Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, August 23, 2015

Jangan sampai UJUB dah lah..

(Kamu diberitahu tentang itu) supaya kamu tidak bersedih hati akan apa yang telah luput daripada kamu, dan tidak pula bergembira (secara sombong dan bangga) dengan apa yang diberikan kepada kamu. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada tiap-tiap orang yang sombong takbur, lagi membanggakan diri. - Surah Al-Hadiid, Ayat 23.



Peruntukan dalam Perlembagaan UMNO

8.5 Perhimpunan Agung Khas hendaklah diadakan apabila dikehendaki oleh salah satu daripada tiga permintaan yang berikut: -

8.5.1 Dengan kehendak Presiden.
8.5.2 Dengan permintaan bertulis daripada dua pertiga Ahli-ahli Majlis Tertinggi.
8.5.3 Dengan permintaan bertulis oleh sekurang-kurangnya satu perdua daripada jumlah semua Bahagian itu telah mengadakan mesyuarat Perwakilan Khas atas masalah yang sama.

9.12 Jawatan Ahli-ahli Majlis Tertinggi termasuk Presiden dan Timbalan Presiden boleh dilucutkan atau Majlis Tertinggi dibubarkan oleh Perhimpunan Agung Khas dengan undian tidak kurang daripada dua pertiga daripada jumlah bilangan ahli yang berhak hadir.

Peruntukan Perkara 43(4) Perlembagaan Persekutuan

Jika Perdana Menteri tidak lagi mendapat kepercayaan majoriti ahli Dewan Rakyat, maka Perdana Menteri hendaklah meletakkan jawatan Jemaah Menteri melainkan jika atas permintaannya Parlimen dibubarkan oleh Yang di-Pertuan Agong.

69 comments:

  1. Jangan masuk campur. Jangan cuba rampas. Lupa agaknya Allah boleh ambil semula apa yang Dia dah bagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

      Delete
  2. Kenapa tak berlaku????
    Nampak nyata kes yg ada bukan serius...1mdb adalah fitnah puak tdm dan pembangkang.RM2.6bil adalah wang parti dan tdk menyalahi peruntukan parti.
    Nak buat apa skrg???Nak ikut demo Bersih 4.0????
    Kenapa kita tak sabar???!!!Tggu pemilihan parti dpd buka pekung mcm tun mahataik..Di situ kita boleh undi org lain.Tanpa sistem kouta...najib tak dpt bertahan klu tiada pencalonan.Era tun mahataik tak dpt kita cabar presiden krn tun mahataik nak jadi ptesiden sampai org naik meluat.
    Kpd puak tun mahataik...berhentilah memburukkan najib dan kabinet krn ia tidak membantu parti.Anda hanya membuka najis yg lama terpalit dan membiarkan musuh mghidunya.Percayalah...sapa2 yg naik ganti najib atas nama tun mahataik akan tetap disanggah dan dikutuk!!!Kenapa???Dia hanya presiden boneka dan akan dikatakan memberi semula rezeki2 kpd para kroni2 tun mahataik yg lama kelaparan.Hanya sorg kroni tun mahataik berjaya dpt rezeki mll ts muhyiddin yasin iaitu projek bestari.net yg haram jadah kelajuan internetnya.Beratus2 juta wang rakyat dilabur sia2?!
    Biar bakal presiden dipilih dpd majoriti dan hasil kerjanya nampak selama ini.
    So.. Sabar dan tggu pemilihan parti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takut x sempat pemilihan parti, umno dah jd pembangkang masa tu. So buat pemilihan tiap tahun pun dah x berguna lagi. Menyesal nangis air mata darah kak ros pun xkn boleh buat apa dah. Rakyat senyap bukan sebab setuju, tapi meluat. Hanya tunggu masa.

      Delete
    2. Alhamdullilah, ada ka bukti tdm bersubahat dalam issues ini?, jgn berdusta, lebih baik diam jikalau tidak ada bukti, cari bukti baru bercerita. Lagi satu, panggilan yang cow beri itu tak patut kerana PM pun tak pernah panggil pada beliau saperti yang cow panggil, ibubapak cow tidak pernah ajar cow untuk berkurang ajar pada belia, sungguh tidak sangka ibubapa cow yang berusaha payah mendidik cow sebagai orang yang bersopan!...minta ampun dan maaf pada ibubapak dan orang yang cow kata mahataik. Sebelum cow di humban dineraka jahanam. Insyallah ! Marah apa pun jgn dihina sebegitu.

      Delete
    3. kita sebagai manusia kalo nak setia pun hanya pada allah...tidak layak untuk setia pada manusia lebih dari itu...sebab tu allah kurniakan akal kita untuk menilai tahap kesetiaan yang boleh kita berikan kepada manusia. Sedangkan anjing yang setia tu pun akan menggigit bila tuannya membuat onar kepada anjing itu....bukan kita nak tukar kerajaan, cukuplah sekadar tukar kepimpinan didalam umno untuk menerajui kerajaan...ataupun umno sudah tiada pemimpin yang layak diangkat sebagai PM?

      Delete
  3. mana ada RM1.2b tu duit parti. kan wan adnan, ketua bahagian UMNO Kuantan cakap, najib cakap dekat 146 ketua bahagian UMNO, itu duit derma peribadi.

    zahid dok sibuk itu derma kepada kerajaan Malaysia sebab memerangi IS.

    kau nak pakai versi mana wahai pecacai najib?

    - jiaw kacau -

    ReplyDelete
  4. salam paneh, mano lamo hilang..! hehe, gua copy bro, tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah kantoi amno dah takleh kelentong lagi nak tipu melayu.

      Delete
  5. Pandang yo dulu. Tapi yg pasti penguasa yg berani bakar quran, bakar hukum bila diperingatkan balik dgn ayat quran dia mesti berpaling ingkar punya. Lagi kuat bangkangannya pada apa yg Allah seru. Lopeh tu ada hati lak tu nak cakap org bangkang dio. Kobar bodoh bangang kang dio koba org melayu togur tak beradab. Dio lagi kuang ajar ngan Allah Taala. Amanah suci apa? Pemecah amanah perasan suci adolah nampak eh.
    Dah ready lum kelasi2 n balaci plus nakhoda juragan? Nampak gaya macam ribut badai dah nak sampai dah tu belah2 east coast. Kok kono sekali kek Pokan tu, solosai.

    ReplyDelete
  6. Kejap duit tu x wujud..kejap duit tu derma politik..kejap duit tu derma peribadi..la zahid tambah tu duit derma kerajaan...udah2 le failed yob korg punya skrip...duit kat singapore blh tuntut balik tak? Kalau duit tu dtg dengan cara yg betul tak perlu nak tutup akaun...tak perlu nak transfer ke luar...tak perlu nak berbohong sana sini...dan lg satu zahid, arab sana.wahabi tau bukan aswj..

    ReplyDelete
  7. Melayu bangsat kalau Umno hilang kuasa?
    Umno jadi lagi bangsat kalau Najib terus berkuasa. Cuba tengok mat Maslan kene boo camana. Kat tempat sendiri lak tuh.
    Sudah sudahlah nak takut2kan org.

    ReplyDelete
  8. 2004 Allah dah bagi petunjuk paling hampir Acheh. Kemudian Tacloban, utk bagi org berpikir korang semua banyak yg dah melampau. Jadi Dia saja tinggalkan satu masjid BaiturRAHMAN utk tunjukkan Dia bukan jenis yg bermewah2 dan Dia pulak berkuasa binasakan sesuatu negeri. Hari ni Malaysia punya teori RAHMAN dah lengkap. Sampai kat Najib antara PM paling jahat dan firaun pernah berkuasa. Anwar pulak jadi tagteam dia. Kita tgk nanti sampai kat org tak sedar diri ni apa akan jadi. Kalau dlm sejarah tanah melayu ni lah zaman dajjal. Yg benar jadi salah. Menjanjikan syurga hulur tiket neraka.

    ReplyDelete
  9. Blogger Haramjaddah Pukimak Din Tyrtle, OutSyed The Box, Kadir Jasin, Zamkata, apanama, putra merdeka, Celah Gelegar, The Sense Credibility and Accountability, Jelapang, KZO. Sungai Rapat Online.

    Mulai hari ini Blogger Banggang, Bahalul, Pukimak waiima Haramjaddah nie semua BoLEH Declare Blog masing2 sebagai Blog Macai Mahathir Mudah Lupa a.k.a. Nyanyok, seterusnya letakkan diri masing-masing sebaris dengan Blog Pembangkang pro Pakatan Rakyat.

    Ini kerana Blogger Banggang ini terlalu mendokong Mahathir Mamakkuty yang secara terang-terangan menyokong apa jua agenda CINA DAPIGS.

    Blogger Banggang ini, JANGANLAH KAMU SEBUT ATAU MENULIS TENTANG PERJUANGAN ORANG MELAYU LAGi.

    Kamu semua adalah Mamak Haramjaddah yg baru kenal keyboard. Selamat Maju Jaya dengan tugasan Baru Menaikkan Bangsa Cina di tanah Melayu ini.

    Sesungguhnya Kamu semua lebih HINA drp Kelab Greenboc, MSO, Anak Sungai Derhaka, MSO, Ameno World, Omak Kau, Aspan Alias, Shahbuddin, Tranungkite Online, Bloglist, Kedahlanie.info. Blogger Pro Pakatan Rakyat walau macammana pon keadaan kedudukan Parti PAS, DAP, PKR, tapi mereka tetap mendokong dasar kepartian mereka, menulis menenangkan ahli, menguatkan saf parti.

    Kecuali Blog Tranungkite yang cenderong pd PAS, Omakkau yg menuju kearah keadilan sejati, Manjung Mari tetap PAS di hati.

    Blogger Banggang, tukar LOGO sokong Mahathir yang Sokong Cina, takut kalau Bisness Cina Bangkrap, takut Cina hilang kuasa ekonomi.

    Blogger lain teruskan kerja, blogger pakatan kerja pakatan, blogger pro kerajaan teruskan kerja murni anda. suatu hari rakyat akan sedar, siapa Mahazalim, Mahacelaka, MahaFiraun Mahathir Mamakkutty.

    ReplyDelete
  10. Orang nak berkias dia pun nak kias. Sauh dgn layar pun dia tak kenal apa fungsi. Yalah cuma dari statement Najib tu jelas nak menyatakan dia dan barisan kelasinya dah bersedia utk menerima apa juga azab yg bakal didatangkan. Majlis bencana pun nampak dah ready. Apapahal pun makan asap dulu utk starter.
    Tapi betul jugak ada doktor tu cakap, biar jadi mcm lebah terbang cari madu, bunga, buah. Tapi jgn jadi mcm babi makan tak kira halal haram. Apa jumpa semua sondol. Macam anjing pun jangan, tuan bagi makan semua ambik tak kisah halal haram, menjelir je lidah. Tuan suruh salak dia pun menyalak. Lama2 jadi kera sana lompat sini lompat buat riuh. Takde satu pegangan tetap semua pokok dia pegi asalkan dapat hasil dan bikin kecoh.
    Kesimpulan dia jangan jadi hewan duduk dlm sifat insan. 

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh lupa, lebah patut cari nektar buat madu. Tapi ada satu lagi binatang lupa nak sebut. Sikap binatang ni selalu ada pada orang2 agama. Keldai. Dia tau kendong kitab kat punggung tapi dia tak paham isi kitab yg dia bawak. Merekalah org2 yg membaca Alquran mengajar ilmu kesesatan. Sampai dia sendiri boleh karang kitab2 nak pahamkan org ramai pasal agama. Umpama org yg nak tunjuk dia lebih pandai dari Allah Taala ttg agama. 
      Lalat kalau nampak boleh Baygon je Doc. Keldai kitab ni taktau camana cara nak kill dia. Pasal kitab yg dia tulis tu boleh menyesatkan ramai umat manusia.

      Delete
  11. Adapun orang-orang yang ada penyakit kufur dalam hati mereka maka surah Al-Quran itu menambahkan kekotoran dan kekufuran yang ada pada mereka dan mereka mati, sedang mereka berkeadaan kafir.
    Dan patutkah mereka berdegil tidak mahu memperhatikan, bahawa mereka dicuba dengan berbagai-bagai bencana pada tiap-tiap tahun, sekali atau dua kali; kemudian mereka tidak juga bertaubat, dan tidak pula mereka mahu beringat dan insaf?
    Dan apabila diturunkan satu surah dari Al-Quran mendedahkan keburukan orang munafik itu setengah mereka memandang kepada setengahnya yang lain sambil berkata: 
    "Adakah sesiapa nampak kamu kalau kita undur dari sini????" 
    Kemudian mereka berpaling pergi dengan meninggalkan majlis dan memalingkan hati mereka daripada iman, disebabkan mereka kaum yang tidak mahu mengerti.
    Ni deh jawapan tepat pada Presiden Agung yg lari ikut pintu belakang. Mekah tu kalau tiap2 tahun kene ribut, banjir hari ni sampai ada yg mati itu bukan ujian lagi tu Pres. Tu dah sampai tahap kau dan pengikut kau semua hukum tanam je. Tahun ni mmg Dia mmg nak halau korang balik dgn cara lagi kasar punya. Pasal kau mmg dah pasti bodoh lagi bengap. Kau ingat kau hantar jemaah 1mdb kau tu Allah nak terima??

    ReplyDelete
  12. Dia dah lak terang2 mencurik. Ingat pegi hantar jemaah haji boleh cuci duit cuci dosa yg kau buat ke? Dosa kau mengkhianat agama dan negara taktaulah banyak mana? Sinilah nampak bodoh dia. Dia nak menipu Allah Taala sedang dia tak sedar dia menipu dan membodohkan diri sendiri. 
    Kalau betullah kau memerintah atas amanah suci dari Allah, buktikanlah. Kita punya paham kalau orang datang jadi tetamu ni Allah akan layan baik2. Tapi kalau tiap2 tahun datang kena halau malu tu bos. Tuan Rumah pun dah naik menyampah. Tu ada yg mati macam sampah.

    ReplyDelete
  13. Nampak tak keburukan keadaan orang yang menjadikan hawa nafsunya tuhan yang dipuja lagi ditaati? 
    Maka dapatkah engkau menjadi pengawas yang menjaganya jangan sesat?
    Atau adakah engkau menyangka bahawa kebanyakan mereka mendengar atau memahami apa yang engkau sampaikan kepada mereka? 
    Mereka hanyalah seperti BINATANG TERNAK bahkan bawaan mereka lebih sesat lagi.
    Mano deh gang2 Rempuh Badai ribut taufan nusantara? Apalagi pegi la antar kaum rescue. Korangkan handal2. Apo flight MAS turun Jeddah ribut yg sambut. Apa sui la lu bos. 
    Kau ngan Isa samo yolah. Isa dulu nak tolong org jugak tapi kantoi la pulak bagi rasuah. Kek kau rasuah, mencurik boleh jadi derma. Apa kartun la kau, menipu je dari Raya Puasa sampai Raya Haji.

    ReplyDelete
  14. Amacam bos, ada untung tak meniaga dgn Allah Taala? Cakap nak doakan keselamatan jemaah Malaysia buat haji. Tak selamat pun. Maknanya doa kau tu palsu, dusta lagi tak diterima. Lagi Allah tambah azab adalah. 
    Kan Dia dah cakap sesungguhnya laknat Allah tu mengiringi kau di dunia dan akhirat. Kau berundur ke tak laknat tu tetap kena kat kau. Pasal laknat tu dah jadi pengiring bagi kau. Lagi kau cabar lagi Dia tambah. Sampai la kau mati. 
    Bukannya susah sangat pun nak tumbangkan firaun ni. Crane yg punya besar tu pun boleh tumbang kena ribut.

    ReplyDelete
  15. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  16. Bukan dari Abu Qatadah, Abu Najib atau Ibu Rosmah. Ini pesanan dari Allah pada munafik2 seMalaysia.

    Celakalah kaum yang menggali parit,
    Parit api yang penuh dengan bahan bakaran,
    Mereka dilaknat ketika mereka duduk di kelilingnya,
    Sambil mereka melihat apa yang mereka lakukan kepada orang beriman.
    Dan mereka tidak marah dan menyeksakan orang beriman itu melainkan kerana orang itu beriman kepada Allah Yang Maha Kuasa, lagi Maha Terpuji!
    Allah yang menguasai segala alam langit dan bumi. Dan ingat Allah sentiasa menyaksikan tiap-tiap sesuatu.
    Sesungguhnya orang-orang yang menimpakan bencana untuk memesongkan orang lelaki beriman dan orang perempuan beriman, kemudian mereka tidak bertaubat, maka mereka akan beroleh azab neraka Jahannam kerana perbuatan buruk itu dan mereka akan beroleh lagi azab api yang kuat membakar kerana mereka tidak bertaubat.

    Sudahkah sampai kepadamu perihal kebinasaan yang telah menimpa kaum yang menentang rasul yang diutuskan kepada mereka?
    Firaun dan Thamud.

    Sebenarnya mereka hanyalah satu pasukan tentera dari kumpulan yang menentang kebenaran, yang pada suatu masa kelak tetap akan dikalahkan.
    Sebelum mereka itu, kaum Nabi Nuh, Aad serta Firaun yang mempunyai kerajaan kuat.

    ReplyDelete
  17. Kau suruh org contohi Nabi Ibrahim dlm pada tu kau suruh pulak org Berkorban Apa Saja. Apa bodoh kau ni??
    Sebenar kau nak paksa org ramai terima benda2 jahat yg kau dah buat. Nabi tu korbankan anak kandung dia pasal nak taat Allah Taala. Yg kau korbankan harta awam, tanah, pungut cukai nak menanggung hutang bodoh yg kau cipta nak buat apa? Bodoh mengguna agama utk kepentingan nafsu sendiri. Nabi Ibrahim mana ada buat jalan maqasid syariah. Dia mintak Allah Taala ajar syariat bukan main pandai2. 
    Aku dah cakap kau jgn keluar statement nak doa ke, ucap takziah ke, tahniah terima kasih ke, doa selamat ke pasal kau dah pasti Laknat, Azab, Bodoh, Neraka. Allah tu dah benci dgn kau. Lagi kau bersuara nak bagi perutusan, ucapan lagi dia tambah azab. Tak pasal jemaah kat Mina mati kene pijak. Kau doa mmg bawak bala punya. Tu semua Keputusan Iduladha daripada Dia.
    Apa kau dah besar sgt ke nak lawan Allah Taala????
    Lepas ni kau nak buat ucapan perutusan jgn nak ikut sukati makpak korang nak jual dan guna nama dan agama Islam Allah. Kau dah pandai kau buat agama kau sendiri. Apahal kau nak guna2 ayat2 quran suruh org taat kat kau. Tak pasal kena crane kepala kau kang. Org suruh pegi rescue muka tak malu pegi sibuk tanya pampasan. Dah kena azab pun sibuk tanya duit. Bingai...

    ReplyDelete
  18. Yang kita tau syarat menunaikan haji adalah bagi org yg mampu. Bukan mampu dari segi duit. Mampu dari segi amal. Dah cukup dan sempurna amal baru pegi. Takde pulak Allah perintah pegi haji guna sponsor 1mdb. Nabij mana yg korang ikut ni? Hantar orang pegi haji guna duit hutang, guna duit curik?
    Tujuan Dia bagi azab sebenar suruh kau angkut semua jemaah Malaysia bawak balik. Dia taknak terima org Malaysia. Bodoh tak dengar cakap. Diorang nak paksa Allah Taala dgr cerita dan hukum bodoh kitab2 ulamak bangang dia. Ada ke menyusahkan orang nak berjemur berjalan tgh panas konon2 ikut Nabi Ibrahim melontar jamrah. Kalau kau cakap Nabi tu rejam setan yg kau pulak pegi rejam batu sapa suruh?? Carik la manusia perangai setan yg mencuri, menipu, khianat rejam laju2. Biar dia mampos. Baru betul ikut Nabi Ibrahim. Sebenar dia bodoh tak paham melontar tu tradisi org yahudi dulu2 yg merejam anak perempuan diorang. 
    Nabi dulu mabit pasal dia datang guna kenderaan lain. Masa tu takde kapal terbang. Dia rehatlah kejap kat mina arafah tu penat jalan jauh. Kau yg sekarang dah ada kemudahan tak payah la lagi nak buat macam tu. Masuk je lah Masjidil Haram tu terus buat haji. Apa yg nak disusahkan. Tu yang Allah Taala cakap korang bodoh!!

    ReplyDelete
  19. Ini jawapan kepada Pemaju2 Agama dari Pusat Islam yg bermazhab syafie di bawah kelolaan liberalis2 melayu yg memperjuangkan hak persamaan gender di US baru2 ni. Pejuang hak2 kaum bini di Malaysia.
    .
    Dan bahawa sesungguhnya inilah jalanKu agama Islam yang betul lurus, maka hendaklah kamu menurutnya dan janganlah kamu menurut jalan yang lain dari Islam kerana jalan yang lain itu mencerai-beraikan kamu dari jalan Allah, Dengan yang demikian itulah Allah perintahkan kamu, supaya kamu bertaqwa.
    Bahawasanya orang yang mencerai-beraikan agama mereka dengan perselisihan2 yang berdasarkan hawa nafsu, dan mereka menjadi berpuak-puak, bermazhab mazhab, tiadalah engkau terkait sedikitpun dalam perbuatan mereka. Sesungguhnya perkara mereka hanya terserah kepada Allah. Kemudian Ia akan menerangkan kepada mereka pada hari kiamat kelak, apa yang telah mereka lakukan dan membalasnya.
    .
    Buktikan pada kami umat melayu bila dan di mana Allah Taala perintahkan kami mengikut jalan atau tarikat mazhab syafie? Jalan tarikat ahmadiah pun takde dalam Quran. Bak sini tunjuk mana datang zikir fi kulli lam hatin? Org tanya sikit takleh jawap lagi mau label liberal lah, IS lah, wahabi lah. Yang kau ahli2 kitab setaraf yahudi nasrani melayu kau tanak pikir?
    Korang lagi pandai ke dari Allah Taala?

    ReplyDelete
  20. Kalau engkaurang mmg jenis bangang sangat tak paham apa sebenar berlaku kat Mekah tahun ni saya boleh jelaskan sikit apa sebenar berlaku. Haji tahun ni Allah Taala memang dah tahap benci menyampah amat2 kat org melayu semua peringkat. Jadi crane jatuh tu punca dia kena panah dgn ribut petir malaikat tu yg patah himpok kepala orang. Pasal alam ni termasuk malaikat semua memang mintak dgn Allah utk mengazab org2 bodoh tak reti bahasa ni. Tegur byk kali pun dia buat pekak bodoh je masuk Mekah mcm sami hindu ramai2.
    Asal usul tarikat ahmadiah tak kisahlah Dandarawiyah, idrissiyah, mekasit syariah, makayah semuanya berasal dari India. Takyah kencinglah kau sanad dari nabi ke, guru dari mesir ke cicit Nabi ke sanad korang sebenar dari benua India Hindu. Kalau kita tgk dari amalan2 syair, zikir dlm gelap, zikir depan kubur, qasidah, suka mintak derma, suka wakaf harta org, kuat baca kitab ni semua dia ambik dari budaya syiah, yahudi dan islam hindu usmaniah.
    Kesimpulannya budaya pakai ihram ala2 sami hindu ni semua digunapakai oleh islam india yg membawak sekali pengaruh ugama hindu diorang ke Mekah tiap2 tahun dari kurun 13. Kemudian ditiru pulak oleh ulamak perasan wali melayu tarikat pondok dari Malaysia dan diseragamkan sbg pakaian rasmi jemaah haji melayu. Terang2lah org melayu kene bodoh dan mengikut budaya hindu dlm amalan haji mereka. Allah Taala tolaklah mentah2 segala amal korang walaupun kau cakap semayang kat Al Haram tu dpt 100k pahala. Pasal korang jelas bodoh tak ikut spesifikasi yg ditetapkan dlm Quran. Berpakaian sempurna suci bersih. Bukan tak pakai spendar mangkuk. Ada ke masuk rumah Allah balut towel tak pakai spendar? Bodoh, kuang ajar, tak beradab punya orang.

    ReplyDelete
  21. Dan Dia lah Allah yang guruh dan malaikat bertasbih memujiNya, kerana takut kepadaNya. Dan Dia lah juga yang menghantarkan petir, lalu Dia mengenakan dengan panahannya kepada sesiapa yang dikehendakinya. Dan mereka yang ingkar itu membantah serta mendustakan Rasul mengenai perkara yang berhubung dengan Allah dan kuat kuasaNya Padahal Dia Amat keras azab seksanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mintak tolong tak payah la nak keluar hadis2 penipu korang cakap org tu mati syahid pasal nak mententeramkan hati keluarga mangsa. Kalau tanak mengaku salah jgn buat cerita bohong. Tunggu lagi next round jemaah balik. Kita tgk azab apa pulak yg sampai.
      Mati menegakkan kebenaran di jalan Allah boleh dikira syahid. Kalau mati dikutuk dihina azab Allah itu mati sakit. Tu atas kebodohan diri sendiri pasal belajar ilmu ikut ikutan. Beramal ikut ustaz, ikut kitab, ikut tabung haji. Ni yang Allah maksudkan belajar ilmu ikut ikutan azab yang pedih.

      Delete
  22. Jemaah 1mdb pulak umpama org menghantar babi masuk baitullah. Dah lak ngantar babi dia suruh pulak babi tu doakan keselamatan kesejahteraan negara dan kedudukan dia suami istri sbg firaun memerintah depan Kaabah. Kau dah lak kuat main sihir. Kau doalah mintak kat tok bomoh kau, yg kau carik Allah Taala buat apa? Cakap pendekar. Muka penyamun belagak pendekar.
    Dgn Allah Taala pun dia nak bodoh bodohkan seolah2 Allah taktau bisnes haram 1mdb dia. Jgnlah melampau sangat, kau nak tunjuk bodoh tu takpelah. Baca dari huruf kat nama pun boleh tau dia bodoh. Sampai Allah pun kau nak kencing, akal2 an apo bangang na kau ni? Org nak pegi haji pandai Allah Taala la sediakan keperluan, dah tetamu dia. Allah bukan nak makan budi dgn kau sgt pun. Dgn makbapak kau pun dia tak makan budi. Dia Allah Taala manusia yg berhajat kat Dia. 
    Jangan haraplah Allah nak terima doa palsu penuh kemunafikan korang tu. Tu kadang2 kita rasa lucu dan janggal bila ahli neraka ada hati nak doa org yg dia sendiri pilih mati syahid masuk surga. Sedang dia sendiri pun pasti ke neraka. Bolo punya olang.
    Perbuat barang tak ketahui binasa. 

    ReplyDelete
  23. `Dan dengan ajaran Al-Quran nyatalah bahawa sesungguhnya: KETUA yang KURANG AKAL pertimbangannya dari kalangan kita telah mengatakan terhadap Allah kata-kata yang MELAMPAUI kebenaran lagi EKSTREMIS.
    `Dan bahawa sesungguhnya nyatalah kesalahan kita menyangka bahawa manusia dan jin tidak sekali-kali akan berani mengatakan sesuatu yang dusta terhadap Allah.
    `Dan bahawa sesungguhnya adalah amat salah perbuatan beberapa orang dari manusia, MENJAGA dan MELINDUNGI dirinya dengan MEMINTA PERTOLONGAN kepada ketua-ketua golongan JIN kerana dengan permintaan itu mereka menjadikan golongan jin bertambah sombong dan jahat.

    Ini ayat untuk menyangkal si bodoh lagi ekstremis agama Islam di kalangan umat Melayu yg suka bakar ayat2 quran yg nak tunjuk cerdik bodek di pentas antarabangsa. Wei bodo kau yg seru setan nak kekalkan kuasa pun kau tak sedar. Kau kena paham IS tu maksud dia Islam Setan. Kaulah munafik Islam yg menyeru setan bangang.

    ReplyDelete
  24. Sampaikan pesan kepada bapak2 Ekstremis Malaya. Pengkhianat2 harta dan hasil bumi negara. Yang melampau makan benda haram dari kecik sampai dewasa. 
    .
    Dan apabila sampai tempoh Kami hendak membinasakan penduduk sesebuah negeri negara. Kami perintahkan lebih dulu orang-orang yang MELAMPAU DENGAN KEMEWAHAN di antara mereka supaya taat, lalu mereka menderhaka dan melakukan maksiat, maka berhaklah negeri itu dibinasakan, lalu kami menghancurkannya dengan sehancur-hancurnya.

    ReplyDelete
  25. Dulu org cakap jangan bakar quran kau degil sombong bodoh taknak dgr. Hari ni kau tgk keliling kau penuh tak dgn asap? Hari tu pegi Mekah merasa tak suhu sampai 50C? Rasa macam neraka tak pegi Mekah? Balik Malaysia telan asap azab pulak.
    Kurang akal & takde akal maksud dia bodohlah tu. Akal tu bodoh bangang takde pertimbangan sampai Quran pun dia pegi bakar. Lepas tu berucap pandai pulak nak quote ayat2 quran. Bodoh, org dah cakap kau bakar quran sama la mcm kau bakar isi alam. Dulu masa kau campak abu dlm laut naik banjir tsunami dari laut. Hari ni asap pulak sampai, sama tak dgn asap kertas quran yg kau bakar banyak2 kat Cheras??
    Pandai lak tu buat akal lari pegi oversea tanak sedut asap banyak2. Takpe azab yg dijanjikan utk kau sekeluarga pasti akan sampai jua. Insya Allah.
    Cilako punyo IS. Mandrem kuat.

    ReplyDelete
  26. Ingat balik tang Mekah makin cerdik boleh berubah. Sekali tgk makin bodoh. Pegi buat perangai lama macam hindu velvel nak berarak arak pulak hari maal hijrah. Alak makin bangang lak bila balik dari haji ni?
    Dia buat Islam hijrah ala2 Mardi Gras cuma beza kau pakai baju melayu dgn songkok je. Apsal tak pakai kain ihram ramai2 esok masa berarak. Baru sebijik macam hindu hijrah ke batu caves. Macamana Allah tak cakap kaurang bodoh. Beramal tak guna akal takde pikir. Semua ikut nafsu ikut teragak dia je. Bodoh org lontar jamrah buang sifat dan perangai setan dlm diri. Dia pegi bela hantu setan. Bangang, penipu lak tu. Tak caya besok tgk brp ramai Islam al Hindu berarak kat KL.
    Org hijrah dari jahat ke baik. Dari penipu ke benar. Dari sombong ke taat. Kalau dulu suka curi duit negara pulangkan balik hak orang ramai. Bukan pegi berarak macam hindu ramai2. Apa parah sangat korang ni?

    ReplyDelete
  27. saya ingin berbagi cerita kepada semua teman-teman bahwa saya yg dulunya orang yg paling tersusah,walaupun mau makan itu pun harus hutang dulu sama tetangga dan syukur kalau ada yg mau kasi,semakin aku berusaha semakin jauh juga pekerjaan dan selama aku ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yg membenci saya karna saya cuma dianggap rendah sama orang lain karna saya tidak punya apa-apa,dan akhirnya saya berencana untuk pergi bilan kepada saya kalau AKI ALHI bisa membantu orang yg lagi kesusahan dan tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi AKI ALHI dan dengan senan hati AKI ALHI ingin membantu saya,,alhamdulillah saya sudah menang togel yg ke5 kalinya dan rencana saya bersama keluarga ingin membuka usaha dan para teman-teman diluar sana yg ingin seperti saya silahkan hubungi AKI ALHI,di 0823 1366 9888 saya sangat bersyukur kepada allah karna melalui bantuan AKI ALHI, dan kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tdk akan datan untuk yg kedua kalinya Ataumencari dukun yg bisa menembus nomor dan disuatu hari saya bertemu sama orang yg pernah dibantu sama AKI ALHI dan dia memberikan nomor AKI ALHI,dia
    KLIK RAMALAN TOGEL 4D 5D 6D






















    saya ingin berbagi cerita kepada semua teman-teman bahwa saya yg dulunya orang yg paling tersusah,walaupun mau makan itu pun harus hutang dulu sama tetangga dan syukur kalau ada yg mau kasi,semakin aku berusaha semakin jauh juga pekerjaan dan selama aku ingin berbuat baik kepada orang lain semakin banyak pula yg membenci saya karna saya cuma dianggap rendah sama orang lain karna saya tidak punya apa-apa,dan akhirnya saya berencana untuk pergi mencari dukun yg bisa menembus nomor dan disuatu hari saya bertemu sama orang yg pernah dibantu sama AKI ALHI dan dia memberikan nomor AKI ALHI,dia bilan kepada saya kalau AKI ALHI bisa membantu orang yg lagi kesusahan dan tidak berpikir panjang lebar lagi saya langsun menghubungi AKI ALHI dan dengan senan hati AKI ALHI ingin membantu saya,,alhamdulillah saya sudah menang togel yg ke5 kalinya dan rencana saya bersama keluarga ingin membuka usaha dan para teman-teman diluar sana yg ingin seperti saya silahkan hubungi AKI ALHI,di 0823 1366 9888 saya sangat bersyukur kepada allah karna melalui bantuan AKI ALHI, dan kini kehidupan saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya,ingat kesempatan tdk akan datan untuk yg kedua kalinya Atau
    KLIK RAMALAN TOGEL 4D 5D 6D

    ReplyDelete
  28. Kesian Najib, nak terangkan Islam pun nak kena guna ulamak. Ulamak dah lak ramai yg bodoh2. Lawan ngan pondan kat court pun terkial2 ni kan nak lawan Allah Taala. Ulamak sendiri pun kena bodoh dgn Allah Taala. Umarak takyah cakaplah mmg sah2 la bangang.
    Islam sebenar yg ikut AlQuran je lah. Pasal itu asas pemahaman Islam dr zaman nabi dulu. Tapi bila ulamak umarak bangang ni sendiri pegi bakar dan ubah pedoman quran. Ramai la yg jadi ganas dan tak kenal islam bodoh. Kaurang lah punca islam harini jadi ganas, pencuri, menipu, seleweng. Kau yg ubah alquran, ubah hukum yg benar jadi salah salah jadi betul. Bila kau sendiri yg bakar hukum kau lah sebenar pengganas dan melampaui batas di sisi Allah Taala. Ganas kejam sampai pedoman pun kau boleh hina dan bakar. Jangan la pusing cerita tanak mengaku salah. Maqasid syariah pala ayah dia quran tu la hukum dan sumber syariah kau takyah la pandai2 nak buat syariah edisi baru ikut sukati makpak engkau. Kau tu dah lak pasti bodoh.
    Benar bukti Allah taala nyatakan bila firaun ni semua suka main sihir cakap macam ular suka buat fitnah dan cakap berbelit belit. Sihir tu dlm kata lain menipu. Yg pakai bomoh tu pun sihir jugak. Bodoh dah jadi menteri pun nak pakai dukun.
    Islam sebenar mana mencurik, menipu, makan harta anak yatim, kebas harta pusaka tanah negara. Cuba kau citer sikit ada tak nabi dulu2 sebat hasil dan tanah negara utk kepentingan diri?

    ReplyDelete
  29. Dia cakap dia amal islam wasata, sederhana, wasatiyaah takde lebih2 tak melampau. Kalau tak melampau aplak sampai 2 bilion lebih kau rembat? Cuba bagi satu family islam kat malaysia ni 100k sorang dgn duit tu, brp ramai boleh pakai buat baiki rumah ke, buat deposit ke, beli barang dapur ke. Ini baru bagi brim 7 8 ratus dah mengungkit.
    Kita bukan taktau tujuan dia nak sederhana wasata tu supaya bila dia buat keje2 haram tak ikut hukum dan undang2 islam Allah Taala ni boleh nego lembut sikit la dgn dia. Jadi mana hukum2 Allah yg keras tegas ni yg tak suai dgn tempolok dia kang dia kata ekstrem tak sesuai dgn konsep wasatiyah dan zaman dia harini. Sapa yg ikut islam sebenar labelkan pelampau pasal tak ikut sistem sederhana dia. Ni perangai yahudi kitab dulu2 pun dah pakai. Kaurang samalah dgn yahudi nasrani kitab firaun purba marin. Suka mengubah dan meminda2 hukum.
    Mana letaknya Islam sebenar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Katakanlah kepada kaum melayu yang mengada-adakan sesuatu hukum
      "Sudahkah kamu nampak baik-buruknya sesuatu yang diturunkan Allah untuk manfaat kamu itu sehingga dapat kamu jadikan sebahagian daripadanya haram, dan sebahagian lagi halal?
      " Katakanlah lagi kepada mereka "Adakah Allah izinkan bagi kamu berbuat demikian, atau kamu hanya mengada-adakan secara dusta terhadap Allah???"

      Delete
  30. Wahai Daud, sesungguhnya Kami telah menjadikanmu khalifah di bumi, maka jalankan hukum di antara manusia dengan hukum SYARIAT yang benar yang DIWAHYUKAN kepadamu dan janganlah engkau menurut hawa nafsu, kerana yang demikian itu akan MENYESATKAN kamu dari jalan Allah.
    .
    Mana datang Maqasid syariat yg diwahyukan? Islam kita kat Malaysia ni nak ikut imam Syafie ke, Ghazali, Taimiyyah, Ahmadiah, Satariah, Naqsyebadiah atau ikut Islam baka makayah?? Banyak betul pilihan sedang Allah Taala halamankan 2 jalan je, benar dgn salah.
    Bila sebut bab neraka kang ramai pulak tu yg panas. Memang la kau panas bro, kau pikirlah dulu hasil sumber makanan kau anak bini tu hasil dari duit mana? Nampak dek mata rakyat kebanyakan mmg kaya2 la korang. Tapi kalau kaya hasil duit songlap dan kelepet duit2 dan projek kerajaan, GLC utk kayakan pak sedara, pak mentua, kawan2 sendiri pastu belanja pulak kat anak cucu mmg tetap haramlah jadinya. Letak la anak nama malaikat maut sekalipun makan yg haram tetap jadi isi neraka. Anak cucu dari kecik dah bagi makan duit haram jadilah anak haram. Bila dah besar ada pulak yg jadi boss, makanya boss+bastard jadilah Bostard. Tak gitu? Dah jadi boss perasan bagus lak en'. Haramjadah.
    Lu nak pakai spendar bikini pergi bersukan pun org pedulik apa pungkok kau. Orang belanja kita tengok je lah.

    ReplyDelete
  31. Tau lak tu rasa terhina sakit hati bila kene kutuk. Kalau taknak org biadap kau pun janganlah kurang ajar sangat sampai quran kau boleh main bakar bakar. Tak payah nak gunakan hukum2 islam utk suruh org taat kat kau. Undang2 islam dan alquran dia statik tak berubah suka tak suka kau kena ikut dan pegang. Pasal tu hak Allah taala. Bukan warisan tok nenek moyang kau yg boleh diubah2. Hormat la dgn Allah Taala. Dia bukan kawan2 kau nak buat main2. Bila kau buat bodoh je dlm semua tindakan dan kesalahan yg kau buat reaksi Allah taala ni lain, azab dia akan kene pada ramai org bukan utk kau sorang. Kalau kene kat kau je anakbini mmg bersoraklah rakyat jelata. Nak tunggu 5 tahun perangai tetap sama mengikut setan tukar tak tukar sama je. Kau pun silap2 dah sampai new south wales duduk rumah baru. Tapi kami tetap tekunlah mendoakan kebinasaan dan laknat pada kau sekeluarga macamana datuk nenek dulu2 mendoakan mati utk org tua kau kat London. Akibat pengkhianatan yg dibuat pada tanah melayu. 

    ReplyDelete
  32. Dan mereka yang MUSYRIK tidak menghormati Allah dengan penghormatan yang sewajibnya diberikan kepadaNya, sedang bumi seluruhnya pada hari kiamat dalam genggaman kuasaNya, dan langit tergulung dengan kekuasaanNya. Maha Sucilah Dia dan Tertinggi keadaanNya dari apa yang mereka sekutukan.

    Kalau Allah Taala dah letak dan label korang sbg musyrik, mana datangnya ulil amri yg harus ditaati? Sedangkan korang terang2 tak menghormati Allah Taala. Siapa sebenar yg biadab? Aku ke kau?

    ReplyDelete


  33. Pukulan Maut Anak Johor - Kami Tak Kebulur Jawatan Dlm UMNO!

    Sumber Berita


    >> Klik Di Sini <<



    Singkir Muhyiddin - Puteri UMNO Makin TOLOL Macam Wanita UMNO!!

    Sumber Berita


    >> Klik Di Sini <<



    Agenda Busuk Tun M Vs Mukhriz - Karier Politik Najib & Zahid Dlm Bahaya!!

    Sumber Berita


    >> Klik Di Sini <<


    ----------------------------------------------------------------
    Debaran JAN 2016 - Misi 'Adik2 Sayang' MELUDAH UMNO Bermula!!

    Sumber Berita


    >> Klik Di Sini <<
    ----------------------------------------------------------------

    ReplyDelete
  34. Ha' tu deh. Badai yg ditunggu tunggu sudah tiba. Baik punya kena atas highway. Nasib belum ada yg mati. Tapi kalau yg sampai tu badai batu maksudnya ada org dari negeri tu hati keras macam batu takleh faham benar salah. Kalau yg sampai balak kayu ada ketua dari sana bodoh macam pokok kayu, tak dgr nasihat pengajaran. Sombong buta kayu nama dia. Kalau yg sampai badai lumpur maksudnya orangnya kotor banyak dosa buat salah makan benda haram nak kena samak selalu. Tapi kalau badai lumpur tu sampai tgh hiway ni berat sikit, orang ni banyak menyesatkan dan menghalang halang manusia dari jalan Allah.
    Ini semua hanya kiasan sapa yg terasa tu lantak pi la sama dia. Kau yg bukak pantun mintak badai sapa suruh. Dah sampai sebijik kena kat negeri kau setelkan la sendiri. tebang balak dapat bala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan apabila ahli-ahli Syurga itu berada di tempat masing-masing berserulah mereka kepada ahli neraka dengan berkata:
      "Sesungguhnya kami telah dapati apa yang telah dijanjikan kepada kami oleh Allah semuanya betul. Maka adakah kamu juga telah dapati apa yang telah dijanjikan oleh Allah itu semuanya betul?".
      Mereka menjawab: "Benar ada". Kemudian berserulah penyeru di antara mereka kedua-dua puak itu menyatakan:
      "Bahawa laknat Allah tertimpa ke atas orang-orang yang zalim".

      Iaitu mereka yang menghalang dirinya sendiri dan juga orang lain dari menurut jalan Allah, dan mencari helah menjadikan jalan itu bengkok terpesong, sedang mereka pula tidak percayakan hari akhirat.

      Delete
  35. Pelik jugak tgk perangai org Malaysia sekarang ni. Kau dah tau bala nak sampai kau mintaklah ampun banyak2, taubat hari2, ubah perangai setan tu. Mana yg kuat menipu mencuri mengebas menyamun tu berentilah jadi penyamun. Mana yg suka pancung dan bunuh rezki kawan2 tu patut insaf mintak maaf dgn kawan2 lama yg naikkan dia. Ini tidak dah lak dia jadi makin jahat. Bunuh rezki dan karier orang lain. Sampai tahap bala Allah Taala datang pun dia boleh nak tunggu nak sambut. Kau ingat kau siapkan org hadapi bencana tu kau dah gerenti selamat ke? Kau kerah org ramai2 sambut banjir apa jadahnya, bodoh punya keje. Dah lak yg kene kerah org bawah lepas tu dia ugut pulak balik org bawah jgn lawan dia. Kau hero macho sgt kau kerah la anak2 kau pegi hero heroin mengadap banjir. Apa punya wayang la korang ni. Perangai tak ubah2. Kau tunggu je la azab tu sampai. Mmg Allah Taala dah cerita perangai org kapir cam korang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan mereka bertanya: "Bilakah berlakunya azab yang telah dijanjikan itu, jika betul kamu orang-orang yang benar?"

      Katakanlah : "Dipercayai tidak lama lagi akan datang kepada kamu sebahagian dari azab yang kamu minta disegerakan itu.

      Dan sesungguhnya Allah sentiasa melimpah-ruah kurniaNya kepada umat manusia seluruhnya tetapi kebanyakan mereka tidak bersyukur.

      Ni lah perumpamaan orang yg suka menyeru dan menunggu azab. Taubat dia tak suka kena azab lagi bagus. Kau tunggu je lah nanti sampailah azab tu.

      Delete
  36. ada satu umat tu nak seru pemimpin dunia suruh jelas dan terangkan kat manusia Islam sebenar. Lawak betul kau ni, kau sendiri pun tak tentu lagi Islam ke penyamun. Penipu pembohong mungkir janji tu mmg pastilah. Dulu janji lain hari ni buat lain. Ini je dah membuktikan dia kategori munafik. Kalau bakar quran tu mmg sah la jatuh kafir fasik derhaka. Camana kau nak terangkan islam sebenar?
    Ambiklah kau azab yg kau seru2 dah sampai. Konon nak tunggu bencana sampai from east coast. Sekali tgk banjir turun town pulak tahun ni. Layannn......
    Tak dibalas satu apa pun melainkan perbuatan diri sendiri. Apalagi calling2 la hero macho pejuang2 wira rempuh badai korang hari tu. Kasi bawak keluarlah gang2 keris 2314 pegi tolong timba air banjir sampai kering. 2314 mintak banjir sudah dapat.

    ReplyDelete
  37. ini berita bagus, tangkap orang hina agama walau di mana mereka berada. Tangkap sekali harussani tu bakar quran tak tentu arah. Terang2 menghina quran Allah. Dah bertongkat pun tak sedar diri lagi. Dulu bakar buang abu je. hari ni dia dah kreatif sikit pegi campur pulak sekali dgn simen jadi cube, senang sikit nak tenggelam ye tak? Dia dgn Alvin dah lebih kurang sama level tu cuma berlainan bangsa je. Alvin sapu berak guna quran pun mukasurat lain banyak lagi dia tak koyakkan yang kau habis beribu kilo kau pegi bakar. Habuk je tinggal, nak baca camana? Kuang ajar.
    Tu Allah taala bagi petunjuk, dulu 2011 buang quran dia tak pakai tongkat tahun ni pinggang lutut semua rosak. Ni akibat org2 agama sendiri yg memusnahkan dan menghapuskan hukum syarak. Sama macam org yg merosakkan sendi2 tubuh sendiri. Pasal syarak bersendi kitabullah. Ni bukti walaupun dia bertaraf mufti tapi dia sendiri tak mengenal diri.
    Alquran mana boleh bakar jang, samalah macam menghina percakapan dan perkataan Allah Taala.

    ReplyDelete
  38. Ni ada berita dan kiasan tepat ditujukan pada Yapeim dari penaung, penasihat sampailah agen pemungut derma dari org ramai.

    Dan kalau Kami kehendaki nescaya Kami tinggikan pangkatnya dengan sebab mengamalkan ayat-ayat Alquran. Tetapi ia bermati-mati cenderung kepada DUNIA dan menurut HAWA NAFSU maka bandingannya adalah seperti ANJING, jika engkau menghalaunya: ia menghulurkan lidahnya termengah-mengah, dan jika engkau membiarkannya: ia juga menghulurkan lidahnya termengah-mengah. Demikianlah bandingan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami. Maka ceritakanlah kisah-kisah itu supaya mereka berfikir....???

    Jang kalau dah makan duit anak yatim tu tak kisahlah kau untung 1 bilion, 263 bilion pun, 0.0063% pun nisbahnya yg haram tetap haram. Mana ada dalam islam kau ambik modal guna nama anak yatim lepas tu kau ambik duit tu pegi melabur buat bisnes tambah keuntungan. Islam mana yg kau ikut ni??Abasiyah?usmaniyah?Ahmadiyah? Wasatiyah? Tuhan manalah dia follow ni.
    Kami takdelah nak menaruh syak buruk sangka pun. Tapi Allah Taala yang kias kau perangai macam hanjing. Ikut suka kau je buat hukum. Sedangkan bukannya kau taktau pasal Alquran. Sengaja pegi langgar. Tak macam anjing?

    ReplyDelete
  39. Allah Taala hanya suruh manusia berbuat baik dan menolong anak yatim, fakir, miskin, pejuang sabil, musafir di jalan Allah bukan musafir pegi shopping sambil golfing. Itu pun hanya pada sapa yg mampu, tak berhutang, ada duit lebih bukan kau yg kena paksa2. Allah tak penah suruh dan harap pun kepandaian dan kreativiti korang sampai nak kena buat yayasan nak bangunkan Islam Dia. Pasal islam Allah dah cukup baik, sempurna, mulia tak perlu dibangunkan lagi. Apsal kau pandai2??
    Kalau ye pun kau nak ubah nasib kaum kau janganlah sampai hukum2 dan quran Dia sekali pun kau pegi ubah pegi pinda. Bila nak kutip duit habuan dunia mulalah pakai quran jual hukum. Nak jual quran baru kau bakar pulak quran lama. Cakap lain buat lain. Dia sendiri yg memutarbalikkan hukum2 islam bawak pada untung dunia. Betullah apa Najib cakap islam dah kene seleweng. Yg seleweng bukan IS kau yg tahu agama sendiri yg pegi jahanam dan memesongkan islam. Islam Seleweng lah tu.
    Orang2 macam ni kat akhirat kita takyah cakap "nanti kat akhirat menjawap la kau dgn Allah". Korang mmg masuk neraka terus buat apa Allah Taala nak buang masa soaljawap dgn kau. Kau dah belajar islam kitab sampai timur tengah, balik Malaysia dia yg pegi buat keje bodoh. Bak kata RM bangang, mengaji jauh jauh.

    ReplyDelete
  40. Org melayu dari dulu belajar silat mmg utk jaga agama. Tapi bukan pulak tujuan utk mempertahan parti dan politikus agama. Jauh sekali nak jual agama, bangsa dan hasil negara pada org lain. Belum pernah pulak dgr Mat Kilau, Tok Bahaman, Tok Janggut, Kiyai Salleh n etc ajak melayu berhimpun sampai berjuta org tepi stadium konon2 nak bela melayu, cuma diorang hanya pegi lawan british, jepun, kominis atas sebab niaya dan menceroboh. Ni antara org dan kelakuan yg mesti ditentang tak kira apa bangsa. 
    Takyah la nak salahguna org2 silat tak tentu arah. Kecuali mmg dah ramai guru2 silat yg salah arah. Pasal dah mula kejar nama dan mulia dunia.

    ReplyDelete
  41. lepas kes yapeim kebas duit ni, apa kata kita tanya soalan baru pulak kat Tuan Jamil Khir.

    Mana pegi dan apa jadi pada duit pampasan RM1 juta lebih untuk mangsa kren runtuh yg dia pegi kutip dari raja arab saudi tempoh hari? Dah bagi belum kat family mangsa? jangan buat senyap dan buat2 lupa. Ahli sunah org yg amanah, ahli sunah bukan penipu. Lagipun tabung haji bukannya agen insuran tukang agihkan pampasan orang. Harap maklum.

    ReplyDelete
  42. Kumpulan tarikat Ahmadiah ni ingat dia gunakan sultan raja Allah Taala takut sama dia. Bukan Allah tu taktau kau mmg kaum yg suka mengguna undang2 dan putarbelit hukum untuk tujuan untung dan mulia dunia. Yang kau nak dalih lagi buat apa? Kau memang terang2 salahguna duit derma, sedekah, zakat untuk buat melabur, melancong, bermewah tu yg Allah Taala tegur. Pertama pasal kau orang2 yg tau dan belajar hukum. Kedua kau sendiri yg kuat membantah dan bangkang hukum dan teguran Allah Taala pasal kau dah pandai dan mengangkat diri setaraf Allah taala. Jadi korang kaum yg melampaui bataslah.
    Allah Taala bocorkan segala maklumat pada manusia supaya org ramai berhati2 dan tahu sapa sebenar kumpulan tarikat ahmadiah bila diorang duduk dlm jabatan agama dgn Jakim. Camana modus operandi diorang menjual dan memperguna agama utk kepentingan dunia. Kau takyah la nak cerita sejarah penubuhan kau, nak tuduh org lain sesat tak betul sedang kau sendiri terang jelas buat salah. Allah Taala tak penah suruh pun korang pegi menggajikan guru, ustaz, ustazah kafa seluruh malaysia. mana ada dlm quran guru agama kene bayar gaji? Apsal kau terlebih pandai?
    Payah org kalau Allah dah banding dia dgn anjing ni. Cuba pandang anjing tu, terberak merata ikut sedap dia je tak basuh lak tu. Kalau nak jimak ikut sedap dia je tepi jalan ramai2 tak peduli orang, ikut suka hukum nafsu dia. Tu lah anjing, manusia yg jenis main ikut suka hukum sendiri ni lebih kurang tu lah. Doggy...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan janganlah kamu jadikan pesanan dan perintah Allah sebagai modal untuk mendapat keuntungan dunia yang sedikit sesugguhnya apa yang ada di sisi Allah lagi baik, itulah sahaja yang lebih baik bagi kamu, kalau kamu orang yang tahu.

      Mereka orang-orang yang membantah mengenai maksud ayat-ayat Allah dengan tidak ada sebarang bukti yang sampai kepada mereka dari pihak yang diakui benarnya. Bantahan yang demikian besar kebenciannya dan kemurkaannya di sisi hukum Allah dan di sisi bawaan orang-orang yang beriman. Demikianlah Allah meteraikan atas hati tiap-tiap orang yang sombong takbur, lagi bermaharajalela pencerobohannya!"

      Kalau Allah Taala dah tahap benci menyampah dgn korang, elok korang berenti je lah guna hukum dan konsep2 Islam ni utk tujuan dunia kau. Kau buat agama kau sendiri. Kalau kau nak cakap org sesat pun pasal manusia taknak ikut tarikat dan jalan yg kau buat2 dan reka sendiri. Tu takde masalah. Pasal memang dari zaman Nabi Adam ke Muhammad dulu memang tak pernah ada jalan atau tarikat menuju Ahmadiah. Ada2 sapa berminat nak berjalan menuju ke Ahmadiah???

      Delete
  43. Kau nak mengaku negara Islam ikut undang perkara 3.1. Lepas tu nak paksa ugut org pulak tak boleh pertikai. 
    Yang dibangkang dan dikutuk2 adalah perangai kapir korang yg mengaku mengamalkan islam, mengaku keturunan islam, yg perasan diri solihin maksumin. Sedang di sisi hukum dan undang2 Allah kau ternyata kufur munafik kafir fasik. Sebabnya mendustakan, salahguna, memutarbelit bermacam perkara hukum dan perintah Allah Taala. Mana ada nabi rasul dulu sampaikan ugama makan upah, ambik elaun? Yg jenis makan upah jual agama ni yahudi serani. Kau yg kelakuan mcm tu setaraflah yahudi nasaro.
    Apahal pulak kau tak kasi org pertikai perbuatan kafir kufur kau? Mengaku je lah. Kau hanya mengguna perlembagaan negara dan hukum utk menarik duit2 derma, zakat, wakaf dan dana kerajaan.Patut kau yg belajar tinggilah yg kena pertahan kebenaran islam bukan pegi buat meniaga. Duit kau bayar dan kebas banyak juta pun belum tentu boleh tebus azab kubur api neraka. Main golf boleh la. 

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesudah kamu mengetahui tentang kerasnya hati orang-orang yahudi (Melayu) itu maka bolehkah kamu menaruh harapan bahawa mereka akan beriman kepada seruan Islam yang kamu sampaikan itu? 
      padahal sesungguhnya telah ada satu puak dari mereka yang mendengar Kalam Allah (Alquran), kemudian mereka mengubah dan memutarkan maksudnya sesudah mereka memahaminya, sedang mereka mengetahui bahawa perbuatan itu salah?

      Delete
  44. Wahai umat manusia, sesungguhnya janji Allah membalas amal kamu adalah benar; maka janganlah kamu diperdayakan oleh kemewahan hidup di dunia, dan janganlah SYAITAN yang menjadi sebesar-besar PENIPU itu berpeluang menyebabkan kamu terpedaya dengan kemurahan Allah lalu kamu lalai dan menderhaka.
    Sesungguhnya SETAN adalah musuh bagi kamu, maka jadikanlah dia musuh yang mesti dijauhi tipu dayanya sebenarnya dia hanyalah mengajak golongannya supaya menjadi dari penduduk neraka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Katakanlah""
      "Sudahkah kamu mengetahui kekuasaan dan kelayakan makhluk-makhluk (pemimpin) yang kamu jadikan sekutu-sekutu, yang kamu seru dan sembah selain Allah?
      Tunjukkanlah kepada aku apa yang mereka telah ciptakan dari bahagian bumi ini?.
      Atau adakah mereka mempunyai sebarang perkongsian dengan Allah dalam mencipta dan menguruskan langit?
      Atau pernahkah Kami memberi mereka sebuah Kitab mengakui mereka menjadi kongsi Kami, maka dengan itu menjadilah perkongsian mereka berdasarkan keterangan yang terdapat dari Kitab itu?
      "Tidak ada satu alasan pun bahkan orang-orang yang zalim itu, terpedaya dengan kata-kata yang disebutkan oleh setengahnya kepada yang lain, kata-kata yang hanya menjanjikan perkara yang tidak benar.

      Delete
  45. JAIS dah haramkan kumpulan Millah Ibrahim, Nismilan pulak bila nak haramkan kumpulan Tarikat Ahmadiah? Millah tu dia jual nama nabi Ibrahim utk tarik org ikut kumpulan dia. Tarikat Ahmadiah pulak jual nama Nabi Ahmad utk menarik org masuk kumpulan dia. Bukan itu saja, dgn hukum dan kitab2 hadis pun diorang jual buat meniaga. Buat sekolah tahfiz atas alasan modal insan, tapi produk yg dia jual Alquran. Tak caya cuba pegi masuk pondok2 tarikat Ahmadiah berapa banyak kitab diorang ada. Bukan ahli kitab tu bawak ajaran sesat lagi menyesatkan ke?
    Apa beza Millah Ibrahim dgn Tarikat Ahmadiah? 

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam N9 ni banyak surau dan masjid2 mengamalkan zikir Lailahaillallah Muhamammadur Rasulullah Fi Kulli Lam Hatin Wa Nafassin A'dadama Wa si a'hu Ilmullah. Dah jadi wirid wajib lepas semayang hasil didikan kumpulan Tarikat Ahmadiah.
      Tapi dalam quran ilmu Allah tak penah ada pun perkataan dan amalan fi kulli lam hatin diamalkan oleh Rasul2 Allah. Kenapa kat Nismilan boleh ada amalan ni? Kenapa diadakan perkara yg takde? Korang yg sendiri cakap segala yg bid'ah itu sesat. Segala yg sesat membawa ke neraka.
      Berapa ramai pulak yg bakal jadi isi neraka bila amal zikir bid'ah ni? Bahaya ni.

      Delete
    2. Ada lagi yg bahaya tarikat Ahmadiah ni diorang tak mentafsir dan memaham Alquran ikut akal fikiran. Dia tafsir quran ikut kitab2 hadis yg manusia reka2 dan tulis sendiri atas alasan asbabun nuzul nabawiah. Dia konon2 ikut cerita dan tempat ayat2 quran tu turun. Ni jelas teknik tafsiran bodoh lagi dangkal dalam memahami mesej dan kiasan quran Allah Taala. Yalah kalau dah tak tafsir dan pakai akal fikiran waras utk memahami sesuatu perkara tak gila, bodoh. Allah Taala bagi akal sempurna dia taknak pakai. Ada ke bodoh, kau sendiri pun taktau dan tak pasti ayat quran tu turun kat mana kau lak nak pandai2 karang cerita. Kau baca je lah ayat yg dah jelas nyata. Lepas tu pandang dan nilai la apa yg berlaku kenalah guna mata dan akal fikiran.
      Patutlah pemimpin agama hari ni ramai yg bungkor. Ramai tak guna otak akal sempurna. Ketaatan membabi buta. Ingat perangai macam anjing je ada. Macam babi pun iye jugak.

      Delete
    3. Dan bandingan orang-orang yang menyeru orang-orang kafir (yang tidak mahu beriman itu), samalah seperti orang yang berteriak memanggil BINATANG yang tidak dapat memahami selain dari mendengar suara panggilan sahaja; mereka itu ialah orang-orang kafir munafik yang pekak, bisu dan buta; OLEH SEBAB ITU MEREKA TIDAK DAPAT MENGGUNAKAN AKALNYA.

      Delete
  46. Dia menyalak bila orang komplen dia tak pandai jadi ketua, tak amanah, mencurik, menipu, tak tepat janji, suka makan sedekah. Jangan rampas hak saya memimpin te'eh. Tapi apalak orang nak berucap pun kau nafikan hak dia? Bukan nak cakap banyak pun cakap dan tanya sikit2 je. Nak je kita tau camana cara org tu bagi derma bilion2 masuk akaun mana? Camana nak lari cukai? Camana nak kawtim dgn bank negara? Mana nak cuci? Sok kalau ada dermawan nak derma kat kami senanglah dah tau jalan dia camana. Takkan tu pun tak boleh tanya. Kau sorang je ada hak, orang lain pun nak ada hak jugak terima derma. Bukan kau sorang je anak yatim.
    Tapi kalau dlm house of keramat sendiri pun bodyguard ikut rapat ini memang pelik. Sama macam apa yang orang melayu dulu2 selalu cakap. Macam Anjing dgn bayang bayang. Tgk style macam Al Capone, tapi jiwa Al CaPon dan. PAU paling kelakar. Memang betul bersidang utk memuja muja agung umno.
    Ya Allah peliharalah negara kami dari kezaliman golongan LGBT.

    ReplyDelete
  47. Dan orang-orang yang menentang kebenaran ini tidak menunggu melainkan satu jeritan suara yang tidak akan berulang lagi.
    Dan mereka pula berkata secara mengejek-ejek: 
    " Ya Allah!! Segerakanlah azab yang ditetapkan untuk kami, sebelum datangnya hari hitungan amal yang Kau katakan. 

    ReplyDelete
  48. Rasanya entri blog asalni pasal Najib xsuka orang campur tangan dia memerintah.camna boleh yg lain2 kat atasni buat lawak gaduh2 sama sendiri pasal islam nih? Of all you know yang cakap ban islam kat atas ni islam pun tidak sebenarnya...saja macai dajjal namanya. Tapi komen saya :
    1. Kata2 sombong Najib sangat salah dan sangat bodoh, sebab?? Malaysia negara berpelembagaan, buat keputusan berparlimen. Najib dah lupa...a.ini negara demokrasi,b.dia bukan diktator c.dia bulan presiden.c.semua usul/bil/ rang undang2 kena dibentangkan dalam parlimen,tapi....berapa ramai orang malaysia yg perihatin had luasa PM ni???
    2.mengapa saya tengok orang2 di atas ni especially 'anon sept, anon etc...komen pasal islam teruk benar like you ni confirm sangat masuk syurga dan orang lain masuk neraka.dari komen2 saya baca yg kutuk semua imam, hadis nabi, benci nabi...mana korang belajar agama ni? Saya bukan penganut dan pengamal agama ikutan - tapi belajar agama biar dengan ramai guru,membaca biar banyak, lepas tu...berfikir biar yang logik. Contoh :
    - kenapa mesti membenci Nabi Muhammad S.A.W kalau nak jadi islam.Nabi sendiri tak suruh orang mendewakan dia sangat pun, tapi selawat2, puji2an memang baiklah kalau nak mengaku umat, sebab nabi Isa pun suruh umatnya nyanyi2 doa puji dia contoh dalam hymms dan psalm dia, nabi sulaiman pun ada doa dia, nabi musa pun ada doanya (tertulis dalam quran, bible dan kitab yahudi).malaikat catit apa kita buat,lagipun bila kita diakhirat...nak extra mark tak? Kenapa akhir2 ini banyak sangat orang Melayu benci hadis sampai kata hadis semua menipu macam belajar dalam sangatlah awak tu pasal hadis sahih dan musykil - padahal dengar pak Iran cerita kedai kopi terus cap betul (ha siapa belajar agama ikut2tan sekarang?). Kalau tak tau...janganlah suka2 nak kutuk semua tak betul.Hadis ada hadis betul, ada hadis palsu. Nak tau yg mana betul tgk sapi perawi dan kaedah2lain...fikirlah logik akal pun da tau. Kalau ikut kepala tolol Kassim Ahmad kata tak yah pakai tudung : padahal dia tak pun baca surah an-nisa' suruh pakai tudung, tak pun dia baca bible bab Iasiah pasal pompuan buka aurat di neraka - haa, tak nak hadis, dlm kitab lain pun da sebut.Pasal nikah kontrak yg orang sini gila2 sangat nak ikut...hmm...aku jadi orang pun tak mau, fikir logiklah - itu semua doktrin lelaki yg nak lari dari tanggungjawab, bukan hukum tuhan pun.Tapi kalau jadi islam tak nak solat???hahaha...kubur masing2 tanggungkan? Pergilah selalu ziarah orang mati - tengok mayat mamat2 yg tak pernah atau jarang sembahyang.Tapi kalau kamu tak suka sembahyang jangan hasut orang lain pulak tak payah (atau penghasut tu memang syaitan cyber yg dah rasuk manusia depan pc).Solat mesti, wajib.Baca surah al-bakarah, dalam bible pun ada cakap Isa sembahyang melutut dan bersujud.so? Kalau ada yang kata pergi haji tak payah?? Dalam quran ada cakap pasal Bacca (mekah) dan saya terharu bila terjumpa ayat ni dalam bible bab psalm : "ketenangan adalah untuk orang2 yg berhijrah di lembah bacca (mekah), di mana mata airnya sentiasa cukup dan tidak akan kering (zam zam). Bersembahyang di dalamnya seumpama beribadat beribu malam, dikelilingi para wali, malaikat dan disaksikan para nabi yang terdahulu.Wallahualam.semoga orang Melayu banyak mengembara sekian alam, banyak pula menimba ilmu dan banyak juga membaca....insyaallah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana kau dapat hadis nabi Isa suruh org nyanyi kat dia? Gilo apo.
      Hadis psalm kau dgn hadis imam2 hari ni semua lebih kurang samalah main reka je cerita2 bodoh paksa org percaya.

      Delete
  49. Tak boleh guna raja2 hari ni tarikat Ahmadiah ni mempergunakan pulak Polis. Bila banyak persoalan dan penyelewengan agama Islam dia tak boleh nak jawap. Dia tuduhlah orang lain ganas, kejam, sesat atas alasan taknak ikut mazhab dan imam2 dia. Yang cakap korang sesat kapir Allah Taala sendiri bukannya kitab Hashim Ghani. Kau tak percaya kau bukaklah Alquran apa Allah Taala cerita pasal Ahli Kitab. Kalau zaman hari ni ahli tarikat dgn ahli kitab satu jalan. 
    Sejarah tamadun menunjukkan tarikat Ahmadiah la yg suka bawak jalan peperangan. Dulu diorang guna nama khalifah usmaniah utk berperang, menakluk dan berbunuhan. 
    Allah Taala pun ada jugak intel syeikh2 tarikat ahmadiah rasah dan ampangan yg biasa ulang alik Syria masa sebelum Syria bergolak dulu. Konon2 nak pergi berjuanglah tunggu Imam Mahdi turun kat sana. Bodoh punya keje. Dia taktau zaman 2016 Tarikat Ahmadiah adalah antara musuh2 Allah Taala. Kau bakar quran banyak2 kau ingat Allah Taala nak backing kau?

    ReplyDelete
    Replies
    1. (Mereka dibiarkan menuduh dengan yang demikian) supaya mereka memikul dosa-dosa mereka dengan sepenuhnya pada hari kiamat, dan juga memikul sebahagian dari dosa orang-orang yang mereka sesatkan dengan tidak berdasarkan pengetahuan yang benar; sesungguhnya amatlah buruknya dosa-dosa yang mereka lakukan itu.
      Sebenarnya orang-orang yang terdahulu dari mereka telah menjalankan rancangan jahat (terhadap agama Allah dan Rasul-rasulNya); maka Allah BINASAKAN BANGUNAN (rancangan jahat) mereka dari asas-asasnya, lalu bumbung (bangunan itu) jatuh menimpa ke atas mereka, dan mereka pula didatangi azab kebinasaan dari arah yang mereka tidak menyedarinya.
      .
      Ni jawapan Allah Taala bila Tarikat Ahmadiah ni berani menuduh org lain ganas dan sesat. Kau jangan banggalah dapat buat bangunan tinggi2 tepi tasik bubuh nama Allah Taala. Takde Dia heran pun apa yg kau buat. Cuma dia cakap kau kurang ajar. Dah lak menipu duit zakat. Buat bisnes center lagi tinggi dari rumah dia. Sama macam kat Mekah. Apa kau ingat kau bagus ke?

      Delete
  50. Nak baca politik tarikat Ahmadiah ni bukan susah. Antara sebab dan tujuan diorang bakar quran lama supaya diorang boleh bawak meniaga dan mengguna hukum2 quran baru yg diorang dah sunting dan cetak. Kalau ada quran2 lama ni orang ramai taknak beli quran2 usmani baru yg diorang cetak. Maka dibuatlah satu kempen Wakaf Quran dan Rumah Ngaji secara besar2an supaya org ramai beli quran2 baru yg diorang jual. Disamping tu banyak hukum2 Alquran sebenar dan terjemahan diubah utk disesuaikan dgn sistem pemerintahan tarikat ahmadiah mempergunakan nama dan hukum Islam. Tujuan diubah hukum tu untuk menghalalkan segala kutipan duit pendapatan zakat, derma, jual pakej haji, beli bola golf dll.
    Jangan ingat Allah Taala tu taktau rancangan jahat korang. Korang bodoh, Allah Taala tu dah hidup lama sebelum korang. Dia dah masak sangat dgn perangai munafik penipu ni. Camana tak bodoh, kau cakap kau belajar tasawuf sifat 20. Allah Taala wujud berapa lama pun kau tanak pikir, terang2 kau nak tipu Dia.

    ReplyDelete
  51. Ada satu pensyarah tarikat ahmadiah dari USIM mengatakan golongan takfiri, taksub, tabdik dan tak boleh blah adalah golongan ekstremis IS, Daish. Kalau ikut apa yg kita ada hari ni tarikat Ahmadiah la yg banyak menuduh org kapir. Wahabi kapir, syiah kapir, hindu kapir, buddha kapir aswaja je islam. Termasuklah dlm kitab2 hadis diorang banyak tulis Abi Talib ayah saidina Ali kapir bukan islam. Sedang kalau nak ikut Abi Talib tu lah antara guru nabi masa kecik. Drpd Abu Talib la nabi belajar isi kitab taurat, injil, zabur. Kalau nabi islamkan pak sedara dia pun takkan dia nak bagitau kau, kau pun tak hidup lagi. Mana korang dapat cerita Abi Talib kapir ni? Kemukakan la bukti sahih. Dia sendiri tuduh pak sedara nabi kapir dia tak sedar, lagi ganas main buat cerita je. Berapa ramai org percaya? Fitnah korang lagi jahat. Mentang2 nabi dan ahli keluarga dia dah takde sini. Korang buat cerita bukan2 pasal diorang.
    Mana bukti saidina Ali kena bunuh dgn Khawarij. Bukan dia kena bunuh dgn Abu Lahab ke pasal ganti tempat tidur dgn nabi? Amat besar kebencian di sisi Allah Taala bila kau yg bertaraf ulamak, pensyarah, mufti mengada adakan cerita yg takde ttg nabi dan org2 yg dia sayang. Korang dalam tarikat ahmadiah lagi besar chilako. Menipu dan buat cerita yg takde. Fitnatul kubro wal tarikatul ahmadiyah kefala hayah. Menipu tak shudah sudah.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive