Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Tuesday, July 3, 2012

TNB Tidur...

D.O.I.T (Discipline, Objective, Integrity, Teamwork) merupakan misi kerja dan falsafah pengurusan baru Tenaga Nasional Berhad. Dalam kesibukan TNB, suka Pak Sedaro nak posan, jika masih ramai kalangan pekerja Melayu yang belum jelas, mengapa mereka pilih untuk bekerjaya di TNB, hantarlah mereka berkursus.

Dulu maso Tan Sri Ani Arope, beliau meletakkan asas bahawa setiap warga TNB mesti tahu tentang makna Negara, maka setiap insan LLN/Tenaga kena ikuti kursus BTN. Hari ini, yang ke Kursus Perdana cuma Che Khalib yang dah tiada lagi di TNB. Ganti dengan Ir. Kamaruzaman, nampaknya saudara kena urus bina semula kekuatan dalaman TNB. TNB dilihat menepati makna Miskin Hayat dan Roh, Miskin Perangai dan Miskin Asuhan seperti yang dibahaskan oleh Pendeta Za'aba pada tahun 1927.

Jika TNB hendak aturan faham Integrity, ada IIM yang mungkin boleh bantu. Jika TNB hendak DOT, maka gerakan Biro Tatanegara merupakan opsyen terbaik. Makanya, pasukan pakar RAW TNB akan lebih kuat dalam faham dan makna "AGAMA, BANGSA DAN TANAHAIR".

Apa cerita bila mana orang TNB pun terikut gerakan Komunis, Freemason, Syiah, Wahabi dan Khawarij!

2 comments:

  1. Minta maaf, saya tidak berapa jelas ni.. lagi satu pengganti DS Che Khalib ialah Dato Azman Mohamad.. yang memperkenalkan DOIT ialah VP Bahagian Pembahagian Dato Bahari. Manakala Dato Kamaruzzaman dah lama pencen.

    Sam 2012

    ReplyDelete
  2. check your fact right cicit kamat. lu tak buat research ke sebelum menulis. sah-sah la hasil tulisan lu ni banyak hear say. what happen to call a spade a spade? menjatuhkan maruah blog pm saja.

    ReplyDelete

Blog Archive