Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, April 15, 2013

Senarai Muktamad Calon BN N9 PRU13

Tetibo panehmiang@ymail.com sojak jam 5 potang tadi ponuh ngan email pembaco yang betanyo pasal calon BN N9 untuk PRU13. Antaro soalan email pembaco;

"Paneh, botul ko Rais Yatim tarik diri bagi laluan kek Haji Jai bertanding Parlimen Jolobu?"

"Wey..den dongar Salwati calon Ampangan. Nak bunuh kito ko Dato' Najib ni. Boto ko poik? Peluru dah ready ni. Payah nak dapat Ampangan semulo ni."

"Den dongar YB Lilah, Zainal, Adnan, Samad, Hasim Rusdi antaro namo yang gugur. Mintak tolong Paneh Miang confirmkan betul ke tidak.."

"Salam bro. Aku dengar bekas tentera calon BN DUN Paroi lawan Taufek. Minta pencerahan."

"Isa Samad bertanding lagi tak?"

"Apahal MB tangguh pengumuman calon BN N9 lak bro? Kata 5 petang ni umum. Orang dah berkumpul disuruh balik plak."

Banyak lagi email, ado dekat 30, termasuk inbox FB. Tak payah la copy semua. 

Kami nak jawab camni yolah, buek apo nak ghisau bonar pasal calon BN Negeri Sembilan ni? Dah umum calon sok, kito buek yor kojo memasing. Sapo pun calon, yang ponting BN monang di N9.

Soal MB lambat umum ko, MB nak pujuk YB-YB yang gugur ko, ado bargaining process ko, itu biar Mohamad Hasan sendiri setel. Kito takyah poning palo mikir. Sampai maso ey, kito buek kojo untuk pastikan Negeri Sembilan terus jadi kubu kuat Barisan Nasional PRU13.

Apa yang pasti, BN akan menampilkan 33 peratus muka baru untuk kerusi Parlimen dan 49 peratus bagi kerusi Dewan Undangan Negeri pada PRU13, umum Najib Razak hari ini.

Dan pemimpin UMNO yang tidak terpilih sebagai calon pada PRU13 kali ni, jangan cuba mengkhianati parti, sebaliknya terima keputusan dengan hati terbuka.

Paling lewat pun jam 10 pagi esok Mohamad Hasan akan umum calon BN N9. Sobar yolah...

30 comments:

  1. tak kisah lah siapa calon pilihan BN, kita sokong 110%. Ingat silap kita tahun 2008 dulu?? Takkan nak bagi PR dengan DAPpigs tu peluang lagi?? Kita kena ligan depa habis-habisan. Kalau boleh tinggalkan satu saja kerusi DUN kat PR buat buat syarat. Kalau ligan semua kat kita kang, geng-geng sokong LGBT ni kang buat hal pulak....

    Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
    Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
    Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
    Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

    SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

    ReplyDelete
  2. Kamu semua pengikut paneh@penjilat Bontot Najib@BN memang dah sosat lagi menyesatkan.Mintak diambil nyawa kamu semua supaya selamat dunia ni dari fitnah yg merosakan spesis manusia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko lg sokong penjilat jubo n penzina..

      Delete
  3. wan salwati? hahahaha. siap la kau. den jual smuo kek pembangkang. untung la pembangkang lawan si wan ni. monang pree.

    ReplyDelete
  4. adakah parlimen hulu selangor bakal jatuh ke tangan Pakatan Rakyat

    http://relaxkedaikopi.blogspot.com/2013/04/bn-hulu-selangor-panas.html

    ReplyDelete
  5. PR mula dengan 10 DUN semuanya dari DAP yang padamkan MCA yang perlukan 9 lagi untuk perentah NS .Tugas BN hanya dari usaha umno sorang sajo kerano MCA dan MIC dah give up macam diGaylang Patah.Saya tak nampak plus sign yang umno bolih menang kerana arus mahukan pertukan terlalu kuat melangkaui kemampuan JKKK dan ketua umno untuk menghalangnya.Apo modal umno nak tarik pengundi kerana rato2 kato eloklah tutup saja umno kerana dipenuhi berbagai kaitan negativ yang merugikan dan menjahanamkan rakyat terutama orang melayu .Kito sebagai pengundi perlu ado wawasan untuk mempertabatkan rakyat iaitu dengan mewujudkan keadaan dimana setiap melayu ada maruah dan layak memerentah bukan saja hanya umno saja yang bolih memerentah .....Kalau melayu tak sedia berhijrah meninggalkan umno selagi itulah melayu papa kedana dibuatkan olih sistem politik yang ada didalam pimpinan umno itu...Cina dah tinggalkan gerakan dan mca dan melayu macam mana masih lagi naik tongkang lama...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org melayu masih percayokan umno dari pakatan yg tak stabil. Penzina pun pas boleh kawtim. Kalo umno dah pecat trus org mcm tu. Tgk anwar ibrahim la sbg bukti nyata. Tu pun kena kutip dek pas dan dap. Bungko.

      Delete
  6. Bahagian Kuala Pilah semua kekal kecuali En Adnan Abu Hasan diganti dengan mantan YB 99 & 2004, Dato Norhayati Omar bagi DUN Pilah. DUN Pilah pasti kalah dengan dosa2 lama Yati.

    2 3 tahun lagi Parlimen Kuala Pilah akan ada PRK pulak memandangkan usia & tahap kesihatan Dato Hj Hasan Malek - 69.

    DUN Juasseh mmg melingkup kekalkan Razi Kail untuk penggal ke 3.

    ReplyDelete
  7. Bagus la gimmick kau paneh. Beduyun2 org masuk baco mlm ni termasuk pencacai pr. Haha.

    ReplyDelete
  8. tetap sokong UMNO dan BN

    tetap sokong UMNO dan BN
    tetap sokong UMNO dan BN
    tetap sokong UMNO dan BN
    tetap sokong UMNO dan BN

    tetap sokong UMNO dan BN

    ReplyDelete
  9. Tahniah Dato' Yati, Ketua Wanita UMNO N9. Kasi buang itu Adnan.

    ReplyDelete
  10. Sodih den YB Adnan tak sambung.. Perkhidmatan cemerlang dan rapat dengan orang kampong...

    ReplyDelete
  11. Ini kalilah, ghaso kan BN jadi Pembangkang kek N9.

    Tahniah Mat Hasan dan TS Zahar, anda memang bijak

    ReplyDelete
  12. Pilih lh calun macamano pun sal jgn cm nuar brahim,Azmin Ali dan mcm mustapa ali loyo den' gilo kek cucu

    ReplyDelete
  13. salwati confirm bertanding di sikamat, tahniah pak ya

    ReplyDelete
  14. tak lolap tido malam ni bakal calon yang di sms setiausaha perhubungan potang tadi. yang dapek sms kono gugur pun kompom tak lolap tido. tudeh penangan nak jadi calon.

    ReplyDelete
  15. mat hasan betanding parlimen rembau. kj gugur. pakya ampangan next mb.

    ReplyDelete
  16. Salam. Mustahil DATO' SRI NAJIB dapat pilih calun yang semua orang suka. Dia pilih A, mesti orang B,C tak suka. Pilih B, penyokong A,C pulak marah. Fikirlah dengan tenang, waras & minda yg terbuka untuk masa depan kita, anak & cucu.

    ReplyDelete
  17. Paneh dah bagi hint tu. Xkn tak pepaham lagi.

    ReplyDelete



  18. Untuk dun yati dah tua , itu namo dio gilo kuasa , tak cukup ko pencen dah dapat . Hasan pulak dah 65 tahun elok pergi surau , samad kes tak selosai lagi macam mano nak jadi calun bro. Kito orang samo2 pikir demi orang melayu pilah

    ReplyDelete
  19. Bangang ni kojo Shaziman ngan 6 ketua bahagian aritu...Teruskan lah Najib N9 konpom PR monang.Tahniah..

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=551935614851794&set=pcb.551935638185125&type=1&theater

    ReplyDelete
  20. utamakan kemenangan BN utk anak cucu membayar tol & aes. juga anak cucu dapat membeli kereta dengan harga mahal.

    ReplyDelete
  21. UMNO DAH GILO!!!

    ReplyDelete
  22. Bilo N9 kalah Pembangkang dapek bentuk Kerajaan N9 PRU 13, Mad Hasan salahkan Warlords Sabotaj dio.

    Calon dio pilih, ikut suko kehondak dio, result bsk tuding jari salahkan Sahak, salahkan Isa, salahkan Rais, salahkan Shaziman.

    Osah pandir eih DS Najib setuju dengan calon2 BN N9(UMNO)pilihan Mad Hasan untuk PRU 13 ni.

    UMNO N9 ni Hasan yang punyo.....

    ReplyDelete
  23. Nampak macam komen macai ajo nak mocha bolahkan UMNO... dah tak laku lagi dah selagi PR ado DAP... Mad Hassan Bogel tebar ghuti canai pun dah tak laku dah..

    KBYE

    ReplyDelete
  24. mampoih ko umno bn kali ni. pr ambilalih kuaso ...kita tngok sapo dio prasuah

    ReplyDelete
  25. Umno ni memang parti liat mcm pelepah pisang. Dah kering pun masih bergayut tak mau turun2. Ubah2 le jang oi. Orang lain pun boleh perintah jugo. Pelahap harta rakyat korang tak kisah. Asyik kisah dgn cerita seks dan liwat yg entah betul ke tidaknya. Bab rasuah dan salah laku banyak buktinya. Akai mau kasi jln juga bro. Jgn jadi b*** udahle.

    ReplyDelete
  26. CD lucah tu bukan puak kau jugak yang edar ke? Puak lain mana nak dapat benda tu? Sapa yg taksub gila sek ni? Esok kalau anak kau ditangkap khalwat pun salah kan bn ye?

    ReplyDelete
  27. Deh pun ahli UMNO Jelobu sojak dari dulu lagi..den buleh ngundi taon 1981 topi tak ponah sekali pun den ngundi UMNO/BN..den nak tanyo kek oghang UMNO apo korang buleh buek kek den.....

    ReplyDelete
  28. kenapo admin tak buat posting baru selopeh pengumuman calon2. Kenapo tak jawab soalan2 kek ateh tu, terutamo pasal samad, wan salwati, lilah dan hasim rusdi. memang ado pertukaran watikah di saat akhir ko?

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang mukmin mengambil orang kafir menjadi wali dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Barang siapa berbuat demikian, niscaya lepaslah ia dari pertolongan (daripada apa-apa hubungan dengan) Allah."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive