Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, November 21, 2013

Punahsihat Mad Hasan

Mungkin wujud manusia yang sifatnya seperti binatang "sesumpah"...dan manusia berciri "musang berbulu ayam serama"...

Berita panas paling zalim menutupi diari 2013 ialah kelahiran "punahsihat terhormat" kepada Mad Hasan, MB NSDK. Khabarnya, pada surat bertarikh 18 November 2013...25 orang penjawat kontrak Penyelaras DUN Belia Negeri Sembilan telah diberi notis 1 bulan pemberhentian tugasan.


Keputusan kelihatan muktamad daripada seorang Ketua Eksekutif Negeri yang baru monang MKT UMNO. Namun, apakah ini langkah yang kaya hikmah daripada nasihat penasihat yang Baik, atau Punahsihat yang menjadi parasit kepada Kerajaan BN NSDK.

Kesan sampingan kepada kelompok ini ialah kekuatan 3000 penggerak akar umbi yang telah dipupuk sejak 2008 lagi oleh 25 orang penyelaras Dun Belia.

Kini, Sekretariat DUN Belia sedang menghadapi "konflik" pemikiran matang dan BETUL. Apakah semua ini disebabkan seorang Punahsihat yang dipercayai seorang perempuan, yang kalah di beberapa kedudukan tapi menang dalam Jawatankuasa UMNO Bahagian Seremban...?

Caucas, Dewan Undangan Belia yang disertai lebih daripada 60 orang ahli jemaah mesyuarat non-executive, yang sifatnya sebagai "groom big process" sebahagian daripada agenda pemerkasaan pemikiran politik belia matang, dilihat menjadi "polemik kampung" yang makin menyulitkan EXCO Belia, Sukan dan Modal Insan Negeri Sembilan sendiri...

Hairan bin Ajaib, bila semua ini dipusatkan kesalahan dan hukuman bersalah kepada YAB Mad Hasan, wah...sudah macam dewata pula Mad Hasan ini...

Mengikut sumber dan bahan berita, Pak Sedaro dimaklumkan bahawa "polong dan saka" yang menjadi punahsihat kepada YAB Mad Hasan ini ialah Presiden Majlis Belia Negeri Sembilan...yang semakin lama, kelihatan tidak menghormati institusi-institusi "muluk" milik Kerajaan Negeri Sembilan Darul Khusus...

Sejak mula diberi "muka" dan "simpati" Puteri UMNO sebagai Ketua Puteri Seremban, kemudian dengan segala kerja buat hingga "tercalon"sebagai Calon BN Sikamat, kemudian bertanding Wanita Seremban hingga masa ini, khabarnya Ahli Lembaga Yayasan Negeri Sembilan..."opera Cina" dan "tembok piatunya" berjaya memberi Nasihat-Nasihat "Bunuh Diri" kepada institusi YAB Menteri Besar Negeri Sembilan...

Nasihat Pak Sedaro kepada teraju Yayasan Negeri Sembilan, YAB MB dan ramai di luar sana..."kok ingat pesanan Almarhum Dato Abdul Rahman, Mahaguru Gayung...dalam silat ado silau, dalam silau ado silap...air di tempayan jangan dicurah dek guruh di awan".

32 comments:

  1. Nak marah bona napo..cubo tgk.jawatan pun penyelaras belia.yg pogang jawatan bkn umur belia dah.sudah2 la.nak memburuk kan org.xpo.sok kito tgk kok dio lantik umo bkn belia buek press con.bkn pyh.nak jatuh kan org cumo modal air liur jo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tanyo ha berapo ramai penyelaras belia yg umur ea bkn belia lagi

      Delete
  2. penyelaras yg umur ea x belia lg dlm 4,5 org yo...yg lain2 sume belia-belia belaka..huhu

    ReplyDelete
  3. Dongar ehh presiden Majlis Belia Negeri Sembilan nak ko Jopun Besok ... Nak buek apo tu ...

    ReplyDelete
  4. Takpe kot kalau bukan umur belia.janji pandai menipu belia dan cari tempat untuk dapat sumber pendapatan. Macam penyelaras belia ampangan. Aku respect dia sebab dia nak nama ramai yang dia tipu. Tapi buat muka tak bersalah dan muka macam setia pada tuan. Aku harap dia dapat sambung lagi. Gambar surat kat atas nie pun dari fb dia la. Saje upload di fb bia ramai pihak menghentam dan menyelamatkan dia konon nya. Nak publisiti murahan agaknye

    ReplyDelete
  5. Tak po lah , sekurang kurang eh ado jaso eh kek belia. Den rasa bukan sobab nak publisiti murahan , tapi nak nunjukan sapo yang salah. Mungkin kau ni dah handa bona dalam bab belia. kito hormatlah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapo salah.? Ado mak apak eh kono maki ko.ko kau pun samo mcm dio.bantai kerajaan tp mintak yo bantuan kerajaan.xkau mak apak kau.xterlopeh dr minta bantuan walaupun sebesar zarah.haha

      Delete
  6. apo mcm,,kito tukar Ron 92 kpd klon minyak kelapo

    ReplyDelete
  7. Paneh miang...haha...tolobeh miang nyo....kesiab dier....huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boto tu..miang eh lobeh.mkn sumber haram la agak eh.bg anak bini mak bapak mkn.elok bona la tu.dio jo boto.duk la sulu tu tadbir negori sendiri.jd ketua keluargo pun pincang.nak ajar org.samo bangang ngan lawyer topi bukit.

      Delete
  8. Raso eh jawatan dio tu lantikan MB. Dah kat ampangan tu dio yang nampak. Yang lain tak nak. Dongar eh dio dah nak lotak jawatan sebolom ni tapi bos dio tak bagi. Cfrm lah lopeh ni dio tak sambung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapo kato.dio dapek jawatan tu pun bantuan org.jgn sombong la.dgn korg yg bangang xtau cito dr mulo mmg la.Yang lain tak nak? Tau ko kau yang lain xnak..bilo dio nak lotak jawatan.? Ckp sodap dgr buleh la.

      Delete
  9. Kalau tak silap dia lah yang buat keje politik Presiden MBNS kat dun ampangan dulu. Dia yang naikkan nama Presiden MBNS di ampangan dan dia jugak banyak tahu skandal Presiden MBNS ni. Sape kenal Presiden MBNS ni dulu kat ampangan. Biasa la politik... Dah naik mana ingat orang. Orang rapat dengan dia pun dia pancung. Nasib baik dia kalah kat sikamat kalau menang lagi teruk jadinya. Satu malaysia la tahu Presiden MBNS banyak skandal. Apa pun tahniah la Presiden MBNS berjaya menutup sekretariat belia ns.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buek kojo utk kepentingan.mane ade ikhlas.lg pun org mmg kenal.dia pun org kenal sbb menipu dan menyusahkan org lain.elok la dia xjd seketariat lg.bertanding ape pun kalah.ajk bhg pun kalah.skarang nie nmpk nye da mula balik nak himpit YB.sape xkenal YB.ckp la dia buat keje utk YB dan kenal kan YB.mmg dasar muke xmalu.upload program YB kat FB dia.mcm dia ade la org kepercayaan YB.xcaye tgk la.YB nant kene tipu.stakat JKKK sah2 la bodoh da slalu kene tipu.tgk je dr jauh. Dgr je cite nant.paneh miang xnak plak amik cite mcm tu.sobab bodo.cito kawan ditolan.cito org diluah kan..elok bona la.

      Delete
  10. pelikkn...mno poie ea Presiden MBNS ni..jwb la...selalunya kjp2 up status kt fb
    ..hr ni langsung sonyap..ubah strategi ko...huhu...tergamam...terkedu...huhu...tgk la...x lama lg keluar la ayat cover line dr pompuan ni..Keluar la mukadimah Allah(SWT) tu tahu perjuangan dio...ayat baik2 yo...dio ni mmg muko selambo...tampal kulit "......." gak ea..mmg muka tembok...org mcm ni mmg x perlu ado dlm politik or belia N9....elok d kuburkn sekali dlm kubur yg di buek ea utk sekretariat tu...huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dio nak poie mano bia la.dio nak update ko tak tu FB dio.nak ubah strategi apo?.Dio da tentu ado kojo.kau memokak cukup da ko duit nak belanjo.hidup xsenereh.yg kau pertahan kan tu apo.kau handa bona poie la berjuang dlm belia.dio da jd presiden da tentu berjayo.nak kubur kan org.bulh gali kubur ko.kedorek xdo lg byk ckp.

      Delete
  11. osah bangang ea ekau...apolak...mesti ada udang sebalik mee ni...sobab tu kau berio2 belo tino ni....paling tdk pun jawatan exco belio..x pun gantikn org yg kono buang kek sekretariat tu...huhu....politik x bermaruah....boleh la...kesiannyer...knp la ada manusia mcm ni..yg bathil nk d togakkn....xpo la..t kau boleh tolong togakkn batu nesan tino ni....sebagai pejuang belia yg gugur d medan peperangan...ko kau yg x fhm...mati yg d maksudkn mati d arena belia dn politik bangsat dio tu...supaya x do lg org yg terpengaruh dgn pemimpin sebegini..bak kato DSU MBNS kito..jgn jd pemimpin siaran yo....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang kau memokak nie apo.maruah ado bona ko.setakat bodoh xboleh nak diukur jgn berpolitik.da mmg nak ditamatkan kontrak.kuek bona ko kau nak kuburkan politik org.meh la.buek la.ado manusio mcm kau la perosak bangso.bangsat menilai org.owh kau nie bertamadun bona la.nuduh org blakang2.bkn aku belo sesiapo.kok kau tau asal usul sekereriat belia ampangan nie xpo.kau tau ko.dio nak jawatan berapo ramai yg dibunuh eh.kau xtau kan.tu nasib baik xdapek jaw kek JASA marin.klu tak.kau nie kudo tunggangan dio.kau xtau hal org jgn leko main Internet.nant keluargo kau tegadai.apo yg baik eh kek kau.klu kau baik xdo kau heboh nak buruk kan org atau pun kepimpinan.ckp serupo bangkai xbernyawo

      Delete
  12. 4 sure "barang sodap" kau dh dapek kan..tu yg kau komen camni kan.....mcm betul....jer....mcm percaya jer.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagak kau mcm tuhan harun.tau baca hal org.barang sodap apo?.ikut penyelaras poie allson? Royal?...hebat..bg bilik kat pengundi siap perempuan.? Hebat.da tentu kau da biaso dpt.tu yg mengelintin jawab mcm nie.

      Delete
    2. Rajin botul ekau jawab n memback up presiden mbn ni yo.... ari diorg g jopun ado pgrm ko ikut x atau ko tinggal opis yo.... ni berapo dio bayar ekau utk back up dio

      Delete
  13. Staff mbn ponah jadi peliwat dongar ehh , apo lah diambik orang macam ni , mungkin sobab dio boleh pogang budak sekolah ramai ramai agak ehh , tu yang di tanggam eh tu jadi staff. Dongar ehh dulu dio ponah kojo kek bangunan yayasan , lopeh tu kono humban. persatuan belia ehh pun dongar eh tak begabung pun dengan mbn. yang polik ehh tu , badan gabungan pun dongar ehh dah banyak di pinggirkan, mana yang sebulu dengan presiden mbn tu yo lah diajak ehh. kut kek kau lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak tu kepalo ea botak ko.... umah ea kt kg abuk rahang tu ko.... dgr budak tu ado banyk kes gsk tu ...

      Delete
  14. haha...biaso la...pemimpin ea dh cmtu...ni yg d istilahkn bapak borek anak rintik...den ghaso la
    ..buek apo la presiden kau ni nk ngabehkn duit ea bg kek kau..membazir yo..baik d byr instalment keto mahal dio..nk bg kau tunduk pado dio bkn susah pun...di singkap ea bondo tu bg kek kau...sonyap....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keto baru tu alphard ko hebat ea kalah pru 13 pun buleh boli keto bosar kok monang dio kek dun sikamat ari tu apo jadi ea

      Delete
  15. beriyo2 kau bantai ampangan plk. yg kono buang 25 org tu. bilo maso dia bunuh politik org kat ampangan. maso tak do yb kat ampangan dulu muka dio la yang selalu kat prog yb angkat eh. dio kalah pun apo dio heran. yg monang pun sekarang mentedarah dadah. dulu yg gilo pun ado. yang ado ni kalau setakat klr msk penjaro tak payah la nak banggokan. sapo bdk belia di tipu eh... biaso la org berjayo dan buek kojo memang ramai org marah. apo pun dio dah ada jasa & sejarah di ampangan.

    ReplyDelete
  16. Kau org cakap dia menipu, bunuh politik org dll di ampangan tapi den tengok pegawai khas hj abu pakai dio gak bantu prog & kojo2 hj abu. Kenapo dio tak panggil kau org. Peduli kan lah dio tu. Lagi pun surat tamat perkhidmatan dio dah kuar.

    ReplyDelete
  17. nak dengar citer tak ? cer citer... cer citer... kawan saya pernah nampak dengan mata kepala dia sendiri presiden mbnns wan salwati ni dengan skandal dia bermesra di pusat peranginan bkt tinggi pahang. apa citer. kesian suami dan anak dia.

    ReplyDelete
  18. Salam semua sahabat
    Banyak betol komen yang boleh menambah dosa dosa...bila komen semuanya tidak ada nama tertera dan mereka mesti mereka yang hebat hebat yang diselindungkan namanya..takut pula nak tunjuk namakannn kot kot nanti ada kenyataan yang diberi itu tersalah rupanya akibatnya malu la pula...ehh..dosa la pula....ehh..biar betol ni....hahahaha...orang melayu memang macam itu...saudara zairi yang post dalam fb dia pun siap call orang lain suruh komen fb tu..huhuhuhu nampak sangat lah hendak simpati orang lain....cuba check pada handphone dia sapa lagi yang dia call suruh komen...huhuhu..kesian....kalau rasa hendak tahu kebenaran tidak payah lah nak post dalam fb...bertindaklah matang...pergi lah jumpa orang orang sepatutnya...sukalah tu sebab ramai komen...yang tidak tahu asal usul pun turut komen sekali janji yang buruk itu memang sedap nak komen huhuhuhu tambah lagi tambah lagi dosa dosamu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara ni namanya anonymous ye keh keh keh

      Delete
  19. kau nak nasihat org, kau komen pun tak gak keluar namo. kau pun tambah doso tuduh orang yang bukan-bukan huhuhu

    ReplyDelete
  20. Osah gilo ehhh , sampai ko bukit tinggi buek projek. baik punya cover line. Cuba kau tanya bekas drebar ehh , boto ko tidak. Dulu bekas drebar ehh ni tukang hantar keluar masuk hotel. yo tak agak eh..... handal boto presiden mbnns ni.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive