Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, September 3, 2010

Menteri KDN yang baru...


1. Musa Hassan merupakan anak sulung kepada Tan Sri Dato' Hassan Azhari, seorang guru Al-Quran dan Qiraati yang terkenal di Malaysia, akan bersara sebagai Ketua Polis Negara (IGP) serta bakal digantikan oleh timbalannya berkuatkuasa 13 September ini.

2. Beberapa sahabat dalam Pasukan Polis DiRaja Malaysia yang pernah berkhidmat di bawah Musa mengisahkan karektor Musa yang sangat disenangi oleh orang bawahannya.

3. Musa dikenali sebagai insan zuhud, yang sering ke hulu ke hilir memandu Kenari ketika berkhidmat di JSJ, sehinggakan orang bawahannya segan untuk memiliki kenderaan yang lebih canggih berbanding bos mereka.

4. Rentetan itulah, kebanyakan anggota Polis hanya ketawa apabila ada pihak cuba mengaitkan Musa dengan rasuah dan korupsi, mengenangkan corak kehidupannya yang serba sederhana.

5. Selain sikap beliau yang amat prihatin terhadap kebajikan anggota Polis terutama di peringkat grassroots, Musa juga dihormati kerana ketegasan serta sifat amanahnya dalam menegakkan undang-undang sehingga digeruni oleh penjenayah, termasuk puak pembangkang di Malaysia.

6. Justeru tidak hairanlah ada pihak yang tidak menggemari sikap Musa itu, kelihatan bersungguh memfitnah serta cuba mengaibkan beliau terutamanya si Bro Anwar Bin Ibrahim; rentetan dendam lama 1998 dahulu. Siapa yang tahu kisah...faham-faham sajalah.

7. Kepakaran serta pengalaman yang dimiliki Musa tidak seharusnya terhenti setakat bersara daripada PDRM, atau hanya diberi peranan mengetuai Akademi Latihan di Langkawi International Shooting Range (Lisram); BAHKAN lebih bermanfaat sekiranya Musa diserapkan ke Kementerian Dalam Negeri sebagai Senator bagi menggantikan terus Menteri Amaran, Amaran Keras, Amaran Lebih Keras iaitu Hishamuddin Bapok (awww 3x) yang cembeng, lemah & bacul.

8. Pasti penyokong Komplot Pembangkang akan lebih 'berasap juburnya' berbanding Al-Juburi sendiri, dan mereka yang cuba menodai Perlembagaan Persekutuan akan berasa gerun serta lebih berhati-hati sebelum membuat sebarang onar di negara ini.

9. What say you...Musa Hassan sebagai Menteri Dalam Negeri yang baru?

65 comments:

  1. AMBO SANGAT2 SETUJU.Satu Cadangan Yang MEMBENA.

    ReplyDelete
  2. SETUJU...SETUJU...SETUJU...TIADA YANG LAIN SELAIN DARI SETUJU SAJA.

    ReplyDelete
  3. Setuju........ 1000000 x setuju

    ReplyDelete
  4. Setuju KDN dibhg 2 satu bahagian amaran-Hishamuddin dan satu bahagian tindakan-Musa Hassan

    ReplyDelete
  5. wujud ke polis yg baik?
    penjenayah kt luar lagi baik dari penjenayah berlesen nih,

    ReplyDelete
  6. SAYA SANGAT SETUJU..... TAN SRI MUSA HASSAN MEMANG MENEPATI CIRI-CIRI SEORANG MENTERI KESELAMATAN DALAM NEGERI....INSYA ALLAH KITA RAKYAT PUN RASA LEBIH SELAMAT....

    ReplyDelete
  7. Sokong Mat Sabu jadi KDN yang baru.

    ReplyDelete
  8. Bukan saja saya setuju bahkan kalau Musa Hassan dijadikan Naib Presiden UMNO pun saya sanggup mengundi dia sebagai perwakilan dalam UMNO. Tepat sekali pilihan tuan blog itu memang Musa Hassan orang yang layak jadi Menteri KDN supaya kecut perut sipembangkang seperti zaman mantan menteri KDN allahyarham Tan Sri Mohd.Ghazali Shafie. Dato Najib kena singkirkan Hishamudin dengan segera sebelum melayu bergadoh dan sebelum nasi menjadi bubor.

    ReplyDelete
  9. sudah terang lagi jelas , mengapa membutakan mata hati ..........
    selamat berpuasa ...

    ReplyDelete
  10. kalau ada perkataan lebih dari setuju saya nak sebut perkataan itu..TS Musa tak pernah perlekehkan org bawahan depan media walaupun bersalah..akan dibela sedaya upaya..kalau ada pun cuma perkataan yang tidak menguris hati..tapi dengan penjenayah sorry takde langsung bagi perkataan baik..tak percaya bole check balik temubual dia dgn media..itu la yg sepatutnya..menteri amaran???

    ReplyDelete
  11. Mari kita kempen penggantian ini.Lagi cepat di ganti lebih baik.Lebih aman Malaysia. Kita wujudkan MUSA MANIA.

    ReplyDelete
  12. very..very..very..very...very..very..veryyyyyyyyyyy good idea.....setujuuuuuuuuuuuuuuuuuu

    ReplyDelete
  13. Ingatkan dah ada rumors, rupanye baru suggestion. Jgnla bg harapan palsu.

    Neweys, setuju sangatlah. Sila percepatkan.

    ReplyDelete
  14. SETUJU!!JANJI HISHAM DITENDANG KELUAR!!

    ReplyDelete
  15. setuju.. teruskan kempen

    ReplyDelete
  16. Mana fakta sahih tentang keberanian Musa hassan ini?

    Yang jelas, dia memang naik kerana peristiwa usung tilam masa kes sodomi 1 dulu. Penat2 usung tilam, buang kes! Anwar tidakpun dihukum meliwat tetapi korupsi kononya, ya korupsi yang tidak melibatkan satu senpun wang rakyat!

    Baca apa kata raja petra tentang Musa hassan. Dia pembohong besar, penipu. Dia menfitnah ketuanya sendiri datuk Ramli yusoff yang sepatutnya jadi IGP, bukannya dia!Dia malah begitu terdesak sehingga sanggup berdiri di kandang saksi menfitnah bossnya di mahkamah sarawak. Tetapi apa kata hakim itu? Musa Hassan bapak penipu! Akhirnya Datuk Ramli bebas dari tuduhan tanpa dipanggil mempertahankan diripun, bukan sekali tetapi tiga kali!

    Kemudian kes sodomi II yang ditajanya. Doktor mendapati spesimen mani yang diambil dari lubang dubur Saiful itu milik Saiful bukhari Azlan sendiri! Persoalannya, bagaimanakah air mani Saiful boleh berada disitu, dilubang duburnya sendiri?! hal ini sudah dihadapkan kepada najib dan dia sangat marah dengan Musa Hassan yang lemah dalam perkiraannya. Nak perangkap orang tapi bodoh!
    Kegagalannya membawa Raja petra ke dalam kurungan ISA itulah yang menyebabkan najib marah sangat dengan Musa Hassan. Dia berjanji akan menamatkan riwayat politik raja blog itu selewat2nya september 2009, setahun yang lalu. tetapi British tidak mengekstradisi seorang penjenayah politik yang jenayahnya hanya menulis. Lainlah kalau bunuh orang!

    Sedarlah wahai semua, Musa Hassan penuh dengan skandal dan kegiatan tidak bermoral yang memalukan. Dia melindungi penjenayah bernama tengku Wong dan kegiatan pelacuran, perjudian mereka teapi menangkap dan memenjarakan sipemberi maklumat. Semua diceritakan dengan detail dilaman RPK malaysiatoday.net. Carilah dalam arkibnya, kamu pasti terkejut dengan dokumen2 report polis yang begitu banyak membabitkan raja perompak ini.

    ReplyDelete
  17. setuju sangat. Musa Hassan mmg sesuai jd menteri KDN. aku pn nnt jd gerun ngn die.

    ReplyDelete
  18. 1 juta persen.....S E T U J U U U U

    ReplyDelete
  19. SANGAT2 SETUJU.. HISAPMUDIN @ KRIS MUDIN BOLEH BELAH.. DIA LAYAK JAGA LORONG HAJI TAIB.. JAGA PONDAN2 GENG AL JUBURI TU.........DIA PERASAN DIA INGAT SEMUA POLIS SUKA DIA.. BELAKNG DIA BAPAK POLISI KUTUK BERAPI2.. MEKA KEJA MATI2MATIAN DIA BUAT TAK TAU AJA..DIA GAM PAK LAH LEH TIDUR SEBILIK

    ReplyDelete
  20. dah tak payah menghabiskan wang rakyat lagi.Makan pencen dan duduk diam-diam jaga cucu lagi baik.beri peluang orang lain yang banyak tak de kerja.

    ReplyDelete
  21. Amat2 setuju jika Hisham Pondan dan Najib Lembik di gantikan sertamerta sebelum Melayu hilang semua.
    Politik keturunan UMNO yg menjahanamkan bangsa.

    ReplyDelete
  22. Jap.

    Dato' Jalaludin Hassan adik dia kan? OK camni....

    Jalaluddin Hassan jadi PM, Musa Hassan jadi Menteri KDN.

    OK tak?

    ReplyDelete
  23. dahla anon 1.25 dan anon sehingga 2pm.

    Ko cakap mcm bagus. Ko bace blog RPK kan? RPK tu sahih ke x? Tu je aku nak tanya. Apa RPK ko tu dah buat kat Malaysia. Jasa sikit pun jadilah..Ko nak dengar ape yang ko nak dengar. Tu je. Podah.

    Laki ke pompuan korang ni. x g semayang ke? oiii, sia2 je pose..
    kalau muslim la..kalu bukan..soriii na

    ReplyDelete
  24. Anon 3 Sept.2010 1.25,

    Sahlah anda dari kumpulan pro pembangkang!. Tidak salah minta bukti kehebatan Musa Hassan. Memanglah mesti ada fakta-fakta yang menyokongnya. Barulah sahih pernyataan itu.

    Tapi apa yang buat saya gelak besar macam hendak pecah perut ialah bila anda mengambil cerita murahan RPK sebagai fakta sokongan pendapat anda. Pendapat orang macam itu hendak anda gunakan? Membuat tuduhan melulu dan kemudian bila hendak dicabar di mahkamah, cabut lari pula. Kalau cerita dia betul buat apa lari.

    Ya lah saya tidak salahkan anda menerima bulat-bulat cerita dia. "Bird of the same feather flock together"

    Warga setia

    ReplyDelete
  25. Anon 1.25 ambik RPK la pulak jadi pedoman,nak tergelak la tu.RPK tu penipu,Anwar tu Pembohong, elok lah kerjasama dua-dua kaki auta ni.
    Tapi apa pun cerita lantik Musa Hasan Menteri Dalam Negeri secepatnya. Najib dengarlah permintaan akar umbi ni.Kami perlu yang keras dalam mengayuh bahtera ini.SURE UP.Gerenti hebat.Hidup Musa Hasan...Hidup...

    ReplyDelete
  26. wahhhhhhhhh bagus nie aku setuju kalo musa hassan jadi menteri KDN

    ReplyDelete
  27. Anony 1:25 PM\



    hahahahah bodoh dan bangang percaya dgn RPK ...woiii kalo rpk tu betui buat apa lari dok london ... ko pun sama bodoh akai tak boleh pakai hahahahah....

    ReplyDelete
  28. tuan...
    amat setuju. apa salahnya TS Musa jd senator dan dilantik sebagai Menteri KDN. Moga harapan kita semua dan doa ni dimakbulkan. lega le sikit dh xde amaran lg...nk tindakan pulak.

    kpd anon 1.25pm
    bangsat le kamu..nk percaya pd RPK yg semua tahu kaki putar belit dan munafik.dh le x hidup sbg seorg muslim itu yg kamu nk banggakan...si PEMUTAR ALAM. klau kamu boleh pujuk dia balik sini dan bersihkan diri dia baru le aku percaya yg dia tu 'SUCI'... PODAH....

    ReplyDelete
  29. Raja Pundek Kecut tu toksah la dijadikan teladan/pedoman. Nak sisat kes dier, lari bwk pundek kecut tu ke luar negeri, apa punyer org la korang ni amik jadi idola. btw, aku sagt sokong TS Musa Hassan jadi mentri KDN ni. Baru KDN tau apa keperluan Polis. Peralatan polis ni tingallan british dulu, kasi upgrade la polis kita, sian deang jaga keselamatna negara. Dah la tak dikenang jasa, siap kena kutk lagi. kepada yg asik duk kutuk polis ni, korang ari2 masuk/bangun tido takder org kacu korang tu hasil kerja Polis la tu.. baghal!

    ReplyDelete
  30. bekonan amek den dgn cadangan ekau tu

    ReplyDelete
  31. Anon 1:25 adalah mangsa kebodohan dan fantasi si baghal bernama RPK. Sian si anon 1.25....muda2 dah jadi bebal.

    Abg Jo

    ReplyDelete
  32. Sokong sangat kalau Tan Sri Musa Hassan pergi Timbalan menteri KDN dan menteri di antikan olih TPM baru gadingan mantap. Hehhheehehh

    ReplyDelete
  33. Sokong cadangan tu!

    Tak payahlah masuk kelas lagi untuk Belajar Jadi Kurang Ajar kalau KDNnya bertukar!

    ReplyDelete
  34. anon sept 3 , i:25 ...nak bagi komen tu biar cerdik sikit , jgn memalukan diri sendiri , tdk perlu mengumumkan kebodohan pada pembaca lain ,

    cakap berjela , last2 kata dapat info / sumber rujukan dari RPK ! RPK ? come on la .., aku tahu kau pecacai PR , cara ko berhujah dan bentuk hujah kau memang totok pecacai PR ,

    yang ko benci sangat KPN Musa Hassan apasal ? dia ada hutang dengan ko ke ? dia mengurat mak ko ke ? atau kerana dia tahu segala rahsia yang tersirat tentang Anwar yang ko sendiri tak tahu, hanya dengar dan percaya apa dicakap Anwar?

    Berkenaan cadangan ini , mati hidup balik pun ...saya pasti sokong 120% !!

    Hishamuddin mengecewakan , reputasinya dibawah kelayakan ! Hishamuddin wajib ditukar , kasi OUT sama Hishamuddin !

    ReplyDelete
  35. ader lg budak yg percaye kat rpk sekarang? don't make me laugh..

    ReplyDelete
  36. Anon Bangang 1.25..Kau gile agaknya..hanya baca tulisan RPK yang munafik tu kau kata Ts Musa macam-macam..Aku ingat berapa rupiah kau dibayar..Sendiri mau ingat aaaa...!!!
    Aku sokong TS Musa jadi Menteri KDN,
    aman 1 Malaysia-Hisamuddin simpan dia kat Muzium je..

    ReplyDelete
  37. JADIKAN MUSA HASAN SUPERHERO KDN YANG BARU.ANON 1.25 PULA LEPAS NI BANYAK-BANYAK LA BACA DONGENG RPK LEPAS TU JGN LUPA CERITA KAT KAMI,KAMI NAK DENGAR DAN KETAWA RAMAI-RAMAI.SELAMAT MENYAMBUT ULANG TAHUN KETIGA 16 SEPTEMBER SATU LAGI LAWAK DARI PR...KAH...KAH...KAH...

    ReplyDelete
  38. JADIKAN MUSA HASAN SUPERHERO KDN YANG BARU.ANON 1.25 PULA LEPAS NI BANYAK-BANYAK LA BACA DONGENG RPK LEPAS TU JGN LUPA CERITA KAT KAMI,KAMI NAK DENGAR DAN KETAWA RAMAI-RAMAI.SELAMAT MENYAMBUT ULANG TAHUN KETIGA 16 SEPTEMBER SATU LAGI LAWAK DARI PR...KAH...KAH...KAH...

    ReplyDelete
  39. fuyyoo, masuk nama rpk terus marah, tetapi tentang datuk ramli tu memang betulkan? beliau tak bersalah pun! itu bukan rpk yang cakap tetapi mahkamah yang yang buat keputusan, fikir baik-baik ... kerja siapa itu?

    ReplyDelete
  40. stujo bona.. elok ghoman eh..

    - parti jahat -

    ReplyDelete
  41. Tidak setuju dengan berita dari blog RPK? Sekarang baca disini, http://www.malaysiakini.com/news/126330
    Petikan ,"Sebelum didakwa pada 2007, Ramli mendakwa beliau dan pegawainya dijadikan mangsa setelah jabatan yang diketuainya bertindak menyiasat aktiviti kongsi gelap yang berkaitan dengan seorang ahli perniagaan Johor, Goh Cheng Poh @ Tengku.

    Kegiatan kongsi gelap dan kegiatan 'bawah tanah' itu dikaitkan dengan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan ketika ini, yang kemudiannya dikenakan perintah tahanan terhad oleh jabatan Rahim."

    Ngeri bukan? Seorang ketua polis bersubahat melindungi kegiatan jenayah yang melibatkan pelacuran, perjudian dan peras ugut demi wang suapan berjumlah jutaan ringgit!

    Tidak hairan sewaktuMusa hassan menjadiketua polis indeks jenayah telah meningkat begitu mendadak sekali, kegiatan ragut menjadi-jadi kerana polis tidak diberi tugas sewajarnya iaitu mengawal keselamatan awam. Sebaliknya mereka ditempatkan diceramah2 politik pembangkang dan menjadi barua utk saman ekor merompak wang rakyat secara terhormat.

    Wajarlah Musa hassan dihentikan saja malah dihadapkan ke mahkamah atas salah lakunya itu!

    ReplyDelete
  42. Cerita tentang polis jahat dan polis baik pernah diungkapkan oleh bekas ketua polis Tan sri haniff Omar dalam suratkhabat the star. Baca disini,http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2007/8/12/focus/18562367&sec=focus
    Dakwanya," Pegawai atasan polis terbelah dua. Satu pihak menahan apa yang dikatakan penjenayah dan satu pihak lagi dengan kerjasama BPR menyiasat pihak yang menahan apa yang dikatakan penjenayah."

    Pegawai polis yang berani mendedahkan kegiatan haram kumpulan gelap cina telah diancam. "The brutal retaliation against police officers whom exposed corruption in the police force sent shivers down every officer’s spine. In one case in Kuantan, the wife and children of a police officer were kidnapped by the MACC. They then made a phone call to the police officer concerned and told him that if he wanted to secure his family’s release then he must make a statement cancelling his earlier statement."

    Begitulah jahatnya Tan Sri Musa Hassan!

    ReplyDelete
  43. Salam Paneh,

    Setuju..bila nak ambil tandatangan?

    ReplyDelete
  44. begitulah rupanya penyokong totok pr. dengan akal yang pendek mereka bagaikan disampok jembalang tanah apabila membaca kebaikan orang lain. pasti mereka menafikannya walaupun dengan fakta yang begitu dangkal. melatah melalut memuji pengecut seperti rpk.

    ReplyDelete
  45. weih baghal taik "Ratu Kecut Pundek", indeks jenayah meningkat pasal penduduk bertambah la bahalol. ko tunjuk statistik negara mana yg makin ramai penduduk kadar jenayah kurang. cuber ko cari kat blog pedoman ko tu.. ada tak . gerenti takdak

    ReplyDelete
  46. Tolonglah jadikan cadangan ini satu kenyataan....nk tunggu apa lagi.saya sokong jutaan %

    ReplyDelete
  47. kami orang kampung bongek menyokong penuh cadangan paneh. trillion time.

    ReplyDelete
  48. Anon 7.47pm & 8.31pm

    Tak payah la beria nak bagi hujah malaysiakini & Hanif Omar di sini. Tau tak macamana menyampahnya anggota polis kepada Hanif selama dia jadi IGP. Yang tersiratnya mamat tu melahirkan tidak puas hatinya kerana anggota polis hari ini tdk hormatkan beliau sbg mantan IGP. Siapa nak hormat ahli lembaga pengarah Genting beb. Sebab tu la mamat tu tak puas hati dgn pasukan polis. Dia dah la wujudkan pasukan keselamatan sendiri yg diambil drpd bekas anggota polis yg korup. Lepas tu Musa buat dek dgn permintaan2 dia, sbb tu la dia tak puas hati. Ko tak tau cerita sebenar baik diam la.

    Bab malaysiakini yg terang2an media sebelah pihak yg totok pembangkang mmmg la crita semua nak yg buruk je kerajaan ni. Tapi nak buat camna kalo orang sengal macam ko ni boleh percaya. Nasib ko la labu.

    ReplyDelete
  49. Paneh,Musa dilantik hisham disingkir aku tidak setuju tapi kalau BN di singkirkan oleh raayat aku SANGAT SETUJU.MUDAH2AN JADI KENYATAAN AMIN.....

    ReplyDelete
  50. mereka yg ber iya-iya mengutuk musa dgn hujah rpk, malaysiakuinin, d hanif sbenarnya takut kalo cadangan ko ni diterima paneh. takut sungguh kalu musa jadi menteri kdn. hahaha. pakatan riot ni menggeletar habih takut mati si aljuburi waliwati walsontot.

    hairan..hairan.

    ReplyDelete
  51. Teringat dalam ucapan Tan Sri musa sewaktu profram di Sabah.. "Selepas saya serahkan laporan berkaitan DSAI, saya ke Mekah menunaikan Haji dan saya berdoa didepan Kaabah.. Ya Allah.. sekiranya apa yang aku buat ini, menganiya org lain, Kau hukumlah aku, tetapi sekiranya apa yang aku buat ini benar, Ko rahmati dan berkatilah amanah dan tanggungjawab ku" Amin.. Hukum Allah ni tak boleh dipersendahkan.. Kita lhiat saja Tun M dan Tan Sri Musa hari ini.. walaupun beribu2 menunaikan solat hajat untuk Allah berikan petunjuk... Waallahualam....

    ReplyDelete
  52. Bingai punya Paneh cuba nak bodek. Satu Malaysia tahu kes Tengku Wong dari Johor, ekau pulak nak bela anak so called anak Ulamak. Kalau ekau sembang dgn anak polis sebelah rumah ekau pun anak polis tergelak bahak.

    ReplyDelete
  53. kuikuikui. ramei anon sudah paneh. takut btul kalo musa naik. go musa go. jgn percaya itu fitnah. pembangkang mau kasi naik merit saja. ramai sungguh komen ini hari. 90% menyokong. najib tara faham lagi ka? kasi buang itu hisham pondan. next pemilihan umno, perwakilan jgn bodoh lagi lantik itu hisham pondan jadi naib presiden haaa...kalo tak mmg perwakilan umno paloi tak hengat.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  54. bapak anon bingai 5.29amSeptember 4, 2010 at 5:45 AM

    anon bingai 5.29am. hang sembang dgn anak polis mmg la dia gelak sbb tara tau apa. len kali sembang dgn bapak polis no. jubur dah berasap la tu. kakakakakaka.

    ReplyDelete
  55. den teramat setuju dengan cadangan paneh. semoga cadangan ini menjadi kenyataan sempono bulan ramadan yg ponoh berkat. amiiin. pado yang tak setuju, jangan jadi ompong....

    ReplyDelete
  56. setuju..
    sila usulkan ke kabinet

    ReplyDelete
  57. majukan cadangan ini kpd dato sri najib dgn segera

    ReplyDelete
  58. eXception sokong 500%!!! Anon yang dok mengampu Raja Petrol tu... Bacalah kisah putar belit binawei tu... Lama-lama otak jd weng... Kenapa Raja Petrol melarikan diri ke London? Pasal kantoi kes fitnah DS Najib laa... Raja Petrol hanyalah petrol yang digunakan Nuar Berahim untuk memarakkan api percaya kpd fitnah... Kes Saiful, jika bukan air mani Nuar, kenapa Nuar sibuk nak gugur kes? Takut kerana salah laa... Kes sodomi lama adalah berpunca dari kesilapan teknikal di mana saksi tidak ingat tarikh sebenar kejadian, sodomi tetap berlaku... Kes korupsi Nuar, sebenarnya kes penyalahgunaan kuasa, tetapi Pak Lah keluarkan dia awal sebab kesiankan Nuar tu... Pak Lah tu xleh pakai langsung...

    ReplyDelete
  59. Setuju sangat...tapi kena maklumkan kat Datuk Seri Najib cepat....

    ReplyDelete
  60. byk betui bingai PR kat sini yg paneh pungkok bila paneh miang cadangkan TS Musa Hasan jd Menteri KDN.ade bingai yg berhujah guna blog RPK.apara nmpk sgt bodoh.ade yg berhujah kata TS Musa aniaya Dato Ramli.checkla beb mana kes dato ramli ni apa salahnya sblm berkata.ade bingai kata TS Musa bela kongsi gelap tengku Wong.ini semua rekaan hikayat Raja dongeng.dia sengaja buat cite utk rosakkan imej TS Musa.semua anggota polis maklum yg TS seorang IGP yg paling tegas dan bersih dalam sejarah IGP.
    gua sokong jika TS musa dilantik jd Menteri KDN.baru ade teloq sket.kalau zaman Dr Mahathir dulu,mmg confirm musa dilantik jd Menteri sbb TDM suka amek org yg dia fikir layak even bukan ahli politik mcm dia lantik Musa Mohamad jd Menteri pelajaran dan few others.

    ReplyDelete
  61. Amat2 setuju jika Hisham Pondan dan Najib Lembik di gantikan sertamerta sebelum Melayu hilang semua. Politik keturunan UMNO yg menjahanamkan bangsa.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive