Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Thursday, November 12, 2009

Ikrar Talak Tiga PAS ? Sudah Sesatkah MEREKA!

Pengakuan Prof Madya Dr Zaitun Abu Bakar - isteri Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad

KUALA LUMPUR: Sumpah taat setia atau baiah jatuh talak tiga terhadap isteri wakil rakyat Pas yang mengkhianati parti adalah rahsia dalaman parti itu, kata Prof Madya Dr Zaitun Abu Bakar - isteri Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad. Saya tak pernah menghadiri majlis itu, kerana ia adalah rahsia dalaman parti. Saya tidak tahu apakah ungkapan yang dibaca, tapi suami saya memberitahu mereka perlu mengangkat tangan dan melafazkan baiah itu, katanya.

Pensyarah sebuah universiti swasta di sini itu, berkata sepanjang pengetahuannya, Khalid mengangkat baiah sebanyak lima kali dengan kali pertama ketika bertanding atas tiket Pas bagi kerusi Parlimen Kuala Krai pada 1986. Bagaimanapun, baiah talak tiga suami saya itu dilakukan buat kali pertama pada Pilihan Raya Umum Ke-12 tahun lalu. Saya tak tahu sama ada wakil rakyat lain pun buat perkara sama, katanya. Zaitun yang dihubungi Berita Harian, semalam, berkata beliau tidak takut dengan tindakan suaminya melafazkan baiah talak tiga itu kerana percaya Khalid tidak akan mengkhianati parti. Saya tidak takut... dia bukannya nak tukar parti... dia serius dan mengambil berat mengenai hal itu. Sebab itu dia mempertaruhkan sesuatu yang berharga... itu adalah antara dia dan Allah,” katanya ketika ditanya sama ada beliau sedar mengenai kesan baiah itu yang mengakibatkan talak tiga jatuh dengan sendirinya ke atasnya jika Khalid melompat parti.

Kelmarin, Khalid mempertahankan kenyataannya sebelum ini berhubung kewujudan amalan baiah talak tiga dalam Pas, yang dinafikan pucuk pimpinan parti itu.Ditanya sama ada isteri wakil rakyat Pas lain pernah menghadiri majlis baiah itu, Zaitun berkata, perkara itu tidak pernah dibincangkan sesama mereka.Beliau juga berkata, baiah talak tiga diperkenalkan bagi menghalang wakil rakyat melompat parti kerana ada percubaan membeli Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pas di Kelantan selepas Pilihan Raya Umum Ke-11 pada 2004 yang ketika itu hanya mempunyai kelebihan satu kerusi di negeri itu.

Perenggan-perenggan di atas ialah tulisan di dalam BH, tarikh 12 November 2009 yang dipetik tanpa suntingan. Pak Sedaro fikir Partai Islam SeMalaysia atau boleh diiktiraf sinonim dengan Parti Ajaran Sesat telah LAMA memesongkan "world-view" Munakahat Islam. Ilmu Fiqh Parti Ajaran Sesat ini sudah melangkaui batas-batas SOPAN-SANTUN dan ADAB serta TA'DIB yang diangkat oleh Nabi Besar kita, Muhammad bin Abdullah.

Ternyata PAS mewarisi faham Syiah Melampau yang menyama erti perjuangan politik dengan memberi Pajak Gadaian ikatan halal keluarga secara Akad Nikah dengan Konsep Taklik Cerai Talak [tanpa mengiran Talak Satu, Dua atau Tiga]. Apakah dunia Islam PAS dan faham Islami PAS semakin jahanam, hingga ikatan Nikah Kahwin Keluarga dijadikan sandaran Perjuangan Politik. Kenapa tidak masa nak nikah, minta Jurunikah bacakan akad "Aku nikahkan dikau Si Polan bin Si Polan dengan Si Polan binti Si Polan, dengan Mas Kahwinnya RM 123 dan Perlembagaan PAS berwalikan akan daku, tunai dan hutang"...Juga dibacakan kutbah taklik khulu' dengan memasukan perenggan, andai aku bercerai dengan Perlembagaan PAS dan tidak bersetubuh dengan PAS selama 3 bulan kamariah berturut-turut, maka gugur jualah Talak ke atas mu.

Pak Sedaro melihat, Parti Ajaran Sesat semakin menyesatkan umat Islam. Bai'ah dalam politik dierti sepadan dengan lafaz talak tiga. Apa lagi yang hendak disembunyikan oleh PAS? Pengakuan ikhlas isteri Khalid Samad ini merupakan manifestasi keburukan dan pekung di dada, yang sudah dibuka secara halus dengan takdir Allah jua. Sampai bila, wanita Islam sanggup diberikan mimpi enak dalam kelambu kusam dan bersawang? Wanita Islam yang berpegang kepada faham Ahli Sunnah Wal-Jamaah, apakah kalian rela diperlakukan demikian oleh PAS, sehingga membenarkan pendekatan PENYELEWANGAN ikatan munakahat dalam Islam dilacur sedemikian...

Pak Sedaro sudah pesan lama dah, agar NANM bertaubat. Agar AHWg bertaubat. Parti Ajaran Sesat - PAS selamat membaca talkin sendiri.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive