Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, April 3, 2014

Isyarat Perang

Den nak bagi posan sebab semuo hea den anggap sedagho, tak kigho la mano tunjang politik koghang sobab kok ditakdirkan Allah S.W.T andai ado tangan yang gata tokan punat Nuclear Launcher ke Tanah Melayu ni sok, takkan maun doh bom tu melencong mengelak an daghi terkono ghumah orang UMNO ko, PAS ko, PKR ko doh..

Semuo di balun hea..

Jadi tolong ontok jap..

Kalau koghang semak la sejarah mano2 umat dalam Quran, bolum ado umat sebolom ni yg dapek melopehi tempoh 1500 tahun. Agak2 nk dokek yo dengan tempoh 1500 tahun tu, mako Allah binasokan. Tingga la bebeghapo oghang yo buek boneh untuk generasi baghu.

Jadi kalau ikut perkiraan umat Nabi Terakhir ni, kito dah masuk ke tempoh 1435 Hijrah.

Dah nak dokek bonar kito ni dengan kiamat sebonar hea bhai.

Kalau koghang ghaso lamo lagi, terpulang kek palo otak masing2. Nak teghimo buleh, nak bantah pun buleh, sbb den x ghugi apo2 doh.

Kalau diteliti kepado hadith2 akhir zaman, tando mendokek hea nak teghobit Mahdi, Dajjal, Nabi Isa A.S. dan Ya'juj Ma'juj, adolah akan berlaku Poghang Bosar yg dipanggil Al-Malhamah Al-Kubra sebagai pembuko Gerbang. Poghang ni berskala bosar sebab melibat an selughuh dunio. Hanyo tompek yang tak berpenghuni yo yang tak terkono bahang poghang ni. Poghang ni melibatkan Blok2 Kuaso Bosar Nuclear dan sekutu2 hea. Kito sebagai negagho NAM/Berkecuali totap akan diseghet dalam Poghang Multi Nasional ni.

Jd sekaghang ni ponah tak kito terpikir yang negagho kito akan terjerumus dalam krisis baghu2 ni. Jangan dibaco aspek teknikal hea, tetapi baco apo kosan pado neghagho kito akibat daghi krisis ni dalam 10 tahun akan datang. Imej kito akan beghubah, polisi neghagho lain terhadap kito jugak akan beghubah. Semuo hea takkan samo lagi dah.

Russia dah mulo nak rapat an hubungan dagang dgn kito.

Nampak macam sesuatu yang bosar sodang digoghakkan ke ateh negagho kito ni ke fasa yang baghu.

Amerika jangan cakap la..krisis ni adolah kesempatan terbaik kepado dio untuk meningkatkan mobalisasi ketenteraan dio di Asia Tenggagho ni. Kalau ditengok SAR yang berjalan 2 minggu kebelakangan ni, seolah-olah nampak macam perlumbaan memperagokan kekuatan maritim masing2, baik di pihak China mahupun Amerika..macam petak DAM dibuek hea perairan kito ni. Kojap claim ado imej ke senia, kojap kek senia, sumo tu macam menggoghakkan buah dam yo. Dah pueh dighayau hea laut kito,abaghu la kluar maklumat mengatokan ado petunjuk kek Lautan Hindi. Ekau tak ghaso janggal ko?

Memang sengajo US melengah-lengah an SAR ni konon ado prosedur2 tertontu la.

Yang sebonar hea dorang dah mencapai objektif pergerakan Rahsio doghang. Maklumat data daghi lobih 1 juta pengguno internet yang merekod perjalanan MH370 claim yang pesawat malang kito ni di ekori dek sebuah lagi kapal terbang yg tak dikonali.

Itu spekulasi yang dibangkitkan tetapi ado jugak laporan daghi Kremlin mengatokan Pesawat kito tolah dighampeh oleh pihak US Seal.

Jangan baco boto atau tidak sumo tu, tetapi baco apo objektif semuo leaking2 info ni disebarkan.

Den nampak macam sesuatu yang bosar sodang digorakkan atau memulokan suatu frasa keadaan tidak tentoram di Asia Tenggaro ni.

Ado jugak input daghi orang kasyaf kek bolah2 Rombau mengatokan Malaysia akan jadi padang jaghak padang terkukur kalau tak kono gayo.

Ulama2 bolah Kodah dulu2 pun dah posan, Tanah Melayu ni akan mengalami Poghang Bosar dengan memboghi petando bilo daeghah yang berjauhan dapek di sampai dalam maso yang sekojap dan apobilo oghang mulo buek titi ateh deghek.

Apo pun bersiap sedio lah apo yg patut dongan amalan untuk meningkat an Iman sobab dugaan yang akan mendatang ni lobih hebat. Syria tongah berpoghang, itu petando Nabi Isa A.S. akan turun dan bumi Syria sodang Allah bersihkan daghi orang2 munafik. Sini pulak dilando krisis Kapal Terbang yang melibat an passanger2 dari Negaro2 Kuaso Bosar, macam menunggu api2 poghang dipeghocik an.

Berhati-hatilah Wagih2 semuo..

Den dah lamo beghonti daghi ikuti politik yang tak kunjung habih ni..Den nampak semuo tu nak melengah-lengah an kito daghi menyodaghi yang mobalisasi ketenteraan Kuaso2 Bosar sodang dipertingkatkan. Mako kito di sughuh hea mengisi maso mencokak leher sesamo agamo. Kuaso Bosar pulak macam bagi isyarat yang doghang dah ready nak berpoghang.

Den memang tak sodap hati tengok semuo ni.

P/S: Di atas adalah luahan pembaca blog kami di sini.

13 comments:

  1. seksa aku baca...sakit tekak aku....

    ReplyDelete
  2. aku pun sama, tak tau nak menyebut apa yang nak disampaikan,,, mah tolong ambil panadol,..fenin nak bac article ni..

    ReplyDelete
  3. Den stuju bonar pe yg ekau tuligh. .cumo den nk botoikan..bukan 1435 taunh Rasul terakhir nh...tpi doh 1488 taun dh..Rasul Allah S.A.W berhijrah lepagh 13 taunh kenabian..ado 12 taunh logi nihhh...den naik ghisau jgok

    ReplyDelete
  4. Salam waghih...den pun ado yo ghaso mcm tak sodap ati monjak kapa teghobang ni ni ilang..lopeh tu lak 26 negaro nak tolong..US ngn Cino antar kapa kapa yang bukan main canggih..boto gak apo yang waghih ceghito tu..laut kito dah macam papan DAM dibuek eh..agak eh dah habih lantai laut kito di scan dek kapa kapa tu..mungkin nak tau buleh ko kapa solam eh massuk laut kito..eii macam macam bondo bughok lam kepalo den skang ni..

    ReplyDelete
  5. ini blog untuk orang negeri sembilan sahaja ke?

    ReplyDelete
  6. Salam tuan empunya blog,

    Saya selalu jugak mengikuti blog sedara. Tapi untuk mengarang, saya harap gunakanlah bahasa penulisan standard. Saya yang fasih cakap nogori pun poning. Sudahnya, jadi malas nak baca.

    Walau bagaimana pun, mungkin sedara ada sebab tersendiri. Ini hanyalah pendapat/pandangan saya. Terima kasih.

    ReplyDelete
  7. jawapan aku senang je ..pemuda bani tamim semakin hampir....siapa beliau? pemuda yang akan membawa panji2 hitam dari arah timur....sebelum di serahkan kepada MAHDI...

    juga di kenali dengan gelaran men from the east..mengikut ramalan notradamus...
    kemunculan beliau akan mengemparkan timur dan barat..
    beliau datang dari kawasan pertenuan 3 laut....

    beliau adalah kunci utama .. untuk tanda2 besar akhir zaman berlaku

    ReplyDelete
  8. Blog bangang apa yg dia tulis biar dia yg baca.

    ReplyDelete
  9. Kau yang BANGANG,ini blog dia suko hati dio lah nak buek apo,yang kau terhegeh hegeh masuk blog dio buek apo......biol.

    ReplyDelete
  10. Dah sonyap dah kono bangang dan biol...

    ReplyDelete
  11. Den got your msg warikh....heeemmmm....nanti Den khobarkan kek kekwanan...dio org nak percayo atautidak suko hati dio orang laa...

    ReplyDelete
  12. Mak ai, biar boto ni, nak kono caghik senapang ni. Mano nak di cokau an?
    Nak boporang yo kojo eh.
    Ko tanyo kek najib alak bank dunio bukak opis kek malaysia?
    Tak ponah dek umor dio nak bukak opis kek mesia ni. Kiro2 seh sonang yo. Ari tu Tun M ngobar an tak lamo lg akan berlaku krisis ekonomi kali ke berapo tah. Tujuan bank dunio bukak opis tu sok sapo nak guno duit leh lah pinjam mo dio, ye tak?
    Jgn buek kojo bhai. Ko lobi lah sikit mat asan ganti an najib.

    ReplyDelete
  13. Den orang Pilah ni pun poning baco. Tak paham. Rasa tercabar kenegerianku :-)

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive