Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Monday, March 2, 2009

Mengaku Menteri Parlimen Pulak Dah..

Saya kini berada di Doha untuk tempoh dua hari bagi memenuhi undangan Saban Center for Middle East serta Institut Brookings.

Forum yang dianjurkan bersama oleh kerajaan Qatar ini turut menjemput saya sebagai ahli panel utama Forum Dunia Islam dan Hubungannya Dengan Amerika Syarikat yang dijadualkan pada hari esok, bersama-sama dengan Saeb Erekat, Barham Salih dan David Petraeus. Tema yang dipilih kali ini ialah “Cabaran Yang Sama: Mendepani Bersama Isu Sejagat”.-Brader Anwar Bin Ibrahim (13 Februari 2009)

Latar belakang penaja Forum

1. The Brooking Intitution

Sebuah badan pemikir Amerika yang diasaskan oleh Robert Brookings. Presiden institut itu sekarang ini adalah Strobe Talbott, bekas Timbalan Setiausaha Negara semasa pemerintahan Presiden Bill Clinton.

Penaja utama institut ini adalah beberapa yayasan kewangan Yahudi yang terkemuka di Amerika iaitu John M. Olin Foundation, F. M. Kirby Foundation,Walton Family Foundation dan Smith Richardson Foundation.

Kemudian pada tahun 2002, seorang korporat Yahudi terkemuka di Amerika telah menyuntik wang sebanyak $13 million kepada Brookings Institution untuk menjalankan penyelidikan khusus di Timur Tengah yang dinamakan the Saban Center for Middle East Policy.

2. The Saban Center for Middle East Policy

Sebuah badan penyelidikan The Brooking Institution yang ditaja oleh tokoh korporat media Israel yang menetap di Amerika bernama Haim Saban.

Pengarah Saban Center bernama Martin Indyk adalah bekas pentadbir kerajaan Amerika semasa Presiden Clinton (Demokrat) yang pro- Israel. Dia juga berbangsa Yahudi yang pernah terlibat aktif dalam AIPAC (The American Israel Public Affairs Committee).

Jadual Acara (klik)

18:30 – 19:30 Al Mirqab Ballroom (I, II, III), Lobby Level

COMMON CHALLENGES: ADDRESSING TOGETHER EMERGING GLOBAL ISSUES *

Moderator
-Carlos E. PASCUAL — Vice President and Director, Foreign Policy Studies, The Brookings Institution, United States

Speakers
-Madeleine K. ALBRIGHT — Former United States Secretary of State
-Anwar IBRAHIM — Minister of Parliament, Federation of Malaysia?
-David PETRAEUS — Commander, U.S. Central Command
-Barham SALIH — Deputy Prime Minister of the Republic of Iraq

Boleh baca selanjutnya di sini dan di sinun. Anda nilaikanlah sendiri "Joker Of The Year" ni.

9 comments:

  1. Dasar tak sedar diri memang la macam tu...membodohkan diri sendiri tahap cipan tak kenal ABC lak tuh...bingai tua nak mampos....

    ReplyDelete
  2. joker of the year?

    for what year?

    years?

    =)

    ReplyDelete
  3. bende mcm ni pun nak dijadikan isu ke? gunakanlah isu ni masa kempen PRK nanti..mesti BN boleh menang dgn majoriti besar..sekurang-kurangnya saya rasa bangga dia salah seorng speaker dlm forum mcm ni..saya rasa dlm BN tak ada org layak jd speaker dlm forum mcm ni termasuk bakal PM..bende lain saja dia pandai..

    ReplyDelete
  4. hahahahahhaha....ni anon kat atas ni lagi sorang joker tak habis2...kesempatan nak berdialog dalam forum yang macam tu pun dia nak banggakan???? jelas penyokong yahudi!!!!

    ReplyDelete
  5. tu la kalu dah taksub tu ckp ape pun mmg xleh terima punya.kalu kat luar B.a.b.i bole menipu ini pula kt dlm ni.basah je la kene kencen

    ReplyDelete
  6. Memang seantero dunio dah tahu yg dia nie kaki PENIPU besar.

    Itupun ada Anon2 nie yg nak percaya dgn dio. Hilang Akal betul.

    ReplyDelete
  7. Taksub? sokong yahudi? standard paneh ni cuma untuk pulun anwar je..hidup dan mati blogger pengampu ni hanya untuk kutuk anwar, sedangkan ramai lagi pemimpin umno yang yahudi dari yahudi. kebaculan spesis blogger seperti ini tidak diragui lagi. mereka tak terdaya memperbetulkan pemimpin bn yg lain hanya kerana pengampu ini menyokong secara membuta tuli parti bangsat umno. kesimpulannya, blogger ini hanya menyaratkan ruangnya dgn mengutuk dan cuba mengapikan sentimen perkauman dan membesarkan isu liwat yg tidak wujud langsung! Hanya kerana takut kuasa mereka hilang dek kerana seorang 'anwar ibrahim' maka bertebaranlah algojo meracuni fikir rakyat jelata. sedangkan umno bn penuh dan sarat dgn pemimpin yg jahil,buruk akhlak,perasuah yang terlindung dan dilindungi...masya Allah..nak sokong lagi ke umno bangsat ni?

    BEKAS AHLI UMNO - Kota Tinggi

    ReplyDelete
  8. bekas ahli umno kota tinggi ni ayat macam salesman kat melaka je. heh..

    ReplyDelete
  9. apo?bung nuar jd menteri parlimen?berucap dlm majlis yahudi yg dah rahaikan sedare seislam kita kat palestine?apa ke bangang sangat penyokong2nya?tapi kalau wong mee tat atau sesapa ajerk yg tanya bung nuar, mako akan dikabarkan laaaa,"bondo sodap bang....yg sempit tu lagi sodap..."miahahahaha...ese cakap yo...jgn amik hati yo penyokong pr?:P

    ReplyDelete

Blog Archive