Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Monday, August 22, 2011

Kompas Anwar mencaduk ke bawah...

Akhbar Kompas semalam memohon maaf kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan keluarganya atas satu laporan yang disiarkan pada 4 Ogos lalu yang berunsur fitnah.

Permohonan maaf itu berkaitan dengan tulisan yang mengaitkan isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor dengan sebuah syarikat perniagaan yang telah dinafikan kebenarannya dan juga berkenaan fitnah cincin berlian berharga AS$24 juta, yang sebenarnya tidak pernah pun dipesan oleh Rosmah.

Permohonan maaf itu juga merujuk laporan kononnya bakal besan Perdana Menteri yang dikatakan mempunyai hubungan dengan mafia Rusia.

"Atas berita tersebut, Pemimpin Redaksi Kompas Rikard Bagun, Sabtu (20 Ogos) di Jakarta, secara khusus menyatakan permintaan maafnya kepada Ketua Kerajaan dan keluarga," kata Rikard dalam Kompas Minggu, Ahad.

Permohonan maaf itu terkandung di perenggan 10, muka surat 10 akhbar tersebut dalam satu laporan bertajuk "PM Najib Razak: Demokrasi Juga Terjadi di Malaysia", tulisan wartawan kanan Kompas Jimmy S. Harianto.

Harianto yang dihubungi Bernama pada Jumaat lepas berkata, beliau sendiri telah menyampaikan permohonan maaf secara lisan kepada Najib apabila bertemu dengan Perdana Menteri di Kementerian Kewangan, Putrajaya pada Khamis.

Semasa pertemuan itu Najib telah menyatakan rasa terperanjat dengan laporan Kompas pada 4 Ogos itu.

"Saya terperanjat dengan laporan tersebut. Sebab faktanya, saya tahu itu tidak benar sama sekali," Najib dipetik akhbar itu dalam tulisan Harianto hari ini.

"Apa lagi hal ini berkaitan nama Ketua Kerajaan negara jiran, yang mana hubungan kita amat penting sekali," kata Najib.

Pada pertemuan dengan Najib itu, Harianto turut mengadakan wawancara khas dengan Perdana Menteri berkaitan hubungan dua hala Malaysia-Indonesia.

Sumber - Bernama

*********

Tindakan akhbar Kompas dilihat sebagai sebuah media berintegriti mengatasi sesetengah media pembangkang yang berada di Malaysia. Media pembangkang seperti Meloyakini, Haprakdaily, SuaraKeliwatan dan MenipuInsider sanggup menghabiskan jutaan ringgit untuk menabur fitnah terhadap pemimpin yang mereka benci.

Seharusnya Kompas telah mula sedar bahawa apa yang disampaikan oleh BroABI sewaktu berada di Indonesia adalah satu pembohongan dan fitnah mata-mata dan ianya berpunca daripada pemangsa liwat dari negara ini.

Cerita-cerita yang direka hanyalah untuk mengundang kekeruhan hubungan antara Indonesia dan Malaysia agar mengurangkan ketidakyakinan ASEAN dan dunia terhadap sistem demokrasi di Malaysia.

Tak habis-habis media pembangkang memfitnah. Maka arakian teramat bebalisme lah akan siapa yang terjatuh percaya akan media Penipu Rakyat selama ini. Sekianlah adanya...

3 comments:

  1. kok begitu ya pak?
    ya,ya,,brengsek lu!!
    maaf aja pak,kalau kepala bapak BUTOHKAN lagi ramai PATI bisa saja kami hantar ramai2 lagi,nt kepala bapak jangan lupa kasi PUTIHKAN aja dan bagi terus MyKad ya pak,,langsung aja nt terus undi kepala bapak.
    ya,ya,,bisa d atur tu.

    ReplyDelete
  2. Bagi kerakyatan kpd PATI Indonesia ya ke? ....kalau benar ia satu strategi BN yg bijak. Itu dinamakan demontrasi terpimpin. Kalau tidak benar ia satu tindakan yg sangat inovatif iatu dpt mendaftarkan PATI secara sah. Sebab tak terkira ramainya jumlah kononnya pelancong CHINA dan INDIA masuk ke dalam negara ini dan kemudian lesap. Semua komunis & puak pelampau ni undi apa pulak Bro?

    ReplyDelete
  3. xpayah amik pusing la penyokong2 peliwat laknat tuh bro...ckp je lebey,bersumpah kecut terus...

    ReplyDelete

Blog Archive