Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, June 29, 2012

Apa bezanya?

Apakah beza solat dua makhluk Allah di bawah ini?




Jika tiada beza, apa maknanya?

36 comments:

  1. Cukup tersentuh hati melihat keduanya. Tanda Tuhan kita sama. Allah yang Esa. Hanya beza faham politik yg menjarakkan. Maka untuk kita, sebaiknya jadilah penyatu penyelesai persilihan umat. Ikhtilaf berbeza pendapat itu adalah rahmat. Fitnah memfitnah saling mendedah aib saudara yg lain itu adalah musibah. Justeru, lebih indah, jika sdra paneh miang menjalankan tugas mulia ini. Amat besar ganjaran disisi Allah. Barulah Melayu gagah di Nusantara. InsyaAllah

    ReplyDelete
  2. Persamaannya, orang bersolat pun ada yg sibuk nak amik gambar. Perbezaannya, yg gambar atas tu pentaksubnya mcm org jakun tak pernah tgk orang solat, yang bawah tu biasa2 je...

    Ingat kata nabi, selagi pemimpin itu solat, tak boleh diperangi. Tapi kenapa makhluk gambar atas nak berperang makhluk gambar bawah?

    ReplyDelete
  3. Secara telus yg d atas berjuang utk raakyat, yg bawah tu utk glory. Awak menkritik kerana benar atau d bayar utk kritik. Cahaya dan energy menarik perhatian org, nak tumpang berkat, bukan taksub. Tak dpt apa pun, hanya tertarik akan karisma nya bukan kuasa dan duitnya. Ada faham

    ReplyDelete
  4. Apa beza?
    Tiada beza pun
    Cuma kenalah anbil gambar dan tunjuk kepada dunia kelakuan individu yang kononnya dilabel sbg bapa kafir yg diwar-warkan media perdana baru2 ini
    Kalau betul dia bapa kafir,takkanlah orang Johor bodoh sangat nak menunaikan solat jumaat berimankan dia,apatah lagi masjid beri kebenaran utk dia bersolat di situ.

    Saya mengaku memang banyak tohmahan yg dilempar oleh puak2 PAS terhadap individu di gambar bawah tetapi tidaklah seteruk bapa kafir

    Anon 3:52
    Patut tanya makhluk kat gambar bawah mengapa dia serang dahulu dgn secara kejam dan tidak demokratik,menafikan royalti minyak rakyat Kelantan hanya krn mereka tidak undi dacing serta mengangkat makhluk di gambar atas sbg pemimpin
    Bagaimana yg kat gambar atas nak perang dgn yg gambar bawah apbl yg bawah menguasai media perdana yg telah menfitnah, mencaci serta melempar tohmahan tanpa bagi yg gambar atas sebarang ruang utk memberi penjelasan?

    ReplyDelete
  5. Mcm2 alasan bg nak menjustify mengapa nik aziz perlu perangi mahathir. Lupa bahawa Allah kata mukmin itu bersaudara dan damaikanlah saudaramu yang bertelingkah itu. Nabi kata mudah je, tak kira zalim atau fasik pun pemimpin tu, selagi dia bersolat, tidak boleh diperangi. Jadi mengapa pentaksub nik aziz beria2 menyokong nik aziz lawan pemimpin yg dipilih majoriti rakyat? Adakah cuba nak lawan nabi? Yelahkan...nik aziz pun kata nabi cuma mat bdk kg yg diangkat jadi nabi. Nmpk sgt tak khatam sirah nabi. Tau kenapa nabi adam diampunkan Allah? Nabi Adam pun dah tau kwujudan nabi Muhammad lama sebelum baginda lahir. Boleh plak nik aziz samakan dgn mat kg dia. Hilang akal apa?! Org mcm ni pun nak dipertahankan?

    ReplyDelete
  6. Trend baru org kat atas tu sembahyang tepi longkang, depan kamera, bila wartawan ramai ..... Ini contoh lakonan politik semata-mata. Nampaknya anWAR al-juburi dah ada pesaing dlm merebut piala pelakon handalan pakatan haram.

    ReplyDelete
  7. hmmm...ringkas dan menyakitkan hati.

    ReplyDelete
  8. yg di atas doa pecah perut...yg di bawah doa jaga perut...banyak beza tu...

    ReplyDelete
  9. yang atas tu kan nabi kelantan, lopeh ni tak yah nak gi mekah dah org2 PASdoh boleh keliling KB dan jumpa nabi kelantan. Yang bawah tu dah banyak jasa pada umat islam dunia

    ReplyDelete
  10. Yang di atas tu tak pernah tangkap, siksa, pukul & bunuh orang Islam. Yg di bawah ru, memang Mainannya kerja tangkap, ugut, siksa dgn ISA, sembur asid & pukul rakyat menggunakan FRU & lebih teruk bunuh ulamak & orang kampung dlm peristiwa Memali.

    ReplyDelete
  11. yang bunuh orang memali ialah hadi awang melalui amanatnya. kalau buta sejarah memang tak nampak. yang kena sembur fru...sapa suruh buat demo? takde sapa suruh. cari penyakit apasal? pastu nak salahkan orang. satu je soalan anon...kau nampak ke mahathir bunuh orang? ada bukti bawak la ke mahkamah. kalau tak orang anggap kau buat fitnah jelah. mahathir dapat free semua pahala kau akhirat sok.

    ReplyDelete
  12. kpd Anon 1.20am

    Ibrahim Libya dan kekawan dia mati kerana percaya perjuangan PAS utk tubuh negara Islam. TAPI melalui perjanjian buku Jingay, tiada lagi wujud perjuangan negara Islam. Yang ada hanya nak jatuhkan satu kerajaan Islam yg diterajui oleh UMNO. Maka sah lah Ibrahim Libya dan kekawannya mati katak kat Memali. Lagi pun PAS sendiri tak pernah lawat balu2 Memali. Yg dibuat ialah sakau berjuta-juta suit tabung Memali

    ReplyDelete
  13. Yang di atas tu:
    Telah berjaya menjadikan parti yg dipimpinnya semakin gagah matang bijaksana sehingga sekarang diterima semua kaum. Ramai pula bijak pandai berkelulusan tinggi & profesional menyertainya. Para pengikutnya lebih cinta akhirat berbanding dunia. Dapat kumpulkan 100 ribu jemaah solat hajat di stadium;

    Yang di bawah tu:

    Selepas 22 tahun pimpin UMNo, Telah berjaya menjadikan ahli UMNO tinggal yg lemah daya fikir (Mahathir sendiri yg kata), gila subsidi & projek utk ditiris dialibabakan kepada taukeh2 Cina MCA, ketana takut MCA & MiC terpaksa pula sub kontrak rasis Melayu pd PERKASA; namun kini sudah ditolak semua kaum lain di Malaysia, pemimpin wanitanya pelihara lembu di kondominium, pengikutnya kini dlm cemas & mengamuk meroyan ganas d mana jua tempat pakatan adakan ceramah

    ReplyDelete
  14. pimpin pas jadi gagah? kah kah kah. pas sejak 1955 bertanding tak pernah cukup kerusi tuk jadi federal gov dikatakan gagah? hilang akal apa. kah kah kah. tipu pengikut jelah pas taunye.

    ReplyDelete
  15. pas mmg gagah matang bijaksana bawah n.ajis. sebab tu pas jadi barua dap dan pkr sekarang ni. tak caya cuba tgk bila nuar, karpal dan guan eng bersuara..pemimpin pas terus jadi dayus diam mengecutkan telur masing masing ke tahap minima. itulah tanda orang gagah matang bijaksana. kakaka.

    ReplyDelete
  16. Ha ha ha.. Wahai Sdra Anon 12.17 & 1.58, Nampaknya anda dah semakin gila meroyan keketaran hadapi kebangkitan rakyat. Anda terpaksa nafikannya. Takpelah. Masa akan menentukan. PAS & PKR & DAP sudah mangli dgn kekalahan. Tidlak mungkin bg pengikut BN. Apakan daya. Dunia ini berputar. Sudah lama UMNo menang. Bersedialah!!!

    ReplyDelete
  17. yang atas tu makin nyanyok dan sentiasa berusaha menjahanamkan islam melaui fakta mengarutnya yang berfahaman syiah. adake muhammad saw sebelum 40thn dikatakan macam budak mat jaga kambing belakang rumahnya, semua para rasul dan nabi sudah tahu kedatangan muhammad saw tetapi org tua nyanyok ni cuba sesatkan umat islam. Memang yang atas tu bapak penghancur islam. Penakut dengan DAPig dan PGAYRR. Setiasa ubah agenda islam agar islam boleh terkubur. Sengaja memfitnah bahawa allah juga mencarut. Sentiasa mahu bekerjasama dengan setan.Hati-hatilah dengan pengkhianat agama islam ini hanya menyamar pakai serban shj.

    ReplyDelete
  18. Ha ha ha Sdra Anon 4.09 yg dikasih. Usahlah merapu emosi menuduh berbagai andaian tanpa fakta. Tak baik. Berdosa tau!! Muslim yg baik penyelamat umat halus bahasa & budinya. Tiada kata nista maki hamun seperti Sdra. Renunglah diri bertaubatlah.

    Cara sdra menjadikan bangsa Melayu dipandang hina & Islam dipandang rendah. Semua ungkapan & label itu Sdra menjeritnya tanpa mengerti apa-apa. Sdra sebenarnya telah diindoktrinasi minda mungkin oleh BTN atau PERKASA yg rasis.

    ReplyDelete
  19. anon 307 dan 917 orang yang sama. gila meroyan jugak tukang jawab komen yang tak menyokong pembangkang. balaci upahan agaknya. kebangkitan rakyat ya anon? mana? tak nampak pun? itupun satu andaian dan bukan fakta. setakat kumpul tak sampai 100ribu tu nak banding lebih 12juta pengundi agak2 berapa peratus anon? lupa agaknya majoriti rakyat pilih sapa. pru12 beza 57 kerusi tu yang sokong bn. mimpi jelah anon. nampak sangat gelak kau untuk sedapkan hati sendiri. hehe. jangan mara haaa...

    ReplyDelete
  20. Sdra Anon 12:12; Bahasa Sdra sekarang lebih baik. Beginilah cara debat cara bertamaddun. Bukan dgn cara maki hamun. (anehnya PM Najib idola sdra takut sungguh dgn debat. Dia hanya berani pukul curi di belakang orang. He3. Ikhlas sy tiada niat kata lucah di sini sptmana para kerabat sdra yg lain tu. Konon membela agama & bangsaDgn cara ini barulah mudah mencari kejernihan (itupun mmg niat sdra begitu. Jika tak, apakan daya. Tak dapek den nolong do. Setiap diktator dunia dakwa disokong majoriti rakyat. Hitler, Lenin, idi Amin, Mao Tze Tung, Kim (Korea), Musolini, Ghadafi, Mubarrak & terbaru Assad di Syria.

    Eh eh ada pula mufti UMNO bikin fatwa haram jatuhkan Mubarrak. Dia kata, Mubarrak dpt sokongan majoriti rakyat. Anehnya, sekarang menyokong Dr Morsi pula. Apalah 200 ribu berhimpun di tahrir square Berbanding puluhan juta undi tipu diterima Mubarrak di setiap pilihanraya.

    Begitlah d Malaysia tanpa tipuan, tekanan, sogokan: I help u, u help me, sudah lama BN ni dikuburkan. Apa pandangan?

    ReplyDelete
  21. tak payah la crita pasal mesir la, lenin la, hitler la, mufti la semua tu anon. kita cerita pasal apa yg kau sendiri komen pasal konon ada kebangkitan dalam negara ni. jgn lari topik. mana kebangkitan rakyatnya? yang ado nampak bangkit tu la bersih yang ikut skala tak sampai 30 ribu orang dan di stadium kedah yang tak sampai 100 ribu ahli pas tu. so mana kebangkitan rakyat lainnya? mana? tak nampak pun? tu kau cakap fakta ke auta? kenapa tak cakap pembangkang menipu dalam pilihanraya bila menang negeri terkaya di malaysia iaitu selangor, penang dan perak dulu? bila orang lain menang tipu, sendiri menang betul. itulah bila buta hati dan akal. kebenaran jika hanya berpihak pada sendiri. bab orang lain semua salah. kena ingat majoriti lebih 57 kerusi yang menyokong bn iaitu 139 kerusi drpd 222. majoriti rakyat malaysia sokong bn. terima jelah hakikat. kebangkitan rakyat konon. heh.

    ReplyDelete
  22. TOKOH FELCRA MASUK PAS

    TEMERLOH: PAS Pahang berjaya menarik seorang tokoh pembangunan tanah iaitu Datuk Ramli Buyung, bekas Naib Presiden Kanan Felcra Berhad menyertainya.

    Penyertaan Datuk Ramli diumumkan pesurujaya PAS Pahang, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dalam Himpunan Hijau Pahang malam ini.

    Ramli menyerahkan borang penyertaannya ke dalam PAS kepada Presiden PAS, Tuan Guru Datuk Seri Abdul Hadi Awang di depan puluhan ribu rakyat Pahang yang memenuhi Dataran Kerdau.

    Tuan Ibrahim ketika mengumumkan penyertaan Ramli berkata, PAS Pahang mempunyai 10 tokoh yang ingin menyertai PAS

    ReplyDelete
  23. Tun Dr Mahathir: Golongan Profesional & Cerdik Pandai Tinggalkan UMNO

    28 Mac 2012
    MELAKA - Kepimpinan di peringkat bahagian serta cawangan Umno perlu membuka pintu seluas-luasnya untuk golongan profesional cerdik pandai menyertai parti itu dan seterusnya diketengahkan sebagai calon pada pilihan raya umum.

    Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berpendapat parti itu kini mempunyai masalah ketandusan pemimpin gara-gara kepimpinan di peringkat bahagian serta cawangan yang menyekat kemasukan mereka ke dalam Umno.

    "Umno dah berpuluh-puluh tahun tak bagi orang pandai masuk Umno, sebab itu kebanyakan doktor masuk PAS.

    "Ini akhirnya menyukarkan Umno mencari calon sesuai bagi menentukan kemenangan pada pada pilihan raya,"

    ReplyDelete
  24. SELAMA INI UMNO BN MENANG PILIHANRAYA DENGAN CARA TIPU

    ALOR SETAR - Datuk Mahfuz Omar mencadangkan penubuhan satu suruhanjaya diraja dan bersedia memberi kerjasama bagi menyiasat dakwaannya mengenai kewujudan pasukan khas yang bertanggungjawab memberi kewarganegaraan kepada warga asing untuk mengundi dalam pilihan raya umum.

    Menurutnya, berdasarkan laporan Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen (PSC) bersetuju dengan cadangan penubuhan suruhanjaya itu untuk menyiasat pemberian kerakyatan warga asing di Sabah.

    “Secara tidak langsung, PSC mengakui perkara seperti itu memang berlaku di Sabah, tetapi saya cadangkan untuk semua negeri kerana difahamkan gerakan itu menyeluruh dan berlaku di setiap negeri,” katanya.

    Mahfuz sebelum ini mendedahkan wujudnya pasukan khas ini yang diketuai Penasihat Khas Perdana Menteri, Datuk Osman Razak; Setiausaha Majlis Keselamatan Negara, Datuk Tajuddin Wahab dan Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wira Wan Ahmad Wan Omar.

    ReplyDelete
  25. ramli buyung sapa? tak knal pun? perangai dia dulu camna? hampeh gak ke? mahfuz bean yang takde spm keja tolak tangga kat airport dulu pun masih ada orang nak percaya. siap orang pas angkat jadi pemimpin lagi tu. huhuhu.

    ReplyDelete
  26. SPR BANTU BN MENANG DGN ATUR PERSEMPADANAN MEMIHAK BN

    Tsunami politik 2008 bukan hanya kemenangan untuk Pakatan Rakyat. Ia merupakan satu revolusi yang dilaksanakan oleh rakyat Malaysia. Daripada 11 juta pengundi berdaftar, 7.94 juta membuang undi semasa PU-12.

    Daripada jumlah ini, 4.08 juta mengundi BN dan 3.79 juta mengundi Pakatan Rakyat. Dalam erti kata lain, 4.08 juta rakyat Malaysia membantu untuk mengekalkan BN sebagai kerajaan hari ini, manakala 3.79 juta pengundi mengembalikan Pakatan di lima buah negeri.

    Jelaslah kini bahawa Landskap politik telah berubah sejak tahun 2008 dan berpihak kepada Pakatan Rakyat, lebih daripada BN.

    Meski demikian, walaupun BN hanya mendapat 52% undi popular berbanding 48% untuk Pakatan Rakyat; BN berjaya menguasai 65% dari kerusi Parlimen.

    Secara tipu helah, SPR mengaturkan pengundi luar bandar yang kurang mendapat maklumat dan dibantutkan mindanya serta jumlah yang kecil, memihak BN. Sebaliknya berlaku untuk pengundi di bandar-bandar yang profesional, berilmu, bermaklumat dan celik akal.

    Contoh paling klasik adalah kerusi Parlimen Kapar yang kini dikuasai oleh PKR mempunyai jumlah pengundi seramai 112,224 orang, manakala banyak kerusi-kerusi di kawasan luar bandar yang dikuasai oleh BN hanya mempunyai jumlah pengundi pada kadar 50,000 orang sahaja. Di kawasan parlimen Putrajaya pula, hanya terdapat 7,000 pengundi sahaja. Sudah pasti para pegawai Kerajaan tidak berani mengundi Pakatan kerana telah dimandulkan minda, dibutakan hati dan dipatahkan semangat mereka oleh Biro Tata Negara, JASA dan PERKASA.

    ReplyDelete
  27. Tun Dr Mahathir: Golongan Profesional & Cerdik Pandai Tinggalkan UMNO

    28 Mac 2012

    Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berpendapat parti itu kini mempunyai masalah ketandusan pemimpin gara-gara kepimpinan di peringkat bahagian serta cawangan yang menyekat kemasukan mereka ke dalam Umno.

    "Umno dah berpuluh-puluh tahun tak bagi orang pandai masuk Umno, sebab itu kebanyakan doktor masuk PAS.

    ReplyDelete
  28. Fakta Sebenar Di Sebalik Dakwaan Dan Fitnah Terhadap Suruhanjaya Pilihanraya ( SPR )

    Dakwaan 1 - Dakwaan SPR mengubah lokaliti

    .................. Selepas tindakan pembetulan Lokaliti berkenaan dibuat, SPR telah memaklumkan secara rasmi melalui surat pemberitahuan yang dialamatkan kepada semua pemimpin parti politik di dalam bahagian-bahagian pilihan raya yang berkenaan. SPR beranggapan parti-parti politik melalui pemimpin-pemimpin mereka di peringkat Daerah Mengundi dan DUN menyedari tindakan SPR tersebut dan seterusnya memaklumkan kepada pemilih-pemilih yang terlibat di kawasan masing-masing.

    Tetapi ramai pemilih yang memberi maklumbalas kepada SPR mereka tidak menyedari telah berlaku pembetulan kedudukan nama mereka mengikut Lokaliti di mana mereka didaftarkan. Oleh yang demikian, dalam menghadapi PRU-13 akan datang, SPR akan menulis surat pemberitahuan perkara tersebut kepada semua pemilih yang terlibat di semua kawasan yang berkenaan di seluruh negara.

    .....ia sama sekali tidak melibatkan apa-apa perubahan kepada garis sempadan kawasan atau bahagian pilihan raya sama ada DUN ataupun Parlimen.

    Dakwaan 3 - Seramai 42,051 pengundi meragukan

    Pada bulan September 2011, pihak JPN telah memberi maklum balas kepada SPR bahawa dari jumlah 12.5 juta tersebut, terdapat sebanyak 42,051 nama-nama pemilih yang tidak memiliki maklumat yang jelas dan sahih. Ini bermakna nama-nama 42,051 pemilih berdaftar berkenaan ada di dalam rekod di JPN, tetapi masalahnya mereka tidak dapat dihubungi untuk diminta datang mengemaskini status terkini kedudukan mereka kerana ketiadaan alamat yang jelas.

    Di waktu yang sama mereka juga telah tidak datang ke mana-mana pejabat JPN untuk mengemaskinikan status mereka. Oleh yang demikian, SPR membuat keputusan mengkategorikan 42,051 nama-nama berkenaan sebagai pemilih awam di bawah status yang diragui kesahihannya disebabkan ketiadaan maklumat yang terkini tentang status mereka.

    .....SPR sebaliknya mengambil inisiatif untuk mempamerkan kesemua 42,051 nama berkenaan selama tiga bulan untuk memberi peluang kepada orang ramai khususnya pemilih untuk tampil mengemaskinikan maklumat mereka di JPN dan SPR supaya nama mereka dapat dikemaskini atau dikeluarkan daripada senarai pemilih awam ragu tersebut.

    Dalam tempoh pemeran itu juga, SPR telah turut mengedarkan nama-nama berkenaan kepada Ibu Pejabat semua parti politik utama serta pemimpin-pemimpin politik di peringkat Parlimen dan DUN yang berkenaan di seluruh negara untuk mendapat bantuan dalam usaha mencari pengesahan dan maklum balas berhubung dengan kedudukan alamat dan status terkini pemilih-pemilih yang berkenaan.

    Bagaimanapun, di sepanjang tempoh tiga bulan pemeran tersebut berlangsung, sambutan yang diterima oleh SPR sama ada dari parti-parti politik atau orang ramai amat dingin.

    .....selagi pengesahan muktamad tidak diperolehi dari pihak JPN, kesemua nama 40,803 pemilih berkenaan perlu dikekalkan di dalam Daftar Pemilih Induk.

    Dakwaan 12 - Isu Pengundi Hantu

    Hakikatnya tohmahan tersebut tidak pernah dibuktikan oleh mana-mana pihak samaada di mahkamah atau di luar mahkamah. Dalam sejarah pilihan raya di negara ini, isu pengundi hantu tidak pernah terbukti dalam mana-mana petisyen pilihan raya yang di failkan di mahkamah selepas pilihan raya.

    Sila klik link SPR untuk mendapatkan jawapan2 dari SPR mengenai beberapa lagi dakwaan penyelewengan proses pendaftaran pengundi antaranya - masih ramai pengundi berusia lebih 100 tahun, ramai pemilih yang didaftarkan disatu2 tempat, peningkatan pengundi secara mendadak, isteri tentera sebagai pengundi pos dan lain-lain.

    ReplyDelete
  29. HIMPUNAN HIJAU MENAKUTKAN NAJIB BUBAR PARLIMEN

    Rakyat mohon supaya PAS berhentikan dengan segera Program Himpunan Hijau ke Putrajaya...Program ini sebagai beri alasan kukuh kepada Datuk Seri Najib Razak untuk melengahkan pembubaran parlimen.

    Terbaru, Himpunan Hijau Peringkat Negeri Pahang di Dataran PAS Kerdau sudah cukup membuat UMNO semput tahap kronik..

    Kesianilah rakyat...lagi Himpunan Hijau ke Putrajaya ini diteruskan, makin rakyat terseksa hidup lebih lama..

    Mohon supaya pimpinan atasan PAS dengarlah akan keluhan dan rintihan rakyat bawahan...HENTIKAN SEGERA HIMPUNAN HIJAU KE PUTRAJAYA.

    SEMOGA PERMINTAAN INI MENDAPAT PERHATIAN YANG SEWAJARNYA.

    ReplyDelete
  30. SPR DIPIMPIN OLEH UMNO

    PENGERUSI SPR : TAN SRI ABDUL AZIZ,
    No Keahlian UMNO 113804,
    SRI AMPANG BARU.

    TIMBALAN : WAN AHMAD,
    No Keahlian UMNO 2374564,
    KUBANG BUNGGOR, PASIR MAS

    ReplyDelete
  31. TAMRIN GHAFAR: PEMIMPIN UMNO BOROS BENGKRAPKAN NEGARA

    PASIR MAS:2 Jun 2012.

    Bekas anggota parlimen Batu Berndam, Datuk Tamrin Abdul Ghafar berkata, rakyat perlu bertindak bagi mengelakkan Malaysia terus hilang hala tujunya dalam menempuh masa depan yang gemilang.

    “Perdana Menteri sekarang terlalu boros berbelanja tanpa memikirkan natijah buruk yang akan menimpa masa depan negara.

    “Kekurangan ketelitian Datuk Seri Najib dalam perbelanjaan termasuk ketika melawat luar negara baru-baru ini menghabiskan RM850,000 dalam lawatan tiga malam di London.

    “Dan RM1.6 juta ketika lawatan ke New York selama empat malam,” katanya di hadapan ribuan penduduk yang membanjiri padang Mini Stadium Pasir Mas di sini malam tadi.

    Tamrin yang juga bekas anggota Exco Pemuda Umno Malaysia mempersoalkan apakah tidak boros namanya apabila berbelanja lebih RM2 juta dalam lawatan seminggu ke luar negara.

    Beliau yang juga bekas Pengerusi MARA berkata, Perdana Menteri sekarang suka kepada promosi berlebihan sehingga ketika menunaikan ibadat umrah pun dibuat kenyataan media.

    “Semasa pergi umrah Perdana Menteri membuat sidang akhbar sebanyak empat kali termasuk di Mekah dan Madinah,” ujarnya.

    Beliau juga mendakwa imej Umno mulai menurun semasa ditadbir Tun Dr Mahathir Mohamed apabila bertindak menukar royalti petroleum kepada ihsan semasa PAS mentadbir Terengganu.

    ReplyDelete
  32. ALLAH MENURUNKAN REZEKI PADA MEREKA YANG SABAR & TAQWA.

    KOTA BHARU: Ketika kerajaan pusat masih menafikan hak Kelantan ke atas royalti petroleum, sebaliknya bijih besi pula ditemui di bumi negeri ini.

    Bijih besi tersebut sekarang dieksport sebanyak 40,000 tan metrik setiap minggu melalui Tok Bali ke China.
    Anggota Exco kerajaan negeri, Datuk Husam Musa (gambar) berkata, sebelum ini bijih besi tersebut dieksport ke China melalui pelabuhan di Kemaman dan Kuantan yang melibatkan kos agak tinggi.

    “Namun sekarang bijih besi tersebut dieksport melalui pelabuhan di Tok Bali yang ternyata lebih menjimatkan kos pengangkutan,” katanya menjawab soalan Abdul Latif Abdul Rahman (PAS-Mengkebang) pada persidangan Dun hari ini.

    Beliau berkata, hasil royalti tersebut dijangka dapat menampung kos pembinaan pembinaan lebuh raya rakyat Kuala Krai-Kota Bharu.

    Menurutnya daripada hasil royalti besi sekurang-kurangnya dapat menampung bayaran tertunda projek lebuh raya berkenaan yang ditetapkan dalam masa 25 tahun.

    “Kita telah berusaha memecahkan benteng kongkongan dan halangan oleh kerajaan pusat sebelum ini. Idea yang dicetus Menteri Besar bagi mengamalkan konsep wakaf sebagai satu nilai tambah.

    “Usaha itu ternyata mendapat sambutan menggalakkan biar pun promosinya belum dilakukan secara meluas, namun dana yang disumbang secara online sekarang sebanyak RM430,000,” ujarnya.

    ReplyDelete
  33. Kpd Anon2 yg mengeluarkan Auta drp surat khabar Harakah haramjadah dan Keldaian Daily:

    Diharapkan janganlah di pos kat sini. Auta2 tu hanya dipercayai oleh penjilat jubor DAP & PKR. Kalau baca Harakah yg betul hanya iklan ubat kuat seks aje. Yang lain hampehhh...

    ReplyDelete
  34. Assalamualaikum. Kepada Anon 11:50 pm yang disayangi di ateh tu. Dah bangun subuh ko bolum.

    Kok iyo bonar maghah, usahlah sumpah seranah maki hamun macam tu. Bertonanglah. Sdro maghah iklan ubat kuat seks, tapi sdra sendiri guno kato lucah seks jugak maki hamun Anon lain. Tak baik camtu.

    Kok iyo bonarlah kito ni nak belo Islam dan bangso Melayu, buktikan kito ni botul2 Islam & Melayu dulu. Sifat orang Melayu Islam ni halus kato dan budi bahaso e.. Bahaso itu pancaran budi, kato itu pancaran hati.

    Sekadar ingatan atas raso persaudaraan ajo ni. Maaflah..Janganlah ambik hati. Terima kasih.

    ReplyDelete
  35. UMNO GAGAL BELA MELAYU & URUS NEGARA

    UMNO must accept that it has done too many wrong things. Forgiveness even from the Malay community which has supported it in the past won't come so easily anymore. The party just has too many scandals and failed to do too many things it is duty bound to do.

    Even with 55 years of authority, it has mismanaged the country’s economy, failed to raise the standards of living of the majority of the Malays which is supposed to be its main objective and failed to eradicate poverty amongst all Malaysians, which they promised all of us. There have been too many disastrous economic decisions that have now resulted in the country sitting on an incomprehensible RM460 billion mountain of debts.

    Debt alone has stunted the development and progress of our country; we can all forget about becoming a developed nation by 2020.

    ReplyDelete
  36. HUDUD UMNO: MCA UGUT KELUAR BN

    KUALA LUMPUR: MCA would leave the Barisan Nasional coalition if Umno tries to implement hudud, said Chua Tee Yong, the head of MCA’s Young Professionals Bureau
    “MCA’s stand is very clear. If hudud is implemented then MCA will come out from BN,” the Labis MP and deputy minister told reporters here.
    Chua was responding to a call by Umno’s Kemelah state assemblyman Ayub Rahmat for hudud to be implemented in Johor to cover all, including non Muslims.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive