Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, March 27, 2012

Melayu makan di gereja...


Mengapa masih wujud aktiviti umat Islam di negara ini dibiarkan di jamu makan di gereja? Adakah ini yang dimaksudkan Hadi negara berkebajikan? Apa kaitan gambar di atas dan gambar dibawah?

Ramai maklum kebanyakan pemimpin Pakatan Haram beragama Kristian. Dengan kewujudan gereja terbesar di Asia di bawah tajaan beberapa pemimpin DAP & PkR yang kini sedang giat pembinaannya di negara ini, sudah tentulah rancangan memurtadkan umat Islam menjadi salah satu agenda pemimpin Pakatan Haram.

Ingatlah...beri undi kepada Pakatan Haram bermaksud anda turut bersubahat dalam agenda memurtadkan umat Islam di Malaysia!!!

19 comments:

  1. Apakah makan di gereja itu haram dari segi hukum Islam? Janganlah haramkan yang halal dan halalkan yang haram. Haramjadahlah jadinya.

    ReplyDelete
  2. ini bukan masalah haram atau tidak makan di gereja. ini soal maruah dan akidah islam. apa dah tiada masjid ke nak bagi makan kat msia ni? baitulmal ngan pusat zakat dah xde duit sangat ke smpi orang islam kena makan di gereja? apa peranan institusi agama islam kat msia ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. baitulmal pusat zakat haramjadah ni ni banyak mengayakan kroni..
      nak mohol bantuan terlampau banyak birokrasi..mohon 2-3 ratus pun belum tentu dapat..
      sebab tu melayu yang terdesak sanggup pergi gereja minta bantuan. tak perlu isi borang bagai..pergi jer gereja dapat duit bantuan..
      malaysia ni kaya raya dengan natural resources tapi kenapa miskin? SEBAB KERAJAAN RASUAH

      https://www.audit.gov.my/docs/BM/8Media/1Liputan%20Media/1Berita%20Harian/2008/EBH2Ogos2008ok.pdf

      Delete
  3. xde sape pun yang kata haram.. ade ke ayat macam tu kat dalam post ni? xde kan? tak payah la nak buat keje bodoh nak bodohkan orang yg baca post ni dengan statement bodoh mcm tu..

    cuma kat sini, amaran dari penulis supaya beringat2.. ape la..

    p/s: ade beran letak nama ke bro?

    ReplyDelete
  4. Ko ingat JAKIM tak ade keje lain ke? Asyik nak bagi makan aje. Banyak keje lagilah beb.

    ReplyDelete
  5. Memang la JAKIM banyak keja lain nak buat. Kita sebagai umat Islam nie buat apa... Asyik nak gaduh sesama Islam, apa kata kita sepakat memperjuangkan Akidah umat Islam di Malaysia. Arwah Ustaz Fadhil Noor dulu kalau bab bab akidah nie dia akan bersatu memperjuangkannya. Ini sebab Anwar dan Najib semua bergaduh sesama bangsa. Bangsa lain bangga sebab Melayu tak kuat....
    -Badak BTR-

    ReplyDelete
  6. Nie semua pasal UMNO la...depa yang sibuk dengan kekayaan sampai lupa perjuangan ori. Untuk depa, pulus yang penting

    ReplyDelete
  7. nak tanya tuan blog...mesjid mana ada makan free? Boleh kita syorkan suapaya mereka boleh ubah port untuk makan.

    ReplyDelete
  8. mesjid kampung hulu melaka hari2 ada makan free orang sedekah dan hadiah. hampir setiap waktu ada.

    ReplyDelete
  9. Anon 11.31 AM,

    Paneh Miang bukan cerita pasal bab makan mcm ko yg kuat mentedarah. Ini isu murtad iaitu isu akidah. Kita akan berdepan dgn satu gerakan tersusun yg akan memurtadkan akidah umat. Terjaga kah akidah anak2 anda?

    ReplyDelete
  10. Hal murtad terletak ditangan Ibubapa memastikan anak-anak mempunyai Ilmu Agama yang kukuh.Bukan makan babi agaknya.

    ReplyDelete
  11. Mereka sering berhujah menolak PR kerana wujudnya DAP. Apakah mereka memejam mata bahawa;

    1) Sebuah kerajaan tanpa penglibatan non-muslim di negara kita adalah mustahil.

    2) MCA lebih jelas menolak Islam berbanding DAP yang lebih sedia mendengar.

    3) Hubungan PAS-DAP yang berprinsipkan hak kebebasan dan kesamarataan adalah lebih KUKUH dan ADIL berbanding hubungan UMNO-MCA yang berasaskan perkauman dan persetujuan bersama menolak ugama dalam politik.

    4) Suara ulama dalam PAS lebih dihormati oleh DAP berbanding suara ulama UMNO oleh MCA, malah oleh pemimpin UMNO sendiri.

    5) PKR terus setia menjadi jambatan yang menghubungkan dan merapatkan selisih pandangan di antara PAS dan DAP.

    6) DAP di Pulau Pinang jauh meninggalkan GERAKAN di dalam membantu pentadbiran Islam melalui peruntukan kewangan dan sokongan.

    7) PAS terus konsisten mempertahankan hak perlaksanaan Islam di bumi Malaysia walaupun dihujah oleh DAP, sedang UMNO hanya bisu dan dibisukan oleh MCA.

    8) Gejala murtad menjadi-jadi sejak puluhan tahun dulu dan bukan bermula sedari tempoh 4 tahun pemerintahan PR di negeri-negerinya.

    9) PAS memiliki suara non-muslim di dalam Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) yang menyokong perlaksanaan syariah untuk umat Islam. Dalam UMNO mana ada?

    10) Rakyat, samada Melayu dan bukan Melayu yang semakin terbuka dan celik politik jelas menerima politik baru yang diperjuangkan oleh PR.

    Jom, tukar dan ubah!

    ReplyDelete
  12. Ramai org kata PAS dgr ckp DAP..

    tp sbnarnya..klau x kerana PAS yg sudi brsatu dgn DAP+PKR, DAP xkan dpt nk perintah negeri Selangor, Penang, Kedah.. kt sini nmpak dah yg PAS lbih brkuasa wlaupun kuantiti x banyak.

    fikir2.. jgn hanya tgok n congak ikut sdap nafsu jer!

    ReplyDelete
  13. Hello,
    Anda boleh menukar pautan blog saya?
    http://alisharesidence.blogspot.com/ Saya harap anda boleh menghubungkan dan saya akan melakukan perkara yang sama,
    Berterima kasih banyak

    Alisha

    ReplyDelete
  14. Apa nak kisah orang nak makan dimana pun,tapi kau orang melayu biar perempuan melayu bangsat buat tarian bogel kat Nilai,negeri kaulah tu.Takde maruah.

    ReplyDelete
  15. stakat mkn je bleh jd murtad ke??ape punye bengong ler..

    ReplyDelete
  16. boleh tahan tenging ak tgk paneh miang ni.

    ReplyDelete
  17. apa kata bagi makan kat kondo, hari ni jangan heran sbb lombu pun orang boleh bela di kondo.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive