Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, December 25, 2014

Selamat Bercuti di Hawaii PM Najib!!

Ketika rakyat sengsara hadapi musibah banjir..(gamba ihsan google dan blog).







Najib pula bercuti sambil main golf di Hawaii..

President Obama, left, smiles at Malaysian Prime Minister Najib Razak as they play golf at Marine Corps Base Hawaii's Kaneohe Klipper Golf Course in Kaneohe, Hawaii on Dec. 24, 2014 (AP/Jacquelyn Martin)
Obama returned to the base to play some golf. A new golfing partner was Malaysian Prime Minister Najib Razak, who is also vacationing in Hawaii. - Washington Post.

Khabarnya PM Najib akan balik lepas tahun baru 2015. Yelah..penatkan jadi Perdana Menteri..banyak nak kena fikir..banyak nak kena buat keputusan..macam2 tekanan..jadi mestilah PM Najib perlukan rehat yang lama ya tak? 

Hal2 musibah banjir melibatkan 4 negeri di Pantai Timur yang terburuk sejak 1971 sekarang ni tak perlu PM Najib semak kepala nak fikir sebab ramai lagi menteri yang boleh beri bantuan..apa guna banyak agensi kerajaan dan NGO semua tu..so pandai2 la dorang buat keja ya tak..

Jadi kami ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan "Selamat Bercuti kepada PeEm Najib dan Wifiey Tersayang Rosmah". Moga pasangan ini bergumbira vacationin..diplomatic golfin..site seein..shoppin..restin..selfein..surfin..!!

Kalau PM Najib dan Isteri dapat bercuti selamanya pun bagus juga..kot..

Legally right but ethically wrong?

15 comments:

  1. http://www.washingtonpost.com/blogs/post-politics/wp/2014/12/24/in-hawaii-obama-golfs-with-malaysian-prime-minister-najib-razak/

    ReplyDelete
  2. PM DSN tengah cuti kerja. Bincang face to face dengan Presiden Obama untuk tarik pelaburan dan align economic ties. Hasilnya boleh baiki penebatan banjir untuk tahun2 akan datang. MORALLY RIGHT, LEGALLY RIGHT. ETHICALLY RIGHT, SANGKA BAIK-ILY RIGHT. .......... Bersangka baik lah kita kepada pemimpin2 kita yang bertungkus lumus (cara dan corak mereka) untuk membantu rakyat marhaen. (Rakyat hakim negara).

    ReplyDelete
  3. apa hal waktu waktu begini plak bercuti, masa rakyat dalam kesusahan, waktu sebahgian anggota awam d bekukan cuti tak bleh pergi bercuti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg dok sibuk sgt pasal najib nape? Mana muka pemimpin PR yg perintah negeri tu..? X nak bg bantuan ke? Muka pemimpin umno nmpak turun padang...muka pemimpin PR? Dok sibuk selamatkan harta masing2 agaknya...

      Delete
    2. Haha da nme pon pmbangkang, x mgkin la sgale ptolongn diorg kt mgse bnjir dwar-warkn kt brite tv..

      Delete
  4. Bullshit arr...think positive means ur av guts 2 do things right...playing golf out of the country u claimed to be no. 1 leader at the times when ur people are in dire street to survive....that sure the greatest bullshitt ethic ur av njib...sorry 4 ur....

    ReplyDelete
  5. Najib! Step down right now! I think his late father Tun Razak is crying in his grave having a son in najib!

    ReplyDelete
  6. Sdr Ramlan (anonymous sebab bila check ID tak ada), Kan Jurutera Negeri, bomba, polis, volunteer awam, askar, pakar2 penyelamat dan lain2 lagi sedang bertungkus lumus menjalankan usaha masing2, Saya percaya kerajaan negeri dan kerajaan persekutuan sama2 mengembeling tenaga untuk mengatasi masaalah banjir ni. Kita tak payah kritik banyak2. Kita call atau whatsapp kawan2 kita di setiap negeri (yang terjejas atau tidak) untuk hulur bantuan dari segi barangan atau kewangan kepada mereka yang terjejas teruk ini. Pihak kami sekarang ini sedang mengutip bantuan untuk klinik2 doktor swasta Kelantan dan Trengganu (kawan2 kami) yang terjejas teruk. Walau bagaimana pun, penyelesaian hakiki ialah penyelesain jangka panjang. Tahun 1994/95 saya ke Kota Bharu (meeting Conjoint Board) banjir teruk. 4WD pun sangkut. Kenapa sampai sekarang (20 tahun) tak selesai isu banjir nir? Jangan salahkan seorang sahaja??? semua mesti bekerjasama untuk maslahah umum. Itu pendapat saya. Segala yang baik dari Allah dan yang salah silap dari saya.

    ReplyDelete
  7. Aduhai PM kita ni... tak sensitive langsung...!!!!

    ReplyDelete
  8. Rakyat didahulukan..dengar denyut nadi rakyat..hehehe..slogan makan tuan..

    ReplyDelete
  9. Akaun bantuan untuk klinik2 doktor swasta Kelantan dan Trengganu yang terjejas banjir:
    Dr Dalilah; CIMB A/C No. 7049818143.
    Penyelaras: Prof. Dr. Zarida Hambali.

    ReplyDelete
  10. La merungut lagi.Dia dah buat lawatan dah sebelum ke Hawaii.Janganlah kita buruk sangka.Apa gunanya ada timbalan dan menteri yg berkaitan.Nak harap semua dia buat besi pun cair.Apa tak komen banjir kecil kat Kajang sekor pembesar PR pun peduli.Mestilah adil apabila membuat rungutan,betul tak Jang?

    ReplyDelete
  11. Dasyatnya! Semoga ALLAH SWT membalas PENGKHIANATAN golongan elit Islam/ Melayu LIBERAL ini! Majoriti umat Islam sdg. MENDERITA dgn. banjir sini-sana dan Tanah Rizab Melayu yg. asyik diRAMPAS – tapi golongan si elit ini sibuk bergembira dgn. MUSUH Islam/umatnya!

    Patutlah TV 1&2 sampai boleh ada program/berita pro-US termasuk program pro-tentera US! Sedangkan rejim US memang dikuasai ISrael/Zionis! Tak lama lagi TPPA pun bakal di persetujui!

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete
  12. Atleast its all about RESPECT! Jangan time2 mcm ni nak keluar negara, time mengundi baru nak datang balik...Malaysia da semakin teruk..no security at all.. Ade pemimpin...hurmmm....ke laut...

    ReplyDelete
  13. Terus kan cuti hingga 2 hb 2015.
    Kalau pulang cepat esok pun, maka hilanglah peluang gerakan turunkan Ah Jib Gor desak Ah Jib Berhenti.Harap Ah Jib buat keputusan turun segara.
    arjuna waspada
    changkat lobak

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive