Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, December 31, 2015

Pesan Tun Razak kepada Najib..


"Kekuatan UMNO bergantung kepada tiap-tiap orang ahlinya bergantung kepada kesanggupan mereka menjalankan tanggungjawab mereka itu dengan JUJUR dan sempurna. Begitu juga saudara-saudara ahli UMNO..BERTANGGUNGJAWAB MENJAGA dan MENGAWASI pemimpin-pemimpin tertinggi menjalankan tugas mereka dengan JUJUR dan IKHLAS." - 24 Jun 1972 (Dewan Bahasa dan Pustaka).

"Saya telah katakan tadi..kalau kita ingin UMNO terus mempunyai pengaruh dan tenaga, maka kita semua pemimpin parti mestilah sanggup menunaikan tanggungjawab dengan penuh. Kita mestilah sanggup BERKORBAN dan MENJAGA NAMA BAIK PARTI serta meluaskan pengaruh parti setiap masa." - 24 Jun 1972 (Dewan Bahasa dan Pustaka).

"Saya terpaksa menekankan betapa pentingnya kita MENINGGIKAN LAGI SEMANGAT PATRIOTISME dan PERIBADI kita kerana saya bimbang telah ada tanda-tanda di setengah-setengah tempat..beberapa pemimpin UMNO sendiri menjadi 'unsur-unsur kemerosotan' itu." - 30 Jun 1973 (Hotel Hilton, Kuala Lumpur).

"Kepada setengah-setengah pemimpin UMNO, kejayaan menyebabkan mereka 'berpuas hati' dan ada di antara mereka yang TERANG-TERANG BEKERJA HANYA UNTUK KEPENTINGAN DIRI dan MENYELEWENG kepada parti, rakyat dan negara." - 30 Jun 1973 (Hotel Hilton, Kuala Lumpur).

"Memang benar parti kita sekarang masih kuat, tetapi kalau kita tidak menjaga dan mengawalnya, tak dapat tiada ia akan menjadi lemah. Kita mesti ingat bahawa APA YANG NAIK AKHIRNYA AKAN TURUN JUGA dan APA YANG DI ATAS AKHIRNYA KE BAWAH JUGA. Perbezaannya adalah masa dan kewaspadaan masing-masing. Ini adalah adat dunia dan hakikat sejarah." - 30 Jun 1973 (Hotel Hilton, Kuala Lumpur).

"Pucuk pimpinan parti kita perlu sentiasa memperhatikan KEHENDAK-KEHENDAK MAJORITI AHLI PARTI dan juga sedia menyesuaikan kedudukan parti dengan peredaran dan kehendak zaman." - 30 Jun 1973 (Hotel Hilton, Kuala Lumpur).

"Bagaimanapun, patut diingatkan bahawa kekuatan dan pengaruh parti kita bergantung kepada beberapa faktor dan pada hemat saya faktor yang paling penting ialah KEJUJURAN AHLI-AHLI TERHADAP PARTI dan seterusnya KERAJAAN YANG DIDUKUNG OLEH PARTI TERHADAP RAKYAT." - 21 Jun 1975 (Hotel Hilton, Kuala Lumpur).

"Inilah saya fikir khidmat bakti yang masih ada pada kita, iaitu KEJUJURAN AHLI-AHLI SEKALIAN mendukung cita-cita murni UMNO; KEJUJURAN PIMPINAN UMNO MENJALANKAN TUGAS DAN TANGGUNGJAWAB. Inilah sebabnya saya menggariskan khidmat KEJUJURAN kerana selagi kita jujur dan ikhlas terhadap parti dan rakyat, sudah tentu Allah akan memberkati segala usaha kita itu." - 21 Jun 1975 (Hotel Hilton, Kuala Lumpur).

"Pimpinan UMNO hari ini menyedari benar-benar bahawa PARTI MEMERLUKAN PEMIMPIN YANG JUJUR, YANG BERSIH, YANG BERDEDIKASI kepada parti dan rakyat." - 21 Jun 1975 (Hotel Hilton, Kuala Lumpur).

"Oleh itu amatlah mustahak kita mendapat PEMIMPIN YANG JUJUR, DEDIKASI dan BERSIH PERIBADINYA yang mendapat keyakinan ahli-ahli UMNO dan lebih penting sekali KEPERCAYAAN dan KEYAKINAN seluruh rakyat." - 21 Jun 1975 (Hotel Hilton, Kuala Lumpur).


"Saya pernah katakan dulu dan saya suka mengulangi iaitu kekuatan sesebuah parti politik seperti UMNO ini bergantung kepada KEKUATAN dan INTEGRITI SETIAP AHLINYA. Selagi ahli-ahli UMNO patuh kepada perjuangan parti dan sentiasa menjaga serta mengawasi perjuangan parti dan TIDAK MENYELEWENG, sudah tentulah UMNO akan terus kuat dan teguh." - 21 Jun 1975 (Hotel Hilton, Kuala Lumpur).

"Oleh yang demikian, saya dengan penuh ikhlas meminta saudara-saudara menimbang dan memikirkan sebarang keputusan yang akan kita ambil dengan penuh berhati-hati sambil memohon ilham dan petunjuk dari Tuhan Yang Maha Kuasa. Apa yang kita lakukan, ASAL DIBUAT DENGAN PENUH KEJUJURAN dan TAKWA, tidak akan menyimpang daripada hasrat dan matlamat sebenar yang hendak ditujui." -  21 Jun 1975 (Hotel Hilton, Kuala Lumpur).

"Inilah panduan dan pedoman kita dan saya meminta saudara-saudara menjalankan AMANAH yang diletakkan pada kita dengan JUJUR, ADIL dan SAKSAMA." - 21 Jun 1975 (Hotel Hilton, Kuala Lumpur).

8 comments:

  1. Setuju kono jujur sobab ramai bona dalam umno ni yang tak jujur dah sekarang nie. Kaki menipu dan pembolit ramai. Dah salah pun masih tak jujur lagi mau kona baring.

    ReplyDelete
  2. contoh terbaik tak jujur dan pengkhianat ialah Mahathri Mohamad. masa dia jd PM dia rompak wang banyak2 pun dia suruh rakyat jangan lawan org UMNO mesti patuh pada presiden.

    tp bila dia tk jd Presiden lagi dia ajar ahli lawan Presiden atas sbb isu tertentu. ini manusia penipu yg hanya join umno untuk kepentingan diri! bila diri dah lepas dia akan jahanamkan parti.!

    ReplyDelete
  3. Maso arwah Tun bagi amanat ni ..najib tongah hooray kek England agak eh ..macam manolah dio nak terdonga ..tu pasal dio jadi macam sekarang ni ..

    ReplyDelete
  4. Makin DAJAL si si DIKTATOR PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH-madey – dah hilang terus segala maruah dia sampaikan nak MENIPU sewenangnya dengan MO-DAJAL terbaru dia dlm media-media ZIONIS pengganas DAPBANGKAI/PKRHOMO, dengan menyamakan pula diri dia dengan BAPA KEMERDEKAAN/PEMBANGUNAN YAB Ayahanda PM kita , Almarhum PM Tun Abdul Razak Hussein TERCINTA kita!

    Sedangkan Almarhum Tun Razak begitu membela nasib rakyat MISKIN terutamanya bangsa Bumiputera; yg. mana sekarang, disambungkan legasi amat GEMILANG ini di bawah anakanda beliau, YAB PM DS Mohd. Najib Tun Razak TERCINTA kita!

    Ya, yg. BANTU nek moyang, mak bapa kita yg. diTINDAS zaman PENJAJAH British/ZIONIS-KEPARAT (dan KULI-KULI PENYAMUN/PEROMPAK/PERASUAH depa) di mana MAJORITI bangsa Bumiputera MISKIN dari kpg. tidak berpeluang bersekolah menengah pun* termasuk mak-bapa aku) - sehingga BANGSA BUMIPUTERA kita boleh ramai keluaq dari KEMISKINAN (termasuk mendapat PENDIDIKAN percuma sehingga peringkat tertinggi), adalah kerana polisi sosio-ekonomi/politik DEB yg. dilaksanakan dgn. amat PENAT -LELAH, oleh Almarhum YAB PM Tun Abdul Razak Hussein dan TPM Tun Dr. Ismail Abdul Rahman TERCINTA kita - inilah LEGASI yg. amat diBENCI si puak PENGGANAS PENDATANG PAP/DAPBANGKAI dan Ejen-ejen depa dr. Tokey-Tokey-DALANG-DUA-MUKA depa serta KULI-KULI depa dari pemimpin Islam/Melayu PENGKHIANAT sendiri yg. amat TAMAK/ANGKUH spt. si Madey ni!

    Sedangkan di zaman si madey ni punya banyak PENYAMUNAN/PEROMPAKAN/RASUAH- yg. MELAHAP DARAH rakyat MISKIN terutamanya bangsa BUMIPUTERA, sampaikan TH kita pun disyaki sanggup diROMPAK sampai BERATUS juta oleh keturunan si Madey-amat SIAL ni serta kroni-kroni taukeh-taukeh depa! Lihat artikel amat BERNAS ini di - http://theunspinners.blogspot.com/2015/12/mengemis-politik-demi-kroni-ap-dan.html , Mengemis politik demi kroni, AP dan konsesi, Komen Facebooker Mohd Zamzani Azlan Zam, Posted by The Unspinners at 12/05/2015!

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete
  5. BSKL hari ini turun 40 point.
    APA MAKNYA INI.........................?????
    Ini hari pertama tahun 2016 - sepatutnya disambut dengan kenaikan
    INDEX sebagai tanda EKONOMI MALAYSIA BERADA DALAM KEADAAN YANG BAIK dan mendapat SOKONGAN DARIPADA PELABOR DALAM & LUAR NEGARA.
    Kalau cai-cai masih juga hidup dalam sindrom MIMPI,
    tahun ini index BSKL akan turun ke bawah paras 1500 dan
    matawang Malaysia jadi RM5.00 to 1USD.
    Lagi mahu berlagak kunun NAJIB SUCI MURNI Tun M yang paling
    haprak. Tapi zaman Tun M walaupu diserang oleh penyangak matawang,
    semua ahli perniagaan tidak panik. Mereka percaya dan menyokongnya 100% kerana beliau sentias membantu ahli perniagaan dan tidak mahu negara terjual atau tergadai kepada kuasa asing.
    Sekarang ni, cai-cai bangga NAJIB kononnya berjaya,
    tapi apa buktinya.......................????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. OI siekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/RASIS- EJEN/KULI- CIA-NATO/ZIONIS-MOSSAD/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH- no 1 - PI MAMPOS lu dgn. TEMBERANG lu!

      Sebenaqnya inilah LEGASI BANGKAI si DIKTATOR PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH-madey - tengok TOKEY-TOKEY PENYAMUN/PEROMPAK/LANUN yg. jadi hartawan anak-beranak berBILLION masa zaman Madey; termasuk YTLVampire , DASYATnya! Sampaikan PETRONAS pun habis diROMPAK si LANUN BANGKAI BABI ni! Tapi JANGAN haraplah si SPRM yg. sungguh MENCURIGAkan itu akan buka balik kes ini walaupun Tokey LANUN ni terus nak MEROMPAK Petronas serta RAKYAT - lagi $700 JUTA dari Petronas setelah MEROMPAK Petronas dan rakyat sebanyak RM16.21 bilion, dengan perjanjian konsesi IPP mereka yang dianugerahkan oleh si madey-LANUN tu! SIAL lu si Madey dan mana-mana KETURUNAN lu serta PENYOKONG/Tkey-Tokey yg. juga JAHAT mcm. BANGKAI! Semoga ALLAH SWT turunkan BALA pd. semua depa ni serta Tokey-tokey PENYAMUN tu semua!

      Lihat di http://wakeupmalaya.com/2015/12/ytl-menang-saman-petronas-rm-700juta/ :

      December 31, 2015 In Photo By WakeUp Malaya

      YTL Menang Saman Petronas RM 700juta

      Memandangkan kem pro-Tun begitu sibuk mempertahankan YTL selepas Najib menjelaskan bagaimana ERL yang dikuasai oleh YTL tidak mempunyai pilihan lain selain dari menaikkan tambang atau bayar RM2.9 bilion sebagai pampasan kepada mereka akibat dari perjanjian konsesi yang ditandatangani oleh Tun M, saya fikir adalah wajar saya menulis mengenai perkara di bawah – juga masalah legasi Tun M yang perlu ditanggung oleh kerajaan sekarang.
      ________________________________________

      Awal tahun ini, YTL telah menyaman Petronas di London dan telah memenangi pampasan berjumlah RM700 juta dari Petronas.

      Berdasarkan Perjanjian Pembekalan Gas (GSA) yang ditandatangani pada tahun 1993, Petronas sepatutnya perlu menjual gas kepada YTL Power pada harga yang dikira berdasarkan formula yang sudah ditentukan yang tidak mengikut harga pasaran gas.

      Walaubagaimanapun, apabila kerajaan mula menggunakan formula harga tetap untuk gas, YTL Power, di dalam laporan tahunannya, menyatakan Petronas secara bersendirian telah menarik balik diskaun yang disediakan di bawah formula yang berkaitan harga pasaran dan akibatnya, satu pertikaian telah tercetus sama ada diskaun tersebut, di dalam keadaan tersebut, adalah tertakluk di bawah GSA.

      Di dalam satu pendedahan yang mengejutkan, Petronas sepatutnya membekalkan gas kepada YTL Power pada harga diskaun tetapi menarik balik diskaun itu pada tahun 1997, apabila harga gas telah ditetapkan kerajaan pada harga RM6.40 untuk setiap mmbtu (yang masih lagi satu diskaun yang besar berbanding harga pasaran) untuk kesemua loji janakuasa di negara ini, disebabkan oleh krisis kewangan Asia...... (teruskan membaca)

      Nek Tempoyak.

      Delete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive