Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Monday, August 19, 2013

Najib salah ka...pembangkang salah?

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim membidas pihak tertentu yang menyalahkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak kerana didakwa gagal menangani isu peningkatan kes jenayah berat selepas kerajaan memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan Ordinan Darurat 1960. (Dah memang salah Najib pun...yang pegi mansuh akta tu kenapa? Nak jadi populis konon. Padanlah muka!!)
 
Beliau berkata perbuatan itu tidak wajar kerana mendakwa pihak berkenaan yang dahulunya mendesak kerajaan supaya memansuhkan akta dan ordinan tersebut kerana kononnya sudah lapuk serta tidak relevan lagi untuk diamalkan di negara ini. (Niat pembangkang memang nak negara ni huru-hara supaya kerajaan dipersalahkan. Tak kan itu pun tak tau. Bengap sangat ke BN selama ni? Yang Najib pegi ikut cadangan pembangkang mengkhinzir buta tu apahal?!)
 
"Mereka kata untuk menjadi negara maju, kita kena tukar atau hapuskan akta dan ordinan itu. Apabila ISA dan Ordinan Darurat dimansuhkan, jenayah semakin meningkat, dikatanya pula Datuk Seri Najib tidak bagus," katanya. (Hahaha...memang la Najib tak bagus sebab ikut cakap pembangkang. Elok Najib jadi ketua pembangkang daripada jadi ketua kerajaan!!)

Razali juga berkata ISA dan Ordinan Darurat sebelum ini sebenarnya banyak membantu membentuk keharmonian kaum dan perasaan saling hormat menghormati antara satu sama lain sejak Malaysia mencapai kemerdekaan 56 tahun lalu. (Tau pun ISA dan EO banyak membantu keamanan negara. Yang Najib sengal pegi mansuh tu kenapa? Siapa sebenarnya yang patut dipersalahkan...pembangkang ka Najib?...Rakyat pun tahu jawapannya.)

Selanjutnya sini.

4 comments:

  1. hidupkan balik ISA N EO tu.dio pandaila adap sumo ranjau bincek kat parlimen nanti.cino pun dah kito nampak cinekel.kasi yo hidup balik baru ado otak.

    ReplyDelete
  2. Setuju bona tuh AnonymousAugust 19, 2013 at 4:31 PM!! Hidupkan ISA!!OSA!

    ReplyDelete
  3. Kenapa kerajaan lantik Azeez Mamak Rahim sebagai Pengerusi Tabung Haji ?

    Rukun Islam kelima kepada semua umat Islam di seluruh negara. Menunaikan Haj di tanah suci. Sekarang dengan perlantikan Azeez, siapa ada duit boleh menunaikan Haj, siapa yang tidak dapat bayar duit poket tidak akan dapat pergi.

    TABUNG HAJI AKAN JADI EKSKLUSIF SEPERTI KEDAI ROLEX ATAU FERRARI. Rakyat biasa akan mula tolak Tabung Haji dan terpaksa menggunakan kemudahan yang lain untuk menunaikan Haji di tanah suci.

    Kuota untuk Tabung Haji akan di pegang oleh Azeez Rahim supaya anak beranak, seluruh UMNO yang dia berhutang kepada boleh di lepaskan dengan memberi PERCUMA kepada mereka menunaikan Haj di tanah suci. Kesucian Agama kita sudah tercemar dengan perlantikan perompak ini sebagai pengerusinya. Bukan Presiden UMNO ini tidak tahu. Mesti dia sudah dapat laporan demi laporan penipuan ahli perniagaan Azeez ini kepada hampir semua pemimpin dalam UMNO dan di luar. Berapa ramai yang sudah terpedaya dengan dia ? Berapa ramai sudah di tipu dia ?

    Adakah pemimpin UMNO yang lain hanya akan duduk dan jadi YES MAN seperti dalam pentadbiran Mahathir dan Pak Lah ? Adakah kesucian Haji sudah tidak bermakna lagi kepada teras kepimpinan UMNO sampai melantik seorang penipu perompak sebagai Pengerusi Tabung Haji di terima sebulat suara oleh mereka ?

    Jangan sampai UMNO jadi pembangkang selepas Pilihanraya UMUM ke 14.

    ReplyDelete
  4. razali ibrahim tu perli najib tu...

    ReplyDelete

Blog Archive