Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Sunday, October 10, 2010

Apo Malaysia ni PINJAM ko!

Pak Sedaro suko posan kepada mana-mano Montori, baik YAB Perdana Menteri dan YAB Timbalan Perdana Menteri, khasnya Setiausaha Akhbar dan juak-juak yang gilo populariti dan glamor.

Apoko jadah umumkan perihal UPSR dan PMR pada tahun 2016 akan berubah imej di Australia? Apo Malaysia ini atau Putrajaya ini, markas pentadbiran PINJAM ko?

Dasar dan Polisi yang bakal menikmati perubahan atau dalam peralihan transformasi, bukanlah alat sandiwara untuk diperdagang sebagai mesej bahawa Malaysia hebat dan begitu kritikal, di kaca mata Negara Asing. Nak heboh beritahu, orang Malaysia khas pelajar Malaysia bahawa transformasi sedang berlaku, katolah...

Tapi penulisan akhbar memberi gambaran bahawa nak buat pengumuman Dasar Baru kena pergi tanahair luar Malaysia!

Pak Sedaro fikir, zaman Dr. Mahathir, dio tak akan cerito soal Dasar dan Polisi yang sedang dianalisa, belum pasti ketentuan, dan buat PENGUMUMAN di tanahair Orang Lain!

Nampaknya, ini trend YAB PM dan YAB TPM yang tidak diberikan kawalan media oleh Setiausaha Akhbar. Setiausaha Akhbar amat wajar menapis dan saring, semua bahan penulisan untuk siaran akhbar perdana. Khasnya, apa-apa yang dimaksudkan oleh Muhyiddin dan Najib di luar negara.

Dulu kali pertama nak cakap pasai NKRA pun di Luar Negara. Orang dalam Malaysia belum tahu apa-apa. Orang bincang dalam-dalam di Malaysia, dan buat Pre-Amble Announcement, baru syok canang di dunia asing. Iktiraf anak bangsa dalam kandang kito dulu oooi Pak Montori.

Bukan kau bersembang dan ketuk tong sisa toksin di negara orang...Malulah bilo dalam Dewan Rakyat, ramai MP masih melopong laie...

Ni, akan berlaku lagi satu PRK di Batu Sapi...kito tengok yo lahhh.

No comments:

Post a Comment

Blog Archive