Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Saturday, January 29, 2011

Hukama' Sohyuni 1


Protokol pertama: Cara memerintah yang sebaik-baiknya ialah dengan menggunakan kekerasan dan keganasan dan bukannya perbincangan ilmiah. Hak itu terletak kepada kekuatan. Siapa kuat dialah yang berhak kerana dalam hukum alam, kebenaran terletak kepada kekuatan. Sesungguhnya politik tidak sesuai dengan akhlak. Pemerintah yang berpandukan moral bukanlah ahli politik yang bijak. Mereka yang ingin memerintah mesti menggunakan tipu helah dan matlamat menghalalkan cara. Minuman keras harus digunakan untuk mencapai tujuan itu.

Protokol kedua: Bantuan-bantuan yang diberikan oleh bangsa Yahudi melalui agen-agen Yahudi akan memperkuatkan kedudukan Yahudi. Yahudi akan memerintah bangsa lain seperti bangsa itu sendiri memerintah tanpa disedari bahawa mereka telah berada di bawah genggaman Yahudi. Ketua pentadbir yang dilantik untuk mengatur pentadbiran negara terdiri daripada orang-orang berjiwa budak, yang mudah diarah untuk kepentingan Yahudi. Melalui akhbar, Yahudi menggerakkan fikiran orang ramai serta mengambil kesempatan mendapatkan emas, meskipun dari lautan darah dan airmata. Pengorbanan adalah perlu kerana setiap nyawa di kalangan Yahudi berharga seribu orang bukan Yahudi.

Protokol ketiga: Yahudi menjadikan negara bukan Yahudi sebagai gelanggang pertelagahan manusia yang boleh membawa huru-hara seterusnya menyebabkan kemerosotan ekonomi. Yahudi akan berlagak seperti penyelamat dengan membawa masuk ke "pasukan kita" iaitu Sosialis, Komunis, Fasis, Athise, dan lain-lain yang dapat memberi ruang kepada Yahudi untuk menguasai bangsa bukan Yahudi. Dalam alam fikiran Yahudi, wajib ditanam perasan bahawa semua haiwan bukan bangsa Yahudi tidur nenyak apabila kenyang dengan darah. Ketika itulah senang bagi Yahudi memperhambakan mereka.

Protokol keempat: Bangsa Yahudi menghapuskan segala bentuk kepercayaan agama serta mengikis prinsip ketuhanan dari hati orang bukan Yahudi dan menggantikannya dengan perkiraan ilmu hisab serta lain-lain keperluan kebendaan "materialistik". Fikiran orang bukan yahudi mesti dialih kepada soal perdagangan dan perusahan supaya mereka tidak ada masa memikirkan soal musuh-musuh mereka, akhirnya seluruh kepentingan akan jatuh ke tangan Yahudi.

Protokol kelima: Sekiranya di kalangan orang-orang bukan Yahudi cuba mengatasi bangsa Yahudi dari segi sains, politik dan ekonomi, maka bangsa Yahudi mestilah menyekat mereka dengan cara menimbulkan pelbagai bentuk perselisihan sehingga wujud konflik sesama mereka. Kesannya, mereka mengambil keputusan untuk tidak mencampuri permasalahan tersebut kerana ianya hanya difahami oleh orang-orang yang memimpin rakyat sahaja.

Protokol keenam: Untuk memusnahkan perusahaan bangsa bukan Yahudi ialah dengan cara merosakkan sumber pengeluaran dan memupuk tabiat membuat kejahatan dan meminum minuman keras/arak di kalangan para pekerja, serta mengambil langkah menghapuskan orang-orang terpelajar dari kalangan bangsa bukan Yahudi. Semua bangsa bukan Yahudi mesti dipastikan menundukkan martabat kaum buruh yang melarat.

Bersambung...

No comments:

Post a Comment

Blog Archive