Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, April 16, 2013

Senarai Rasmi Calon BN N9 PRU-13

P126 JELEBU - ZAINUDDIN HAJI ISMAIL

N01 CHENNAH - SIOW FOO WEN
N02 PERTANG - JALALUDDIN ALIAS
N03 SUNGAI LUI - MOHD RADZI MD ALI
N04 KLAWANG - YUNUS RAHMAT

P127 JEMPOL - MOHD ISA SAMAD

N05 SERTING - SHAMSULKAHAR MOHD DELI
N06 PALONG  - LILAH YASIN
N07 JERAM PADANG - MANICKAM LETCHUMAN
N08 BAHAU - DR. YEE MEE FAA

P128 SEREMBAN - YEOW CHAI THIAM

N09 LENGGENG - ISHAK ISMAIL
N10 NILAI - GAN CHEE BIOW
N11 LOBAK - TITAN HOH KOK YEW
N12 TEMIANG - JASON LEE KEE CHONG
N13 SIKAMAT - WAN SALAWATI ABDULLAH
N14 AMPANGAN - ABU UBAIDAH
P129 KUALA PILAH - HASSAN MALEK

N15 JUASSEH - MOHAMMAD RAZI KAIL
N16 SERI MENANTI - ABDUL SAMAD IBRAHIM
N17 SENALING - ISMAIL LASIM 
N18 PILAH - NORHAYATI OMAR
N19 JOHOL - MD FADZIL ABU KASSIM

P130 RASAH - TEOH ENG KIAN

N20 LABU - HASIM RUSDI
N21 BUKIT KEPAYANG - WONG OI FOON
N22 RAHANG - JULIA WONG PIK MIN
N23 MAMBAU - YU CHOK TAW
N24 SENAWANG - CHONG VEE HING

P131 REMBAU - KHAIRY JAMALUDDIN

N25 PAROI - MOHD GHAZALI ABDUL WAHID
N26 CHEMBONG - ZAIFULBAHRI IDRIS
N27 RANTAU - MOHAMAD HASAN
N28 KOTA - AWALUDIN SAID

P132 TELOK KEMANG - V. S. MOGAN

N29 CHUAH - DR LIM  CHIN FUI
N30 LUKUT - VINCENT YEONG SENG WONG
N31 BAGAN PINANG - KHAIRUDDIN TUN ABU BAKAR
N32 LINGGI - ABDUL RAHMAN REDZA
N33 PORT DICKSON - DR. TANALETCHUMANY PALANISAMY

P133 TAMPIN - SHAZIMAN ABU MANSOR

N34 GEMAS - ABDUL RAZAK SAID
N35 GEMENCHEH - MOHD ISHAM NIZAR
N36 REPAH - YAP SEONG FOOK

88 comments:

  1. Tak banyak perubahan pun... samo macam dulu2 yo. Tak menugheh langsung.

    ReplyDelete
  2. kalau cam ni punnyo calon bn n9.....menuju kehancuran

    ReplyDelete
  3. org ado skandal pun jadi calon...ayyooo..bg peluru kek pembangkang la ni..

    ReplyDelete
  4. calon dari langit..mampusla...pdm johol tutupla jawab eh..apo la mb..

    ReplyDelete
  5. Saya setuju dgn dua komen diatas...nampaknya pimpinan UMNO tidak tahu apa yang berlaku diperingkat bawah . Tetapi kita semua TERPAKSA bekerja juga demi agama bangsa dan negara disebabkan perjuanagan Pakatan Rakyat yang tidak seiring dengan perjuangan Islam dan Melayu. Jika lah Anuar Brahim berjuangan atas landasan yang sama dgn UMNO sudah lama UMNO LINGKUP...

    Sehingga hari ini Saziman Mansur belum lagi nampak batang hidungnya buat kerja di Gemas ..Hisham adalah KRONI Kewangan dia..budak mentah yg tak ada langsung cinta bangsa dan cinta agama...

    Kalau bukan kerana mengetahui akan Niat buruk Anuar Brahim dan DAP saya rasa nak bertanding BEBAS je..

    Inilah perjuangan paling PAHIT dalam sejarah politik saya ..bagaikan ditelan mati emak diluah mati ayah..UMNO jika tidak mahu berubah akan lingkup sebelum PRU 14 ini..kita para blogger ..di N9 ini bukannya ramai spt PANEHMIANG bertahun tahun berjuang tanpa tahu letih dan takut..inilah hasilnya..what to do bro ,,keep on fighting...Muga Allah memberi kemenangan pada UMNO dan BN...

    ReplyDelete
  6. Apasal Shaziman ada lagi ni. Dahla Menteri paling teruk dan tak toong melayu. Mcmana nak menang ni BN kalau calon mcm ini masih ada

    ReplyDelete
  7. Zul kulum bertanding di Shah Alam?..celaka punya Umno harbi..kami AJK Umno shah alam berusaha selama 4 tahun cuba mendekati penduduk shah alam..tp Najib celaka turunkan katak lompat Zul Kulum..kami AJK umno harbi kawasan S.Alam berikrar akan sabotaj calon UMNo harbi yg dipilih Najib..jangan harap Zul Kulum nak menang..

    ReplyDelete
  8. Bukan sonang nak puaskan hati sumo orang,mencari kelemahan sasorang adalah sonang,den,kalau dapat nak bini den jadi calon tapi olih sobab den sendiri tak dapat lihat kelomahan dio tapi oranmg lain dapat,dio tak jadi calon..macam itu lah susahnyo bagi orang yg dipertanggungjawab untuk memilih calon.Cakaplah apo yang kau orang suko,kalau satu kumpulan ni tak suko,masih ado kumpulan lain yang sokong.Kito pun mesti ambik kiro pihak sobalah sano tu,tunggang langgang jugo dengan masaalah calon,dio orang pun ado kelumpok nak sabotataj calon mereka sendiri berpunca dari macam yg kito hadapi,samo ajo kan.Nasihat den gunokanlah pemikiran yang waras bilo mengundi,jangan terlalu emosi,jika tersalah pilih jangkamasa 5 tahun untuk menunggu dengan penoh penyesalan akan menghantui kito.Fikirlah sendiri.Salam

    ReplyDelete
  9. Memang colourful calon2 bn ..banyak boto modal pembangkang maso kempen ..calon kono cokup berjubo ..rasuah kuek ..tembak orang ..segalo yg ado ..baguslah tu ..sesamolah susah kito idup sok bawah pembangkang ..hehehe ..puehlah hati amat hassan ..mb kito dan bokeh penyokong dap tegar ..

    ReplyDelete
  10. sapo calon yg kono cokup berjubo tu???

    ReplyDelete
  11. 3.51,
    Biar botul,jangan pandai cakap kato dongar orang ajo.Hj Abu macam tu ko perangai.Kau ingat calon yg disenarai ni ado skandal ajo ko,kau bolum tengok lawan dio orang besok.Tuding satu jari kek orang,tigo jari tuding kek kau.

    ReplyDelete
  12. kek n.sombilan ni ado kmpung namo eh kampung dacing..dah lamo dah ado sblum barisan pakai lambang ae..salamo plhanrayo, undi kg ni bnyak monangkan calon dlm dun longgeng ni..dongar cito ramai yang marah sobab tok sahak jadi calon balik...macam dah tk do orang baru atau muda YANG pandai dalam longgeng ni yang sokong umno ..
    klu UNDI KEK DACING BNYAK PANGKAH BULAN THN NI..KMPUNG NI JADI KAMPUNG BULAN..LAMBANG BARISAN, DACING PUN MSTI HILANG PUNYO SKALI,DH TUKAR GAMBAR BULAN,,TENGOK JO NANTI..4HB4 BUBAR...5HB5 UNDI..8MALAM BULAN MUNCULLLLL..TAK CAYO TANYO DONGAN TUKANG TILIK NAJIB..

    ReplyDelete
  13. Dato Samad berzina, bercorai dengan bini, tembak pistol dalam rumah pun boleh jadi calon???

    Osah bingai eih Mad Hasan dan Najib!!!

    Suruh Samad bersumpah nafikan bondo ni dio x buek!!! ADA BERANI?

    ReplyDelete
  14. den tak tahu lah < macam mano yati dapat jadi calun ingat orang pilah boleh lupo ko pasal dia dengan pemamdu dia dulu......<.serimenanti pulak orang nak nambak orang di ambil jadi calun hancur < johol pulak orang yang tak aktif umno tok mat kito ambil> den raso tok mat nak bagi pakatan merantah ns>.tok hassan malik pulak kes kodai tak selesai lagi naik makamah . bro % dah tua dah<dah kayo dah

    ReplyDelete
  15. Tok Jai buntingkan anak orang kes bolom selosai dapek jadi calon, samo yolah moh Rais skandal Amah Indon

    ReplyDelete
    Replies
    1. kes bangkrap da solosai ko. bini mintak corai. projek kelas f bagi kek cino. buek claim bertondih. sprm dah jadi suruhanjayo pado rosmah mansor.

      Delete
  16. Najib Penipu!

    Calon Pertamo x lopeh SPRM di N9 - Mohammad Hj Hasan, berapo banyak duit N9 dio balun, gubal wang haram.

    Manusia dapek di aka2 kan,x semuo dapek kau boli. Tunggulah Keadilan Allah SWT

    ReplyDelete
  17. apo la yang najib kato donga donyut nadi rakyat nihh... nihhh sumoo bukan calon nadi rakyatt ni... separuh jor yg nadi rakyat... yang lain..sumo calon tak buleh pakai,, tak buleh buek kojo...nak pilihan rayoo baru nampak muko.. balaci balaci mat hasan lak bukan main suko lahh nii.. habehhh laaaa..monang sorak kampung tergadaii laa niiii... den komen ikhlas ni!! tolong la tukar kan calon ni datuk sri najib.. den sayang kan UMNO.. tolonggg laaaa

    ReplyDelete
  18. Kerusi yang pasti kalah dalam Bahagian Kuala Pilah:
    1 - DUN Johol
    2 - DUN Pilah
    3 - DUN Juasseh
    4 - DUN Seri Menanti
    5 - Parlimen Kuala Pilah

    Semua kerusi kalah atas protes ahli dan penyokong BN memberi Undi pada parti Pembangkang. Gabungan undi protes 5 Dun secara kolektif menyebabkan Parlimen Kuala Pilah menerima kesan.

    ReplyDelete
  19. Razi kail tu kes dio ngan bini orang dah solosailah agaknya ..bolehlah bertanding lagi ..hehehe

    ReplyDelete
  20. Hasan Malek dah tua, dah berkodot kodot kulit eih. Apo keperluan kekalkan dio? Berapo lama dio nak hidup lagi? Dio x buek apo pun untuk Dun Juasseh dan Parlimen Kuala Pilah selama 4 penggal!

    Cubo nyatakan apo jaso dio kek Pilah ni? Xkan ado sobab dio x buek apo pun! Hasan Malek hanya boleh datang kenduri, ziarah orang meninggal, rasmikan Mesyuarat, makan2.

    Togah dek rajin antar gulo anau buek lauk dan kuih2 kampung antar kek Rosmah, merayu menangis hari khamis 11hb di PWTC, Najib pun pilih dio.

    Bertuah la orang Pilah macam ni standard eih YB. 50 tahun lagi pun Pilah macam tu jela mundur kebelakang.

    Dio makin kayo, orang kanan tukar2 kereta buek harta. Kes bangunan Pejabat Parlimen Kuala Pilah di Mahkamah Tinggi Seremban belum selesai, Dato Hasan Malek buat Surat Akuan Palsu, dapat jugak terpilih. Winnable Candidate

    ReplyDelete
  21. Ini calon dari MB ko dari NAJIB?

    ReplyDelete
  22. jom kito buek undi protes biar diraso eh dek mat hasan tinggi rondah langit ni.

    ReplyDelete
  23. Ini bukan calon transformasi DS Najib oiii...ne pasukan calon blh bagi mati...adoi..yg dah pencen direcycle balik,yg baru bape kerat?shaziman tu jadah apo lotakkn..yati tu?adnan?isyhh3...kok kalah la n9,kompom MB disalahkan..kobar susun org dio..tp ne mcm calon org2 najib je ne..xboto2..GILO!!!

    ReplyDelete
  24. Den ingatlah komen di atas ni dibuat olih sorang ajo,sebab bunyinyo samo ajo,protes,kau ingat sumo orang Pilah otakn macam kau.

    ReplyDelete
  25. Kami org daching akan SOKONG BARISAN NASIONAL...TETAPI!!!.. UNTUK KELUAR MENGUNDI,TIDAK SAMA SEKALI...MAAFKAN KAMI...N.9 tu bkn calon kami,tu duri dalam daging..perosak parti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2008 protes xkluar ngundi. Kali ni ramai2 kluar pangkah pembangkang. Biar pucuk pimpinan dengar suara rakyat...

      Delete
  26. DATO' SRI NAJIB MEMPERMAINKAN KRITIRIA CALUN BOLEH MENANG. KENAPA TIDAK LAKUKAN APA YANG DICAKAP ATAU CAKAP TAK SERUPA BIKIN.

    SESIAPA SAJA BOLEH MENGKHIANATI UMNO SEKARANG KERANA AKHIRNYA ANDA MASEH BOLEH JADI CALON PADA PRU 14 AKAN DATANG.JANGAN PERJUDIKAN KESETIAAN KAMI PENGUNDI DACING DARI KAMPONG DACHING UNTUK BARISAN NASIONAL. DATO' SRI NAJIB MASIH PUNYA WAKTU UNTUK MENUKAR CALUN.

    ReplyDelete
  27. Sapo makan cili dio teraso podeh eih

    ReplyDelete
  28. Apo pasal la monantu Pak Lah tu bertanding laie. Tak sodar ko dio tu liabiliti kepada BN. Monang dulu pun mencurigakan. Mulo2 kiro undi dah kalah tapi kiro kali kedua tiba2 monang bosar pulak.

    ReplyDelete
  29. Den x kiro...yg ponting mat hasan jd mb...yg lain tu pedulikanlah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bungko kau ni...

      Delete
    2. Bkn bungko je, bangang tahap gaban...

      Delete
  30. transformasi....ubah.....n09 longgeng akan berubah....ada can la zul jd yb kali ni...

    ReplyDelete
  31. Replies
    1. Tahniah Tok Mat.Dah bleh baca talkin...utk diri sendiri!

      Delete
  32. ini semuo poyo. ini bukan winnable candidate.
    ini winCABLE candidates. nampak gayo sapo yang
    kuek ikut buntut mad 'bungko' hasan dapeklah.
    tok mb poi mano2 asyik koba player n9 bungko yo.
    satu laie sapo gajin salam cium tangan dah kompom dapek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. contoh cam jalal dongan razi kek jolobu tuh.

      Delete
  33. TIBII - Tolak Insan Bernama Ishak Ismail! Kami belia DUN Lenggeng mahukan orang muda sebagai calon!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ambik la shukor...kesian dio kojo siang malam...org tempatan lagi...dhumah dio pn kek situ...bebal org lenggeng nie...

      Delete
    2. Betul2...adun nie kono cr org yg ghumah dio kek situ...br la x leh lari...parlimen br la cr org kek luar kaw....banggang org lenggeng nie..dato sahak buleh tercalon semulo...org yg x setio..

      Delete
  34. Warga UMNO N.Sembilan.Kita tertipu lagi dan lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. apotah lagi balak keluar tanpo kelulusan mesy exco. cer pi tgk balak kek bayai tu. tanyo an kek ketuo kampung ayer hitam yang jobo bakai bmw tu. dongan eksyen eh tunjuk an surat kelulisan mb.
      tanyo shamsul kahar x ponah bwk dlm mesy exco.
      ni apo cer?

      Delete
  35. Datuk Najib.. Kami sedih. Tahniah zulkefli omar.. Peluang anda cerah. Lenggeng kepunyaanmu.

    ReplyDelete
  36. calon parlimen jolobu bini sendiri x dapek jago. asyik nhojo an puteri yo. camno nak jago jolobu?
    . waktu jadi setpol rais habis kontrak kelas f baghi kek cino ah wa. konyanh cino tu.
    lagi satu apo kes sprm yg buek claim botindih tu?

    ReplyDelete
  37. Malalaklah komen dan komplain ini dan itu,tapi den rasolah BN akan monang sobab PR lobih toruk.Yang komplain ni pun den raso tak ramai dan kito tak bolih nafikan jugo yang mereka ini mungkin jugo geng PR,jadi batu ronson.

    ReplyDelete
  38. tgu jo la tesungkur dgn transformasi nih...najib2...

    ReplyDelete
  39. Kito samo samo tenguk siapo yang tersungkur...tongah tunggu calonx PR lak,DAP tu tak kisahlah sobab kwsn Cino dah faham dah,tapi kwsn Melayu bolom confirm lagi calon PR ni.

    ReplyDelete
  40. He..he.. apola bongap bona md hasan ni. Montori kojo rayo yg sombong tu pun ado lai. Kompom la bertambah undi rosak. Susah dapek ketuo tak tengok kohondak akar umbi ni. Bingong2 umno ns ni..

    ReplyDelete
  41. UmPoRNO@UmNoNOK@UMNOApril 17, 2013 at 1:08 AM

    Bersatu Kito Bersatu...
    Kito Tipu MELAYU,,,
    Haa,,bukan ko tu bait2 rangkap lagu kebanggaan Kito semuo?
    Dengan komen2 dari sedaro2 parti kito yg tk puashati tu mako secara tak langsung lengkaplah sudah Pengkhianatan,Skandal,Penipuan,Sandiwarakito selamo ni kan?
    Apo lg??? Padan lah muko kito semuo nt,,kah!!!kah!!!kah!!!!

    ReplyDelete
  42. bukan sonang nak puehkan ati semuo org... bagi denlah... keputusan adalah muktamad... masing2 perlu buek kojo utk kepentingan parti... kito duduk bwh dasar parti... bukan individu.... bagus mcm mano pun calon tp klu dasar parti x dapek di buek sobab parti x dapek monang merintah negeri pun xdo guno... pikir pakai akai...jgn emosi... bg den yg mengaku org umno atau pengundi atas pagar tp xnak poie mengundi atau pangkah pembangkang sebonar eh adolah org pembangkang yg menyamar kek blog ni.... sajo buek nampak paneh.... maso zaman paklah kemarin memang bonar byk undi protes sobab dasar parti yg paklah bwk byk bertentangan dgn kehendak rakyat jelata... tp dlm kes najib.... dasar eh dh cantek... redha ajelah dgn sapo pun yg dio pikir boleh utk menyampaikan dasar eh kek semuo rakyat x kiro bangso atau fahaman politik sekalipun.... hidup umno... hidup bn....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dgn Najib xde hal. Dasar dh cantik. Tp calun perangai buruk. Camano! Sahak,Yati,Samad...cubo crte.cantik ke? Tu baru 3. Ada 3 lg xleh pakai...

      Delete
  43. Dun Kota,, awaluddin ni pun satu hal jgk ni,,,
    Bilo Lubok cino Banjir baru nampak muko,,bagi bantuan mangso banjir la tu konon,,,kalau banjir dtglah,kalau tk banjir singgah2 minum teh dgn org kg dkt kodai simpang pn tk hingin.
    Yg kelakar mangsa banjir tu yg sebenar dh di beri tanah atau rumah rakyat dulu supaya pindah,tp dogil tk bertompek,konon2 syg nk tinggal tanah pusako.Tiap tahun nk menghebohkan bantuan banjir untuk diaorg yo.
    Ado ketua kg dlm dun kota ni dpt subsidi ternak lembu jgk, yg polik tu ,org lain dapek la 2/3 ekor lembu tp dio sampai berbelas2 ekor,,musykil jgk tu?Yg paling menyampah dan meluat pulak tu,,kandang lombu blkg rumah dio,botul2 sudut pagar,jarak tk lbh 15kaki dr dapur rumah dio.Bau taik lombu dio tk usah ckp la,,,mmg menganggu la jiran tetangga.Tp d sebabkan jiran2 tk nk masam muko dgn dio simpan dlm hati yo la.maklum la,,org kg.Ado kwn mengadu,,kato dio,sekali2 balik kg ingat nk menghirup udara segar d kg,lebih2 waktu mlm tp kesudahannya udara wap taik lombu,naik poning berpinau kepalo. Den ckp sabar yo lah.
    hal mcm ni yg payah.Dio dh bgtahu YB,,habuk pn tkdo,,,2 x 5.
    Tengok gayo dun Kota pn bleh hanyut,ramai tk puashati dh.

    ReplyDelete
  44. anon 1.42 am,,,
    dasar parti boleh ubah suko2 yo ko?
    kalau dasar kerajaan boleh la katokan sonang di ubah2 ikut kehendak PM dan kerajaan yg memerintah.Musykil pulak den caro kau ckp tu?kau ni tahu tak bezo parti dg kerajaan?
    Sapo2 pn mmg boleh jalankan dasar parti kalau ikut caro betul.Tp tk boleh la pulak kito nak redho membabi buto pada calon yg di pilih kalau calon tu punya latarbelakang yg meragukan.Den tak nak,tak sanggup nak memilih calon2 yg mcm tu,,,torang2 punya masaalah.Tak kan nk jadi mcm korbau di cucuk hidung pulak,tk sanggup den subahat mcm tu.Kemudian hari sok kito yg jd mangso,dio sonang lenang,kito apo dapek?Takkan nk jadi pembodek pulak,,agak2 la sikit,berpado2 lah jugak.

    ReplyDelete
  45. Sobonarnya eh ni calon calon yang di buek oleh ONAM KETUO BAHAGIAN YANG BONCI AMEK KEK MAD HASSAN.CALON RASUAH,BERJUBO NGAN LAKI ORANG BOLEH LAK MUNCUL PLAK.MAD HASSAN HANYO DAPEK KOKALKAN ORANG EH KEK RASAH NGAN GHOMBAU YO.LAIN SUMO CALON KETUO BAHAGIAN..TAK MENUREH BOTO.SHAZIMAN TU HA DA LA PERANGAI HANGIN DIO YO...CAM TAPIR ..SOMBONG PLAK APO BONDO SOBONAR EH DIO BUEK UNTUK TAMPIN.KPI INDEKS KASIH SAYANG EH DARI JPM SOBONARNYA 2/10.PATUT DIO GUGUR NI HAMPEH.DIO LAK KOKAL.MAMPUIH DEN TAK UNDI DIO.BANGANG AMEK KAU NAJIB.OSAH BOTO LA WINCABLE CANDIDATE NOT WINNABLE CANDIDATE.

    B O D O H.S H A Z I M A N.B O D O H.

    LUPO LAK YATI YANG BERJUBO NGAN LAKI ORANG NAMO EH ENCIK Z.

    ReplyDelete
  46. Salwati ngan haji abu kek somban tu org mat hasan la. Nunjuk an sahak tak la power bonar doh. Takdo pengaruh sahak kek najib.

    ReplyDelete
  47. Ni semuo game Mad Hasan, kek Pilah orang kanan Ketuo Bahagian Adnan Abu Hasan dibuang togah mad hasan x suko kiek dio.

    Johol calon segera pilihan mad hasan bukan ahli UMNO Johol pun? samad dengan razi ado kes betino torang2 x selosai di pilih sobab mad hasan nak orang bangang mcm ni ikut dio. kalau raso Islam undi la Penzina sohih duo orang ni jadikan pemimpin!

    Yati punyo kes skandal orang pilah x lupo 2 penggal ko jadi EXCO dulu apo kau dah buek. 99 kau monang 200 undi. Kali ni DUN Pilah, Johol, Juasseh, Senanti confirm kalah.

    N9 negori pembangkang

    ReplyDelete
  48. calon sikamat bnyak skandal pun dapek jadi calon. untungla pkr dapek bonus utk keluarkan segalo skandal2 eh..bangangnyo tok mat pilih org mcm ni

    ReplyDelete
  49. Hahaha konon2 nak makan daging...nt tulang pun x raso....ni bukan pentingkan parti tapi pentingkan peribadi....org yg diterima oleh masyarakat d ketepikan....jadinyo den maleh nk komen banyak2...silap2 tampin gomeh dan moncheh akan hanyut...bantailah labu apo ko nk buek....kuasa kek tangan kau org..ikut suko hati kau lh....klu pembangkang naik kali ni.ini adalah kehendak ko org...hhmmmm

    ReplyDelete
  50. Isa samad dah tentu banyak isu....syaziman dengan bongkak dan sombongnya...khairi dengan berlagaknya....yati pilah dengan suami org...cikgu razak sapo x konal dgn perangainya...hisyam lak seorg kontraktor....aduh jahanam lh n9....den x nk kuar undi..klu den mengundi pembankang lg den susah baik den diam diri ajo.nk protes pun x guno...kito ni sapo x do kuaso.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni bangang .ikut suko hati yo ko bcakap

      Delete
  51. sekarang org dah x pikir sapo calon lawan....moga ada perubahan..

    ReplyDelete
  52. isa samad tu watpe g jompol tu...Aisyah tu dah mmg topek dio...joret2...

    ReplyDelete
  53. tu lah kite mahu dun longgeng yang mudo lah sikit...walau pun tok sahak ni banyak bantu rakyat...leh jadi penasihat n permerhati...sbb org mudo pun kadang lupo diri n belagak...macam KJ kat rombau tu bukan orang suko pun walau pun mudo...

    ReplyDelete
  54. Dun labu pun cam tu jugak... Lotak plak si pemalehhh tu... Kawin mudo rajin la.. Kojo memburit yola... Tak paham... Org kg sumo dah tak suko.. MB mmg lotak diola sobab warigh kek dio.. Alamat eee.. Tegadai la tanah n.sombilan ni kek lawan... Tolong la tukar... Kalau tak caya.. Tanyola org kg sendiri.. Jgn cayo MYO .. Sumo dah di bayar dek dio niehh... Haramjadah btolla..

    ReplyDelete
  55. Yang bonar pm kono tengok kehendak pengundi dan bukan kroni yg selalu menyampaikan cite palsu...yg nak mengundi rakyat.....tapi x po den raso ....sajo je kut najib nak suruh jadi gelombong tsunami kali ke 2 untuk bn.....ataupun sajo jo nak test pengaruh candidate ni.....sobab maso panjang lagi untuk penamaan calon....tapi kalau ini bukan strategi bermakno eh boleh lah kito siapkan kain kapan dan lubang kubur untuk parti kito.....

    ReplyDelete
  56. Patut eh YB Zainab kokalkan.Ni Shaziman bongkak yg dikokalkan.1 Tampin tolak shaziman.mampuih la kau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Den sokong yb zainab sepatut di kekalkan....bukan syaziman yg main politik kotor dan bongkak di kekalkan....org yg menang majoriti besar yg lepas pulak yg di ketepikan....apo salah yb zainab tu....yb zainab kami masyarakat gemas masih suka dengan kepimpinan yb....x po yb yg penting sekarang masyarakat gemas akan berubah angin....x cayo tengoklah....kita rundumkan kali ni...apo pun sekarang masyarakat nak calon yg dsukai masyarakat setempat.calon yg menggantikan sekarang memang x sesuai langsung...org kem gemas pun x suko...org kg ado yg x suko dan ado yg x kenal...org felda jolai kalau x menyokong lg bertambah lingkup...yg ponting sekarang den sbg org mudo x nk di perbodohkan olej poltik jahanam syaziman ni....ayuh org mudo kawasan gemas dan felda bangkit pru 13 bagi pengajaran pd syaziman dan najib......amin....

      Delete
  57. Huhuhu kan dah ado yg bersuaro dr kawasan gemas.....buat lagi...sepatuthya jgn pentingkan diri sendiri....bunuh org lain untuk kepentingan politik kroni....lantak lah ko shahziman ...den yg pastinyo akan membuang undi pado pembangkang....dan parlimen ko bolum tentu selamat sobab eh yg mengundi masyarkat .bukan eh kroni kau yg boleh beri kemenangan pado kau

    ReplyDelete
  58. Ni bukan zaman 80an lagi...ni dah zaman baru...rakyat dah bijak menilai. X kiro parti apa yg bertanding org dh x kisah dah...org nak melihat calon dulu...kalau calon tu seorang yg pr nya dengan masyarakat bagus x de isu x kira lah mana parti dia duduk pun dia boleh menang..org zaman sekarang bukan pandang bendera lagi....

    ReplyDelete
  59. Apo kau bangang bonar Najib?Yap Seong Fok Calon Ropah tu kalah ekau kokaan.Calon DUN monang dan peratus majoriti paling bosar dalam Malaysia kau singkirkan.Bangang amek la kau Najib.Syaziman bongok tu kau kokaan.Dio nyalam pun tak mandang orang.Kau tanyo dio konako ketuo pemudo cawangan kek Tampin.Yang dio kona si Isham yo la.Bodo amek kau Najib.Kak Nab tu apo salah dio.Dio tu kau jomput apo pun sampai.Mintak la apo peruntukan tak dapek sikit banyak...tak dapek banyak sikit.Kenduri kendaro kematian sumo eh dio sampai.Kokaan la.Melingkup la Tampin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul2...ini cerita benar...yb zainab mmg amat berbudi bhasa...ckp pn lembut...shaziman mmg sombong...den ingat jmpa kat kl jer sombong...kat tampin pn sombong...banggang bonar la org tampin kok dio menang...

      Delete
  60. Hahaha x po do ....org daerah tampin ahli bn mano yg xsuko dgn calon baru ni....kito pakat2 ramai3 ...kuatkan jentera pembangkang dan maso undi kito undi pembangkang...usik kito je yg nak jago parti tapi org atas x nak jago parti tapi jago kroni....sekarang kito bukan bodoh laglagi.apo yg penting suaro kito kito terjemahan kan pado pru ini.....biar padan muko shaziman yg bongkak dan najib yg bongap tu....

    ReplyDelete
  61. klu ini strategi najib baguihh la.dulu pak lah disuruh turun sobab kalah banyak nogori..pru13 ni kalau banyak jugak nogori kalah, suruh najib tu jugak turun.biar jo muhyidin pulak naik jadi pm..baru fair...klu tidak jugak biar jo anwar ibrahim...baru padan muko...

    ReplyDelete
  62. mano calun yang dah ponah jadi yb tu bagilah pulak kek orang lain nak meraso...janganlah tamak bona..agak ae boreh kek umah dah abih kut..macam sahak ni,,dulu di suruh ae orang jgn undi tapa..skrang ni biarlak tapa suruh orng longgeng jgn undi sahak..suruh jo orng longgeng undi pas..baru padan muko sahak..

    ReplyDelete
  63. yeye orang umno longgeng sumo bodoh,,yeye orng umno longgeng sumo skolah takat spm jo..yeye orang umno longgeng sumo tak boleh jadi calunn sobab bangang..sokong sahak buncit..sokong mat hassan..sokong najib sobab pandai bona

    ReplyDelete
  64. SALAM ORANG PAROI ,KESIANNYO CALUN PAROI NI NAK LAWAN PESURUHJAYO PAS BUKAN CALANG CALANG NI ,BOLEH IMAMKAN SEMBAHYANG ,BACA DOA ,TALKIN ORANG MATI POI SURAU ,CALUN NI JANGAN NAK POI SURAU DOPAN RUMAH PUN TAK PAKAI KEK ORANG TAMAN DIO ,BOLEH KO BACO DOA NI KOK TOGAGAP DOPAN ORANG JADI IMAM ,WAHAI CALUN PAROI NAK LAWAN ORANG AGAMA NI PESURUHJAYA BUKAN MACAM KAU NI CAKAP PUN TEROMBAU OMBAU BOLEH BACO HADIS NAK BUEK TAZKIRAH KOK TAUFEK BORI SURUH TAZKIRAH TERUS KELUAR HADIS QURAN NI

    ReplyDelete
  65. Esye ni tak pandai politik dan bukan orang politik tapi den raso nak lawan taufek ni biar orang agamo ,Ni pakai lotak konon orang paroi ,tapi nak lawan pesuruhjayo mesti lah lotak orang agamo apo miskin ko orang paroi ni tak ado latar belakang agamo tapi den tengok keluar masuk surau sampai buek ceramah ,den ingat kok orang tu calun, den sokong jugak lah ramai yo penyokong den tengok alhamdulilah pandai pulak jawab cakap apo yang orang tanyo kebanyakkan orang pas tahulah ado yo salah orang umno ,tapi respect yo den kek dio jawab keluar hadis dan quran takut yo pesuruhjayo pas ni sobab orang ni nampak boleh berhujah dan tanyo pulak apo ado soalan dio nak jawab rugilah kau amat tak nak pilih dio ni kesian kau calun ni ado potensi kau tolak pulak calun yang bongap kau pilih ,paroi guyup den tanyo orang tak do sapo kona dio calun kau pilih ni sobab dio ni den tak ponah pulak tengok dio kojo untuk umno

    ReplyDelete
  66. Hancur lh parlimen tampin dan kuncu2 nya.aku x sabar nk mengundi ni beri rasa pada itu bn sebab kebodohan kroninya..... kau org tunggu lh shaziman dan kroninya....pd pru 13 nt...baru kau tahu langit tinggi rendah...kau ingat org felda semua mcm lembu ya....kau nk jayakan misi matlamat peribadi kau kan...pembangkang bertambah kuat nanti di tambah pula dgn org umno yg kecewa dengan sikap dan keputusan kau....aku satu keluarga x kan memangkah bn lagi sebab eh calon yg langsung x sesuai......

    ReplyDelete
  67. Semua org parlimen tampin yg x suka dengan calon bn mulakan gerak gempur menceritakan madalah calon ni kepada semua org supaya org tahu siapa calun bn ni yg sebenarnya...kita x mahu diperbodohkan....kita buat kerja untuk pembanhkang kali ni biar padan muka kroni shaziman ni.....kalau pembangkang menang kali ni x pe biar dia berputih mata tapi kita dapat puas hati sebab x ikut denyutan nadi dan kehendak masyarakat setempat.......org gemencheh .org gemas mmg dah kenal sangat calon2 ini kita tambah je lagi biar paneh masyarakat setempat....bangang punyo saziman dan najib....buat tranformasi calon entah apa entah....

    ReplyDelete
  68. Dah n9 ini menang kelebihan2 kerusi je....x jadi pengajaran langsung...kalau kali ni pembangkang naik memang payah lah bn nak ambil semula....wahai org atas fikir2 kan lah calon di parlimen tampin semula..terlajak perahu boleh undur tapi terlajak keputusan dan perbuatan x boleh undur....masa ini adlah perjuangan yang menentukan hidup dan mati bn.....tolong lah .........najib dgn mb kaji balik calon2 yg ditampilkwn......kkami syg bn....tapi kalau x berubah juga sia2 lah sbb yang mengundi masyarakat walaupun jentera bn bekerja kuat tp kan sia2 sbb kita memang dah agak keputusannya memang gerenti bn kalah....

    ReplyDelete
  69. PDM Kg Jawa & Batang Pilah. .tutup..bubar. .protes pencalonan Dato Yati. .kami di KG Jawa akan undi protes nanti. .KAMI PENYOKONG BN TP TAK SOKONG DATO YATI. .tetap akan buat undi protes

    ReplyDelete
  70. habis lah labu macam ni,..yb eh kuek makan duit,.duit mayang duit bahagian,duit shap mcm2 lagi lah,..terjunlah labu dengan si luncai,...

    ReplyDelete
  71. PDM Kg Jawa & PDM Batang Pilah dalam DUN Pilah ditutup & dibubar kerana membantah pencalonan Dato' Norhayati (BN) pada PRU13. Kami sudah serik dgn beliau sebagai wakil rakyat pada PRU2004 lalu (PRU2008 wakil rakyat lain). Kami akan adakan undi protes pada PRU13 nanti & tidak akan memberi sebarang undi kepada Dato' Norhayati. . .Dato' Norhayati will never ever get our vote. .sampai bila2

    ReplyDelete
  72. dun linggi. ..calon pun pegundi x kenal..semalam ada protes nampak nya kt bilik gerakan dun....dlm 200 org comfirm...bungkus la kali ni dun linggi.

    ReplyDelete
  73. calon linggi dri bapak sedaro bagi ko ank buah,bapak sedaro dh la hampeh sebelum ni,ni bagi kt ank buah lak,hancur la linggi.surat kabar cino, sinar semua kluar hari ni....pengundi linggi akn ajar mat hassan lain kali letak calon mcm mano yo...kuasa pilihan calon di tangan akar umbi bukan mat hassan.

    ReplyDelete
  74. dun gemas.. apa-apa pun, kami sokong cikgu razak.. yang bodoh amek xkona cikgu razak yo cakap macam-macam.. kau orang ingat yb zainab tu bagus sangat...sapo duduk bawah dio yo yang kona angin dio camano.. dopan kau orang komain sonyum.. belakang kau orang...macam-macam dio kato.. cikgu razak, saya hormat cikgu... peduli apo yang orang-orang lain cakap.. cikgu buek yo kojo cikgu.. saya yakin, gomeh akan lobih membangun... saya, ex-student cikgu mewakili rakan-rakan yang lain akan sokong cikgu!!!!!! hidup cikgu razak!! hidup bn!!

    ReplyDelete
  75. saya yakin bersama kepimpinan cikgu razak, gemas akan terus cemerlang, gemilang dan terbilang!! alah. yang komen page sini pun sumo pakat2 org umno.. tapi hakikat eh pembangkang. cikgu razak calon yang diminati, baik pengundi melayu, cina dan india. saya orang muda akan menyokong kepimpinan cikgu razak.. hidup cikgu razak!! hidup BN!!!!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive