Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, October 23, 2012

Wajah Wakil Rakyat UMNO N9 yang WAJIB DITAMATKAN PERKHIDMATAN

Banyak na cerito, banyak na skandal, banyak na rungutan. Nak dikisahkan satu persatu, berkajang-kajang. Dipendekkan cerito, harap orang ateh tu pepaham la yo. Inilah wajah-wajah yang elok bona tak dijadikan semulo calon tambatan BN untuk PRU-13 di N9 kelak. Tapi kok BN berhajat bona nak kalah...dipersilokanlah amik risiko.















Oghang tetuo ado koba..."Ado tak menambah, takdo tak mengurang!" Balaci wakil rakyat yang tersenarai kek ateh tu, jangan teraso lak yo...sobab individu tak ponting, tapi parti yang lobih ponting! Kok memasing sodar diri, elok la pakat-pakat berundur...sobolum kono humban...

49 comments:

  1. Kali ini den sokong kau paneh 100%.

    ReplyDelete
  2. Dio tu banyak duit tapi buto undang2. Hanta 10juta ontah dari mano nak komano duit pakai money changer. Den tak tau undang2 tu katonyo! Sepo pun bulih buek tak tau.

    Bak den sokopok.

    ReplyDelete
  3. Aku pun turut sokong kau.... Baik pilih orang islam yang betul2 boleh mentadbir N9... Walaupun aku sokong PR tapi tak tak sanggup lihat N9 ditadbir oleh Cina sama ada DAP mahupun MCA yang diketuai oleh bintang filem lucah tu....

    ReplyDelete
  4. kalu x calonkan muko2 kat atas tu..mst dorang akan sabotaj parti punya..habis lingkup la umno nampaknya..

    ReplyDelete
  5. Den sokong kau paneh...yg no 4 dr ateh tu mmg elok bona tu takdo..tp dongar eh pengganti eh EN Mustapa Nagor..itu pun 2x5 ajo tu..err lagi satu kau tertinggal paneh...adun sg lui..itu pun tak wajar jadi calon tu..update masukkan gambar eh sekali..

    ReplyDelete
  6. habis tu sapo nak ganti mad hasan kek rantau tu? tak kan dato ghani lak...samo jo la nanti...huhuhu

    ReplyDelete
  7. Kok cam tu....ganti ajo sumo ehhh!! Kau tak rekomen sapo pulak yang jadi calon??? Muka kau camno???

    ReplyDelete
  8. Steadylah paneh ..

    Kalau abih kono ganti ..monang bosarlah BN kek Nogori kito ni ..tapi berani ko Najib buek keputusan ganti sumo eh ..
    Kalau dinaikkan org mudo ..survival UMNO ni lobih menyakinkan ..

    ReplyDelete
  9. Agak apo masaalah ko tu, Paneh... Tak sudah2 dok nyusun calun dalaman. Sok2 silap aribulan, calun pembangkang monang tokangkang..

    ReplyDelete
  10. Eseh nak tahu juga..mana muka-muka baru yang layak jadi yb ganti kan mereka ni....

    ReplyDelete
  11. kok hasan malek gugur..pehni payah dah nak koba soro jai adalah soro hasan malek lagi dah.

    ReplyDelete
  12. brojinggo kaki bodekOctober 23, 2012 at 9:39 PM

    kenapa mesti ada kj? why..why..why...

    ReplyDelete
  13. kj halau pi kepala banar ops kepala batas la bhai. ganti mertuo kaki tido tu.

    ReplyDelete
  14. kalau tak semuo adun umno,den raso adolah sorang duo yo yg monang nt,,itupun monang tipis.nak tahu kenapo?Sobab Umno@UmPORNO@United Melayu Munafik Organisation ni adalah SYAITAN2 YG DIKENALI,,,
    Esok lusa tersebar kuar berita hangat kisah Isa Pendek dgn Mat Hassan ni dh songlap@menipu rakyat negori dgn melupuskan tanah2 simpanan kekal untuk diberi Kroni2 buek projek dgn caro tak sah@menyalahi akta.
    Montang2 ado kuaso konon boleh buek suko hati,ni semuo jenis pengkhianat rakyat namo eh ni.Silap2 esok,diaorg ni ado yg meraso duduk penjara,,kita tggu dan lihat warikh2 semuo.

    ReplyDelete
  15. Gantikan dgn orang yg menulis artikel ni.. baru la pueh hati eh..berghonti lah dio menulih lopeh ni...wakakakaa... dongkey eh dio ni... tak habih2 dongkey kek orang lain... nisemilan ni nampak ok jo den tengok..macam2 dah ado..tak lah macam marghen..apo pun tak ado.. thank you tok mat i vote u..

    ReplyDelete
  16. Semuo tu di gantikan dgn;

    sontoloyo
    Pencolek Angek
    ahmadalbab
    Puaka Desa
    paneh
    pencak_silat
    AJL
    pejuwang(wang-wang-wang)
    keronai
    CICIT KAMAT
    Zalikha
    che din
    islah
    Kah!!!Kah!!!Kah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hampeh sumo eh nih...hahahaa

      Delete
  17. Anon 1.24am,,, den setuju bonar tu bhai,,,barulah gogak gempita nogori kito nt yo tak!Nt kito samo2 la nyanyikan lagu keramat kito tu:

    Bersatu Kito Bersatu,,,
    Kito Tipu Melayu,,,

    Cayolah lah Warikh,,,,
    Hee,,Hee,,Hee,,,

    ReplyDelete
  18. Jang Muka cembeng yo, sonyum kambing, tersongeh, ,menyonggay, risau gan bongih brutal...Tok yo macam pendekar. Tukar Songkok Tinggi ngan ketayap pakai yo jubah barulah nampak lobai ehh... ado berani ko

    ReplyDelete
  19. patut la...
    lnsung x do soghi muko memasing...

    ReplyDelete
  20. Setuju !!!! carilah org mudo2 yang ado akal sikit ke NS ni ...ramai yang ado potensi eh ..tapi kalau tukar calon togah nak lotak org macam Pakya balik ...baiklah kokal yg ado tu ...tampin, pilah, soromban, jolobu banyak pemimpin mudo yang boleh ambik alih ...
    yg polik eh ...bilo nak pilihanrayo ..banyak lak kes wakil rakyat yang timbul ...yg nembak org ...yg tangkap basah ...yg curi hutan ...apo makno eh tu ...Allah Taala nak tunjuk kek kito ...pemimpin ni sumo kono ganti ...hehehe

    ReplyDelete
  21. Pembangkang comeh boto ngan cadangan kau ni paneh. Kok botul la najib gugur muko ni sumo dan ganti ngan oghang baghu...mmg kiok pembangkang kek nismilan ni. Takdo can la nak merintah.

    ReplyDelete
  22. gambar no lapan dai atas tu melayu tulen ke ? nampak macam eee aje

    ReplyDelete
  23. salam bro paneh...
    den nak share post ni yo....cam best yo....hahahahaha

    ReplyDelete
  24. Habih tu kalau somo tu nak kono buang, sapo pulak nak jadi pengganti? Sapo nak jadi MB NS? Ekau ni bro Paneh, tongah kempen untuk Shaziman ko apo? Den ni oghang biaso jo, tapi pasal apo den ghaso ekau ado agenda jo. Sempurna sangat ko calon pengganti tu nanti. Ko keluar mulut ghimau masuk mulut nago!

    ReplyDelete
  25. kalau dah ado senarai yg tak layak cubo senaraikan pulak yg paneh fikir layak... nak yo tengok sapo

    ReplyDelete
  26. Den sokong Paneh Miang dan amat amat setuju sekali. Kalu boleh Paneh Miang dedahkan sekali apa yang patut termasuk mereka yang BAKAL CALON...kalu yg ada skandal tu bongkarkan.

    ReplyDelete
  27. paneh miang ekau ni cakap tak ado fakta la.. kau tahu tak 9 jabatan kerajaan dalam NS ni mendapat anugerah 4 bintang dalam Audit negara 2011. NS ni di iktiraf Negeri BN yang terbaik dalam pengurusan keewangan oleh Jabatan Audit Negara. Sistem pelajaran pulak meningkat ketempat 2 dalam Malaysia. Jalan Raya di NS di akui yang terbaik dengan pencerahan lampu jalan di setiap daerah. Ini semua ateh usoho orang kek ateh tu la... Kok ado pun buleh la tukar satu duo orang yg dalam gambar tu... Tapi den ghaso sumo peningkatan tu di sebabkan cara pengurusan dan cara kepimpinan orang kek ateh tu terutamo eh tok mat... ini fakta...opo lah kau ni... kau nak bagi toyol ko memerintah NS ni..?? Apo lah kau poie mandi ...badan ekau dah miang tu..

    ReplyDelete
  28. paneh ni layak ni poit.
    ko up kan sikit muko kau paneh, sonang readers sumo nak ngundi kau.
    Ko burak pandai, nulih pandai sumo cukup. up skali tengok. mano lah tau bokonan kek seh.

    VOTE FOR CHE DIN

    ReplyDelete
  29. soba... dik... banyak nak di selosaikan dulu. Kalo mano yg patut ditukar... kito buek caro baik yo.. Kalau Parti dah buek keputusan mari kito sama-samo monangkan barisan Nasional. Semoga kita bertambah matang.

    ReplyDelete
  30. Tahniah Paneh Miang cadangan kau amat elok bonar. Bukan susah nak cari calon di negori sembilan ni. Ghamai yg layak sobab kito pilih parti bukan pilih individu pun. Nak jadian mentori bosar den ingat macam kau pun bulih. Abah kau dan omak kau maso buek kau dulu den ingat nak bonar anak jantan dio dapek duduk keghusi mb tu. Kek somban macam halim lokman macai kau, pengarah BTN dan Pengarah Belio pun bulih yo. Isa Samad, Sahak Ismail pun buleh.
    Mad Hassan kok tak jadi Mb kau ingat dio melepek macam kau ko?
    Kok sekadar menulih macam org bangang dlm blog tak payahlh. Elok kau jago bini kau dari di suntut dek kawan2 kau yg samo peghangai macam kau.

    ReplyDelete
  31. Paneh Miang dgn org yg sokong post yang ni sama je bodoh. Jika diri bagus sangat. Pergilah mintak utk jadi MB,YB or MP. Orang mcm nilah merosakkan imej UMNO. Kalau setakat jadi blogger untuk rosakkan reputation pemimpin BN yg lain baik tak payah. Belajar tinggi tapi ilmu agama cetek.N9 pesat membangun diabawah MB dato mohamad hassan. Tak perlulah hanya berani menulis tapi tak berani nak tonjolkan diri. Semua tak BERTELUR. Ataupun dlm erti kata lain PANEH MIANG dan penyokong setia ni semua BALACI PEMBANGKANG!!!.. Kena siasat ni. Mcm perangai anak HARAM je.

    ReplyDelete
  32. Bodoh bonar PaNEH MIANG ni rupanya. If dah pandai or bagus bonar, cuba lah jadi MB seminggu. Gerenti ko GAGAL. Ko hanya tau nak jatuhkan pemimpin. Ko ni sebenarnya org UMNO ke ataupun jadi pencacai pembangkang?. Jangan dok kutuk orang lain. Cermin diri sendiri dulu. Jika benar N9 tak maju bawah MB tok mat, ko keluarkan fakta. Jangan tulis mcm org tak de otak. Memang tak de Akal!!!

    ReplyDelete
  33. sah si paneh miang dah gilo. GILA KUASA kot. kau ni dah jadi macam Sahak botak. Sedap kutuk ye. Ada telur tunjuk lah muka tu.. Atau pun ko tunjuk je telur ko yg dah kecut. Berani nak post, jadi blogger konon. Tapi tak da tanggungjawab dalam memberi post. Kau ni antara BALACI Pakatan Rakyat kot. Berapa banyak Anwar ibrahim bayar kau ni agaknya ya?

    ReplyDelete
  34. Paneh miang punyo bini anwar ibrahim dah PAKAI.hahahaha..bukan bini dio jo.. Omak & adik perempuan dio pun. Sobab tu dia jadi gilo cam ni. Ciann eiii aiii...

    ReplyDelete
  35. Tak paham dengan paneh miang ni. Tak da pendirian hidup kot. Salah pemimpin je nmpk. Diri sendiri. Sedarlah,tak perlu nak tunjuk hero tapi sekadar tulis blog. Orang tak de akal saja akan percaya paneh miang ni.

    ReplyDelete
  36. Saya rasa ok je MB Tok Mad tu. Memangkah dia bukan seorang yang sempurna. Bab ketidak sempurnaannya itu, berpunca daripada orang sekelilingnya jugak. Kalau diganti orang baru, entah macam mana pulak orang disekelilingnya. Jadi apa kata kita tukarkan punca masalah, misalnya punca Tok Mad tak dimaklumkan masalah akar umbi. Sebab JKKK sengal. Ketua Pemuda tah apa-apa. Jadi tukarkahlah diorang tu. Terutama Ketua Kampung yang suka songlap bantuan untuk kepentingan diri sendiri. Jangan ingat orang kampung tak tahu! Selagi masalah ni tak diselesaikan, tak kira siapa MB, Negeri akan kekal menanggung barah. Salam Aidil Adha.

    ReplyDelete
  37. Paneh miang yg sentiasa MIANG.apo lah kono ngan ko ni haa.. Tanggung lah dosa tu nanti.. Tak habis-habis menfitnah. Mati nanti dok neraka grand stand ni.

    ReplyDelete
  38. Bro

    Marin Amat Hassan buang abih 14 wakil rakyat ...punah sebuah nogori ...kali ni biar dio lak raso ...kalau diolah mimpin lagi ...kompem kito duduk bawah pembangkang ...

    ReplyDelete
  39. Dato Seri Mat Hassan harus dikekalkan ....dikekalkan balik jawatan dio kek Cycle & Carriage ....ehhehehehe
    Orang bongkak dan riak macam dio tu kono boronti yo politik ni ....

    ReplyDelete
  40. Eden masih tak paham..Apo yang tak kono bona dongan Tok Mat. Dulu mado Isa Samad jual nogoghi berpuluh tahun, diam yo pulak.

    ReplyDelete
  41. den setuju iyo.. muko yg den menyampah sesangat pun ado.. elok bonar la tu x dipilih.. klu bertanding pun dah tontu kalah.. baik balik kampung noreh ado jugak paedah heh..

    ReplyDelete
  42. Apo bonar ponting eei .. Wakil Rakyat. Semua dah ado.. Hospital ado.. sekolah ado.. jalan ado.. masjid ado... kojo ado... (Kalau tak pemaleh). kalau pemaleh pogi Pejabat kebajikan ... Sapo2 yg minat nak jadi YB.... Silakan. Yang penting Melayu Mmerintah negara Negara Aman. Cino sama koling jangan beri muka. Jangan susah-susah kito sokong BN. Habis cerito.

    ReplyDelete
  43. TermLimitUntuk UMNOOctober 27, 2012 at 8:15 PM

    Patut UMNO ada term limit. Macam mana pandai pun manusia ni dia tetap ada kelemahan.

    Ramai lagi Melayu yang ada idea dan pendekatan baru yang boleh jadi pemimpin Melayu.

    Lambat laun kuasa akan korup mereka ini.

    Bayangkan Hishamudin dari muda sampai tua makan gaji menteri.

    Bayangkan Najib dari 28 tahun dah jadi MB. Makan gaji je. Melayu makin teruk.

    Kahiri pun kalau dibiarkan nak duduk makan gaji buta bagi kontrak semua kat kawan Cina dia.

    Term limit perlu.

    Ganti yang baru untuk cegah korupsi!

    ReplyDelete
  44. anon okt 27 2012 11:16

    orang umno noghori sembilan ni boleh disamokan dongan orang banyak tanah sekarang ni. Ada tanah 7, 8 ekar tanam gotah ..nak motong sendiri tak todayo/tak rhoti ...suruh indon motong .... setiap minggu jua gotah, duit eh dihanta kek tokey.... kalau setiap minggu dio tinggakan sosopuluh batang ...potang baru kutip pulak dan jua pulak .... tokey tak sodar..tokey tak toraso ... tokey heppi jo .... tapi sebulan berapo banyak tokey rugi..??? nilah yang banyak bolaku sokrang... sopita ado..sokolah ado..jalan ado..mosojid/surau ado..balai rhayo macam-macam ado..br1m dapek ..tapi rhoto nogori disapu dek wakil rakyat semuo tak soda...!!!

    ReplyDelete
  45. Bro paneh miang ....kau pandai ...dalam kau pandai mesti kau orang paling bangang.. sebab cakap kau main sedap mulut jo.. macam kau jo nak susun merintah negeri sembilan...kalau kau handal pilihanraya ke 13 nanti ...kau bertanding la... tengok kau boleh menang tidak... mulut jangan celupar...macam buntut ayam...besoh masa kempen pilihanrayo ke 13 kau cakap lah apo yang nak kau cakap...jangan cakap jo... tunjukan kejantanan kau...jangan jadi pencacai... mulut kok bisu esok.. tak nampak ko NS membangun, mulo nak setanding dengan negeri lain yang dsh maju... ehhh jangan jadi bangang la...simpan sikit la bangang tu yoo!!



    ReplyDelete
  46. oi blogger buang la surah surah quran tu jgn nk tunjuk baeq.diri sendiri x btul melaga lagakan org lagi mau guna surah surah konon baeq puiii

    ReplyDelete
  47. Paneh miang...namo kau ni pun dah melambangkan kau ni bukan orang yang tak betul...kalau tak paneh...kau miang..kalau tak miang ... kau paneh..melambangkan orang tak stabil...dengan erti kata yang lain ...kau ni orang gilo la...kalau orang gilo tempatnya tanjung rambutan ...MB NS yang kerja rajin, merancang membangunkan negeri dengan baik, mempunyai idea, ekonomi negeri meningkat, pelajaran negeri meningkat, sukan negeri bagus, kemudahan rakyat mendapat rawatan kesihatan ditahap memuaskan, seramai lebih 28 ribu rakyat susah negeri sembilan dibantu, agama islam diurus dengan cukup memuaskan, agama2 lain juga diberi perhatian, ngo dibela, pelajar2 mendapat penghargaan, kemudahan awam diperbaiki dari masa kesemasa dan NS dimatlamatkan 2018 menjadi negeri maju. Akhirnya hari ini NS menjadi tumpuan pelabur dan orang ramai nak tinggal di NS...PANEH MIANG kau tak nampak koo?...memang kau tidur...memang kau bungkoo...memang kau hampeh laaa....


    ReplyDelete
  48. Anon 1204pm. Ekau puji mb melangit ni nampak na ekau balaci dio. Rakyat marhaen tak cakap cam kau doh. Tapi kenapo ko puji mb sajo? Gambar lain2 balaci dio tu kau tak puji plak. Kan org mb sumo tu. Org2 bodoh yg dinaikkan sobab sonang mbns nak kontrol. Penyudahnyo tak terkontrol...tu pasal banyak skandal.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive