Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, June 5, 2014

Dyana Sofya again


Taken from The Selangor Chronicle. 

"Calon DAP untuk PRK Teluk Intan, Dyana Sofya yang didedahkan bersekedudukan dengan seorang lelaki Cina yang juga merupakan Pegawai Khas Lim Kit Siang di Taman Rini Mutiara, dilaporkan masih enggan pulang ke rumah mereka di Johor. Pendedahan-pendedahan yang dibuat menerusi blogsphere membuatkan Dyana Sofya dan Ooi Cheo Seong mengambil sikap berhati-hati agar tidak terperangkap dan ditangkap. Dilaporkan rumah yang beralamat No.98, Jalan JASA 41, Taman Rini Hill Mutiara Rini telah pun dikosongkan. Para pekerja pemindahan selesai melakukan kerja-kerja mengeluarkan barangan dari rumah tersebut pada tengah malam menuju ke suatu lokasi yang belum lagi diketahui. Dyana Sofya telah dijadikan sebagai ikon oleh DAP untuk memancing undi masyarakat pengundi muda di Teluk Intan. Dyana Sofya juga dijadikan ikon penghancuran nilai-nilai Islam yang wujud dalam masyarakat Melayu menerusi kehidupan bebas yang digambarkan sebagai Islam Liberal. Menurut sumber, Dyana Sofya sehingga kini belum lagi pulang ke Gelang Patah. Manakala Ooi pula telah menghilangkan diri."

Well, it is so fortunate that Dyana Sofya lost the by election. She is against hudud, UiTM and Rejimen Askar Melayu DiRaja. Go figure!

5 comments:

  1. Salam Bro...

    Mohon pautkan link KedahNew.com di blog bro..
    http://www.kedahnews.com/

    Thanks Bro

    ReplyDelete
  2. Warigh,
    Orang mudo sekarang buto sejarah,dio tak tahu asal usul Rejimen Askar Melayu DiRaja,Usiklahlah Rejimen ini,25 Batalion akan mengamok dan ini tak termasuk bekas bekas Rejimen ini.......TAAT SETIA/HARIMAU BERJUANG

    ReplyDelete
  3. Mengaibkan orang tanpa saksi dan fakta tu tak berdosa ke?

    ReplyDelete
  4. Anon 10:35. Apa yang Dyana cakap nak tentang UiTM dan Rejimen Askar melayu DiRaja tu sahih dan dibuktikan melalui ucapan beliau di PRK teluk Intan baru-baru ini. Part peribadi tu khabar angin tapi macam betul je, masakan pokok bergoyang kalau takde angin.

    ReplyDelete
  5. Caix PAS dan PKR bukan nak mengaku perkara-perkara macam ini dan mula buat alasan berdosa.Dia orang ini bila dah kena batang hidung atau kaum keluarga sendiri baru percaya.Buktix yang dia tidak nampak dan diberi orang lain siap dengan audio dan visual semua fitnahAgaknya apa yang Singh tu kata DAP kalah di Tk Intan itu orang sengaja buat fitnah.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive