Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Saturday, June 4, 2011

Lawak apa ni Hadi?

Ketika ditanya tentang isu negara berkebajikan yang menjadi tema muktamar kali ini berbanding negara Islam, Abdul Hadi menjelaskan PAS sekarang mementingkan isinya.

"Tema kita negara berkebajikan, ia sememangnya dah ada dalam Islam. Dalam al Quran tak sebut negara Islam, dia sebut negara kebajikan, jadi kita laksanakan iaitu kita dahulukan yang ada persamaan," kata Abdul Hadi.

*********

Hola beb! Habis yang selama ni dok pertikai konon "Malaysia bukan negara Islam" dan kenyataan pemimpin Pas sejak dulu konon "Pas nak tubuhkan negara Islam dan laksanakan hudud", hingga ramai penyokong tegar Pas sanggup bersamak lepas salam dengan ahli UMNO, sanggup solat dua Imam, sanggup berdoa melaknat UMNO dalam Qunut versi bahasa Melayu, mengharamkan sembelihan ahli UMNO, putuskan hubungan persaudaraan sesama muslim, APA CER?

Sahlah Pas ni dah bengong. Hidup-hidup tipu penyokong. Berjuang bermati-matian selama ni konon nak tubuhkan negara Islam, akhirnya Presiden Pas sendiri kata "DALAM QURAN TAK SEBUT NEGARA ISLAM!"

Kepada penyokong tegar Pas yang masih letak gambar Nik Aziz bawah sejadah ketika nak solat, konon Nik Aziz akan bawa ke syurga; serta bermati-matian percaya konon Mungkar Nankir takkan tanya soalan kubur jika jenazah kamu diselimuti bendera Pas...den cuma boleh rasa kasihan jelah dengan amalan syirik kamu semua selama ni.

Penyudahnya kena tipu dengan Presiden! Tiada negara Islam dalam Quran...terus tukar negara berkebajikan. Habis yang UMNO/BN buat selama ni bukan negara berkebajikan ke?

Kah...kah...kah! Lawak tul la lu Pas. Itupun masih ada yang percaya Parti Ajaran Sesat ni lagi...

12 comments:

  1. minta izin link dalam blog melayupasirgudang@blogspot.com

    ReplyDelete
  2. ..Hadi Awang jilat balik kahak hijau yg dia ludah kat UMNO selama ini hingga menuduh sebagai kafir kerana bersama MCA dan MIC..kalau ikutkan 'Fatwa Hj Hadi', siapa kafir skrg..dah jadi 2 kali kafir..pertama menuduh orang kafir dan sekarang ikut pula cara orang yg dituduh kafir..inilah akibatnya kalau Islam dijadikan alat politik..jawap kau Hadi diakhirat nanti..

    Lebai Malang

    ReplyDelete
  3. PAS MEMBELIT!
    PRESIDEN PAS MEMBELIT!
    PRESIDEN PAS CAKAP BERBELIT2!
    PRESIDEN PAS DAH LUPA NEGARA ISLAM!
    PRESIDEN PAS DAH TAKMO PERJUANGAN NEGARA ISLAM!
    DULU HJ HADI KATA UMNO HARAM SBB BERBAIK DGN MCA,MIC!
    PAS BERBAIK DGN DAP?
    HJ HADI NAK TERUS BERDAKAP DGN LGE!
    LHE NAK TERUS DAKAP NGN HJ HADI!
    PAS NAK BERDAKAP DGN DAPigs LAGI!
    DAPigs NAK BERDAKAP DGN PAS LAGI!

    ReplyDelete
  4. alah paneh ko ni main hentam org saja ko tau, boring aku.

    http://drmaza.com/home/?p=1425#more-1425


    ko baca la, fikir sendiri.

    ReplyDelete
  5. jngn la nak tawarkan hati org Islam dngn undang2 dan hukum Allah, itu tugas syaitan.

    ReplyDelete
  6. Dah lama tau Pas sesatJune 4, 2011 at 1:39 PM

    Kata MAZA "PAS terus bersama dengan gerakan Islam lain di dunia ini yang mula keluar dari rethoric negara Islam kepada realiti kenegaraan yang sebenar yang diperlukan oleh manusia."

    Secara tersiratnya Asri mengakui Pas selama ini menyesatkan penyokongnya.

    Kata Asri lagi "Saya sedang meneliti apakah maksud ‘negara kebajikan’ yang hendak diwujudkan. Saya percaya Presiden PAS ada kerangka yang jelas. Ahli-ahli hendaklah difahamkan terlebih dahulu sebelum membicarakannya secara meluas."

    Sudahlah Asri. Kalau dulu pun Pas tak berapa jelas dan tak mampu jelaskan apakah mksud negara Islam yg sebenar sehingga pengikut mereka jadi sesat dan bermusuh sesama umat Islam, inikan pula nak suruh terangkan maksud negara berkebajikan yang baru mereka nak belajar. Sah-sahlah pemimpin Pas bengong tu semua tak faham. Last2 mereka akan tiru cara Umno mengurus negara berkebajikan.

    Org lain dah lama buat, Pas baru nak sedar?

    Hehehe. Betul kata che din. Parti Ajaran Sesat ni memang lawak.

    ReplyDelete
  7. negara berkebajikan ya hadi? masalah air di kelantan dan kedah pun tak boleh selesai bertahun-tahun. nak buat negara berkebajikan kunun. hopla jingga ini pas pis pus.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  8. NAK TAU APA ITU NEGARA KEBAJIKAN VERSI PAS?

    ADA DUA VERSI

    VERSI PERTAMA

    BUAT CERAMAH TIAP TIAP MALAM SAMBIL MINTA SEDEKAH, PAS TU WANG SEDEKAH NI DIBAHAGI BAHAGIKAN SESAMA PEMIMPIN, ITU PUN TERGANTUNG SIAPA PEMIMPIN, KALAU KRONI ADA WEH , KALAU BUKAN KRONI SORRYLAH

    SELEPAS MINTA SEDEKAH, TUBUH KOPERASI, AMBIK DUIT AHLI PAS TU SAMA JUGA , BALUN SESAMA PEMIMPIN

    VERSI KEDUA

    TAWAN NEGARA BY HOOK OR BY CROOK, "MATLAMAT MENGHALALKAN CARA", SETELAH DAPAT KUASA HAPUSKAN SEMUA CUKAI DAN LESEN

    iNCOME TAX TAK PERLU
    LESEN PERNIAGAAN TAK PERLU
    LESEN TANGKAP IKAN TAK PERLU
    LESEN MEMANDU TAK PERLU
    ROAD TAX TAK PERLU
    INSURAN KENDERAAN TAK PERLU
    BAYARAN SEKOLAH DAN IPT TAK PERLU
    TOL TAK PERLU
    CUKAI PINTU/CUKAI TANAH TAK PERLU
    HANTARAN/MAS KAWIN PUN TAK PERLU


    PENDEK KATA APA SAJA YANG SELAMA NI KENA BAYAR DIBAWAH PEMERINTAHAN BN TAK PERLU LAGI BAYAR SEBAB INI NEGARA KEBAJIKAN , SEMUA KERAJAAN TANGGUNG

    SILAP SILAP MELANGGAN PELACOR PUN KERAJAAN TANGGUNG

    KALAUPUN SEMUA RAKYAT MALAYSIA JATUH MISKIN DAN PAPA KEDANA MACAM RAKYAT sOMALIA, TAK APA , KERANA JALAN UNTUK KESYURGA TAK PERLU KEMEWAHAN DUNIA. MISKIN,KOTOR ITU DAH JADI TRADEMARK, TAK APA

    HAJI HADI OH HAJI HADI !!!!!! bangun bangun bangun hari dah siang....

    ReplyDelete
  9. Bagus le macam tu. Negara Kebajikan kalau PAS menang. Semua tak payah bayar. Itu memang best. Mungkin negara akan mundur? Tak tentulagi, kan?
    Bandingkan dengan kalau BN menang. Semua Barang Naik dan kena bayar macam-macam. Rasuah semakin naik dan harta negara dikhaskan untuk ahli-ahli dan konco-konconya. Negara akan lebih cepat mundur. Betuk tak?

    ReplyDelete
  10. Salam,
    Buruk2 BN pun, dah ada 'track record' mentadbir dan membangunkan negara. Dapat kepada Pembangkang, takut negara dan rakyat jadi kucar kacir.Pilihlah yang terbaik dari yang busuk-busuk ...Sampai akhir zaman pun sifat tamak dan rasuah tidak akan dapat dihapuskan.

    ReplyDelete
  11. Inila negeri kbajikan PAS, 13 grai MELAYU d jlan Klab Cinta Sayang Sg Petani disodok pd 26 Mei lalu tnpa blas ihsan, puas hati pengundi2 PAS dn PR. Jgn lupa isu rebat ckai tanah UUM, isu Klej insaniah......jln raya blubang sana sini....mai tngok sndiri 'kbajikan' yg kami dpt

    ReplyDelete
  12. Baik penyokong Pas, Mahu pun BN (Umno) kita sama2x Islam, Sama Bangsa, Usah bertelagah, Mari kita sama2x bangunkan negara, Tidak Semua Pemimpin atasan BN tu Bagus, begitu jugak Pemimpin Pas, Belum Tentu Pas tadbir x de Rasuah dan Jenayah. Cuba letak bayangkankan kita ni pemimpin BN atau Pas Kalau kita berada diatas adakah kita akan adil? boleh tapis rasuah ke. adakah Kita semua orang Islam termasuk saya sendiri ni melakukan 'Amal Maruf Nahir Mungkar' dgn betul seperti mana yang disarankan dalam islam, Jangan kita pergi pada Masyarakat yang Besar, Kita pergi tengok dalam Keluarga kita Sendiri? fikirlah bersama? buang Ego anda, bersatu lah Islam. Orang Kafir dah bersatu nak jatuhkan Islam. Sekian Wasalam

    ReplyDelete

Blog Archive