Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Saturday, December 21, 2013

Wa Kurang Senang Dasar BIADAP

Sedutan daripada ucaptama

Kata Wee Ka Siong (yang akan bertanding kerusi Timbalan Presiden MCA):
  • “MCA sekali lagi menerima tamparan hebat dalam PRU ke-13 yang lepas”
    .
  • “[Angkara pucuk pimpinan MCA tidak memegang jawatan kabinet], dasar-dasar yang merugikan masyarakat Cina atau tidak mengambil kira kepentingan semua kaum telah dilaksanakan”
    .
  • “Saya ingin memberitahu kepada pemimpin-pemimpin parti-parti komponen terutama pemimpin-pemimpin Umno di semua peringkat, walaupun keputusan PRU ke-13 menyebabkan MCA tidak menyertai kabinet, tetapi kepentingan-kepentingan kaum Cina tidak dibenarkan terancam.”
  • “Saya ingin menasihatkan pemimpin-pemimpin Umno supaya lebih berhati-hati dalam ucapan dan pemikiran mereka supaya tidak menuju ke arah penyelewengan dan ekstremisme.”
    .
  • “Kalau mereka tidak berpuas hati dengan pengundi Cina yang tidak menyokong BN dalam PRU ke- 13 lalu mengetepikan perjuangan untuk semua kaum dan menumpukan perjuangan untuk suatu kaum sahaja, saya pasti keadaan ini boleh menyebabkan undi-undi Cina tidak akan kembali kepada BN …”
    .
  • Keadaan ini akan menjejaskan atau memusnahkan masa depan BN.
    .
  • “… kerajaan yang ingin memenangi hati rakyat harus memastikan rakyat didahulukan, bukan menggubal semua dasar berdasarkan kepentingan suatu kaum atau menghukum suatu kaum secara sengaja atau tidak sengaja, terutama terhadap kaum Cina.”
    .
  • “Saya ingin memberitahu mereka, kaum Cina tidak akan menerima hukuman seperti ini tanpa tentangan dan MCA juga tidak akan berdiam diri.”
Sumber: MCA online

Pak Sedaro berkongsi fikir dan rasa dengan Ayahanda Dato' Yusuf Hitam, bekas PTD (Duta) dan Pemimpin Rovers Malaysia perihal ucapan hati Wee Ka Siong.

Negara ini milik Melayu. Ibubapa asalnya Melayu sudah mestilah kandungannya Melayu dulu kemudian kaum-kaum lain. Kaum Cina (bukan Bangsa ye, WKS) hanyalah kurang 30% dan Kaum Keling hanya 8% daripada populasi rakyat Malaysia.

Hakikatnya memang Cina di bandar khasnya generasi Y dan generasi Boomers (ramai sekali) tidak sedar dek untung. Hidup dan makan free dalam negara yang dikarang oleh orang Melayu. Nenek moyang kau (WKS) bersetuju untuk merdeka dengan orang Melayu. Orang Melayu beri ehsan kerakyatan kepada keturunan imigran (Cina dan Keling).

Hari ini dalam Malaysia siapa yang senang lenang? Kaya raya? Siapa yang dominasi ekonomi tanahair ini? Melayu ke atau Cina ke?

Undi Cina yang tidak taat kepada Kuasa Melayu dan kuasa kongsi ekonomi MESTI menerima hukumannya. Eloklah, Cina alami kesusahan fizik daripada disusahkan dengan erti "darah dan air mata". Cina jangan minta diulang siar, tayangan 10-13 Mei 1969. Keling jangan cuba bakar siaran dan tambah petrol supaya ledakan 13 Mei 1969, kembali.

Wee Ka Siong cuba bertindak sebagai Hero ala DAP. Apakah sudah meresap fahaman Komunis Demokrat dalam MCA? Apakah sudah tiada taat dan setia MCA kepada pemerintahan Melayu dalam Bumi Melayu...!

Ketua Pemuda UMNO Malaysia tak perlu jawab, Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia juga jangan jawab! Biarkan jawapan "makan diri" kepada Wee Ka Siong ini, dilukis oleh kaum Cina itu sendiri.

Buktikan bahawa kaum Cina boleh kongsi penurunan semua harga bekalan barangan di Malaysia. Buktikan bahawa kaum Cina yang kuasai sektor ekonomi tertentu boleh kongsi dan berkorban dengan orang Melayu. Buktikan bahawa kaum Cina boleh beri sumbangan Modal kepada usahawan-usahawan Melayu. Buktikan bahawa kaum Cina boleh sucikan Kolam Jiwa daripada fahaman liberalis, pluralis, komunis, fasis, sosialis, athies dan kapitalis. Tunjukan TRUE COLOURS of Chinese Malaysia!!!

Wee Ka Siong...Wa Kurang Senang.

3 comments:

  1. Dah jadi trend pulak, semua salah UMNO.

    ReplyDelete
  2. wa pedulik ape ko kurang senang! p mampus la!

    ReplyDelete
  3. Inilah harga yang perlu dibayar MELAYU kerana kealpan terdahulu dan kehayalan sekarang.

    Adakah ini nasib Melayu.

    ReplyDelete

Blog Archive