Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Sunday, January 27, 2013

Assalamualaikum


Salam Maulidur Rasul buat sahabat dan pembaca Paneh Miang. Allah berfirman maksudnya, "Dan sesungguhnya KAMI telah mengutus di kalangan tiap-tiap umat seorang rasul (agar menyeru mereka): Hendaklah kamu menyembah ALLAH." (al-Nahl: 36). 

 Allah berfirman maksudnya, "Sesungguhnya pada diri Rasulullah itu terdapat contoh ikutan yang baik bagi kamu, iaitu bagi orang yang sentiasa mengharapkan (keredhaan) ALLAH dan (balasan baik) hari akhirat serta dia pula menyebut dan mengingati ALLAH banyak-banyak (dalam masa susah dan senang)." (al-Ahzab: 21). 

 Nabi bersabda maksudnya, "Tidaklah dianggap beriman di kalangan kamu sehingga aku lebih dicintainya daripada ibubapanya, anaknya dan manusia seluruhnya." - Sahih al-Bukhari.

2 comments:

  1. P.Miang pun sebut nama Nabi SAW??? Penyokong tegar BN pengeluar lesen maksiat 24 jam (kesino, pub, toto, arak dan 1001 lagi. Kenapa sengaja sesatkan diri sampai gitu sekali ?.. na'uzubillah!!!Firman Allah swt, "Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi", mereka menjawab: " Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan".Al-Baqorah-11

    ReplyDelete
  2. ????? xphm ape yg abdul haq ni ckp...org tgh bebicara psl agama pon nk di politik kn...giler..

    ReplyDelete

Blog Archive