Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Tuesday, January 26, 2010

PERANG POLITIK ISME BARU

Pak Sedaro tertarik dengan pendekatan-pendekatan yang kini direncana oleh gerombolan peminat dan pengguna aktif internet atau siber dalam jurusan anatomi Siasah di Malaysia. Tahun 2000 dulu, ramai di antara pencinta alam maya tidak mendapat perhatian dan pertimbangan yang WAJAR. Kesan daripadanya terlungkuplah beberapa peperangan politik. Yang menang ialah KUDA KAYU dan KUDA KEPANG.

Hari ini, begitu banyak pencinta blog yang dinama sebagai bloggers, pengkarya web-web peribadi, pencetus dan penggemar twitter, memperkaya akses secara i-Phone, BlackBerry, Broadband, WiFi, P1Wimax, sebagainya daripada harganya sekitar RM600 hingga RM10000.

Pasukan penggempur politik daripada Barisan Nasional dan Pasukan Pakatan Pembangkang turut bermain dalam alam ini, adanya DAP cafe, PKR troopers, PAS jedi's, mungkin juga ada UMNO rangers, MCA stars, MIC vaders sebagainya...

Jika diperhati secara HALUS, apakah kepentingan Perang Politik Isme Baru ini memberi kesan kelangsungan kepada Warganegara khasnya Rakyat Raja, Orang Asli, Pribumi Sarawak dan Sabah?

Apakah implikasi Sosial yang dilambak kepada psikologi masyarakat marhein dan madani? Apakah implikasi Ekonomi yang dihujan kepada mereka? Apakah implikasi Keselamatan yang dirombos kepada kotak-kotak fikrah mereka?

Pak Sedaro suka perhatikan, bahawa dalam keghairahan KITA berperang secara maya, Agen CIA yang berkeliaran sentiasa memberi input kepada "Kota Maklumat Kebal mereka" di Pentagon dan Florida. Agen Hebrew Spy dan Agen Roman Vatican Siders, sedang melancarkan pelbagai mesej pengeliruan kepada Rakyat Raja.

Sedarkah Rakyat Raja yang berpopulasi 16.76 juta, dengan kekuatan mengundi dan Pengundi Berdaftar sekitar 11.7 juta...bahawa hayat politik kalian semakin diracuni oleh Agenda Yahudi yang ingin menghancurkan Imuniti Rakyat Raja. Mereka sedang menabur tuba dalam benak fikiran dengan jolokan persis Api Ledakan Gunung Pinatobo dengan mencabar Perlembagaan Persekutuan.

Apakah bentuk-bentuk Perang Politik Isme Baru yang mungkin menjadi pilihan:

1. Pasukan Tempur Maya diwujudkan.
2. Armada Cyber yang menjalan misi-misi SULIT, mungkin.
3. Pasukan Bolasepak Propaganda boleh dilahirkan.
4. Program-Program Haluan Rakyat sebagai Instrumen Provokasi Sentimental Rakyat.
5. Penganjuran Kempen-Kempen Halusinasi oleh Partai Siasah.
6. Wujudnya Kumpulan-Kumpulan Pendesak TAJAAN.
7. Wujudnya Pelbagai NGO yang akhirnya pusingan ahlinya ialah muka-muka yang sama dan tidak bertotok daripadanya.
8. Sesi-sesi Ceramah Politik yang memomok TERIAKAN MUNAFIQ, FIRAUN, NAMRUD, QARUN, MUSYRIK, dengan latarbelakang fahaman Agama Tempelan Nasrani.
9. Gerakan-gerakan Agen Bawah Tanah yang mungkin sedang diperhatikan oleh Rakyat.

Pembaco budiman, semua ini telah disenarai panjang dalam banyak buku-buku Pra-Perang Dunia Pertama dan Kedua. Kaedah kejatuhan KERAJAAN Melayu Melaka, Hancurnya Empayar Othmaniah Andalusia, ranapnya Pengaruh Kublai Khan, teratahnya Empayar Islam dan Kerajaan Melayu Nusantara, strategi Perang Vietnam-Amerika dan Strategi Perang Shogun Samurai telah meriwayat kaedah-kaedah TERSUSUN dan TERATUR yang wajar dijadikan bahan pemikiran. Yang bezanya ialah ICT, zaman Teknologi Maklumat dan Tanpa Wayar, Laluan Satelit dan Informasi Melalui ISS.

Dunia dan alam politik hari ini, dilihat mencermin lebih banyak KELEBIHAN dan KEBAIKAN, jika adanya kefahaman KONGSI KUASA dan KONTRAK SOSIAL yang baik oleh Rakyat Raja, Orang Asli, Pribumi Sarawak dan Sabah serta Kaum-kaum Lain.

Mencari senjata pengeliru oleh Pembangkang ialah PILIHAN. Manakala mewujud senjata pemusnah oleh Pembangkang kepada Pentadbiran Eksekutif BN ialah sasaran. Negara ini selepas PRU-12 ialah Negara Pilihan Pentadbiran Rakyat yang bermanisfestasi:

1. Tidak puas hati dengan agihan kekayaan Negara dan penguasaan ekonomi.

2. Tidak puas hati dengan perangai dan tindak-tanduk Wakil Rakyat PRU-11, dan jika wakil rakyat PRU-12 masih PEKAK, BUTA, TULI, BISU...maka terimalah GELOMBANG Ricther 9.5, yang memberi SEJARAH HITAM kepada Parlimen Malaysia. Daripada 222 Kerusi Parlimen, 180 milik Pasukan PKR-DAP-PAS-PRM.

3. Tidak puas hati dengan sistem pengajian pelajaran yang tidak KONSISTEN. Dokongan 3M anjuran Anwar Ibrahim telah meracuni dan PECAH-PERINTAH, kualiti insan Malaysia. Rencana Anwar Ibrahim bukan bermula pada 1997, tetapi pada 1974 lagi. Insiden Demonstrasi Baling Anwar Ibrahim ialah Modus Yahudi yang diterima Sejarah. Ramai yang tidak KETAHUI, niat kesumat Anwar Ibrahim.

4. Tidak puas hati dengan UMNO kerana pentadbiran lemah dan dikelas sebagai Menyimpan BIAWAK HIDUP.

Dalam jangkauan ini, Pak Sedaro amat berharap Orang Nombor Satu dan Nombor Dua Negara Malaysia ini PEKA dan PRIHATIN. Yang bercakar dan calar-balar di bawah ialah mereka yang diBODOHkan oleh Ketua-Ketua Bahagian yang tamak dan Bodoh SOMBONG. Yang merintih dan menangis mohon belas di bawah ialah mereka yang diterjemah sebagai SAMPAH oleh Ketua-ketua Bahagian yang BUTA, PEKAK, TULI, BISU, KUDUNG dan BIADAP.

Pak Sedaro ingin memberi INGATAN kepada semua Ketua Bahagian, baik UMNO, MCA, MIC, PPP, sebagainya....apalagi yang TAMAK seperti PAS, DAP dan PKR, agar kenal SIAPA rakyat? Apa itu Rakyat? Pusat Kehendak dan Keperluan Rakyat?

Kita tidak mahu Malaysia runtuh kerana ILMU yang kalian ada MELAKNAT kalian sebaliknya.

2 comments:

  1. salam, mohon ihsan link-kan blog saya diblog tuan url http://berani-anak-melayu.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Salam Pak sadaro, Laksamana, Pendekar, Hulubalang dan Balaci sobolah kau semua dah bersedia berpencak silat pulut untuk PRU 13 dengan PR rontikanlah Bhai... dengan harapan buek kes yang sama mengusung tilam suatu ketika dulu anak muda boleh percayo ko segalo kelentong yang menjijikkan diciplak semaso jaman Chedet puak ekau yakin boleh merampas negeri yang telah terlepas raso den ekau silap bosar Bro...cerito wanita,pemuda,puteri dan putera turun padang,samolah dengan cerito nujum pak belalang kaki temberang DKSnya. Belalang pun dah tak main kek padang laei

    ReplyDelete

Blog Archive