Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Saturday, July 2, 2011

Paneh 2 minggu

Pak Sedaro raso, rakyat yang dihambakan oleh PSM, DAP, Ambiga Biadab, PAS dan PKR akan merana dek kerana PENIPUAN SUDAH TERANG LAGI BERSULUH. 9 Julai 2011 hanya selingan yang dipolemik oleh Ambiga yang hendak tunjuk kepada umat Melayu bahawa Keling PARIA boleh kawal pemikiran dan menjadi Agen Songsang dan Seleweng Bumi Melayu. Ambiga hendak buktikan kepada Dunia Freemasonry dan Musuh-musuh Islam bahawa Ambiga seorang anak Keling keturunan PARIA yang kuasai ilmu undang-undang mempunyai pengikut BODOH, BAHALUL DAN TOLOL daripada kalangan rakyat tempatan, khususnya rakyat RAJA.

Ternyata misi Ambiga yang akan dikenakan mengikut Artikel 149 juga sebagai OKT berasas Ordinan Darurat 1960 (ISA). Ternyata misi Ambiga bermadu dengan Azizah untuk Bapak Anwar Bin Ibrahim, Abdul Hadi Awang, dan sekutu rapat mereka untuk MENCABAR Majlis Raja-Raja Melayu. DYMM Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong telah bertitah bahawa Baginda amat murka dengan pakatan yang akan mencetuskan polemik "politik jalanan" tajaan Ambiga.

Benarkah Ambiga dalang permainan BANGANG ini? Dalam teori politik putar alam, Bersih 2.0 ialah strategi untuk melakukan pusingan 360 darjah kepada rakyat, untuk dicerminkan kepada dunia kononnya Negara Malaysia tidak AMAN DAMAI. Bagaimana Negara Malaysia boleh dinafikan sebagai sebuah Negara Islam, bagaimana Negara Malaysia boleh diputar belitkan sebagai Negara Racist oleh golongan Ambiga & The Geng.

Hishammuddin yang begitu suka sengih lebar sambil goyang kaki akan melopong bila mana melihat pada 9 Julai 2011 akan turun tidak kurang 200 ribu manusia daripada kampung dan ceruk yang dibayar oleh pakatan Bapak ANUwar Bin Ibrahim. Perkhidmatan Bas Sewa khas sudah habis ditempah dan dibayar. Jika berlaku "body contact" sama ada sengaja atau pun tidak, atau memang dirancang "body contact", maka akan berlakulah satu lagi Peristiwa 13 Mei 1969. Kali ini, Pagar Istana Negara bakal menjadi galang ganti.

Hishammuddin sudah boleh guna pakai ISA dalam isu ini. Operasi Tebas Bersih perlu digerak pada 5 Julai 2011. Semua kepala yang bersekongkol dengan Bersih 2.0 perlu direman tanpa bicara dan di "TADIKA" di 'Universiti' Kemunting.

Projek Lynas di Gebeng nampaknya MP Kuantan seorang manusia Melayu yang disangsikan keMelayuannya kerana langsung tidak iktiraf ilmuan Melayu di AELB. Pada Fauziah ini, intelektual Melayu low class. Ironinya, Ahli Parlimen Kuantan turut memberi taraf bahawa dia sendiri "BAGHAL"...kesian.

BTN tambah serabut, bila mana natijah pertukaran logo tidak dikaji dengan mendalam. Moto "Bersama Mencipta Kegemilangan" amat WAJIB dikekalkan. Gagasan 1Malaysia ialah simbol OBOR PERJUANGAN PERDANA MENTERI KE-6, yang dipacu sesuai dengan slogan Rakyat Di Dahulukan, Pencapaian Di Utamakan. BTN dikesan cuba mengikut arus hingga terlupa perjuangan asal yang lebih mampan. Pak Sedaro fikir, BTN ialah Pencorak Tsunami dan Pencipta Obor Mercu Gemilang menerusi Gagasan 1Malaysia. Wacana Pak Sedaro tentang BTN dalam konteks pengekalan namanya, perbahasan terminologi Tata amat jelas. Bila mana BTN Serabut dicetus, perbahasan menjadi lebih jelas lagi. Blog Paneh Miang tidak perlu ditarbiyah kerana Paneh Miang percaya bahawa Konsep/Fikrah/Mauduk/Wahdatul-Amal Gagasan 1Malaysia sudah dimulakan sejak terbubarnya Malayan Union pada 1 Julai 1946.

Kata-kata Almarhum Onn Jaafar kepada DYMM Raja-Raja Melayu di Hotel Federal menjelaskan iltizam wasilah 1Malaysia. Hari ini, pada tanggal Mac 2009 YAB Perdana Menteri Ke-6 memberi PENJENAMAAN SEMULA OBOR Gagasan 1Malaysia yang turut dibahas dan disyarah dalam Blog Paneh Miang dengan panjang lebar. Paneh Miang merupakan moderator kepada YBhg Dato' Mohd Nor, mantan Hakim Mahkamah Rayuan yang memberi hujah mendalam tentang Perlembagaan Persekutuan yang nyata serasi dengan Gagasan 1Malaysia.

Ketua Pengarah BTN yang baru, Timbalan Ketua Pengarah BTN yang baru, dan juga mungkin TKP (Latihan) yang baru, juga beberapa Pengarah Bahagian dan cawangan-cawangan yang baru, sedang dan harus berfikir lebih jauh daripada biasa. BTN harus menjadi institusi latihan GLOKAL, orientasi yang bersifat Beyond Government, Beyond Politic, Beyond Wealth Creation and Beyond Complacency, sewajah dan sewatak dengan Agenda Majlis Perundingan Melayu.

1 comment:

  1. sungguh nya den akan mempertahankan apa patut di pertahankan..agamaku..bangsaku..tanahairku..kepada pengacau2 tak kirolah paria ko..penjubur ko..kapir laknat ko..DAP ko..komunis ko..buek hal jer tahan je bawah ISA..kapado yg lalang2 tu,kito tebas jer..tunggak2 dio tu ,kito bakar jer..(bahaso kasar)xxx faham tak tau lah..KEPADA AHLI PAS YG NGAKU ISLAM TU..YG WAJIB SEMBAHYANG 5 WAKTU..BUKAN HADIR SUPORT HIMPUNAN BERSIH2.0(PUDAR)BUDAK TADIKA PUN TAHU MANO WAJIB @ TIDAK..IYO BONAR CARI KEBENARAN KAT ILAHI,MALAM JUMAAT SOK BUEK SEMBAHYANG HAJAT DAN WAJIB KAN KEPADA SEMUO AHLI PAS..TU YG ISLAM SURUH..IKUT SALURAN YG BONAR..

    ReplyDelete

Blog Archive