Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Wednesday, April 8, 2009

BILO MELAYU MENGGADAIKAN MELAYU

TAK DAPEK ATOK NAK MENGGAMBARKAN TINGKAH ORANG-ORANG YANG TAK SODARKAN DIRI DAN AKAN BOBUEK APO SAJO UNTUK MENCAPAI MATLAMAT SONGSANG.

"MATLAMAT MENGHALALKAN CARA" YANG DITAJO OLEH BRO ANWAR BIN IBRAHIM TU JELAS AKAN MENGHANCURKAN KETUANAN MELAYU DI TANAH MELAYU BOTUAH INI. APOKAH TANAH INI MASIH LAGI TANAH MELAYU YANG BOTUAH ATAUPUN TANAH MELAYU YANG DAH MENANAH?

DAH DUO KALI PAS MENGELUARKAN FATWA BAHAWO UMNO ADALAH KAPIR DISOBABKAN BOSOKUTU NGAN BUKAN ISLAM (SEMENJAK MERDEKA). TAPI MEREKO TAK PONAH MENARIK BALIK FATWA SONGSANG TOSOBUT.

TAPI HARI NI, PAS BUKAN SAJO BESEKONGKOL NGAN PUAK-PUAK HARBI TAPI TELAH DIKUDOKAN OLEH MEREKO. PAS TERUS MENGELUARKAN FATWA-FATWA SEBOLAH MATO YANG MENGUNTUNGKAN ORANG PAS KONON EH.

BILO S/U DAP PERAK, NGO KOR MING MEMBACO SURAH AL QURAN, MAKO DENGAN PENUH BANGGO PIHAK PAS MENGELUARKAN FATWA..INI LAH SATU CARO KITO MENGEMBANGKAN AGAMO ISLAM. SEBUTAN YANG SALAH TU BULEH KITO BOTULKAN. TAJWID YANG LINTANG PUKANG TU BULEH KITO SUSUN. MAKHRAJ YANG TEPELETOK BULEH KITO LENTOR.

APOKAH BONGAP BONAR KO ORANG PAS NI? YANG MANO ORANG GUNOKAN UNTUK BELAJAR, YANG MANO ORANG GUNOKAN HANYO UNTUK BOSONDIWARA. APOKAH NGO YANG TAK BOSUNAT TU MEMBACO AL QURAN, DIO BOTUL-BOTUL IKHLAS? PUAK HARBI TU KAU SOKONG SOBAB EH NAK MONANGKAN NIZAR. SHAHADAH ORANG UMNO YANG SAMO SOBUTAN EH DENGAN SHAHADAH KAU ORANG TU DENGAN MUDAH KAU KAPIRKAN.

MENURUT ANALISA PRK BKT GANTANG, UMNO MEMPEROLEHI UNDI DARIPADA KAWASAN MELAYU. JOLEH MENUNJUKKAN ORANG MELAYU KEK SITU TELAH SEDAR KESILAPAN YANG LALU. DAN NIZAR TELAH DIMONANGKAN OLEH MAJORITI BUKAN MELAYU.

JADI, NIZAR, HJ HADI, NIK AZIZ..SODAR TAK BAHAWO KAU YANG SEBONAR EH MENJADI KUDO TUNGGANGAN DIO ORANG. SOBAB EH DIO ORANG TAU, BILO PAS MONANG, DENGAN MUDAH DIO ORANG DAPEK TANAH SAMPAI 999 TAHUN. SEKOLAH CINO DAPEK TANAH SAMPAI 1000 EKAR. KAU NIZAR, APO YANG KAU DAPEK? SETAU DEN, KOJO KAU SEMASO JADI MB DULU HANYOLAH BORI MOTIVASI KEK POKOJO KERAJAAN DAN MERASMIKAN MAJLIS JO. SEMUO KEPUTUSAN PENTADBIRAN, NGEH YANG BUEK.

ARI NI, ONG TI KEAT DENGAN MUKO YANG JOBO MEMBERI SYARAT KEK NAJIB BAHAWO MCA NAK 4 ORANG MONTORI DAN 6 TIMBALAN. NI DEN NAK TANYO, APO YANG KAU ORANG DAH BUEK SEHINGGO KAU ORANG LAYAK UNTUK MINTAK ITU DAN MINTAK INI. SEJAUH MANOKAH KAU ORANG BOJAYO MEMUJUK CINO SUPAYO MENGUNDI BN SEMULO?

TELUNJUK LURUS,KELINGKENG BOKAIT. HARAPKAN TELUNJUK MEMUJUK, TELUNJUK MENCUCUK MATO.

10 comments:

  1. Den setuju bona ngan kemua nya ulasan warith den.
    Yang malang nyo orang kito melyu perchayo ket Pas .
    Cino sebonai nakkan tanah ajo.
    Den tak papeik paham sikap orang kito.
    batu kikir,jambatan bosi.
    arjuna waspada.

    ReplyDelete
  2. Kat Malaysia, tanah paling mahal terletak di Lembah Klang.. Sekarang 3 Kampung Warisan Melayu akan diambil alih oleh kerajaan..

    Sebahagian darinya di Sentul akan di beri kepada Yeoh Tiong Lay Corporation..

    YTL akan membayar RM300++ psf kepada penduduk kampung tersebut yang merupakan orang Melayu.. Kemudian YTL akan membina kondominium setinggi 30 tingkat dengan harga minima RM300 psf kepada RAKYAT.. Bukan YTL dah untung 30x ganda ke?

    Tanah Melayu di Padang Rengas dah bagi kat Yeoh Tiong Lay Cement.. Bape banyak tanah melayu nak diberi kepada orang kaya nie..

    SAPA DIA NIE? BUMIPUTERA ke? MELAYU ke?

    ReplyDelete
  3. PAS memberi tanah kepada keluarga2 Cina yang sudah duduk dan bertani di tanah itu selama 3 generasi.. Sejak zaman British lagi tok moyang depa dipindahkan di situ.. Besanya di panggil Kampung Baru..

    Kampung Baru ini akan di kelilingi oleh kampung Melayu untuk mengekang pengaruh komunis zaman British masa itu..

    Depa nie Cina miskin..
    Yeoh Tiong Lay ni Cina KRONI..

    Lagi satu, cina hat miskin yang dapat tanah dari PAS nie memang dah duduk kat situ berpuluh-puluh tahun..

    Si YTL nie beli tanah MELAYU yang keluarga MELAYU nie dah duduk berpuluh tahun..

    Tau beza x?

    Cina miskin dapat tanah yang memang depa dah duduk kat tanah tersebut sejak dulu lagi..

    Hat Cina KRONI nie dia dapat tanah dimana keluarga MELAYU dah duduk kat tanah tersebut sejak dulu lagi..

    Mana MELAYU di Sentul nie nak pergi.. Rumah depa yang diwarisi dari tok moyang depa menyahut cabaran UMNO untuk meneroka tanah di Lembah Klang..

    Ini balasan UMNO kepada MELAYU yang menyahut cabaran UMNO dulu nie..

    ReplyDelete
  4. Sebelah dari Sentul nie Jalan Ipoh.. Terdapat banyak penempatan Cina di kawasan tersebut.. Tetapi, tanah mereka tidak diambil oleh kerajaan..

    Sebab apa?

    UMNO nak tolong MELAYU sebab tu kami amik tanah melayu dan dibayar pampasan.. Hat Cina biaq p la depa kat situ, lepas nie baru kami amik tanah depa plak.. Melayu dah okay masa tu

    Tolong pa dia.. Lepas tanah melayu tersebut dibangunkan, tanah2 sekitarnya akan naik harga juga.. Jadi, di masa akan datang, kerajaan terpaksa membayar pampasan yang lebih kepada penempatan Cina di sekitar Sentul..

    SAPA LEBIH UNTUNG


    Untuk AGAMA, BANGSA dan NEGARA

    ReplyDelete
  5. PAS settlekan dulu kampung-kampung ini. Guna balik sistem pentadbiran Tun Abdul Razak dan Tun Hussein. Sistem tersebut masih tidak ternoda dengan amalan rasuah.

    Utamakan MELAYU LUAR BANDAR. Memang kerajaan kurang membangun, tetapi apa perlu kita satu lagi KLCC dan KLIA. Semua dah ada.

    Kita pacu ekonomi pulak untuk MELAYU dapat merasa nikmat pembangunan.

    Tolong rakyat bertani, beli hasil mereka. Bayar harga berpatutan dan TUNAI.

    SELANGOR kena kekalkan kawasan MELAYU dibandar dari dijual kepada taikun Cina. Dulu gombak, sentul, kerinchi, ampang kawasan MELAYU. KERINCHI dah HILANG. gombak, ampang, sentul sikit-sikit cina masuk. Melayu xmampu nak beli kondominium ditengah bandar. Nak beli rumah atas tanah di kawasan disebutkan BOLEH MIMPI JE LA. Sebab itulah Kampung Warisan Melayu di Lembah Klang kena dipelihara.

    Korang nak tengok MANJOI jadi macam tu. 10 tahun dulu Kampung Warisan yang sedang dipertahankan di GOMBAK, AMPANG, SENTUL dari dijual kepada tangan lain ialah MANJOI sekarang.

    Buangkan fahaman politik. UMNO teliti balik polisi nak bangunkan Kampung Baru, Kampung Chubadak, Kampung Berembang. JAGA TANAH MELAYU. LEMBAH KLANG BAWAH FEDERAL.

    PAS concentrate BANGUNKAN TANAH MELAYU di di luar bandar.

    Aku xnak tengok KL jadi S'pore ke-3. Kita boleh pertahankan LEMBAH KLANG, kita beli masa sebenarnya untuk kita selamatkan LEMBAH KINTA.

    ReplyDelete
  6. aku tetap nak sokong DAp...biar melayu hilang di msia...hahahah!! anwar pun sokong pe....tak caye...tunggu dan lihat...tapi x payahla tunggu n lihat..lihat waktu sekarng pun dah tahu...ape dah jadi ngan Perak???selangor???

    ReplyDelete
  7. Apa kata 3 Kampung Warisan tersebut dibangunkan tetapi selain dari dibayar pampasan penduduk asal kampung tersebut JUGA diberi pegangan saham ke atas projek2 berkenaan.

    Ini akan membolehkan MELAYU secara x langsung masih memegang sedikit pegangan ke atas tanah tersebut..

    Kerajaan kena ganti balik tanah rezab Melayu..ITU HAK KITA.. Tetapi dengan adanya pampasan DAN pegangan saham, tanah ganti tersebut boleh diganti di luar bandar sedikit..

    Ini dah dibuat oleh MCA.. UMNO pun benarkan.. Xkan UMNO xleh buat untuk MELAYU..

    Bagaimana mereka buat..

    Tanah ditengah2 LEMBAH KELANG dibeli oleh pemaju dengan harga pasaran untuk pembangunan.. Kemudian sekolah tersebut dipindahkan ke tanah baru di Putrajaya seluas 2 kali ganda.. Potensi nak naik balik pun xlama sangat..

    Kita guna konsep sama.. Ganti balik tanah tersebut di luar bandar yang berpotensi untuk naik..

    Ini membolehkan MELAYU masih ada TANAH di LEMBAH KLANG.. Sekarang MELAYU kena beli rumah luar KL sebab xmampu nak beli rumah di LEMBAH KLANG..

    Kita nak ke depan, tapi kena tengok belakang sikit untuk pedoman.. Tanah MELAYU di PENANG, begitulah terhakis..

    KITA jaga LEMBAH KLANG, untuk selamatkan LEMBAH KINTA, NUSAJAYA, PUTRAJAYA, CYBERJAYA..

    Kita xnak MELAYU cuma mampu duduk di kuarters kerajaan.. Nanti dah pencen kena pindah balik ke kampung..

    ReplyDelete
  8. Kesian...orang melayu dah tak sokong UMNO lagi?...Nak mengamuk? Nak menangis? Nak merajuk? nak menggatal? Nak mabuk? Nak hisap dadah? Nak pegi Danok utk mengubat duka di hati? Sedarlah yg melayu UMNO ni hipokrit, mengaku islam tapi perangai kalah orang atheis... Rentikan je lah..orang islam melayu dah sedar siapa UMNO ni sebenarnya...50 tahun dah kena tipu , sekarang ni orang malayu dah tahu siapa sebenar pembela melayu dan siapa yang memperkuda orang melayu...Marah le tu, tembelang dah pecah...LOL!

    ReplyDelete
  9. Apo yg kau meraban keronai, kalau DAP itu kapior Harbi, Ong Tee Kiat tu kapior apo? Kudo kayu saudaro maro Pantet Miang ni dibiornyo Cino MCA yamseng Melayu UMNO. Sorry lo Pantet Miang, ini Melayu UMNO lobih toruk dari Cino. Kalau tidak taknya makan pemudo UMNO rasuah tu. Dah ambik duit sampai kek Tandas PWTC laei, goli eden Ptuih.

    ReplyDelete
  10. Keronai jangan ikut perasaan. Kaji dahulu mengapa org Melayu marah pd UMNO. Di ibaratkan pokok kayu ditebang menggunakan kapak. Kapak besi, ulu kayu. Negeri Kedah sebelum Pas perintah, berpuloh2 ribu hektar tanah melayu Alor setar, Kulim dan SP telah di ambil aleh oleh pemaju2 Cino menggunakan Yayasan Islam Negeri. Di Seberang Prai bandar baru perda di ambil oleh Menteri Pusat dgn kadar 25 sen sekaki persegi tapi di jual atas angin pada kadar RM8.50 sen hingga Menteri itu manpu buat Istana utk ibunya. Juga di johor, memggunakan Yayasan islam Johor. Tapi apo nak buek Keronai buto hati jugo hanya Melayu Subsidi atau Melayu tongkat. Siapa Yang bunuh Melayu? Melayu Kolonial ka Melayu Tulin yg beriman di saf pembangkang?

    ReplyDelete

Blog Archive