Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, June 17, 2010

ANWAR IBRAHIM TAK BERSALAH

Kebelakangan ini banyak drama-drama swasta Melayu yang mengisahkan kehidupan sutun @ nox @ nyah. Betapa mereka tidak diminta untuk dilahirkan sebagai 'nox' dan masyarakat kononnya bersalah kerana memulaukan mereka. Lantaran pemulauan ini, mereka terpaksa memilih jalan sesat demi tuntutan 'survival'. Menjadi penari di kelab-kelab dangdut atau pelacur yang menjual b****t untuk hidangan nafsu lelaki-lelaki rakus, dilihat sebagai pilihan terbaik untuk kelangsungan hidup kononnya.

Senario ini tidak seharusnya dipandang enteng oleh ahli masyarakat. Juga tidak sewajarnya dilihat sebagai fenomena yang tidak dapat dielakkan berlaku kerana kita kini berada di akhir zaman. Ia merupakan masalah sosial yang memerlukan perhatian serius ramai pihak, daripada rakyat biasa sehinggalah ke peringkat pemimpin kerana permasalahan ini jika dibiarkan merebak, implikasinya cukup bahaya.

Masalah gay, sutun, nox atau nyah ini pasti merugikan keupayaan modal insan kaum lelaki yang berhati waja, gagah serta berkarisma. Malah ia akan memberi kesan terhadap peningkatan jumlah populasi, keseimbangan komuniti sosial keluarga, penurunan jumlah tenaga buruh kasar, serta kesan yang lebih tragis jika gejala ini tidak dibenteras secara besar-besaran ialah, ia mungkin menggembirakan Bro Anwar Bin Ibrahim kerana kita telah memberinya banyak 'pilihan', walhal dialah satu-satunya harapan para penyokong PKR, Pakatan Pembangkang & Nik Ajiz untuk jadi Perdana Menteri. Sudah pasti perkara ini turut menyesakkan fikiran penyokong fanatik PAS yang sangat Islamik dan tidak mungkin akan berkompromi dengan spesis kaum nabi Luth yang dilaknat.

Buat Nik Ajiz yang benar-benar percaya bahawa Bro Anwar Bin Ibrahim adalah insan yang bermoral, berilah panduan kepada beliau untuk bermubahalah dengan cara yang difikirkan betul oleh ulama' politik Pas. Jangan berterusan membiarkan pemuja Anwar tertanya-tanya dan hidup dalam ketidakpastian terhadap Anwar selagi dia tidak bermubahalah menafikan dia meliwat. Hapuskanlah keraguan di hati fanatik Bro Anwar Bin Ibrahim wahai Pok Nik. Jika Pok Nik tidak mampu memaksa Bro Anwar Bin Ibrahim bermubahalah, sekurang-kurangnya ulama' politik Pas jadilah ma'mum dalam solat yang diimamkan oleh Anwar sendiri. Ada bran ulama' politik Pas untuk ambil risiko bersolat berimamkan orang yang tak sah mandi junub?

11 comments:

  1. golongan sutun ni sebenarnya tidak dipulaukan pun oleh masyarakat...mereka yang memilih untuk mengasingkan diri daripada masyarakat kerana mereka tahu yang gaya hidup yang mereke pilih itu bertentangan dgn norma masyarakat. maka salah tanggapan yang mengatakan masyarakat memulaukan mereka...mereka yang memilih untuk merendahkan diri mereka menjadi golongan hina...

    ReplyDelete
  2. salam bertandang
    petang..moga harimu
    ceria dan gembira
    جزاك اللهُ خيراً

    ReplyDelete
  3. memang bukan salah anwar pun...si sepol tu yang p hukoq b****t dia kat anwar...buat apa anwar yang nak bermubahalah pulak?

    ReplyDelete
  4. Setuju dengan anon 3.41pm di atas.Apa salahnya suka sama suka khen noks?Biasalah khen gay gay ni.Apa salahnya pm kita nanti gay khen noks?Lagipun pas pun dah tak kisah khen.Mak lagilah tak kisah nyah.

    ReplyDelete
  5. Anon June 17, 2010 3:41 PM macam tak percaya kebesaran Allah s.w.t aja. Salah tulis dan perbuatan serta percakapan boleh murtad Bro....

    ReplyDelete
  6. salam 1 malaysia

    kes homo kat negara
    ---------------------

    Punca homo ini adalah-

    sekolah sama jenis semua jantan/ semua pompuan seperti yang di amalkan kat sekolah bersarama

    sudah menjadi alam , bila kaum sejenis khususnya jantan aje ada dalam gerombolan , ada jantan yang
    berperangai betino. Dan dalam kumpulan
    betino, ada pula yang nak jadi boy.

    di asrama laki laki si jantan yang
    bikin aksi betino akan dilabel
    jambulah.

    Dan di sekolah betino, yang sibetino yang aksi macam boy tadi
    nanti jadi bf[bofren] kepada
    sibetino yang sayang sayang kepada
    nya.

    takathulah si bf akan order perkakas macam penis palsu yang di
    pakai dengan pliak palsu yang sentisa keras aje dari e bay.

    yang homo tadi kalaulah dah masuk
    universiti akan terus dengan perangai buruk. Katakanlah mat anu
    ni dapat melanjutkan pelajaran ke
    al azhar di mesir. di sana dia
    akan terus buat kes 'buntut-membuntut' dengan penduduk lokal atau yang ekstreme membontot penuntut baru yang datang menumpang
    di biliknya.


    KONKLUSI
    -------------

    IBU BAPA-kalau dapati anak tuan
    ada mirip pompuan [kalau ianya jantan] ,atau berkelakuan jantan[omputih cakap butch, sori dbp
    belum bikin translasi lagi] kalau anak tu betina , elakkan dari hantar ke sekolah berasrama.

    kalau anak di dalam asrama, pantaulah . Tentulah mana ibubapa
    mahu anak homo. kalau dah terlepas dapek jadi mentori, nanti
    dikutuk dan dibuat lawak setiap minit.

    gomen bolih buat dasar-

    kenalkan betino di asrama jantan,
    dan masukkan betino dalam kolej jantan. Saya ada lalu tepi di asrama sekolah cina -betino dan
    jantan di dalam satu sekolah.

    Kolej melayu/sekolah agama/tkc
    patut ada jantan/betino

    kalau tidak, kita akan ada masa depan yang samo aje. si mentri betino lesbo dan si jantan homo.

    khong khek khuat

    ReplyDelete
  7. Ini maknyah Thai, entah2 nerakakeadilan kerap kunjung kesana. Ekau jangan hina makluk Allah kelak kau dibakar api noraka.

    ReplyDelete
  8. Ini maknyah Thai, entah2 nerakakeadilan kerap kunjung kesana. Ekau jangan hina makluk Allah kelak kau dibakar api noraka.

    ReplyDelete
  9. Penulis berikut adalah x-MakNyah dan tahu sangat sengsara hidup cara sebegitu. Kembalilah kapada agama katanya untuk keselamatan dunia dan akhirat.

    Mohd Nur Najmi Abdullah. 1996. Panduan Hidup Mak Nyah: Kembali pada Fitrah. Yakin Jitu Sdn Bhd, K Lumpur 115ms

    Kebanayakan MakNyah orang Melayu. Apakah sebabnya begitu dan carilah punca musebabnya supaya dapat menyelesaikan masalah cara hidup luar kebiasaan. Apa dalam budaya kita? Adakah ibu-bapa atau masyarakat dipersalahkan? Ahli psikologi, sosiologi, psaikiatri, sexologi kata apa?

    ReplyDelete
  10. Nuar memang tak bersalah...UMNO jer yg mengatakan Nuar BERSALAH...belum bicara pun dah kata Nuar BERSALAH...jadi yg BERSALAH adalah UMNO.....hik..hik..hik...hu..hu..hu..


    sepol pun salah juga...membiarkan jubo dia dirogol!!!! dah sama2 suka, kenapa nak sumpah2 plak?...pelik betul lah UMNO nih!!!

    ReplyDelete
  11. Epul ada 2 mani dlm juboq dia 1. Air mani dia sendiri 2. Kau kena tanya Radwan dia jumpa kat hotel. kueng3

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive