Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Thursday, December 23, 2010

Ribut Tenang

Pada 24 Disember, SPR akan umum tarikh by election di DUN Tenang. Ribut BN dan PAS akan kembali di Tenang. Siapa rugi? Siapa menang? Apakah isu-isu yang bakal disensasikan?

Nampaknya insan paling gelabah ialah Ahmad Maslan. Apakah semua isu Ahmad Maslan kena selesaikan? Mustahak sangatkah Ketua Penerangan UMNO? Penting sangatkah DUN Tenang ini kepada BN? Apakah yang hendak dibuktikan? Apakah jika menang DUN Tenang, petanda BN punya kekuatan untuk PRU-13? Apakah PAS akan telah calon paling cincai untuk uji kelemahan mereka?

Apakah reformasi BN (UMNO) dalam usaha menelanjang pakatan pembangkang? Apakah reformasi BN (UMNO) dalam menyelesaikan masalah akar umbi khasnya para pengundi di DUN Tenang? Apakah UMNO akan terus dengan modal NKRA dan Transformasi Kepimpinan BN (UMNO) atau dengan modal MBE dan Wilayah Ekonomi Iskandar? Apakah UMNO bersedia menjawab perihal kebejatan dan berantakan politik yang ditempiaskan oleh Rosmah Mansor kepada institusi Perdana Menteri Malaysia?

Apakah PAS akan menyelinap dalam kelambu UMNO untuk memperoleh modal PRU-13 melalui by election ini? Anwar Ibrahim mesti dihalang daripada muka ceramah kerana dia hari ini ialah orang yang dituduh di mahkamah dalam kes "sexual desire dua alam".

Anwar Ibrahim, Azmin Ali, dan kelompok yang dikelas sebagai "pengkhianat" oleh Ummi Hafilda Ali dalam dokumentarinya amat wajar dijadikan bahan tontotan awam sebagai "peneraju Freemasonary di bumi Melayu". DUN Tenang sedang dipam dengan "wang panas" oleh PAS+PKR+DAP. Laluan sukar UMNO untuk melihat siapa sebenarnya "musang berjanggut" dan barua dalam skrip Jentera UMNO dan PAS.

4 comments:

  1. Nazri hari ini menjaja surat akuan bersumpah dari Peneraju One Israel Robert M Shrum dan mempercayai 100% siyahudi tu. Baguslah kalau ada link dgn israel. Persoalan sekarang kenapa surat akuan bersumpah Bala tak pula disokong, dinilasi dan dibahas diparlimen atau buat press statement. Mereka hanya berminat utk menutup kes Bala diParlimen. Kalau dah asyik percaya apa yg datang dari Barat, Den cadangkan Paneh buang ajo gambar Altantunya sebelah muka depan ini yg asyik dari dulu tanya Fakta atau Fitnah. Wekeleaks dah dedah tentang siapa yg terlibat baru2 ini.Den respect DSAI walaupun wekeleaks membuat kenyataa tentangnya tetapi anak jantan ni terus berani lantang bersuara mencabar bukti kerana sejak 12 tahun yg silam rakyat dah dapek menilai kebenaran yg diutara di Mahkamah. Jika sda orang yg berani sumpah dimasjid Pmtg Pauh, ada pulak yg berani poei (den raso dio tak berani sumpah depan kaabah)keMekah dgn membawa 3 DNA dan kes asmara dgn wanita pegawai pendakwa. Dont be some sore losers like Tem asyik terkucil bila den posting dan hanya asyik mengiakan semua kata dr ateh terutama 1msia dah tahu siMahadajjal yg sanggup memfitnah anak didik sendiri. Den ucapkan tahniah kepada Msia Bolehland kerana kes yg besar ini tak dibahas diparlimen tetapi di tangga Parlimen yg membuatkan PR terpaksa membahaskan di padang awam seluruh Msia. Pada Menteri Jabatan PM Nazri, salam Den 1Msia pada namawee.

    ReplyDelete
  2. Kalau dah hati tenggelam di kambus penafian sehingga buta menilai kebenaran maka apa sahaja bukti waima terang lagi jelas tetap di tolak oleh mansusia seperti Melayu lama. Bagaimana pula dengan serikandi 7 iaitu Umi hafilda yang kini menyingkap kembali sejarah yang penuh dengan cerita sebenar???

    Bukti yang macamana lagi yang mahu di terima sebagai benar? Apakah setelah BONTOT melayu lama sendiri di JOTOS oleh si B A B I baru hendak berkata' " Am I OK ?"

    ReplyDelete
  3. Serikandi 7 tengkorak engkau tak tahu anak dara tua dtg menangis utusan meloya taruh muka depan satu cerita baru haprak pun takda, menangis rayu abg dia kembali.Kembali kemana, family dia pun dah nyahkan dia. Kalau otak kau nak clear, boleh jumpa Mahahaprak tongkang sodut jobo dia ambil berkat.

    ReplyDelete
  4. apa kata hompuk pun tongkang sodut jubur nuar amik berkat. ok ka lagu tu? dah lama berkat jubur nuar tu hang sodut hompuk. sebab tu la biol otak butakan hati tolak kebenaran. kita ni kalau nak tau kebenaran kena lapangkan hati dan minda. minta hidayah dulu, baru minta taufik. tak payah layan hompuk ni detquaq5. spesis hisham ni mana ada agama punya olang. jenglot la katakan. kecik2 bapak dia sudah hantam bata sama dia punya kapala. sbb tu wayer ada sikit short juga.

    aljuburi kata mat sabu 1995. saya ada bukti anwar meliwat kata karpal singh di parlimen 1997. hahaha. skrg peluk cium demi kuasa.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete

Blog Archive