Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, August 3, 2013

Toksah dok berlakon la Rosmah...

Den ado terbaco di blog Akar Umbi yang Rosmah menangis sambil baco sajak dalam Majlis Penyampaian Sumbangan Hari Raya Aidilfitri BAKTI kepada Angkatan Tentera Malaysia di Buletin Utama TV3, 31 Julai lepas.

Den maleh nak amik port sajak apo yang dibaco dek Rosmah tu. Ontah sajak dio buek sendiri atau geng karaoke dio yang tolong karang.

Kok orang tak pernah tengok Rosmah berkaraoke dan beronggeng, mesti orang dah cair nengok Rosmah nangis sambil baco sajak. Tapi sobab orang pun dah paham sangat pe'el Rosmah tu...so nampak sangat la air mato Rosmah tu hanyolah picisan daripado sebahagian lakonan Rosmah kepado umum selamo ni. Jadi bahan golak orang yolah...hahaha!

Den masih ingat lagi maso TDM lancarkan buku Biografi Rosmah. Punyolah ramai orang yang kutuk Tun maso tu. Tapi yang orang tak perasan ialah, Tun bukan sengajo suko-suko datang nak lancarkan Biografi Rosmah tu. Sebonarnyo Tun Mahathir sengajo ambil peluang nak sindir Rosmah dopan-dopan. Ingat lagi apo statement Tun maso lancar Biografi Rosmah tu? Tun Mahathir kata, dia berharap buku Biografi Rosmah laris dan jika diedarkan kepada sekolah-sekolah kononnya membolehkan pelajar buat analisis...bla..bla..bla!

Hahaha...baik punya Tun sindir. Taraf budak sekolah yolah. Orang dewasa tak payah baco. Buang maso dan buang duit.

Cukup-cukuplah Ah Jib Gor dan Rosmah. Seorang bapak vernakular aka pengampu Cina. Sorang lagi gilo glamour aka kaki karaoke. Toksah dok berlakon la. Rakyat bukan buto!!!

Akhir kato bukan Kak Ros sajo yang pandai baco sajak, meh baco pulak sajak yang dinukilkan oleh satu komentar di blog kami...

Jangan sesekali kita memperjudikan masa depan kita...
Kepada pemimpin Melayu yang lembik dan lemau...
Kepada pemimpin Melayu yang mengutamakan cinabeng...
Kepada pemimpin Melayu yang lebih bangga memukul gong Cina daripada gendang silat Melayu...
Kepada pemimpin Melayu yang berangan menari will will pada hari Taipusam...

Wahai rakan dan taulan...
Fikirkanlah masak-masak...
Kerosakan dan kemusnahan yang telah dibuat oleh pemimpin ini...
Ordinan Darurat dicabut buang...
ISA diwafatkan...
APA dibentang bagi menjadikan PDRM sekadar fasilitator pada perhimpunan haram...
Sehingga tiada lagi kekuatan PDRM...

Wahai rakan dan taulan ...
Fikirkan masak-masak sebelum mengekalkan pimpinan Melayu yang singkat akal fikirnya...
Yang bersedia dengan yakin menandatangani TPPA...yang akan membuat negara ini dijajah semula oleh kaum kapitalis...
Yang akan membuat anak cucu kita persoalkan kenapa tidak dibuang pemimpin yang tidak berguna itu...

Wahai pahlawan teruskan perjuangan singkirkan mereka yang singkat akal fikirnya...
Ayuh bertindak sebelum semuanya terlambat...
Ini semua untuk kita dan generasi mendatang...
Kerana kita sudah tiada masa lagi...
Demi menjaga aman negara...

Jatuh Najib...Melayu Kembali Perkasa!!!

21 comments:

  1. Meh kita pakat ghamai-ghamai, turunkan Najib dari takhta. Nyusahkan melayu yo..polak dah ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abih tu nak bg pd Nuar mo Jijah..hhhuuu. siah mlaikat 44....jgn jang kok kuyak mencirit sok

      Delete
  2. dia tidak berlakon. jikakita rapat dngan dia yg semakin ikhlas. prihatin sgt2

    ReplyDelete
  3. Den ada jugak menitiskan airmata,tak do sapo pon ambik tau.Ade den kesah..

    ReplyDelete
  4. Pm dan keluarga byk tohmahsn, godsip, cakap cakp...elok merambus.,.pemimpin bermasalah...tanga KSN jika pegawai ahsyikmkrna tohmah, spa dia akan buat..diam kan, sokong di atau antar ke hulu swk atau sabah..

    ReplyDelete
  5. Jadi pemimpin tak boleh terlebih emosi bro

    ReplyDelete
  6. Apa kna mengena sabh dn serawak ni bangsat menulis pun tak reti bodoh mu

    ReplyDelete
  7. Biarla DSRM nak bersyair ker,berpuisi ker jang woi,nak kongsi kesedihan,utk nusa dan bangsa apa salahnya.Tup tup tup,mana la taw,rezeki berangpau pula pada bro,bila tiba hari raya nanti.

    ReplyDelete
  8. rosmah nak bagi angpow? melayu tak main la angpow2 ni kata najib. baik najib bagi cina. melayu apa klass. cina lagi bagus najib tolong walau cina tak kasi undi.

    ReplyDelete
  9. Tangisan yang tidak bemberi Apa apa Makna...hati melayu da terluka, payah Sembuh..nama najib pun sanggup tukar ke Cina..Ah Gib Gor..udahlah..1 lady sepenggal aja..

    ReplyDelete
  10. den pegi mph, popular, toko buku ne'mat, dbp tak jumpa pun buku bio rosmah tu. jual ko tak? ko laris bonar sampai xdo langsung kat pasaran. kodai runcit pun ado jual buku tun mahathir. ini buku rosmah punyolah payah nak jumpo. osah laku ey. laku sampai tak nampak. huhuhu.

    ReplyDelete
  11. tanyo sket

    buku rosmah ni dah klor ko bolum?

    Kekalkan Najib untuk kesejahteraan bangsa dan negara.

    jangan beremosilah woi

    Jangan lawan pemimpin, khutbah Jumaat dah ingatkan.

    ReplyDelete
  12. Salam Paneh,

    1.Apo marah bonar kau ni pado Rosmah dan Najib?.Apo yang di buek nampak semuonya salah.Biar botol kau jang.Den bukanlah orang nogori pun tapi don't play play with fitnah and buruksangko.Takut poso kau tak kemano...tambahan pulak PRU 13 baru ajo habih.Kita tunggu PRU 14 pulak yoo..

    2.Rosmah tidaklah seburuk apa yang tuan fikir.Den partner suami dulu dia En Aziz NC di satu pejabat. Tidak pernah beliau berkata buruk tentang ex wife nya.Siapalah Paneh Miang memerkecilkan wanita ini.Releklah bro.

    Salam Ramadhan dan Selamat Hari Raya.Maaf Zahir Batin.

    @ Kampong man banyak bermain di blog A Kadir Jasin dan kini bro Aspan sikit sikit.

    ReplyDelete
  13. comel tak kak ros...nangis? hehe.

    ReplyDelete
  14. Camno la RBA boleh menyelinap merato2,boleh buat rumes mcm2,yg miskin tiba2 boleh jdi kayo rayo.Orang miskin dok garu kepalo.Orang ramai dok abis2 percayo.Kot2 nyawo orang miskin pun boleh melayang samo.Matilah orang miskin tak bernyawo.Lemahnya kito menangani berito fitnah.Dok terima bulat2 berita fitnah.Itulah jenis orang melayu kito.

    ReplyDelete
  15. Askum bang patutnya bulan ni beramal jgn kutuk32 sesama islam rosmah tu islam bang lg baik paneh miang ni ingat allah lg bagus sudah2 la

    ReplyDelete
  16. Udah2lah jangan bersedih,belum sign lagi PTPTN.Kalo dah sign nnti barulah kito nagis rhamai2 samo kito semuo.

    ReplyDelete
  17. cerita bab angpow tu shj jer mengusik,kalau beripun tak akan sampai punya.Berwakill walikan shj di pertengahan jln di akhir penghujungnya menjdi senyap.

    ReplyDelete
  18. Eden pun nak nangis gak.. Sobab dah tertolan segalo sandiwara murahan camni.. Seingat eden, ponah suatu maso, ramai bona yang kononnya maso tu bonci kek Tun M, tapi tak pulak sampai mengata isterinya. Di saat ramai yang mengkritik Tun A, tiada yang memburukkan arwah isterinya, tetapi kali ini lain benar kisahnya.. Musykil eden.. Yang tak goma eden donga tu, ado yang bokoba, tulah oghang nogoghi..

    ReplyDelete
  19. Berhenti beri komen.Mengelak dari sebarang perkara yg boleh menyingung hati dan perasaan orang lain.Alih kepada membaca artikel yg bermakna.Selamat tinggal paneh miang dan selamat hari raya aidil fitri,maaf zahir dan batin.

    ReplyDelete
  20. Penulis Paneh Miang ni keturunan Sakai .. Jago2..mulut den ni masin ..Betul ekau sakai .. kalau tak pun bermula dari ekau turun sakai kat anak ekau .

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive