Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, January 18, 2017

The Star: Dr M replies on Forest City issue


I DON’T know if it is true about HRH the Sultan of Johor throwing a challenge to me over the development of Johor Baru.

Maybe it is only The Star which is interpreting what HRH says as a challenge to me.

But unless HRH denies he is challenging me, I will take the report of The Star as the truth.

I admit I am at a disadvantage here.

While people can say what they like about me, and I welcome their freedom to say so, I hope that in responding to HRH’s challenge I will not be arrested and jailed without trial.

If it is with trial, I welcome the arrest.

Now, what did I say? Nothing more than repeating a report by Bloomberg in the press.

But I appreciate why Bloomberg is not challenged nor denied.

What did Bloomberg say in its report on Nov 22 last year?

It said that a China Chinese company will build Forest City in JB which can accommodate 700,000.

It went on to say that planeloads of China Chinese are being flown in to view the man-sized model (with pictures) and they have and will buy most of the properties in Forest City.

I doubt if many Johor Malays and Chinese are buying or going to buy these apartments. There just aren’t that many Malaysians to buy all these properties.

Bloomberg, in the same report, mentioned 60 other developments similar to Forest City, and these are also being sold to mainland Chinese.

Looking back to 1819, when Sultan Ali of Johor did not lease Singapore to the British, the Temenggong signed the lease. And look at Singapore today. A part of Johor is now a foreign country – well developed no doubt, but a foreign country.

There will be in all more than a million foreigners living in JB Forest City and the 60 other deve­lopments. These new places will not become a foreign country but they will have an inordinate percentage of foreign people. If they stay long enough, they will be entitled to become citizens of Malaysia.

Yes, I promoted foreign direct investment. But it was not about buying land in Malaysia, developing them and selling them to foreigners who will stay here.

FDI is about investment in the manufacturing industry. Malaysian companies will construct the building and Malaysians will work in the industries. They will acquire skills and start their own manufacturing business.

Malaysian contractors are completely capable of building all kinds of buildings and develop land. We don’t need foreigners to do this. Look at Malaysia today. Ninety per cent or more of these new buildings and development are by Malaysian companies. Majority of the buyers are Malaysians, and they are the people who stay there.

But when foreigners buy land, there is not even an inflow of capital. Much of the money will be borrowed locally. And they can do their business with their own banks.

Whatever foreign companies earn will be expatriated, and will result in outflow of capital. When the scheme is introduced wherein you can buy property in China and get one flat or house free in Malaysia, no profit will be made in Malaysia, therefore no taxes will be paid to the Malaysian Government.

  • Let all transactions be transpa­rent. 
  • Publish all documents about the investments
  • The number of workers 
  • Their home countries
  • The buyers
  • The banks which finance 
  • And all expatriation of funds.

Do this honestly. No hiding.

So let the truly international Transparency International examine the exposed official documents.

Let the people see the documents to prove their genuineness.

Looking East is not about asking the countries of the East to buy land in Malaysia, develop and sell to the people from these countries.

Yes, we have encouraged foreigners to make Malaysia their second home. But their numbers are very small.

Looking East is not about mass immigration of hundreds of thousands. It is about Malaysians learning about how these Eastern countries developed themselves.

It is easy to accuse me of being a racist. I have been called a Malay ultra before.

This labelling, this demonising actually exposes the lack of credible arguments against what I do or say. It reflects a fundamental lack of basis for the arguments against me.

This is a multiracial country. People of different ethnicity, language, religion, culture and even economic wellbeing have lived in this country in peace.

In many countries, even a slight difference in the interpretation of their common religion has resulted in violent conflicts and wars. But relatively speaking, Malaysia is stable and peaceful.

It is stable and peaceful because we accept each other as we are. During my 22 years as PM, there were no significant racial clashes. Differences, yes, but no violence. And the country grew.

Had I been a racist, my period would have seen turmoil and regression in this country.

You can dispute what I say. That is your democratic right.

I dare The Star to publish what I say in full. It is a measure of the Government fear of the truth that the mainstream media is strictly controlled.

I will accept this article being totally blacked-out because we are living in a kleptocratic country where truth is anathema, only to be whispered but never said aloud.

I am a Malaysian born in Kedah. Malaysia is my home and the object of my loyalty. If I have to be accused of lese majeste for what I say, so be it.

DR MAHATHIR MOHAMAD

8 comments:

  1. Jawapan yg bodoh dan megelirukan...

    Sedih!! Malaysia difitnah dari dalam dan luar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat beli tanah/rumah pun ramai yg dpt leasehold. Ni korang bagi freehold kat rakyat china. Gilalah korang....dah tak tahu beza betul salah.

      10 tahun depan yg 700,000 rakyat china ni akan beranak pinak jadi juta. Pastu jadi rakyat malaysia. Dia akan beli lebih banyak lg hartanah kita sbb yg datang ni jenis berduit. Rakyat kita dapat apa?

      Delete
  2. Wise words from a Wise man!!

    Tun M you are the best!!!

    Love you alot!!!

    ReplyDelete
  3. Nak jadikan Malaysia sna macam Singaoura!!!

    Nasib kau la Melayu!!

    Tak habis2 dengan kexilapan dan kebodohan dan Rasuah!!

    Kuncu2 Anjing2 Lanun Bugis Pencuri taraf Antarabangsa!!

    ReplyDelete
  4. Memang betul tdm bukan bodoh, beliau pilih cara ini daripada nasihat yang berguna untuk menarik pelaburan daripada china..? Mengapa gunakan tulisan pemberita singapura yang cukup jelas cemburu dengan kemajuan malaysia khususnya johor.

    ReplyDelete
  5. Serangan mahdey hanya bersandarkan artikel media luar negara.Sama ada ttg 1mdb atau forest city.Jika ditanya oleh pihak media kenapa tak bawa kes tersebut ke mahkamah.Jawapan mahdey..tak cukup bukti ttp dia terus menerus memainkan isu2 tersebut dgn segala jenis ramuan demi mencapai hajat nafsu tuanya bagi meneruskan legasi memewahkan anak..waris..proksi dan kroni.Semakin dia mengarut..semakin terdedah segala dosa2nya selama 22 tahun.
    Forest city dibina dgn pelaburan besar dpd pelabur2 china dgn tambakan tanah yg secara tidak langsung akan mengganggu gugat geo ekonomi negara jiran iaitu singapura.Tidak heran kolumnis bloomberg yg menulis artikel tersebut menimbulkan sentimen 'kebencian' agar ia menjadi gagal krn mrk sendiri adalah rakyat singapura.Dengan sokongan tua kutuk mahdey mgkin mampu menggagalkan proses pelaburan tersebut.
    Blm lagi laluan berkembar bernilai rm55b pelaburan china dgn pinjaman mudah siap dilaksanakan.Jika ia siap maka perolehan berbillion2 setahun singapura dijangka tergugat.Selama ini pelabuhan mrk mendominasi perdagangan di rantau asia krn laluannya.Mgkin pelaburan tersebut dianggap mahdey sebagai suatu penjajahan baru tetapi kenapa sekarang?Kenapa dia tak pernah bertanya dgn bersemuka dpd berpandu pada media luar yg suatu ketika dulu adalah musuh ketatnya.

    ReplyDelete
  6. Quantum Binary Signals

    Get professional trading signals delivered to your cell phone every day.

    Start following our trades NOW & profit up to 270% per day.

    ReplyDelete
  7. If you want your ex-girlfriend or ex-boyfriend to come crawling back to you on their knees (even if they're dating somebody else now) you need to watch this video
    right away...

    (VIDEO) Text Your Ex Back?

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive