Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!!

MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!!

Tuesday, May 19, 2009

Altantuya: PM jawab FITNAH

"PM tak nak jawab ka komentar Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) pasal Altantuya?"

Itu adalah antara soalan yang diajukan sahabat kami apabila terbaca salah satu komentar mengenai Altantuya di artikel bertajuk B.A.B.I. Banyak soalan mengenai komentar tersebut telah diajukan kepada kami yang intipatinya lebih kurang sama iaitu, "Apa betul ka tuduhan SAMM tu?"

Sebelum itu, ingin kami jelaskan bahawa PM yang dimaksudkan di sini bukanlah Perdana Menteri, mahupun Najib, tetapi sebenarnya PM tersebut hanyalah merujuk kepada Paneh Miang. Lagipun kami merasakan Najib sendiri pun dah malas nak melayan fitnah serta tuduhan SAMM yang diketahui umum merupakan soldadu upahan Brader Anwar Bin Ibrahim. Sudah 3 kali…DIULANG…3 kali Najib bermubahalah menafikan kaitannya dengan Altantuya, namun pembangkang tetap 'menyanyikan' lirik yang sama. Itulah yang dinamakan POLITIK PERSEPSI.

Jika anak anda sedari kecil hingga dewasa diulang ajar bahawa warna hijau itu melambangkan Islam, lama kelamaan pasti anak itu akan cenderung untuk percaya dengan kata-kata anda. Begitulah kaedah psikologi yang diguna pakai pembangkang melalui pengulangan kata (repetition) dan memanipulasi fikiran rakyat terhadap perkara yang tidak pun berlaku. Perkara yang sama diulang secara berkala tanpa henti seperti rasuah, bunuh, kejam etc. yang akan menyebabkan rakyat akhirnya terpedaya dan cenderung untuk percaya. Kami pernah menulis di bawah label Agenda Asing berkenaan strategi yang sama digunakan CIA untuk mewujudkan perasaan tidak percaya rakyat Rusia terhadap pemimpin dan kerajaannya. Jika berkesempatan, bolehlah dibaca semula.

Selain kenyataan yang pernah disiarkan di mainstream media sebelum ini yang menafikan kaitannya dengan Altantuya; Najib juga telah bermubahalah di tiga tempat berasingan iaitu di sebuah masjid di Ijok, di Guar Perahu Permatang Pauh, serta di hadapan semua jawatankuasa Bahagian, Pemuda, Wanita, Puteri serta semua jawatankuasa Cawangan UMNO seluruh negara di Dewan Merdeka, PWTC, Kuala Lumpur. BERBEZA dengan Brader Anwar Bin Ibrahim yang sepatah haram pun TIDAK PERNAH bermubahalah bagi menafikan dirinya meliwat.

Komentar wakil SAMM dalam blog ini ada menyebut kononnya terlalu banyak 'misteri' dalam perbicaraan Altantuya. Secara peribadi, kami tidak melihat wujudnya misteri di sebalik kisah yang digembar-gemburkan pihak pembangkang selama ini. Hakikatnya, SAMM mempunyai agenda politik dengan memfitnah pemimpin kerajaan - supaya pemimpin idola mereka iaitu Brader Anwar Bin Ibrahim berpeluang ke mercu kuasa.

Disebabkan SAMM menulis komentar di blog Paneh Miang berkenaan kes Altantuya, maka kami mengambil kesempatan ini untuk merungkai beberapa perkara yang dibangkitkan SAMM mengenai Altantuya yang kononnya misterilah sangat...

Sekadar hiasan
PERSOALAN SAMM

Apa motif dua orang anggota Unit Tindakan Khas PDRM yang terlatih menjadi pengiring setia membunuh warga Monggolia yang mereka tidak kenali? 2 tertuduh pembunuhan Altantuya ini dibawah arahan siapa?

FAKTA SEBENAR

Dalam sesebuah perbicaraan, contohnya pembunuhan – jika pihak peguambela mempunyai fakta/bukti yang menunjukkan adanya individu lain yang turut terlibat dalam pembunuhan tersebut, maka strategi 'advocacy skill' akan digunakan ke atas saksi utama di awal perbicaraan dengan tujuan untuk pembinaan kes pembelaan. Contohnya, peguambela akan bertanyakan soalan, "Setuju atau tidak jika saya katakan ada orang lain yang terlibat?"

TETAPI dalam kes Altantuya, peguambela mahupun peguam pemerhati bagi pihak keluarga Altantuya iaitu anak beranak Karpal dan Gobind Singh TIDAK PERNAH bertanyakan soalan tersebut kepada saksi utama iaitu pegawai penyiasat kes pembunuhan tersebut. Malah soalan sebegini juga TIDAK PERNAH DITANYA KEPADA MANA-MANA SAKSI DI SEPANJANG PERBICARAAN KES ALTANTUYA.

Ini membuktikan bahawa pihak peguambela serta peguam pemerhati kes Altantuya telah sedia maklum akan hakikat sebenar bahawa Najib tidak terlibat dalam kes tersebut. Malah Gobind Singh hanya berani menuduh Najib sebagai pembunuh di Dewan Rakyat kerana mempunyai immunity sebagai Ahli Parlimen. Tetapi bila Gobind dicabar mengulangi ayat yang sama di luar Dewan Rakyat, dia kecut untuk melakukannya kerana sedar bahawa tuduhannya itu langsung TIADA ASAS! Bertepatanlah gelaran yang sewajarnya untuk Gobind iaitu 'Singh is Chicken'.

Dalam afidavit Razak Baginda, beliau telah mengaku mengenali serta mempunyai hubungan dengan Altantuya. Beliau juga mengaku bahawa Altantuya sering mengganggu, mengugut serta meminta wang daripadanya. Ugutan wang itu hakikatnya tiada kena mengena langsung dengan wang komisen/rasuah etc. seperti yang sering difitnah pembangkang. Malah, Razak Baginda dalam afidavitnya juga mengaku bahawa beliau telah meminta bantuan daripada Musa Safri (pegawai polis pengiring Najib) yang kebetulan dikenalinya, agar dapat menghantar beberapa anggota polis yang kononnya bertujuan untuk membantunya. Hakikatnya, Musa tidak tahu menahu akan rancangan atau niat sebenar Razak Baginda; namun beliau tetap menghantar Azilah serta Sirul kepada Razak Baginda. Lagipun Musa tidak mengesyaki apa-apa kerana mengenangkan Razak Baginda adalah salah seorang kenalan kepada Najib.

Razak Baginda dalam afidavitnya turut mengaku meminta Azilah dan Sirul untuk menyelesaikan masalah gangguan Altantuya serta menjauhkan Altantuya daripadanya (get rid of her).
Namun, Razak baginda juga menyatakan bahawa kenyataan beliau telah disalah ertikan oleh Azilah dan Sirul. Beliau menegaskan bahawa kenyataan "menyelesaikan masalah" itu tidak bermaksud menyuruh Azilah ataupun Sirul untuk membunuh Altantuya. Sebaliknya, Razak berkeras menyatakan bahawa tindakan membunuh Altantuya adalah dilakukan atas inisiatif Azilah serta Sirul sendiri, dan beliau tidak pernah memberikan arahan secara langsung ke atas pembunuhan tersebut.

Mahkamah cenderung untuk MEMPERCAYAI dan menerima afidavit Razak Baginda serta membuat keputusan untuk membebaskan beliau tanpa dipanggil membela diri. Kami difahamkan bahawa Jabatan Peguam Negara juga tidak berpuas hati dengan keputusan mahkamah melepaskan Razak Baginda, namun akur dengan keputusan tersebut.

Tambahan pula, tiada bukti yang menunjukkan bahawa Najib turut terlibat dalam kes ini. Walaupun dikatakan Najib berkemungkinan berkawan dengan Razak Baginda, namun adakah anda yakin bahawa Najib mengetahui apa yang dilakukan oleh Razak Baginda dibelakangnya? Analogi mudahnya, semasa anda membaca blog ini, adakah anda tahu apa yang sedang dibuat oleh rakan baik anda ketika ini? Adakah anda yakin untuk menyatakan bahawa rakan baik anda ketika ini tidak langsung ‘bermesraan’ dengan mana-mana wanita/lelaki? Atau…tahukah anda apa sebenarnya yang sedang dilakukan oleh suami/isteri anda ketika ini? Bagaimana anda boleh tidak tahu apa yang sedang dilakukan rakan/suami/isteri anda ketika ini, sedangkan anda dengan yakin dan beraninya memfitnah bahawa Najib tahu apa yang dilakukan oleh Razak Baginda dibelakangnya?

PERSOALAN SAMM

Secara jelas wujud pengakuan Altantuya dibunuh dengan pistol (bom C4 untuk menghapus bukti) malangnya mengapa pistol tidak dibawa ke mahkamah? Pistol, arahan siapa dan milik siapa?

FAKTA SEBENAR

Berdasarkan fakta kes, segala bukti yang mengaitkan Azilah dan Sirul telahpun dibawa ke mahkamah termasuklah pistol dan sebagainya. Anda boleh semak rekod perbicaraan dan jangan hanya buat fitnah membabi buta. Penggunaan C4 juga sebenarnya tidak hanya digunakan oleh pihak tentera, tetapi bahan itu juga turut digunakan oleh pihak UTK PDRM dalam latihan dan operasi mereka. Kami difahamkan C4 digunakan oleh UTK untuk memecahkan pintu atau dinding dalam beberapa kes siasatan jenayah.

Adakah anda pernah melihat bagaimana bentuk C4 itu? Jika anda pernah melihatnya, maka pasti anda juga tahu bahawa C4 itu dengan mudah boleh dialihkan tanpa dapat dikesan atau diketahui. Tambahan pula, Azilah dan Sirul merupakan anggota UTK, maka sudah tentu mereka mempunyai accessibility untuk membawa keluar bahan tersebut. Analogi mudahnya, jika anda tidak membuat semakan inventori, adakah anda tahu barang apa yang telah dibawa keluar oleh rakan sepejabat anda? Adakah anda akan sedar jika sampul surat, kertas A4, marker etc. sudah berkurangan di pejabat anda selagi semakan tidak dilakukan ke atas barangan tersebut? Dalam kes Altantuya, keadaan yang hampir sama berlaku ke atas C4 yang dibawa keluar dari stor simpanan sepertimana analogi yang diberikan tadi. Kelemahannya di sini apabila pegawai bertugas tidak membuat semakan inventori semasa C4 di bawa keluar dari stor simpanan, dan semakan hanya di buat sebaik saja siasatan terhadap kes Altantuya bermula. Difahamkan anggota yang bertanggung jawab menjaga stor simpanan senjata itu sudahpun dikenakan tindakan disebabkan kelalaian tersebut.

PERSOALAN SAMM

Benarkah Altantuya datang ke Malaysia setelah mengetahui RM500 juta (komisyen/rasuah) hasil jual beli peralatan pertahanan sudah diperolehi Razak Baginda (orang rapat Najib), dan kedatangan beliau untuk menuntut 'bahagian' seperti yang dijanjikan? Mengapa rekod imegresen Altantuya hilang?

FAKTA SEBENAR

Tuduhan tersebut TIDAK BENAR seperti yang telah diterangkan dalam persoalan awal sebelum ini. Ia tiada kena mengena langsung dengan komisen atau rasuah. Realitinya, Altantuya memeras wang daripada Razak Baginda kerana mengetahui kedudukan serta taraf Razak Baginda di Malaysia. Altantuya mengugut untuk merosakkan reputasi Razak dengan membongkarkan rahsia hubungan sulit Razak dengan dirinya pada masyarakat umum. Inilah realiti yang berlaku dan perkara ini turut dibentangkan di mahkamah. Malahan Altantuya turut membuat laporan polis sebelum berjumpa Razak dan antara kandungan laporan tersebut ialah - "Jika sesuatu berlaku kepada saya, maka pihak polis harus mencari Razak Baginda". Jelas tiada nama Najib dalam laporan polis yang dibuat oleh Altantuya yang turut disaksikan rakan serta sepupunya sendiri.

Begitu juga dengan rekod imigresen kemasukan Altantuya ke Malaysia yang turut dibentangkan sebagai bahan bukti di mahkamah semasa perbicaraan dan tiada sesiapa pun yang menghilangkannya. Jelas tuduhan SAMM adalah FITNAH semata-mata.


Sekadar hiasan

Pelbagai bentuk fitnah yang telah dilakukan pembangkang. Antaranya menuduh Rosmah turut terlibat dalam pembunuhan Altantuya. Persoalannya, mengapa nama Rosmah hanya muncul dipertengahan perbicaraan kes Altantuya dan bukannya di awal perbicaraan? Apa motif pembangkang sebenarnya?

RPK pernah membuat kenyataan bersumpah mengaitkan Rosmah dalam pembunuhan Altantuya. Namun setelah bukti dibentangkan di mahkamah, ternyata Rosmah mempunyai alibi kerana semasa pembunuhan Altantuya berlaku, pada masa dan tarikh yang sama juga terdapat rakaman yang menunjukkan Rosmah ketika itu berada dalam sebuah majlis (klik sini). Berdasarkan bukti tersebut, maka RPK telah menghadapi pertuduhan memalsukan akuan bersumpah dan sehingga kini RPK masih menjadi pelarian di luar negara kerana takut di dakwa serta masih kerap menabur fitnah dari luar negara melalui tajaan pihak tertentu. Maka jelaslah siapa yang sebenarnya telah membuat fitnah.

Selain itu wujud juga tuduhan kononnya Najib ber'sms' dengan peguam dan sebagainya. Namun ternyata tuduhan itu juga tidak benar. Jika ia benar, maka sudah tentu peguambela serta Karpal Singh yang bertindak sebagai peguam pemerhati sudah membawa bukti itu ke mahkamah.

Malahan Bapa Altantuya sendiri pernah menyatakan kepada Jabatan Peguam Negara, "Thank you coz has been fair to my daughter". Bapa Altantuya sendiri tidak pernah menuduh Najib, jadi bagaimana pula anda boleh sewenang-wenangnya menuduh beliau? Cuma bapa Altantuya ada melahirkan rasa tidak puas hati kerana Razak Baginda dilepaskan oleh mahkamah. Itu saja!

Kini timbul pula isu bahawa ramai rakyat Malaysia kononnya tidak pernah melihat wajah sebenar Azilah dan Sirul kerana mereka sentiasa berkelubung semasa keluar masuk mahkamah. Sehinggakan ada yang mendakwa bahawa hukuman gantung yang akan dikenakan ke atas mereka akan dipindahkan kepada orang lain demi untuk menyelamatkan Azilah dan Sirul yang kononnya dikambing hitamkan.

Tolonglah beb. Tak payah la nak buat cerita karut tu. Sepanjang proses perbicaraan, wajah Azilah dan Sirul dapat dilihat oleh semua yang hadir di mahkamah termasuklah hakim, peguambela, peguam pemerhati, orang awam serta wakil media pembangkang. Cuma standard procedure mahkamah tidak membenarkan kamera digunakan semasa perbicaraan berlangsung. Malahan bapa dan sanak saudara Altantuya sendiri sudah melihat wajah sebenar Azilah dan Sirul. Jadi bagaimana pula boleh timbul isu konon tertuduh akan ditukarkan dengan orang lain jika hukuman gantung dijalankan? Hakikatnya, mereka yang hadir di mahkamah sepanjang perbicaraan BOLEH MEMASTIKAN sama ada hukuman dilaksanakan terhadap orang yang sepatutnya diperintah gantung oleh mahkamah; dan dalam kes ini orang yang dijatuhi hukuman ialah Azilah dan Sirul.

Be realistic ok! Logik la sikit kalau nak menuduh tu. Lagipun suatu perkara biasa semasa seseorang pesalah ditangkap, mereka akan menutup wajah mereka di hadapan kamera dan media. Isu terbaru yang ditimbulkan ini merupakan salah satu fitnah paling kelakar yang pernah dibuat oleh pembangkang.

SAMM juga turut mendesak Najib untuk menyaman 19 media asing picisan bertaraf tabloid (gossip) yang telah memfitnah beliau, dengan alasan kononnya demi untuk menjaga maruah serta nama baik Malaysia. Sejak zaman Che Det lagi media asing sudah memfitnah serta memburukkan Perdana Menteri Malaysia. Malahan, Paklah juga pernah dipersenda serta difitnah oleh media asing. Tetapi kenapa pada masa itu tiada sesiapa yang ingin mendesak Che Det atau Paklah untuk menyaman media asing tersebut? Lagipun ramai yang sedia maklum akan PETUALANG sebenar di sebalik semua media asing yang sering memburukkan Kerajaan Malaysia.

Hakikatnya semua orang tahu bahawa bukan itu NIAT sebenar SAMM. Demi maruah konon! Jika benar ianya bersabit dengan maruah negara atau kononnya SAMM malu sesangat dengan laporan tabloid asing tersebut, apa kata SAMM sendiri mewakili Malaysia untuk menyaman mereka. Bukankah SAMM juga sebahagian daripada negara ini, maka sudah tentu tiada masalah bagi SAMM mewakili Malaysia untuk menyaman 19 tabloid asing yang kononnya cuba untuk menjatuhkan maruah negara ini. Pasti SAMM sanggup untuk menghadapi proses perbicaraan kes saman yang kebiasaannya mengambil masa yang lama sehingga memakan masa bertahun-tahun. Jika anda pernah menyaman orang atau firma, sudah tentu anda memahami prosedur mahkamah sebegini. Realitinya, itulah niat tersirat SAMM menggesa Najib untuk menyaman tabloid asing itu semua, kerana proses perbicaraan yang panjang bakal mewujudkan lebih banyak polemik dan gossip yang tiada berkesudahan. Perlukah lagi tuntutan bingai SAMM ini dilayan?

Hari ini, sebahagian rakyat Malaysia terutamanya penyokong pembangkang lebih cenderung untuk mempercayai fitnah; dan ia menjadi bertambah buruk apabila mereka turut memainkan watak atau agen penyebar fitnah. Tiada kekesalan pada diri mereka akan amaran Allah s.w.t. berkenaan bahayanya fitnah. Mungkin mereka lebih suka memakan daging saudara sendiri di akhirat kelak.

Kebanyakan mereka yang memfitnah sebenarnya tidak pun melakukan siasatan atau penyelidikan sendiri terhadap kes Altantuya. Mereka hanya bercakap kerana mendengar orang lain bercakap. Malahan mereka sendiri tidak berada di tempat kejadian, mahupun melihat sendiri bagaimana, serta siapa yang membunuh Altantuya, TETAPI ajaibnya, mereka berani pula menuduh si polan..si polan itu membunuh. Itulah REALITI PEMBANGKANG di Malaysia. Fitnah sudah menjadi makanan ruji mereka. Mangsa liwat yang bermubahalah atas nama Allah s.w.t. diperlekehkan, tapi orang yang pernah disabitkan kesalahan pula disanjung dan dipuja.

Warga Paneh Miang bukanlah bertujuan untuk membela atau mempertahankan Najib dalam kes Altantuya. Bahkan, kami juga banyak mempertikai serta mengkritik, bukan sahaja Najib, malah ramai lagi pemimpin, sama ada di pihak kerajaan mahupun pembangkang. Tujuan artikel ini hanyalah semata untuk berkongsi dengan pembaca akan FAKTA SEBENAR kes Altantuya yang telahpun dibicarakan di mahkamah. Kami mengutarakan hal ini kerana kami sudah JELAK membaca serta mendengar kenyataan pihak pembangkang yang tidak bercakap berlandaskan fakta, tetapi lebih banyak menjurus kepada fitnah dan tohmahan.

Pesan kami, sebelum anda berniat untuk berbicara tentang perkara yang tidak anda ketahui atau fahami secara faktanya, fikirlah dahulu kesannya kepada diri serta negara ini pada masa hadapan. Alam ini ada TUANnya, dan jika anda tidak berpuas hati dengan mahkamah manusia, akan ada MAHKAMAH ALLAH yang boleh anda harapkan. Wallahualam.

Klik forum di sini dan di sinun.

82 comments:

  1. Satu pukulan TKO kepada SAMM dan mereka yang sering membuat fitnah. Bagaimanalah mereka ini ingin meminta ampun daripada Najib kelak.

    ReplyDelete
  2. SAMM ingat dia pandai dan tahu banyak rahsia.

    SAMM lebih bodoh dari RPK.

    ReplyDelete
  3. bangsat btul pr ni. slama ni aku percaya dgn fitnah dorg. cilakak sgguh. mulai hari ni aku x kn percaya sepatah habuk pun ape saje yg kluar dr mulut pr dan sekutunya. aku x kn sentuh lg harakah, sura adil. pegi mampus dgn pemfitnah. kpd ds najib & rosmah, maafkan aku yg telah terkhilaf ni.

    ReplyDelete
  4. PM mana perginya penyiasat persendirian??????????

    ReplyDelete
  5. hahahahaha...penjelasan yang mantap paneh. tak sabar pulak aku nak tau respond samm..ke uncle sam...amerika kot samm ni. wlpn aku tau pembangkang akan dok konar cerita ke arah lain bila baca artikel ni. contoh pun dah ada iaitu ano kat atas ni. aku dah agak dah mesti ada yg akan sibuk pasal bala. pegi la cari kalo boleh. dah buat sumpah palsu mesti la malu bala tu. nyorok la apa lagi.

    nak gak aku tgk respond pembangkang pasal hal ni. tapi kau jgn harap sgt dgn pembangkang ni paneh. depa mesti dok konar crita smpi org lupa penjelasan asal kau pasal altantuya ni. fakta mjwb fitnah. itulah yg sebaiknya.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  6. Apakah perlu kita terlalu mengambil berat akan kematian seorang pelacur sehingga negara menjadi huru hara atas satu tuduhan liar.

    ReplyDelete
  7. SAMM berjuanglah untuk kes NURIN lebih lagi baiknya.

    ReplyDelete
  8. den nak dongar komen hompuk dgn ujangpilah,

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  9. SHAH ALAM, May 19 — A 32-year-old son of blogger Raja Petra Raja Kamaruddin pleaded guilty in the Magistrate’s Court here today to four counts of stealing and possessing stolen goods, worth RM17,870.

    On the first count, Raja Azman Raja Petra, 32, from Bukit Rahman Putra, Sungai Buloh near here, was charged with stealing a black Yamaha RXZ, registration number BJQ 9597 belonging to a production operator, Mohd Syaiful Setapa, 24, at No. 65, Jalan Batas 2, 19/6B, Section 19 here at about 9.30am last March 20.

    The second charge was for breaking into Mohd Syaiful’s house and stealing the victim’s wallet, which contained his identity card, RM20, road tax, Maybank and BSN ATM cards, and driving licence at the same address, time and date.

    On the third count, Raja Azman was charged with stealing a Nokia handphone, a Seiko watch and a motorcycle chain, all worth RM3,850, belonging to a student, Saipul Adli Mohamed Yunus, 21, at house No. 16, Jalan Sastera, U2/1K Section U2 here at about 10am on April 24.

    Raja Azman, who was arrested on May 6, was also charged with possessing a stolen motorcycle, worth RM6,000, belonging to student Ahmad Firdaus Jalaluddin, 23, infront of house No. 3, First Floor, Block 1, Apartment Kinrara Court, Puchong near here at about 10.40pm last May 5.

    Magistrate Norkamilah Aziz set bail at RM10,500 in one surety for all the charges and fixed June 19 for sentencing.

    Deputy public prosecutor Siti Syakimah Ibrahim prosecuted while Raja Azman was unrepresented. — Bernama

    ReplyDelete
  10. Joseph Goebbels(Hitler's propaganda minister)
    said
    “The most brilliant propagandist technique will yield no success unless one fundamental principle is borne in mind constantly - it must confine itself to a few points and repeat them over and over”

    So jangan heranlah pembangkang guna teknik NAZI.

    ReplyDelete
  11. Mana dia penyiasat bala Pantet Miang. Ini negara katun ka atau negara Chips more now u c now u dont. Aku pun kesian jugak npada warga pro Pantet Miang yg kagum pada tulisan yg tak seberapa bak kato org syok sendiri. Kenapa tak panggil Musa Safri Jeng jeng jeng.

    ReplyDelete
  12. Sah Parti British UMNO tak nak bertanding Penanti. Nape takut isu yg tak terjawab Altantuya keluar semula. Rohrohroh queh queh queh babi. Tak ado dlm sejarah parti yg memerintah tak tanding. Queh queh Queh, tak tumbuh tak melata tak sungguh org tak kata, ini satu dunia dah kata. kalau kes DSAI dulu hanya Mahakhinzir aja kata dia melihat liwat tapi azizan kat court ngaku tak di liwat Pantet Miang di harap pikir common sense agar kamu tak di dakwa YB BABI di yaumilmahsyar nanti. Pikior PM Pikior, jgm jadi pekembar, Cheguman, keluang man, tom tom bak meke hanya ikut babi buto sbb kureng dpt berfikir.

    ReplyDelete
  13. Syabas dan tahniah saudara...

    Anda adalah warganegara prihatin yg membantu pemimpin negara menangkis fitnah jahat pembangkang dengan kenyataan sahih demi menegakkan kebenaran. Sikap anda amat terpuji, perlu dicontohi oleh lebih ramai anak muda lain.

    Posting anda kali ini sungguh teruja semua orang yang membacanya. Teruskan perjuangan menegakkan kebenaran.

    ReplyDelete
  14. Well done bro. Keep up the good work. We will post the truth and nothing but the truth.

    ReplyDelete
  15. hompuk,

    ado sejarah parti memerintah tak bertanding.. tahun 1976 BN tidak bertanding di Menglembu..
    ko tak payah la ikut perangai BRO ABI ko tu yg kuek pusing cerito..

    teraso miang yo hompuk..
    kesian...

    syuh.. syuh.. poie duduk ateh bukit putuih tu.. den buleh sponsor ko topi cap bintang tigo..

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  16. taksub botul hompuk dengan BRO A.B.I,
    kut BRO A.B.I suruh menonggeng agak eh dihulur eh JUBO si hompuk ni..

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  17. Raja Petra dah terima balasan dia atas fitnahnya, satu balasan yang amat besar dari Allah, belum lagi masuk kubur dah terima balasan.

    Kawan rasa tukang fitnah yang lain termasuk SAMM akan tiba, tunggulah, kalau panjang umur kita akan lihat habuannya......

    Sikita masalah orang Melayu, amat susah dan malas untuk membaca, waima kitab-kitab agama sekali pun, dia lebih suka dengan orang berceramah, ini lah masa Tok-Tok Guru dan yang berlagak ulama macam Anwar Al Juburi mengambil kesempatan menipu deme, melopong mulut deme bila dengan ceramah, tak fitnah atau bukan.......

    ysnggsmbi.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. BHM, parti jahat,yang gambi..

    balasan dosa pahala hak ALLAH..udah ler tue..lobih2 pun anak beranak suku sakat depe gak dari dulu sampai sekarang...samo je lah dua dua pun..tp kalo kome kaki ampu taktau la pulak..

    ReplyDelete
  19. Bila aku baca aku berpuas hati dengan alasan yang diberi cuma satu perkara yang aku muskil Media luar negeri oklah mungkin alasan yang ko beri bolih aku terima tetapi DSAI terang-terang memberitahu orang ramai dalam ceramahnya di malaysia ada dalam youtube kenapa DS Najib tak nak saman dia di mahkamah " Mengatakan kenyataan DSAI itu mencemar nama baiknya da merupakan fitnah..

    ReplyDelete
  20. tuan rammers. jangan dilayan nuar tu. byk lagi keja najib drpd nak melayan kerenah pembangkang. dia kan pm bkan rakyat biasa. biarkan nuar tertelan dgn provokasi sendiri. dah terang lagi bersuluh yg nuar tu kaki fitnah. kalo dilayan kita pun jadi sama mcm dia. pm saman rakyat buat apa. baik tumpukan keja. kebenaran akan terbukti. insyaAllah.

    ReplyDelete
  21. hompuk dah bertukar nada..

    ReplyDelete
  22. Syukur Al-hamdulillah.....

    Berkat kesabaran dgn keikhlsan kebenaran pasti terserlah.

    Bagi pengadu domba balasan yg dijanjikan pasti ada. mmg benar allah maha pengampun lg maha mengasihi, setiap dosa hambanya akan terampun sekiranya hamba itu bertaubat nasuha. tetapi ingatlah seberat2 balasan adalah balasan bg dosa sesama manusia. tidak terampun dosa itu selagi tiada kemaafan sesama manusia diberi. insaflah... mohonlah kemaafan selagi ada masanya. Bro Anwar Bin Ibrahim, Hj Hadi, Nik Aziz mungkin sempat mohon kemaafan dari Najib krn ada peluang bertemu muka, Karpal Sigh, Lim Kit siang, Lim Guan Eng mungkin tak kisah tetapi bg penabur fitnah bgmn? ada masakah anda utk mohon kemaafan? Jika kepanasan api mancis atau lighter x mampu nak ditanggung azabnya, janji Allah nerakaNYA lg Maha Dahsyat azabNYA. Muhasabahlah... dan Insafilah...

    ReplyDelete
  23. Ehh malunya aku PEE AM aku dituduh pembunuh oleh anak OKU Karpal Singh. Kok kato tak nak saman sbb anak kapal singh ckp dlm dewan. Kok saman la Media asing 19 negara dapatlah sinini org tu bergaya sakan Queh Queh queh, kau pikior Rammers, jgn jadi Gedoyok cepat2 cover point rakyat nak tikam ha ha. Termenung lopong kau Parti (UMNO)Jahat Kato eh!!!! Ini point besau!! Ikan keli ikan kembung angkat kaki lambung.

    ReplyDelete
  24. dah la hompuk. kalo dah kaki fitnah tu fitnah jelah. tak payah la nak tegakkan batang basah ko utk dijolok ke jubur nuar tu. suma dah tau pembangkang dan samm kaki fitnah.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  25. Kepada yang bertanyakan "Dimanakah Bala?"

    Dia sembunyi dari ugutan Anwar.

    Lagipun apa yang terkandung dalam SD Bala (1) ternyata bohong belaka berdasarkan artikel di atas.

    Tak boleh berfikir sendiri ker?

    ReplyDelete
  26. Paneh Miang......

    Apsal bg lepas komen cam melayu subsidi ni? bukan apa, x brapa nak paham la. ni nak kata provok, x provok! nak kata statement kejadah statement cengitu! poning! poning!poning!

    Nak kena telan penadol la gamaknya.

    Entahlah......

    ReplyDelete
  27. miang nampak eh hompuk,

    kau tak payah la nak dewa-dewakan pembangkang ni.. kojo pun tak ghoti nak buek...

    den baru-baru ni ado terima permohonan pelanggan non-partisan dari penang & perak nak beroperasi kek melako ni.. diorang koba peranan kerajaan negeri tersebut slow giler.. takde lagi forum, ekspo, business matching untuk meningkatkan sales dan market produk diorang.. nak carik business pun dah payah pasal Pembangkang asyik sibuk berpolitik..

    Pekerjo kek Penang diberhentikan pun kerajaan nogori tak gheti nak buek apo, sebalik eh disalahkan kerajaan pusat.. Dokek melako ni banyak jugak kilang tutup, tapi ketua mentori dah sound MYDIN atau agensi-agensi lain ambik pekerja yang diberhentikan kerjo terutama yang dah berumahtanggo..

    Anwar bab politik den tabik springg.. tapi bab nak majukan usahawan melayu yellekk.. Usoho paklah yang banyak melahirkan usahawan IKS melayu ni sobona eh pasal dio bnyk ujudkan dana IKS..

    seb baik melako ni banyak kawasan IKS, banyak jomput usahawan IKS dari luar melako operasi kek sini.. Dunia Islam Dunia Melayu

    - Perti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  28. tahniah dan terima kasih penjelasan munasabah..

    layan sini juga
    malaysiakamu.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. Kau org tgk anon 2:12 dah jadi sengal telo dek tulisan aku. Korang blum jumpa aku lg, kalu jumpa aku, harus kau cium tangan dek aura aku kalau tak pun jilat terus kaki aku merapak sembah. Ini lah berkat aku menuntut hal duniawi. Aku bukan nya apa cuma simpati kpd korang yg dah tak boleh berpikir dgn waras. Aku dpt berfikir selama ini sebabnya aku bukan jenis melayu subsidi macam kau org. Kesilapan kamu semua, kamu telan mentah2 apa yg di ucapkan oleh Mahakhinzir dulu. Anon 2:35 dah poning dek tulisan aku, di sambut pula tom tom bak yg terus biol. Bukan apanya, kalau kamu ikut tulisan, komen aku amat ringkas tapi padat bukan apanya utuk bagi kamu sedar sikit, bak kato org terdetik dihati. Buktinya Rammers yg dpt berfikir common sense. Tapi apo nak ku buek, hati kamu dah kotor spt apa yg Parti jahat kato eh dah ngaku parti UMNO.

    ReplyDelete
  30. kah... kah... kah... khaiktuih!
    aku anon 2.35 td. aku pening bukan krn baca tulisan Melayu Tongkat yg bijaksana. tp pening baca tulisan melayu subsidi @ melayu tongkat yg mcm gampang.

    kalo binatang khinzir pandai membaca dan menulis mesti malu dia nak mengaku sedara. pasal tulisan dia lg bijak dr tulisan melayu tongkat@melayu subsidi ni. gaya bahasa yg digunakan mmg cam org takde otaknye. takde apa2 pun. ni mesti pasal otak dia br lepas keluar dr mangkuk jamban mangkuk jamban binatang khinzir. kah kah kah khaiktuih!

    ReplyDelete
  31. melayu tongkat @ hompuk,

    Janganla bagi malu Bro A.B.I dgn pakatan rakyat dengan comments kao yang momoningkan dan memualkan ni..
    Ini ajo ko comments ank buah Bro A.B.I yang buleh bagi.. dengan budak2 jahat sekolah henry gurney bulehla ko burak macam ni..

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  32. 5 Bintang untuk PANEH, kito bakar jo kuncu kuncu BRO ANU ni.Mari kito bakar blog blog fitnah ni...
    ALLAH HUAKHBAR.............

    ReplyDelete
  33. udah ler jejak tuah...lg banyak hang komen silap-silap de yang fitnah gak..tumpu ler diri sendiri tue...

    ReplyDelete
  34. udah ler jejak tuah...lg banyak hang komen silap-silap de yang fitnah gak..tumpu ler diri sendiri tue...

    ReplyDelete
  35. panjangnya.
    mcm ni ke cite dia.
    dulu amik tau, then, mcm byk sgt, xnk amk tau dh.
    sbb, complicated kn.

    ReplyDelete
  36. Tafsirkanlah.....

    Ada mata pandang, ada telinga dengar, akal pakai. jgn membaca dgn nafsu amarah, tidak menulis dgn rasa gundah. sabar itu adalah kaedah. guna ia dgn berhemah.

    bgmn nak tahu kita benar atau yg salah? tidak sampai ketahap memfitnah! khuatir membela org yg salah! org yg benar pula difitnah! caranya tidaklah susah, perlu kpd byk mentelaah. tidak hanya satu wadah, perlbagaikan sumber juga makalah. bersangka baik itulah sunnah. fikir positif nampaklah cerah. tidak terhasut dgn fitnah. nanti tersalah dlm berhujah.

    akalnya pula sbg penimbang, timbangnya pula tidak songsang, jln tgh selalu dipandang, ekstrim bukan cara gemilang. mencari salah menjadi petualang, hati gelap bukan kepalang. moga terhindar dr kesesatan.

    Timbang-timbangkanlah.....

    ReplyDelete
  37. Samm, baik ko tobat sebelum mampus. Nanti dapat tiket express ke neraka tak ada ape yang dapat nolong ko. PM, ko tolong nyahkan melayu tongkat pasal dia dah kena serangan selsema babi..takut berjangkit lak nanti

    ReplyDelete
  38. nabila,

    ko akan ambik tau bilo kau dah beranak pinak nanti..

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  39. penjelasan yang sungguh memuaskan hati.terima kasih.

    boleh saya sebar2kan?

    ReplyDelete
  40. Salam Jess. Kami di Paneh Miang mengalu-alukan semua untuk memanjangkan pesanan kepada kebenaran. Fitnah perlu dibenteras agar tidak menjadi barah. Terima kasih.

    ReplyDelete
  41. Jess, kalau boleh perkenalkan blog ini kepada semua puteri-puteri UMNO supaya mereka boleh menangkis dakyah dengan fakta

    ReplyDelete
  42. Insya'allah.....

    Akan disampaikan berita kebenaran akan disingkap tabir hak, berkat kesabaran dan keikhlasan yg hak mengatasi yg bathil. akan dihayati sabda baginda mafhumnya: sampaikan ajaran dariku walaupun hanya satu ayat.

    'Bertolong bantulah kpd jln kebenaran, dan jgn bertolong bantu kpd jln kesesatan.'

    Insya'allah.....

    ReplyDelete
  43. Altantuya & bala kafir akan masuk neraka..

    Limkitsiang, LGE, Sivarasa pun sama

    ReplyDelete
  44. Satu penjelasan yg samar2 dan tidak berfakta memang tidak boleh dipakai.

    ReplyDelete
  45. Rosmerah said...
    5 Bintang untuk PANEH, kito bakar jo kuncu kuncu BRO ANU ni.Mari kito bakar blog blog fitnah ni...
    ALLAH HUAKHBAR.............

    May 20, 2009 8:26 PM

    Jangan nak berangan lebih2 sangat. Yg diatas akan jatuh juga, kalau setakat penjelasan yg tak berfakta korang jelah yg percaya.

    ReplyDelete
  46. samm si tukang fitnahJune 2, 2009 at 3:19 AM

    kalo kau handal sgt gorbal bagi la fakta sebenar. jgn hanya bercakap kosong mengatakan ia tdk berfakta. penulis dah cabar pembangkang dgn rekod mahkamah utk disemak..skrg masanya pulak pembangkang mcm kau utk bg fakta kalo kau hebat bebenor. nilah keja pembangkang - tdk mengkaji kes tsb atau menjawab dgn fakta. setakat nafi smua org bulih. samm pun tak berani jawab. piiiiiiiraaaaaaaaaahhhhhhhhh!

    ReplyDelete
  47. Let me ask you, if you are sodomised forcefully by some rapist--what will you do. In the first place you will definetely avoid this person. If he is your employer you will leave the job and avoid him or if not you will lodge a police report. And naturally the polis will have you examined by a doctor and that report will be the primary evidence against the rapist. But in Azizan's case he was not subjectected to any medical examination. And the polis had the temerity to claim that they know how to check a sodomy victim. If it was heard by an impartial judge--this case would have been thrown out. This corrupted judge Augustine Paul--who was actually involved commercial cases was brought specifically from Melaka to hear this case--this drunkard will go to any extend to ampu Mahathir the dictator. He is considered a pariah by the legal fraternity. This applies the same to Arifin Zakaria.
    As for Najib--why is it such a coincidence that all those involved in the murder of Altantuya are linked to him. The original criminal prosecution team, who had put months into their preparation of the trial, was replaced at the 11th hour by a civil prosecution team. Where else could such a dubious if not unwarranted switch taken place?The original judge for the trial Segera- who was more senior and experienced and also very well known for his impartiality- was also replaced at the last minute by a junior judge. If this is not interference by an invisible hand, then what is?
    How can this judge allow bail for Razak in a non bailable offence of murder---blasting a pregnant woman into pieces. In the course of the trial--the sheer mention of Najib invites protests from all quaters even from the defence.There was sms communication between Najib and Umno lawyer Shafee--in which Najib had mentioned that he will be seeing the IGP(this was the main culprit in DSAI's sodomy case and was rewarded handsomely for his part) and Razak shouldn't worry. This communication was not denied by him--he futher said that there was nothing wrong with it. Doesn't this smack of conspiracy.The acquittal of Abdul Razak Baginda in the High Court could only be seen as a classic revelation of the authenticity of the SMS texts exchange between Najib Razak and lawyer Shafee Abdullah.
    Why did Najib's ADC Musa Sabri instruct Azila and Sirul to see Razak.
    What was their motif in committing such a cruel and heinous crime.
    I am sure it was for money and who had promised them the money.
    Why was'nt Musa Sabri called to testify in court.
    The whole trial could only be aptly described as a mockery and now the whole world can't help thinking of the partiality of the Malaysian judiciary, that it is subservient to those in the corridors of power and proned to manipulation by the political masters.

    Anti Umno

    ReplyDelete
  48. anon 5:59: let me ask you want thing. if someone tells you that you sodomised him, what would you do? u will do anything to clear up your name right? and if you are truly "holy", u won't be bothered to fight in the court of justice. right? now tell me. what did bro.a.b.i do? fine, he doesn't believe in "sumpah laknat" but what about the gazillion excuses to delay the trial? why? u tell me why. even kindergarten knows that he is scared or have something to hide. even his old "cronies" are keeping their distances from him.

    In Azizan case, you can google for the court's verdict on bro.a.b.i if you're really interested in the truth. All the judges unanimously agreed that sodomy has occured but because of technical issue (time/date bla bla), he was saved by the bells.

    we, for all don't care if you're anti umno for life, but please, be more educated. we have enough blind stupidity here and you're increasing the statistic.

    ReplyDelete
  49. >>> kluangman said...
    Apakah perlu kita terlalu mengambil berat akan kematian seorang pelacur sehingga negara menjadi huru hara atas satu tuduhan liar.

    May 19, 2009 6:49 PM << bangang betul ler stetment di atas...kalau gitu..semua pelacur boler ler senang2 dibunuh....dah gitu..ko pegi ler kat sarang pelacur...bunuh semeh..bodo yaamat ler ko....

    ReplyDelete
  50. My friend said the photo appeared those people is real.. he can regconize her big butt....

    ReplyDelete
  51. Saya pernah membenci Chedet semasa Anwar dipecat dahulu kerana simpati. Jadi semua cerita dari PAS, DAP dsbnya saya percaya. Sepatah habuk saya tak percaya cerita dari kerajaan. Saya telan bulat2 fitnah pembangkang saya tolak mentah2 cerita kerajaan.

    Namun lama kelamaan saya merasakan yang otak saya makin membeku dgn cerita fitnah ni. Yang paling saya panas bila ada sorang hamba Allah yang mengaku pakar grafik mengatakan gambar Ketua Polis Negara (Rahim Noor) sedang bersalaman telah di superimpose (KPN dikatakan lumpuh separuh badan selepas menumbuk DSAI). Saya percaya penerangan beliau kerana beliau pakar. Tidak lama kemudian muncul Rahim Noor di kaca TV. Ehh...sihat je KPN ni. Kalau lumpuh takkan boleh berjalan macam orang tidak lumpuh.

    Bermula dari saat itu saya mula membaca fitnah pembangkang dengan secubit garam. Dulu saya simpati dengan DSAI, sekarang tidak lagi kerana saya rasakan yang beliau makin lama makin mengarut termasuklah juga blogger pujaan pembangkan RPK yang merasakan blognya macam wahyu.

    Kepada semua pembaca, you've the rights to read and to believe. But before you do that please analyze and think. Is it true? If you're in doubt better don't believe it. Dalam Islam kita dituntut untuk yakin percaya itupun setelah terdapat fakta2 yang cukup.

    Ingat lagi kes Mohd Sabu dng kes khalwat? Penyokong PAS yang bangang percaya Mohd Sabu diperangkap. Oleh kerana mahkamah membebaskan Mohd Sabu atas dasar teknikal (x cukup saksi) maka kita harus menerima keputusan tersebut namun untuk menerima yang dia diperangkap rasanya lain kali lah. Adakah Mohd Sabu bangang tak tahu hukum? Dia boleh tipu masyarakat tapi tidak dgn Allah.

    Nukilan 2 sen dari saya.

    ReplyDelete
  52. segalanya dah terjawab dgn pendedahan zulkifli nordin di parlimen baru2 ni.
    SAMM,pglah minta maaf kat najib.Ada berani?

    ReplyDelete
  53. Salam...
    daripada untaian peristiwa kita boleh membuat satu persepsi dan mungkin boleh timbul 1 spekulasi kerana, sirul dan azilah dah pun mengaku tak pernah mengenali altantuya..dan sebagai orang yang waras tidak ada sebab untuk dia membunuh wanita tersebut...tetapi jika kedua-dua suspek itu tidak mengaku bersalah...cerita lain pulak yang akan timbul iaitu altantuya mati bunuh diri dan meletup sendiri!!!!

    ReplyDelete
  54. ANUAR MEMANG BABI.

    1. DIA HENDAK MENUTUPI SEGALA KEJAHATAN DENGAN MEMANUPULASI CERITA DAN MENGHASUT RAKYAT MEMPERCAYAINYA

    2. KALAULAH DIA BERJAYA JADI ORANG NO 1 NEGARA , SELESAI MASALAH DIA

    3. AKU TAK SALAHKAN RAKYAT KALAU KELIRU

    SEBAB : ANUAR MEMANG BABI

    ReplyDelete
  55. Tahniah. penjelasan yg baik. susah nak cari org yg benar2 bebas seperti anda. Tahniah :)

    ReplyDelete
  56. masa perjanjian tu dibuat pada 1990an...berapa umur Altantuya masa tu...?
    guna akal berfikir...?? mungkinj umurnya 9 tahun....logik ker..?

    ReplyDelete
  57. Mahathir kata orang umno najis rasuah sampai keusus (semua peringkat) Harga umno kampong semurah kain batik cap semut! Tak usahlah cakap pasal dosa fitnah dan lain2. Malulah kat beruk matyeh! Pergilah tarik lesen maksiat yang kamu beri tu dulu. Kamu 24 jam dicatat dosa kerananya. Jangan diperdaya setan!!

    ReplyDelete
  58. Cube fikir Janganlah disamakan C4 ngan alat-alat tulis kat pejabat tu...
    bangang ke apa, xkan benda yang merbahaya pun xda rekod keluar masuk..

    ReplyDelete
  59. Anon 3.15 a.m
    jgn senang2 nak bangangkan org kalo ko tu skill membaca pun xlepas lagi.
    sah2 PM tulis ade catatan C4 tu keluar masuk tapi semakkan xdibuat sehingga kes tu timbul. kalo semakkan dibuat dah tentu aritu gak dapat tau sape yg bwk kuar C4 tersebut. dan PM tulis lagi pegawai yg menjaga inventori tu dah pun dikenakan tindakan tatatertib. dan dia samakan dgn analogi audit inventori aset alat tulis dlm pejabat. kalo xtiba masa audit, xkan sape tahu brp alat tulis yg dah diambil. ko xboleh faham ke masa baca. atau skill membaca ko dah karat sbb skill mendengar fitnah makin bertambah.ceh! aku yg atas pagar ni pun faham ape ditulis..

    ReplyDelete
  60. Yang bunuh Altantuya Saribu (AS)tu polis. Yang peliknya tak kan polis ni tak pasal2 nak bunuh orang ye?, gila ape. Macam kita le tak kan tak pasal2 pegi beli bom kat pasar lepas tu letupkan si AS. Jadi setiap perkara tu ada sebab & musababnya. Jadi polis ni bunuh org tentu ada sebabnya, siapa yg suruh, siapa dalangnya, ini yg misteri ni. Jadi kita ni yg tak tau ape2 jangan pulak jadi pak sibuk, kunun nya tau semua perkara, kunun nya orang ni tak terlibat, org tu tak salah dan jangan tuduh semberono, tak pasal2 pulak si Nuar & PR yg tak ada kena mengena dalam hal ni pulak yg disumpah seranah. Ada ke patut. Kalau nak jadi barua ke, pengampu ke, jangan libatkan SiNuar & PR. BEBAL.

    ReplyDelete
  61. Wah blog ini bagus dan ada photo yang menjadi daya penarik. Saya telah bookmark blog ini. Macam mana pun, saya hanya boleh tulis hal-hal ekonomi negara sahaja. Lawati blog saya ini:

    Malaysian Economy Update

    ReplyDelete
  62. azilah dan sirul didapati brsalah kerana membunuh..kenape ko bunuh die? saje suka2..(bangang ke mangkuk 2 eko tu)?cam ne bole jd polis ek?juz like teo case..tetibe aje die mati..(kengkonon x dibunh dan x bunuh diri)ko bole explain kat aku tak paneh miang?? ni semua case high profile>..

    ReplyDelete
  63. Ya..heran juga kenapa azilah & sirul senang ja bom orang,siapa suruh,camna dapat bom C4 lagi tu, kalau bom buatan sendiri mungkin sirul & azilah memamg niat sengaja nak bunuh, ni C4 siapa bagi,siapa arah pasal apa bunuh,rakyat kena tau juga nanti tak pasal kena bom oleh ATM tanpa sebab.
    KES ALTANTUNYA NI MEMANG PENUH MISTERI BANYAK PERSOALAN kalau altantunya ni orang melayu mungkin nasib dia beza skit...

    ReplyDelete
  64. anon bingai atas ni kompom tak baca artikel ni pastu pertikai mcm2. hmmmm...no wonder la penyokong pembangkang senang kena tipu. fikir dan baca malas. apatah lagi nak buat kajian semak rekod mahkamah wse. apalah nak jadi rakyat malaysia yg sukakan gosip, adu domba dan fitnah ni. tahniah pas dan pkr kerana mengajar pengikut jadi bodo.

    ReplyDelete
  65. ramainaya orang pekak badak disini.

    ReplyDelete
  66. Statement from Din Merican on RPK TV3 Interview

    April 13, 2011

    My friends, both in government and the private sector, smsed and telephoned this evening to inform me of the Raja Petra’s exclusive interview with TV3(as reported below by The Malaysian Insider). I also received a call from Ms. Sira, a journalist from The Star, who had the courtesy to call me a few minutes ago.

    I was surprised to learn that I have been linked to attempts to discredit Prime Minister Najib and his wife Rosmah with regard to the Altantuya case. There is no basis whatsoever in fact. I am personally disappointed that Raja Petra Kamaruddin should see it fit to get me involved in a matter where I have zero knowledge.

    Like many bloggers, I was unhappy with the Badawi Administration. After Badawi’s resignation in 2009 and Prime Minister Najib succeed him, I quietly left Parti KeADILan Rakyat. I know PKR Leaders personally. I also know UMNO-BN Leaders. My links with both sides of the political divide allow me to deal with issues in a dispassionate manner.

    I have no disagreements with Prime Minister Najib. Let me state that I am not anti-Najib; in fact, a number of commentators in my blog have severely criticised me for being “soft” on our Prime Minister and his policies.

    BUT it is a fact that Raja Petra called me to seek confirmation from Anwar Ibrahim regarding the reliability of a certain military intelligence officer. When I received confirmation from the PKR de facto leader, I relayed it to Raja Petra. That was all to the whole matter. – Din Merican

    ReplyDelete
  67. http://www.youtube.com/watch?v=QBslOyX8J4Q&feature=player_embedded

    ReplyDelete
  68. UMNO memang gelabah tahap GABAN..pehal si Azilah dan Sirul nak bunuh Altantuya....takkan Anuar suruh kot???????LU PIKIR LA SENDIRI
    Jgn kaitkan soal parti atau politik dlm hal ni..kes bunuh ni mungkin pasal komisyen, skandal seks dan maruah individu tertentu yg perlu di cover up.

    ReplyDelete
  69. anon ekau koba Jgn kaitkan soal parti atau politik dlm hal ni. tapi sapo yang memulp bawak isu ni kaitkan dongan parti dan politik? bukan nuar dan pkr punyo kojo ko? ramai dah orang bukak mato dan minda dalam kes ni. ekau bilo lai?

    ReplyDelete
  70. Kah kah kah.
    Kelakar betul kau punya fakta.
    Semua tak buleh pakai.
    Putar belit aje lebih supaya nampak macam intellektual.

    ReplyDelete
  71. Kah kah kah.
    Kelakar betul kau punya fakta.
    Semua tak buleh pakai.
    Putar belit aje lebih supaya nampak macam intellektual.

    ReplyDelete
  72. Aku dah baca artikel ni. Tapi serius bro aku masih x yakin..aku x sokong mana2. Tp sbg org biasa, aku nmpak kes ni mcm ada yg x kena. First, muka pembunuh x prnah public tengok. Penjelasan iaitu mahkamah x benarkan kamera pun x cukup kukuh sedangkan kes jenayah lain yg libatkn pembunuhan kta leh tgk dlm paper. Utk mengelakkan fitnah sebaiknya jgn d sembunyikan, lagipun nothing to loose what. Second, motif pembunuhan masih x terjawab. Unless klu dapat dibuktikan 2 org polis tu x siuman, baru aku ada rasa yakin sikit lah kot. Klu x selamanya aku secara peribadi anggap kes ni berprofil tinggi. Cuma aku x tuduh PM terus la. Aku tau gak soal dosa pahala ni, w/pun x la alim...
    p/s: PRU nnt aku x tau nak pangkah mana. aku ambik berat ttg politik tapi cuma wat masa ni masih x yakin dgn semua parti..

    ReplyDelete
  73. tuan puan yg dihormati. Berkenaan dgn C4 tu sememangnya ATM tdk mempunyai @ menggunapakai C4. Anda smua hrus tahu C4 tiada bntuk tertentu sepertimana jenis bom2 yg lain contoh M74 iaitu bom tgn yg berbentuk silinder tangan dikepal. C4 adalah berbentuk septi Plastesin yg spti mainan zaman kita bebudak, kita boleh buat mcm bntuk apa yg kita nak.. Kalau nk teliti kaitannya politik dgn kes Antatulya ini. smemangya ia tiada kaitan dgn Najib apalagi Rosmah, apa yg berkait cmlah secara kebetulan krn itulah Anwar mempunyai logik utk mengaitkannya dgn DS Najib. Anda harus ingat, Anwar prnah duduk dlm kerajaan dan pasti ramai penyokongnya dlm kerajaan wlaupun Anwar telah dipecat. Sama seperti Inteligence Officer yg memberi maklumat palsu kpd Anwar ini. Kita kena juga lihat, Bala adalah bekas special brand tetapi berhenti awal, lalu mnubuhkan bgensi penyiasat persendirian. Apakah ini tiada kena dgn Wang? Azilah dan sirul pun lebih kurang samalah. Nk buat partime nk cari duit lebih. Dorang mgkn dah biasa makan rasuah, so ada pluang buat duit haram takan dorang nk lepas. Korang mungkin bukan anggota keselamatan atau polis. Maaflah aku salah satu daripadanya maka aku lebih faham akan kebenaran dari segi keselamatan.. Ex EA7 (INTELIGENCE ATM COMBINED WITH PDRM)

    ReplyDelete
  74. Bodoh lah Altantuya ni..

    Datang ke Malaysia dari jauh sebagai " invisible " women ( menembusi pemeriksaan imigration " dan berani membuat ugutan terhadap Razak Baginda hanya kerana duit sekupang !.

    Bodoh la juga Sirul & Hazilah kerana berani membunuh hatta meletupkan Altantunya hanya disebabkan ugutan berpunca " duit sekupang ".

    Razak Baginda pun turut bodoh kerana memilih "pelacur" sebagai kawan.

    Tak ada ke ura2 nak buat rayuan semula kes ni macam yang kita buat kat kes liwat Anwar tu ?

    Apa pun aku yakin Allah akhirnya akan memenangkan kebenaran ! PERCAYALAH !

    ReplyDelete
  75. Sampai sekarang aku duk tunggu kalau ada bukti atau siapa2 yang pernah nampak PM dengan ALtantuya ada hubungan. Tak ada pun. Jadi macam mane dia orang boleh kata PM terlibat. Kalau tak da bukti, fitnah lah tu. Sampai Paneh Miang bagi penjelasan yang simple macam ni pun tak reti nak paham2 lagi. Ni yang aku benggang. Kalau macam Annuar dengan Cina Doll dah pun jelas, Azmin dengan blowjob nya pun dah jelas. Pun masih nak buat pejam mata, pekak telinga dan kunci mulut. Memang mereka ni Banggang tahap gaban lah.

    ReplyDelete
  76. "Sampai sekarang aku duk tunggu kalau ada bukti atau siapa2 yang pernah nampak PM dengan ALtantuya ada hubungan. Tak ada pun. Jadi macam mane dia orang boleh kata PM terlibat. Kalau tak da bukti, fitnah lah tu. ...... Memang mereka ni tahap gaban lah."

    Mereka 'bangang' lah...bukan 'banggang'..yg 'banggang' tu pemimpin2 mereka...sbb mereka dua kali bangang, tu yg jadi .. :)...ehh..betul jugak ckp kau ek..

    ReplyDelete
  77. razak banginda arahkan dua polis tu untuk selesaikan masalah altuya..
    2 polis tun kasi letup altantuya..
    Semudah itu sahaja...tolong ler fikir balik..
    xkan semudah itu aja...lg pun sape razak baginda ni di mata 2 polis tu..
    sampai sekali petik aja...terus dibunuh org yg razak xsuka..
    klu altantuya ugut razak..(razak ni jantan ke apa?...takut pd ugutan pelacur mongolia...)..apa pasal yg razak takut sangat???.
    klu betul takut..report jenayah...kes polis..xleh ler prempuan ni masuk malaysia..habih cerita...
    tolong ler fikir balik...bunuh orang2 beb..bukan bunuh nyamuk..

    ReplyDelete
  78. Hanya dengan bersumpah 3 kali, anda boleh dibebaskan dari tuduhan. Hebat...

    ReplyDelete
  79. Lebih baik daripada orang tu yang langsung takut nak bersumpah. Lagi hebat...

    ReplyDelete
  80. bodoh punya bloggers bagi statement macam haram.nape razak baginda tak kena tangkap lak.nape si polis 2 ekor tu yang kene hukum gantung?patut mastermind la kena.wakakak bodoh punya manusia.

    ReplyDelete
  81. razak baginda x kena tangkap pasal dia x suruh bunuh, dia suruh selesaikan aje, selesai tu mungkin ugut kena rap klu still x blk mongolia ke, ugut dera klu still kacau razak baginda ke.... tapi alih2 2 org polis ni g letupkan pulak minah ni.... mungkin dia dh rap then nak cover storey dorang letupkn ajelah.... jd.... dorang berdua ni yg memandai2 buat keputusan.... bongok....!

    ReplyDelete
  82. korang pikirlah, sekali razak baginda bg tau 2 org mamat ni kasi selesai, rugi ler klu x 'merasa' dulu minah poyo ni.... habis klu dh rasa xkan nk biarkan minah poyo ni melalak lg...kantoilah mamat 2 org ni.... senang citer.... kita kasi letuplah... lainlah klu razak baginda arah bunuh... ni dia arah selesai je.... sbb tu rb leh bolos... hehehe

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive