Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Thursday, February 10, 2011

Isa again

An interesting view point by Mummy Rokiah in her blog. Mummy Rokiah.

Anggota Majlis Penasihat Ekonomi Negara (MPEN), Datuk Dr Zainal Aznam Mohd Yusof mendakwa bahawa pelantikan Tan Sri Mohamed Isa Samad sebagai Pengerusi Felda adalah hari yang sedih dan mengakibatkan kebimbangan pasaran dan menjadikan pasaran tidak menentu.

Sehubungan itu beliau menyeru supaya ahli politik tidak dilantik mengetuai GLC. Begitulah betapa kuatnya pengaruh Tan Sri Isa Samad sehingga pasaran saham boleh bergoncang dengan lantikan beliau walaupun fundamental Felda begitu kukuh.

Persoalannya goncangnya pasaran saham kerana pelantikan Isa Samad atau kerana FELDA digoncang oleh IOI Bhd, KLK Bhd dan PPB Oil Bhd? Mereka-mereka inilah pemain besar pasaran minyak sawit dalam BSKL dan di rantau ini.

Syarikat-syarikat yang dikuasai kaum Cina ini menjadikan FELDA kuda tunggangan mereka untuk memonopoli pasaran minyak sawit di Negara China.

Hakikatnya politiking pasaran saham lebih hebat dari ahli-ahli politik yang sebenar. Kalau Tan Sri Isa tidak layak menjadi Pengerusi FELDA bagaimana pula Tun Mahathir yang menjadi Penasihat Petronas?

She has a point there. Go figure!

3 comments:

  1. Kehadziran Dr Mahathir dan Isa Samad dan banyak yang lain merupakan satu dugaan besar kepada umat di Malaysia.

    Mereka dihantar kedunia ini untuk menjahannamkan temaddun dan negara.

    Jadi terpulang kepada rakyat yang sedar dan insaf untuk membetulkannya.

    Tepok dada tanya seleralah!!!

    ReplyDelete
  2. Kayyum ni saya rasa bercakap tanpa fakta dan mengikut hawa nafsu. Hawa nafsu selalu dibangkitkan tanpa kita beristighfar. Patut bersyukur kerana kerajaan kita prihatin, aman dan makmur. Ops Egypt cukup berjaya.

    ReplyDelete
  3. Inila akibatnya klau terlampau....apa yang orang lain buat smuanya x btul... Dengar tapi tak perati......
    Hidu tapi tak perati...... Lihat tapi tak perati......

    Fikir2kan lahh...

    ReplyDelete

Blog Archive