Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Tuesday, August 28, 2012

Najib Di Telanjang, Nik Aziz Di Kubur

Sehari demi sehari, Haprak Daily dan Roket menelanjangkan Najib. Hingga hari ini Ah Jib Gor terpaksa jawab di setiap perhimpunan Rumah Terbuka. Di Pekan Pahang hari ini, Najib Tun Razak akan terus ditemubual oleh wartawan dengan soalan-soalan polemik. Akhirnya Najib Tertelanjang.

Hari demi hari, bloggers Haprak Daily, Roket dan PkR menyediakan pusara dan liang lahat untuk Nick Azick. Hingga hari ini, Nik Aziz terkedu dek terpaksa jawab di setiap perhimpunan Rumah Terbuka. Kubur Nik Aziz digali dan dicipta oleh Revolusi dan Doktrin yang dicipta oleh Kumpulan Hizbul Muslimin Syiah Pas pimpinan Hadi Awang. Nik Aziz hanyalah Mursyidul Am yang makin lemah. Menangis ialah Modal Kerja mudah Pas. Akhirnya Nik Aziz Terkubur tanpa nesan dan ingatan.

Sehari demi sehari, bahang PRU-13 akan lupus daripada ingatan pendukung politikus kerana sudah penat melobi-lobi. Setiap kepungan mesej politik akan dipatah dan dikepak satu persatu. Setiap hujahan balas politiking akan disulam dengan retorika falasi dan ambiguiti. Akhirnya pemimpin-pemimpin Politik Melayu menjadi bisu, pekak, tuli, buta dan tempang. Duit dah habis.

Media elektronik dan cetak arus perdana masih tidak dilihat objektif dalam mengadakan sebuah Buletin Massa bersifat percuma sebagai edaran bagi memanaskan kefahaman Demokrasi Berperlembagaan. Keuntungan siaran dan "air time" hanyalah imbuhan sementara dengan momokan hiburan-hiburan oleh penghibur tempatan baik yang proksi BN mahu pun Pas.

Sesungguhnya sampai satu titik, di Selangor sebagai contoh UMNO dan Pas perlu bersepakat untuk memakmurkan sebuah laman ekonomi Melayu, Melayu perlu berkuasa kembali. Bukan Khalid Ibrahim, Xavier dan Ronnie Lieu. UMNO dan Pas bergabung wujudkan Kerajaan Campuran Selangor.

Perak ialah negeri telur hujung tanduk. Kedah kembali kepada UMNO dan berkerajaan campuran dengan Pas. 

Apakah Najib mampu menjadi Answerable Prime Minister sepanjang masa?

No comments:

Post a Comment

Blog Archive