Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Wednesday, February 19, 2014

Tolol ke Bahalol

Tindakan paling TOLOL atau BAHALOL bila Kalinga Paria yang berkiblat Komunis ini berada sebagai anggota pentadbiran bersatus Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri. Siapa yang 'bijak' sangat bawa kalinga ni masuk kabinet in the first place?!

Pendedahan Permintaan Waytha Dapatkan RM4.5 Bilion

alt

KUALA LUMPUR 18 Feb - Pengerusi Hindraf P Waythamoorthy didakwa cuba mendapatkan RM4.5 bilion dari bajet kerajaan dibawah pertimbangannya untuk membangunkan komuniti India.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak telah mengumumkan peruntukan RM750 juta dari keseluruhan bajet tahunan kerajaan bagi tujuan tersebut menerusi kementerian dan agensi kerajaan tertentu namun Waytha mendesak ianya diletakkan dibawah jaminannya.

Pengerusi Hindraf turut mendesak Perdana Menteri mengeluarkan jaminan bertulis bagi menyalurkan RM750 juta kepadanya untuk melakasanakan agenda komuniti India.

Kerajaan berpendapat, pembangunan komuniti tersebut perlulah dibuat secara berperingkat demi menjaga sensitiviti kaum lain dengan mengambil kira aspek praktikaliti.

Berikutan tuntutan yang tidak dipenuhi, Waytha meletakkan jawatannya di dalam barisan menteri kabinet termasuk jawatan Senator Dewan Rakyat seraya melanggar Perjanjian Persefahaman (MoU) antara Hindraf dan kerajaan Barisan Nasional (BN) sebelum Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) lalu.

Sejak awal penglibatannya di dalam kabinet, Waytha jelas menghadapi kesukaran untuk menyesuaikan diri dan memahami sistem pentadbiran berikutan tidak memenuhi jangkaannya.

Waytha ketika menjawat jawatan sebagai Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri merupakan individu pertama dalam kabinet menyalahkan pihak polis menembak gangster berbangsa India secara terbuka.

Beliau perlu sedar jawatannya ketika itu mewakili kerajaan dan perlu lebih peka dengan tindakan agensi kerajaan dalam membanteras jenayah tidak mengira pangkat, agama mahupun bangsa berikutan penjenayah adalah musuh negara.

Ketika perletakan jawatannya, Waytha meletakkan kesalahannya kepada Perdana Menteri namun tidak menyatakan bantuan kerajaan dengan menyalurkan dana hampir RM500 juta tidak termasuk RM34.5 juta menerusi Tabung Ekonomi Kumpulan Usahawan Niaga (TEKUN) kepada komuniti tersebut.

Hakikatnya kerajaan sudah terlebih buat membantu untuk membangunkan orang India. Kerajaan membuat semua ini bukan kerana Waythamoorthy. Dasar membantu tanpa memilih kaum telah lama dilakukan.

Waythamoorthy patut tahu perkara ini dan alasan kerajaan tidak memberi perhatian kepada kaum India tidak benar sama sekali. Dia mesti bertanggungjawab di atas kenyataan-kenyataannya yang boleh menyebabkan salah faham antara kaum.

Malah dia patut faham pendekatan radikal Hindraf tidak sesuai di negara ini. Walaupun dia kecewa dengan kegagalan parti-parti politik India, itu bukan mencerminkan kegagalan kerajaan membantu kaum India.

*********

Andai Mohd Najib Abdul Razak sudah tidak sesuai dan layak berfikir waras berasaskan faham Ahlul Sunnah Wal Jamaah demi Islam, Melayu dan Tanah Melayu...maka elok sangatlah letak jawatan menjelang 11 Mei 2014.

Elok bonar Muhyiddin Mohd Yassin bertugas sebagai Perdana Menteri Malaysia.

8 comments:

  1. bijan telah membawa banyak masaalah pada negara , bijan wajib bersara dari menjadi PM

    ReplyDelete
  2. RAWNA PN PATUT BERSARA...DH TUA...

    ReplyDelete
  3. la....baru perasan ke bawak masuk kepala hindraf ke dalam kabinet tu kerja tolol @ bahalol? lepas pru13 dulu memang aku dh balun kerajaan sebab memilih tindakan tolol dan bahalol mcm ni. nah! sekarang dah terbukti kerajaan memang tolol @ bahalol. jangan kecik ati la, tulis lembut ke, kasar ke, sama je maknanya. kalau bahalol, direct je sebut bahalol. semoga banyak belajar dari kebahalolan ini...

    ReplyDelete
  4. Anon 1.19
    Janganlah suko bahlolkan orang sobab io menonjolkan kebahlolan kau sendiriSepatutnyo kito sebagai orang Melayu patut bersyukur sobab ALLAH telah membert petunjuknya pada Najib untuk lebih berhati hati di masa hadapan dan jangan terlalu ikut nasihat orang lain dalam membuat keputusan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnya dah banyak petunjuk utk najib tapi mamat tu sama ada memang bebal atau bingai tak faham petunjuk.

      Delete
  5. Tuan,mohon pautkan link http://www.utaranews.com di blog tuan..untuk makluman tuan,pihak kami telah pautkan link blog tuan di portal utaranews.com.terima kasih.

    ReplyDelete
  6. Bukan ke si Ah Gib Gor yang bawak masok si Keling Pariah ni dalam Gomen???? Kan dia dah patuk balik tangan Ah Gib Gor.....

    ReplyDelete

Blog Archive