Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, April 6, 2013

Mohamad Hasan ugut Najib?!

Tahniah kepada Mohamad Hasan kerana mengumumkan diri sendiri akan kekal bertanding di DUN Rantau.

Mohamad Hasan turut mengumumkan Khairy Jamaluddin akan kekal bertanding di Parlimen Rembau.

Malah Mohamad Hasan juga memandai-mandai buat kenyataan konon beberapa nama besar di Negeri Sembilan akan digugurkan daripada senarai calon PRU13 kerana membebankan BN - The Star.

Errr...Mohamad Hasan tak termasuk dalam kategori membebankan BN jugak ke? - Klik.

Walaupun pengumuman Mohamad Hasan tampak SANGAT TAK BERADAB seolah MENDAHULUI pengumuman Najib Razak selaku Pengerusi BN dan Presiden UMNO; namun setakat ini hanya Mohamad Hasan dan Ahmad Said (DUN Kijal) saja yang confident bonar umum diri sendiri kekal bertanding di PRU-13.

MB yang umum diri sendiri ni nampak sangat desperate, rasa insecure dan seolah macam nak ugut Najib pulak. Bak kato oghang kampong...nampak jolap bonar!

Khabarnya ramai yang marah dengan tindakan gelojoh Mohamad Hasan ni, dan bukan setakat orang BN Negeri Sembilan saja yang marah...

Sewajarnya selain daripada Najib, pemimpin parti di peringkat lain tak perlulah nak buat sebarang kenyataan berhubung calon BN PRU13. Serahkan saja tugas itu pada Pengerusi BN. Bersama kita akur pada apa yang telah diikrarkan.

Buat saja kerja kita dan biar Najib buat kerja dia. Jangan pulak memandai nak buat kerja PM, sepertimana Nik Aziz yang selalu nak buat kerja Tuhan.

Tapi kok den la jadi Najib, biar ajo Mohamad Hasan betanding di DUN Rantau...tapi pehtu toksah lantik dio jadi MB semulo...agak-agak meroyan tak dio? Hehehe...

Walau bagaimanapun, hatta siapa pun yang akan bertanding sebagai calon BN di Negeri Sembilan, warga Paneh Miang akan membantu dan menyokong tanpa berbelah bagi.

Ketepikan soal sentimen, ketepikan soal ketidaksefahaman, yang penting BN MENANG!

Sobab ey mudah yor...'better the devil you know than the daredevil you don't'.

DAP+Pkr+Pas = DAREDEVIL. Period!

*********

Saya sah bertanding pertahankan DUN Rantau: Mohamad Hasan

SEREMBAN: Menteri Besar, Negeri Sembilan Datuk Seri Mohamad Hasan mengesahkan beliau akan mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Rantau pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13, akan datang.

Mohamad, yang juga Ketua UMNO Bahagian Rembau, berkata Ketua Pergerakan Pemuda Umno Khairy Jamaluddin turut akan mempertahankan kerusi Parlimen Rembau yang dimenanginya pada PRU 2008.

Beliau berkata, perkara ini dipersetujui Perdana Menteri dan Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak dalam pertemuan sebelum ini dan setakat ini tidak ada petunjuk beliau akan bertanding di luar.

"Melainkan kalau ada perubahan saat-saat akhir itu saya tidak tahulah," katanya pada sidang akhbar selepas taklimat teknikal Peti Daerah Mengundi (PDM) Barisan Nasional (BN) di Wisma Umno di sini hari ini.

Beliau berkata, senarai calon BN negeri yang akan bertanding sudah pun dimuktamadkan oleh pucuk pimpinan dan mungkin ada 'gegaran' atau kejutan sewaktu diumumkan kelak.

Mohamad yang juga Pengerusi BN Negeri Sembilan berharap semua pihak terutama penyandang yang tidak dicalonkan semula dapat menerima keputusan yang akan diumumkan pucuk pimpinan dan bekerjasama memenangkan calon yang dipilih.

"Kadangkala kita suka seseorang calon tetapi tidak dipilih, diri kita tidak dipilih atau sebagai penyandang kita tidak terpilih, maka kita berpecah. Sepatutnya kita bersatu menghadapi pilihan raya umum.

"Elakkan juga berpuak-puak di mana satu puak lain sabotaj apabila puak itu dipilih menjadi calon. Ini perlu dijauhkan," katanya. - BERNAMA.

108 comments:

  1. Salam bro. Den memang tunggu kau tulih pasal ni dan tenyato kau tak kecewokan den. Memang ramai oghang maghah dongan Amat ni. Osah memandai-mandai macam baguih bona lak. Lobih sudu dari kuah. Dio ingat dio sapo? Negeri lain tak kecoh pun. Dio lak yang nampak tedosak umum diri sendiri pohal? Siap libatkan KJ lagi tu. Apasal takut kok tak libatkan KJ, dio akan kono sensorang ko? Memang cibai la kau Amat. Memalukan BN dan UMNO negori yo kau ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro...mohamad hasan adalah seorg MB yg bgs...byk perubahan dan kemajuan yg telah dibawa ke negeri sembilan...sesuatu yg perlu diakui....bukti dan fakta yg nyata...ttp juga benar jika dikatakan dia tidak bijak berpolitik spt tan sri isa...apa yg lebih penting adalah hasilnya..ini yg rakyat biasa spt sy mahukan....biarlah org umno marah..sbb diaorg x dpt nak gula2 kan dato seri...asalkan kami rakyat suka dan dpt merasai kemajuan yg dato seri bw...sesungguhnya org yg marah kpd dato seri..adalah org yg x dpt projek....

      Delete
    2. Setuju....sbg tambahan...KJ walau pn masa bapa mertua jd PM byk melakukan kesalahan...ttp beliau seorg pemuda umno yg amat berpotensi...lapisan pemimpin yg amat berharga...bijak serta berani...ahli umno yg berani berdebat...antara yg kompom ada telur...biarlah pengalaman lalu menjadi pengajaran pd KJ....kedua dua, MB dan KJ adalah politikus yg bjak dr umno...

      Delete
    3. Biar la sape pn MB janji bkn shaziman...sombong nak mampuih....sonyum pn x nak...x cayo tanya org2 yg terserempak dgn dia kat kl...

      Delete
  2. salam tuan blog. izinkan saya mencelah. saya bukan orang negeri9 tapi saya memang fikir tindakan mb negeri9 dan mb terengganu umum diri sendiri sebagai calon mendahului najib ni memang tidak wajar. seolah tak hormat pengerusi bn pula. orang seperti inilah parasit yang boleh rosakkan umno dan bn.

    ReplyDelete
  3. wow. hehe..pokat bona bahaso org nogori..enjoy la bace nye..

    ReplyDelete
  4. mat hasan, mat said dan terkini taib mahmud ni dah mentaliti macam pemimpin pembangkang yang memasing berebut nak umum sapo calon. pembangkang memang la patut camtu sobab mereko takdo ketuo sobab memasing berangan berebut nak jadi ketuo. tapi bn ado ketuo, ado jawatankuasa dilantik dan susun atur organisasi yang mantap. patutnya yang bawah bawah tu tak payah la nyibuk tugas ketuo bn. dok ontok ontok. buek kojo sendiri kan bagus. ni tak memasing nak dapek namo, nak menonjol, gilo glamer. tu la deh.

    ReplyDelete
  5. Amat Hasan akan masuk DAP lopeh ni

    ReplyDelete
  6. Tokoh keparat macam tulah ..i buy you out or you buy me out ..itu ayat kegomaran amat tu ..dio tak sodar ko dio tu tak ado org yang nak boli ...alhamdulillahlah ..baru bukak tembolang amat hassan ni ..lamo den doa dah ..doa yang seterusnya ialah semoga najib tau betapo hampeh amat hassan ni ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sobab ko x dpt projek...

      Delete
  7. Kalau Mat Hasan bertanding di DUN,den sekulargo 8 orang bersumpah akan bori Undi Rosak. PM jangan jadi bacul biarkan Mat Hasan bangsat kurang ajar ni buek sesuko hati

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat undi ko n keluarga ko...g jahanam la...nak ugut2 lak....ko undi kambing pn...kami umno x peduli..org cam ko nie...perosak n9 jer...mampuih lg baek...hhhahhhh....kalau x dapek jd garam...jgn jd langau...banggang pnya orang

      Delete
  8. Sumo orang bn nisimilan ni tau amat ni mmg failed human relation dan bab politik. Duo tau niago yo tapi jonih peniago yang tak tau jago ati orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buek apo jago hati ko..ko pikir ko sorg pnya untung...baik dio jago hati keseluruhan rakyat n9...den jmpa dia ok jer dio tegur...sobab den bkn jmpa nak mintak projek....banggang ko nie

      Delete
  9. Mat Hasan tersilap cakap la tu... Teringin jugak tenguk Dato Zakaria pulak jadi MB.. Tak kan Mat Hasan tak puas-puas lagi kot.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakya?? Atau xpayah??? Bertnding cawangan pn xprnh mng lg mau berangan mau jd mb... Pui!!!!!

      Delete
  10. Bodoh eh kau Org ni...

    ReplyDelete
  11. aapo bodoh dik non? ekau ko pencacai mat hasan yang bodoh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg bodoh ko... MB den pandai....

      Delete
  12. Hahahahahaha. Amad..Amad. Tak abih2 kau kono dongan Paneh Miang ni. Den nak bagi ekau nasihat pecumo la Mad. Ekau ni memang Menteri Besar. Tapi sebona eh bab politik ekau memang bangang. Jiwo kau tak bosar. Sepatutnyo lagi orang hontam kau, lagi kau baik ngan orang tu. Lamo2 dio sogan la nak hontam kau balik. Ni tak, kau buek musuh lagi ado. Kenkadang orang yang hontam kau tu nak nasihatkan kau. Kito ni temasuk eka tu bukan perfect bonar doh. Kenkadang ado yang silap dan telopeh pandang. Tapi sobab ekau pesen tak mau dongar cakap orang, belagak nak mampuih, sobab tu orang hontam kau.

    Tu la Mad, ekau bolo laie budak hanyo lulus spm promosi kau. Tapi tengok apo hasil? Lagi ramai orang UMNO ngan BN bonci kau. Yang bagus2 belajar tinggi ado prinsip macam Paneh Miang ni ekau tak nak apik an. Cubo kau rapat ngan orang yang selalu kritik kau...at the end sapo akan untung. Ekau jugak. Den cakap ni berdasarkan pengalaman sobab den idup lagi lamo pado kau Mad. Laagi dulu bejuang daripado kau.

    Ular nyusur akar tak ilang biso doh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko la rupanya pejuang lamo yg banggang tu...patut la n9 dr dulu x maju2 wpun dekat dgn kl....nasib baik MB den nie dtg...br la nampak ada kemajuan...ko nie nak projek jer....x ikhlas...banggang thp selipar jepun... HIDUP MH....takdo la kojo dio nak layan ko jer...baik lyn rakyat n9...hati kohok ko nie

      Delete
  13. Mat Hasan hari ini koba kenyataannya diputar oleh Media. Dio x cakap macam tu

    ReplyDelete
  14. orang bukan marah kat mat hasan sebab tak dapat projek brader. orang marah sebab banyak cadangan proposal yang diberi oleh rakyat marhaen macam kau dibakul sampahkan. siap tinggalkan proposal kat pondok jaga pejabat mb lagi. tgk ali rustam siap duduk bersila tepi longkang baca proposal yang rakyat bawak ke dia. masalah mat hasan ni dia nak pakai idea dia saja. idea orang dia tolak ke tepi.

    satu2nya kejayaan mat hasan yg boleh dibanggakan ialah felda sendayan dan area labu tu yang dia naikkan tu. itupun projek adik beradik dia sakau melalui mbi. jalan lingkaran tengah, flyover dalam seremban semua tu termasuk jambatan dan highway bukit putus dirancang dan diluluskan masa zaman isa. dia tukang sambung saja. so tak payah la dia nak claim itu usaha keja dia. orang semua tau.

    sampaikan duit komisyen utk tabung staf kerajaan pun mat hasan nak sakau masuk mbi sebab akaun mbi tak diaudit. so mana duit mbi pegi?

    berapa ramai jutawan melayu di negeri sembilan ni wujud bawah mat hasan sejak dia jadi mb kecuali adik beradik dia? berapa ramai petani dan penternak dari skala kecil hingga skala besar yang mat hasan dah bantu? apa peniaga2 kecil dapat bawah mat hasan?

    peniaga kecil melayu di rantau kawasan sendiri pun dia tak cuba bantu. selagi takde keuntungan pada mat hasan dan keluarganya jangan harap la dia nak tolong.

    cerita pasal tourism n9 lagi la hampeh mat hasan ni. produk banyak...idea tarak.

    orang bukan cerita pasal tak dapat projek brader. kalau rakyat biasa macam kau tak nampak lagi...memang malang la.

    income kau naik berapa sebulan bawah mat hasan? ekonomi domestik rakyat n9 berkembang ke bawah dia? penjaja kecil dapat manfaat besar ke bawah mat hasan?

    mikro ekonomi bro. kesejahteraan rakyat keseluruhan. maknanya mat hasan pun sama yo dengan isa dan rais...tak guno pun jadi mb. 10 tahun jadi mb apa yang benar2 hebat mat hasan buat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan den dah kobaan...org yg nak mintak projek jer yg marah...hahahha....den rakyat biaso ok jer...cubo ko tgk sistem pentadbiran kjaan negeri yg semakin cekap....ekau je nak niago nak hrp projek kjaan...x dapek marah...byk pembangunan byk la peluang kojo...ko jer bingai....nampak kontrak jer...tgk makro...jgn mikro....langau....undi BN

      Delete
    2. MH...kono cuci adun2 lamo yg x buek apo2 tu...ckp yo byk...kojo hampeh...br n9 leh jd negeri terbaik...DAP PKR PAS tu dah mmg x buek apo2...jgn dirisaukan....risaukan puak2 langau nie...runtuh nyer melaka sbb langau la...

      Delete
    3. Klu rancang n lulus je projek tp xlaksanakn pn xgne gak... Elok la tok mat dpt setelkn.... Itu pn org bangang mcm kao nk bising...

      Delete
  15. apao masalah ko nie?.... biar ghasak dio la nk ckp apo, dio MB, ketuo negeri... yg dengki sgt nie kenapo, nk mengkritik tu biar la agak2 skit,... nk PRU nie bagi support sket, bukannyo asyik melalak.. jgn anggap diri tu dh terlalu bijak sehingga menafikan sumbangan orang lain.. ko nie ibarat musuh dalam selimut, hancurnya UMNO sebab org mcm ekau nie..

    ReplyDelete
  16. ado pulak balaci mat hasan masuk memalam ni. siang tido malam bejaga. yang komen sorg dua. baru perasan ke post kat paneh ni? haha. tengok makro? apa pembangunan mat hasan buat yang banyak peluang keja tu? peluang keja kat pendatang buat jalan dgn bangunan ke?

    pentadbiran makin cekap? tapi kawasan pilah...eh takyah cakap pasal pilah la...paroi yang dalam kawasan rembau ni pun banyak taman perumahan tekanan air rendah. tgh malam je air laju. itu kau kata cekap? air slow=cekap? hahahaha. bodoh balaci mat hasan ni.

    apa lagi yang cekap? buat titi pastu tanam padi bawah titi dekat area rumah dia tu cekap jugak ke? hehehe. beli ular belambak sampai mati dan telepas kat ulu bendul tu cekap jugak ke? jalan banyak berlubang dan main tampal lekuk tu cekap jugak ke? traffic light tak pakai sensor dan berlambak2 sampai jalan jammed tu cekap jugak ke?

    penjaja kecil, petani, penternak tak harap projek kerajaan pun...tapi tetap tak dibantu dan diselaraskan tu cekap jugak ke?

    fama tekan petani dan penternak cekik darah amik harga murah pastu jual mahal guna company saudara mara pegawai tu cekap jugak ke?

    hahahahahaha. tak payah la menyamar nak jadi rakyat. baca komen kau pun orang tau kau taraf balaci @ pencacai mat hasan.

    hahaha. lagi mau kanciang.

    ReplyDelete
  17. paling cekap bila staf mains ramai pembangkang dimana mat hasan sebagai pengerusinya. kakakaka.

    ReplyDelete
  18. Den sokong Mat Hassan. Berani! Macam nilah orang brani. Orang pengocut macam Najib tuha dan juak-juak bawah yang tak soda diri BN nak The End dah. Apo nak ditakuik an dangan kato oghang. Ikuit kato hati tak do nak mati lagi do. Yang nak mati tula deh ... UMNOBN NS.

    ReplyDelete
  19. Mb ni bangang ..dibolo eh orang macam ketuo pemudo soromban yang kaki samun. Taktaulah apo yang dio nampak kek budak bangang haram jadah lahanat bangsa tu. Kek situ yo kito tau betapo bangang amat pasal hal menilai orang.
    Kau mulolah komeh barang kau tu mat ...kompem kau tak mb lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oii babi!dr tokmat bolo ko bek dio bolo owg leh tlg rakyat...anak haram ko ni...klu ko xpuas ati ko dtg opis pemuda...ko da bodoh mcm sahak gak..lupo plak,ko ni mak ko pelacur kan?pdnlah haram sgt ayat ko ni...meh debat depan2..mcm bacul ko ni...klu tokmat bg kt ko...sanjung la blk ..dasar pengemis
      keluarga ko ni...apehal xpuas ati?

      Delete
  20. Nak buek camno...selain mat hasan..mano ado org lain yg layak...itu yg terbaik...

    ReplyDelete
  21. Shaziman MBN9 confirm

    ReplyDelete
  22. Harap2 jgn la...rosak nogori den...hidup mat hasan...hidup umno...

    ReplyDelete
  23. Kami rakyat n9 ttp menyokong mat hasan sbg MB n9....rasa spt x mahu yg lain...

    ReplyDelete
  24. Sojak Mat Hasan jadi MB, tanah2 milik Kerajaan Negeri abih dipajak pado kroni2, pulangan x do. Balak keluar sonyap2. Masalah air merato2 x selosai.

    Burak bosar, koyok x ber tompek. Statement dio tu ceromin diri eih yang sebonar.

    Zaman Pak Lah PM boleh la, kau main duit semuo kau boli. Zaman Najib ni sorry la, PRU 13 sayonara Mat Hasan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menipu jer balaci PR nie...

      Delete
  25. Yg tidak Suka n Setuju ngan pemilihan mb boleh meyalak bukit mcm anjing....YAB MB telah melakukan yg terbaik Dan melaksanakan tanggungjawab beliau...sebagai rakyat kita harus bersyukur atas nikmat ALLAH SWT kepada negara kita...jgn memfitnah kerana rasa dengki,tdk puas hati n mengikut nafsu tamak...MB yg dipilih atas ketentuan ILAHI jadi Terima la wahai sahabat2 sekelian....sebagai rakyat saya merasakan tok mad telah melaksanakan amanah beliau Dan akan terus menerajui negeri kita amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ese setuju bonar...

      Delete
  26. tu la den dah koba pocat topak bersulam dongan n9kini nyo itu...macam palat kojo eh... baya paneh mo aans takdo la jadik lagu ni

    ReplyDelete
  27. Anon kek ateh ni dah x keruan. Bos eih nak karam. Bilo maso PM koba amad bertanding?

    Sapo dio mandai2 umum dio bertanding sebelum PM umum calon2 BN? Kau ingat UMNO ni Hasan yang punyo?

    Komeh Pejabat copek mad, sok kok x sompek nak suruk file2 duit samun kau tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup tok mad....umno pembela bangsa....tok mad teruskan usaha....yg karam tu kau hidup salahkan org lain....sendiri gagal dalam pelajaran pekerjaan Dan kehidupun.. jahanam la keluarga kau Dan keturunankan....kau ni anak haram mcm Sahak....

      Delete
    2. Teruk betul bahasa kuncu Amat ni. Samo cam Amat yg takdo adab. Kok camni la ghoman balaci Amat, elok la dio tak jadi mb lagi. Ghosak.

      Delete
  28. Hoi org yg bodoh cam kau org ni sedar lah cepat apa yg krang nye mb negeri sembilan ni apa yg xckup lagi dlm negeri sembilan ni...cube kau org cite apa yg x ckup lagi apa yg kau org nak lagi kau ni mcam org xdo otak...nak duit jumpo aku byak lagi kojo aku bleh bagi klau kau nak kayo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni sorg lagi. Bahasa menunjukkan bangsa. Rosak balaci2 Amat ni. Takdo cermin akhlaq Islam langsung bahaso memasing.

      Delete
    2. Nak duit puki mak kau nak jual x...aku bayar...

      Delete
  29. Tu bahasa islam ko.bangang...

    ReplyDelete
  30. Bangang kau puki mak sendiri pun jual....anak haram Sahak bodoh...

    ReplyDelete
  31. Kau org nak sapo jadi mb ni sahak pakyah atau ado calun yg kau nak kemuko kan ko...dah ado calun dtg jumpo aku kito cito dopan2 apo lah cam ni ko ank nogohi...xdo tolo kau cito dlm ni bulih lah mau duit jumpo aku pasal duit ni aku xdo hal punyo...jngan jadi ank haram dlm politik puki mak ank beranak kau org ni....

    ReplyDelete
  32. Kau sangko kau islam ko dok canang cito org buruk org...xtau boto ko tidak apo yg kau cakap kan ni...mano kau donga cito ni mak kau mato2 kau ko...xsangko ank pado mato2 rupo nyo...puiiiiiiii sial btul dpat org cam ni duk dlm n9 cito blakang2 mari lah cito dopan2...ada.bran kew...

    ReplyDelete
  33. Ini anjing sahak sumo!aku taw ape pasal ko marah ngan tokmat?pasal tokmar xnak mak kau!pasal mak kau pelacur mcm mak sahak!btol x?haha...puiiiii!

    ReplyDelete
  34. Mana kau musibat cite.gempak kasi set tempat lah kite cite dpan baru syok debat dpan2...apa brang ado tolo cito blakang2 ni...dpan2 cite baru care kite tngok apa mau jadi lpas 2...xtau plak klau kau ni 2 alam siang jadi jantan mlm jadi pondan brang kali ast jo tompek kau ni...sial punyo org kau ni puiiiiiiiiii....

    ReplyDelete
  35. Jgn brani sgt nk ngutuk tokmat...korang yg suke jd penghasut ni blum nmpak lg lg jln ke rahmatullah agk ea..tokmat diam,ko mnjadi2 plak prangai...klu hebatkan...ko bedebat dulu dgn aku depan2...ank nogori xprangai cam ko ni..penakut..tolo xdo..meh dtg ampangan klu xpuas ati...ko ade masalah,nk duit..aku bg..siap extra penyepak aku bg lg...apa mau kira...anjing sahak punya pasal...haha

    ReplyDelete
  36. Mana ini paneh miang sial ni...takut plak nk kluar?bosan la korang ni..nk function,tp bile kene jolok sket,ko diam..pondan pun xtakut mcm ko ni anjing...ptg yg menyokong tokmat x penakut mcm ko..gampang!mailaaaa!dtg ampangan...mcm sahak la kau orang ni..menyalak mcm puki,klu nk duit,nk kaya...poei menyamun laa..jgn jd batu api klu xgheti nk jadi!sial!

    ReplyDelete
  37. Baru die taw sape itu org yg menyokong pembangunan yg tokmat buat...ini balaci sahak bodoh sumo ea..dasar gampang..cilako lah korang yg lahir dr n9 yg mengutuk tokmat..mailah ade bran ke x?dasar anjing tersepit...mak bapak placur...pegi mntak sdekahlahhh!jgn jd batu api...

    ReplyDelete
  38. Woi gampang mane lu org ni tibo2 kau diam apa hal nak kmpul kwan2 baru mau jadi pailang...setakat semut cam kau ni bkan mkanan aku tapi klau kau sntuh bos aku...kau tau apa kau dapat ni cite bkan main2 sapa pun wa langga ni bkan zaman kau mude2 skunk zaman shabat2 wa plak...gampang byak cite tapi penakut...cite besa hati kecik jadi binatag lagi baik dari jadi manusiya...puiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    ReplyDelete
  39. Kao ni paneh miang parasit sial gampang anak haram, puki lu punya mak babi punya anak.... Bpe banyak sahak botak tempang byr lu ni??? Kao ni umno ke pembangkang???

    ReplyDelete
  40. Hidup tok mad n terus memimpin ns....pak ya nak jadi mb xda tokoh langsung penyamun....bertanding ketua pemuda caw pun xmenang...kaki bodek pencacai n pengampu buat keja xtau... samun pak ya tau la hati busuk nya dia ni...Maki Sahak xckp tanah lepas tu jilat balik puki la pak ya..

    ReplyDelete
  41. Hidup tok mat kami sentiyase myokong tok mat...janji apa yg di kate akan dikote byak yg brubah dlm negeri sembilan ni...bkan cam dye org ni ckap lebih apa pun xdo cam mano nak jadi mb diri sendiri pun xleh nak ubah lagi nak ubah negohi kito ni plak...ades hai sial ank beranak tul lah dye org ni cakap lebih buwek blum tontu laie...apxb

    ReplyDelete
  42. Hidup tokmat!pakya butoh anak cilako tu nk jd mb?suh die korek pusat la...takde tokoh,takde otak,ape pun xde..sahak bodo mmg suke letakkan owg bodo kt sbelah die...bebakul 2 bangang ea sahak ni..same bodo ngan c paneh miang ni...apa hat?klu takot kasi ttop ini blog laaa...babiiiii!

    ReplyDelete
  43. Lain kali,klu nk jd gangster,jd gangsters btol..jgn jd mngkoknye gangsters....cer dlm blog je...utk pengetahuan ko c paneh miang sial ni.....owg tau ko sape..jd bile nk bntai org dlm blog...ko suh family haram ko bace lu...xpun suh sahak bace...jgn bg owg len panaz ngan dakyah yahudi ko ni..klu ko xpaham,aku bleh kasi ko paham...gune kaki je..kompom . Ko paham...byk naa hidu kain plikat sahak nilah yg ko bangang sgt..suh je bapak ko jd mb..tupun klu xmampos lg la kan..klu ade rase xpuas ati,agak2 tebakar,kite turun gelanggang...owg yg kuat dengki cam ko nilah yg xptot ade dlm dunia ni...pembangkang pun xbecakap mcm ko ni..ko mabuk 99 ghaso ea..anak haram la katekan..Heh3..

    ReplyDelete
  44. Gampang kau org ni byak cite dari bayak bwat kije...bwat cite cartoon yo lah org xdo otak cam ni lah dulu sruh skolah x mau dah tuo mulo nak tunjuk bodoh kau org ni...pas 2 mulo bwang tebiyat nak mampos 2 yg duk canang cito yg xtau btul ke tdak...cubo keluargo kau org maki hamun kau mrah x org cito mak kau mudo2 dlu minah ronggeng apo kau gaso byak mkan duit yg dtg dari sumber yg hram 2 yg perangai ikut samo cam binatang namo block pun cam haram jadah paneh miang...tapi maksut p dan m ni lain bunyi nyo bkan panih miang tapi ayat yg sebona nyo puki mak...

    ReplyDelete
  45. Hahahaha...c paneh miang ni dasar babi..penakut,samelah mcm sahak n pakya..br 2 3 kerat owg yg menyokong tokmat,kau da xkuar statement...apa hat?xkan goyang...komen mcm bgos,mcm kaki potong punye owg,tp tgk gaye lngsung xde telo...labuh naa telo tu kot...cmnilah,membosankan bile baca ayat komen ko ni paneh miang...jd,byk2 mengucap bile nk bantai owg tu ye.......Salam kepala babi dr aku kek ko paneh miang....

    ReplyDelete
  46. Hidup UMNO.....
    Hidup YAB DATO'MOHAMAD HASSAN....
    Terus berkhidmat untuk NS....paneh miang berkubur kecewa Dan terus kecewa.....hahahahahahaha pak ya bachul tamak....pak ya jenis lembu kurap isa samad makan rumput....

    ReplyDelete
  47. Kao ni bkn paneh miang, tp miang nk jd mb... Ckp je lbh... Ape yg kao ada buat utk rakyat?? Yg kao tau salah org je, itu pn xsalah pn kao bantai, apsal kao xbantai sahak botak yg terang2 sabotaj parti??? Org mntk tlg kt dia leh lak dia jd bomoh... Sahak ni bomoh penipu kao tau x?? Apsal kao xbantai dia yg dh beberapa penggal jd yb, tp blkg rmh mak diaxde paip, ble tok mat masukkan paip air sahak bodo ni marah... Apsal kao xnk bantai??? Kao ni paneh miang, ape yg kao tau??? Kau xtau ape pn.... Aku cabar kau bertnding... Klu bn xcalon kn kau, kau tanding bebas... Ada bran???

    ReplyDelete
  48. Kemajuan negara dab ns seiring sejalan bawah kwpimpinan tok mad...
    Bn bertambah mantap Dan kuat pru ke 13 ni buktinya....pemimpin datang Dan pergi tapi parti akan kekal sampai bila2....kau sokong individu atau parti....kami anak muda menyokong parti tetapi pada masa yg sama sayangkan pemimpin yg berjiwa besar mcm tok mad Dan sesiapa sahaja selepas beliau selagi agenda masyarakat diutamakan....bukan pak ya Xboleh jadi mb tapi terima la takdir ALLAH SWT yg telah tertulis brother...saya Baca semua komen apa yang diluahkan oleh rakan2 blog walaupun kasar Dan pedih terima la sebagai pengajaran.....apa pun saya rasa lucu bila dihentam lari lintang pukang kalau x bukan main hebat saudara menghentam tok mad...saya setuju pendapat saudara anon mencabar yg mana tok mad akan kekal menjadi mb....ada berani???? Kalau x jgn sekali kali menduga lautan dalam kalau kail panjang sejengkal....anak jantan sahut la cabaran ya....saya berharap sangat ni....

    ReplyDelete
  49. Sokong Menteri Besar.. bodoh betul blog ni, kemajuan depan mata ditolak tepi, sebab tak dapat kontrak yor..meroyann la ko mcam cacing kepanasan paneh miang kono la namo blog bodoh ni..harap2 jangan ada lagi politician bodoh ada di Negeri Sembilan, dahlah ambang kalah UMNO nie bergaduh laie sesame sendiri..

    ReplyDelete
  50. Perjumpaan balaci2 mat hasan semalam, bos suruh cover, momokak la masing2 dalam ni. Semuo kek ateh tu 2 3 orang yang samo.

    Amat confirm beghonti!!!

    ReplyDelete
  51. Tak yah bising2, Tuanku Mukhriz nak MB dari Pilah.

    So kemungkinan bosar pilihan yang ado, antara Dato Hj Ismail Lasim atau Dato Hasan Malek.

    UMNO Bahagian Pilah yang paling layak ketuai UMNO Perhubungan, kek Pilah ni jo semuo kerusi UMNO monang. Bahagian2 lain lomah, 2 3 DUN pun x boleh jago. Macam mano nak jadi MB?

    ReplyDelete
  52. Mat Hasan kono akui dan belajar dari TS Isa bab Politik, zaman Reformai 99 macam mano N9 boleh solid 100% BN monang sodangkan Politik Nasional huru haro.

    PRU 2008 Politik jauh lobih tonang tapi keputusan paling torok BN di N9. Jangan tuduh orang sabotaj sebagai sobab utamo. Semuo pemain Politik tahu hakikat sabotaj ni dulu lagi wujud dan sentiaso ado dalam PRU. Tapi kebijaksanan PM di peringkat Pusat dan MB diperingkat Negeri boleh atasi semuo ini.

    Tapi Mat Hasan x mampu!!!

    Mat Hasan mengharapkan PRU ni Dato Sahak, DS Rais Yatim, TS Isa, Dato Shaziman dan Dato Lilah abih x bertanding lagi dengan planning Mat Hasan melotakkan calon2 orang dio di DUN2 dan calon2 ni kemudian eih akan bertanding Ketuo Bahagian.

    Jika game ni berjayo, mako xdolah orang akan menontang Mat Hasan lagi.

    Belajar dari sejarah. Tengok apo jadi pado KJ. X sabar2 nak ke dopan, akhir eih hidup sogan mati x mau dalam Politik.

    Amat heboh guno media buek itu buek ini, kalau dio boto2 hebat, apo dio nak risau, DS Najib jauh lobih mahir dan cerodik berpolitik. Dio tahu siapo dio boleh harap. Adat Politik bilo2 boleh naik, bilo2 boleh jatuh. Jawatan YB ni bukan selamo2 eh milik seseorang.

    Bukan kito jo yang hebat, ramai lagi yang hebat2.

    Muhasabah diri, togah dek ego, selalu eih ruyup.

    ReplyDelete
  53. Apo kono eih jang

    Oghang2 Mat Hasan kek seromban seminggu ni gelabah jo, rileks la

    ReplyDelete
  54. Baco dan nilailah kelakuan orang2 Mat Hasan dalam komen2 kek ateh.

    Xdo adap berbahaso, cakap beremosi saling tak tumpah macam DS Utama Hj. Mohamad Hasan

    ReplyDelete
  55. TUKAR Mat Hasan!
    TUKAR Mat Hasan!
    TUKAR Mat Hasan!

    BN N9 Menang 2/3

    ReplyDelete
  56. Hahahaha....bodoh eh org ni gilo meroyan hidup tok mad...yg

    ReplyDelete
  57. Pak Ya ngan Pak Sahak tue tak payah la bertanding cukup2 la..ppoie lah beribadat pulak, bagilah org mudo pulak..dah cukup lamo meratah khazanah N9 ni.. Hidup MB Mat Hassan Negeri makmur dan maju tanpa krooni sangap macam blogger bodoh ni.

    ReplyDelete
  58. Haha...ko ckp owg yg menyokong tokmat gelabah ea...osah ko bodoh...oo lupo,ko owg kg...sakai!xgheti tgk kemajuan..taw nk bntai..nmpak sgt ko ni mmg puak2 sabotaj punya owg..dengki xtntu hala...cmnilah,ko nk deal x jumpo kek mano2..jgn bijak becakap dlm ni je...bedepan maun...br 2 3 kerat owg yg menyokong tokmat,blum 2 3 juta g...kan...goyang ke?laii2!

    ReplyDelete
  59. sokong tok mat jadi MB...kok banyak yg bocakap dn mengutuk tu org yg marin dah biaso menyamun dan dah biaso konyang...
    tok mat jgn takut tanam an yo org yg macam ni...kami rakyat biaso yg tk tau pasal labo ko porut cam dio org tu tau menilai kojo buek yb MB kito...kami rakyat sentiaso setio dan bersedio

    ReplyDelete
  60. Kalo dah bodoh nk wat cam mane keturunan sahak dah la hina menjangkit lak kat cai2 bodoh yg sokong sahak haram ni, babi la kau ni...membantu tidak menjahanamkan je la keje ko sial....

    ReplyDelete
  61. beghamok yo lah org BN ni..

    ReplyDelete
  62. Hidup Sejahtera Tanpa Mohamad Hasan di Negeri Sembilan

    ReplyDelete
  63. kalo tgk larasa bahasa yang digunakan dengan segala caci maki dan carutan ni lebih kurang sama masa keluar video samad ngan salwati dangsut dulu. sahlah yang komen ni bebudak wan dinamik barat. orang umno bn tak komen camni doh. yang komen camni bebudak belia wan salwati yang pendek akal dan tak matang. budak2 ni bukan pejuang parti tapi lebih kepada pejuang individu. sobab tu kalo usik skit samad ko, mat hasan ko, wan ko, tengok la dorang punyo meloncek. jago la behave bebudak kau tu bai. ghusak namo umno sobab komen dorg nih.

    ReplyDelete
  64. Haha..menilai ayat pun xpndai,bgoslah...Ko geng2 paneh miang ngan salwati bodo kayu,same bodo penakut,sangap projek...kesian..nk duit ea...pegi kejelaaa!jgn nk jd bt api..dasar bacul!depan la Mari..jgn smpai owg carik dahlaa.

    ReplyDelete
  65. Gusak pati sebab ada org cam kau ni lah suko2 canang cito org xtau botol ko tdak...nak cito agamo dng den xpyah lah do kau tau hkum org yg menftinah org lagi bosa doso nyo dari membunuh...klau kau den jumpo tau lah den nak aja mcam mano nak cito dopan2...kau x ubah mcam katak duk myalak pangil hjan pas 2 duk bawah tempurung...mcam skunk ni lah duk myalak tapi habuk pun xdo duit nyo hal kau canang cito org...nak gak den tau kau sibuk canang cito org ni dapek duit ko...klau cam ni kau nyo caro cari hinggit utg ank kau dapek mkan duit yg dtg nyo dari sumbo yg xboto...sok ank kau maki kau plak apa mau kira bapak borek ank rintik kan...

    ReplyDelete
  66. ESEY SELAKU PENGUNDI DUN RANTAU BERJANJI BAHAWASANYA TIDAK AKAN KELUAR MENGUNDI SEKIRANYA MOHAMAD HASAN BERTANDING DI DUN RANTAU. ----- MAD HASAN DAH TAK RELEVEN -----DAH LAPOK----IDEA TAKDO..CURIK IDEA ORG JOR KOJO EH---KETUO KG YG DITAJO EHH SEMUO TAK BEGUNO---SEMUO JADI BALACI YO PANDAI---- TAPI ESEY SAYANGKAN UMNO!!

    ReplyDelete
  67. Setahun nak pru..baru la mat hasan ni terkinjo kinjo nak ramah dgn org. Sebolum tu hanyo pandai maki maghah org jor..

    ReplyDelete
  68. Amat ni sebonar ehh bukan nak bonar dah jadi mb nii.. Bukan nak berjuang pun... Cumo nak jadi mb tu sobab nak jago maruah jor lobih..sobab dio ni gomar menunjukkan dio bagus tahap dewo.. padahal dio tahu ramai org tak suko dio tigo beradik

    ReplyDelete
  69. den baru first time nk ngundi.. Xsangko politik suko maki hamun camni.. Tak gomar den org maki hamun ni.. Pado den la, cm tak cukup akal. . Skrg ni sumo blog den baco utk pertimbang undi den nnt utk sapo.

    ReplyDelete
  70. Mat hasan tongah kombong2 poghutttt!, hahaahaa

    ReplyDelete
  71. Ko ni lain keje x da ka...kalo melalak untuk diri sendiri g la join pembangkang yg bangang ada kat malaysia ni...den hidup dari kecik sampai la la ni bukan tok mat yg tggung, tapi den dapat raso kan dibawah kepimpinan yang amat berhormat dato seri utama haji mohamad bin haji hasan banyak perubahan dah dilakukan...pendidikan bagus...pembangunan 1st class...agama seiring...kemiskinan di tanganidengan bijak...pelaburan menakjubkan...jadi apa masalah ko ngan MB, pasal ko x dapat project...pasal ko mmg di bayar untuk bantai tok mat...pasal tok mat bukan bapak ko atau ko nk tok mat pungut ko jadi anak angkat...tapi itu semua x mungkin sebab bapak n mak kau kalau hidup n dia tau perangai ko mcm sial ni dia pn nyesal la lahir kan kau...kepada tok mat jgn risau kami rakyat sejati n9 akan menyokong penuh kepimpinan YAB dato sri...tak luak jasa DATO SRI dek si gilo duit paneh miang kat N9...teruskan usaha DATO SRI...n buat si panas dan dh bertambah miang tunjukan kejantanan ko keluar adap depan2 jgn sembunyik mcm si pengecut yg dayus...hidup tok mat...hidup bn...arios amigos.

    ReplyDelete
  72. Sahak n da gang keja dunia mata duitan...hina n maki orang sabotage parti....jalan dah x larat...harapkan sako yo keluar sako 2 nanti mati la sahak tuiiii...kongkang...aii sudin kan bapak ko dah lama mampos...

    ReplyDelete
  73. PRU 13 2/3 milik BN...MBNS tetap tok mat...panas miang bertambah la miang...lepas ni kerja security...suka kerja x suka brenti...sahak x mampu nk bayar ko lagi...puiiii

    ReplyDelete
  74. Aku sokong tok mat aku sokong BN....aku benci perosak bangsa n agama seperti sahak dan sekutunya...termasuk sikutu babi panas miang bangang dan bahalol...

    ReplyDelete
  75. Kalau mat hasan tak bagus takda la negeri sembilan ni maju bodoh...x gitu kawan2...eh sudin kan depan rumah kita 2 kan laut...

    ReplyDelete
  76. Hidup BN...hidup tok mat...jahanam ko paneh miang...x rugi BN kalo org mcm ko x da g berambus duduk ngan pakatan rapuh yang menuju kehancuran...

    ReplyDelete
  77. Den pn nk sokong tok mat la...hidup tok mat...

    ReplyDelete
  78. Tahniah Paneh Miang kerana berjaya membuat balaci Mat Hasan yng komen dalam ni paneh miang. Hahaha. Bagus betul nama blog yang kau pilih ni. Memang paneh miang boto sapo yang tekono smash.

    ReplyDelete
  79. apalah gaduh pasal tok mat tu, susah-susah pm lantik tok mail lasim jadi mb, dia dah lamo jadi exco kanan, sekurang-kurang tok mail tu kona den sbb den org pilah...hidup tok mail lasim...org johol doa tok mail jadi mb...insyallah..ALLAH perkenankan.

    ReplyDelete
  80. Susah-susah nak pilih mb negeri sembilan....lantik orang baru...contoh eh..pilihlah malik shamsudin jadi calon DUN, dio org monceh...pilih dio jadi calon DUN monceh...bilo monang nanti,lantik dio jadi MB...kalau dia jadi MB, semua tak boleh marah.....Doa dari sahabat-sahabat..moga cik malik dilantik jadi calon DUN monceh...

    ReplyDelete
  81. korang ni sumo,samo macam bos korang,,,,bodoh tak roti politik,,,bilo ado orng kutuk jo sumo cakap, orang sahak botak...paneh ni sobona eh orang pkr bodohhhh.dio suko tgk korang ni sumo brgasak samo sndiri...patut la n9 dulu bnyak yng kalah...ko sumo jmpo la balik abang bosa kau datuk azman tu..suruh dio ajar..bangang bona...

    ReplyDelete
  82. tah orang shaziman,mgkin gak orng isa atau lilah,,apa2 pun mat hasan mmang tak roti jd mb..elokla tukar tu..

    ReplyDelete
  83. apo apo yo lah... dio nak bagi adik beradik eh kayo ko, dio nak kayo ko.. pokok dek dio lah. Yg ponting hidup rakyat N9 ni tak tertokan. Kemajuan dan ekonomi naik. Jalan cantik. Jammed Seremban-Pilah takdo. sonang den nak balik kg. Kilang baru byk bukak sonang den nak tuka2 kojo. Yang lain lantak kau lah.. Hidup Tok Mat!!

    ReplyDelete
  84. Apo laa calon bn n.s ni...byk dh ropoi...dh buleh masuk gumah kopok pon nk juo d calonkn laei...org kg dh naek monyampah...org bandar dh naek bobulu...kotongah laa pulak muko baru...ko masih laei pkai kabel istano nk bogayut smpi mampuih...frust amek se tp apo buleh buek dh umno jo yg relevan memperjuangkn nsib bangso melayu

    ReplyDelete
  85. Mat asan ni baru sepongal jadi mb....tontu lah dio okap nak sambung lagi sobab lom banyak dapek ae lagi....

    ReplyDelete
  86. Semuo org buleh jadi calun...dah monang jadi lah ADUN...bilo dah jadi ADUN ko MP ko exco ko jadi montori ko, hendak lah amanah...jgn kobeh duit rakyat, jgn songlap sinun songlap sini..

    ReplyDelete
  87. Kau ni den nengok majang tak puehh hati yo. Kau lahir tang mano. Tang omak ? Mak duk mano ? Kau membosa kek mano? Kau cakap cam tu ha. Macam dah tak suko yo duk n.9 ni.... ? Tak tahu apo diam yo. Bondo ni bkan nyusah an kau pun. Macam lhaa kau tak makan.

    Apo yang den suko cagho tok mat ni. Dyo seorang yang tegas.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive