Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Tuesday, September 27, 2011

Ayat Power Anwar

10 ayat power Bapak Anwar Bin Ibrahim ketika masih berjawatan Timbalan Perdana Menteri:-

(i) Pas tidak menghormati peraturan dan prinsip moral Islam. (Berita Harian, 04/05/1991)

(ii) Pas has succeeded in poisoning the minds of its supporters by not allowing them to question the credibility of statements made by party leaders in Harakah. (New Straits Times, 17/04/1992)

(iii) Pas masih gagal melaksanakan program memaju dan membangunkan umat Islam sekalipun sudah menguasai satu negeri di negara ini. "Tiada gunanya asyik bercakap mengenai Islam sedangkan rancangan untuk mengangkat martabat umat Islam ke tahap tinggi tidak ada." (Berita Harian, 25/08/1993)

(iv) Anwar Ibrahim, membidas taktik kotor pemimpin Pas yang sanggup berbohong dan menipu rakyat menggunakan ayat al-Quran semata-mata untuk memenangi kerusi dalam pilihan raya. (Berita Harian, 24/01/1995)

(v) Pas hanya menyubur dan menonjolkan imej Islam palsu kerana dikalangan kepimpinannya penuh perbuatan menyeleweng, jahil atau menyembunyikan fakta sejarah dan kebenaran. Pemimpin Pas juga mempersendakan ayat Al-Quran dan hukum, suka memaki hamun tetapi tidak pernah mengemukakan cadangan bernas, tidak pernah serius memperjuangkan nasib rakyat, malah sebaliknya menindas serta memesongkan akidah mereka. (Berita Harian, 21/03/1995)

(vi) Pas rela menggadaikan masa depan umat Islam di negara ini apabila parti itu sanggup bekerjasama dengan DAP dan Parti Bersatu Sabah (PBS), kata Anwar Ibrahim. Menurut Timbalan Perdana Menteri, tindakan Pas meletakkan calonnya di kawasan majoriti bukan Islam di Pulau Pinang dan Sabah dalam pilihan raya sebelum ini sama dengan mengkhianati agama, maruah dan masa depan umat Islam di negara ini. (Berita Harian, 03/04/1995)

(vii) Rakyat diminta menolak Pas kerana bersandiwara kononnya memperjuangkan kepentingan umat dan syiar Islam sedangkan pada masa sama membantu DAP melenyapkan kepentingan serta masa depan orang Melayu di Pulau Pinang, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim. (Berita Harian, 19/04/1995)

(viii) Pas khianati orang Melayu apabila menggunakan perantaraan Parti Melayu Semangat 46 untuk bekerjasama dengan DAP. (Berita Harian, 20/04/1995)

(ix) Pas cemar ukhuwah Islam. Pas perlu menjalankan tarbiyah terhadap pemimpin dan ahlinya yang semakin ramai terpesong daripada ukhuwah atau persaudaraan Islam yang sebenar. Beliau berkata kebelakangan ini ramai pemimpin Pas mendakwa menjalankan prinsip dan perjuangan Islam, tetapi hakikatnya ia jauh menyeleweng. (Berita Harian, 20/04/1995)

(x) Pemimpin PAS tiada akhlak apabila Pas memburuk-burukkan pemimpin Barisan Nasional (BN) dengan gelaran menghina, sebagai tidak berakhlak dan menunjukkan kelemahan parti itu yang mendakwa memperjuangkan Islam. (Harian Metro, 21/04/1995)

1 comment:

  1. It's no longer about Anuar Ibrahim. Ngok betul. Anuar Ibrahim is a lost cause. Period.

    ReplyDelete

Blog Archive