Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, March 21, 2012

ADUN Paroi Pas buek apo?

Ashadi bin Kadir yang beralamat di No 300, Lorong Jasmin 5/1, Taman Jasmin, Senawang amat memerlukan bantuan kita semua. Rumah yang dibelinya pada tahun 2007 pada harga RM55,000.00 pihak bank BSN telah melelongnya pada harga RM32,000 pada hujung Februari 2012. Dia terpaksa melepaskan rumah yang amat disayanginya kerana tidak mampu membayar tunggakan RM7,000 apabila tempat kerja lamanya mempunyai masalah kewangan.

Kini Ashadi hanya mampu bekerja kilang di Senawang dengan gaji RM 800. Yang membeli rumahnya dalam lelongan tersebut ialah orang Melayu dari Kedah katanya. Dia diberi tempoh sehingga 21 Mac 2012 untuk mengosongkan rumah tersebut. Kini 20 Mac 2012, beliau masih belum dapat rumah baru untuk didiami pada kadar harga yang berpatutan.

Beliau ada memohon rumah PPR Senawang (rumah pangsa milik kerajaan negeri), tapi hanya akan dapat dalam tempoh sebulan dua lagi.

Rumah mertua Ashadi ada di Panchor, tetapi ianya sudah sempit dengan adik beradik sebelah isterinya sudah ramai di sana. Sedangkan Ashadi mempunyai 3 orang anak berusia 3 tahun, seorang di Tabika Perpaduan KEMAS dan seorang di Tahun 3 Sekolah Kebangsaan Senawang.

Nak tak nak, esok 21 Mac 2012, Ashadi sekeluarga perlu mengosongkan rumah beliau di Taman Jasmin. Kalau tiada tempat untuk meletakkan barangan rumahnya, mungkin terpaksa diletak tepi jalan, atau surau, atau masjid.

Ashadi bukan hendak minta sedekah. Beliau hanya perlukan bantuan untuk mendapatkan rumah sebulan dua, sementara menunggu rumah PPR Senawang.

Kalau ada sesiapa yang boleh bantu sila hubungi Ashadi di talian 017-6055185.

Mereka yang ingin memberikan sumbangan kewangan untuk meringankan beban Ashadi untuk sewa lori pindah rumah, atau bayar deposit rumah sewa boleh dimasukkan ke akaun CIMB atas nama Ashadi bin Kadir, No Akaun 05060136279529.

Cilok dari sini.

*********

p/s: Nak juga tau apa yang akan dilakukan Taufek selaku ADUN Paroi aka Pesuruhjaya Pas Negeri ini berkenaan kes di atas. Adakah Taufek akan buat benda yang sama sejak 4 tahun lalu, iaitu hanya 'pandai' ambil kredit atas segala usaha dan kerja yang sebenarnya dilakukan UMNO selama ini? Pas Pis Pus sampai bilalah nak menipu rakyat...

14 comments:

  1. Apo nak diharapkan pado taufik?? Nogori Sembilan sudah dikuasoi oleh puak Erdogan, golongan parasit yang tak sodar dek untong ...

    Muka lamo habih kona punggah, yang ada pejua ubek kuek .. kaki layan nafsu sahawat.

    Den cadangkan ketuo penorangan pas rombau jua ubek kuek pado nik aziz .. hj hadi memang dah kuek ..

    Kona tak sapo keto penorangan?? tengok sini

    http://www.kedai-internet-suami-isteri.blogspot.com/

    inilah antaro ompan muka pimpinan pas yang nak tadbir nogori

    ReplyDelete
  2. Adun UMNO dapat project,sekurang adun pas tak terlibat dgn rasuah,belum tahu lagi,jgn sombong dan takbur,pas belum perentah negeri lagi, kalau ia pun apa yang negeri sembilan gahkan apabila Highway melintasi NS jika dibandingkan dgn Melaka? nasib baiklah babi dah takde lagi diCuah dan sepang......pekan Seremban macam dahululah hingga sekarang, pasar besar dibuat jadi gajah putih,roboh sekolah konon nak buat project.. jadi kolam nyamok ditengah bandar,beri tanah nak bela lembu konon,lembu tah kemana yang kaya Mami kutty RM250juta,buat kilang tebu,tanam tebu tak hidup kilang tutup yang kaya Pariah dari India,buat highway,orang tak nak lalupun apa orang NS dapat,yang kaya puak2 tulah yang ada kepentingan yang lain menempek ajalah...orang NS where are you wake up men....let do something

    ReplyDelete
  3. eleh..pas menang di n9 pun tak guno yo sobab dap yang akan bekuaso sebona eh. pas jadi alat kuda tunggangan yolah. kok nasib tak baik jadilah babi tunggangan.

    ReplyDelete
  4. Sjn (B) Mat Jani bakal calon BN akan pergi bantu sdr Ashadi. Taufik pun tak berani lawan dia. Kalau dia bertanding, Taufik lari ke DUN Kota.

    ReplyDelete
  5. Den sayang pada UMNO lagi. Biar lah melayu di UMNo memerintah daripada PAS / PKR / DAP. Tetapi Dato Najib keno buek sesuatu buangkan bangkai-bangkai yang ado ni gantikan dongan yang baru

    ReplyDelete
  6. Saudara Paneh Miang,

    Kalau nak diungkit isu politik , sampai bila-bila tak habis. Apa pula peranan YB Khairy Jamaluddin, memandangkan DUN Paroi juga dalam Parlimen , Rembau? Dah lah, tak payah nak ungkit-ungkit isu politik dalam bab ini. Siapa nak tolong Ashadi ni , tolonglah. Saya difahamkan ramai juga yang simpati dengan Ashadi, baik dari PAS, UMNO, atas pagar. Ada yang beri sokongan moral, ada yang beri sedikit sumbangan kewangan. Dan Alhamdulillah Dato Hamzah, Pengerusi Perkasa N.Sembilan telah menemui Ashadi dan berjaya menangguhkan pemindahan keluar Ashadi sekeluarga hingga bulan depan sehingga dapat rumah PPR Senawang.

    ReplyDelete
  7. Suruhlah menumpang di rumah tetamu didalam kem BTN.

    ReplyDelete
  8. Taufek ni kalau setakat bagi hamper RM 20 boleh lah. Hamper sponsor pulak tu. Itu je standarad budak gagap ni, tapi tak leh lawan gagap nya si Khalid tu. he.. he.. he

    ReplyDelete
  9. artikel ni serampang duo mato...bak kato perbidalan hambo....pelompang singgah backhand pun meraso....hahaha

    ReplyDelete
  10. sapa nak tolong tolong lah,ngapae nak libatkan orang politik pulak tudoh PAS dan lain2 parti tak tolong lah dll,ni si mangkuk ni dah takda duit jangan lah nak beli rumah sewa aje,kalau ia betul takada duit minta tolong dgn MB aje,kan dia orang NS pengundi MB ni tuduh Pas tak buat kerja, habis ADUN UMNO buat apa? kalau iapun ikhlas bantulah jangan kira Pas Ke UMNO ke atau lain2 parti. Kerajaan negeri ada peruntukan, kalau nak bantu tak payah nak tunjuk2 kalau tidak duduk aje kat temiang rumah......kalau nak tolong dan libat kan Parti baik tak payah hidup lah,ni lah dia perangai orang NS agaknya malu Mat Hassan,tapi apa Tok Mat hassan bolih buat? dah macam tu terima ajelah.

    ReplyDelete
  11. mintak la tolong dongan lombu lombu umporno tu,,,kah! kah! kah!!!!

    ReplyDelete
  12. Sudahlah!!!! memnag taufek tu hamPAS macam tok guru selipar dio. Cakap lobih nak memerintah negeri, rakyat susah dio buek tak peduli. Kalau rakyat susah suruh UMNO tolong, tapi undi bagi kek dio. Apolah bangang punyo taufek hamPAS ni.samolah yang menyokong parti kuda DAP ni. sama2 kita guna nama islam untuk hancurkan orang islam yang tak sokong hamPAS. Tapi julanglah si pemakan babi goyim ini. sebab tok guru selipar dah sokong Brother Anwar Bin Ibrahim jadi samo2lah orang islam hamPAS sokong DAP untuk hancurkan melayu yang tak sokong hamPAS, supaya lopehni anak cucukito boleh merempat mintsak sedekah atas nama islam hamPAS.Pergi insaflah taufek hamPAS dan penyokong2nya

    ReplyDelete
  13. Jual lombu betino di gemas tu lagi elok...dapat duit beri pada pada sesiapa yang memerlukan di NS,ni lah dia yang di banggakan olih orang NS,tanah dapat kat Mami kutty dia kaya raya yang lombu lepas di gemas NS...lombu lombu...kalau tak pun suruh dia duduk di gemas jaga lombu mami kutty.

    ReplyDelete
  14. MasyaAllah... Tak payah la nak kata ADUN UMNO dapat tu dapat ni tapi ADUN PAS tak dapat pape.. ADUN negeri dapat peruntukan dikawasan masing2.. ADUN paroi buat ape dgn peruntukan dier? buat ceramah PAS.. tu je la.. pastu mintak duit derma.. hmm.. tengok kawasan pun tidak..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive