Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Monday, April 30, 2012

Kembalikan MARUAH jawatan Menteri Dalam Negeri




Andai Najib punya keberanian untuk membuktikan sedikit keTEGASan...Majoriti Rakyat pasti berdiri teguh dibelakangnya!

12 comments:

  1. ya btul. pecat kerisbapukmudin. umno sembrong memang bodoh. hussein onn dulu lembik, cakap meliuk lentoq, anak dia pun sama pesen.

    ReplyDelete
  2. penyokong bersih babi turatApril 30, 2012 at 11:39 AM

    ambil tindakan undang-undang segera pada pihak penganjur iaitu ambiga. babi tu pun yg arahkan rempuh halangan di dataran merdeka tu patut di jail sama. memang spesis bangang. tapi kalu kerismudin spesis bacul akan lepas bebas la ambabi 2 ekor tu bermaharajalela langgar undang-undang. duduk dan bantah konon. duduk apa kejadahnya tu. ptuih.

    ReplyDelete
  3. hisham ni tak tau malu ke bro? kalo di jepun dah lama dah harakiri. silap najib gak letak sepupu pondan dia jadi menteri kdn. tapi paling silap umno sembrong la yang angkat budak bacul ni jadi pemimpin. nak kenang jasa ayah maka lantik anak. yang merana ialah rakyat malaysia yang cintakan kedamaian.

    ReplyDelete
  4. Ni lah sebab nya kita tidak bolih melantik anak beranak, adik beradik, nenek moyang memegang jawatan sewaktu kita berkuasa di dalam kerajaan ke, dalam syarikat ke, dalam persatuan ke , dalam parti politik ke atau dalam kerajaaan. Ni lah contoh classic , telan mati mak, pepatah melayu bro sekelian! Ingat orang tua sifu dah berkata. Nak sokong bolih , tetapi buat lah reformasi dalaman dulu.

    ReplyDelete
  5. Sejak bilalah adanya 'accountability' dalam kabinet Malaysia ?

    Mungkin, Menteri Amaran ni nak mulakan ... letak jawatan bila tidak dapat memenuhi tanggungjawap kementeriannya !!!

    Tapi tang mungkin dai akan letak jawatan ... sebab PDRM yg tak dapat kawal perusuh yg taksub dgn DSAI dan Ambiga ... salah orang lain bukan saya ... tak gitu ?

    ReplyDelete
  6. Dah lama dah nampak lembeknya si hisham ni. Nampak dia ni macam berdiri atas pagar je. Rasa nya nak lompat sebelah sana kot. Jahanan PDRM dibuatnya. Kok general duty pulis dijadikan pagar. Cakap lah saja nak sediakan pintu supaya senang Kotor 3 nak lalu. Strategi nak membantu ke atau strategi nak mengena.?

    ReplyDelete
  7. MEMPERKASAKAN PDRM
    Apa yang terjadi waktu rusuhan BERSIH 3.0 merupakan satu penghinaan bagi Negara dan Bangsa. Mungkin Malaysia satu-satunya Negara yang mempunyai pasukan Polis yang amat tidak berdaya untuk menangani hal-hal yang berkaitan dengan rusuhan sehinggakan pihak yang merusuh mampu untuk berlawan dan menghina pasukan Polis Malaysia.
    Di Negara luar, pihak polis perlu bersikap tegas dan harus mampu mempertahankan Negara tapi di Malaysia pihak polis hanya mampu melihat dan melarikan diri ketika diasak oleh perusuh.
    Sudah sampai masanya pihak Polis Malaysia di PERKASAKAN supaya rakyat menghormati dan takut untuk melakukan sesuatu yang boleh menganggu keamanan Negara.
    Pihak KDN perlu memberi ruang yang besar kepada Polis Malaysia agar dapat menjaga keamanan rakyat dan Negara. Sekiranya hal-hal begini berterusan, tak mungkin satu hari nanti orang makin tidak takut kepada pihak polis dan makin bersikap kurang ajar.
    Kami rakyat Malaysia memerlukan jaminan dari pihak polis bagi menjamin keselamatan kami tapi sekiranya polis yang mau menjaga kami pun belum tentu selamat, kepada siapa kami perlu berlindung.
    Mohon kerajaan memberi hak kepada pihak polis untuk melakukan hal-hal yang sewajarnya mengikut citarasa sebagai seorang polis dalam menjalani kerja menjaga keamanan dan keselamatan kami rakyat Malaysia. Kami memerlukan Polis yang gagah perkasa bukan yang lembik.

    ReplyDelete
  8. memperkasakan pdrm 1.hantar je berkrusus dengan bob samseng kg dusun yang selalu dok gangu ceramah pembakang tu pastu anta plak berkrusus dengan berahim pekasa untuk mementapkan cara2 nak melompat macam katak ....

    ReplyDelete
  9. YAB Dato Seri Najib,

    Berikan jawatan Menteri KDN kepada saya sebelum pilihanraya PRU13 ini bagi mengembalikan Maruah & Martabat KDN yang semakin melutut dan bakal rebah ke bumi bertuah ini.

    Telah tiba masanya Menteri KDN bersikap TEGAS & MENGANGKAT KEDAULATAN UNDANG-UNDANG NEGARA tanpa rasa GENTAR & TAKUT HILANG UNDI. Majoriti rakyat dah mula menyoal ketegasan dan bosan dengan amaran Menteri KDN. Bila agaknya tindakan akan dilakukan?

    ReplyDelete
  10. Sobab majoriti PDRM kaki RASUAH.. itu pasal maojoriti RAKYAT tak hormat,,,

    ReplyDelete
  11. Bukan semua Polis tau kaki Rasuah ,mungkin sebab Nila setitik.Apa apa pun PDRM kena bertindak tegas jgn duk amaran je.

    ReplyDelete

Blog Archive