Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Tuesday, December 25, 2012

Peguam PR yang LIBERAL

Falsafah seorang peguam liberal;

1. Pedulikanlah kuasa Perlembagaan Persekutuan, kita mesti tukar persekutuan kepada republican.

2. Eloklah kita pinda Akta Amalan Guaman 1976 kepada Akta baru 2013. Kita berkuasa, apa kita peduli. Kita terbalikkan, Bumi Melayu. Apa ada pada bangsa Melayu, kata peguam liberal...sedangkan dia itu maknya Boyan!Bapaknya pakistan.?

3. Piagam Madinah dan Perjanjian Hudaibiyah tidak ada kena-mengena dengan Pakatan Murni Malaya 1957, Inggeris kuasa asal Malaya...Apa punya bangang punya peguam liberal. Inggeris tidak pernah berkuasa mutlak di Tanah Melayu. Inggeris mengamalkan dasar koloni dan penjajahan ekonomi dengan menipu Raja Melayu dan Pembesar Melayu.

4. Elok juga kita, cari jalan untuk batalkan Agama Islam Agama Persekutuan. Baru senang kita langgar negara ini. Boleh kita batalkan segala kepentingan yang memahkotakan kalimah Allah dan Muhammad. Tentu pasti, pupus rakyat Raja.

5. Kita mesti cari jalan, untuk singkir Raja Melayu. Kita bayar dan joli yang mana boleh kita makan. Lagi pun, Lodge kita banyak. Missionary kita dah makin kuat, Brazil Football Center di PJ dah sanggup sumbang proses kristianisasi. PenDAKwah liberal dah bertambah, semalaman aja kita boleh murtadkan Melayu seramai 100 orang di KL. Kita BEST.

6. Tapi, kita ada masalah sebab masjid masih boleh jalankan usaha. Kita jaja Hizbut Tahrir gitu. Wah, banyak sungguh jalan-jalan kita untuk "lingkup"kan Malaysia ini.

Inilah antara falsafah dan mauduk reformasi peguam liberal. Nampak gayanya, selagi peguam-peguam Melayu Islam, Ahlul Sunnah Wal Jamaah masih pekak badak, buta kayu, hati batu, dan tak isytihar perang habis-habisan dengan pemikiran peguam-peguam liberal, pendukung plural, symphatizer komunis dalam kesatuan Peguam-peguam, maka, NEGARA INI AKAN JAHANAM.

Asas negara ini ialah Kuasa Eksekutif, kuasa kehakiman, kuasa perundangan. Mungkin masanya akan tiba supaya Majlis Raja-Raja Melayu kembali berperanan besar.

6 comments:

  1. Salam bro... Hebat Blog bro... Mohon dipautkan blog teman http://kamuntingcentral.blogspot.com ke blog bro.. Terima Kasehh Bro..

    ReplyDelete
  2. Anwar memang liberal, selesa rembat mana sempat. DAP peduli apa, jolok Nizar naik jadi MB, nah dapat 10,000 ekar tanah balak dibumi serambi PAS. Hadi pun dah tak sebut-sebut amanat agong 1981, sejak bergesel pipi dengan Lim Kit Siang........

    Laluan PR memang jelas, tapi sedarkah pakcik-pakcik, makcik-makcik dan mamat-minah yang ghairah menjilat dataran merdeka sampai BERSIH.... akan segala tipu muslihat.

    Selepas 30 tahun, baru ada suara garang dan brutal menyanggah amanat Hadi 1981. Jangan pula orang baru sedar mainan dan muslihat PR 30 tahun kedepan.

    Waktu itu kalau ikut adat Nik Aziz, Hadi dan Anwar mungkin sudah mati bersama dengan Karpal dan Lim Kit Siang. Lim GE, Nga dan Ngeh besar kemungkinan belum mati...

    ReplyDelete
  3. Asal bukan umno wa ok je.janji islam

    ReplyDelete
  4. Saya juga sokong tukar itu parti melayu malaya yang korup dan tidak bersih.jom ubah jom...

    Jack,
    Anak Pribumi Sibu

    ReplyDelete
  5. Jack ,
    Kamu di Sarawak sik sama bah.!! ( tak sama ).
    2008 semua BN sapu bersih bah.Nya madah mauk menang , susah banyak bah. Heehee...
    No way PR can win Sarawak and Sabah my friend.Qhere is PAS and PKR there ? TARAK...

    Kampong man

    ReplyDelete
  6. NO way BN.
    Its a democracy anyway...

    Jack Sibu

    ReplyDelete

Blog Archive