Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, May 18, 2014

MEDIA SOSIAL: SATU AGENDA DAJJAL?

Assalamualaikum..

Dijemput beramai-ramai sertai program "Media Sosial, Satu Agenda Dajjal" anjuran Majlis Agama Islam Negeri Sembilan (MAINS).

Tarikh : 22 Mei 2014 Khamis
Masa  : 8.00 pagi - 4.30 Petang
Tempat : Dewan Theatrette , Wisma Negeri, Negeri Sembilan.


Penceramah 1 :



Nama : Ustaz Badli Shah Alauddin

Kerja  : Pen. Pengarah Bahagian Penyelidikan, Jabatan Agama Islam Pahang

Kegiatan Berkait:        1. Tanyalah Ustaz (TV 9)
                                  2. Forum Perdana (TV 1)
                                  3. Cinta Ilmu (TV Al-Hijrah)
                                  4. Al Kuliyyah (TV 3)
                                  5. Halaqah (TV 9)
                                  6. Pelbagai Program Radio.

Tajuk Ceramah : "Mengatasi Serangan dan Fitnah Dajjal"


Penceramah 2:



Nama : Lim Jooi Soon

Kerja  : Penasihat PERKIM dan Penceramah Bebas.

Kegiatan Berkait :      1. Penulis buku "7 persoalan Asas Agama Kristian"
                                 2. Menjawab ketuhanan Jesus.
                                 3. Menterjemah Authenticity Of Quran.

Anugerah                : 1. Anugerah Tokoh Saudara Muslim (PERKIM) 2012
                                2. Tokoh Agama Perkim Kebangsaan

Tajuk Ceramah : "Ciri-ciri Dajjal Menurut Alquran dan Hadis"


Penceramah 3:


Nama : Ustaz Danial Farhan Dolmat
Kerja  : Felo Muda Dakwah, Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia

Kegiatan Berkait      : 1. Penceramah Bebas.
                                 2. Pembentang Kertas Kerja.

Kelulusan                : 1. Syari’ah (Hukum Islam) Universiti Al-Azhar, Kaherah Mesir. 

Tajuk Ceramah : "Bentuk-Bentuk Serangan Dajjal"

3 comments:

  1. wakakakakakakakka.

    Habis, semua balik membaca dan menulis mengikut zaman dinosaur ke?

    Habis beras jer buat program ni. Agaknya yang hadir dilarang atau kena sembunyikan smartphone, ipad, laptop, tablet dll tak?

    wakakakakakaka

    ReplyDelete
  2. Warigh,
    Budak kat ateh ini dah biol agaknyo,tak ado yang pakso datang,raso Den biarlah dio dengan biol dio tu,tak payah layan.Den nak ucapkan t/k pada warigh dan buek perkaro macam ini dapek pahalo Jang.
    /

    ReplyDelete
  3. Ko jolobak ko jolbu
    Tuai padi tigo tangkai
    Kalau kono komat jolobu
    Tak mati badan menghasai
    Gurindam dulu dulu jangan ponah dipotikai
    Tak tahu tanyo dulu jangan goma memandai-mandai


    Kisah eh bermulo mulut ughang kampong
    Kisah ramai gadis cantik kek jolobu berkampung
    Ughang luar datang luar nak cari’an joki
    Lain pulak jadi eh terpikek nak buek bini
    Tapi silap kono komat sampai tinggalkan keluargo
    Kopit bawah kotiak bini tanggungjawab lupo
    Omak ayah rindu tapi dio buek bodoh
    Dah takdo monyosa monangih dopan kubur

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive