Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, May 24, 2014

MAFIA! PENYAMUN! CARTEL!

Masalah demi masalah, polemik demi polemik, krisis demi krisis, konflik demi konflik akhirnya tutup sahaja semua Kementerian yang wajar iaitu KPDNKK dan KPAT yang semakin hari diancam oleh kader-kader Komunis melalui cartel-penyamun-mafia Cina.

KPDNKK memiliki kekuatan pegawai dan kakitangan yang ramai...namun terbukti "tiada roh dan zuk" dalam memahami kenapa Negara ini memberi sifat Ugama Islam ialah Ugama bagi Persekutuan.

Hanya pegawai dan kakitangan yang punya sikap Taat dan Setia sahaja boleh berkhidmat penuh masa di KPDNKK.

Selagi ada Pegawai-pegawai dan Kakitangan-kakitangan proksi Komunis-Freemason-Syiah-Wahabby dalam KPDNKK, demikian sulitlah gerak kerja YB Menteri HM, anak jati Kuala Pilah ini. Selagi ramai warga KPDNKK yang tidak peduli untuk memahami, nilai-makna Adab dan Akhlak, maka, inilah petanda lintar jahanamnya "Harimau Melayu" untuk menjamin sejahtera semua produk dan perkhidmatan yang dipantau KPDNKK.

Isu diesel yang dibesar-besarkan telah BERMAHARAJALELA sejak 1990. Nilai kerugian negara sejak 1990 mencecah lebih RM30 billion. Ramai penyamun yang kaya raya meliputi ahli Politik UMNO-MCA-MIC-DAP-PAS-GERAKAN (sebagainya), CONsultant bertaraf tinggi juga menjadi kaya hasil kerja "dalam kain" ini.

Ini yang nampak atas jalan, belum lagi Pelabuhan Barter-Trade di Klang...yang banyak menyeludup jongkong emas, bijih timah, duit gelap dalam nota USD dan RM, diesel melambak lah, sebagainya.

Bukan sahaja KPDNKK yang cepat berasap, Kastam Eksais Di Raja (pun panas)...banyak lagi. Apakah rakyat susah? Rakyat tidak merasai susahnya kerana rakyat teramai tidak berbisnes dalam DUNIA ini!

Yang susah dan bankrap ialah Khanazah Nasional (Perbendaharaan Negara-hasil mahsul negara digelapkan). Yang susah ialah Parlimen Malaysia kerana tidak dapat membina Negara dengan kutipan yang cukup, sehingga Negara terpaksa buat pinjaman dengan Bank Dunia di awal 1980an. Yang parah menyusun strategi untuk merangsang ekonomi dan menaikkan KDNK dan KNK ialah Bank Negara Malaysia dan Unit Perancang Ekonomi, Jabatan Perdana Menteri.

Yang senang ialah rakyat. Rakyat yang paling membising ialah rakyat yang menolak Barisan Nasional. Rakyat yang kufur nikmat merdeka ialah Lanun-lanun Darat-Mafia-Cartel ini....

Kini peristiwa 13 Mei 1969, sedang berbarah daripada dalam sejak 1 September 1987. Gamaknya ramai orang tidak peduli, pesanan-pesanan Tun Dr. Mahathir yang makin dimamah senja. Sampai bila umat Melayu insaf, kerana gesaan Dr. Mahathir ialah lanjutan daripada ingatan Sheikh Ahmad Fahtani dan Almarhum Pendeta Zainal Abidin bin Ahmad.

6 comments:

  1. sabar bang kamat. bawak ngucap. ni semua member2 najib ngan brader dia gak punya keje. kalau abang rasa mat asan byk bg pojek kat bang man dia. Najib lagi byk bg pojek kat brader dia kecik besar semua dapat. skali dgn brader cina dia tengku wong. ko tak caya tanya org pahang. diorang punya keje la ni seludup2 hasil ni. tebang balak, korek bijih emas, semua gang diorang lah tu. nak wat caner backup najib ma. kak los pun tumpang sekaki gak. tak pek PM org nogori dapek penasihat sebelah tilam PM org nogori pun jadi lah yo tak.

    ReplyDelete
  2. CicitKamat. Kau ni marah kat sapa sebenarnya? Yang kaitkan parti Pas tu pasal apa? Yang kau tuduh pegawai2 KPDNKK dan KPAT fasal apa? Yang menyamun dan penyamun2 tu ialah menteri2 nya bukan pegawai2nya. Mana2 pegawai yang cuba buat kerja ikhlas kena warning, kena tukar, kena bunag kerja oleh menteri. Cuba baca apa kata Pengerusi Bank Rayat, Sabaruddin Chik, bekas Setiausaha Umno Malaysia apa kerja Hasan Malek anak jati Kuala Pilah yaang kau sanjung tu. Hasan senang2 ambik duit orang melayu di Bank Rakyat sebayak RM32juta bagi kat Deepak tak payah bayar satu sen pun faedah selama sepuluh tahun!!! Sabaruddin tak setuju, tu anak jati K Pilah Hampeh tu tendang Sabaruddin. Nah, minta jasa baik tolong dapatkan maklumat betul sebelum tembak; takut nak tembak ayam donak kono ayam bapak sendiri.

    ReplyDelete
  3. Tu la kito ni maleh nak menyelidek,dongar kobar angiin kek kodai kopi dah mulo buat spekulasl.Sifat PHD tu tobar bonar

    ReplyDelete
  4. osah cilako eh hasan malek ni..igt bank rakyat tu bapak eh punyo ko?
    kuk camtula..napo tk war2kan semuo rkyt msia bleh pinjam bank rkyt tnpa faedah??

    ReplyDelete
  5. Montori paling bebal pernah dilahirkan oleh umno iyolah..hasan malek..buek malu pilah yo..elokla berundur sblm dibuang dr jwtn montori tu braderrrr...

    ReplyDelete
  6. Ada baru punyo kartel lah.
    MB and the MA(f)IaNS. Kojo eh ala2 money laundering duit jakat. Minggu lopeh terbaco kat metro ejen mains ckp mains buek building topi lake garden takda cokau duit jakat. Kobar eh mains ada duit sumber pelaburan sendiri campur dgn loan bimb. Mak ai jang byk bona pungutan denda khalwat kek nismilan ni sampai mains leh melabur lak kan.
    Agak2 la kot nak mongak pun, silap2 mains kito ni jadi cam asb la ye tak pandai melabur pulak, up la tok sekali mains ke bskl nak yo pump sikit duit bg beranak. Mano la tau ado joki buleh buek umah kek roundabout dpn opis atok tu.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive