Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Tuesday, May 15, 2012

Ingat tu duit abah kau?

Gempar setelah disimpan peram sejak beberapa bulan, nampaknya tembelang hutang MBN NSDK di bawah teraju Wan Salwati  ditelanjang oleh pasukan mereka sendiri.

Difahamkan MBNNS yang punyai pelbagai agenda politik oppurtunis melalui kerusi Presiden-nya telah gagal melunaskan hutang RM580 ribu dek Karnival Belia NSDK sehingga menimbulkan kerugian imej kepada YAB Menteri Besar Negeri Sembilan, YB Exco Belia dan Sukan, serta ramai YB-YB NSDK. 

Begitu ramai peserta karnival yang merungut, termasuk peniaga gerai, penyedia khemah, syarikat swasta bla..bla..bla...dan jalan mudah yang cuba diambil MBNNS ialah meminta kerajaan negeri untuk melunaskan semua hutang? Ingat tu duit oyang kau?

Tapi bagus jugaklah, walaupun MBNNS dibebani hutang, presidennya masih sempat terbang menunaikan umrah. Sojuk perut ibu mengandung. Hanya anak buah yang lopong polong.

Usaha tidak bijak Presiden MBNNS ini membuatkan nama beliau bertambah busuk, jauh sekali untuk bergelar winnable candidate. Tu lah...galak bonar melobi politik untuk jadi calon Adun kampung Ampangan dan Sikamat...tak sodar ekor eh bergelumang tahi.

Hakikatnya, BN tidak perlu calon yang lopong berkenaan Perlembagaan Persekutuan, Akta 668, Akta 335 dan Akta 72 serta 88 seperti Presiden MBNNS.

Andai Salwati berselera godang, kau solosaikan dulu urusan isi rumah kau. Pembangkang tunggu nak tabur peluru yor...

2 comments:

  1. Apo crite Wan Salwati ni? Majlis Belia berhutang lebih setengah juta. Belia kene tahu onar yang Presiden ni buat. macamana rasanya nak hadap belia ketika sambutan hari belia kelak. Presiden baru ambik tampuk pimpinan telah menjerumuskan organisasi dengan hutang sebanyak setengah juta. Parah weh!

    ReplyDelete
  2. Majlis Belia Negeri Sembilan sebeloum ini x pernah terhutang dengan banyak sampai setengah juta. Apa pemimpin dan AJK dalam MBNNS sekarang nih dah hilang waras ke? Pak Cik sebagai veteran belia berpandangan bukan Presiden sahaja yang perlu bertanggungjawab tapi semua AJK yang ada dalam MBNNS sebab meluluskan program Karnival tersebut.Apa agaknya tindakan Presiden dan AJK dalam menghadapi beban hutang ini?

    ReplyDelete

Blog Archive