Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Sunday, December 12, 2010

Calon PRU-13

Spekulasi tentang PRU-13 makin menjadi-jadi. Pak Sedaro suko juga menyibuk menelaah PRU-13 ini untuk memahami siapa sebenarnya calon pilihan rakyat dan pengundi berdaftar.

Pak Sedaro fikir sudah tiba masanya UMNO di semua Bahagian buka hati dan akal budi dalam memilih supaya calon-calon yang bistari dan punya sifat perwakilan kepada rakyat serta sahabat kumpulan pemujuk politik sebelum dinobatkan sebagai calon. Apokah kriteria yang wajar dipertimbang:

1. Seseorang yang berumur antara 30 hingga 50 tahun.

2. Seseorang yang sanggup turun ke gelanggang rakyat di desa, sawah, taman, padang permainan, dusun serta perkampungan terpencil dan terpinggir.

3. Seseorang yang sanggup bangun seawal jam 4 pagi setiap hari untuk bersama rakyat sebelum panggilan azan subuh di surau dan masjid.

4. Seseorang yang sanggup jumpa rakyat seawal jam 7.30 pagi di pejabat ADUN, mahu pun di Wisma Negeri, pusat pentadbiran Negeri.

5. Seseorang yang sanggup mencari Dana Rakyat tidak kurang daripada RM1 juta setahun, bukan daripada hasil perahan projek kecil Kerajaan, tetapi melalui sumbangan pemodal dan sahabat yang cinta akan bangsa dan tanahair. Mereka yang kaya raya di saran menyumbang kepada setiap Wakil Rakyat ini.

6. Seseorang yang sempurna keluarga, tiada konflik, aman damai, ikon pilihan dalam masyarakat serta bergiat aktif dalam kegiatan majudiri masyarakat.

7. Seseorang yang bijak mengurus, serta mempunyai pasukan kerja dan think tank sendiri yang dibiayai oleh para usahawan untuk kepentingan kawasan dan rakyat setempat.

Nampaknya UMNO kena menang kesemua 117 kerusi yang dipertanding olehnya. UMNO tiada pilihan selain mendengar suara rakyat setempat sebelum membuat keputusan memilih calon. Calon yang baghlal atau has been tidak layak menjadi calon UMNO lagi. Calon yang gagap, bengap, pencetus polemik, pencetus hasad dengki bila tidak tercalon, Ketua dan AJK Bahagian UMNO yang bongkak, pengamal adu domba, songsang, berfahaman taslim, mahupun calon UMNO liberal berfahaman freemason, TIDAK LAYAK dipilih sebagai calon PRU-13, mahupun PRU seterusnya.

Kemaskini profil setiap calon yang berpotensi sebagai wakil kepada rakyat. Calon pula perlu kemaskini diri dan personaliti setiap yang tersasar aliran fikiran serta penerimaan rakyat kepada anda.

Kepada wakil rakyat semasa, anda belum pasti menjadi pilihan rakyat di PRU13 nanti. Kerana kebanyakan daripada anda adalah punca songsang tamadun PRU-12. Hari ini terlalu ramai wakil rakyat tidak kira daripada pasukan BN atau Pembangkang yang hidup menipu dan memakan duit rakyat. Malu melihat sebilangan besar keletah wakil rakyat di Malaysia hari ini yang berideologi "kera di hutan disusukan, anak di rumah mati kelaparan."

No comments:

Post a Comment

Blog Archive