Najib kerana mendaulatkan sekolah vernakular sebagai agen perpecahan perpaduan antara kaum, mungkin boleh dipuji; tetapi nak kata Najib banyak berjasa terhadap survival bangsa Melayu...masih terlalu awal untuk dibuat penilaian.

Pemimpin UMNO boleh datang dan pergi...

Hilang Najib sekalipun...UMNO tetap kekal relevan...

Taati Najib pun ada batasnya...

Saturday, December 1, 2012

Kesian Anwar...

Cuma dapat tengok PAU 2012 dan Najib tang jauh jer...

Berapa kali cuba guna pintu belakang...geng-geng lama dalam UMNO...sejak zaman Pak Lah sampailah ke Najib...merayu mintak masuk semula UMNO...

Tapi haram depa tak kasi...

Berangan jelah konon nak jadi Presiden UMNO ke-8...

Takpelah Nuar...orang dah tak sudi nak buek camno...

Kau duduk yolah dalam parti koling ramai kau tu.

Err...Pak Jub...bilo nak hantar borang jadi ahli berdaftar Pkr secara sah? Tak sudi ke? Ketua Umum sendiri pun tak hingin jadi ahli berdaftar parti koling ramai... 

Togak-togak pencacai Pkr kono tipu. Kah..kah..kah!!! Apo punyo turr...

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive